Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

2cka

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 04.10.13 - klo:21:56
Missä audi mallissa on nyt myytävänä 1.4 TSi 140hv kaikilla sylintereillä ei jaksa etsiä!

Tuo pl tosissaan tarkoittaa pois lukien..  ::)
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

s-mod

Lainaus käyttäjältä: 2cka - 04.10.13 - klo:21:59
Tuo pl tosissaan tarkoittaa pois lukien..  ::)

Sori hidas sytytys.
Eli Ocu rs mootorit on jo 6-7 vanhoja?, koska niitä 162kW moottoreita oli audeissa. Ja pitkittäis moottorit on samoja kuin poikittais moottorit ja moottorin teho voi olla eri, mutta sama moottori.

Oikeasti ei kiinnosta! Niin ei tarvi kenenkään selittää.




Kun meitin autoon vaihtaisivat sen ikkunalistan. Kohta menee hermo ja saavat laitaa uudet oven tiivisteetkin!

Mutta jos ei tehtaalla ole kelvollisia listoja. Niin tarvii varmaan pyytää hinnan alennusta! Vai missä ajassa pitäisi kertoa, että koska korjataan.  (2 viikkoa, kuukausi, vuosi!)
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Karvis

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 04.10.13 - klo:22:33
Sori hidas sytytys.
Eli Ocu rs mootorit on jo 6-7 vanhoja?, koska niitä 162kW moottoreita oli audeissa. Ja pitkittäis moottorit on samoja kuin poikittais moottorit ja moottorin teho voi olla eri, mutta sama moottori.


Eikös nuo RS:n moottorit ole sitä kaikkein tuoreinta moottoriperhettä ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

s-mod

Mut eikös audeissa ole 165kW?. Ihan sama, koneet on audilta tai seatilta tai mitä se konserni sitten muuta valmistaakin. Koneet samat kuoret eri. Onkohan koneen vaihtokin samaa luokkaa seatilla 14te skodalla 15te volkkarilla 18te audilla 23te. Ihan huumorilla vaikka kone olisi sama!


Ja aina lisäys. Ei ole muuten tippunut pisaraakaan öljytikusta 2100km jälkeen. Meni kaksi kertaa tsekatessa (kun oli vähän erinlainen tikku kuin ennen,( joka tuli tutuksi))
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

tet

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 04.10.13 - klo:23:01
Mut eikös audeissa ole 165kW?.

Teholukema nyt ei kerro yhtään mitään moottorin iästä, konserni tykkää tietyistä teho- ja vääntölukemistä. Esim. perusmallinen kaksilitrainen diesel pumppusuutin- tai gen.1 common rail -versiona omaa aivan samat teho- ja vääntölukemat.

Kyllä ne räsän koneet ovat uusinta uutta. Bensakoneen julkisti Audi kesällä 2011, eli ensijulkistuksesta on reilut 2 vuotta eikä 6-7 vuotta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Homer

#395
Räsän TSI -moottorin kulutus on pienentynyt 18% saman moottorinin edellisvuoden versioon verrattuna.

Toisaalta esim. vuoden 2011 Yeti 1.4 TSI:ssäni

yhdistetty kulutus 6,8 ltr,
teho 122 hp
Co päästöt 159 g/km.

Räsässä vastaavat lukemat
6,2 ltr/
220 hp /
142 g/km.

Eli kolmessa vuodessa moottorit ovat kehittyneet siten, että 80% enemmän tehoja tuottava moottori kuluttaa 9% vähemmän menovettä. Tämä yhtälö on niin uskomaton että luonnostaan Räsän tilattuani olen alkanut henkisesti varautumaan kasvaneisiin bensakuluihin vaikka faktat kertovat muuta.

tet

^ Tuskin se nyt ihan yksinomaan moottorista tulee tuo ero. Painossa on varmaan eroa jo mallien välillä lähtökohtaisesti, lisäksi nämä uudet MQB-alustaiset ovat muutenkin laihtuneet aika tavalla. Ilmanvastus lienee myös räsässä aika paljon pienempi kuin Yetin koirankopissa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kamok

Lainaus käyttäjältä: kamok - 03.10.13 - klo:08:15
Selvityksen alle vielä menee, onko vika satunnainen vai jatkuva.. pitää vielä kerätä kokemuksia ja ottaa huoltoon yhteyttä

Viikonloppuna tuli ajeltua Länsi-Suomeen, noin 150km sivut. Menomatkalla mutteri oli vahvasti läsnä ja ärsyttävä. Paluumatkalla tuntui lievemmältä.
Auto oli tämän jälkeen pari päivää kylmänä ja tänään sitten yllättäen mutteri loisti poissaolollaan ja ohjaus toimi kuin unelma, eli täysin normaalisti.
Josko se olisi sitten siinä, toivotaan näin..

Ocu

Onko tuo mutteri ohjaus siis sellainen että esiintyy vaan maantievauhdissa, ei kaupunkiajossa?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Ocu

Joillan oli huomauttamista Giiltolistojen sovituksessa (siis ikkunoita kiertävät listat), onko niistä kuulunut mitään? Ei ne listat tuossa omassakaan ihan linjassa ole, mikä lienee sitten virallinen toleranssi tämän suhteen?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

kamok

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 08.10.13 - klo:21:52
Onko tuo mutteri ohjaus siis sellainen että esiintyy vaan maantievauhdissa, ei kaupunkiajossa?
Ainakin oman kokemuksen mukaan maantievauhdissa, alkaen 60km/h.

d74394

Lainaus käyttäjältä: kamok - 09.10.13 - klo:20:04
Ainakin oman kokemuksen mukaan maantievauhdissa, alkaen 60km/h.

Lane assistant tulee päälle 57km/h jälkeen. Se tuntuu kuin olisi mutteriohjaus, kun yrittää korjata ajolinjaa. Koitas tsekata ettei lane assistant ole päällä.
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi vm.-13
Superb II combi 1.6 TDI vm.-11
Octavia combi 1.2TSI FL II vm.10

Markku J

Tuo oli hyvä kommentti. Koeajoin Lane Assistantilla varustetun auton ja tuohan oli aika lähellä mutteriohjausta tuntumaltaan silloin, kun assistentti puuttui peliin, mutta ei muuten, toki.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: d74394 - 09.10.13 - klo:21:04
Lane assistant tulee päälle 57km/h jälkeen. Se tuntuu kuin olisi mutteriohjaus, kun yrittää korjata ajolinjaa. Koitas tsekata ettei lane assistant ole päällä.
Onko 16" renkaat perus alustalla?

Autohan on aivan eri ajaa sport alustalla ja 17" tai 18" renkailla. Jolloin kaista-avustin on  turha!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

d74394

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 09.10.13 - klo:21:11
Onko 16" renkaat perus alustalla?

Autohan on aivan eri ajaa sport alustalla ja 17" tai 18" renkailla. Jolloin kaista-avustin on  turha!

Kaista avustin on turvallisuuslaite, eli jos sattuu huomaamattaan ajamaan esim. keskikaistaa kohti, niin auto ohjautuu takaisin omalle kaistalle. Rengastuksella ei mitään väliä. Molemmilla 16" tai 17" tai 18" menee suoraan ja hienosti. Minusta lane assistant on loistava turvallisuusvaruste esimerkiksi yöllä ajaessa/sateessa. Suosittelen.
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi vm.-13
Superb II combi 1.6 TDI vm.-11
Octavia combi 1.2TSI FL II vm.10

s-mod

Tarkoitin: että auto kulkee kuin juna sport alustalla ja 17-18" tuumaisilla vanteilla. Tosin kuin esittely autot ilman alustaa 16-17" renkailla. Kokeiltu on!! Mutta nämähän on minun mielipteitä!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

TeHoKo

n. 700km takana.
-kuskin puolen lampunpesin ei mene kunnolla takaisin alas. Jää pari senttiä ylös. Rasvausta / herkistelyä varmaan tiedossa.
-reippaammin kiihdyttäessä vetää takalasin huuruun!!???
Onko moista huurtumisoiretta ollut muilla? Onkohan tuolla takakontissa jotain tuuletus / ilmaläppiä jotka ei toimi niinkuin pitäisi. Muistelen joissain autoissa tällaisia nähneeni verhoilun alla kontin sivuilla?

s-mod

Pehmeätä on etuvaloumpioiden "lasi". Kolme kertaa käytetty lampunpesuria ja on jo kivat ympyrät umpioiden laseissa. Olis varmaan kannattanut kalvottaa valot heh...!. Vai onko ylitehokkaat pesurit,?

Tämä on yksi syy ajella päivävaloilla!!!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

skt1

"reippaammin kiihdyttäessä vetää takalasin huuruun!!???"

Luultavasti reipas kiihdytys kytkee ilmastoinnin kompuran automaattisesti pois päältä hetkeksi aikaa (tehoja tuhlaamasta).
Ilmastoinnin pois kytkeminenhän usein huurruttaa ikkunoita nopeasti, etenkin kostealla ilmalla.

Markku J

Miten ihmeessä se lasi ehtii huurtua yhden kiihdytyksen aikana ? Jos 7 sek kestää nollasta sataseen, niin ei kai tuossa ajassa ehdi lasi huurtua  ::).

Kinneri

Ocu meni tänään ratin "oikaisuun", koska se oli aavistuksen vinossa oikealle. Kait ne tarkistaa ja korjaa suuntaukset jne. Ei ollutkaan mikään yhden tunnin homma, koska joutuvat sopeuttamaan tutkat uudelleen.

Ovatko muut saaneet rattinsa suoraksi?

Huppe

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 10.10.13 - klo:22:23
Pehmeätä on etuvaloumpioiden "lasi". Kolme kertaa käytetty lampunpesuria ja on jo kivat ympyrät umpioiden laseissa. Olis varmaan kannattanut kalvottaa valot heh...!. Vai onko ylitehokkaat pesurit,?

Tämä on yksi syy ajella päivävaloilla!!!

Olen aina nypännyt autoista lampunpesimen sulakkeet irti. Ihan turhat vekottimet, räkivät vain moskaa puhtaan auton konepellille eikä edes puhdista mitään. Tankkauksen yhteydessä voi kyllä putsata valot ja lasit muutenkin huolttiksella.
Sanokaas onnistuuko OcuIII:ssa myös?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

TeHoKo

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.10.13 - klo:08:42
Miten ihmeessä se lasi ehtii huurtua yhden kiihdytyksen aikana ? Jos 7 sek kestää nollasta sataseen, niin ei kai tuossa ajassa ehdi lasi huurtua  ::).
Niin se vaan menee, sitä minäkin ihmettelen. Ilmiö vähän sama jos puhallat läheltä kosteaa hengitystä ikkunaan. Paikoiltaan kiihdyttäessä ei näköjään tarvii lähteä kuin liikkeelle ja kiihdyttää pari kolme sekunttia niin lasi on harmaana huurusta. Huuru kyllä häviää vauhdin tasaannuttua taas muutamassa sekunnissa?? Oisko jääny sokotaan vähän "rakennuskosteutta" ???
En oikein jaksa uskoa tuohonkaan kompuran poispäältämenoteoriaan koska ilmiö tapahtuu niin äkkkiä. Eihän tuo nyt sinällään haittaa mutta eipähän ole ennen tullut eteen. Pitää tiedustella huollosta kunhan kertyy muutakin kyseltävää.

Subastar

Lainaus käyttäjältä: Kinneri - 11.10.13 - klo:09:01
Ovatko muut saaneet rattinsa suoraksi?

Minulle tehtiin nelipyöräsuuntaus, kun valitin ratin olevan vinossa oikealle. No nyt se vinksottaa karvan verran vasemalle. Samalla kun huollossa olin pistettiin oikea etuovi samaan tasoon takaoven kanssa ja kiinnitettiin tuulilasin alapuolinen kaukalo kunnolla kiinni. Kojelaudan oikean reunan kitinään ei 4 tunnin huollossa jäänyt aikaa.

Vasemman etuoven verhouksen yläosa on tulossa tehtaalta ja vaihdetaan aikanaan.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Karvis

Lainaus käyttäjältä: TeHoKo - 11.10.13 - klo:18:42
Niin se vaan menee, sitä minäkin ihmettelen. Ilmiö vähän sama jos puhallat läheltä kosteaa hengitystä ikkunaan. Paikoiltaan kiihdyttäessä ei näköjään tarvii lähteä kuin liikkeelle ja kiihdyttää pari kolme sekunttia niin lasi on harmaana huurusta. Huuru kyllä häviää vauhdin tasaannuttua taas muutamassa sekunnissa?? Oisko jääny sokotaan vähän "rakennuskosteutta" ???
En oikein jaksa uskoa tuohonkaan kompuran poispäältämenoteoriaan koska ilmiö tapahtuu niin äkkkiä. Eihän tuo nyt sinällään haittaa mutta eipähän ole ennen tullut eteen. Pitää tiedustella huollosta kunhan kertyy muutakin kyseltävää.

Voisiko johtua siitä että pakokaasut nousee takalasille ja huurtuminen johtuisi pakokaasun aiheuttamasta lämpötilan vaihtelusta? Huuru kertyisi siis lasin ulkopinnalle...
Kakkoskopan farkussa pakokaasut nousi suoraan takalasille pyörimään, siinä en tosin havainnut huurtumista mutta sopivalla kelillä sitäkin olisi varmaan voinut esiintyä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 11.10.13 - klo:10:39
Olen aina nypännyt autoista lampunpesimen sulakkeet irti. Ihan turhat vekottimet, räkivät vain moskaa puhtaan auton konepellille eikä edes puhdista mitään. Tankkauksen yhteydessä voi kyllä putsata valot ja lasit muutenkin huolttiksella.
Sanokaas onnistuuko OcuIII:ssa myös?

Niin minäkin olen ottanut ennen lampunpesimen sulakkeen irti. Ja meinasin tässäkin uudessa Ocussa. Saman sulakkeen takana muutakin, ei voi poistaa.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 11.10.13 - klo:23:41
Niin minäkin olen ottanut ennen lampunpesimen sulakkeen irti. Ja meinasin tässäkin uudessa Ocussa. Saman sulakkeen takana muutakin, ei voi poistaa.

Tuleekohan vikakoodia jos nyppää piuhat irti pesimistä?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Arttu

Miksi haluatte, ettei pesurit toimi?
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

kt

Lainaus käyttäjältä: TeHoKo - 10.10.13 - klo:18:53
n. 700km takana.

-reippaammin kiihdyttäessä vetää takalasin huuruun!!???
Onko moista huurtumisoiretta ollut muilla? Onkohan tuolla takakontissa jotain tuuletus / ilmaläppiä jotka ei toimi niinkuin pitäisi. Muistelen joissain autoissa tällaisia nähneeni verhoilun alla kontin sivuilla?

Kun auton sisätilassa on kylmää ja kosteaa, niin ikkunalasin kylmetessä ulkopuolelta ajoviiman johdosta, saattaa kosteus tiivistyä lasin sisäpintaan hetkeksi.

Johtuen Octavian peräosan muotoilusta, kaasupolkimen herkkyydestä sekä Octavian moottorin oivasta toiminnasta voimakas kiihdytys viilentää takalasia reippaasti. Jos olet sitten hikisenä istunut autoosi, on seurauksena lasin sisäpinnan höyrystyminen.
Vältät tämän asian lämmittämällä auton sisätilat ennenkuin kiihdytät voimakkaasti startin jälkeen tai kiihdytät hitaammin tai laitat takalasien eteen virtausesteitä, jolloin lasin ulkopintaa ei enää hivele sitä viilentävä ilmavirtaus. Tai siirryt ajamaan lämpimämpään ilmastoon. Vaihtoehtoja on siis monia.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Arttu - 12.10.13 - klo:08:53
Miksi haluatte, ettei pesurit toimi?

Eipä noista suihkuttimista juuri apua ole ja kuluttavat pesunestettä turhaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy