Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

repe59

Huh miä kun luulin et on vasen lyhty sökönä kun mehtään osottel, onkii siis ominaisuus, mielekiintosta  ;)
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Seva - 02.01.14 - klo:10:05
Olen samoilla linjoilla. Manuaalissahan lukee näin: "Toimintatila moottoritie: Valokiila suunnataan auton eteen niin, että kuljettaja ehtii ajoissa reagoida esteeseen tai muuhun vaaraan. Toimintatila on aktiivinen 110 km/h nopeudesta alkaen." Suomen olosuhteissa tämä aktivoituminen saisi tapahtua jo huomattavasti alhaisemmassa nopeudessa.

Ai se onkin 110km/h. Eihän täällä saa ajaa missään niin kovaa, paitsi kesäisin 400km päässä.
Huollon kanta oli se että "taajamanopeuksissa tuo haritus on normaalia", ilmeisesti kaikki alle 110km/h on taajamanopeutta. Ehkä Saksassa joo.

Mä voisin ottaa koodauksen että "he***tiiin moiset haritukset kaikissa nopeuksissa".
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

prinne

Joku linja pitää auton valmistajienkin ottaa. Aikamoinen työ, jos "joka" maahan tehtäis räätälöidyt softat ja asetukset.

Koskaan et kuitenkaan voi kaikkia miellyttää...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

TTO

#783
110:stä alkaa 'Toimintatila moottoritie'. Ei se ole "normaalitila" vaan tarkoitettu moottoriteitä varten. Jos "Rain modesta" todetaan, että
"Rain mode
The cone of light in front of the vehicle is adjusted so that the driver can reduce
the glare from oncoming vehicles in rain.

The mode is active at speeds of 50 â€" 90 km/h...."

niin eiköhän se tipu päältä 90:ssä ja sen jälkeen ole käytössä "normaalitila" tuonne 110:iin asti ja siitä eteenpäin on sitten taas "moottoritieasetus" valoissa.

EDIT: Tosin nyt ei ole manuaali käsissä, joten tuossa on arvausta mukana... Tuota voisi joku testata.

TTO

Manuaalia kertasin taas ja tässä vielä varmistuksena valojen osalta. Valojen "normaalitila" on 'Toimintatila maantieajo' ja se on käytössä, jos mikään muu tila ei ole päällä. Noita muita tiloja ovat kaupunkiajo, moottoritie, sade, sumu ja kaarreajovalo ja niille on sitten omia nopeusrajojaan ja muita "vaatimuksia" (manuaalista löytyy nopeudet ja aikarajat jne.).

Sadetila ei tipu heti pois päältä, kun pyyhkijöiden käyttö lopetetaan vaan siinä on 8 minuutin viive. (Toki esim. katkaisijalla voi valot "bootata" tarvittaessa.)

"Toimintatila moottoritien" vaikutus kohdistuu (ainakin tuossa joitain viestejä aikaisemmin linkatun linkin perusteella) lähivaloihin eli niiden kantamaa pidennetään maantieajon tilasta.

"Valosoppaan" tuo driving mode sitten vielä oman mausteensa, kun Eco mode tiputtaa mukautuksen pois (selkeä juttu) ja Sport modella "ajovalot mukautuvat ajotyyliin dynaamisemmin kuin Normal-ajotavalla". Mitähän tuokin pitää sisällään? (Ja "Sportin" voi laittaa valoille "erikseenkin" individual-ajotavassa.)


Kinneri

Oli sitten ominaisuuksia tai vikoja tuo valojen käyttäytyminen, niin minulla ei ainakaan kuskin puoleinen valo osaa testata "liikeratojaan" joka kerta. Joku tällä foorumilla vinkkasi tarkkailemaan tuota "valotestiä" - kiitosta vaan, nyt noita valoja tulee seurailtua joka käynnistyksen yhteydessä... :P .
Minulla kuskin valo jumii ehkä noin joka kymmenes kerta ja aina kuskinpuoleinen lyhty.

En ihmettele yhtään, jos valot jumisivat myös ajossa silloin tällöin, mutta toistaiseksi itse en moista ole huomannut - ajelenkin tosin suurimmaksi osaksi eco- modella.

masadrive

No niin nyt sitten tullut kaikenlaisia mystisiä juttuja viimeisen viikon aikana..

Ensin Columbusta ei saanut sammumaan millään. Täytyi ottaa oikein akunkenkä irti. No tämä häiriö ei toistunut ole.
Muutaman kerran kyllä "resetoinut" itsensä kesken kaiken.

Sitten webaston esi ohjelmoidut käynnistyksen ovat "nollautuneet" nyt jo 4 kertaa???!!!!

Tänään yht äkkiä näytöllä ulkolämpötilana oli + 30 astetta ajellessa. Tunnin jälkee alkoi hitaasti putomaan kohti oikeaa lämpötilaa. :/

Vasen ajovalo jättää ääriasentojen läpikäynnin väliin joka 5 kerta. Eli tässäkin olis jotain vikaa.

Eilen yllättäen pihassa paikallaan ollessaan oli takaluukku auennut itsekseen. Tätä en kyllä ymmärrä.
Avaimet eivät olleet taskussa vaan olivat pöydällä. Olisko sitten jokin radio häiriö tän aiheuttanut.

Repsikan etuoven avauksesta on tullut jäykkä. Joutuu voimaa käyttämään, että saa oven auki ja pelottaa et jää kahva käteen.

Mites muilla tuon ovien ja tiivisteiden väliin jääneen veden kanssa on edetty? onko jotain korausta tehty?
Tän huomasin 2 viikkoo sitten pesussa käynnin jälkeen. Eli kun oven aukaiseen purskahtaa vettä maahan, joten ihan kuin jostain olis joku poistokanava tukossa...

Jotenkin alkaa tuntumaan, et jokin bugi on jossain ohjelmistossa, kun kaikenlaista pientä on ja sit tietysti nuo pari mekaanista häikkää.

Kaikkien näiden lisäks on vielä päivävalojen koodauskin tehty väärin.


Täytyy mennä huomenna asiomaan liikeeseen listan kanssa nariseen :D

Ajossa: VW ID4 1ST MAX Honey Yellow
Edelliset: Skoda Karoq 1.6 TDI Style DSG,  Skoda Octavia III  Style Combi 1.6 TDI Corrida Red, Skoda Octavia III Style Combi 1.6 TDI Corrida Red , Skoda Octavia II Elegance Combi 1.6 TDI cappuccino Beige

katti

Hei, uskaltaako uuden skodan ajaa pesukadulle pesuun, jossa esipestään painepesurin kanssa kunnolla ensin enimmät? Onko tästä ongelmia ilmennyt kellään?

Epes

Lainaus käyttäjältä: katti - 03.01.14 - klo:07:52
Hei, uskaltaako uuden skodan ajaa pesukadulle pesuun, jossa esipestään painepesurin kanssa kunnolla ensin enimmät? Onko tästä ongelmia ilmennyt kellään?

Miksi ei uskaltaisi?

prinne

Lainaus käyttäjältä: katti - 03.01.14 - klo:07:52
Hei, uskaltaako uuden skodan ajaa pesukadulle pesuun, jossa esipestään painepesurin kanssa kunnolla ensin enimmät? Onko tästä ongelmia ilmennyt kellään?

Lisäkysymys. Ulkona sataa, onko joku uskaltanut lähteä ajamaan sateella, ongelmia?

Anteeksi tästä jo etukäteen. Alkaa vaan välillä nämä esitetyt kysymykset olemaan aika hyviä...

No vastataan nyt kysymykseenkin. Kävin pesukadulla, auto pestiin painepesurilla etukäteen. Minä selvisin hengissä ja kuivana. Autonkin sain kotiin ihan ajamalla.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Huppe

Sadantonnin Bemarissa satoi sisällä kun ajoi pesukadulle (autossa oli lasikatto).
Lisäksi vettä satoi takakonttiin, lienee samoista paikoista mutta vesi kulkeutui jotenkin takakonttiin saakka.

Skodassa pysyy onneksi kuivana sisällä  ;D
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

FU2

Ajossa: BMW 230eM MY2/23 
Edellinen: VW Golf Highline 1.5 TSI 96 kW DSG MY5/18 
- Seat Leon FR 2.0 TDI  MY5/13 
- Skoda Octavia Style 5D TDi 184 4x4 MY9/15
- Audi A3 1.6 TDi DSG Business MY4/11
- Skoda Octavia Elegance 5D 1.9 TDi MY7/05


Seva

Lainaus käyttäjältä: zagg - 03.01.14 - klo:11:24
Todellista journalismia.. mistä näitä toimittajia sataa
Juice Leskinen sanoi joskus, että on olemassa kyljyksiä ja talouskyljyksiä, paperia ja talouspaperia sekä toimittajia ja taloustoimittajia.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

TTO

Mielestäni ihan kohtuullisesti kirjoitettu. Ei tuossa mitään isompaa asiavirhettä edes ole ja linkki on ketjun sivulle, josta asia suurinpiirtein selviää (jos edes ko. sivun keskustelusta jaksaa lukea ajatuksella). Mutta toki sen tietää millainen keskustelu tuosta syntyy...

zagg

Lainaus käyttäjältä: TTO - 03.01.14 - klo:12:35
Ei tuossa mitään isompaa asiavirhettä edes ole

Ei niin, kun eihän tuossa ollut edes mitään asiaa - eikä oikeastaan mitään itsetuotettua sisältöä, korkeintaan nykytyylin mukainen huono otsikointi.
.

TTO

^ Tuo pitää kyllä paikkansa.

darthjysky

Olis edes soittanu helkamalle tai automyyjälle ja pyytäny kommenttia, mut ei
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Epes

Lainaus käyttäjältä: zagg - 03.01.14 - klo:13:09
Ei niin, kun eihän tuossa ollut edes mitään asiaa - eikä oikeastaan mitään itsetuotettua sisältöä, korkeintaan nykytyylin mukainen huono otsikointi.

Eikö tuossa käsitelty juuri sitä samaa asiaa mitä täällä muutkin ihmettelevät? Minusta noin karkeasti ottaeen toimittaja piti tätä oikein ominaisuutena mutta täällä osa pitää vielä vikana.

Mito

Mikäli tuo vasemman valon kääntö on tarkoituksella käytössä myös pitkillä niin silloin tuo otsikko on aika osuva.

Jos sen on tarkoitus toimia vain lyhyillä niin silloin on kait kyse viasta.

Onko tuo ominaisuus häirinnyt myös lyhyillä?

TTO

Maahantuoja oli vastannut Talouselämän uutisen keskusteluketjuun. Kohtuullisesti tiivistetty yhteenveto valojen toiminnasta, mutta valojen "sadetila" jäi kommentoimatta (ja lähinnä se oli jutussa mainittu).

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: masadrive - 03.01.14 - klo:00:12
Vasen ajovalo jättää ääriasentojen läpikäynnin väliin joka 5 kerta. Eli tässäkin olis jotain vikaa.

Kun autolla pysähtyy, kannattaa odottaa pieni hetki ennen virtojen pois laittoa. Vasen ajovalo hakeutuu suoraan alle 15 km/h nopeudessa. Jos sammuttaa virrat ennen valon "suoristumista", niin seuraavassa käynnistyksessä vasemman valon testi ei mene normaalisti läpi. Jää sivusuuunta käymättä.

Mito

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 03.01.14 - klo:23:40
Kun autolla pysähtyy, kannattaa odottaa pieni hetki ennen virtojen pois laittoa. Vasen ajovalo hakeutuu suoraan alle 15 km/h nopeudessa. Jos sammuttaa virrat ennen valon "suoristumista", niin seuraavassa käynnistyksessä vasemman valon testi ei mene normaalisti läpi. Jää sivusuuunta käymättä.

Eikö tuo ole ihan selvä bugi? Kyllähän auton järjestelmän pitäisi asettaa valot ennen sammutusta siten että ne eivät aiheuta ongelmia seuraavassa käynnistyksessä.

Mito

Voisiko tämä harittavien valojen ongelma johtua siitä että valojen ohjelmaa ei ole tarkoitettu käytettäväksi bi-xenon valojen kanssa? Lyhyillähän tuo toiminta on ihan ok. Ja jos pitkät on toteutettu erillisillä valoilla, niin silloin tuon luulisi toimivan ihan järkevästi.

Mitenkä kääntyvät valot on toteutettu konsernin premium-merkeissä? Onko niissä sama ongelma?

KaiVee

Lainaus käyttäjältä: Mito - 04.01.14 - klo:09:32
Voisiko tämä harittavien valojen ongelma johtua siitä että valojen ohjelmaa ei ole tarkoitettu käytettäväksi bi-xenon valojen kanssa? Lyhyillähän tuo toiminta on ihan ok. Ja jos pitkät on toteutettu erillisillä valoilla, niin silloin tuon luulisi toimivan ihan järkevästi.

Mitenkä kääntyvät valot on toteutettu konsernin premium-merkeissä? Onko niissä sama ongelma?

3C Passatissa ei kahden vuoden omistus aikana ollut kääntyvissä valoissa pienintäkään vikaa

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: KaiVee - 04.01.14 - klo:09:41
3C Passatissa ei kahden vuoden omistus aikana ollut kääntyvissä valoissa pienintäkään vikaa

Kääntyvät valot eri asia kuin mukautuvat. Ei myöskään Octavia II FL:n kääntyvissä mitään vikaa.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

BMF

Tuolta voitte lähtä hakemaan taas uutta intoa viikonlopulle lukemalla "uusinta uutista", joka on ollut vuodesta perunakastike kaikilla tiedossa. Niin ja muistakaa lukea hassunhauskat kommentitkin:

http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304?&n=3#commentsHere

-lähenpä tästä kiillottamaan rattia....  8)
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Seva

Lainaus käyttäjältä: kanada - 07.01.14 - klo:19:30
Toinen kysymys auton "vakio"varusteisiin liittyen, kuuluuko tuossa muinaisen tuhkakupin paikalla olla joku kansi? Autossa on lisävarusteena tuo PT1 Phone Box. Esitteen kuvissa on myös kansi tuon varusteen yhteydessä. Vakiovarustelistassa kuitenkin lukee "Kannellinen tavaralokero vaihteenvalitsimen etupuolella".

Meikäläisellä viime kesän tuotantoa oleva Elegance. Siinä on Elegancen vakiovarusteisiin kuuluva "kannellinen tavaralokero vaihteenvalitsimen etupuolella", liukukansi. Jos on ottanut lisävarustelistalta Phone Boxin, niin kyllä siinäkin ainakin manuaalin mukaan pitäisi kansi olla, "turvallisuussyistä".
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Peeveli

Mikähän tuohon puuttuviin varusteisiin on syynä? Uusi linja eli varustelutason karsiminen, vai kokoonpanon hutilointi? Luulisi, että maahantuojalla/myyjillä olisi ajantasaiset esitteet varustelumuutoksista.

Hirvittää, jos RS:stäkin puuttuu vakioksi laitettu avaimeton käyttö, KESSY, kuten monilla foorumilaisilla näyttää käyneen. Ja jos vielä jalkatilavalot on poistettu niin huh huh viel kerran.

Ei kai tällaista ole laajamittaisesti aiemmissa Skodan malleissa tapahtunut?? :o

quatttro4

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.01.14 - klo:20:16
Mikähän tuohon puuttuviin varusteisiin on syynä? Uusi linja eli varustelutason karsiminen, vai kokoonpanon hutilointi? Luulisi, että maahantuojalla/myyjillä olisi ajantasaiset esitteet varustelumuutoksista.

Hirvittää, jos RS:stäkin puuttuu vakioksi laitettu avaimeton käyttö, KESSY, kuten monilla foorumilaisilla näyttää käyneen. Ja jos vielä jalkatilavalot on poistettu niin huh huh viel kerran.

Ei kai tällaista ole laajamittaisesti aiemmissa Skodan malleissa tapahtunut?? :o

Mulle tuli tuotantoviikon 46 RS TDI DSG combi. Kaikki kilkkeet paikallaan niinkuin pitääkin..

VW 1302LS -72, A4 1.8 quattro -14
ex: Octavia RS TSI DSG -15
ex:Octavia RS combi TDI DSG -14
muut exät: lukematon määrä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy