Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

TPP

Itellä pari kertaa nyt ku rupes ilmat jähtymään ni lähteny auto yskien käyntiin, ja kierrokset seilaa 750-1200 rpm:n välillä mutta heti kun kytkimen nostaa ni tasottuu.

vaihdetta vaihtaessa kytkimessä tuntuu rahinaa, nyt kun kilsoja tullut enemmän ni tuntuu ettäei enää ni pahasti rahise.

onko muilla radio mennyt itsestään mutelle? aikaisemmin huomannu et on BT kautta musiikkia kuunnellessa mennyt mute päälle, mutta nyt meni radiota kuunnellessa.
Skoda Octavia III Combi RS TDI Man. Rallye Green
Ex. Peugeot 306 -97
Ex. Skoda Octavia RS TDI HB -07
Ex. Nissan Primera GT -97

Kossu

On semmoinen ongelma ilmennyt, ettei myyjäliike saa ohjelmoitua takavaloja päälle päiväajovalojen kanssa. Huolto on yrittänyt useamman kerran saada niitä päälle, mutta ei vaan onnistu. Kuulemma maahantuoja tietää ongelman ja ratkaisu tulee joskus myöhemmin. Auto on vuosimallia 2015. Onko tätä ilmennyt muilla?

iltavilli

Lainaus käyttäjältä: jp-68 - 28.08.14 - klo:21:10
Minulla octavia farkku 1,4 TSI (9/2013) itsellä sama vika: laahaava ääni, joka kuuluu käännettäessä vasemmalle. Autoon on jo takuuna vaihdettu vetonivelen suojakumit sekä vaihdelaatikko. Vika edelleen, jonka huolto myöntää, mutta eivät saa korjattua muiden vikojen lisäksi, mm. tyhjäkäynnillä raksuttava ääni, vuotavat takaluukun nostopumput, front assistat jarruttelee tietyömaan metallilevyjen kohdalla (yritetty säätää, tuloksetta).

Kolmas ocu jo ajossa, laatu huonontunut.

Sama juttu ollut uudesta asti, eli käännettäessä vasemmalle kuuluu rohinaa tai kahinaa, etenkin huomaa jos pyörät käännettynä kiihdyttää ja vaihtaa ykköseltä kakkoselle, melkoin rohina samaan aikaan. Samaten laatikosta kuuluu välillä kylmänä naputusta. Laatikosta käyty huollossa, eivät saaneet ääntä esiin lämpimänä, joten homma jäi auki. Pitää ilmoittaa vielä tuosta rohinasta kunhan ensimmäinen huolto tulee eteen.

Kyseessä siis 1.4 manuaali.

Sokota09

Minulla ei ole renkaiden suunnalla mitään merkitystä, ääni tulee moottorijarrutuksessa ja silloin, kun vaihtaa vaihdetta (manuaali). Myöskään moottorin lämpötilalla ei ole merkitystä. Ens maanantaina menen näyttämään autoa huoltoon, katsotaan mitä sanovat?

EskoP

Yksi naputtavan äänen melulähde tuli paikallistettua puolivahingossa, nimittäin hanskalokeron kansi ei välttämättä lukitu kuin vasemmalta puolelta, jos sen painaa kuskin puolelta kiinni. Oikean puoleisen lukon kielen auki jäänti aiheuttaa pientä "tikitystä". Muistaakseni joku toinenkin aikaa sitten valitti pelkääjän puolelta tulevasta oudosta äänestä. Eli, kansi suljettava keskeltä painamalla, ei jommasta kummasta laidasta. Onko joku muukin tehnyt saman havainnon?
Superb III Elegance 2,0 TDI Sedan Moon white

Anzander

Lainaus käyttäjältä: EskoP - 02.09.14 - klo:20:18
Yksi naputtavan äänen melulähde tuli paikallistettua puolivahingossa, nimittäin hanskalokeron kansi ei välttämättä lukitu kuin vasemmalta puolelta, jos sen painaa kuskin puolelta kiinni. Oikean puoleisen lukon kielen auki jäänti aiheuttaa pientä "tikitystä". Muistaakseni joku toinenkin aikaa sitten valitti pelkääjän puolelta tulevasta oudosta äänestä. Eli, kansi suljettava keskeltä painamalla, ei jommasta kummasta laidasta. Onko joku muukin tehnyt saman havainnon?

Mie ainakin valittelin. Toinen aiheuttaja ainakin itsellä voi olla huonosti paikallaan oleva repsikanpuoleinen sivuikkkunan ilmasuuttimen "kromikehys". Pitää mainita huollossa...
Kuskin puolella yksi narinan aiheuttaja on muuten löytynyt ratin takaa kumisen kojelaudan ja muovisen mittaritaulun liitoskohdasta...

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 02.09.14 - klo:21:00
Kuskin puolella yksi narinan aiheuttaja on muuten löytynyt ratin takaa kumisen kojelaudan ja muovisen mittaritaulun liitoskohdasta...

Sama ongelma, en ole vielä jaksanut huoltoon viedä. Pysyy aika hyvin pois, kun aina ajamaan lähtiessä painasee siitä kovamuovisesta mittaritaulun yläreunasta.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Huppe

Lainaus käyttäjältä: migis - 03.09.14 - klo:08:53
Sama ongelma, en ole vielä jaksanut huoltoon viedä. Pysyy aika hyvin pois, kun aina ajamaan lähtiessä painasee siitä kovamuovisesta mittaritaulun yläreunasta.

Sitten kun muistaa lisäksi painaa start-stopin pois, tyhjentää vedet oven välistä ja näpertelee hanskalokeron luukun kiinni oikealla tavalla niin voikin lähteä hyvillä mielin ajelemaan.  ;D
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 29.08.14 - klo:14:39
Minulla ei ole renkaiden suunnalla mitään merkitystä, ääni tulee moottorijarrutuksessa ja silloin, kun vaihtaa vaihdetta (manuaali). Myöskään moottorin lämpötilalla ei ole merkitystä. Ens maanantaina menen näyttämään autoa huoltoon, katsotaan mitä sanovat?

No niin, auto kävi huollossa ja vastaus oli, että ääni ei ole mitenkään poikkeava. Huollon kaveri ei ollut edes aikaisemmin huomannut moista ääntä. Kokeili vastaavaa toista autoa ja samanlainen ääni kuului myös siitä. Toisin sanoen, ominaisuus näemmä. En ole kyllä muissa autoissa vastaavaa ääntä kuullut. Huollosta tehdään joka tapauksessa raportti Skodalle. Ei maksanut mitään, joten ei sen puolesta haittaa..

Vilperi

Nyt on hantinpuolimmainen peili alkanut pitämään aikamoista rutinaa kun taittuu sisälle. Onko kokemuksia että onko menossa rikki vai voitelun puutetta.

Kampsu

Lainaus käyttäjältä: Vilperi - 04.09.14 - klo:19:38
Nyt on hantinpuolimmainen peili alkanut pitämään aikamoista rutinaa kun taittuu sisälle. Onko kokemuksia että onko menossa rikki vai voitelun puutetta.

Voitelua se vain vaatii. Itse pesin ensin hiukan reilummin peilin alueen mahdollisten hiekkojen/pölyjeb varalta. Annoin kuivua pari tuntia pesun jälkeen. Sitten perus crctä pari ruiskautusta väliin. "Moottorin" voimin laitoin peilit auki ja kiinni pari kertaa. Mulla oli myös hantinpuoli joka alkoi rutisemaan. Ei ole ainakaan juhannuksen jälkeen narissut kun crct ruiskautin. Varmasti siihen hommaan on parempiakin aineita, mutta sattui crc ensimmäisenä käteen niin sitä sinne laitettiin.
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

Petteri J.

Lainaus käyttäjältä: TTO - 27.08.14 - klo:18:21
Seurasin äsken mukavuusvarusteiden kulutusta, ettei tämä jatku aivan arvailuna. Ainoana "listalla" oli ilmastointilaite.

Liikkeellelähtiessä kulutus isompi, kun auto autoa piti viilentää.
Asteittain kulutus väheni auton viiletessä.
Jos tilasi Climatronicilta viileämpää, kulutus lisääntyi heti.
Jos palautti arvon, kulutus pieneni.
Jos otti A/C:n pois päältä, kulutus meni heti nollaan.
Jos laittoi tuulilasin huurteenpoiston päälle, A/C meni päälle ja kulutus takaisin "päälle". (Ihan niinkuin pitääkin.)
Reilun 10 minuutin ajon jälkeen kulutus tippui nollaan eli Climatronic "ekoili". (Kaikki ekoilut ovat kyllä asetuksista pois päältä.)

Eli ilmastoinnista ilmoitetaan hetkellinen kulutus (sinänsä aivan sama millä tavalla arvo tuotetaan).

Ilmastoinnin sammuttaminen tiputtaa ilmoitetun kulutuksen heti nollaan, joten arvo ei ole tämänkään perusteella minkään aikavälin keskiarvo.

Jossain aikaisemminkin joku taisi todeta, että kompura tiputetaan pois päältä kohtuu herkästi, jos viilennystarvetta ei ole ja noinhan tuo teki. Joten A/C:tä ei kannata itse ottaa pois, jotta auton ilmaa kuivataan aina kuin mahdollista. Jos A/C:tä pitää pois, voi huurtumisesta syyttää osittain itseään.
Näinhän se toimii pienentääkseen CO2 päästöjä, eli tiputtaa tuon kompuran pois pelistä, jollei viilennystä tarvita. Ongelma on sitten kosteassa kelissä tuo sisäilman kosteuden lisääntyminen, joka ainakin omasta mielestäni tuntuu ihan pirun epämukavalta. Välillä vetää myös ikkunat huuruun. Kosteusanturi kyllä herää jossain vaiheessa, mutta aivan liian myöhään. Yksi ratkaisu ongelmaan on tuo Deforst napin hetkellinnen käyttäminen. Kompura tosin pyörii vain noin kolme minuuttia tuolla kikalla ja taas alkaa kosteaa ilmaa pukkaamaan sisään. Itseäni ko. ominaisuus ärsytti niin paljon, että päätin ratkaista ongelman. "Asiantuntijat" ulkomaisilla foorumeilla olivat sitä mieltä että on mahdotonta VCDS:llä koodata ilmastointi ja lämmitys samaan aikaan toimimaan. Ajattelin ettei asia niin voi olla, sillä onhan kaikissa aikaisemmissakin autoissani ilmastointi kuivattanut sisäilmaa, vaikka sisääntulevaa ilmaa onkin lämmitetty. Aikani etsittyäni löytyi adaptaatio, joka muistaakseni oli tyyliin: "Compressor CO2 reduction activation". Tässä oli kolme vaihtoehtoa: "koodauksen mukaan", "päällä" ja "pois". Valittuna oli tuo koodauksen mukaan, jota en pystynyt vaihtamaan ja homma olikin tehtävä koodauksen kautta. Eli Module 8 ja siellä byte 13. Arvona tässä oli 10 (CO2 Compressor Activation Reduction activated). Vaihdoin tuon 10:n nollaksi.



Nyt kompura pysyy päällä, vaikkei jäähdytykselle olekaan tarvetta.

Härkönen

Navigaattori jumi itsensä keskelle viinijärveä.
Takuuseen vaihtoivat uuden antennin ja nyt toimii taas.


TTO

Lainaus käyttäjältä: Petteri J. - 04.09.14 - klo:23:04
Näinhän se toimii pienentääkseen CO2 päästöjä, eli tiputtaa tuon kompuran pois pelistä, jollei viilennystä tarvita. Ongelma on sitten kosteassa kelissä tuo sisäilman kosteuden lisääntyminen, joka ainakin omasta mielestäni tuntuu ihan pirun epämukavalta. Välillä vetää myös ikkunat huuruun. Kosteusanturi kyllä herää jossain vaiheessa, mutta aivan liian myöhään. Yksi ratkaisu ongelmaan on tuo Deforst napin hetkellinnen käyttäminen. Kompura tosin pyörii vain noin kolme minuuttia tuolla kikalla ja taas alkaa kosteaa ilmaa pukkaamaan sisään. Itseäni ko. ominaisuus ärsytti niin paljon, että päätin ratkaista ongelman. "Asiantuntijat" ulkomaisilla foorumeilla olivat sitä mieltä että on mahdotonta VCDS:llä koodata ilmastointi ja lämmitys samaan aikaan toimimaan. Ajattelin ettei asia niin voi olla, sillä onhan kaikissa aikaisemmissakin autoissani ilmastointi kuivattanut sisäilmaa, vaikka sisääntulevaa ilmaa onkin lämmitetty. Aikani etsittyäni löytyi adaptaatio, joka muistaakseni oli tyyliin: "Compressor CO2 reduction activation". Tässä oli kolme vaihtoehtoa: "koodauksen mukaan", "päällä" ja "pois". Valittuna oli tuo koodauksen mukaan, jota en pystynyt vaihtamaan ja homma olikin tehtävä koodauksen kautta. Eli Module 8 ja siellä byte 13. Arvona tässä oli 10 (CO2 Compressor Activation Reduction activated). Vaihdoin tuon 10:n nollaksi.



Nyt kompura pysyy päällä, vaikkei jäähdytykselle olekaan tarvetta.

Hatunnosto osaamisellesi!

pasi

Lainaus käyttäjältä: Petteri J. - 04.09.14 - klo:23:04
Näinhän se toimii pienentääkseen CO2 päästöjä, eli tiputtaa tuon kompuran pois pelistä, jollei viilennystä tarvita. Ongelma on sitten kosteassa kelissä tuo sisäilman kosteuden lisääntyminen, joka ainakin omasta mielestäni tuntuu ihan pirun epämukavalta. Välillä vetää myös ikkunat huuruun. Kosteusanturi kyllä herää jossain vaiheessa, mutta aivan liian myöhään. Yksi ratkaisu ongelmaan on tuo Deforst napin hetkellinnen käyttäminen. Kompura tosin pyörii vain noin kolme minuuttia tuolla kikalla ja taas alkaa kosteaa ilmaa pukkaamaan sisään. Itseäni ko. ominaisuus ärsytti niin paljon, että päätin ratkaista ongelman. "Asiantuntijat" ulkomaisilla foorumeilla olivat sitä mieltä että on mahdotonta VCDS:llä koodata ilmastointi ja lämmitys samaan aikaan toimimaan. Ajattelin ettei asia niin voi olla, sillä onhan kaikissa aikaisemmissakin autoissani ilmastointi kuivattanut sisäilmaa, vaikka sisääntulevaa ilmaa onkin lämmitetty. Aikani etsittyäni löytyi adaptaatio, joka muistaakseni oli tyyliin: "Compressor CO2 reduction activation". Tässä oli kolme vaihtoehtoa: "koodauksen mukaan", "päällä" ja "pois". Valittuna oli tuo koodauksen mukaan, jota en pystynyt vaihtamaan ja homma olikin tehtävä koodauksen kautta. Eli Module 8 ja siellä byte 13. Arvona tässä oli 10 (CO2 Compressor Activation Reduction activated). Vaihdoin tuon 10:n nollaksi.



Nyt kompura pysyy päällä, vaikkei jäähdytykselle olekaan tarvetta.

Hieno löytö!

Tuossa on kaksi bittiä, mitähän mahtaisivatkaan tehdä arvot 01 tai 11?

Petteri J.

Lainaus käyttäjältä: pasi - 05.09.14 - klo:10:54
Tuossa on kaksi bittiä, mitähän mahtaisivatkaan tehdä arvot 01 tai 11?
Eipä tullut kokeiltua koska heti ensimmäinen arvaus osui oikeaan ja sai laitteen toimimaan kuten halusin.

darthjysky

Ilmastoinnin tehoahan pystyy säätämään. Oliko 2 vai 3 voimakkuutta. Auton noutaessani varmistin ettei mikään eco mode ole päällä. Näinköhän nuo muut bittikombot sitten kuvaa näitä säätöjä? Pitäisi lukea muuttuuko arvot kun käyttöliittymästä muuttaa asetusta.

Paras olisi mielestäni jos pystyisi kopioimaan OcuII:n toiminnallisuuden, ei turhaan sammuteltu ilmastoinnin kompuraa, ainankaan en huomannut että olisi. Ikkunat pysyi hyvin auki.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 05.09.14 - klo:12:37
Ilmastoinnin tehoahan pystyy säätämään. Oliko 2 vai 3 voimakkuutta. Auton noutaessani varmistin ettei mikään eco mode ole päällä. Näinköhän nuo muut bittikombot sitten kuvaa näitä säätöjä? Pitäisi lukea muuttuuko arvot kun käyttöliittymästä muuttaa asetusta.

Paras olisi mielestäni jos pystyisi kopioimaan OcuII:n toiminnallisuuden, ei turhaan sammuteltu ilmastoinnin kompuraa, ainankaan en huomannut että olisi. Ikkunat pysyi hyvin auki.

En ole ehkä kaikkea tähän ilmastointiasiaan liittyvää Ocu III-ketjua lukenut, mutta: Omassani kummeksuttaa nyt yökosteuden aikakautena aikaisin aamulla se, että ikkunat vetää lievään huuruun ja tekee todella nopeasti inhottavaa harmaata kalvoa lasin sisäpinnalle. En ole tällaista muissa vageissa aiemmin havainnut, paitsi edellisessä A3:ssa oli samanlaista joskin lievempänä.

AC-nappi on päällä, ja laite auto-moodilla. Etsin valikoista ilmastoinnin säätöjä eikä siellä ole kuin "eco" ja "normal". Asetus autossani on tuo "normal". Silti ilmanvaihto ei toimi niin hyvin kuin se voisi, siis nimenomaan kosteuden osalta. En edes säilytä yöllä autoani ulkona vaan hallissa, ja lattiamatot ovat kuivat.

Saakohan merkkihuolto säädettyä ilmastointi-puhallus-asetuksia tehokkaammiksi? Onko siis niin, että tässä kolmos-ocussa ilmastoinnin kompura menee päältä pois kesken ajon eikä se kytkeydy päälle uudelleen aina edes auto uudelleen startatessa käyntiin? On kyllä tosi alkeellista jos noin toimii, tai että jos joutuu laittamaan sen tuulilasi-tehopuhalluksen päälle tehostaakseen huurunpoistoa. Onkohan tämä arkea nyt kaikissa uusissa autoissa merkkiin katsomatta, eli liittyykö se energiansäästöön tms...

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.09.14 - klo:08:24
Saakohan merkkihuolto säädettyä ilmastointi-puhallus-asetuksia tehokkaammiksi? Onko siis niin, että tässä kolmos-ocussa ilmastoinnin kompura menee päältä pois kesken ajon eikä se kytkeydy päälle uudelleen aina edes auto uudelleen startatessa käyntiin? On kyllä tosi alkeellista jos noin toimii, tai että jos joutuu laittamaan sen tuulilasi-tehopuhalluksen päälle tehostaakseen huurunpoistoa. Onkohan tämä arkea nyt kaikissa uusissa autoissa merkkiin katsomatta, eli liittyykö se energiansäästöön tms...

Tuskin saa, kun tuolta noita aiempia ilmastoinninsäätökikkuroita lueskeli. Eihän merkkihuolto pysty säätämään edes valonpesimiä tai niiden viivettä.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

poujo

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.09.14 - klo:08:24

AC-nappi on päällä, ja laite auto-moodilla. Etsin valikoista ilmastoinnin säätöjä eikä siellä ole kuin "eco" ja "normal". Asetus autossani on tuo "normal".

Onko siis niin, että tässä kolmos-ocussa ilmastoinnin kompura menee päältä pois kesken ajon eikä se kytkeydy päälle uudelleen aina edes auto uudelleen startatessa käyntiin? On kyllä tosi alkeellista jos noin toimii, tai että jos joutuu laittamaan sen tuulilasi-tehopuhalluksen päälle tehostaakseen huurunpoistoa. Onkohan tämä arkea nyt kaikissa uusissa autoissa merkkiin katsomatta, eli liittyykö se energiansäästöön tms...

Kyllä löytyy minulta vielä STRONG-asetus tuolle, mutta ei hyötyä juuri tuon kompuran poist kytkeytymisen takia. Eli aina tasasin väliajoin täytyy laittaa max puhallus tuulilasille. Turhauttavaa.
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

Anzander

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.09.14 - klo:08:24
En ole ehkä kaikkea tähän ilmastointiasiaan liittyvää Ocu III-ketjua lukenut, mutta: Omassani kummeksuttaa nyt yökosteuden aikakautena aikaisin aamulla se, että ikkunat vetää lievään huuruun ja tekee todella nopeasti inhottavaa harmaata kalvoa lasin sisäpinnalle.

Samaa tuli itse harmiteltua muutama viesti aiemmin... Pieni mutta ärsyttävä homma.

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: poujo - 08.09.14 - klo:08:41
Kyllä löytyy minulta vielä STRONG-asetus tuolle, mutta ei hyötyä juuri tuon kompuran poist kytkeytymisen takia. Eli aina tasasin väliajoin täytyy laittaa max puhallus tuulilasille. Turhauttavaa.

Low, normal? ja strong ovat käsittääkseni automaatin asetuksia kuinka kovaa puhuria on tiedossa ja eco ja normal on jotain muuta käyttäytymiseen liittyvää. Eli nyt sekottuu kaksi eri asetusta.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: poujo - 08.09.14 - klo:08:41
Kyllä löytyy minulta vielä STRONG-asetus tuolle, mutta ei hyötyä juuri tuon kompuran poist kytkeytymisen takia. Eli aina tasasin väliajoin täytyy laittaa max puhallus tuulilasille. Turhauttavaa.

Mistä se "strong" löytyy? Minulla on vain se eco ja normal. Katsottu siis keskinäytön valikoista, auton asetuksista. Liekö sitten se strong poistunut mallivuoden 2015 autoista? :(

poujo

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.09.14 - klo:09:15
Mistä se "strong" löytyy? Minulla on vain se eco ja normal. Katsottu siis keskinäytön valikoista, auton asetuksista. Liekö sitten se strong poistunut mallivuoden 2015 autoista? :(

Painat SETUP-näppäintä, joka sijaitsee (muistaakseni) säätimen sisällä millä säädetään ilmastoinnin voimakkuutta manuaalisesti.
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: poujo - 08.09.14 - klo:09:23
Painat SETUP-näppäintä, joka sijaitsee (muistaakseni) säätimen sisällä millä säädetään ilmastoinnin voimakkuutta manuaalisesti.

Ok, kiitos. Aina sitä uutta oppii. :D Käynpä kokeilemassa heti ruokiksella...

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: poujo - 08.09.14 - klo:09:23
Painat SETUP-näppäintä, joka sijaitsee (muistaakseni) säätimen sisällä millä säädetään ilmastoinnin voimakkuutta manuaalisesti.

Valikko löytyi juuri noin,  ja muutin asetuksen "strong" voimaan. Heti alkoi puhaltaa voimakkaammin. Toivottavasti auttaa asiaan.

Kiitokset poujo! :)

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.09.14 - klo:11:03
Valikko löytyi juuri noin,  ja muutin asetuksen "strong" voimaan. Heti alkoi puhaltaa voimakkaammin. Toivottavasti auttaa asiaan.

Kiitokset poujo! :)

Ei vaikuta kompuran sammumiseen. :(
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

anaconda

Onko jollain käynyt niin että lämmitettävä tuulilasi ei toimi kun painaa nappia?

BMF

Itselläni alusta asti ollut jotain toimintahäröä noissa sivupeilien kääntymisessä. Jostain kumman syystä silloin tällöin kun napista kääntää peilit taittoasentoon tai normiasentoon niin ei joskus eka kerralla tapahdu mitään...tokalla tai kolmannella nupin kierrolla sit on onnistunut...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Subastar

Lainaus käyttäjältä: BMF - 11.09.14 - klo:07:53
Itselläni alusta asti ollut jotain toimintahäröä noissa sivupeilien kääntymisessä. Jostain kumman syystä silloin tällöin kun napista kääntää peilit taittoasentoon tai normiasentoon niin ei joskus eka kerralla tapahdu mitään...tokalla tai kolmannella nupin kierrolla sit on onnistunut...

Sama homma, ensimmäisellä kerralla ei tapahdu yleensä mitään. Nupin pyöräytys ja toisella yrityksellä peilit kääntyy sisään.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy