Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Tobatus

Lainaus käyttäjältä: enkero - 01.02.14 - klo:15:57
Onkohan ongelmat soitettaessa puhelimessa olevaa musaa vai striimatessa?
Puhelimessa olevaa.
Octavia III Combi 2.0 TSI vRS DSG Race Blue

iltavilli

Mitenkäs akun varaustilan näytön pitäisi toimia. Koitin katsoa varausta, mutta ilmoittaa vaan että SOC 0.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Tobatus - 01.02.14 - klo:16:54
Puhelimessa olevaa.

Tuntuu kyllä oudolle. Torstaina käpelöin about kaikki nyky-sampat Tukholmassa kentällä, ja kieltämättä hämmennyin käyttiksen hitaudesta esim. vaihdettaessa sovelluksesta toiseen.

Hitaamman prossun omenoissa pätkiminen alkaa vasta kun alkaa facettaa tai latailla maileja, normaaliajossa soi vanhallakin tekniikalla ettei mitään. Mutta eihän tuo ois eka kerta, kun parempi tekniikka (= parempi radio) olisi jotenkin buginen.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Devl

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 01.02.14 - klo:17:32
Mitenkäs akun varaustilan näytön pitäisi toimia. Koitin katsoa varausta, mutta ilmoittaa vaan että SOC 0.
Miten tuo SOC (state of charge?) edes katsotaan?

Henrikki

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 01.02.14 - klo:16:11
Oliko auto käyttämättä pitempään? Ohjekirjan mukaan se tekee tuon jos on käyttämättä oliko se nyt 72 tuntia vai mitä.
Mutta kyllähän se siitä toipuu yhdellä kaken käytöllä. Jos pysyvästi jää toimimattomaksi niin pajalle mars.

pari tuntia käyttämättä...eli pajalle!

Alkaa olemaan niin paljon kaikkea hienouksia (tosin ihan käyttökelpoisia), että näitä on odotettavissa ja vielä uusi malli todennäköisine lastentauteineen.
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance DSG
Exät:Seat Altea XL 2.0 TDI DSG Sport -10
Octavia Combi 2.0 TDI DSG Elegance -06
Toyota Corolla Verso 1.8 vvt-i MMT -04

iltavilli

Lainaus käyttäjältä: Devl - 01.02.14 - klo:18:56
Miten tuo SOC (state of charge?) edes katsotaan?
Virrat pois autosta, sitten pitää painaa mittariston alla olevaa 0.0/set nappulaa kunnes näyttöön tulee Battery status. Sitten kun päästää nappulan irti niin näyttää akun varauksen.
Ja nyt kun kävin testaamassa, niin näkyi myös akun prosentit. Näytti olevan 80%, lyhyet matkat, pakkanen ja kylmäkäynnistykset näköjään verottavat.

markusmm

Omaa RäSää odotellessa tutkin faijan uutta Octavia Combia kun faija kyseli että onkohan jotain vikaa kun ei pyyhkimiä saa nostettua. Konepelti ottaa kiinni pyyhkimiin niin että niitä ei tosiaan saa nostettua irti lasista muuten kuin huoltoasennossa. Onko tosiaan näin kaikissa uusissa Ocuissa?
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

Epes

Lainaus käyttäjältä: markusmm - 02.02.14 - klo:15:55
Omaa RäSää odotellessa tutkin faijan uutta Octavia Combia kun faija kyseli että onkohan jotain vikaa kun ei pyyhkimiä saa nostettua. Konepelti ottaa kiinni pyyhkimiin niin että niitä ei tosiaan saa nostettua irti lasista muuten kuin huoltoasennossa. Onko tosiaan näin kaikissa uusissa Ocuissa?

Octavia II:ssa sai pyyhkijät vaihtoasentoon, kun virran poisoton jälkeen käytti pyyhkijän katkaisijan kertapyyhkäisyasennossa. Pyyhkijät nousivat lasilla puoliväliin ja ne sai taitettua irti lasista. Manuaali kertonee miten uudessa vaiko samalla tavalla.

markusmm

Lainaus käyttäjältä: Epes - 02.02.14 - klo:16:02
Octavia II:ssa sai pyyhkijät vaihtoasentoon, kun virran poisoton jälkeen käytti pyyhkijän katkaisijan kertapyyhkäisyasennossa. Pyyhkijät nousivat lasilla puoliväliin ja ne sai taitettua irti lasista. Manuaali kertonee miten uudessa vaiko samalla tavalla.

Sain kyllä pyyhkimet tuohon vaihtoasentoon, mutta kysymys oli, että pyyhkimiä ei saa nostettua irti lasista muuten kuin laittamalla ne vaihtoasentoon.. Esimerkiksi aamuisin, kun pyyhkijät ovat jäässä olisi kiva saada nostettua pyyhkijöitä..
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

Skoda Octavia 1.2T

Aivan normaalia. Kannattaa ne nostaa oikeaan asentoo kun pihalle saapuu.

Samsung Galaxy Note 3 @ Tapatalk

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Henrikki

#970
Lainaus käyttäjältä: Henrikki - 01.02.14 - klo:13:32
En plärännyt koko keskustelua läpi onko ollut aiemmin juttua, MUTTA

tänään kessy meni mykäksi ovien lukituksen ja avaamisen osalta!! Pitää avata ja sulkea avaimen kaukosäädöllä.

Vinkkejä jos jollain samaa, tai en huomaa jotain asiaa... vai suoraan marmorille!??

Kun ei jaksais jumpata! :)

Tänään sitten jo herjasi että avaimen pariston varaus alhainen...ja samalla hokasin kessyvikani olleen pariston loppuminen. Eli enpä tajunnut, että toimintoja alkaa varauksen vähetessä tippumaan pois toiminnasta tässä järjestyksessä.

No ei mitään uusi CR2025 avaimeen ja kaikki taas kunnossa!!  ;D Tosin aika nopeasti loppui paristo (10/-13) tai sitten vaan ma kappale!?
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance DSG
Exät:Seat Altea XL 2.0 TDI DSG Sport -10
Octavia Combi 2.0 TDI DSG Elegance -06
Toyota Corolla Verso 1.8 vvt-i MMT -04

focceristi

Onnea pikaisesta vikadiagnoosista ja onnistuneesta korjauksesta!
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

iltavilli

Öljyjä tarkistaessa huomasin että öljytikku ei ollut pohjassa vaan noussut noin sentin paikaltaan. Eikä taida jatkossakaan pysyä paikallaan, sen verran löysästi se on kiinni. Mites muilla? Tiivisterengashan siinä on, mutta eipä näy auttavan.

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 03.02.14 - klo:19:05
Öljyjä tarkistaessa huomasin että öljytikku ei ollut pohjassa vaan noussut noin sentin paikaltaan. Eikä taida jatkossakaan pysyä paikallaan, sen verran löysästi se on kiinni. Mites muilla? Tiivisterengashan siinä on, mutta eipä näy auttavan.

Itse myös kiinnitin huomiota miten löysästi tikku on kiinni samoin paisuntasäiliön korkki todella hiljaa naksahtaa korkki kun kääntää kiinni.

Ouzi

Johtuuko kuopissa taka akselin tömähdykset halvemmasta akselin rakenteesta vai sport alustasta. Vai molemmat yhdessä ? Onko kokemusta kuuluuko Rs autossa tai muuten vakio alustaisessa autossa ?

Guido

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 03.02.14 - klo:19:17
Johtuuko kuopissa taka akselin tömähdykset halvemmasta akselin rakenteesta vai sport alustasta. Vai molemmat yhdessä ?

Johtuu jäykästä taka-akselista ja on ominaisuus eikä vika.

LainaaOnko kokemusta kuuluuko Rs autossa tai muuten vakio alustaisessa autossa ?

Kolahtelu kuuluu myös vakioalustalla jos auto on varustettu jäykällä taka-akselilla.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 03.02.14 - klo:19:05
Öljyjä tarkistaessa huomasin että öljytikku ei ollut pohjassa vaan noussut noin sentin paikaltaan. Eikä taida jatkossakaan pysyä paikallaan, sen verran löysästi se on kiinni. Mites muilla? Tiivisterengashan siinä on, mutta eipä näy auttavan.

Sama täällä.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Maxim

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 02.02.14 - klo:11:35
Virrat pois autosta, sitten pitää painaa mittariston alla olevaa 0.0/set nappulaa kunnes näyttöön tulee Battery status. Sitten kun päästää nappulan irti niin näyttää akun varauksen.
Ja nyt kun kävin testaamassa, niin näkyi myös akun prosentit. Näytti olevan 80%, lyhyet matkat, pakkanen ja kylmäkäynnistykset näköjään verottavat.
Onko kukaan saanut SOC-lukemaksi enempää kuin 90 %? Jotenkin tuntuu, että tuo mittaus ei ole kovin luotettava. 70% lukemasta käyntiin, ajoa 4 km ja ollaan 90%:ssa... Vaikka laturi puskisi sähköä, niin tuskinpa akku ottaa vastaan noin äkkiä...

Oct14

En seurannut, mutta muutaman kerran katsonut ja ollut 90%

Jyri

100% tuli mulla kun oli yön yli Ctekin perässä akku.

Oct14

https://www.youtube.com/watch?v=uCCCUSCAfRM

Saman kuuloista itselläkin.

Tästä mitään tietoa, normaalia vai???

Mepa

Samanlaista rääkäisyä startissa pitää itsellä uusi Ocu combi 1.4 koneella. Kyselin huollosta, mutta eivät sen tarkemmin kommentoineet vaan sanoivat, että tuo näytille. Ensiviikolla selviää enemmän.

Huppe

Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Homer

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 04.02.14 - klo:14:09
100% tuli mulla kun oli yön yli Ctekin perässä akku.

Erikoista. Mulla Defan kiinteä 10 A akku ei lataa yön yli -latauksessa kuin 90%:iin. Yhden kerran täydet 100% 1,5 tunnin ajon päätteeksi.

Devl

Lainaus käyttäjältä: Oct14 - 04.02.14 - klo:14:59
https://www.youtube.com/watch?v=uCCCUSCAfRM

Saman kuuloista itselläkin.

Tästä mitään tietoa, normaalia vai???
Itellä kuullostaa 2.0 TSI samalta. Tässä vielä omasta video: https://www.youtube.com/watch?v=5i5_PNzTMTU

Oct14

#985
Eli kai toi "naukaiseva" ääni kuuluu asiaan, eikä vaarallinen.

En itse pitänyt ko ääntä ongelmana ennenkuin joku laittoi siitä youtube videon.

japa

Valoongelmia täälläkin. Vasen silmä harittaa  :o ja välillä vilkuttaa tai ei syty. Oliko kellään huolto saanut valovikoja kuntoon?
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Oct14 - 04.02.14 - klo:21:20
Eli kai toi "naukaiseva" ääni kuuluu asiaan, eikä vaarallinen.

En itse pitänyt ko ääntä ongelmana ennenkuin joku laittoi siitä youtube videon.

En usko että tuosta suurempaa ongelmaa, tuntuu säätävän jotakin. Itsellä ei kuitenkaan kuulu tuollaista, tai sitten en ole kuunnellut tarkkaan ovi auki käynnistäessä. Myös 2.0 TSI.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Oct14

Huh

Jos Ko ääntä ei kaikilla = ongelma silti...

Maxim

Lainaus käyttäjältä: Oct14 - 04.02.14 - klo:14:59
https://www.youtube.com/watch?v=uCCCUSCAfRM

Saman kuuloista itselläkin.

Tästä mitään tietoa, normaalia vai???
Maallikon korvaan kuulostaa kuormittamattomalta sähkömoottorilta. Oisko niin, että startti irtoaa hammaskehältä (=ominaisuus), mutta moottori pyörii vielä. Kyseessä ei liene vika.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy