Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Oma RS on pelannut ongelmitta. Ei edes sitä useilla ollutta varoitusvaloshowta. Yksi nitinäkohtakin paljastui takalootassa olleeksi pikkutavaraksi. Öljytaso ei ole vajunut silmin havaittavasti, ei ole ovenkahvat jäykät eikä mitään muutakaan -ei edes jarrut kilju. Tällä mittapuulla ainakin siis perhanan tylsä auto.  Liekö mallivuodelle 2015 tehty siis jo priimaa? Tämähän kävisi jo preemiumista jos ei nimi paljastaisi tuulipukuautoksi.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 24.10.14 - klo:15:55
Pidän valoja AUTO asennossa  :o  hyvä tietää että noita pesureita on korjailtu niin tiedän vaatia kuntoon :)

Eipä oo pesurit ulos tulleet kevään jälkeen. Kiitos VAG-foorumin jäsenelle  ;D ;D ;D
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

pasuunaC3

Juu itekin haluaisin nuo kokonaan pois käytöstä!
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

-Oksid-

Eilen tuli puhelu Sunilta, maahantuoja haluaisi ääninäytteen tuosta oviverhoilun nitinästä / sirinästä ja huoltovastaava kysyi varovasti mahdollisuutta suorittaa em. nauhoitus  :o Sen jälkeen ilmeisesti päätetään korjaustapa. Tänään ajelin puhelin nauhoitusvalmiudessa mutta eipä tuota nitinää nyt suuremmin kuulunut, täytyy odottaa sopivaa olosuhdettä että sen saa taltioitua.

Ovenkahvat toimivat nyt kuten pitääkin. Autokatoksesta pois sumpliessa (jolloin autoa joutuu hiukan peruuttamaan) kuuluu vaimeaa vinkumista takajarruista, ilmenee myös hiljaa pihalla liu'uttaessa kohti varsinaista tietä (nopeutta alle 10km/h), onko tuo sitä kuuluisaa "jarrujen kiljumista", varsinaisesti ajossa en ole moista ilmiötä pistänyt merkille (ainakaan vielä).

Muuten palvellut, kuten pitääkin. Webaston autostart on disabloitu valikosta, tuosta huolimatta tuntuu dieseliksi lämpeävän yllättävän nopeasti.

Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

jni

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.10.14 - klo:15:59
Oma RS on pelannut ongelmitta. Ei edes sitä useilla ollutta varoitusvaloshowta. Yksi nitinäkohtakin paljastui takalootassa olleeksi pikkutavaraksi. Öljytaso ei ole vajunut silmin havaittavasti, ei ole ovenkahvat jäykät eikä mitään muutakaan -ei edes jarrut kilju. Tällä mittapuulla ainakin siis perhanan tylsä auto.  Liekö mallivuodelle 2015 tehty siis jo priimaa? Tämähän kävisi jo preemiumista jos ei nimi paljastaisi tuulipukuautoksi.

Hienoa, että Peevelillä on RS pelittänyt. Octavia on kyllä hieno auto, vaikka siihen en tällä kertaa itse päätynytkään.

Kävin tänään ottamssa kylmät tyypit uudesta Passatista. Sama fiilis on koko autossa kuin Octaviassakin, kaiken kaikkiaan. Premiumia tai ei?

Vain yksi asia on Passatissa paremmin. Itse asiassa se on minulle viimeinen show stopper, miksi Octavia ei tullut itselleni. Eli kyse on oviverhoilusta. Passatissa ne on toteutettu niin, kuin ne pitäisi olla Octaviassakin.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Ukkonen

1,6TDI DSG on alkanut "luistattaan kytkintä" vaihdoissa, ensin havainto perustui kuuloon ja nyt kun asiaan enemmän kiinnittänyt huomiota niin myös kierroslukumittarin neula tekee pienen hyppäyksen ylöspäin ennen vaihtoa. Pitää varmaan vaan antaa vian pahentua ennen kuin vie huoltoon, pelkään vaan että huoltomies käy koeajolenkillä ja toteaa että normaalisti toimii...

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: teholopa - 21.10.14 - klo:22:12
"Rääkäseekö" kellään muulla 1.4 tsi kylmänä kun käynnistää? Tai ei välttämättä kylmänäkään, mutta vaikka duunipäivän seissyt.
Omä rääkäsee aika reippaasti kun käynnistää. Ã,,äni kestää alle sekunnin ja kuuluu sisälle helposti.

Jos sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin ei ääniä, vain ekan käynnistyksen aikana.

Rääkäisee täälläkin. "Mukavasti" se kuuluu aamuisin autotallissa. Huollossa eivät tienneet siitä mitään, kuuroja kun ovat. Helvetin ruma ääni se on.

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 21.10.14 - klo:20:56
Minusta on alkanut tuntua, että Octavia on lähinnä kasa paskaa  - ainakin tuo oma yksilö. Harmittaa, kun auton piti olla turvallisen tylsä valinta, jolla pääsee seuraavat 5 vuotta, ja nyt reilun vuoden jälkeen tuntuu siltä, että vaihto on paras ratkaisu. Jälkimarkkinointi on ainakin myynti- ja huolto-organisaatiolla kadoksissa, kauppa käy niin ei tarvitse vaivautua. Tuloksena tästä on kova tiputus jumalautosta jonnekin ranskisten ja vanhojen opelien laatuluokkaan.

Minäkin alan olla samaa mieltä. Olin hyvin tyytyväinen ostaessani vuonna 2010 uuden Octavian. Mitään ihmeempiä vikoja siinä ei ole ollut ja ajaminen oli vaivatonta. Vaihtaessani 2014 malliin oletin sen vain parantuneen entisestään.  Nyt parin kuukauden jälkeen olen hyvin pettynyt. Tuntuu, että selviä suunnitteluvirheitä on siellä täällä. Liikkeellelähdöt ja ajo esim. parkkipaikoilla on työlästä, nykii helposti ellei jalkatyöskentely ole todella tarkkaa. Maantiellä ajo tuntuu jotenkin oudolta. Autosta kuuluu ihmeellisiä ja rumiä ääniä. Moottori 1.4 kuulostaa dieseliltä. Takajarrut jumittaa ja ulisee. Hankaava ääni, kun renkaat ääriasennossa. Sadetunnistin pelkkä vitsi. Vasen xenon harittaa vasemmalla pusikkoon. Pitkät xenonit näyttää taivaalle. Ikkunat huurtuu sisältä. Tuuli suhisee etuovien ikkunoissa/ovissa. Rapa kerääntyy kynnykselle. Penkinlämmitintä ei voi pitää edes 1:llä, muuten karvat palaa. Merkkihuolto ei saa mitään aikaiseksi.

pomo

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 25.10.14 - klo:11:52
Minäkin alan olla samaa mieltä. Olin hyvin tyytyväinen ostaessani vuonna 2010 uuden Octavian. Mitään ihmeempiä vikoja siinä ei ole ollut ja ajaminen oli vaivatonta. Vaihtaessani 2014 malliin oletin sen vain parantuneen entisestään.  Nyt parin kuukauden jälkeen olen hyvin pettynyt. Tuntuu, että selviä suunnitteluvirheitä on siellä täällä. Liikkeellelähdöt ja ajo esim. parkkipaikoilla on työlästä, nykii helposti ellei jalkatyöskentely ole todella tarkkaa. Maantiellä ajo tuntuu jotenkin oudolta. Autosta kuuluu ihmeellisiä ja rumiä ääniä. Moottori 1.4 kuulostaa dieseliltä. Takajarrut jumittaa ja ulisee. Hankaava ääni, kun renkaat ääriasennossa. Sadetunnistin pelkkä vitsi. Vasen xenon harittaa vasemmalla pusikkoon. Pitkät xenonit näyttää taivaalle. Ikkunat huurtuu sisältä. Tuuli suhisee etuovien ikkunoissa/ovissa. Rapa kerääntyy kynnykselle. Penkinlämmitintä ei voi pitää edes 1:llä, muuten karvat palaa. Merkkihuolto ei saa mitään aikaiseksi.

Kuulostaa, että kannattas vaihtaa huoltoa?  Minusta  tuo kuulostaa  huollon ongelmalta. Kaverilla oli civicin kans samanlaista, uusi auto ja vaikka mitä vikaa ja  oulun merkkihuolto ei saanut kuntoon...

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 25.10.14 - klo:11:52
Minäkin alan olla samaa mieltä. Olin hyvin tyytyväinen ostaessani vuonna 2010 uuden Octavian. Mitään ihmeempiä vikoja siinä ei ole ollut ja ajaminen oli vaivatonta. Vaihtaessani 2014 malliin oletin sen vain parantuneen entisestään.  Nyt parin kuukauden jälkeen olen hyvin pettynyt. Tuntuu, että selviä suunnitteluvirheitä on siellä täällä. Liikkeellelähdöt ja ajo esim. parkkipaikoilla on työlästä, nykii helposti ellei jalkatyöskentely ole todella tarkkaa. Maantiellä ajo tuntuu jotenkin oudolta. Autosta kuuluu ihmeellisiä ja rumiä ääniä. Moottori 1.4 kuulostaa dieseliltä. Takajarrut jumittaa ja ulisee. Hankaava ääni, kun renkaat ääriasennossa. Sadetunnistin pelkkä vitsi. Vasen xenon harittaa vasemmalla pusikkoon. Pitkät xenonit näyttää taivaalle. Ikkunat huurtuu sisältä. Tuuli suhisee etuovien ikkunoissa/ovissa. Rapa kerääntyy kynnykselle. Penkinlämmitintä ei voi pitää edes 1:llä, muuten karvat palaa. Merkkihuolto ei saa mitään aikaiseksi.

Heh,meikäläisellä täysillä monesti tuo penkinlämmitin eli 3:sella. puolikin tuntia,mukavasti lämmittää paikkoja 8)

pomo


Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: pomo - 25.10.14 - klo:18:49
Pyllyt on niin erilaisia :o

"Kai se siks, kun sillä on niin erikoinen perse!" - Kummeli Kultakuume.  ;D

Itse myös sitä mieltä, että tuo penkinlämmittimen 1-teho on liian suuri. Rasvantirinä alkaa kuulua, jos sitä päällä pitää. Ilmeisesti oli niin, että VCDS:llä noita tehoja pystyi säätämään. Jos oli, niin jossakin sopivassa välissä kyllä noita ohjelmoitutan kohdilleen. Sinänsä tuo OcuIII:n penkinlämmitin on nopein, mihin olen törmännyt.
Konsernipelejä vuodesta 1993

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: JKocu3 - 23.10.14 - klo:09:26
Terve kaikille, uutena osallistujana nyt tänne keskusteleen ocun murheista.
Onko kellään ongelmia 2.0 tdi 6-v manuaalivaihteiston kanssa. Itsellä ollut uudesta asti ongelmia, pakkia ei saa välillä kunnolla sisään, joskus auttaa vapaalle autto joskus ykkösellä käyttö joskus menee nahkeesti muuten. Samoin ykkösen sisään laitossa tuntuu niinkuin ei olisi rattaat ihan kohillaan? Samoin kakkoselle, kolmoselle ja nelosen laitossa tuntuu selvää "kolinaa" vitonen ja kutonen toimii kuin unelma.
Autosta huollossa tarkistettu vaihteensiirto, kuulemma toimii hyvin. Nyt sitten maahantuojan ohjeena olisi vaihteiston irroitus/purku/osien tilaus..
Kestoksi arvioivat 1-2viikkoa. Muuten ei mitään ongelmia, mutta Veljekset Laakkosen lahdessa, mukaan en saa sijaisautoa. Milläs käyt vuorotöissä, kun perheessä yksi auto ja vuorotyö? Pirun kalliiksi tulee kaksi viikkoa pitää vuokraautoa! Muilla kokemuksia sijaisauton saannista? Aika outoa että jos jättäis tielle vaihteiston takia, niin sais sijaisauton vaikka vuodeksi! Pitääkö näitä vaihteisto vikoja vain sietää, tai sit maksaa itsensä kipeäksi vuokraautoilla?
G7 1.4TSI ja pakki meni alkuun huonosti päälle. Valitin takuuhuollossa 4tkm kohdall ja sanoivat että rattaat hioutuvat sopivaksi ajan kanssa. nyt 18,5tkm ja laatikko pelaa paremmin pakin suhteen. Jos ei mee ekalla päälle, pitää käyttää ykköstä pesässä, liikuttaa autoa tyyliin sentti eteenpäin ja sitten pakki menee päälle ihan ok.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 25.10.14 - klo:11:52
Minäkin alan olla samaa mieltä. Olin hyvin tyytyväinen ostaessani vuonna 2010 uuden Octavian. Mitään ihmeempiä vikoja siinä ei ole ollut ja ajaminen oli vaivatonta. Vaihtaessani 2014 malliin oletin sen vain parantuneen entisestään.

Sadetunnistin pelkkä vitsi.

Melkoisen listan olet kohdannut autossasi. Mitä eroa noiden autojesi välillä on tuossa sadetunnistimessa. Ymmärsin sen siten että viittaat tuulilasinpyyhkijöiden toimintaan.

FullBlack

Itsellänikin on tuota huurtumista ikkunoissa startatessa, joka poistuu kyllä suht. nopeasti.
Eli ilmanvaihdosta pukkaa huurut ikkunoihin, missään muussa autossa en vastaavaan ole tärmännyt. Tuo ei ole kuitenkaan haittaava tekijä, pikkaisen vaan ihmetellyt...

Ã,,rsyttämään alkanut pulma oli äkisti ilmenneet tuulen suhinat ja räpätys vasemmalta etuikkunan alalaidasta.
Vian paikansin huonosti kiinniolevaan muoviosaan lasin alakulmassa, joka heiluu, rämisee ja tuulessa suhisee...
Korjasin purkalla motarin levikkeellä, ja loppuri suhinat ja räminät.
Huollossa korjautettava asianmukaisesti, kun huollon aika.

Skoc

Kakkosvaihde (tai siis kytkin) täristää (DSG) kun lähtee liikkeelle. Vaihtaa liian aikaisin 1->2. Vaihdekepistä kun laitta Sport-asennon niin ei täristä, koska vaihtaa kakkoselle vasta myöhemmin. Säätöä vailla?
Octavia Elegance -15

Pumpeli

Eilen oli vetinen/sohjoinen ajokeli ja kaksi kertaa läsähti yhtääkkiä tauluun toi punainen hätäjarrutus kuva piippauksen kera,jarruttelua ei aloittanut..
Tänään sitten yhtääkkiä taas pamahti info näyttöön joku teksi,että esc activated tms piippauksen kera ja hävisi sitten samantien pois ja mitään ei tapahtunut ::)

kaide

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 26.10.14 - klo:19:37
Eilen oli vetinen/sohjoinen ajokeli ja kaksi kertaa läsähti yhtääkkiä tauluun toi punainen hätäjarrutus kuva piippauksen kera,jarruttelua ei aloittanut..
Tänään sitten yhtääkkiä taas pamahti info näyttöön joku teksi,että esc activated tms piippauksen kera ja hävisi sitten samantien pois ja mitään ei tapahtunut ::)

Olisko se ollut " ESC override" teksti ? Tulee itselläni kun ajaa esim. motarilla ACC päällä, automaattijarrutuksen jälkeen kiihdytyksessä .  Tämä alkanut kitkarenkailla ja ilmenee vain märällä. Ei kait toi nyt sentään sutimaan ala satasessa kun vakkari lähtee hakemaan sitä pyydettyä 130 vauhtia ?!  Tiputtaa siis vakkarin pois kun muka sutii , joopa  :o
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: kaide - 26.10.14 - klo:19:54
Olisko se ollut " ESC override" teksti ? Tulee itselläni kun ajaa esim. motarilla ACC päällä, automaattijarrutuksen jälkeen kiihdytyksessä .  Tämä alkanut kitkarenkailla ja ilmenee vain märällä. Ei kait toi nyt sentään sutimaan ala satasessa kun vakkari lähtee hakemaan sitä pyydettyä 130 vauhtia ?!  Tiputtaa siis vakkarin pois kun muka sutii , joopa  :o

Oiskohan ollut toi,kävi niin äkkiä,niin ei jäänyt teksti tarkasti mieleen,märkä ilma oli...

finnman

Komppaan täysin RaceBluen mielipidettä autosta. Liian paljon on sellaista mitä ei enää jaksa käydä pajalla korjauttamatta, vaan mieluummin tekee koko auton vaihdon. Se, että viat saadaan/saataisiin kuntoon ei poista sitä tosiasiaa, että kamelin selkä katkeaa jossain vaiheessa?

Aika paljon em. vioista olisi poistettavissa kokoonpanolinjalla? Tälläisiä ovat mm. kitinät (asennetaan osat kunnolla), kromilistat ulko-ovissa (miten voidaan päästää laaduntarkkailusta läpi auto missä listat eivät ole linjassa, vaan ovat selvästi eri tasoissa?), ohjauspyörä vinossa luovutuksessa, puuttuvat jalkatilanvalot. Näiden päälle vielä alihankkijoiden paskat osat kuten, ohjauksessa, ajovaloissa, mittariston häiriöt, ilmastoinnin kompura.

Näistä em. vioista kun sattuu omalle kohdalle yli puolet,  niin miten voit olla tyytyväinen?

finnman

^ Unohtui vielä etuovien kahvat, jotka on pitänyt käydä rasvauttamassa molempiin oviin, jotta pääsee autosta pakkasilla ulos...

HaBatus

Koodarit hox.

Ihan toinen aihe, ei edes varsinainen vika, mutta onko joku muuttanut RS:n (tai muun octavia III:n) sadetunnistimen asetuksia?

Pirun herkkä tuo vekotin juuri nyt tekemään ns. ekan pyyhkäsyn. Jopa liian herkkä mieleeni. "tippasäätö" toimii sitten kuten pitääkin, kun vettä oikeasti sataa / tihuttaa jne, niin herkkyyttä saa sitten säädellä. Mutta välillä pyyhkijät viuhtovat lähes kuivaa lasia.

Mulla on tähän astisista autoista oikeastaan vain hyviä kokemuksia sadetunnistimista, joten en haluaisi ottaa kys. varustetta pois käytöstä.
Octavia RS TDI (MY2015)
ex VAG: Audi A3 1,6 (2002-2011)

JVR

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 25.10.14 - klo:11:52
Minäkin alan olla samaa mieltä. Olin hyvin tyytyväinen ostaessani vuonna 2010 uuden Octavian. Mitään ihmeempiä vikoja siinä ei ole ollut ja ajaminen oli vaivatonta. Vaihtaessani 2014 malliin oletin sen vain parantuneen entisestään.  Nyt parin kuukauden jälkeen olen hyvin pettynyt. Tuntuu, että selviä suunnitteluvirheitä on siellä täällä. Liikkeellelähdöt ja ajo esim. parkkipaikoilla on työlästä, nykii helposti ellei jalkatyöskentely ole todella tarkkaa. Maantiellä ajo tuntuu jotenkin oudolta. Autosta kuuluu ihmeellisiä ja rumiä ääniä. Moottori 1.4 kuulostaa dieseliltä. Takajarrut jumittaa ja ulisee. Hankaava ääni, kun renkaat ääriasennossa. Sadetunnistin pelkkä vitsi. Vasen xenon harittaa vasemmalla pusikkoon. Pitkät xenonit näyttää taivaalle. Ikkunat huurtuu sisältä. Tuuli suhisee etuovien ikkunoissa/ovissa. Rapa kerääntyy kynnykselle. Penkinlämmitintä ei voi pitää edes 1:llä, muuten karvat palaa. Merkkihuolto ei saa mitään aikaiseksi.

Itsellä myös edellinen 2010 Ocu johon olin tyytyväinen ja ei tarvinnut käyttää korjaamolla vikojen takia. Uudessa löytyy taas pari asiaa mitkä latistaa uuden auton fiiliksiä aikalailla. Hankaava metallinen ääni kun moottorijarrulla kääntää rattia vasemmalle, huollon mielestä "ominaisuus". Minun mielestä ko. ääni ei kuulu uuden auton "ominaisuuksiin". Toinen on auton ohjaus. Ei kulje suoraan vaikka on käyty tarkistamassa pyöränkulmat. Ero edelliseen II-koppaseen on melkoinen.

Muita vähän vähemmän häiritseviä ominaisuuksia löytyy mm. liikkeellelähdöistä tulee helposti nykiviä ellei ole tosi tarkkana kaasun kanssa, xenonit jää välillä harittamaan pusikkoon ja pitkillä valot näyttää liian ylös. Onko valojen säätämisestä tullut huollolta mitään kommentteja vai onko sekin todettu "ominaisuus"?

Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

Pikkukakkonen

Noista valojen harituksesta vasemmalle ja pitkillä oikealle ylös on tullut paljon kommenttia. Itselläni vasemmalle haritusta tapahtuu ilmeisen suunnitellusti taajamanopeuksilla, joka mahdollistaa tehokkaasti havainnoinnin kevyen liikenteen väylälle, suojatietä lähestyviä tms. kun nopeus nousee n. 60 km/h valot keskittyy. Pitkillä suurin valokeila on oikealla aika korkealla, mutta tiestölle tulee runsaasti hajavaloa, myös vasemmalle pientareelle saakka. Näin liian lähellä oleva valokeila ei estä näkemistä pitkälle. Aluksi valojen käytäytyminen herätti itsellänikin ihmetystä, mutta nyt tuntuu että se on tarkoin mietitty.

RandomFullet

Onko muilla ilmaantunut tällaista vikaa että ajotietokone valittaa oikeassa eturenkaassa liian matalasta rengaspaineesta. Valitus alkoi kun pakkaset alkoivat, nyt on lauhtunut kelit ja edelleen sama virsi. Paineet tarkastettu ja kaikissa renkaissa samat. Pitää vissiin soitella huoltoon...

TTO

Lainaus käyttäjältä: RandomFullet - 28.10.14 - klo:16:20
Onko muilla ilmaantunut tällaista vikaa että ajotietokone valittaa oikeassa eturenkaassa liian matalasta rengaspaineesta. Valitus alkoi kun pakkaset alkoivat, nyt on lauhtunut kelit ja edelleen sama virsi. Paineet tarkastettu ja kaikissa renkaissa samat. Pitää vissiin soitella huoltoon...

Olethan paineiden tarkastuksen jälkeen kuitannut auton ajotietokoneeseen, että nyt paineet ovat ok?

RandomFullet

Lainaus käyttäjältä: TTO - 28.10.14 - klo:16:24
Olethan paineiden tarkastuksen jälkeen kuitannut auton ajotietokoneeseen, että nyt paineet ovat ok?

No enpäs tiennyt tuollaisesta  ja nyt sain kuitattua ne pois, kiitoksia. 

Jarru74

Siis onko tosiaan näin että tuo vrs-näppäin josta voi valita tuon ajotavan on lisävaruste ? Ei helvetti... Pieni asia mutta silti...
No löytyihän tuo valinta näytön kauttakin pienen ihmettelyn jälkeen.


kaide

Lainaus käyttäjältä: Jarru74 - 30.10.14 - klo:13:54
Siis onko tosiaan näin että tuo vrs-näppäin josta voi valita tuon ajotavan on lisävaruste ? Ei helvetti... Pieni asia mutta silti...
No löytyihän tuo valinta näytön kauttakin pienen ihmettelyn jälkeen.

Siis MITÃ,, ? Kyllä se nappi on siinä vaihdekepin edessä jos sellaisen ( toimintoineen ) on tilannut ja jos ei ole niin eipä kyllä ajomoodia pääse näytön kautta vaihtamaan  :o  Tämän mukana tulee se kojalutaa rämisyttävä äänigeneraattori joten huomaat kyllä sen "sport" moodin olemassaolon viimeistään siitä että teinipörinä alkaa ja kojelauta rämisee


Ei sen puoleen , täysin idiootti varuste !

BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Jarru74

Lainaus käyttäjältä: kaide - 30.10.14 - klo:13:59
Siis MITÃ,, ? Kyllä se nappi on siinä vaihdekepin edessä jos sellaisen ( toimintoineen ) on tilannut ja jos ei ole niin eipä kyllä ajomoodia pääse näytön kautta vaihtamaan  :o  Tämän mukana tulee se kojalutaa rämisyttävä äänigeneraattori joten huomaat kyllä sen "sport" moodin olemassaolon viimeistään siitä että teinipörinä alkaa ja kojelauta rämisee


Ei sen puoleen , täysin idiootti varuste !

Yes Sir! Täällä aivot normiakin enemmän kohmeessa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy