Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

s-mod

Joskus oli jollain puhetta ovista ja listoista. No sekkasin liikkeessä, niin olipa tuo kuskin oven ikkunalista vähän korkealla ja siitä huomautin myyjälle ja "takuu mies" otti kuvat. Kun sanoin, että sehän korjataan! Niin tänään se listan alla oleva kumi tiiviste oli pulpahtanut ulos ja ovikaan ei mennyt herkästi kiinni. Mutta kevyesti työnsin tiivisteen takaisin ja ovi meni kivasti kiinni. No alkuviikosta kai tarvii mennä liikkeeseen ruikuttaa ikkunalista asioissa!

Tulihan sitä ajettua 550km viikonloppuna mittariin! Mutta ei oikein kerkinnyt tutustumaan muuten kun ajamalla autoon!

Ja helvetin hyvä ostos oli!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Markku J

s-mod: Laita nyt vähän enemmän ajotunnelmia uudesta, hienosta autostasi Octavia III -ketjuun.

Hevonlörö

Jaahas, eka kymppitonni kurvailtu. Autohan on LB 1.8 TSI DSG. Tankkauksista laskettu keskikulutus tasan 6 litraa satasella.

Pari ylimääräistä varikkokäyntiä ollut. Vaivoina ilmastointilaitteen puhallusilman lämpöjen vaeltelu ja takajalkatilojen valot. Ei ole saatu kuntoon, mutta hommaa jatketaan kun ehditään  :)

squier

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 09.09.13 - klo:00:36
Jaahas, eka kymppitonni kurvailtu. Autohan on LB 1.8 TSI DSG. Tankkauksista laskettu keskikulutus tasan 6 litraa satasella.

Pari ylimääräistä varikkokäyntiä ollut. Vaivoina ilmastointilaitteen puhallusilman lämpöjen vaeltelu ja takajalkatilojen valot. Ei ole saatu kuntoon, mutta hommaa jatketaan kun ehditään  :)
Minä pääsin myös kymppitonnin kerhoon. Nyt kulutus näyttäisi olevan 6.5l koko ajalta. Alussa vaivasi apukuskin kytkimestä aiheutunut airbag-valo, joka sitten testerillä saatiin poistettua. Ja pari kertaa ilmastoinnin kompura ei ole lähtenyt käyntiin. En ole vielä tuon asian tiimoilta huoltoa hätyytellyt, koska nyt on taas toiminut hyvin. Erittäin tyytyväinen olen ollut hankintaani, ja rengasmeluunkin olen jo hieman tottunut. Ainakin kun laittaa rokkia kovemmalle :) (LB 1.8TSI DSG). Talvirenkaita ja vanteita pitäisi kohta lähteä etsimään.

voipa

Tuossa paria eri RS:ää koeajellessani sain kompuutterin jotenkin juntturaan, jossa ilmeisesti vain järjestelmän uudelleenkäynnistys olisi laukaissut tilanteen.

Ekassa tapauksessa navigaattori jäi arpomaan reittiä puoleksi tunniksi vaikka auto liikkui koko ajan eli satelliittiyhteys oli olemassa.

Tokalla kerralla luetooth etsi sille konffattua puhelinta, jota ei tietenkään löytynyt, koska se oli jonkun automyyjän luuri.

Mikään näppäimen painallus ei saanut kyseisiä tilanteita päättymään.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

s-mod

Lainaus käyttäjältä: voipa - 10.09.13 - klo:00:02
Tuossa paria eri RS:ää koeajellessani sain kompuutterin jotenkin juntturaan, jossa ilmeisesti vain järjestelmän uudelleenkäynnistys olisi laukaissut tilanteen.

Ekassa tapauksessa navigaattori jäi arpomaan reittiä puoleksi tunniksi vaikka auto liikkui koko ajan eli satelliittiyhteys oli olemassa.

Tokalla kerralla luetooth etsi sille konffattua puhelinta, jota ei tietenkään löytynyt, koska se oli jonkun automyyjän luuri.

Mikään näppäimen painallus ei saanut kyseisiä tilanteita päättymään.

Ilmeisesti bluetooth yhteys tarvii katkaista valikosta tai jotain!

Mulla teki kans tänään saman kun etsi mun puhelinta, eikä poistunut maxdot näytöstä, vasta kun olin sammuttanut puhelimen ja käynnistin uudestaan, niin sit löysi heti, kun puhelin käynnistyi. tosin puhelimessakin on koko-ajan jotain vikaa (samsung x-cover).

Tietysti ongelma poistuu kun, hakee oman puhelimen yhteyteen ennen koeajoa, voi tietysti mennä hetki (5min)
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

squier

Vaimoke soitti just parkkipaikalta, oli lähdössä töistä kotiin. Autossa palaa EPC-vikavalo eikä mitään tapahdu. Onneks mulla oli täällä ohjekirja kotona, ja siinä sanotaan notta moottorin ohjausjärjestelmässä vika. Neuvottiin tekemään varakäynnistys painamalla avaimella käynnistysnappulaa. Sen jälkeen vikavalo sammui ja auto lähti kuulemma käyntiin. Mielenkiinnolla odottelen mitä tuleman pitää :D Kestihän se 10500km tuo 1.8TSI DSG LB.

squier

Lainaus käyttäjältä: squier - 13.09.13 - klo:22:16
Vaimoke soitti just parkkipaikalta, oli lähdössä töistä kotiin. Autossa palaa EPC-vikavalo eikä mitään tapahdu. Onneks mulla oli täällä ohjekirja kotona, ja siinä sanotaan notta moottorin ohjausjärjestelmässä vika. Neuvottiin tekemään varakäynnistys painamalla avaimella käynnistysnappulaa. Sen jälkeen vikavalo sammui ja auto lähti kuulemma käyntiin. Mielenkiinnolla odottelen mitä tuleman pitää :D Kestihän se 10500km tuo 1.8TSI DSG LB.
Kävin sitten illalla myöhemmin vielä ajelemassa, eikä mitään vikaa enää ollutkaan. Näköjään ihan sama minkä auton ostaa nykyisin, elektroniikkaa on paljon ja se on vikaherkkää. Jospa se tykkäs kyttyrää kun oli tosi sumuinen keli :D

Asiasta toiseen, tänään rengaspaineilmoitin ilmoitteli että jossain renkaassa ilmaa liian vähän. Kävin huoltsikalla tsekkaamassa, ja tosiaankin 1.8-1.9 baria näytti mittari (joka renkaassa siis selvästi vähemmän kuin pitäisi). Lisäsin painetta 2.4:ään ja "nollasin" vian ajotietokoneesta.

Edellisessä autossa talvirenkaissa ei ollut rangaspaineilmoittimia, ja se aina ärsyttävästi 50km välein herjasi rengaspaineista. Mitenkähän tässä on jos talvirenkaiksi tulee tarvikevanteet ja -renkaat?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: squier - 14.09.13 - klo:20:09
Edellisessä autossa talvirenkaissa ei ollut rangaspaineilmoittimia, ja se aina ärsyttävästi 50km välein herjasi rengaspaineista. Mitenkähän tässä on jos talvirenkaiksi tulee tarvikevanteet ja -renkaat?


Toimii normaalisti tarvikevanteillakin, vanteissa ei ole antureita vaan paineita seurataan renkaiden pyörimisnopeuserojen perusteella.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

voipa

Olen tässä vähän keräillyt keskustelujen pohjalta listaa siitä, mihin asioihin luovutushuollon pitää kiinnittää huomiota, ettei tarvitse autoa välittömästi kiikuttaa takaisin pajalle, ja ajattelin lähetellä listan heille siinä kohtaa, kun auto on tullut jälkiasenteisten varusteiden asennukseen sekä muuhun luovutushuoltoon:
- ohjauspyörä on keskitetty
- valot on suunnattu oikein
- aurauskulmat on tarkistettu ja säädetty
- ulko- ja sisäpinnat ovat virheettömät
- öljyn määrä on maksimissa
- kaikki 4 rengasta (talvi/kesä) ovat samaa merkkiä keskenään
- TSI-, DSG-, Bolero-, Canton- ja navigaatiojärjestelmissä on viimeisin ohjelmistopäivitys.

Listaa saa mielihyvin täydentää.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

2cka

Lainaus käyttäjältä: voipa - 16.09.13 - klo:10:55
Olen tässä vähän keräillyt keskustelujen pohjalta listaa siitä, mihin asioihin luovutushuollon pitää kiinnittää huomiota, ettei tarvitse autoa välittömästi kiikuttaa takaisin pajalle, ja ajattelin lähetellä listan heille siinä kohtaa, kun auto on tullut jälkiasenteisten varusteiden asennukseen sekä muuhun luovutushuoltoon:
- ohjauspyörä on keskitetty
- valot on suunnattu oikein
- aurauskulmat on tarkistettu ja säädetty
- ulko- ja sisäpinnat ovat virheettömät
- öljyn määrä on maksimissa
- kaikki 4 rengasta (talvi/kesä) ovat samaa merkkiä keskenään
- TSI-, DSG-, Bolero-, Canton- ja navigaatiojärjestelmissä on viimeisin ohjelmistopäivitys.

Listaa saa mielihyvin täydentää.

Tämä on sellainen pointti jo että ainakin mun mielestä joku mode vois siirtää omaksi topiciksi ja "liimata".
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: 2cka - 16.09.13 - klo:10:59
Tämä on sellainen pointti jo että ainakin mun mielestä joku mode vois siirtää omaksi topiciksi ja "liimata".

Yleisellä tasolla keskustelua käydään tuolla: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=400.0

prinne

Tuossa aiemmin mainitsin että oikean puolen xenon välillä vilkku kun yritti syttyä, eikä aina syttynytkään. Huollossa vaihtoivat polttimot puolelta toiselle, että vika kohta selkenisi. No nyt ei ole enää vilkkunut, liekö sitten joku huono liitos tms.

Mutta nyt pimeiden tultua toinen "ominaisuus", johon jo kesälläkin kiinnitin huomiota, eli kun xenonit käyvät alussa liikeradan läpi joka suuntaan niin oikean puolen valo tulee selkeästi jäljessä. Kun vasen on jo hoitanut hommat, niin oikealla vielä ylösnousu tekemättä. Ei tuossa nyt välttämättä vikaa ole, mutta pisti nyt silmään...

CH/LH toiminnon otin jo pois päältä. Aika turha ominaisuus meidän tapauksessa. Edes hiukan vähenee tuo turha valojen vilkuttelu.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Jyri

Lainaus käyttäjältä: prinne - 25.09.13 - klo:07:47CH/LH toiminnon otin jo pois päältä. Aika turha ominaisuus meidän tapauksessa. Edes hiukan vähenee tuo turha valojen vilkuttelu.
Ainakin edellisen alustan autoissa sai koodattua (VCDSllä) sumarit toimimaan CH/LH -valoina, ettei joku olisi jo sanonut tehneensä niin III koppaiseenkin.

prinne

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 25.09.13 - klo:08:29
Ainakin edellisen alustan autoissa sai koodattua (VCDSllä) sumarit toimimaan CH/LH -valoina, ettei joku olisi jo sanonut tehneensä niin III koppaiseenkin.

No en näe koko toimintoa tarpeelliseksi, paloi sitten mikä valo tahansa. 99% lähtö/saapumis tapauksista osuu valaistuun pihaan. Joten koitan pärjätä niissä 1% tapauksista ilman.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Arttu

Neljä tuhatta on nyt autolla ajettu ja tänään tuli ensimmäinen harmin aihe. Ei tosin mikään ylitse pääsemätön, mutta muutama ärräpää tuli lausuttua.

Konepeltiä ylhäällä pitävä tanko on laitettu aivan pissapojan säiliön täyttöaukon viereen. Tanko on juuri siinä kohdassa mistä kaataisin nestettä. Nyt kanisteria ei pysty kallistamaan kunnolla, kun sulakekotelo tulee tielle. Ehkä jollain litran pullolla onnistuisi paremmin, mutta neljän litran kanisterilla oli hankaluuksia saada neste roiskimatta säiliöön.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Markku J

Tuo pissapojan täyttöongelma on aika monella merkillä. Täyttöaukko on usein liian syvällä ja liian pieni, jotta 4 -litran pönikällä saisi kaikki nesteen sinne sihdattua.

Zaasa

Suosittelen käyttämään zsuppiloa säiliön täytön yhteydessä,tätä tarkoitusta varten varattu omansa.

TLPH

Lainaus käyttäjältä: Arttu - 28.09.13 - klo:19:16
Neljä tuhatta on nyt autolla ajettu ja tänään tuli ensimmäinen harmin aihe. Ei tosin mikään ylitse pääsemätön, mutta muutama ärräpää tuli lausuttua.

Konepeltiä ylhäällä pitävä tanko on laitettu aivan pissapojan säiliön täyttöaukon viereen. Tanko on juuri siinä kohdassa mistä kaataisin nestettä. Nyt kanisteria ei pysty kallistamaan kunnolla, kun sulakekotelo tulee tielle. Ehkä jollain litran pullolla onnistuisi paremmin, mutta neljän litran kanisterilla oli hankaluuksia saada neste roiskimatta säiliöön.

Siellä täyttöaukon alapuolella on sopivasti vielä ksenonvalon ballasti umpion kyljessä kiinni.
Eikä taatusti nestevalumat paranna sen kestävyyttä ;)

skodayeti

Moi, uusi auto saatu torstaina ja perjantaina otin talvirenkaan takapenkiltä niiin huomasin takakeskikonsolin muovissa pari viiltoa. Ilmeisesti rengasta sisään laitettaessa nasta repäissyt jäljet. No uusi muovi tehtaalta ja vaihto takuuseen. Samalla koodaavat takavalot palamaan, kun oli luovutuksessa unohtunut enkä itsekkään siinä tohinassa huomannut. Onko muuten Yleensä ollut mukana lisäysöljypullo/tuulilasinpesu pullo paketti mukana kun olette auton saanut.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: skodayeti - 29.09.13 - klo:13:09
Onko muuten Yleensä ollut mukana lisäysöljypullo/tuulilasinpesu pullo paketti mukana kun olette auton saanut.

Omasta puolestani vastaan että jokaiseen Octaviaani on tullut litra moottoriöljyä mukaan. Tuulilasin pesunesteet vain säiliössä, ei lisäputeleita.

Tuolla on listattu kaupanpäällisiä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13221.0

Seva

3000 km takana ja nyt iski Ocuun ensimmäinen vika. Ja paha onkin. Apukuskin puolelta joko ovesta tai hansikaslokeron paikkeilta kuuluu epämääräinen sirinä kun ajetaan erittäin karkealla pinnalla. Syy saattaa olla naurettavan yksinkertainen - pitäisi vain keksiä se. Arvailuja mistä voisi johtua?
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

jni

^Vika voi olla vaikka kotelossa olevat aurinkolasit. Näin kävi itselläni Mitsussa. Luulin äänen kuuluvan vastaavasti, mutta se tuikin taustapeilin suunnalta.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Seva - 30.09.13 - klo:16:24
3000 km takana ja nyt iski Ocuun ensimmäinen vika. Ja paha onkin. Apukuskin puolelta joko ovesta tai hansikaslokeron paikkeilta kuuluu epämääräinen sirinä kun ajetaan erittäin karkealla pinnalla. Syy saattaa olla naurettavan yksinkertainen - pitäisi vain keksiä se. Arvailuja mistä voisi johtua?

Meillä kakkos-Ocu pitää välillä samanlaista ääntä, joka tuntuu tulevan samalta suunnalta, mutta syyllinen on käsijarrukahva. :)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

exari

Parkkiekko on mulla aiheuttanut välillä erillaisia sirinöitä...

Huppe

Peräkärrin valot ei syty. Adapterin sain auton mukana mutta kärry on ja pysyy pimeänä. Jos esim vilkuttaa oikealle tai vasemmalle, välkkyy kojelaudassa hätävilkun merkkivalo.

Edellisissä autoissa kärry toimi, myös Bemarissa jossa samainen natsi-adapteri oli käytössä.

En muista miten toimi ekalla kerralla, voi olla että vika ilmeni takavalojen päällekoodauksen jälkeen.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Silver

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 30.09.13 - klo:17:55
Peräkärrin valot ei syty. Adapterin sain auton mukana mutta kärry on ja pysyy pimeänä. Jos esim vilkuttaa oikealle tai vasemmalle, välkkyy kojelaudassa hätävilkun merkkivalo.

Edellisissä autoissa kärry toimi, myös Bemarissa jossa samainen natsi-adapteri oli käytössä.

En muista miten toimi ekalla kerralla, voi olla että vika ilmeni takavalojen päällekoodauksen jälkeen.

Valoilla auto-asetus päällä? Toimisiko pakotettuna paremmin, vai ei mitään eroa?
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Subastar

Kääntyvät valot temppuilivat perjantaina. Vasemalle kääntyvän mutkan jälkeen vasen ajovalo jäi osoittamaan metsään, siis ääriasennossa vasemmalle, ja palasi sitten hitaasti oikeaan asentoon. Ensimmäinen kerta olisi vielä mennyt tilapäisen optisen harhan piikkiin, mutta toisen kerran jälkeen oli pakko uskoa näkemäänsä.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

jomps

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 30.09.13 - klo:18:36
Kääntyvät valot temppuilivat perjantaina. Vasemalle kääntyvän mutkan jälkeen vasen ajovalo jäi osoittamaan metsään, siis ääriasennossa vasemmalle, ja palasi sitten hitaasti oikeaan asentoon. Ensimmäinen kerta olisi vielä mennyt tilapäisen optisen harhan piikkiin, mutta toisen kerran jälkeen oli pakko uskoa näkemäänsä.

Tismalleen samoja havaintoja itselläkin, välillä tuntuu nimenomaan vasemman puoleinen hakevan kovasti puskan puolelle pidemmänkin aikaa. Mutta mutta en silti ole vielä onnistunut pääsemään selvyyteen hidasteleeko se oikeasti enemmän kuin kuuluisi vai onko vika vaan korvien välissä..

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Silver - 30.09.13 - klo:18:26
Valoilla auto-asetus päällä? Toimisiko pakotettuna paremmin, vai ei mitään eroa?

No sehän se. Piti vääntää valonupista (auto-asentoon) jotta myös peräkärrissä palaa valot. Kiitokset.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy