Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Devl

Kivi ikkunaan ja lasi halki. Eihän nuo kestä mitään nykyään.

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: Devl - 20.05.15 - klo:18:34
Kivi ikkunaan ja lasi halki. Eihän nuo kestä mitään nykyään.

Samaan asiaan olen kiinnittänyt huomiota maalipinnassa. Ei kestä yhtään kiveniskemää. Viistosti kivi konepeltiin ja pohjamaali näkyy jo. 4 vuotta ajelin 2010 Octavialla ja yhtäkään reikää ei konepelissä. Tuulilasiin tuli pari, jotka sai paikattua hyvin. Autoissa kuin muissakin tavaroissa laatu vain laskee tasaisesti, silti hinta nousee.

Eli MUISTAKAA REKLAMOIDA autonne ym. laatuvioista. Jos kukaan ei reklamoi, niin hyödykkeiden valmistajat ovat vain tyytyväisiä ja toteavat: "heh heh..  ei ne pöntöt mitään huomanneet, tehdään samaa p...aa jatkossakin".  $$$$$$  â,¬â,¬â,¬â,¬â,¬â,¬â,¬

Eka Golf

Nykyiset vesivärit ei kestä mitään, manuskassa pesukin neuvotaan tekemään kylmällä vedellä!  >:(

teholopa

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 23.05.15 - klo:21:51
Nykyiset vesivärit ei kestä mitään, manuskassa pesukin neuvotaan tekemään kylmällä vedellä!  >:(

Maalipinta on todella ohut. Matkalaukulla kolhasin mustaa puskuria, niin valkoinen muovi paistaa alta. :( samoin talvella lumikokkare raapi maalin pois ja valkoinen muovi paistaa alta... Mitä lie kierrätettyjä jugurttiputkkeja ja spärdäreitä sadasosamillin maalikerroksella nuo puskurit ovat... Edellisellä autolla tuli monesti työnnettyä puskurilla portti auki ilman naarmun naarmua, ei tulis mieleenkään tällä, sais olla heti paikkamaalaamassa :)

Ocufemma

Onko 2013 III Octavia siis 1.4 Tsi moottori, hihnalla vai ketjulla sillä äsken luin jostain autokorjaamon sivulta että ketju
ja olen kyllä luullut että hihna ja vaihtoväli jotain 200tkm. onko jollain muuten ollut kyseisessä moottorissa jakopäämurheita oli sitten kumpi vaan?

teholopa

Lainaus käyttäjältä: Ocufemma - 24.05.15 - klo:15:23
Onko 2013 III Octavia siis 1.4 Tsi moottori, hihnalla vai ketjulla sillä äsken luin jostain autokorjaamon sivulta että ketju
ja olen kyllä luullut että hihna ja vaihtoväli jotain 200tkm. onko jollain muuten ollut kyseisessä moottorissa jakopäämurheita oli sitten kumpi vaan?

Hihna

japa

Lainaus käyttäjältä: teholopa - 23.05.15 - klo:23:06
Maalipinta on todella ohut. Matkalaukulla kolhasin mustaa puskuria, niin valkoinen muovi paistaa alta. :( samoin talvella lumikokkare raapi maalin pois ja valkoinen muovi paistaa alta... Mitä lie kierrätettyjä jugurttiputkkeja ja spärdäreitä sadasosamillin maalikerroksella nuo puskurit ovat... Edellisellä autolla tuli monesti työnnettyä puskurilla portti auki ilman naarmun naarmua, ei tulis mieleenkään tällä, sais olla heti paikkamaalaamassa :)
Maali on kyllä todella arkaa. Olen yrittänyt pestä autoa hellävaroen ja ohjeiden mukaan. Ensin painepesurilla jne. Mutta eiköhän vaan kun oikeasta valosta tutkailee maalipitaa niin seittiä kyllä näkyy olevan. Mitenhän tuon sais pestyä ettei jälkiä jäis. Siinä mustassa B pilarissa sen parhaiten huomaa.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Daatta

Lainaus käyttäjältä: japa - 24.05.15 - klo:17:56
Maali on kyllä todella arkaa. Olen yrittänyt pestä autoa hellävaroen ja ohjeiden mukaan. Ensin painepesurilla jne. Mutta eiköhän vaan kun oikeasta valosta tutkailee maalipitaa niin seittiä kyllä näkyy olevan. Mitenhän tuon sais pestyä ettei jälkiä jäis. Siinä mustassa B pilarissa sen parhaiten huomaa.

Parhaiten maalipinta säästyy kun ei pese ollenkaan... Minulla on speksin mukaiset pesumenetelmät: Esipesu Foam Lance + Autofoam, huuhtelu painepesurilla, käsinpesu lammaskintaalla ja kahden ämpärin taktiikalla. Kaikki tuotteet ovat vahaturvallisia. Hellävarainen kuivaus mikrokuituliinalla, kyljet taputtelemalla jne. Silti pesunaarmua koko auto täynnä, B-pilarin kiiltolistat ovat yksi kauhistus. Auto vaatii kiillotuksen kesän mittaan, samalla ehkä joku kiva pinnoite päälle. Takaluukun kumit naarmuttavat puskuria, menee tuota vauhtia maalipinta puhki kun ne jäljet jo kerran kiillotin pois...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Peltikorva

Maalipintakäsittely auttaa. Ite teetin tommosen CQuartz Finestin kun auto oli 1kk ikäinen.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=419.msg507240#msg507240

Noh, sen jälkeen en ole kyllä pessyt autoa kuin kerran. Ei minkäänlaista naarmua pinnassa. Ovien mustiin muoviosiin laitatin samat kirkkaat kiveniskukelmut kuin etuvaloihinkin tuli. Ei pelota niiden (ovien) naarmuuntuminen enää.
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

cannon

Lainaus käyttäjältä: japa - 24.05.15 - klo:17:56
Siinä mustassa B pilarissa sen parhaiten huomaa.
Nuo B-pilarin kiiltävän mustat muovit kannattaa kyllä teippauttaa, ilme paranee kummasti, helposti ja naarmut jää piiloon.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Peltikorva - 24.05.15 - klo:21:25
Maalipintakäsittely auttaa. Ite teetin tommosen CQuartz Finestin kun auto oli 1kk ikäinen.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=419.msg507240#msg507240

Omassa skeidassa myös tuo sama käsittely + muutaman kuukauden välein hieraisee pesun jälkeen tuotteen hoitoaineen pintaan. Ihan hyvin on pelittänyt ja lika ei ole tarttunut niin kovasti kiinni kuin normaalisti. Kertaakaan ei ole pesty koneellisesti ja hoitoaine on tehnyt käsittelylle terää. Talven jäljiltä kuitenkin huomasin, että nasta tai kivi oli riipassut konepellista maalia pois niin, että pohjamaali paistoi. Ei paljon pinnoitteetkaan auta tuollaisessa näemmä.

KopiK

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 23.05.15 - klo:18:57

Eli MUISTAKAA REKLAMOIDA autonne ym. laatuvioista. Jos kukaan ei reklamoi, niin hyödykkeiden valmistajat ovat vain tyytyväisiä ja toteavat: "heh heh..  ei ne pöntöt mitään huomanneet, tehdään samaa p...aa jatkossakin".  $$$$$$  â,¬â,¬â,¬â,¬â,¬â,¬â,¬
Minä valitin maahantuojalle alustan kolinoista. Vastasivat että autollahan pystyy ajamaan, mikäs hätä sulla on. Korjaamme sen sitten kun viitsimme, jos viitsimme. 3.5kk on mennyt...
Jotenkin tulee mieleen maailman business-historiasta firmat, jotka hyvin menneen busineksen myötä alkoivat suhtautua asiakkaisiin ylimielisesti. OCU II:ssa mulla ei ollut mitään vikaa, tässä III:ssa jo 3 vikaa, joista tämä yksi edelleen hoitamatta.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

Octavist

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 20.05.15 - klo:10:33
Tosiaan huohotusputkihan tuo on ja kuulemma normaalia, että sen ympäristö hieman öljyinen.

Mutta oikea syykin löytyi eli se on tuo sama mikä täällä esiintynyt aiemminkin. Eli korkeapainepumppu vuotaa bensaa. Se on sen muovisen moottorisuojan alla piilossa joten ei välttämättä huomaa sen vuotoa ilman irroitusta. Olisi kyllä jäänyt tuolta merkkihuollon kaveriltakin huomaamatta ellen olisi itse sitä vielä siinä liikkeen pihalla jaksanut katsella ja tiennyt tuosta viasta täältä lukemalla.

Auto jäi korjaukseen heti ja perinteisesti yrittivät ensin maksattaa sijaisautoa asiakkaalla mutta, kun taas osasi vaatia ja uhkailla kuluttajasuojalla ym. niin järjestyi kuluitta. Outoa on kyllä tuollainen toimintamalli! Toinen on tietty soittaa tienpäältä ongelmasta Skoda-turvaan ja hinauttaa auto huoltamolle. Jos ajat itse huoltoon niin ajoturva ei ole voimassa.


No niin RS haettu tänään ja korkeapainepumppu vaihdettu.Mitään dokumenttia en asiasta pyydettäessäkään saanut mutta eipä tarvinnut mitään maksaakaan vaan pisti vaan sijaisauton avaimet tiskiin.

Sijaisauton kanssa ei ollut tosiaan senjälkeen mitään väliä liikkeelle kun saivat tehtaan maksamaan viulut. Parani palvelu huomattavasti heti.
Yritin tänään viritellä keskustelua miksi homma menee aina niin, että ensin yritetään takuujutuissa laittaa asiakas maksamaan sijaisauton kulut ja sitten, jos asiakas ei suostu niin homma järjestyy ilmaiseksi. Olisi oikeasti hyvä selvittää miten tuo homma oikeasti menee. Kuluttajasuojalakihan sanoo asiasta laveasti vain, että takuukorjauksista ei saa syntyä asiakkaalle kuluja. Onko tuossa mainittu kulu sitten, jos autoa tarvitsee mennäkseen töihin? Ei taida ennakkotapausta olla aiheesta.

Viive

Pari kertaa raskaampaa kuormaa vetäessä kävi sillai että 6 vaihteella 60-65 km/h kiihdytyksestä takaisin kohti 80km/h vakkarilla alkoi veto pamahdella vastaavasti kuin kierrokset putoisivat alle 1000 rpm ja moottori tukehtuisi. Kytkin pohjaan ja 5 silmään attoi tuohon mutta erikoista sinänsä että tuolla tavalla alkoi hyppiä/tärähdellä. Ja tuota ei kuitenkaan tapahtunut 1300km reisun aikana kuin 2 kertaa. Ajotietokone ei kuitenkaan käskenyt vaihtaa pienempää sisään vaan pitämään edellen 6-vaihdetta.
Vähän tietysti muuten tuota 6:sella vetämistä ja noin 1300-1350kg vaunua perässä vetämistä arkailen laatikon keston suhteen mutta koska 80-85 nopeudessa kierrokset kuitenkin ovat siellä 1800-1900 rpm tasossa niin tuota pidin ihan ok:na.
TSI RS manuaali kyseessä. Eturenkaat ei kuitenkaan alkaneet mielestäni sutimaan eikä luistonesto vilkkua, tuota hommaa tapahtui 2-vaihteella täys kiihdytyksessä ja se oli hieman erillaista pomppimista :).
Tilauksessa: Skoda Octavia RS4x4 Combi TDI DSG  
Skoda Octavia RS TSI Combi -14                              
Nissan Skyline GT-R34 -99                                       
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

Silver

Lainaus käyttäjältä: Viive - 27.05.15 - klo:10:53
..6:sella vetämistä ja noin 1300-1350kg vaunua perässä vetämistä..

Ymmärtääko manuaalilaatikolla varustettu voimansiirto vastuksen (momentin?) päälle suhteessa vaihtosuositukseen? Arvelisin että ei osaa pyytää alaspäin vaihtamista kuten tapahtuu automaatin kanssa. Epäilen että manuaalissa vaihtosuositukset lasketaan puhtaasti moottorin kierrosluvun ja kulloinkin käytössä olevan vaihteen mukaan riippumatta kuinka raskaasti moottori/voimansiirto joutuu työskentelemään?
En ole asiantuntija, mutta en kyllä vetäisi tuon painoista kuormaa 6. vaihteella. Ilmanvastuskin on vaunussa melkoinen. Siinä on voimansiirto melkoisen kovilla, vaikka myllystä löytyykin kivasti vääntöä jo alakierroksilla.
Näitähän ei voi verrata, mutta fillarilla (jossa rataspakat) ajaa suurella vaihteella ja pienillä "kierroksilla" ylämäkeä seisoviltaan polkimia runnoen, niin kyllä sieltä rattaista ja ketjuista kantautuu ihan erilaisia "valituksen" ääniä.  :)
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Viive

Lainaus käyttäjältä: Silver - 28.05.15 - klo:09:07
Ymmärtääko manuaalilaatikolla varustettu voimansiirto vastuksen (momentin?) päälle suhteessa vaihtosuositukseen? Arvelisin että ei osaa pyytää alaspäin vaihtamista kuten tapahtuu automaatin kanssa. Epäilen että manuaalissa vaihtosuositukset lasketaan puhtaasti moottorin kierrosluvun ja kulloinkin käytössä olevan vaihteen mukaan riippumatta kuinka raskaasti moottori/voimansiirto joutuu työskentelemään?
En ole asiantuntija, mutta en kyllä vetäisi tuon painoista kuormaa 6. vaihteella. Ilmanvastuskin on vaunussa melkoinen. Siinä on voimansiirto melkoisen kovilla, vaikka myllystä löytyykin kivasti vääntöä jo alakierroksilla.
Näitähän ei voi verrata, mutta fillarilla (jossa rataspakat) ajaa suurella vaihteella ja pienillä "kierroksilla" ylämäkeä seisoviltaan polkimia runnoen, niin kyllä sieltä rattaista ja ketjuista kantautuu ihan erilaisia "valituksen" ääniä.  :)

Ottaa manuaalissa myös kaasun asennosta huomiota ainakin tuo "ecodisplay" että jos ihan pintakaasulla vetelee niin se pyytää aina isompaa vaihdetta mutta jos mäki tulee eteen ja enemmän joutuu kaasua painamaan niin silloin vaihteennosto suositus katoaa (ihan ilman vaunuakin siis). Vastaavasti kun tarpeeksi alas mennään haluaa tietokone pienempää vaihdetta sisään (tätä ominaisuutta tosin en vaunun kanssa ole koittanut). Mitä nyt perstuntumalla ja korvakuulolla moottorin rasituksien kanssa niin ei oikein eroa tasamaalla onko 5 vai 6 vaihde silmässä. Vaihdelaatikon väännön kestosta ei oikein tietoja että mitenkä pahasti se sitä rasittaa. Täytyis varmaan ottaa toi Eco-valitettu pois päältä valikoista ja ajella vaan 5 vaihteella. Kun yhdistelmän liikkeelle saa niin silloin ei tietty niin hirveästi sitä vääntöä enää sinne lootaankaan tule suhteessa kiihdytykseen joka tehdään yleisesti muutenkin pienemmällä vaihteella. Jokatapauksessa kuitenkin 2x kulutuksella kun ollaan niin voisi sanoa että 2x on rasituksetkin lootalle. Täytyis varmaan mennä karavaanarien foorumeille lukeen vaihdelaatikkokeskusteluita :D.
Tilauksessa: Skoda Octavia RS4x4 Combi TDI DSG  
Skoda Octavia RS TSI Combi -14                              
Nissan Skyline GT-R34 -99                                       
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

Kimppari

Lainaus käyttäjältä: Häsänräsä - 19.05.15 - klo:21:40
Paljonko aurauskulmien tarkistus/säätäminen on tullut maksamaan teille Octavia III:een? En muista, että olisin maksanut tuosta koskaan aiemmin juuri satkua enempää, vaikka säätöjä olisi tehty paljonkin. Takapään säätäminen vaikuttaa nähtävästi adaptiiviseen vakkariin ja sen antureihin niin, että säätöjen jälkeen se pitää kalibroida uudelleen. Hinta-arvio (yli 300 e) puolen päivän töineen tuntuu melkoisen suolaiselta tuosta hommasta. Joskus vierestä seuranneena ainakin aurauskulmien tarkastus ja perussäätö menee melkoisen rivakasti laitteen avustuksella. Mitähän tuo kalibrointi oikein pitää sisällään, kun on noin työläs homma?

Mulla kävi farkku-Ocu aurauskulmien mittauksessa ja säädöissä, kun sai paimentaa suorallakin. Taka-akselin kulmat olivat vähän pielessä, säätivät ne kuntoon ja nyt käyttäytyy kyllä nätimmin.
Etututkaa joutuivat säätämään ko. toimenpiteen johdosta, vaikkei mulla adaptiivista vakkaria olekaan. Takuisiin meni eni vei.
Superb 1.5TSI Style combi -21
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi -15
Octavia 2.0FSI Elegance HB -05

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Kimppari - 28.05.15 - klo:20:57
Mulla kävi farkku-Ocu aurauskulmien mittauksessa ja säädöissä, kun sai paimentaa suorallakin. Taka-akselin kulmat olivat vähän pielessä, säätivät ne kuntoon ja nyt käyttäytyy kyllä nätimmin.
Etututkaa joutuivat säätämään ko. toimenpiteen johdosta, vaikkei mulla adaptiivista vakkaria olekaan. Takuisiin meni eni vei.

Kuinka paljon tuolla jäykällä taka-akselilla olevia pyöriä voi säätää. Omani oli myös kulmien säädössä heti hankinnan jälkeen. Tekivät jotain pieniä säätöjä, muttei ne juurikaan vaikuttaneet.

Fakta on että III Farkku Octavia on todella tuuliherkkä verrattuna Esim VI Golfiin.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Paze

Vuoden verran olen nyt kerännyt vikoja/ominaisuuksia ja nyt kävin varaamassa ajan takuuhuoltoon, saavat katsella mitkä ovat vikoja ja mitkä ominaisuuksia.

Tässä listaa:

-Ilmastointi ei käynnisty joka kerta, AC sammutus ja uudelleen käynnistys niin taas lähtee hirveän rääkäisyn saattelemana päälle.
- Adaptiivinen vakkari ei nosta/laske nopeutta +/- 1km/h vaan saattaa mennä joskus 5 joskus 7 km/h ihan randomina heittää mihin asettuu.
-renkaat rahisee ääriasentoon käännettäessä.
-jarrut kitisee/kiljuu liikkeelle lähdössä.
-penkin kankankaan ompeleet rupeaa istuimen keskisaumasta repeämään, luulis että tommonen penkki nyt kestäis tämmösen 82kg ukkelin enemmän kun 11500km
-tiivisteet kerää sateella ja pesussa vettä.

Sellasia tällä kertaa, mielenkiinnolla odottelen selityksiä...


-TS-

Lainaus käyttäjältä: Paze - 29.05.15 - klo:11:09
- Adaptiivinen vakkari ei nosta/laske nopeutta +/- 1km/h vaan saattaa mennä joskus 5 joskus 7 km/h ihan randomina heittää mihin asettuu.

Sellasia tällä kertaa, mielenkiinnolla odottelen selityksiä...

Tarkistan vaan, että tiedäthän, jotta vipua ylös- tai alaspäin tökkimällä nopeusasetus muuttuu tasakymmenissä, vipua itseenpäin vetämällä +1 km/h ja nappia painamalla -1km/h (jos vauhti on asetetussa, tai sitten jos nopeus on jotain muuta, niin nopeudeksi määrittyy senhetkinen vauhti
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

clacson

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 29.05.15 - klo:11:12
Tarkistan vaan, että tiedäthän, jotta vipua ylös- tai alaspäin tökkimällä nopeusasetus muuttuu tasakymmenissä, vipua itseenpäin vetämällä +1 km/h ja nappia painamalla -1km/h (jos vauhti on asetetussa, tai sitten jos nopeus on jotain muuta, niin nopeudeksi määrittyy senhetkinen vauhti
Eikös se ylös/alaspäin säädä ensin nopeuden lähimpään tasakymmeneen ja vasta sen jälkeen kymmenen erissä?
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: clacson - 29.05.15 - klo:11:56
Eikös se ylös/alaspäin säädä ensin nopeuden lähimpään tasakymmeneen ja vasta sen jälkeen kymmenen erissä?

Juuri näin. Ilmaisin asian vähän huonosti tuossa ylempänä.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Paze

 Ilmaisin asian vähän huonosti tuossa ylempänä, tasakymmeniin säätö kyllä toimii mutta tasakymmenistä vaikkapa -1km/h pitäisi pudota napin painalluksella niin tää laitos voi heittää siihen että pudotetaankin 7km/h... jne. Mitään logiikkaa en ole huomannut tässä nopeuden pudotuksessa, voi olla mitä vain 2 ja 9 km/h välillä

darthjysky

Se on SET nappi. Eli asettaa rajanopeudeksi sen jota ajat. Voi siis vaihtaa vaikka 100 -> 43.
Jos kuitenkin ajat nopeutta joka on asetettu vakionopeudensäätimelle niin silloin vauhtia lasketaan 1 km/h
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Paze

SET - Käynnistä ohjaus (nykyinen nopeus oletusnopeutena) / vähennä nopeutta portaittain 1 km/h.

Tuo on suoraan manuaalista kopsattu...

clacson

Lainaus käyttäjältä: Paze - 29.05.15 - klo:17:48
SET - Käynnistä ohjaus (nykyinen nopeus oletusnopeutena) / vähennä nopeutta portaittain 1 km/h.

Tuo on suoraan manuaalista kopsattu...
Kun ACC asetetaan päälle tai Cancel-toiminnon jälkeen, niin SET-napilla nykyinen nopeus. Kun ACC on aktiivinen, niin SET on -1, joka painalluksella. Cancelin jälkeen Resumella säädetty nopeus ja +1 ACC:n ollessa päällä.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Viive - 27.05.15 - klo:10:53
Pari kertaa raskaampaa kuormaa vetäessä kävi sillai että 6 vaihteella 60-65 km/h kiihdytyksestä takaisin kohti 80km/h vakkarilla alkoi veto pamahdella vastaavasti kuin kierrokset putoisivat alle 1000 rpm ja moottori tukehtuisi. Kytkin pohjaan ja 5 silmään attoi tuohon mutta erikoista sinänsä että tuolla tavalla alkoi hyppiä/tärähdellä. Ja tuota ei kuitenkaan tapahtunut 1300km reisun aikana kuin 2 kertaa. Ajotietokone ei kuitenkaan käskenyt vaihtaa pienempää sisään vaan pitämään edellen 6-vaihdetta.
Vähän tietysti muuten tuota 6:sella vetämistä ja noin 1300-1350kg vaunua perässä vetämistä arkailen laatikon keston suhteen mutta koska 80-85 nopeudessa kierrokset kuitenkin ovat siellä 1800-1900 rpm tasossa niin tuota pidin ihan ok:na.
TSI RS manuaali kyseessä. Eturenkaat ei kuitenkaan alkaneet mielestäni sutimaan eikä luistonesto vilkkua, tuota hommaa tapahtui 2-vaihteella täys kiihdytyksessä ja se oli hieman erillaista pomppimista :).

Skodan vaihdenäytön voi työntää p********, todella huono eikä tiedä mitä on koukussa kiinni saatika autossa kuormaa. Katsot auton dyno paperin ja mietit millä alueella kannattaa ajaa  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 28.05.15 - klo:22:47
Kuinka paljon tuolla jäykällä taka-akselilla olevia pyöriä voi säätää. Omani oli myös kulmien säädössä heti hankinnan jälkeen. Tekivät jotain pieniä säätöjä, muttei ne juurikaan vaikuttaneet.

Fakta on että III Farkku Octavia on todella tuuliherkkä verrattuna Esim VI Golfiin.

Komppaan täysin HAL9000:ia, Octavia III on erittäin tuuliherkkä ja uraherkkä ohjaukseltaan. Hyviä hermoja on kyllä kysytty tuulisella ilmalla ajettaessa. II:n meni niin sujuvasti eteenpäin. "Ei siinä mitään vikaa ole" sanottiin merkkihuollossa. Pitivät idioottina Asiakasta (huom. iso A-kirjain) ja sanoivat, että kaikkiin autoihin ottaa tuuli. Niin niin tottakai ottaa, mutta Octavia on poikkeuksellisen tuuliherkkä....plaa plaa.... Ja mitä tulee siihen TSI:n ärsyttävään vinkumiseen, jonka yhä useampi alkaa kuulemaan, minulle alettiin vi******maan! Näin se After Sales sujuu isolta ketjulta.


-TS-

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 29.05.15 - klo:19:09
Komppaan täysin HAL9000:ia, Octavia III on erittäin tuuliherkkä ja uraherkkä ohjaukseltaan. Hyviä hermoja on kyllä kysytty tuulisella ilmalla ajettaessa. II:n meni niin sujuvasti eteenpäin. "Ei siinä mitään vikaa ole" sanottiin merkkihuollossa. Pitivät idioottina Asiakasta (huom. iso A-kirjain) ja sanoivat, että kaikkiin autoihin ottaa tuuli. Niin niin tottakai ottaa, mutta Octavia on poikkeuksellisen tuuliherkkä....plaa plaa.... Ja mitä tulee siihen TSI:n ärsyttävään vinkumiseen, jonka yhä useampi alkaa kuulemaan, minulle alettiin vi******maan! Näin se After Sales sujuu isolta ketjulta.

Oliskoon tuo tuuli/uraherkkyys jollain tapaa alustariippuvainen juttu?
Velipoika muuten valitteli tuosta auton taipumuksesta kiemurtaa jo pelkästään rekan imussa ajaessa, mutta minä en ole samanlaista ominaisuutta omassa autossa huomannut. Erona autoissa on vaan mallivuosi ('13 vs '15) ja alusta/rengastus (toisessa Ambienten vakioalusta/rengastus, minun autossani sport-alusta ja 18" pyörät)
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

enkero

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 29.05.15 - klo:20:42
Oliskoon tuo tuuli/uraherkkyys jollain tapaa alustariippuvainen juttu?

Ainakin kaikki ajamani jäykkä-taka-akseliset 2013 on herkkiä tuulelle. Tuo omakin on sellainen, mutta ongelma on häviävän pieni vaikka verrattuna Audin mutteriohjaukseen. Retkuperistä ei ole huonoja kokemuksia, joskin kokemuksia on toistaiseksi vähemmän.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy