Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Ocustelija

Lainaus käyttäjältä: JVR - 26.09.14 - klo:14:44
Takaluukun pumput tuntuu hikoilevan jonkin verran, onko muilla huolto kommentoinut että onko ominaisuus vai vika?

Omaani vaihdettiin takuuna molemmat takaluukun pumput juuri tuon hikoilun/öljyvuodon takia.

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 29.07.14 - klo:15:45
Uusi Octavia on tilauksessa ja tämä ketju luettu. Vähän kyllä nyt huolestuttaa saanko kunnollisen auton. Onko muissa automerkeissä nykyään myös näin paljon vikoja heti uutena? Vai kirjoittavatko kaikkein aktiivisimmat autoilijat näille palstoille autojensa ongelmista ja siksi tuntuu, että vikoja riittää?

Luovutus on joskus syyskuussa. Kasasin listan asioista, jotka mietityttävät. Mitkä noista vioista on nyt oikeasti korjattu ja mihin pitää vielä kiinnittää huomiota luovutuksen jälkeen?  Onhan tämä III-malli ollut markkinoilla jo 1,5 vuotta ennen kuin saan omani, että siinä mielessä lastentaudit pitäisi olla hoidettuna.

-   koliseeko takapään iskarit?
-   onko renkaiden aurauskulmat säädettu oikein?
-   toimiiko sähköinen ohjaustehostin korrektisti?
-   ohjausvaihde kunnossa?
-   ja auto kulkee suoraan?
-   renkaat kunnolla tasapainotettu?
-   kuluttaako öljyä litratolkulla?
-   meneekö penkkien kangas nopeasti ryppyyn?
-   toimiiko bi-xenonit kunnolla ja ilman haritusta minne sattuu?
-   huurtuuko ikkunat sisäpuolelta helposti?


No niin 1,5 kk ajettu Skoodalla ja 3500 km. Vikoja on yllinkyllin, ei voi mitään  >:(
Ollut jo kerran huollossa ja mitään vikaa ei löytynyt. Menee kohta pian uudestaan. Eipä nämä tämän palstan kertomukset aivan tuulesta temmattuja ole. Pienimmistä vioista aloittaen:

- Ikkunat huurtuu sisältä todella helposti. Tosin siitä pääsee nopeasti eroon suuremmalla tuuletuksella. Miten sitten talvella, se jää nähtäväksi.
- Sadetunnistin toimii ihan miten sattuu. Tihkuasennossahan sen pitää olla, että automaatti toimisi? Sadekuuron yllättäessä aloittaa pyyhkimisen kun sitä sattuu huvittamaan. Sateen loppuessa ja tuulilasin ollessa melkein vedetön, pyyhintä saattaa jatkua kiivaana. Täysi vitsi koko sadetunnistin!
- (Taka)jarrut vapautuvat melko hitaasti? Tästä johtuen silloin tällöin ulinaa, kun palat vielä ottavat kiinni.
- Mielestäni etupäästä kuuluu hankaavaa ääntä, kun eturenkaat on reilusti kääntyneenä esim. risteyksessä. Täällä joku kertoi, että vain vasemmalle kääntyessä. Sitä en osaa sanoa, pitää vielä kokeilla.
- Ainakin kuskin oven puolelta kuuluu selvästi tuulen suhinaa. Aivan kuin ovi ei olisi kunnolla kiinni tai tiivisteet on huonot. Tästä joku mainitsi aikaisemmin.
- Xenonit näyttävät aivan liian ylös pitkillä. Pimeällä maantiellä reunatolpat eivät loista ja kirkkain kohta näkyy puissa, kun ollaan mutkassa tasaisella tiellä. Kaverin kaverin RS:ssä sama vika. Saivat huollossa kuntoon.
- Ja tietenkin se vasen xenon harittaa vasemmalle pusikkoon valojen ollessa auto-tilassa. Siis mitä ihmeen järkeä??? Huollossa muka täysin tuntematon asia. Manuaaliasennossa valot suoristuvat heti näyttämään eteenpäin niinkuin pitääkin.
- Moottoritilasta kuuluu metallinen ujellus/vinkuna tämän tästä ja pahenee pikku hiljaa. Kuin sirkkelin ääni, mutta tietenkin hiljaisempi. Nopeudella ei ole väliä, kuuluu myös parkissa ollessa.
- En tiedä kuvittelenko vain, mutta tämä on rauhattomampi ajettava kuin edellinen Octavia 2010. Vähänkin huonokuntoisella maantiellä 100 km/h ajettaessa meno on jotenkin huteraa. 80 km/h on selvästi helpompaa. Mielestäni täällä joku kertoi samasta asiasta. Toisaalta jos päästän ratista irti, niin auto menee kyllä suoraan melko pitkän matkan. Hutera tuntemus alkaa heti, kun tartun rattiin. Tuulisella ilmalla ajo on todella rasittavaa.

Vertaan tätä nykyistä tietenkin vuoden 2010 Octaviaan ja mitään näistä vioista ei ollut siinä. Itseasiassa siinä ei ollut oikeastaan mitään vikaa. Laatu on siis huonontunut? Auto on kylläkin hyvännäköinen, tehokas moottori, runsaat varusteet ja kohtalaisen hyvät sisämateriaalit, mutta kun noita vikoja riittää. Sanoisin, että olen hyvin pettynyt, jos näitä ei saada kuntoon.

kimppikoo

Pariin seikkaan kommentit.
1) Automaattiasennossa Xenonit toimivat juuri näin. Eli pienessä nopeudessa valot valaisevat tien reunaa, ilmeisesti ajatuksena on valaista jalkakäytävät yms. Nopeusraja on jossakin 30 km/h?
2) Jos pyöräkulmat ovat kohdallaan, niin Ocu3 ei ainakaan omasta mielestäni ole mitenkään epävakaa ajettava. On helppo verrata, kun on 2010 Ocu Scout "toisena" autona. Säädätin omasta pyöräkulmat heti alkuunsa ja ajettavuudessa ei ole moittimista. Tosin pyörinä on 18" 40-sarjalaiset, voihan ne jotakin vaikuttaa.

Nyt on mittarissa reilut 12 tkm maaliskuusta lähtien ja mitään vikoja ei ole ollut. Jokaisella valmistajalla tulee varmasti näitä epäonnisia kappaleita, laaduntarkkailusta huolimatta.

Raimo247

Valoista..

Olen myös ihmetellyt tuota vasemman puskan valoa. Kumpikohan asetus sieltä valikosta pitäisi oikeasti olla valittuna? RHD vai LHD? Ymmärtäisin ennemmin, että oikea puska olisi valoisa, se on lähempänä omaa kaistaa.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

JVR

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 27.09.14 - klo:21:28

No niin 1,5 kk ajettu Skoodalla ja 3500 km. Vikoja on yllinkyllin, ei voi mitään  >:(
Ollut jo kerran huollossa ja mitään vikaa ei löytynyt. Menee kohta pian uudestaan. Eipä nämä tämän palstan kertomukset aivan tuulesta temmattuja ole. Pienimmistä vioista aloittaen:

- Ikkunat huurtuu sisältä todella helposti. Tosin siitä pääsee nopeasti eroon suuremmalla tuuletuksella. Miten sitten talvella, se jää nähtäväksi.
- Sadetunnistin toimii ihan miten sattuu. Tihkuasennossahan sen pitää olla, että automaatti toimisi? Sadekuuron yllättäessä aloittaa pyyhkimisen kun sitä sattuu huvittamaan. Sateen loppuessa ja tuulilasin ollessa melkein vedetön, pyyhintä saattaa jatkua kiivaana. Täysi vitsi koko sadetunnistin!
- (Taka)jarrut vapautuvat melko hitaasti? Tästä johtuen silloin tällöin ulinaa, kun palat vielä ottavat kiinni.
- Mielestäni etupäästä kuuluu hankaavaa ääntä, kun eturenkaat on reilusti kääntyneenä esim. risteyksessä. Täällä joku kertoi, että vain vasemmalle kääntyessä. Sitä en osaa sanoa, pitää vielä kokeilla.
- Ainakin kuskin oven puolelta kuuluu selvästi tuulen suhinaa. Aivan kuin ovi ei olisi kunnolla kiinni tai tiivisteet on huonot. Tästä joku mainitsi aikaisemmin.
- Xenonit näyttävät aivan liian ylös pitkillä. Pimeällä maantiellä reunatolpat eivät loista ja kirkkain kohta näkyy puissa, kun ollaan mutkassa tasaisella tiellä. Kaverin kaverin RS:ssä sama vika. Saivat huollossa kuntoon.
- Ja tietenkin se vasen xenon harittaa vasemmalle pusikkoon valojen ollessa auto-tilassa. Siis mitä ihmeen järkeä??? Huollossa muka täysin tuntematon asia. Manuaaliasennossa valot suoristuvat heti näyttämään eteenpäin niinkuin pitääkin.
- Moottoritilasta kuuluu metallinen ujellus/vinkuna tämän tästä ja pahenee pikku hiljaa. Kuin sirkkelin ääni, mutta tietenkin hiljaisempi. Nopeudella ei ole väliä, kuuluu myös parkissa ollessa.
- En tiedä kuvittelenko vain, mutta tämä on rauhattomampi ajettava kuin edellinen Octavia 2010. Vähänkin huonokuntoisella maantiellä 100 km/h ajettaessa meno on jotenkin huteraa. 80 km/h on selvästi helpompaa. Mielestäni täällä joku kertoi samasta asiasta. Toisaalta jos päästän ratista irti, niin auto menee kyllä suoraan melko pitkän matkan. Hutera tuntemus alkaa heti, kun tartun rattiin. Tuulisella ilmalla ajo on todella rasittavaa.

Vertaan tätä nykyistä tietenkin vuoden 2010 Octaviaan ja mitään näistä vioista ei ollut siinä. Itseasiassa siinä ei ollut oikeastaan mitään vikaa. Laatu on siis huonontunut? Auto on kylläkin hyvännäköinen, tehokas moottori, runsaat varusteet ja kohtalaisen hyvät sisämateriaalit, mutta kun noita vikoja riittää. Sanoisin, että olen hyvin pettynyt, jos näitä ei saada kuntoon.

Itsellä myös verrokkina ex. 2010 ocu ja kyllä se meni pienemmällä paimentamisella suoraan kuin nykyinen. Pyöränkulmatkin tarkistettiin ja ne oli kuulemma kunnossa. Uudessa ohjaus on kyllä tehostettu tosi kevyeksi keskialueella, veikkaisin sitä syyksi tuohon suoraan kulkemiseen.

Noista vioista löytyy ainoastaan hankaava ääni moottorijarrulla kun kääntää vasemmalle.
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 28.09.14 - klo:06:56
Valoista..

Olen myös ihmetellyt tuota vasemman puskan valoa. Kumpikohan asetus sieltä valikosta pitäisi oikeasti olla valittuna? RHD vai LHD? Ymmärtäisin ennemmin, että oikea puska olisi valoisa, se on lähempänä omaa kaistaa.
"■ Travel mode: - matkailijan ajovalojen kytkentä päälle ja pois
■ Right-hand traffic - oikeanpuoleista liikennettä varten
■ Left-hand traffic - vasemmanpuoleista liikennettä varten" Sanotaan käsikirjassa...
Minusta nuo valot toimivat hyvin loogisesti, vasemmalle jalkakäytävälle on pidempi matka, silloin vasen valo vinksottaa enemmän. Kun nopeus nousee siirtyy valotkin ojennukseen.

TTO

Syksy tuli ja valot meni päällle. Ennen kuin kaikki AFS-valojen ominaisuudet jauhetaan tässä uudestaan, kannattaa lukea tätä ketjua sivulta 25 eteenpäin...


RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: TTO - 28.09.14 - klo:09:49
Syksy tuli ja valot meni päällle. Ennen kuin kaikki AFS-valojen ominaisuudet jauhetaan tässä uudestaan, kannattaa lukea tätä ketjua sivulta 25 eteenpäin...

Joo on luettu. Yks sanoo sitä, toinen toista, ohjekirja tätä ja huolto tuota. Tosiasia on että vasemman valon haritus on suomen oloissa todella outoa. Itse saan valot näyttämään eteenpäin ainoastaan valokatkaisijan normaaliasetuksella. Nopeudella, sumulla tai sateella ei ole merkitystä. Onko edes laillista että valot näyttää minne sattuu? Valitan tästä kyllä huollossa joka kerta kunnes se korjaantuu.

Mitä tulee konehuoneesta kuuluvaan ulinaan/vinkunaan, kaverin kanssa tutkittiin että ääni tod näk tulee laturin hihnan muovisesta kiristinrullasta, jossa on klappia.

Tänään tarkemmin kuulostellen etupään hankaava ääni kuuluu voimakkaampana juuri vasemmalle käännyttäessä.

Huomenna taas huoltoa tilaamaan......


iltavilli

Huollossa käyty kahinan ja rohinan takia, tämä siis pääasiassa vasemmalle kääntyessä. Vikaa ei löydetty, jarrut avattu ja puhdistettu, ei apua. Tehtaalta joku tiedote vetonivelien suojakumeista, jotka saattavat aiheuttaa häiriöääniä. Ei korjausehdotusta kuitenkaan.

Onhan näitä vikoja/ominaisuuksia ollut ihan omiksi tarpeiksi. Eipä ole ennen ollut autoa, jota näin usein saa käyttää korjaamolla. Ajettu 10 000km

Kuljettajan puolen ovitiiviste asennettu väärin -> vaihdettu
Öljytikku nousee ajossa pois paikoiltaan -> vaihdettu
Ratti vinossa ja auto hakee tuulella ja urissa. -> Ohjausvaihde vaihdettu, kulmat säädetty. Ratti nyt suorassa, hakee edelleen urissa ja tuulella. Myös takapää muljahtelee urissa oudosti. Ihmettelen autolehtien huippuarvioita ajettavuudesta.
Lohkolämmittimen johto hangannut vetoakseliin, metallikuori puhki. -> Ei suoraan auton vika, mutta organisaation. Myyjäliike asentanut johdon väärin, mahdollisuus olisi ollut oikosulkuun jos auto ei olisi käynyt ohjausvaihteen vaihdossa. Samalla huomattiin johdon hankautuminen.
Vaihdelaatikko nakuttaa kylmänä tyhjäkäynnillä, ääni poistuu kun painaa kytkimen pohjaan -> Vikaa ei havaittu huollossa, seurataan
Turvavyön korkeussäädön muovit nitisevät koko ajan -> Ilmoitettu, en tiedä tehtiinkö sille mitään. Talvella nitisee moni muukin osa, kuten ovipahvit, kojelauta ym.
Rohinaa voimansiirrosta/jostain muusta erityisesti käännettäessä vasemmalle -> Rohina todettu, aiheuttajaa ei löydetty.

d74394

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 29.09.14 - klo:12:16

Vaihdelaatikko nakuttaa kylmänä tyhjäkäynnillä, ääni poistuu kun painaa kytkimen pohjaan -> Vikaa ei havaittu huollossa, seurataan
Omassa vaihdettiin kytkin ja vauhtipyörä samaisen nakutuksen takia ja nyt ei enää kuulu ääntä!
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi vm.-13
Superb II combi 1.6 TDI vm.-11
Octavia combi 1.2TSI FL II vm.10

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 29.09.14 - klo:12:16
Onhan näitä vikoja/ominaisuuksia ollut ihan omiksi tarpeiksi. Eipä ole ennen ollut autoa, jota näin usein saa käyttää korjaamolla. Ajettu 10 000km
Ajettu 14500 ja ei mitään varsinaista vikaa. Tulee mieleen sanoja: laadunvalvonta, voiton maksimointi, kiire, yms. Tuntuu tulevan noita "maanantaikappaleita" kuten ennenvanhaan (vanhus muistelee  :) )

Subastar

Lainasin tähän aiemmista kirjoituksista vikoja, jotka löytyy myös omasta autosta:

- Öljytikku nousee ajossa pois paikoiltaan.
- Nitinää hanskalokerosta, etuovista, kojelaudasta yms.
- Ikkunat huurtuu sisältä todella helposti. Talvella takalasin sisäpinnalle kertyy vesipisaroita eli kosteus ei poistu autosta normaalisti.
- Ilmastointilaite ääntää oudosti
- Etupäästä kuuluu hankaavaa ääntä, kun eturenkaat on reilusti kääntyneenä.
- Auto on rauhaton ajettava, jos päästän ratista irti, niin auto menee suoraan. Kaikki ohjausliikkeet tuntuu kertautuvan ja ajaminen on mutkittelua. Ajettava todella kevyellä peukalo-etusormiotteella. Tuulisella ilmalla ajo on rasittavaa.
- Vettä tullut sisään kaksi kertaa sateella ja kolmennen kerran kun viime viikolla auton päälle satanut lumi suli pois.
- Bensakorkin syvennykseen kertyy vesi, poistoputki toistuvasti tukossa.
- Etuovien kynnykselle kertyvä vesi.
- Takapään kolina
- Radion äänenvoimakkuuden nousu ja lasku (kyllä, säätyy ajonopeuden mukaan, mutta tämä siitä riippumatta, millä tasolla säätö on)

Korjattuja vikoja:
- oikean etuoven asennettu kohdalleen, tuulilasin alareunan kaukalo kiinnitetty paikalleen, vasen umpio vaihdettu (haritus ei ollutkaan vika vaan ominaisuus), nitinöitä yritetty korjata menestyksettä, kuskin oven verhoilu vaihdettu nitinän takia, nyt repsottaa oven kahva.

Ihmettelen myöskin miten tämä voi menestyä testeissä niin hyvin, vaikka todellisuus on kaukana hyvästä.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

EskoP

Lainaa- Nitinää hanskalokerosta, etuovista, kojelaudasta yms.

Saksan foorumeilta löytyi vinkki kojelaudan oikeasta päästä tulevan napsuttavan äänen poistamisesta, esiintyy ajoittain esim. mukulakivellä  tietyllä lämpötilalla ajettaessa. Ratkaisu ongelmaan on 1 mm paksuisen kumiliuskan kiilaaminen kojelaudan ja A-pilarin suojan väliin reilu 5 cm tuulilasista taaksepäin. Näyttää olevan tyyppivika foorumilla esiintyvien viestien perusteella.

Ainakin itsellä tuntui auttavan, testattu ennen ja jälkeen samoissa oloissa ;D
Superb III Elegance 2,0 TDI Sedan Moon white

Paze

Kulkine on muutaman kerran heittänyt "key not found"  vaikka avain on taskussa. Vaihdoin patterin avaimeen, ei vaikutusta asiaan. Tänään sitten duunissa ei menneetkään ovet lukkoon ei kahvoista eikä kaukosäätimestä. Paiskoin ovia, käynnistin ja sammutin, kaikki stanan kevätjuhlaliikkeet tuli tehtyä auton ympärillä ja ei vaan mennyt ovet lukkoon. Iltapäivällä kun tulin töistä kaikki toimi taas hienosti.
Maanantaina aamulla kulkine taas pajalle  saamaan valohoitoa...

Hector8

Epäjohdonmukaisesti/epätarkasti toimiva pitkien valojen vaihto häiritsee. Välillä ei tahdo millään mennä eka kerralla automaatilla pitkille vaikka edessä on pimeys ???

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: Hector8 - 30.09.14 - klo:22:58
Epäjohdonmukaisesti/epätarkasti toimiva pitkien valojen vaihto häiritsee. Välillä ei tahdo millään mennä eka kerralla automaatilla pitkille vaikka edessä on pimeys ???
Sama huomio. Olen toiminut siten että vauhtia yli sen manuskan 60kmh ja tökkäisen kaukot automaatille vasta kun ekakerran tarvitsen. Sen jälkeen käyttäytyvät mielestäni hyvin.

spande

Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 30.09.14 - klo:23:19
Sama huomio. Olen toiminut siten että vauhtia yli sen manuskan 60kmh ja tökkäisen kaukot automaatille vasta kun ekakerran tarvitsen. Sen jälkeen käyttäytyvät mielestäni hyvin.

Vieläkun koodaa ne valot lähtemään päälle jo 20 kmh ja sammumaan vasta 10kmh. Toimivat vieläkin paremmin ja mukavammin kun eivät sammu jokaisessa jyrkemässä kurvissa mihin joutuu jarruttaa. Alunperin arvot olivat ainakin omassa 58 päälle ja 28 pois.

Epes

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 29.09.14 - klo:12:16

Huollossa käyty kahinan ja rohinan takia, tämä siis pääasiassa vasemmalle kääntyessä. Vikaa ei löydetty, jarrut avattu ja puhdistettu, ei apua.............................

......................Lohkolämmittimen johto hangannut vetoakseliin, metallikuori puhki.

Ei noilla kahdella asialla ole mitään tekemistä keskenään?

iltavilli

Lainaus käyttäjältä: Epes - 01.10.14 - klo:07:20
Ei noilla kahdella asialla ole mitään tekemistä keskenään?
Ei ole, lohkolämmittimen johto on korjattu jo keväällä, sama ääni jatkuu siitä huolimatta. Vetoakselissa on vain kiillottuma sillä kohtaa, ei sinällään vaikutusta.

Guido

Oli tarkoitus varata lähiaikoina 30 tkm mh-huolto ja samalla pyytää tarkistamaan syy jäähdytysnesteen vajoamiseen, mutta tulikin muuta asiaa korjaamolle kun muuan puusilmä ei saanut Nissaniaan pysähtymään liikennevaloissa:

https://www.dropbox.com/s/gr6okklk7zs6nmg/skodan_takakulma.jpg?dl=0

poujo

Lainaus käyttäjältä: Guido - 02.10.14 - klo:09:45
Oli tarkoitus varata lähiaikoina 30 tkm mh-huolto ja samalla pyytää tarkistamaan syy jäähdytysnesteen vajoamiseen, mutta tulikin muuta asiaa korjaamolle kun muuan puusilmä ei saanut Nissaniaan pysähtymään liikennevaloissa:

https://www.dropbox.com/s/gr6okklk7zs6nmg/skodan_takakulma.jpg?dl=0

Aika vauhdilla otti Sinut takaapäin? Meneeköhän jo lunariin....
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

Guido

Lainaus käyttäjältä: poujo - 02.10.14 - klo:09:50
Aika vauhdilla otti Sinut takaapäin? Meneeköhän jo lunariin....

Toivottavasti, on tossa pyöränripustuksetkin ottaneet varmasti aikamoista hittiä kaiken muun lisäksi. Huomenna auto menee pajalle tutkittavaksi.

Onneksi henkilövahingoilta vältyttiin, olin yksin autossa ja ehdin just ennen tömähdystä tajuta että "toi idiootti ajaa päälle" ja painaa pään niskatukea vasten joten oma niska ei edes kipeytynyt. Vastapuolen kivut ja säryt eivät toden sanoakseni kiinnosta paskan vertaa, mutta 20 v vanha Nissan oli about tuulilasiin saakka kasassa.

Kampsu

Lainaus käyttäjältä: poujo - 02.10.14 - klo:09:50
Aika vauhdilla otti Sinut takaapäin? Meneeköhän jo lunariin....

Sattuiko tää nipponin nukahdus siinä 110-tien Kaarinan abc:n kohdalla?
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

Guido

Lainaus käyttäjältä: Kampsu - 02.10.14 - klo:10:05
Sattuiko tää nipponin nukahdus siinä 110-tien Kaarinan abc:n kohdalla?

Sama tapaus.

Kampsu

Näin siis saman tilanteen kun olin ajelemassa vanhemmille kaarinan suuntaan. Toivotaan tosiaan, että näin tulevan ex-ocusi. Kuvassa ainakin on perä sen verran kovia nähneen näköinen.
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89


Kampsu

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 02.10.14 - klo:10:28
Ei lähellekään. Korjataan 100% varmuudella.
Voi olla...sen päättää lopulta vakuutusyhtiö. Riippuu kuitenkin siitä millaista vahinkoa on tapahtunut sinne raudan puolelle. Runko, ripustukset jne..
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

Kampsu

Lainaus käyttäjältä: Kampsu - 02.10.14 - klo:10:36
Voi olla...sen päättää lopulta vakuutusyhtiö. Riippuu kuitenkin siitä millaista vahinkoa on tapahtunut sinne raudan puolelle. Runko, ripustukset jne..
Eikä se muovikaan tietysti ilmaista ole. ;D
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

Pumpeli

Nyt on toi matkustajan puoleinen ulkona oleva ovenkahva muuttunut jäykäksi aukaista,onko muilla? Auttaisko tuohon joku crc tai vastaava

Kampsu

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 02.10.14 - klo:10:56
Nyt on toi matkustajan puoleinen ulkona oleva ovenkahva muuttunut jäykäksi aukaista,onko muilla? Auttaisko tuohon joku crc tai vastaava
Ei se tippa crc:tä ainakaan koskaan pahaa ole tehnyt.  ;D Aikasemmissa viesteissä on myös ollut tästä puhetta ja muistaakseni olivat huollossa laittaneet jotain rasvaa/vaseliiniä kahvaan...liukkaria nyt kumminkin  ;)
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy