Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Ouzi

Taitaa olla siis muissakin malleissa secunda iskareita kun yhdystukiakseli mallissa. Omani on kuin eri auto kun vuosi sitten iskarit vaihdettiin taakse

kimppikoo

Lainaus käyttäjältä: squier - 08.12.15 - klo:09:47
Onkos tässä asiassa tapahtunut edistystä? Meillä myös kuului vastaavasta koneesta aikamoinen rallatus joka meni nopeasti ohi. Sen jälkeen tämä ääni ei ole toistunut. Ajettuna n. 57k ja takuu on tietysti ummessa.

Viikonloppuna huomasin että lämmöt vaeltelee 80-90 asteessa, ennen pysyi tuossa 90 asteessa.

1.5 viikkoa on auto seisonut korjaamolla. On vaihdettu öljypumppua, anturia, letkua, suodatinta ja ties mitä. Edelleen tehdas ja korjaamo arpovat vikaa. Mutta näyttäisi ilmaantuvan nimenomaan koneen ollessa kylmä, mikä omalta osaltaan hidastaa korjausta kun pitää aina seisottaa yön yli seuraavaa testiä varten.

gunkku

Lainaus käyttäjältä: squier - 08.12.15 - klo:09:47
Onkos tässä asiassa tapahtunut edistystä? Meillä myös kuului vastaavasta koneesta aikamoinen rallatus joka meni nopeasti ohi. Sen jälkeen tämä ääni ei ole toistunut. Ajettuna n. 57k ja takuu on tietysti ummessa.

Viikonloppuna huomasin että lämmöt vaeltelee 80-90 asteessa, ennen pysyi tuossa 90 asteessa.

Mulla teki lämmöt tuota seilaamista viime talvena. Syy viallinen termari, joka vaihdettiin. Oli sitten sellainen puolen päivän operaatio, kun imusarja piti purkaa edestä pois, että pääsivät vaihtamaan osan. Onneksi oli takuu.

Tuokin termari vaihdettiin sitten uudestaan, kun vuoti jäähdytinnestettä. Vesipumppu on siis samassa paketissa termarin kanssa. No kolmannen kerran koko setti meni vaihtoon konetilasta kuuluneen ujelluksen takia. Ujellus tuli edestä katsoen oikealta puolelta eli sieltä missä vesipumppu on. Tällä kertaa vaihtoivat myös pumpun käyttöhihnan.

Vaihdon jälkeen oli nesteet alle alarajan (yllätys). Lisäsin itse ja taas vajui. Vielä lisäys kylmään koneeseen ylärajaan saakka. Nyt on sitten on about pysynyt, laskenut ylärjasta (kylmästä koneesta katsottuna) ehkä 2-3mm. Tuo lienee vielä ok vai pitäisikö valittaa, että edelleen nestettä vajuu?

costner82b

Kai siitä valitettava on jos edelleen vajenee. Vai voiko alkuun ollu viel joku ilmatasku? Mulle selittivät sellasta ton golffin kanssa, se täytettiin kerran enkä sen jälkeen huomannut vajenevan. Tosin en kauaa katsellut kun lähti kiertoon. ..

Voi olla et nyt tein suht hyvät kaupat kun ostin lähimmästä liikkeestä ja kauppaan kuuluu sijaisauto veloituksetta kaikkien takuukorjausten ja huoltojen ajaksi :)
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

kimppikoo

Lainaus käyttäjältä: kimppikoo - 08.12.15 - klo:17:15
1.5 viikkoa on auto seisonut korjaamolla. On vaihdettu öljypumppua, anturia, letkua, suodatinta ja ties mitä. Edelleen tehdas ja korjaamo arpovat vikaa. Mutta näyttäisi ilmaantuvan nimenomaan koneen ollessa kylmä, mikä omalta osaltaan hidastaa korjausta kun pitää aina seisottaa yön yli seuraavaa testiä varten.

Tänään hain pois korjaamolta. Ilmeisesti vian aiheutti öljynsuodatin, jossa jokin putki oli mennyt poikki. En nyt tiedä, että oliko siis itse suodattimessa vika vain jossakin muussa osassa mikä siihen suodattimeen liittyy. Toivottavasti nyt oli tuossa se vika ja taas saa tuupata kilometrejä mittariin.

enkero

Lainaus käyttäjältä: kimppikoo - 09.12.15 - klo:20:41
Tänään hain pois korjaamolta. Ilmeisesti vian aiheutti öljynsuodatin, jossa jokin putki oli mennyt poikki. En nyt tiedä, että oliko siis itse suodattimessa vika vain jossakin muussa osassa mikä siihen suodattimeen liittyy. Toivottavasti nyt oli tuossa se vika ja taas saa tuupata kilometrejä mittariin.

Mulla lähti aikanaan 1,4TSI juuri vastaavanlaisen herjan vuoksi hinurilla pajalle. Viaksi diagnosoitiin juurikin öljynsuodatin. Kaveri sitten VW-leiristä vinkkasi TSIn suunnittelumokista ja karstoittumisongelmista, ja siitä paranoidina sitten noin 6kk myöhemmin tiskille kyselemään että WTF. Siellä kuitenkin oli vialliseksi diagnosoitu filsu vielä hyllyssä (tehdas vaatii korvauksen vuoksi säilömään osat 9kk tjsp.), joten enhän mä siitä rasvaisesta suodattimesta hullua hurskaammaksi tullut. Näemmä vaan OEM-laatu ei aina kauhean kauas kanna :D
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

kamok

Nyt pimeni vasen peilivilkku. Ilmeisesti tässä vilkussa on LED-polttimo joten iski epäilys siitä, että pitää vaihtaa koko peili...
Mistäs niitä Octavian räjäytyskuvia pääsi katselemaan?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: kamok - 10.12.15 - klo:20:23
Nyt pimeni vasen peilivilkku. Ilmeisesti tässä vilkussa on LED-polttimo joten iski epäilys siitä, että pitää vaihtaa koko peili...
Mistäs niitä Octavian räjäytyskuvia pääsi katselemaan?

Ei tuo kauheasti avaa:

http://www.partsbase.org/skoda/octavia-oct-eu-2013-85740-exterior-mirror/

peripheral light; turn signal indicator; see illustration:; 941-40

Ebaysta jos katselee niin tuossa saattaa olla osuma.

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

kamok

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.12.15 - klo:21:26
Ei tuo kauheasti avaa:

http://www.partsbase.org/skoda/octavia-oct-eu-2013-85740-exterior-mirror/

peripheral light; turn signal indicator; see illustration:; 941-40

Ebaysta jos katselee niin tuossa saattaa olla osuma.

Kiitos vaan, mutta tuo ei taida auttaa. Partsbasesta löytyy vain edellisen korimallin Octaviat (1Z). Ja tuo linkattu osa on myöskin vanhaan korimalliin, jossa peilivilkun saikin vaihdettua kohtuu helposti. Tämä uusi malli onkin vähän mysteeri.. googlekaan ei tunnu tietävän asiasta mitään. Pitänee soitella huoltoon.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: kamok - 10.12.15 - klo:20:23
Nyt pimeni vasen peilivilkku. Ilmeisesti tässä vilkussa on LED-polttimo joten iski epäilys siitä, että pitää vaihtaa koko peili...
Mistäs niitä Octavian räjäytyskuvia pääsi katselemaan?


Tuolla superskodan videossa näytetään miten peiliä puretaan kun vaihdetaan maavalot.en tiedä onko apua vilkunvaihdossa..
https://youtu.be/rcNjrArG-KI

kamok

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 10.12.15 - klo:22:54

Tuolla superskodan videossa näytetään miten peiliä puretaan kun vaihdetaan maavalot.en tiedä onko apua vilkunvaihdossa..
https://youtu.be/rcNjrArG-KI

Loistavaa! Videon perusteella vilkkuosa on vaihdettavissa, tuosta sai ongittua osakoodinkin 5E0 949 101.
Pikagoogletuksella hintaa Tsekkiläisessä kaupassa (http://goo.gl/BTAj85) 16,95â,¬, uskaltaisikohan tuolta tilata?


Klmfi

LainaaLainaus
Lainaus
2015 vm RS TDI DSG. Ekat reilu 5000km/1,5kk meni ongelmitta. Nyt kahdesti kylmäkäynnistyksessä on ollut ongelmaa. Eilisaamuna vasta kolmannella lähti käyntiin, lopetti pyörittämisen heti alkuunsa, virtaa tuntui kyllä olevan hyvin! Kolmannella kun suostui pyörittämään niin lähti komeasti betonimyllynä käymään käyden hetken vajaalla. Tänä aamuna lähti ekasta käyntiin mutta kävi 2-3s taas vajaalla ja tärisi, sittemmin tasoittui ja kävi normaalisti. Lämpimällä koneella suoritettu 5-10 käynnistystä tässä välissä, ei mitään ongelmia. Liekö hehku(t) pimeänä kun vaan kylmällä koneella on tuota tehnyt. Ei kuulosta herkulliselta.!
Lainaus

Lainaus
Hei, minulla on juuri saman ikäinen ja muuten samanlainen laitos! Kesällä joskus juhannuksen jälkeen minun autokin teki juuri tuota samaa, plus kerran jäi myös hehkun merkki valo vilkkumaan! Juhannuksen jälkeenhän oli aika viileää! Varasin huoltoon ajan, mutta ei ne silloin sieltä mitään vikaa löytäneet, eikä tuohon vikaan liittyvää huoltotiedotettakaan ainakaan silloin löytynyt... Huollon jälkeen kelit lämpenivät, niin vika poistui, kunnes viime päivinä kun aamu viideltä käynnistelet autoa, niin eipä joka kerta lähdekään kunnolla käyntiin... Pitänee varailla huoltoaikaa uudestaan! Ilmoitathan tänne, jos vikaan löytyy joku korjauskeino!

Lainaus
Käytin viime viikolla käynnistysongelmien vuoksi Scouttia pajalla, mutta kun vikakoodia ei löytynyt ja ohjelmistotkin olivat ajantasalla. Eli homma jäi seurantaan.

Ajoittaiset käynnistysongelmat ovat jatkuneet. Eilen Octavia kävi pajalla ja siihen vaihdettiin uusi startti.

Nyt on ajettu 8 tkm. startin vaihdon jälkeen. Ei ongelmia

-Oksid-

LainaaVoisihan sitä lämpimikseen olla ensi viikolla Sunin suuntaan yhteydessä asiasta, vaikka vastaus lienee ettei ole ohjetta tullut ja odotellaan  ::)

Väärässä olin, Suniltakin tuli asiaan vastaus, s-postilla hönkäilyn jälkeen:

"Nyt tuli joulukuun alussa tieto, että ratkaisu on tullut, nyt on vaan ongelmia iskareiden saatavuuden kanssa."
ja kohta perään että "Nyt sain tietoa, että iskareita tulee maahantuonnin varastoon n. 2-3 viikon kuluttua."

Eli ilmeisesti uusilla (uuden tyyppisillä?) iskareilla lähtevät hommaa taklaamaan. Katsotaan, kestääkö kesään asti vaimeana  ::) (ja silloin loppuu takuukin).
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

HAL9000

Kuka ..tun valopää on suunnitellut/vastuussa pesunestesäiliön ja konepellin aukipysymistikun (luulin että nuo poistui 80-luvulla) sijoituksista. Jos operoi kermakkoa suuremmilla kannuilla, tuosta ei seuraa kuin hampaiden kiristelyä ja suurta harmitusta. Nyt joutuu rouva pitelemään konepeltiä kun minä kaatelen kannusta...

Sitten tuollaisia pieniä harmituksia. Miksei aurinkolippojen peiileille ole valoja? Sen kerran kun aikuinen mies haluaisi katsoa että huulipuna on kohdallaan, niin ei. VW:lla taitaa olla UP:sta lähtien vakiovaruste. Ei noi nyt niin kalliita voi olla... Tai miksi sisustus on tehty samasta muovista kuin Legot? Kyllä se niin on että jos haluaa halvan ja hyvän, joutuu hankkimaan molemmat...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

kimppikoo

Voi kyynel. Etkö huomioinut näitä asioita ostaessasi autoa?

costner82b

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 13.12.15 - klo:22:28
Kuka ..tun valopää on suunnitellut/vastuussa pesunestesäiliön ja konepellin aukipysymistikun (luulin että nuo poistui 80-luvulla) sijoituksista. Jos operoi kermakkoa suuremmilla kannuilla, tuosta ei seuraa kuin hampaiden kiristelyä ja suurta harmitusta. Nyt joutuu rouva pitelemään konepeltiä kun minä kaatelen kannusta...

Sitten tuollaisia pieniä harmituksia. Miksei aurinkolippojen peiileille ole valoja? Sen kerran kun aikuinen mies haluaisi katsoa että huulipuna on kohdallaan, niin ei. VW:lla taitaa olla UP:sta lähtien vakiovaruste. Ei noi nyt niin kalliita voi olla... Tai miksi sisustus on tehty samasta muovista kuin Legot? Kyllä se niin on että jos haluaa halvan ja hyvän, joutuu hankkimaan molemmat...

Eipä tuo Avensiksen muovikaan hääviä ole. Kohta näkee että petynkö vai ilostunko muoveista ym kun auton saan.
Sisustus vaikutti ihan asialliselta kun autoja istumassa kävin. Mutta eipä itsekkään tullut katsottua onko valoja meikkipeileissä.
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

skriko

Lainaus käyttäjältä: kimppikoo - 13.12.15 - klo:22:34
Voi kyynel. Etkö huomioinut näitä asioita ostaessasi autoa?

Ei itsellekään tulisi mieleen avata konepeltiä autoa ostaessa. Sitä tulee avattua tasan 2 kertaa vuodessa.

enkero

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 13.12.15 - klo:22:28
Kuka ..tun valopää on suunnitellut/vastuussa pesunestesäiliön ja konepellin aukipysymistikun (luulin että nuo poistui 80-luvulla) sijoituksista. Jos operoi kermakkoa suuremmilla kannuilla, tuosta ei seuraa kuin hampaiden kiristelyä ja suurta harmitusta. Nyt joutuu rouva pitelemään konepeltiä kun minä kaatelen kannusta...

Sitten tuollaisia pieniä harmituksia. Miksei aurinkolippojen peiileille ole valoja? Sen kerran kun aikuinen mies haluaisi katsoa että huulipuna on kohdallaan, niin ei. VW:lla taitaa olla UP:sta lähtien vakiovaruste. Ei noi nyt niin kalliita voi olla... Tai miksi sisustus on tehty samasta muovista kuin Legot? Kyllä se niin on että jos haluaa halvan ja hyvän, joutuu hankkimaan molemmat...

Toi tikun sijoitus suhteessa lasinpesunesteen täyttöaukkoon on kyllä heikko. Nykyisessä autossani ongelma esiintyi ensimmäistä kertaa konkreettisesti vajaan 15tkm kohdalla. Vaimon edellinen auto oli A4B8, ja siinä kaasujousista huolimatta lasinpesunesteen tankkaaminen oli Octaviaakin hankalampaa, sillä täyttöaukko oli ergonomisesti A-pilarin läheisyydessä.

Meikkivalojen puute on kyllä pieni puute, tämä korjaantuu esim vaihtamalla Superbiin.

Legot tehdään ABS+PC -blendistä, joten kärjistys ei ihan osunut ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: skriko - 13.12.15 - klo:22:38
Ei itsellekään tulisi mieleen avata konepeltiä autoa ostaessa. Sitä tulee avattua tasan 2 kertaa vuodessa.

Itse pitäisin hiukan ostajan omana vahinkona sitä, jos ei selvitä ostaessaan että mitä ostaa. Ei ainakaan kannata valitella jälkikäteen, jos tulee yllätyksiä.

Totta on, ettei Octavia pissapojan säiliön täytettävyys ole ihan parasta A-luokkaa, mutta vähissä ovat valituksen aiheet porukalla jos tuo pitää nostaa esiin. Laskisin siis tuon mainitsemisen jopa Ocun plussaksi.
Itse olen hankkinut autoni käyttöä varten, ja olen myös pissapojan säiliön täyttänyt Ocussa kymmeniä kertoja (skriko et taida paljon ajaa autolla muutoin kuin ehkä kauniilla ilmalla..?) Ja joka kerta olen selvinnyt tehtävästä kuivin varpain ja aivan inhimillesessä ajassa. Ja matka on jatkunut ilman kiukkua.

Octavia III RS TDI

Ocu

Kannattaa laittaa konepellin avausta helpottavat kaasujouset, sitten pissapojan säiliön täyttö on helpompaa. Korkin saa "tikun" alle pois tieltä täytön ajaksi.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

squier

Lainaus käyttäjältä: gunkku - 09.12.15 - klo:09:36
Mulla teki lämmöt tuota seilaamista viime talvena. Syy viallinen termari, joka vaihdettiin. Oli sitten sellainen puolen päivän operaatio, kun imusarja piti purkaa edestä pois, että pääsivät vaihtamaan osan. Onneksi oli takuu.

Tuokin termari vaihdettiin sitten uudestaan, kun vuoti jäähdytinnestettä. Vesipumppu on siis samassa paketissa termarin kanssa. No kolmannen kerran koko setti meni vaihtoon konetilasta kuuluneen ujelluksen takia. Ujellus tuli edestä katsoen oikealta puolelta eli sieltä missä vesipumppu on. Tällä kertaa vaihtoivat myös pumpun käyttöhihnan.

Vaihdon jälkeen oli nesteet alle alarajan (yllätys). Lisäsin itse ja taas vajui. Vielä lisäys kylmään koneeseen ylärajaan saakka. Nyt on sitten on about pysynyt, laskenut ylärjasta (kylmästä koneesta katsottuna) ehkä 2-3mm. Tuo lienee vielä ok vai pitäisikö valittaa, että edelleen nestettä vajuu?

Eilen lämmöt seilasi 65-75 asteessa, ja öljykään ei ollut kuin 69 astetta. Tilasin ajan Laakkoselle Jyväskylään. Epäilivät puhelimessa että termostaatti on viallinen, vaihdettava koko termostaattikotelo. Purkaa pitää rajusti ja hinta-arvio oli 655e. Ja tietysti omasta pussista pitää maksaa. Laittavat kuitenkin kyselyn tehtaalle josko jotain hintakompensaatiota saisi. Toivottavasti tulisi tuolla kuntoon.

SkoNalle

Viime torstaina ajossa mittaristoon vikailmoitus (vapaasti enkusta suomennettu): "Vaihdelaatikko vika. Peruutusvaihde ei kytkeydy".
Eteenpäin olin silloin ajamassa, mut enpä ajanut kauan vaan vedin parkkiin, selasin ohjekirjaa ja ajoturvan kautta hinausauto paikalle ja auto 2-3 km:n päässä olevaan merkkihuoltoon.

Autolla ikää n. 10 kk:tta ja kilsoja oli kertynyt n. 25.500.

Huollosta ensin laina-auto alle ja 3 tunnin kuluttua sai noutaa ensimmäisen palautetun sijaisauton - kaikki sijaisautot olivat ajossa tuolloin kun hinurilla pihaan saavuin.

Perjantaina iltapv:stä huollosta soitettiin, että "Vaihteensiirrin oli sekaisin, ohjelmisto päivitetty ja sopeutus tehty sekä ajettu 25 km:n koeajolenkki jonka aikana ei ongelmia esiintynyt. Ainoa mahdollisuus on nyt ottaa auto ajoon ja katsoa mitä vastaan tulee. Mitään tiedotteita asiasta ei ole. Jos vika tulee uudelleen niin sitten ovat yhteydessä tehtaalle (?)".
Kursivoitu teksti lainausta huollon puhelusta.

Kävin sitten vaihtamassa sijaisajokin takaisin omaani. Tuon jälkeen itselle tullut vasta n. 200 km:ä ajelua, mitään ongelmia/oireita ei ole ollut - vaikkakin "tutka" on tavallista herkemmällä noille.
Aika näyttää mitä tapahtuu vaiko tapahtuuko mitään...
Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Elegance 2015
ex. Skoda Octavia Combi 1.8TSI DSG Elegance 2010

Ouzi

Ainakin lämpömittarin mukaan autoni lämpenee hitaammin kuin viimetalvena. Ennen kun lämmitti webastolla 15-20 min ja laittoi virrat päälle oli lämpömittari pystyssä. Nyt ei nouse kun muutamien kilometrien jälkeen. Vaikka lähtisi kylmällä koneella liikkeelle niin mielestäni hitaammin lämmöt nousee kuin ennen :(

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 14.12.15 - klo:18:22
Ainakin lämpömittarin mukaan autoni lämpenee hitaammin kuin viimetalvena. Ennen kun lämmitti webastolla 15-20 min ja laittoi virrat päälle oli lämpömittari pystyssä. Nyt ei nouse kun muutamien kilometrien jälkeen. Vaikka lähtisi kylmällä koneella liikkeelle niin mielestäni hitaammin lämmöt nousee kuin ennen :(

Omassa 20 minsan jälkeen lämmöt siinä vaakatason tienoilla ja tapissa vasta 10 minuutin motarilla ajon jälkeen. Näin ainakin muutaman asteen pakkasilla.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

voipa

Räsästä meni korkeapainepumppu vaihtoon vuodon takia kuukausi ennen takuun päättymistä. Huhhahhei.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

cannon

Tänään aamulla Bolero ei suostunut mihinkään. Kaikki pimeenä eikä auttanut auton sammuttamiset ja käynnistykset. Kun oli työpäivän saanut levätä hallissa oli taas yhteistyöhaluinen ja kaikki toimi kuin ennenkin. Outoa.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

timppa80

Lainaus käyttäjältä: cannon - 17.12.15 - klo:19:27
Tänään aamulla Bolero ei suostunut mihinkään. Kaikki pimeenä eikä auttanut auton sammuttamiset ja käynnistykset. Kun oli työpäivän saanut levätä hallissa oli taas yhteistyöhaluinen ja kaikki toimi kuin ennenkin. Outoa.

Mulla täysin sama juttu eilen.. Aamulla töihin lähtiessä soitin pimeänä ja hiljaa, mutta peruutustutkan kuva näkyi.. Töissä tarvitsin autoa noin tuntia myöhemmin ja kaikki toimi taas normaalista...

Ajattelin että tilapäinen mielenhäiriö Occulla tai sitten tämä kostea syysilma tehnyt kiusaa
Skoda Octavia III elegance 2015 käyttöauto
Volvo 480 1987 kesäauto

RSKalle

Lainaus käyttäjältä: timppa80 - 17.12.15 - klo:20:16
Mulla täysin sama juttu eilen.. Aamulla töihin lähtiessä soitin pimeänä ja hiljaa, mutta peruutustutkan kuva näkyi.. Töissä tarvitsin autoa noin tuntia myöhemmin ja kaikki toimi taas normaalista...

Ajattelin että tilapäinen mielenhäiriö Occulla tai sitten tämä kostea syysilma tehnyt kiusaa

Sama boleron sekoaminen tapahtui omassa muutama kuukausi sitten. Ei ole sen jälkeen mennyt mykäksi, joten en lähtenyt huoltoon viemään.
Audi A6 55

timppa80

No onhan se tikku vähän edessä, mutta suurempi haitta tai hankaluus mielestäni on pissapojan säiliön onnettoman pieni tilavuus.. Merkkivalo nesteen vähyydestä paloi muutaman päivän ja kun sit kävin hakemassa nestettä ja aloin kaatamaan niin eipä 4L purkki sinne mahdukkaan vaan jää puolisen litraa yli :-(


Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 14.12.15 - klo:08:49
Itse pitäisin hiukan ostajan omana vahinkona sitä, jos ei selvitä ostaessaan että mitä ostaa. Ei ainakaan kannata valitella jälkikäteen, jos tulee yllätyksiä.

Totta on, ettei Octavia pissapojan säiliön täytettävyys ole ihan parasta A-luokkaa, mutta vähissä ovat valituksen aiheet porukalla jos tuo pitää nostaa esiin. Laskisin siis tuon mainitsemisen jopa Ocun plussaksi.
Itse olen hankkinut autoni käyttöä varten, ja olen myös pissapojan säiliön täyttänyt Ocussa kymmeniä kertoja (skriko et taida paljon ajaa autolla muutoin kuin ehkä kauniilla ilmalla..?) Ja joka kerta olen selvinnyt tehtävästä kuivin varpain ja aivan inhimillesessä ajassa. Ja matka on jatkunut ilman kiukkua.
Skoda Octavia III elegance 2015 käyttöauto
Volvo 480 1987 kesäauto

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: timppa80 - 19.12.15 - klo:14:24
No onhan se tikku vähän edessä, mutta suurempi haitta tai hankaluus mielestäni on pissapojan säiliön onnettoman pieni tilavuus.. Merkkivalo nesteen vähyydestä paloi muutaman päivän ja kun sit kävin hakemassa nestettä ja aloin kaatamaan niin eipä 4L purkki sinne mahdukkaan vaan jää puolisen litraa yli :-(

Kyllä sinne 5 litraa menee ainakin, eikä säiliö ollut edes vielä tyhjä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy