Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

larsson80

Onko kellään muulla ilmenny ovien tiivisteiden ääntelyä? Omass räsässä aj.3000km ja kuskin puolen oven tiiviste "rätisee" just korvan kohdalta. Vittumaisen kuulonen ääni. Eikä johdu omasta päästä, tiivistettä kun vetää kasaan niin rätinä loppuu. Korjausehdotuksia?

Takuu hommia tietysti mut..
Skoda Octavia Combi rs III TSI man 2014 Candy white
Opel Astra vagon 1.6 -09
Opel Vectra vagon 2.2 -01
Opel Calibra 2.0i 16v dtm edition -95
Opel Kadett 1.8i -90

Subastar

Lainaus käyttäjältä: jumari - 21.10.14 - klo:15:49
Moro.

Veden pääseminen auton sisälle pelkääjän paikalta oli ongelmana myös itsellä. Fiksut Skoda-insinöörit ovat suunnitelleet oven siten, että vettä varastoituu jonnekin oven alle. Monesti sateella ajon jälkeen, kun oven avaa, hulahtaa maahan hirveä määrä vettä. Ei siis vika vaan ominaisuus ;)

Huollossa huomasivat, että ovikaiuttimen ympäriltä (tai jostain sieltä päin) puuttui kokonaan tiiviste. Näin oven sisällä varastoitu vesi on päässyt nousemaan ovikynnyksen yli..
Laittoivat Metroautossa pelkääjän puolelle tiivisteen. Oletin, että hoitavat samalla myös kuskin puolen. Pari viikkoa meni ja kuskin puolen lattia kastui... Ei muuta kuin uudestaan hoitamaan toista ovea...

Ei ole tiivisteen laittamisen jälkeen lattiat kastuneet.

Minusta on alkanut tuntua, että Octavia on lähinnä kasa paskaa  - ainakin tuo oma yksilö. Harmittaa, kun auton piti olla turvallisen tylsä valinta, jolla pääsee seuraavat 5 vuotta, ja nyt reilun vuoden jälkeen tuntuu siltä, että vaihto on paras ratkaisu. Jälkimarkkinointi on ainakin myynti- ja huolto-organisaatiolla kadoksissa, kauppa käy niin ei tarvitse vaivautua. Tuloksena tästä on kova tiputus jumalautosta jonnekin ranskisten ja vanhojen opelien laatuluokkaan.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

jarkko_h

#1892
Lainaus käyttäjältä: jumari - 21.10.14 - klo:15:49
Moro.

Veden pääseminen auton sisälle pelkääjän paikalta oli ongelmana myös itsellä. Fiksut Skoda-insinöörit ovat suunnitelleet oven siten, että vettä varastoituu jonnekin oven alle. Monesti sateella ajon jälkeen, kun oven avaa, hulahtaa maahan hirveä määrä vettä. Ei siis vika vaan ominaisuus ;)

Huollossa huomasivat, että ovikaiuttimen ympäriltä (tai jostain sieltä päin) puuttui kokonaan tiiviste. Näin oven sisällä varastoitu vesi on päässyt nousemaan ovikynnyksen yli..
Laittoivat Metroautossa pelkääjän puolelle tiivisteen. Oletin, että hoitavat samalla myös kuskin puolen. Pari viikkoa meni ja kuskin puolen lattia kastui... Ei muuta kuin uudestaan hoitamaan toista ovea...

Ei ole tiivisteen laittamisen jälkeen lattiat kastuneet.

Mitä skodalle tapahtuu kun kovan sateen jälkeen tulee äkkipakkanen ja ovea ei ole aukaistu esim apukuskin puolelta? Jäätyykö vesi oven sisään ja jos jäätyy, rikkooko jää paikkoja?

Vaggineet ei oikein sovi kuskille, joka säilyttää autoa ulkosalla. Välillä jäätyy tiivisteet, välillä tulee vedet sisään, välillä jää vääntää ovet lommolle. Omassa käytössä vain autotalli ja autopaikka. Autotalliin ei juuri jaksa autoa ajaa, joten pitää jättää skodat ja volkkarit väliin.

tapz

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 21.10.14 - klo:20:56
Minusta on alkanut tuntua, että Octavia on lähinnä kasa paskaa  - ainakin tuo oma yksilö. Harmittaa, kun auton piti olla turvallisen tylsä valinta, jolla pääsee seuraavat 5 vuotta, ja nyt reilun vuoden jälkeen tuntuu siltä, että vaihto on paras ratkaisu. Jälkimarkkinointi on ainakin myynti- ja huolto-organisaatiolla kadoksissa, kauppa käy niin ei tarvitse vaivautua. Tuloksena tästä on kova tiputus jumalautosta jonnekin ranskisten ja vanhojen opelien laatuluokkaan.

En tiedä onko III:ssa tultu laadussa huimasti alaspäin vai sattuiko minulle vain hyvä yksilö Octavia II:sta, koska siinä ei ollut 5v/100tkm mitään muuta vikaa, kuin että ihan uutena lohkesi pieni pala maalia rekisterikilven kolon kulmasta. Koska aiemmat kokemukset olivat hyviä ja kaikilla tutuillakin oli ollut vähävikainen, niin tilasin jälleen Octavian. Katsotaan onko yhtä hyvä tuuri, kuin viimeksi vai tuleeko tällä kertaa maanantaikappale.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

teholopa

"Rääkäseekö" kellään muulla 1.4 tsi kylmänä kun käynnistää? Tai ei välttämättä kylmänäkään, mutta vaikka duunipäivän seissyt.
Omä rääkäsee aika reippaasti kun käynnistää. Ã,,äni kestää alle sekunnin ja kuuluu sisälle helposti.

Jos sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin ei ääniä, vain ekan käynnistyksen aikana.




Subastar

Lainaus käyttäjältä: tapz - 21.10.14 - klo:21:38
En tiedä onko III:ssa tultu laadussa huimasti alaspäin vai sattuiko minulle vain hyvä yksilö Octavia II:sta, koska siinä ei ollut 5v/100tkm mitään muuta vikaa, kuin että ihan uutena lohkesi pieni pala maalia rekisterikilven kolon kulmasta. Koska aiemmat kokemukset olivat hyviä ja kaikilla tutuillakin oli ollut vähävikainen, niin tilasin jälleen Octavian. Katsotaan onko yhtä hyvä tuuri, kuin viimeksi vai tuleeko tällä kertaa maanantaikappale.

Sukulaisten hyvät kokemukset Ocu II:sta oli yksi peruste, jolla valitsin nyt Octavian Golfin sijasta. Lähipiirissä tosiaan kolme uutta Octavia III:sta, jotka luovutettu kesä-/heinäkuussa 2013. 1.6TDI kävi 4 kertaa takuuhuollossa polttoaineen syöttöongelmien vuoksi. VAGFahrerin uliseva farkku, jota yritettiin hiljentää, mutta huollolla meni sormi suuhun. Ja sitten tuo oma, pikkuvikainen yksilö. En usko sattumaaan!
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Jukikyy

Laitetaan tänne yksi "viatonkin" yksilö. Eli mitään vikaa ei ole vielä ollut 7kk ja noin 26tkm aikana.
- huoltoväli näytää 30tkm
- valot ei harita
- jäähdytinnestettä ei ole kulunut
- öljyä ei ole kulunut
- oven väliin ei jää vettä
- jalkatiloissa ei ole vettä
- takaluukun pumput ei vuoda
- polttoaine ei haise sisällä
- maalia ei ole irronnut
- ei nitise tai natise
- kaiuttimet toimii
- kaikki varusteet löytyy
- ajovalonpesurit palautuvat
- peilit kääntyy eivätkä narise
- ovenkahvat toimii
JNE

Eli mitään ei ole tarvinnut tehdä kuin ajaa ja tankata (keskikulutus 5,2l/100km) ja voisin väittää, että kuulun siihen prosenttiin suomalaisista jotka ovat hyvin tarkkoja autostaan. En tiedä miten näitä ongelmallisiakin yksilöitä on näin paljon? Onko joku tietty rakennusajankohta vai mikä määrää vikayksilöt. Tai sitten alihankkijoiden toimittamat osat ovat toleranssiltaan mitä sattuu ja Skodan laadunvalvonta kusee.

ophaa

Tilatut/ostetut autot: LB vai Combi? -ketjun äänestyksessä 272 tilattua Octavia III:sta, aika pieni osa tuosta kuitenkin valittaa murheistaan täällä. Mikä lienee todellinen vikaisten yksilöiden määrä esim. kaikista Suomeen ostetuista autoista.

Saa nähdä miten tuon oman tulevan yksilön kanssa käy, toiveena olisi myös saada se 4-5 vuotta alla kestävä peli jonka kanssa ei tarvitsisi koko aikaa huollossa juosta. Kokemukset Octavia II:sesta (myös FL lähipiirissä) kuitenkin pääosin positiivisia.

-Oksid-

Tänään käytetty Ocu ekassa "takuuhuollossa" Kotkan Sunilla:

- ovenkahvat herkistelty, kartturin kahva takerteli pahiten -> rasvailivat ja nyt tuntuu toimivan ok
- valitettu kartturinpuolen ovipahvin räminästä -> olivat todenneet saman ja yrittäneet "lakupekalla" korjailla -> ei vaikutusta -> soittavat maahantuojalla ja kysyvät lisävinkkejä, ellei ole niin sitten koko verhoilu vaihtoon

Muuten ei ole ollut ongelmia ~15tkm matkalla, toivotaan ettei lisää ilmene.
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Kampsu

Jos sitä itsekkin ottaisin vähän kantaa ja komppaisi Jukikyytä. Omassa -13 octaviassa ainoa "vika" on ollut kesällä huomattu outo ääni ilmastoinnin ollessa päällä.
Selvisi sillä, että rinnan huoltopäälikkö tuli kuuntelemaan. Vähän aikaa kuunneltiin ja annettiin valo hoitoa konepelti auki. "Vika paikallistettiin kompuran poisto letkuksi joka otti aivan pikkuisen koriin kiinni. Tästä syntyi resonointi ääni jonka kuuli vain tyhjäkäynnillä.
Isällä myös samanlainen oku joka on kuukauden uudempi kuin oma. Kummassakaan ei ole ollut minkäänlaista vikaa pois lukien tuo omani resonointi.
Tietysti se on harmi, että joillekkin on kasaantuneet nuo viat uusin okuihin. Olen myös samaa mieltä, että uudessa autossa ei saisi olla noin paljon vikoja kuin osalla on ilmentynyt.

Nyt pieni ajatelma.
Luulenko vain vai ovat vag-konsernin tuotteiden käyttäjät aktiivisempia foorumien/netin käyttäjiä. Vageja on myös paljon liikenteessä se on varmasti myös osasyy siihen, että foorumit ovat aktiivisia. Verratkaapa vaikkia Kian,nissanin tai hondan foorumeihin. Täälläkin tulee varmasti normaalina päivänä äkkiä 50-60 uutta viestiä. Varsinkin aktiivissa ketjuissa sen huomaa hyvin. Jos käyttäjät ovat aktiivisi niin tottakai tulee myös esille ongelmia autoista. Mielestäni on hyvä, että käyttäjät kertovat murheistaan autoissaan. Se auttaa muitakin kun voi todeta, ettei ole ongelmansa kanssa yksin. Tämä laskee myös varmasti kynnystä kysyä asiasta huollossa. Itse tiedän ettei autoni ole täydellinen, mutta täyttää tarpeeni. Ei se mikään rolssi ole, mutta minulle ainakin riittävän hyvä.

Loppu kevennykseksi lainaus iltalehden kommenteista.
"Skoda on aina skoda. 120 oli paska ja niin ovat nämä uudetkin."
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

jra72

Lainaus käyttäjältä: Kampsu - 22.10.14 - klo:12:03

Luulenko vain vai ovat vag-konsernin tuotteiden käyttäjät aktiivisempia foorumien/netin käyttäjiä. Vageja on myös paljon liikenteessä se on varmasti myös osasyy siihen, että foorumit ovat aktiivisia. Verratkaapa vaikkia Kian,nissanin tai hondan foorumeihin.

Luulet vain. Esim bemari-foorumilla on aktiivisempaa vaikka kyseessä on vain yksi merkki vs. VAG:n neljä automerkkiä.
Golf GTE -16

livejungle

Mitähän paskamateriaalia tuo tuulilasi on?
En ole raapannaut lasia käytännössä kertaakaan vuoden aikana ja olen aina yrittänyt varoa sitä.
Tänään webastolla lämmitin 10min ja kattelin että saattaapi olla lasi jäässä tai sitten ei.
Raapalla otin "loskan" pois todella kevyesti varoen painamista. Kuivasin lastan joka vedon jälkeen vielä farkkuihini ettei jäisi hiekkaa väliin.
Huomasin sitten aamun pimeydessä pystyttäisiä naarmuja.
Katsoin päivänvalossa tuulilasia aurinkoa vasten niin ihan kauheat pystyttäisen naamut tuli koko tuulilasiin.

Kaveri ajoi sitten samaan auringonkulmaan 3v vanhan bemarinsa jonka (Pilkington) lasia on surutta raapattu. Ei näkynyt käytännössä naarmun naarmua.

Aikaisempia autojani olen myös surutta raapannut eikä mitään tälläistä ole tapahtunut.
Miten voi olla mahdollista että yksi todella kevyt loskan poisvetäminen tuhoaa koko tuulilasin? ...ttu että ....tuttaa.
Teen tosta lasista vielä reklamaation.

Kampsu

Lainaus käyttäjältä: jra72 - 22.10.14 - klo:12:17
Luulet vain. Esim bemari-foorumilla on aktiivisempaa vaikka kyseessä on vain yksi merkki vs. VAG:n neljä automerkkiä.

Okei tarkennetaan vähän. Siis saksalaisilla merkeillä on aktiiviset foorumit. On täysin totta, että bemmillä on myös todella aktiivinen foorumi. Osasyy varmasti myös vanhemmilla malleilla e36 jne. Onhan noita uudempiakin tietysti nykyään todella paljon liikenteessä toki. Yritin vain viitata siihen, että on hyvä kun tämäkin foorumi on näinkin aktiivinen mitä on. Varsinkin Skodan ja Volkwagenin puolella.
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

-TS-

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 22.10.14 - klo:12:54
Mitähän paskamateriaalia tuo tuulilasi on?
En ole raapannaut lasia käytännössä kertaakaan vuoden aikana ja olen aina yrittänyt varoa sitä.
Tänään webastolla lämmitin 10min ja kattelin että saattaapi olla lasi jäässä tai sitten ei.
Raapalla otin "loskan" pois todella kevyesti varoen painamista. Kuivasin lastan joka vedon jälkeen vielä farkkuihini ettei jäisi hiekkaa väliin.
Huomasin sitten aamun pimeydessä pystyttäisiä naarmuja.
Katsoin päivänvalossa tuulilasia aurinkoa vasten niin ihan kauheat pystyttäisen naamut tuli koko tuulilasiin.

Kaveri ajoi sitten samaan auringonkulmaan 3v vanhan bemarinsa jonka (Pilkington) lasia on surutta raapattu. Ei näkynyt käytännössä naarmun naarmua.

Aikaisempia autojani olen myös surutta raapannut eikä mitään tälläistä ole tapahtunut.
Miten voi olla mahdollista että yksi todella kevyt loskan poisvetäminen tuhoaa koko tuulilasin? ...ttu että ....tuttaa.
Teen tosta lasista vielä reklamaation.

Yksi kuulemani tuulilaseihin liittyvä tarina kertoo, että nykylasit tehdään "pehmeiksi" jalankulkijaturvallisuuden vuoksi. Joten ei välttämättä ole autokohtainen juttu. Uusasin kakkosautooni tuulilasin tänä keväänä, ja huolimatta hyvin varovaisesta skrapaamisesta, ensimmäisen kerran vastavaloon ajaessani huomasin useita pystysuuntaisia hiusnaarmuja. Otti muuten päähän. alle 2 viikkoa vanha lasi ja jo naarmuilla.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

jni

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 22.10.14 - klo:12:54
Mitähän paskamateriaalia tuo tuulilasi on?
En ole raapannaut lasia käytännössä kertaakaan vuoden aikana ja olen aina yrittänyt varoa sitä.
Tänään webastolla lämmitin 10min ja kattelin että saattaapi olla lasi jäässä tai sitten ei.
Raapalla otin "loskan" pois todella kevyesti varoen painamista. Kuivasin lastan joka vedon jälkeen vielä farkkuihini ettei jäisi hiekkaa väliin.
Huomasin sitten aamun pimeydessä pystyttäisiä naarmuja.
Katsoin päivänvalossa tuulilasia aurinkoa vasten niin ihan kauheat pystyttäisen naamut tuli koko tuulilasiin.

Kaveri ajoi sitten samaan auringonkulmaan 3v vanhan bemarinsa jonka (Pilkington) lasia on surutta raapattu. Ei näkynyt käytännössä naarmun naarmua.

Aikaisempia autojani olen myös surutta raapannut eikä mitään tälläistä ole tapahtunut.
Miten voi olla mahdollista että yksi todella kevyt loskan poisvetäminen tuhoaa koko tuulilasin? ...ttu että ....tuttaa.
Teen tosta lasista vielä reklamaation.

Samaa pashaa nuo lasit ovat olleet oman kokemukseni mukaan ainakin 2011 saakka. Vuodessa ja 20 tkm:ssä ovat jo vaihtokunnossa.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Kugahan

Lämmitettävä tuulilasi on oikeasti aika hyvä varuste. Ei tarvitse koskaan raapia. Vastukset tosin näkyvät sopivassa valossa, mutta minua ne eivät haittaa. Omassa ei kyllä vuosi ja 20 000 km näy tuulilasissa mitenkään. Kuivana pyyhkimistä toki valtän kuin ruttoa, pesuneste on halpaa.

JKocu3

Terve kaikille, uutena osallistujana nyt tänne keskusteleen ocun murheista.
Onko kellään ongelmia 2.0 tdi 6-v manuaalivaihteiston kanssa. Itsellä ollut uudesta asti ongelmia, pakkia ei saa välillä kunnolla sisään, joskus auttaa vapaalle autto joskus ykkösellä käyttö joskus menee nahkeesti muuten. Samoin ykkösen sisään laitossa tuntuu niinkuin ei olisi rattaat ihan kohillaan? Samoin kakkoselle, kolmoselle ja nelosen laitossa tuntuu selvää "kolinaa" vitonen ja kutonen toimii kuin unelma.
Autosta huollossa tarkistettu vaihteensiirto, kuulemma toimii hyvin. Nyt sitten maahantuojan ohjeena olisi vaihteiston irroitus/purku/osien tilaus..
Kestoksi arvioivat 1-2viikkoa. Muuten ei mitään ongelmia, mutta Veljekset Laakkosen lahdessa, mukaan en saa sijaisautoa. Milläs käyt vuorotöissä, kun perheessä yksi auto ja vuorotyö? Pirun kalliiksi tulee kaksi viikkoa pitää vuokraautoa! Muilla kokemuksia sijaisauton saannista? Aika outoa että jos jättäis tielle vaihteiston takia, niin sais sijaisauton vaikka vuodeksi! Pitääkö näitä vaihteisto vikoja vain sietää, tai sit maksaa itsensä kipeäksi vuokraautoilla?

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: JKocu3 - 23.10.14 - klo:09:26
Terve kaikille, uutena osallistujana nyt tänne keskusteleen ocun murheista.
Onko kellään ongelmia 2.0 tdi 6-v manuaalivaihteiston kanssa. Itsellä ollut uudesta asti ongelmia, pakkia ei saa välillä kunnolla sisään, joskus auttaa vapaalle autto joskus ykkösellä käyttö joskus menee nahkeesti muuten. Samoin ykkösen sisään laitossa tuntuu niinkuin ei olisi rattaat ihan kohillaan? Samoin kakkoselle, kolmoselle ja nelosen laitossa tuntuu selvää "kolinaa" vitonen ja kutonen toimii kuin unelma.
Autosta huollossa tarkistettu vaihteensiirto, kuulemma toimii hyvin. Nyt sitten maahantuojan ohjeena olisi vaihteiston irroitus/purku/osien tilaus..
Kestoksi arvioivat 1-2viikkoa. Muuten ei mitään ongelmia, mutta Veljekset Laakkosen lahdessa, mukaan en saa sijaisautoa. Milläs käyt vuorotöissä, kun perheessä yksi auto ja vuorotyö? Pirun kalliiksi tulee kaksi viikkoa pitää vuokraautoa! Muilla kokemuksia sijaisauton saannista? Aika outoa että jos jättäis tielle vaihteiston takia, niin sais sijaisauton vaikka vuodeksi! Pitääkö näitä vaihteisto vikoja vain sietää, tai sit maksaa itsensä kipeäksi vuokraautoilla?

Oma oli myös takuukorjauksessa ja sijaisautosta myös kysyin,niin omaan piikkiin ois se menny...

Anzander

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 22.10.14 - klo:12:54
Mitähän paskamateriaalia tuo tuulilasi on?

Tismalleen samaa kiroilin kun kahdeksan kuukautta vanhan auton lasista olen jo aiemmin käynyt kaksi kiveniskua korjauttamassa, ja viime viikolla paikkautin kerralla taas kaksi uutta oikein kunnon kuprua. Eli neljä paikkausta kahdeksaan kuukauteen.

Aiemmissa kolmessa Volvossa ei tainnut olla yhteensäkään yhtä montaa reikää lasissa...
Huonoa tuuria(ko?).

HaBatus

Tännehän ei pitänyt mitään kirjoitella, mutta melkoinen natina kuuluu auton perästä, eikä peräpenkillä yleensä istu ketään.

Olen itse sitä mieltä, että takalasi pitää natinan/kolinan, voisiko olla liimaus epäonnistunut? Natina on resonanssiääni tässä tapauksessa ja kuuluu epätasaisella tiellä jne. Lasia varovasti painaessa kädellä sisältäpäin kuuluu jotain natinaa myös. Toivottavasti syy olisi joku yksinkertaisempi.

Jokatapauksessa, heti ehtiessäni, pitäisi mennä tuonne pajalle näyttämään ja kuulemaan tuomio asiasta.

Jahka tämän saapi kuntoon, niin jo kelpaa. Oikeen on mukavata kyytiä ja ajo maistuu.
Octavia RS TDI (MY2015)
ex VAG: Audi A3 1,6 (2002-2011)

cannon

Tänään ulkolämpömittari jumiutui näyttämään paria pakkasastetta vielä 8 tunnin lämpimässä (n 20 astetta) tallissa seisomisen jälkeenkin. Ei auttanut sammutus ja uudelleen käynnistys. Vasta n 10 km ajon jälkeen lukema hieman muutui. Pitää tsekata josko huomenna toimii samalla tavalla. Todennäköisesti ei, tällaisilla vioilla on tapana ilmestyä ja hävitä aina ennen kuin pajalle ehtii...
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Huppe

Lainaus käyttäjältä: jra72 - 22.10.14 - klo:12:17
Luulet vain. Esim bemari-foorumilla on aktiivisempaa vaikka kyseessä on vain yksi merkki vs. VAG:n neljä automerkkiä.

Bemarimies on aina aktiivinen btcf-foorumilla. Oli itselläkin aikalailla pakko, kun remppoihin ois menny 1000e/kk jos ei ois tehny ite. 530d oli enemmän pelti auki kuin pelti kiinni  ;D

Tuulilasista joku puhui, tosiaan omassa Skodassa vuodessa tullut enemmän jälkeä lasiin kuin Bemarissa 10 vuodessa. Jotain eroa noissa on pakko olla.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

vws

Lainaus käyttäjältä: JKocu3 - 23.10.14 - klo:09:26
Kestoksi arvioivat 1-2viikkoa. Muuten ei mitään ongelmia, mutta Veljekset Laakkosen lahdessa, mukaan en saa sijaisautoa. Milläs käyt vuorotöissä, kun perheessä yksi auto ja vuorotyö? Pirun kalliiksi tulee kaksi viikkoa pitää vuokraautoa! Muilla kokemuksia sijaisauton saannista?

Mulla oli auto viikon ajan takuumaalauksessa. Sama juttu että vuorotyö ja perhe ja silti totesivat autoliikkeessä ettei maahantuoja maksa sijaisautoa. Soitin ensin kuluttajaneuvontaan jotka olivat sitä mieltä että kuuluu sijaisauto. Sen jälkeen soitinkin suoraan Helkama-auton jälkimarkkinoinnista vastaavalle. Lopputulos sijaisauto tuli veloituksetta (taisi olla fabia farkkuna kun vaadin että rattaat pitää mahtua kyytiin). Eli autoliikkeestä sain sijaisauton ja he sitten laskuttavat maahantuojaa jälkikäteen.

edit. Yhden päivän nyt olisi kitkutellutkin ilman autoa, mutta viikko ilman autoa ja sijaisauto omaan piikkiin oli vähän liian paksua mulle kun olin aikoinaan ostanut sen 30 000 euron auton.
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

BMF

Tuulilasin naarmuuntuminen on vissiin ihan ominaista tälle octavialle. Todella uskomatonta miten helposti saat pysyvät syvät naarmut tuulilasiin. Muijaa syytin että mitä V.... on tehnyt vuosi sitten samoihin aikoihin, kun ensimmäiset lumet/sohjot raaputti tuulilasista pois. Jälkikäteen huomasin ettei siihen nyt mitään isompaa voimaa / hiekkaseosta tarvinnnutkaan....

Eli Ã,,LKÃ,,Ã,, SIIS RAAPUTTAKO MILLÃ,,Ã,,N RAAPALLA TUULILASIA MIKÃ,,LI EI OLE VÃ,,LTTÃ,,MÃ,,TTÃ,, PAKKO. ja varsinkaan "sohjokeleillä" hiekan mukana ollessa saat aika rumaa jälkeä tuulilaasillesi, kun hiekka hieroo lumen mukana viiruja lasiin....

ps...luojan kiitos, että on autokatos niin näkeee edes jotain vielä auton läpi.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Toby

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 22.10.14 - klo:08:53
Laitetaan tänne yksi "viatonkin" yksilö. Eli mitään vikaa ei ole vielä ollut 7kk ja noin 26tkm aikana.
- huoltoväli näytää 30tkm
- valot ei harita
- jäähdytinnestettä ei ole kulunut
- öljyä ei ole kulunut
- oven väliin ei jää vettä
- jalkatiloissa ei ole vettä
- takaluukun pumput ei vuoda
- polttoaine ei haise sisällä
- maalia ei ole irronnut
- ei nitise tai natise
- kaiuttimet toimii
- kaikki varusteet löytyy
- ajovalonpesurit palautuvat
- peilit kääntyy eivätkä narise
- ovenkahvat toimii
JNE

Eli mitään ei ole tarvinnut tehdä kuin ajaa ja tankata (keskikulutus 5,2l/100km) ja voisin väittää, että kuulun siihen prosenttiin suomalaisista jotka ovat hyvin tarkkoja autostaan. En tiedä miten näitä ongelmallisiakin yksilöitä on näin paljon? Onko joku tietty rakennusajankohta vai mikä määrää vikayksilöt. Tai sitten alihankkijoiden toimittamat osat ovat toleranssiltaan mitä sattuu ja Skodan laadunvalvonta kusee.
Lainaanpa tästä vähän Jukikyyn listaa, kun melkeen samat kokemukset, 10 kk ajettu 20tkm mittarissa.
-huoltoväli näyttää tosiaan n. 30tkm, tosin öljynvaihtoa tuntuu huutavan noin 5tkm aiemmin.
-jäähdytinneste on aika alarajalla, mut vaikea sanoa onko sitä kulunut, kun en sitä seuraillut ennen, kuin täällä tuli puhetta et joillain hävinyt, herjannut ei ole kertaakaan ainakaan.
-öljyä kulunut sen verran, että oli aika tikun ylärajalla aluksi ja nyt on noin puolessa välissä rajoja.
-ajovalonpesuri jäänyt muutaman kerran muutaman millin auki.
-varusteista puuttui takakontin kääntömatto ja vrs-mode painike on vain mode painike, ne oli ainoat puutteet.

Muuten kokemukset aika samat mitä Jukikyyn listassa, eli muuten auto toimii erittäin hyvin, eikä huonoja kokemuksia ole kertynyt.

pasuunaC3

Täällä 6800km ajettu rs menossa ensiviikolla takuukorjaukseen jossa selvittelemään miksi ajovalonpesurien kannet eivät palaudu omiin aukkoihinsa vaan jää raolleen ja nyt on kääntyvät valot lopettaneet kääntymiset mukiin ajaessa. Edes käynnistäessä ei valot heilu kun ylös ja alas. Sanoivat jotenki  päivittävänsä ja vikailmoitukset katsovansa. :/
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 24.10.14 - klo:10:44
Täällä 6800km ajettu rs menossa ensiviikolla takuukorjaukseen jossa selvittelemään miksi ajovalonpesurien kannet eivät palaudu omiin aukkoihinsa vaan jää raolleen ja nyt on kääntyvät valot lopettaneet kääntymiset mukiin ajaessa. Edes käynnistäessä ei valot heilu kun ylös ja alas. Sanoivat jotenki  päivittävänsä ja vikailmoitukset katsovansa. :/

Missä asennossa pidät valokatkaisijaa?
AUTO-asennossa vai VALO-asennossa?

HaBatus

Lainaus käyttäjältä: HaBatus - 23.10.14 - klo:13:02
Tännehän ei pitänyt mitään kirjoitella, mutta melkoinen natina kuuluu auton perästä, eikä peräpenkillä yleensä istu ketään.

Olen itse sitä mieltä, että takalasi pitää natinan/kolinan, voisiko olla liimaus epäonnistunut? Natina on resonanssiääni tässä tapauksessa ja kuuluu epätasaisella tiellä jne. Lasia varovasti painaessa kädellä sisältäpäin kuuluu jotain natinaa myös. Toivottavasti syy olisi joku yksinkertaisempi.

Jokatapauksessa, heti ehtiessäni, pitäisi mennä tuonne pajalle näyttämään ja kuulemaan tuomio asiasta.


Alustava vianetsintä johti siihen, että syylliseksi epäillään huonosti kiinnitettyä takaluukun (LB) verhoilua. Itse paikalla ollleena selitys vaikutti vedenpitävältä ja todelta. Taitaa tsekinpojalla olla tosi kiire työssä juuri nyt.  :D

No eipä huolia siis omalta osin enää. tarviaa joskus irroituttaa ja laitattaa paikalleen, kun kerkeää.
Octavia RS TDI (MY2015)
ex VAG: Audi A3 1,6 (2002-2011)

voipa

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 24.10.14 - klo:10:44
Täällä 6800km ajettu rs menossa ensiviikolla takuukorjaukseen jossa selvittelemään miksi ajovalonpesurien kannet eivät palaudu omiin aukkoihinsa vaan jää raolleen
Tuo on tyyppivika, johon löytyy vakiokorjaus takuun piikkiin. Omani korjattiin jo alkuvuonna.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

pasuunaC3

Pidän valoja AUTO asennossa  :o  hyvä tietää että noita pesureita on korjailtu niin tiedän vaatia kuntoon :)
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy