Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

seatts

Lainaus käyttäjältä: kilpeju - 14.03.14 - klo:10:54
Itsepalvelu hallissa olen pessyt. Joka kerta tarkistanut ja huuhdellut harjan että ok!
Ensiksi kurat pois painepesurilla ja harjalla shamppoon kanssa pitkin vedoin (ei hankaamista) Huuhtelut ja kuivaus mikrokuituliinalla pitkillä koko kyljen mittaisilla vedoilla.. Pesu/kuivaus tekniikassa ei ole varmasti vikaa! Fiksari epäili että kuljetusvaurio on kiillotettu vahalla ennen luovutusta ja muutaman pesun jälkeen tulivat näkyviin? Ja aurinko paljastaa kaikki virheet; kuulemma..

Harja naarmuttaa aina oli millainen harja tahansa!
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

YesMan

Pitäiskö uuden Ocun saavien pyytää jättämään luovutushuollossa poistettavat valkoiset kuljetussuojat paikoilleen? Säästyisi naarmuilta  ;D

tapanixxx

Luulen, en tiedä, että volkkarin siirtymässä kaikissa autoissaan ekomaalaukseen. Siis tässä sana eko viittaa kustannusten säästöön.
Tuo prosessi aloitettiin polosta ja varmaan kaikki konsernin perusautot maalataan jos kustannustehokkaammin.

Täällä siitä keskustelua.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17496.msg398955#msg398955

zagg

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.03.14 - klo:09:44
Nuo B- ja C -pilarien kiiltomuovisten naarmuuntuminen on ollut ominaisuus iät ja ajat, ainakin konsernin tuotteissa, siksi omastani olenkin käsitellyt ne satiinimustiksi, dippaamalla, toinen edullinen keino on teippaus, usein lopputulos sopii jopa paremmin ulkonäöllisesti muihin tiivisteisiin ja listoihin.

Sama noiden muovien kanssa vaikka olisi jonkun muun konsernin tuote nykyään.
Autojahan nää vaan on...
.

Peeveli

Kyllä tuo maalipinnan naarmuttuminen on nykyisin samantapaista kaikissa automerkeissä. Vesiliukoiset ympäristöhuomioidut aineet, ohut maalikerros, ja naarmua pukkaa. Itsellä samaa uudenkarheassa (4,5 kk) mustassa Audissa. Ja pesty aina käsin, kunnollinen esipesu ensin ja huuhtelut ja shampoo-pesukinnas. Samaten herkkä kiveniskemille,  pieni riks kuuluu ja jälki paistaa. Myös keskipilarin mustan muovipinnan naarmuttuminen on tuttua. Hiusnaarmua niissäkin. Karmean näköiset jäljet jää niiihin jos koskisi näpeillä kuraiseen pintaan. Sama homma oli mm. uusikorisessa Volvo V40:ssä; laitatin siihen Lustigilla kalvot takalaseihin Vantaan Tikkurilan Nesteellä ja olivat naarmuttaneet pilarimuovit karmeiksi (pistäneet teippiarkit nojaamaan autoa vasten ja leikanneet ne siinä ikkunan kokoisiksi). Uusikorisessa Auriksessa taas ne pilarit olivat maalattua metallia, puolihimmeällä metallinmustalla sävyllä ja eivät naarmuttuneet.

Voisi olla hyvä keino teippauttaa ne kiiltomuoviset mustat ikkunapilarit vaikkapa läpinäkyvällä autoteipillä...

cannon

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 14.03.14 - klo:14:22
Kyllä tuo maalipinnan naarmuttuminen on nykyisin samantapaista kaikissa automerkeissä. Vesiliukoiset ympäristöhuomioidut aineet, ohut maalikerros, ja naarmua pukkaa.  [...]

Voisi olla hyvä keino teippauttaa ne kiiltomuoviset mustat ikkunapilarit vaikkapa läpinäkyvällä autoteipillä...

Onko kenelläkään kokemuksia esim. konepellin, puskureiden ja helmojen kalvottamisesta? Mitä maksaa, hyviä pajoja, vaikuttaako maalipintaa jos/kun poistaa yms.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

jni

Lainaus käyttäjältä: kilpeju - 14.03.14 - klo:10:54
Itsepalvelu hallissa olen pessyt. Joka kerta tarkistanut ja huuhdellut harjan että ok!
Ensiksi kurat pois painepesurilla ja harjalla shamppoon kanssa pitkin vedoin (ei hankaamista) Huuhtelut ja kuivaus mikrokuituliinalla pitkillä koko kyljen mittaisilla vedoilla.. Pesu/kuivaus tekniikassa ei ole varmasti vikaa! Fiksari epäili että kuljetusvaurio on kiillotettu vahalla ennen luovutusta ja muutaman pesun jälkeen tulivat näkyviin? Ja aurinko paljastaa kaikki virheet; kuulemma..

No ei ihme, että on naarmuja. Ã,,lkää nyt hemmetissä harjalla autojanne peskäö, varsinkasn uusia, joissa maalipinta on pehmeä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

RSy

Lainaus käyttäjältä: cannon - 14.03.14 - klo:15:13
Onko kenelläkään kokemuksia esim. konepellin, puskureiden ja helmojen kalvottamisesta? Mitä maksaa, hyviä pajoja, vaikuttaako maalipintaa jos/kun poistaa yms.

Kenelle te näitä säästelette... seuraavalle omistajalle? Eikö noihin keuloihin saa nahkasuojuksia ja ikkunat voi päällystää vaikka Copter kalvolla.

Devl

Oma RS kävi tänään pajalla tuon etuvalon räpsymisen takia. Joutuu palaamaan vielä pajalle kun saavat tilaamansa ohjainlaitteet, jotka siis vaihdetaan tuon räpsymisen takia. Epäilivät että nämä ohjainlaitteet olisivat myös syynä tuohon "valoshow":hun. Samalla tarkastettiin aurauskulmat tuon jatkuvan ohjauksen takia. Auto ei halua siis mennä suoraan, vaan vaatii jatkuvaa pientä korjausliikettä. Säädettiin myös noita ajovalojen pesureiden luukkuja, jotta sulkeutuvat oikein.

Käytännössä kaikki tämän uuden RS:n tyyppiviat korjattiin tai jäivät odottamaan osia.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Devl - 19.03.14 - klo:17:02
Oma RS kävi tänään pajalla tuon etuvalon räpsymisen takia. Joutuu palaamaan vielä pajalle kun saavat tilaamansa ohjainlaitteet, jotka siis vaihdetaan tuon räpsymisen takia. Epäilivät että nämä ohjainlaitteet olisivat myös syynä tuohon "valoshow":hun. Samalla tarkastettiin aurauskulmat tuon jatkuvan ohjauksen takia. Auto ei halua siis mennä suoraan, vaan vaatii jatkuvaa pientä korjausliikettä. Säädettiin myös noita ajovalojen pesureiden luukkuja, jotta sulkeutuvat oikein.

Käytännössä kaikki tämän uuden RS:n tyyppiviat korjattiin tai jäivät odottamaan osia.

Käytitkö SAH:lla?

Devl


Ouzi

Tänään takaoven kahvaa piti ulkopuolelta muutaman kerran vetää et ovi aukesi :(

Skoda Octavia 1.2T

Lapsilukkoon vahingossa joku hipaissut, mutta ei loppuun asti lukittu?

Samsung Galaxy Note 3 @ Tapatalk

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

tet

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 19.03.14 - klo:21:18
Lapsilukkoon vahingossa joku hipaissut, mutta ei loppuun asti lukittu?

Ei kai se lapsilukko ulkokahvaan vaikuta?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Skoda Octavia 1.2T

Ymmärsin tuosta että ei sisältä ole saatu auki ja sen takia piti ulkopuolelta avata. Ilmeisesti ymmärsin väärin.

Samsung Galaxy Note 3 @ Tapatalk

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 19.03.14 - klo:20:56
Tänään takaoven kahvaa piti ulkopuolelta muutaman kerran vetää et ovi aukesi :(

Ei liity suoraan tähän, mutta tiedoksi:
Nelosgolffeissa tuo oli suht yleinen tyyppivika. Esiintyy yleensä kosteahkolla kelillä lämpötilan ollessa nollan molemmin puolin. Mulla apukuskin puolen ovi alkoi temppuilla pahasti aikanaan muiden ovin toimiessa ok. Apukuskin ovea sai välillä yrittää monta kertaa auki... Ultimatevw:stä ja joltain saksalaiselta forumilta löytyi selitys vian syyhyn ja korjausohje.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 20.03.14 - klo:10:53
Ei liity suoraan tähän, mutta tiedoksi:
Nelosgolffeissa tuo oli suht yleinen tyyppivika. Esiintyy yleensä kosteahkolla kelillä lämpötilan ollessa nollan molemmin puolin. Mulla apukuskin puolen ovi alkoi temppuilla pahasti aikanaan muiden ovin toimiessa ok. Apukuskin ovea sai välillä yrittää monta kertaa auki... Ultimatevw:stä ja joltain saksalaiselta forumilta löytyi selitys vian syyhyn ja korjausohje.
Mielenkiintoinen tieto, kuvaus sopisi hyvin itselläkin ilmenneeseen apukuskin oven avausongelmaan, jännä etteivät huollossa silti olleet tietoisia, vai olisiko niin että Veho ei tiedä mitään VW tyyppivioista ::)

finnman

Tehtaalla on luultavasti laitettu väärät rasvat meidän pakkasolosuhteisiin? Minulla kuskin ovi ei auennut syksyn ensimmäisillä pakkasilla sisäkahvasta. Huollossa rasvasivat ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa. Mitä kohteita rasvasivat, sitä en tiedä, mutta rasvat valuivat jonkin aikaa lukkokahvan välistä...

poujo

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 20.03.14 - klo:10:58
Mielenkiintoinen tieto, kuvaus sopisi hyvin itselläkin ilmenneeseen apukuskin oven avausongelmaan, jännä etteivät huollossa silti olleet tietoisia, vai olisiko niin että Veho ei tiedä mitään VW tyyppivioista ::)

Omassa autossa kanssa samaa vikaa apukuskin puolella, emäntä joutuu nykimään lähes aina 2-3 kertaa ennenkuin saa oven auki.
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

luffe

Tämä lienee OcuIII tyyppivika. Minulla ko kahva öljyttiin huollossa ja vaiva parani kerralla. Näitä tapauksia on ollut useita.
Ocu III 1.4 TSI Combi Elegance DSG
aikaisemmat Ocu:t  1.9 tdi LB      1.9 tdi Combi

pehmis

Tänään soittivat oulu SAH:lta että nyt olis ohjausyksiköt valoille tullut tehtaalta. Pari kertaa oli toi tullut 5000km aikana. Itse jo mietin että herkästi vaihtavat. Nyt kun rovaniemellä kävi pakkasen -20 niin herja tuli muutamaan päivää 3-5 kertaa ja parhaillaan oli kummatki check dippeb beam light right ja left yhtäaikaa päällä.  Saa nähdä onko tää skoda noin pakkasherkkä. Auto pitää viedä huoltoon kuhan saa sopivan ajan sovittua. Todnäk vasta 2-3vk päästä. Ilmottelen miten korjaus onnistuu.
Ajossa: Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.
vw vento -97 tdi, Ford escort -98
ex: golf mk1 rabbit -82.
Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.

Octavia4x4

Auto oli tänään vahauksessa ja huomasivat siinä, että katon takaosasta kattopellin ja "kylkipalan" liimasauman päältä on maali lähtenyt n. 30 mm matkalta.
Pari kuvaa tuolla: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19210.msg452101;topicseen#new

B- ja C pilarien kiiltomustat osat olivat vielä varsin naarmuttomat, eikä maalipinnasta ollut muuta reklamoitavaa löytynyt.

Konsernipelejä vuodesta 1993

engine

Suurin havaittu murhe ocussa ensimmäisen 1600 km ajon jälkeen on helman huono iskunkestävyys. Vaimo testasi betoniporsaaseen, tilanne: porsas 1, ocu 0.  >:(

Ouzi

Tänään renkaanvaihdon yhteydessä huomasin et edestä roiskeläpän kiinnitys ruuvi hävinnyt oikealta ja vasemmalta puolelta  eli kaikkein sisimmäiset. No on kyllä muutaman kerran ottanut läpät reunakiveen kiinni kun pihasta ajanut pois.

prinne

En oikein tiedä mihin tätäkin ihmettelyä olisi laittanut. Pistetään nyt vaikka tänne...

Vaihdoin kakkosauto-Audiin kesäkumit. Kasasin Audin 215/55-16 kitkarenkaat Skodan 225/45-17 kesärenkaiden viereen pinoon.

215 renkaiden pino selkeästi korkeampi kuin 225 renkaiden pino. Siispä mittanauha käteen. Skodan 225/45-17 renkaat hädin tuskin 210 leveät, siis en mitannut kulutuspinnan leveyttä vaan lattiasta renkaan/vanteen yläreunaan.

Pienen heiton ymmärrän, tuo jo mielestäni aika paljon. Tunnen itseni petetyksi.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Skoc

Lainaus käyttäjältä: prinne - 29.03.14 - klo:20:56
Pienen heiton ymmärrän, tuo jo mielestäni aika paljon. Tunnen itseni petetyksi.

Ei kai Skoda tee renkaita? Eikä Audikaan? Oliko saman valmistajan renkaat? Entä vanteiden valmistaja? Ja oliko vanteiden leveys sama?

Omituista vasta sitten jos noihin kaikkiin kysymyksiin on vastaus: Kyllä
Octavia Elegance -15

s-mod

Lainaus käyttäjältä: prinne - 29.03.14 - klo:20:56
En oikein tiedä mihin tätäkin ihmettelyä olisi laittanut. Pistetään nyt vaikka tänne...

Vaihdoin kakkosauto-Audiin kesäkumit. Kasasin Audin 215/55-16 kitkarenkaat Skodan 225/45-17 kesärenkaiden viereen pinoon.

215 renkaiden pino selkeästi korkeampi kuin 225 renkaiden pino. Siispä mittanauha käteen. Skodan 225/45-17 renkaat hädin tuskin 210 leveät, siis en mitannut kulutuspinnan leveyttä vaan lattiasta renkaan/vanteen yläreunaan.

Pienen heiton ymmärrän, tuo jo mielestäni aika paljon. Tunnen itseni petetyksi.

Selvästi hajonnut (henkilö), mutta renkaat ei valehtele. Tai olet hyvässä oikeusjutun syrjässä (2000000 e).
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

prinne

Lainaus käyttäjältä: Skoc - 29.03.14 - klo:23:09
Ei kai Skoda tee renkaita? Eikä Audikaan? Oliko saman valmistajan renkaat? Entä vanteiden valmistaja? Ja oliko vanteiden leveys sama?

Omituista vasta sitten jos noihin kaikkiin kysymyksiin on vastaus: Kyllä

Unohtui laittaa kourallinen hymiöitä perään,  :) ;) :D ;D :) ;) :D ;D

Mutta jatketaan tällä linjalla hieman...

Ei taida Skoda eikä Audi tehdä vanteita tai renkaita. Audissa Continentalit, Skodassa Michelinit. Vanne valmistajia en ole tutkinut. Vanteiden leveys sama 7", mutta oikeaa leveyttä en oikeen saanut mitattua.

Elikkä eri valmistajilla millimetri ja tuuma on eri pituinen. Onkohan näistä jotain taulukoita.

Mutta unohdetaan noi Contin renkaat, ei vertailla eri merkkiin. Siltikään noista Michelinin renkaista ei saa 225 leveitä millään. jos laittaa leveämmän vanteen niin kulutuspinnan puolelta rengas ei levene. En tiedä olenko hölmö jos ostaessani jonkun levyiset renkaat odotan saavani edes lähelle sitä leveyttä?

Tuossahan säästäisi selvää rahaa, kun selvittelisi leveimmän 205 rengasmerkin/mallin ja ostaisi sen varmasti kalliimman 225 renkaan tilalle.

Ja tietysti turha kenekään miettiä että uskaltaako ottaa leveämmät renkaat, ettei ole lieve ilmiöitä. Ensin pitää tutkia mikä on vaihtoehtojen oikea leveys ero. Ehkä eroa ei ole juurilainkaan.

Mutta tämä nyt täysin offtopic, jatketaan oikealla aiheella....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

V-O

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 29.03.14 - klo:23:21
Selvästi hajonnut (henkilö), mutta renkaat ei valehtele. Tai olet hyvässä oikeusjutun syrjässä (2000000 e).
Siis mikä on hajonnut? Mitä renkaat sanoivat jos ne eivät valehtele?

Voisitko vielä suomentaa viestisi, eli vääntää minulle rautalangasta viestisi sisällön. Tänks!

V-O

Lainaus käyttäjältä: prinne - 29.03.14 - klo:20:56
225/45-17 renkaat hädin tuskin 210 leveät.

Pienen heiton ymmärrän, tuo jo mielestäni aika paljon. Tunnen itseni petetyksi.
Minusta selkeä reklamaation paikka. Olisi mielenkiintoista saada selvyys olisiko rengasvalmistajalla käynyt moka tuotannossa.

Itse menisin rengasliikkeeseen toteamaan että en ole saanut mitä maksoin. Jommin kummin: 205 ja 225 leveiden renkaiden hinnaston hintaero puhtaana käteen tai tilalle 225 leveät renkaat, jotka ostin...


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy