Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Mjuh

Pistin laittaen tuossa uuden Octavian 1.6TDI Combi Elegancen. Ekan tankkauksen jälkeen alkoi tankista kuulua aikamoista loisketta pysähtyessä ja lähtiessä liikkeelle. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Eli onkohan vaan tsekkimersun ostettu ominaisuus ja pitääkö vaan kääntää volumea niin kauan että loiske loppuu vai onko tehtaan paappa unohtanu loiskelevyt pois. Ã,,äni kuuluu parhaiten kun tankki on täynnä ja kun ainetta on kulunut noin varttitankki.

spande

Samat äänet sieltä itsellä kans kantautuu mutta enpä ole pahemmin asiaan kiinnittäny huomiota. Parhaiten kuuluu kun on just pysähtyny ja avaa oven.

Kampsu

Juu 1.4:ssa lotina vaan käy kun auton laittaa parkkiin. Eli taitaa olla aivan normaalia ocussa.
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

Huppe

Lotisee myös takimmainen äänenvaimennin. Joka aamu saa vetää lämät tiskiin että saa pöntön tyhjäksi vedestä. Muuten pulputtaa kuin vesijetti järvessä.
Kiekat ei muuten nouse yli ~3000rpm  mitenkään jos auto on paikallaan. Outoa.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Devl

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 08.10.14 - klo:14:55
Lotisee myös takimmainen äänenvaimennin. Joka aamu saa vetää lämät tiskiin että saa pöntön tyhjäksi vedestä. Muuten pulputtaa kuin vesijetti järvessä.
Kiekat ei muuten nouse yli ~3000rpm  mitenkään jos auto on paikallaan. Outoa.
Kokeile ottaa sutimisen esto pois päältä.

JaMiLeSi

Takaluukun " pumput " takuuna vaihtoon, tulee vaseliinia ulos.

Ishvan

#1836
Lainaus käyttäjältä: Huppe - 08.10.14 - klo:14:55
Lotisee myös takimmainen äänenvaimennin. Joka aamu saa vetää lämät tiskiin että saa pöntön tyhjäksi vedestä. Muuten pulputtaa kuin vesijetti järvessä.
Kiekat ei muuten nouse yli ~3000rpm  mitenkään jos auto on paikallaan. Outoa.
Aikas monessa autossa on noi tyhjäkäyntikierrokset rajattu tonne ~3-4000rpm:n väliin. Turha sitä on ilman kuormaa huudattaa. Samoin esim. osa Hondan koneista ei kierrä kylmänä edes liikkeessä tappiin asti. Samoin esim. VTEC-toimii monessa Hondassa vasta moottorin ja öljyjen lämmettyä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

RaceBlue

Tutkat sekä etu että takapäässä. Asetuksissa ParkPilot ja siinä ylimmäisenä: Activate automatically
Mihin tuo vaikuttaa?? Päällä tai pois, en huomaa mitään eroa.

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 08.10.14 - klo:17:48
Tutkat sekä etu että takapäässä. Asetuksissa ParkPilot ja siinä ylimmäisenä: Activate automatically
Mihin tuo vaikuttaa?? Päällä tai pois, en huomaa mitään eroa.
Jos muistan oikein, jos on ruksi, niin herää vasta esteen läheisyydessä. Jos ei ole ruksia, tutkan näyttö aktivoituu heti kun vaihde D:lle, vaikka ei olisi estettäkään. Olisiko näin? Siis kyseessä on vain eteenpäin toiminto.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Devl - 08.10.14 - klo:15:16
Kokeile ottaa sutimisen esto pois päältä.

Ei toi siis ole vika. Aivan sama, tyhjenee se äänenvaimennin vedestä noilla peruskierroksillakin :)
Ilmeisesti tämä on bensa-autoissa normaalia? Ei aiemmissa nokikoneissa ole sentäs vettä putkesta tullut.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 08.10.14 - klo:20:25
Ei toi siis ole vika. Aivan sama, tyhjenee se äänenvaimennin vedestä noilla peruskierroksillakin :)
Ilmeisesti tämä on bensa-autoissa normaalia? Ei aiemmissa nokikoneissa ole sentäs vettä putkesta tullut.

Nykyisten viinabensojen aikana vettä kerääntyy enemmän kuin vanhoina hyvien bensojen aikoina. Kylmällä ilmalla ilmiö vain korostuu. Sitten kun pakkaset tulevat, niin risteykset jäässä kiihdytyksien kohdilta. Ongelma ei juurikaan vaivaa diisseleitä.

JVR

Tänään jäi risteyksestä vasemmalle kääntymisen jälkeen ajovalot harittamaan vasemmalle. Kohtuu häiritsevää kun tien vasemmanpuoleinen metsikkö loistaa ja tie on lähes pimeänä. Odottelin muutaman kilometrin josko ne oikenisi itsestään mutta ei, vasta valojen "buuttaus" vauhdista oikaisi valot. Ei hyvä.
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

TTO


Adokcs

"Lotisee myös takimmainen äänenvaimennin. Joka aamu saa vetää lämät tiskiin että saa pöntön tyhjäksi vedestä. Muuten pulputtaa kuin vesijetti järvessä."

Rekisteröidyin jotta saan tuohon kommentoida. Itse olen jo vuosikymmeniä tehnyt 2-3 mm reiän takapönttöön hyvällä menestyksellä, myös kaikkiin 2000 luvun autoihimme. Missään viidessä ei ole olut äänenvaimennin, pakoputkiongelmia kun olen ajanut 0-150 tkm. En tiedä uskallanko tehdä enää 2015 tulevaan autooni.
Octavia Combi 2015, 1.4 TSI DSG Autom., Miksi vahata tai pintakäsitellä autoa. En ymmärä. Olen pitänyt useita 0-11 v jopa 18 vuoden ikään. Itse myynyt ja iloiset ostajat ei ole valittanut vaikka en ole vahannut autoa koskaan. Edellisillä  autoilla ajettu 160-210 000 km.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Adokcs - 10.10.14 - klo:12:30
"Lotisee myös takimmainen äänenvaimennin. Joka aamu saa vetää lämät tiskiin että saa pöntön tyhjäksi vedestä. Muuten pulputtaa kuin vesijetti järvessä."

Rekisteröidyin jotta saan tuohon kommentoida. Itse olen jo vuosikymmeniä tehnyt 2-3 mm reiän takapönttöön hyvällä menestyksellä, myös kaikkiin 2000 luvun autoihimme. Missään viidessä ei ole olut äänenvaimennin, pakoputkiongelmia kun olen ajanut 0-150 tkm. En tiedä uskallanko tehdä enää 2015 tulevaan autooni.

Luulisi että ruoste nappaa siitä kiinni kun sinkitys rikotaan?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Adokcs - 10.10.14 - klo:12:30
"Lotisee myös takimmainen äänenvaimennin. Joka aamu saa vetää lämät tiskiin että saa pöntön tyhjäksi vedestä. Muuten pulputtaa kuin vesijetti järvessä."


Ihmetellyt tuota vesiongelmaa pöntössä kun itsellä ei ole sellaista esiintynyt viime talvenakaan. Sekalaista ajoa. Ehkä pitäisi enemmän kierrättää sinne 6000 rpm, vai mistä johtuu että joillekin kertyy paljon sitä putkeen? Ehkä sitä on puolisokea eikä huomaa mitään...  :o ;D
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

jni

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 11.10.14 - klo:16:30
Luulisi että ruoste nappaa siitä kiinni kun sinkitys rikotaan?

Pöntöt on (tai ainakin oli ennen) rosteria ainakin Octaviassa.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: JVR - 09.10.14 - klo:22:41
Tänään jäi risteyksestä vasemmalle kääntymisen jälkeen ajovalot harittamaan vasemmalle. Kohtuu häiritsevää kun tien vasemmanpuoleinen metsikkö loistaa ja tie on lähes pimeänä. Odottelin muutaman kilometrin josko ne oikenisi itsestään mutta ei, vasta valojen "buuttaus" vauhdista oikaisi valot. Ei hyvä.

Minulla ainakin vasen xenon näyttää tämän tästä vasempaan pusikkoon ja auton edessä on selvästi hämärämpää. Merkkihuollossa tuntuvat olevan muka täysin tietämättömiä koko viasta. Valot on nyt säädetty kahteen kertaan. Ei mitään vaikutusta.

Lisäksi nyt pimeiden ilmojen tultua totesin pitkien näyttävän metritolkulla liian ylös tyhjyyteen jossain 100m päässä. Suoralla ja tasaisella tiellä näyttää puihin, kun vähän kokeeksi ajaa mutkitellen. Pitkät eivät siis näytä sinne minne pitäisi eli alas tielle. Ei ollenkaan hyvä. Ei ole suurtakaan eroa näkyvyydessä onko päällä lyhyet vai pitkät. Ja siis säädetty 2 kertaa. Onko kukaan muu huomannut tätä vikaa?

Ei muuta kuin kolmannen(3) kerran huoltoon. Ja auto on 2 kk vanha. Muita lukuisia vikoja unohtamatta..... Nyppii melkoisesti.



tet

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 08.10.14 - klo:14:55
Lotisee myös takimmainen äänenvaimennin. Joka aamu saa vetää lämät tiskiin että saa pöntön tyhjäksi vedestä. Muuten pulputtaa kuin vesijetti järvessä.

Pakko kysyä että tunnethan varmaan tuon TSI:n katalysaattorin lämmityspolton? Ettet sitä sekoita pöntön vesittymiseen, ääni kun on vähän sellainen pulputtava siinäkin?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

prinne

Pari kertaa nyt tehnyt sen että auto ei suostu käynnistymään. "Key in vehicle , key not detected"

Takaisin ulos, ovet kiinni ja lukkoon. Uus yritys ja taas toimii....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Huppe

Lainaus käyttäjältä: tet - 12.10.14 - klo:18:27
Pakko kysyä että tunnethan varmaan tuon TSI:n katalysaattorin lämmityspolton? Ettet sitä sekoita pöntön vesittymiseen, ääni kun on vähän sellainen pulputtava siinäkin?

No enpä sekoita kun sieltä tulee tähän autokatoksen betonilattialle ämpärillinen vettä kun "lyö lämän tiskiin" paikoillaan :)
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: prinne - 13.10.14 - klo:08:19
Pari kertaa nyt tehnyt sen että auto ei suostu käynnistymään. "Key in vehicle , key not detected"

Takaisin ulos, ovet kiinni ja lukkoon. Uus yritys ja taas toimii....

Nykyautoissa lienee normaalia nämä "bitti poikittain"-tilanteet...ex-Auris hybridissä esiintyi juuri tuo pari kolme kertaa. Samaa pskaa eri paketissa kaikki, kun kaiken maailman toiminnot ovat elektronisia, autot muistuttavat tietokonetta. Ei hyvä.

Omassani ärsyttää valtavasti ACC eli adaptiivinen vakkari -tai siis sen ylireagoinnit. Teki toissapäivänä sen, että tyhjällä kadulla vakkari päällä ajaessa systeemi teki rajun jarrutuksen vaikkei ajoväylällä ollut edessä ketään, vaan ainoastaan kadun reunassa seisoi pakettiauto. Siinä kohdassa katu kaartoi hitusen vasemmalle eli ACC vissiin tulkitsi pakun edellä ajavaksi. Onneksi takana ei tullut ketään puskurituntumassa. Huoh....olisin edelleen valmis maksamaan (!) siitä että saisin muutettua adaptiikan normaaliksi cruiseksi. Wanhan liiton miehiä. :D

TTO

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 12.10.14 - klo:17:17
Minulla ainakin vasen xenon näyttää tämän tästä vasempaan pusikkoon ja auton edessä on selvästi hämärämpää. Merkkihuollossa tuntuvat olevan muka täysin tietämättömiä koko viasta. Valot on nyt säädetty kahteen kertaan. Ei mitään vaikutusta.

Lisäksi nyt pimeiden ilmojen tultua totesin pitkien näyttävän metritolkulla liian ylös tyhjyyteen jossain 100m päässä. Suoralla ja tasaisella tiellä näyttää puihin, kun vähän kokeeksi ajaa mutkitellen. Pitkät eivät siis näytä sinne minne pitäisi eli alas tielle. Ei ollenkaan hyvä. Ei ole suurtakaan eroa näkyvyydessä onko päällä lyhyet vai pitkät. Ja siis säädetty 2 kertaa. Onko kukaan muu huomannut tätä vikaa?

Ei muuta kuin kolmannen(3) kerran huoltoon. Ja auto on 2 kk vanha. Muita lukuisia vikoja unohtamatta..... Nyppii melkoisesti.

AFL-valot näyttävät tietyissä tilanteissa korostetusti vasemmalle eli kyseessä ei ole vika. Kannattaa tutustua tarkemmin valojen ominaisuuksiin. (Asiasta jauhettu paljon mm. tämän ketjun sivuilla 25-27.)

Korkeussuuntaukseen en ota kantaa.

jopo

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 12.10.14 - klo:17:17
Minulla ainakin vasen xenon näyttää tämän tästä vasempaan pusikkoon ja auton edessä on selvästi hämärämpää. Merkkihuollossa tuntuvat olevan muka täysin tietämättömiä koko viasta. Valot on nyt säädetty kahteen kertaan. Ei mitään vaikutusta.
Lisäksi nyt pimeiden ilmojen tultua totesin pitkien näyttävän metritolkulla liian ylös tyhjyyteen jossain 100m päässä. Suoralla ja tasaisella tiellä näyttää puihin, kun vähän kokeeksi ajaa mutkitellen. Pitkät eivät siis näytä sinne minne pitäisi eli alas tielle. Ei ollenkaan hyvä. Ei ole suurtakaan eroa näkyvyydessä onko päällä lyhyet vai pitkät. Ja siis säädetty 2 kertaa. Onko kukaan muu huomannut tätä vikaa?..
Itse olen myös törmännyt kerran tuohon vasemman pusikon spottiin. Muuten olen hlökoht todella tyytyväinen Ocu II:n jälkeen valoihin. Pitkät näyttää mulla just niin kuin pitääkin ja näkyväisyys on mainio. Kaukovaloavustin toimii loistavasti jne. Mutta outo on kyllä tuo puskavalon jämähdys. Siihen kun keksisi jonkun loogisen syyn, mistä tuo jää päälle, voisi huoltoa asialla yrittää vaivata. Tosiaan vain kerran olen tähän mennessä tuota todistanut, eikä omiin silmiin keskialue tuolloinkaan jäänyt haittaavan pimeäksi. Itse ajattelen, että juuri puskat ne on hirvialueilla tärkeääkin valaistua, mutta toki tuo spotti tuntuu errorilta.

Muuten: 6tkm mittarissa, ei muita mainittavia vikoja tullut vielä eteen. Tuhannen paikkeilla DSG nyki vaihdoissa, mutta tuo häipyi itsestään. Joillain alustoilla ärsyttää matala 'jylinä' mikä tulee matkustamoon (mm. mukulakivet). Sivuikkunat tuntuu huurtuvan helposti (tosin ovat tällä hetkellä likaiset.. täytyis pestä). Ainoa mikä ärsyttää oikeasti, on vakkarin jarrutteluherkkyys. Edellisen Ocun jälkeen tuntui aluksi mukavalta, ettei nopeus nouse alamäessä enää niin helposti +kymppiin vakkarilla, mutta tämä on sitten toinen äärilaita. Vakkari jarruttaa vauhtia ihan turhan herkästi (ainakin ACC).
Aika positiiviset fiilikset yhä autosta yleisesti.

JVR

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 12.10.14 - klo:17:17
Lisäksi nyt pimeiden ilmojen tultua totesin pitkien näyttävän metritolkulla liian ylös tyhjyyteen jossain 100m päässä. Suoralla ja tasaisella tiellä näyttää puihin, kun vähän kokeeksi ajaa mutkitellen. Pitkät eivät siis näytä sinne minne pitäisi eli alas tielle. Ei ollenkaan hyvä. Ei ole suurtakaan eroa näkyvyydessä onko päällä lyhyet vai pitkät. Ja siis säädetty 2 kertaa. Onko kukaan muu huomannut tätä vikaa?

Saman panin merkille, pitkät päällä edessä oleva ylämäki on valaistu tosi korkealle.
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

Taky

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 13.10.14 - klo:08:46
Teki toissapäivänä sen, että tyhjällä kadulla vakkari päällä ajaessa systeemi teki rajun jarrutuksen vaikkei ajoväylällä ollut edessä ketään, vaan ainoastaan kadun reunassa seisoi pakettiauto.

Tuohonkun lisätään liukas talvikeli alustaksi niin luvassa on lisää jännitysmomenttia niin itselle kuin kanssa liikkujille.
Enpä haluaisi moista systeemiä omaan kulkineeseen, jo nuo etututkan joutavat virhe hälytykset ovat välillä ressaavia/säikäyttäviä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

765turbo

Täällä meidän Skeida päätti pimpauttaa sitä hiton "kolarin estäjää" kuitenkin ilman jarrutusta suoralla tiellä 50km/h alueella ja punainen auto liukasteli mittariston välissä. Ei ollut ketään edessä eikä sivuilla, joten arvelin olevan pikkuinen häiriö vaan. Melko pölhö systeemi, mutta en nyt jaksa joka startissa poiskaan kytkeä, siinähän pimputtaa tarvittaessa.

Voi olla että systeemi sekosi, kun ohitin hetkeä ennen pysäkillä olleen bussin ja sillonki oltiin auton mielestä vaaravyöhykkeellä ja taas piipattiin ;)

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.10.14 - klo:09:08
Tuohonkun lisätään liukas talvikeli alustaksi niin luvassa on lisää jännitysmomenttia niin itselle kuin kanssa liikkujille.
Enpä haluaisi moista systeemiä omaan kulkineeseen, jo nuo etututkan joutavat virhe hälytykset ovat välillä ressaavia/säikäyttäviä.

Ihan samalla tavalla ja ennalta-arvaamattomasti se on toiminut jo 10 vuoden ajan.
Siksi en tuota nykyiseen kulkineeseen tahtonutkaan. Oletin kyllä että 10 vuodessa olisi edes jonkinmoista tuotekehitystä tapahtunut. Mutta eipä näköjään ole. Mitenpä tuota nyt kehittäisikään. Se 2004 vuoden BMW:n Aktiivicruise ei sentäs reagoinut pysäköityihin autoihin lainkaan, ilmeisesti se oli hyvä asia :)
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

jni

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 13.10.14 - klo:14:23
Ihan samalla tavalla ja ennalta-arvaamattomasti se on toiminut jo 10 vuoden ajan.
Siksi en tuota nykyiseen kulkineeseen tahtonutkaan. Oletin kyllä että 10 vuodessa olisi edes jonkinmoista tuotekehitystä tapahtunut. Mutta eipä näköjään ole. Mitenpä tuota nyt kehittäisikään. Se 2004 vuoden BMW:n Aktiivicruise ei sentäs reagoinut pysäköityihin autoihin lainkaan, ilmeisesti se oli hyvä asia :)

En ole mistään toistaiseksi kuullut vastaavia ominaisuuksia Mersussa. Siinähän käytetään kahta kameraa, joilla muodostetaan kolmiulotteinen kuva tutkan lisäksi. Ilmeisesti siitä syystä ei reagoi virheellisesti? No, se nähdään ensi vuonna.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

jopo

Itselläni ei ole vielä kertaakaan tullut turhaa piippausta tai jarrua. Yksi piippaus, mutta sekin aiheesta. Jos yhdenkin epäloogisen jarrun joskus tekee, niin kiikutan oman pirssin kyllä ensitöinä huoltoon ja vaadin ominaisuuden poistamista vaarallisena. :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy