Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Huppe

Lainaus käyttäjältä: prinne - 23.02.14 - klo:17:17
Pieni kokemusken poikanen vielä automaattipitkistä.

Ajelin illalla valaisemattomalla pikatiellä. Ei muuta liikennettä. Pitkät oli päällä.

Edessä alkoi lähestymään valaistu risteysalue. Automaatti vaihtoi lyhyille valoille. Trippi mittarista tarkistin että noin 800m kertyi matkaa ensimmäiselle katuvalolle.

Eli aika pitkä matka ajettiin "pimeässä".

Joo. Ihan persereijästä noi goatse-valot. Ei tolla automatiikalla mitään tee.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Huppe

Lainaus käyttäjältä: skt1 - 23.02.14 - klo:17:55
Kovasti tekisi mieli laittaa uusi Octavia (1.4 dsg) tilaukseen, mutta hiukan laittaa mietityttämään se, että onko auto vielä ihan "valmis' vai tapahtuuko lopullinen tuotekehitys kuluttajan toimesta. Kaikenlaista pientä tuntuu olevan tässä uudessa mallissa käyttäjien harmina. Toki jos nyt laittaa tilaukseen, niin luulisi, että tuotekehitys olisi yltänyt jo tuotantolinjallekin. Onko uuden Octavian haltijoiden keskuudessa sellaisia, joilla ei ole ollut mitään pientäkään ongelmaa autossaan? Enkä tarkoita nyt ihan viikon vanhoina, mutta esim. 10tkm+ ajettuna.

50km vaille 10tkm ajettu. Ei mitään mainittavaa vikaa. Pientä
Harmia lähinnä, mutta missäs ei olisi.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

d74394

Lainaus käyttäjältä: skt1 - 23.02.14 - klo:17:55
Kovasti tekisi mieli laittaa uusi Octavia (1.4 dsg) tilaukseen, mutta hiukan laittaa mietityttämään se, että onko auto vielä ihan "valmis' vai tapahtuuko lopullinen tuotekehitys kuluttajan toimesta. Kaikenlaista pientä tuntuu olevan tässä uudessa mallissa käyttäjien harmina. Toki jos nyt laittaa tilaukseen, niin luulisi, että tuotekehitys olisi yltänyt jo tuotantolinjallekin. Onko uuden Octavian haltijoiden keskuudessa sellaisia, joilla ei ole ollut mitään pientäkään ongelmaa autossaan? Enkä tarkoita nyt ihan viikon vanhoina, mutta esim. 10tkm+ ajettuna.

18tkm ja ei mitään vikaa...
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi vm.-13
Superb II combi 1.6 TDI vm.-11
Octavia combi 1.2TSI FL II vm.10

seatts

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 23.02.14 - klo:18:55
Joo. Ihan persereijästä noi goatse-valot. Ei tolla automatiikalla mitään tee.

Eipä tee ei, se on ihan liian herkkä vaihtamaan lyhyille.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

BMF

11000km mittarissa ja hyvin pelittää. Ei mitään oikeita vikoja.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: skt1 - 23.02.14 - klo:17:55
Kovasti tekisi mieli laittaa uusi Octavia (1.4 dsg) tilaukseen, mutta hiukan laittaa mietityttämään se, että onko auto vielä ihan "valmis' vai tapahtuuko lopullinen tuotekehitys kuluttajan toimesta. Kaikenlaista pientä tuntuu olevan tässä uudessa mallissa käyttäjien harmina. Toki jos nyt laittaa tilaukseen, niin luulisi, että tuotekehitys olisi yltänyt jo tuotantolinjallekin. Onko uuden Octavian haltijoiden keskuudessa sellaisia, joilla ei ole ollut mitään pientäkään ongelmaa autossaan? Enkä tarkoita nyt ihan viikon vanhoina, mutta esim. 10tkm+ ajettuna.

Nyt ajettu reilu 23tkm. Ainoa korjaamokäynti heti uutena kun säädettiin ohjauskulmat. Nyt pari päivää sitten kivi lasiin ja halkeama. Eipä tosi auton vika. Auto 1.6TDI DSG Combi Elegance.

Anzander

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 23.02.14 - klo:18:55
Joo. Ihan persereijästä noi goatse-valot. Ei tolla automatiikalla mitään tee.

Tähän eri. Muutaman kerran on tullut pimeässä ajettua, ja on kyllä hyvä varuste. Katuvalojen tullessa vaihtaa ehkä liian aikaisin, muttei siitä suurta haittaa ole ja muuten pelaa hyvin. Eihän tuo valojen vaihtaminen pitkille ja lyhyille todellakaan mikään iso projekti ole, mutta sohjoisilla, pimeillä ja kapeilla kapeilla mutkateillä voi taas hiukan enemmän keskittyä ajamiseen ja oikean linjan pitämiseen.

Miinuksen antaisin vain tuosta automatiikan 60+ km/h vauhtivaatimuksesta... Se saisi olla alhaisempi, vaikka 40km/h.

prinne

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 24.02.14 - klo:08:14
... ehkä liian aikaisin....

Aika vahva ehkä. Tosin tämä ominaisuus olisi helposti korjattavissa. Kyllä tuo automatiikka silti monessa kohtaa ihan hyvin toimii, oikeastaan ei muuta suurempaa moitittavaa kuin tuo liika herkkyys.

Aika huolettomia kilometrejä nyt vajaa 9000 takana, ei mitään menoa haittaavia vikoja.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Fedder

Vaikken itse omistakaan - ainakaan vielä - Octaviaa, niin pistänpä tietoa. Juttelin työkaverini kanssa parkkiksella äsken ja ihastelin hänen uutta Octaviaa. Hieno auto ja omistaja itsekin tuntui tykkäävän lukuun ottamatta "ohjausongelmaa". Kuvailin hänelle Audi-omistajien kertomaa mutteriohjausta ja kaverini tuumi, että juuri tuosta on kyse. Reklamaatio tehty myyjäliikkeeseen ja näitä on kuulemma parissa yksilössä havaittu.

Korjaavina toimenpiteinä perinteiset softapäivitys ja vähän raudankin vaihtoa.
Immer wieder Golf.

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 23.02.14 - klo:18:07
Sivusta tätä ketjua lukeneena en kyllä uskaltaisi uutta(kaan) Ocua ostaa. Tuntuu, että konserni jättänyt taas lopullisen testauksen asiakkaalle. Luulisi nyt, että tässäkin ketjussa viat tulisi testauksessakin ilmi jos pelkästään täälläkin yhdellä jos toisella on ollut jos jonkinnäköistä "valojen vilkkumisia" ihan muutaman tuhannen ajoilla. Jos valmistetaan tuhansia maksettuja autoja päivässä ei kai olisi liian kallista pistää linjalle vaikka kerran kuussa yksi testiauto rakentumaan ja ajaa sillä vaikka yöt ja päivät läpeensä runtua antaen.

Kyllähän noita "pikkuvikoja" taitaa olla nykyisin vähän joka autossa. Ranskalaisissa enemmän, toisissa vähemmän.
Octaviaa on kuitenki jo nyt myyty kun colapulloja, niin ei mikään ihme että osassa jotain ilmeneekin.
Kuitenkin vikoja taitaa onneksi löytyä vain murto-osasta ja takuukorjauksien jälkeen kunnossa taitaa olla.

Vai onko jollain sellainen vika Ocussa jota ei ole korjaamalla saatu pois?  ::)

svalkein

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 23.02.14 - klo:17:28
Minäkin olen valmis lyömään vetoa siitä, että kyseessä ei ole Avisin vuokra- auto.

Myönnän tappioni, tarkistin omistajatiedot  ::)
Pointti oli kuitenkin se ettei autossa välttämättä vikaa ole vaikka se hinurin kyydissä kulkee.
M-B A250e -22

Fedder

Samoilla linjoilla Härkösen kanssa. VAG-tuotteilla ajelen, vaikka näitä palstoja tulee luettua. Ei ole vielä viatonta merkkiä tullut vastaan ja seuraava kulkinekin on hyvin todennäköisesti Octavia / Golf.
Immer wieder Golf.

Homer

Lainaus käyttäjältä: Homer - 21.02.14 - klo:07:37
Jostain syystä Front assist ei anna mitään hälyä tai jarrua, vaikka miten lähelle edellä ajavaa tulisi. Esittelyautossa tuo toimi kaupunkiajossa moitteettomasti. Frontassist on kyllä täpätty setupista päälle?

No kyllähän se punainen varoituskuva syttyi pimahduksen kera, kun punaisissa valoissa en painanut jarrua vaan jatkoin kaasun painamista. Aika liki pitää auto päästää edellä ajavaa ennen kuin systeemi herää!

Eli viaton auto täälläkin liikkuu  :)

Oculaari

Lainaus käyttäjältä: pehmis - 16.02.14 - klo:14:32
Ajossa RS DSG TDI. Auto ajossa viikon ja kilometrejä 1600. Tämmöistä ilmennyt.
ECO moodilla ajaessa kun ei kaasua paina niin vaihde on vapaalla. 2 kertaa sammuttanut auton vauhdista ja tulee ilmoitus että käynnistä manuaalisesti uudestaan. Pitää pysäyttää auto ja sitten starttaa normaalisti. Käytin vikakoodien luvussa ja mitään herjaa ei ollut jäänyt muistiin. Tehtaalta kysyivät tuosta ja tuo oli tiedossa. Uusin softa moottorille ja vika pitäisi hävitä. Tarkastivat toki huollon yhteydessä että softat olivat uusimmat, mutta liikkeen softassa ei ilmeisesti ollut tuota ihan uusinta versiota ja siksi näyttivät että olisivat ajantasaiset.

Sama, viimeksi teki tämän perjantaina kun käännyin Kehältä pois ja liruttelin Eco-moden coasting-toiminto päällä kolmea-neljääkymppiä. Saattoi takana olevalla hermo hiukan kiristyä kun vauhti hiipui vedon puuttuessa hiipumistaan ennen kuin pääsin tien sivuun starttaamaan uudelleen. Molemmilla kerroilla tapahtunut nimenomaan hitaassa vauhdissa coasting päällä.

Tänään käytin Veholla vikakoodien luvussa eikä mitään löytynyt, huoltopäällikkö kehotti seuraamaan tilannetta. Enää en tuon saman ilmiön pelossa viitsi Eco-modea käyttää. Harmi sinänsä, itse olen tykännyt nimenomaan siitä ajomoodista, en muuten mutta tuo vapaalla lirutteleva coasting on mukava lisä, ja se että pieretin on ääneti.

KaitsuK

Lainaus käyttäjältä: KaitsuK - 18.02.14 - klo:14:36
Eilen vaihdettiin xenonien ohjausyksiköt molemmille puolille. Toivottavasti nyt on valo-ongelmat lopultakin taakse jäänyttä elämää.
Ohjausyksikköjen vaihto teki tehtävänsä, reilu viikko mennyt nyt ilman valo-ongelmia.

zagg

Lainaus käyttäjältä: KaitsuK - 26.02.14 - klo:08:45
Ohjausyksikköjen vaihto teki tehtävänsä, reilu viikko mennyt nyt ilman valo-ongelmia.

Niin pitäisikin, noita viallisia yksikköjä oli tullut yksi erä alihankkijalta
.

Epes

Lainaus käyttäjältä: zagg - 26.02.14 - klo:10:10
Niin pitäisikin, noita viallisia yksikköjä oli tullut yksi erä alihankkijalta

Normiselitys osalle kuin osalle :D . Erän koko? 100000 kpl ?

pehmis

Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 25.02.14 - klo:12:50
Sama, viimeksi teki tämän perjantaina kun käännyin Kehältä pois ja liruttelin Eco-moden coasting-toiminto päällä kolmea-neljääkymppiä. Saattoi takana olevalla hermo hiukan kiristyä kun vauhti hiipui vedon puuttuessa hiipumistaan ennen kuin pääsin tien sivuun starttaamaan uudelleen. Molemmilla kerroilla tapahtunut nimenomaan hitaassa vauhdissa coasting päällä.

Tänään käytin Veholla vikakoodien luvussa eikä mitään löytynyt, huoltopäällikkö kehotti seuraamaan tilannetta. Enää en tuon saman ilmiön pelossa viitsi Eco-modea käyttää. Harmi sinänsä, itse olen tykännyt nimenomaan siitä ajomoodista, en muuten mutta tuo vapaalla lirutteleva coasting on mukava lisä, ja se että pieretin on ääneti.

Vie huoltoon ja sano että ovat yhteydessä maahantuojaan. Käske heidän kuvata tuo coasting toiminnon vika että sammuttaa, niin ieltä saavat päivityskoodin jolla huolto-ohjelma osaa hakea sen päivityksen. Tehtiin 1600km kohdalla ja nyt 3600km kertaakaan tuon jälkeen ei vikaa ollut ja melkeen kaikki ajo eco moodilla. Muut ohjelmat sitten käyttöön sitten ku saa nastat pois alta.

Mites muuten toi dipped beam herja? Tullut kaks kertaa ja kaikki valot toiminut ja hävinnyt itestään. Ei oo vähään aikaan tullut, mutta ootteko ton takia käyttänyt liikkeessä?

Ajattelin vaihtaa öljyt 5tkm kohdalla joten varmaan sillon käsken kattoa mitä se on herjannut.
Ajossa: Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.
vw vento -97 tdi, Ford escort -98
ex: golf mk1 rabbit -82.
Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.

JiiP

Aikaisemmin tilitin järkyttävästä resonoinnista. Ihan varma en voi olla, mutta 98% varmuudella syynä on pieretin ja sen aiheuttama resonanssi kylmänä.
Onko nyt tosiaan niin, ettei moista pieretintä saa hiljaiseksi? Edes merkkihuollossa? Osaako joku sanoa, mikä johto sieltä pitää katkaista - leikkureita osaan käyttää?
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: KaitsuK - 26.02.14 - klo:08:45
Ohjausyksikköjen vaihto teki tehtävänsä, reilu viikko mennyt nyt ilman valo-ongelmia.
Ilmoittiko auto molemmista ajovaloista ? Mulla vaan oikeaa herjas ja oikea ohjausyksikkö vaihdettiin.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 26.02.14 - klo:14:11
Aikaisemmin tilitin järkyttävästä resonoinnista. Ihan varma en voi olla, mutta 98% varmuudella syynä on pieretin ja sen aiheuttama resonanssi kylmänä.
Onko nyt tosiaan niin, ettei moista pieretintä saa hiljaiseksi? Edes merkkihuollossa? Osaako joku sanoa, mikä johto sieltä pitää katkaista - leikkureita osaan käyttää?

[ot]Ainakin olen törmännyt VCDS ohjeisiin millä voi säätää tuon voimakkuutta, itseä ei häiritse niin en ole viitsinyt kokeilla, mutta toki voisi kokeilla tuota jonkun autoon joka haluaa päästä tuosta eroon.[/ot]

JiiP

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 26.02.14 - klo:20:13
[ot]Ainakin olen törmännyt VCDS ohjeisiin millä voi säätää tuon voimakkuutta, itseä ei häiritse niin en ole viitsinyt kokeilla, mutta toki voisi kokeilla tuota jonkun autoon joka haluaa päästä tuosta eroon.[/ot]
Olen vähän herkkänä noiden takuuasioiden kanssa, voiko tällaisesta VCDS-säätelystä tulla seuraamuksia? Muuten olisi hienoa vaientaa tuota purkkia.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Guido

Lainaus käyttäjältä: seatts - 23.02.14 - klo:18:10
Mulla on nyt 9 tkm mittarissa eikä ole ollut mitään vikaa.

13 tkm mittarissa eikä mitään vikaa.

Skoudatar vm.14

Lainaus käyttäjältä: pehmis - 26.02.14 - klo:14:00
Mites muuten toi dipped beam herja? Tullut kaks kertaa ja kaikki valot toiminut ja hävinnyt itestään. Ei oo vähään aikaan tullut, mutta ootteko ton takia käyttänyt liikkeessä?


Kyllä ollaan, ainut vika 2500km ajon jälkeen, joka on vaivannut lähes päivittäin. Ensin vaihdettiin kummatkit ksenonit dipped headlight beam -herjan johdosta. Vika ei kuitenkaan hävinnyt, joten nyt ohjainlaitteet tilauksessa kummallekkin puolelle, vaihto 19.3.
Kannattaa käyttää huollossa. Ja meillä siis herjaa kumpaakin valoa, ymmärtääkseni yleinen vika oikean puoleisessa valossa
Combi RS 2.0 tdi DSG -14
Passat variant 1.9tdi -08, ex. A4 B7 1.8T sedan, A4 B5 1.8T sedan

TTO

Auto kävi pyöränkulmien tarkastuksessa. Aika hyvin olivat arvot kohdillaan, mutta jotain pientä "sentään" oli. Toisella puolella edessä auraus ei ollut ohjearvojen välissä ja toisella puolella arvo oli aivan ohjearvon rajalla (vastakkaiseen suuntaan kuin toisella puolella). Kulmat säädettiin kohdalleen, mutta tarkempia vaikutuksia en pysty arvioimaan, kun kotimatka ei sopivaa tienpätkää osunut.

Myös takapenkin tavaratilasta käytettävän kaatomekanismin toiminta saatiin paljon herkemmäksi. Alkujaan selkänojat eivät liikkuneet oikeastaan mihinkään, mutta nyt pienempi puoli aukeaa loppuun asti. Isommassa puolessa on tavaratilan verkon kasetti ja sekin aukeaa nyt vaikka ei loppuun asti jaksakaan kaatua.

uula

Vasemman puolen ksenonin vuoksi käyty kaksi kertaa huollon valohoidossa, nyt ohjausyksikkö tilauksessa ja ensi viikolla vaihto. Ai niin, ei se viimeinen kerta ihan valohoidoksi mennyt, tavaratilan luukun yläpuolella ollut tiiviste voideltiin (joku Skodan oma voide), piti nimittäin kovaa narinaa.
Skoda Octavia 1,2 tsi elegance.

Mide

Lainaus käyttäjältä: Mide - 21.02.14 - klo:01:03
Moi!

Taustaa: Edellinen vm. 2010 Octavia 1.2tsi dsg kävi läpi kuuluisan ketjurempan karvan alle 50 000km (yli 2v., takuuseen meni), joten seuraavaksi autokseni otin japanialaisen kulkineen (tojo avensis fl). Toyota toimi vuoden verran ilman mitään vikoja, mutta kiinnostus Octavia RS:ään kasvoi liian suureksi ja tulikin vaihdettua auto vm. 2013 Octavia RS dsg combiin (esittelyauto, kun en jaksanut odottaa uutta). Kovasti luotin Skodan parantaneen laatuaan. Vaihto tapahtuikin suht kivuttomasti ja n. 2000km ennätin ajella ilman minkäänlaista häiriöitä. Sitten tapahtui jotain hassua; moottoritilan flekti alkoi puhisemaan täydellä teholla jo muutaman minuutin jälkeen, jolloin öljylämpötila näyttää maksimissaan 60 asteen lämpötiloja (riippumatta matkan pituudesta/moottorin kuormituksesta). Auton kulkuun vika ei vaikuta. Kaksi päivää kesti ennen kuin mittaristoon lävähti keltainen moottorivalo (vian alkaessa S/S oikutteli myös), ja vihdoin aikataulujen salliessa vein auton huoltoon. Vikakoodit luettuaan, he ilmoittivat moottorin lämpötilanturin olevan viallinen ja se vaihdetaan. Korjaus ei poistanut vikaa, vaan flekti huutaa edelleen ja lämmöt pysyvät kiltisti n. 60 asteen tuntumassa. Flekti pysähtyy sammuttaessa auton. Mitään vikaa asiasta ei ajotietokone anna "vehicle status"-näytölle. Huoltoliike jutustelee asiasta tehtaan kanssa, koska heillä ei ole ideaa asian korjaamiseksi. Onneksi autolla voi edelleen ajaa ja muuten kaikki toimii normaalisti (pl. S/S, joka omaa ihan oman sielunelämänsä, voi toki johtua em. ongelmasta).
Jossain aikaisemmassa postissa olin lukevani hieman samanlaisesta ongelmasta 1.8-koneen Octaviassa, mutta ratkaisua ei ole julkaistu.

Päivitystä: Moottoritilassa olikin huoltoliikkeen yllätykseksi toinenkin anturi (tehtaalta tullut tieto), joka myös vaihdettiin. Vika ei kuitenkaan korjaantunut. Edelleen autoni moottoritilan flekti puhisee täysillä muutaman minuutin ajon jälkeen, eikä lämmöt nouse yli 60c asteen. Tehtaalle on lähetetty jälleen tiedustelu, että mitä asian kanssa tehdään. Taidan olla aika yksin tämän ongelman kanssa :)


tet

Lainaus käyttäjältä: Mide - 01.03.14 - klo:01:11
Päivitystä: Moottoritilassa olikin huoltoliikkeen yllätykseksi toinenkin anturi (tehtaalta tullut tieto), joka myös vaihdettiin. Vika ei kuitenkaan korjaantunut. Edelleen autoni moottoritilan flekti puhisee täysillä muutaman minuutin ajon jälkeen, eikä lämmöt nouse yli 60c asteen. Tehtaalle on lähetetty jälleen tiedustelu, että mitä asian kanssa tehdään. Taidan olla aika yksin tämän ongelman kanssa :)

Ihmeellistä arpomista huollolta. :o Testerillähän pystyy lukemaan anturien tilan, kyllähän siitä lukemasta nyt pystyy päättelemään jos jokin anturi on viallinen. Ei tarvitse summanmutikassa vaihdella. >:(
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jni

Oireet ovat vastaavat kuin Volvoni kohdalla termostaatin ollessa viallinen. Siihen liittyvä vikakoodikin oli lämpötila-anturin väärä näyttämä tms. Auto sitten laittaa varmuuden vuoksi jäähdytyksen täysille.

Bolvoon tuli hajotietokoneeseen tosin ilmoirus jäähdytysjärjestelmän huoltotarpeesta. Ja autohan oli myös pakkasilla kylmä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Mide

Testeri tosiaan antanut ainoastaan lämpötila-anturivikakoodeja, joten huoltoliike ei ole sen kummemmin paneutunut asiaan ja vaihtanut vain anturit. Täytyy tuota termostaatti vaihtoehtoa heille tarjota, kun eivät itse näytä harjoittavan ajatustyötä ollenkaan. Viime huoltokerralla oli paikalle saatu oikein skoda-expertti, joka autoani tutki.  ;D Ex-Pertistä ei vain hirveästi ollut hyötyä.

Ehkäpä tulevalla viikolla saan lisäinfoa, miten asian kanssa edetään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy