Miksi joku vielä ostaa auton manuaalivaihteistolla

Aloittaja XUE, 01.03.16 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 03.09.18 - klo:10:31
Tämän säikeen aihe ei olekaan "miksi joku ostaa vielä ostaa autoa", vaan "miksi joku ostaa vielä manuaalin". Silloin tulee verrata manuaalia vastaavaan automaattiin eikä eksyä sivupolkuihin. Siis laskea mitä säästää, jos pudottaa pelkästään automaatin pois.
'Pudottaa automaatin pois' on nykyään varsin harvoille automalli- / voimalinja- kombinaatioille ylipäätään mahdollista.. varsinkin jos haluaa nelivedon ja kohtuullisen vaivattomasti autoa liikuttavan moottorin. Mahdollinen pieni hintaero tai mahdollinen desin kulutusero ei ole merkityksellinen, kun auton markkinahinnasta sulaa kymppitonni / vuosi :)
Mutta noin muutoin käyttömukavuudeltaan manuaali on maantieajossa ihan yhtä hyvä kuin automaattikin.. kaupunki / ruuhka-ajossa taas ei.
Joillakin markkina-alueilla ja joillakin merkeillä manuaaleja ei saa enää lainkaan.. esim. Audi ja USA.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 03.09.18 - klo:11:19
'Pudottaa automaatin pois' on nykyään varsin harvoille automalli- / voimalinja- kombinaatioille ylipäätään mahdollista..

Sitä olenkin harmitellut viime vuosina. No WLTP myötä Suomessa tullaan tarjoamaan yhä enemmän manuaaleja johtuen niiden pienemmästä kulutuksesta. Lisäksi uskon, että koko EU:n alueella manuaalien myyntimäärät lähtevät nousuun, koska EU asettaa suuria paineita autotehtaille CO2-päästöjen alentamiseen.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

M_M

Lainaus käyttäjältä: WS58 - 12.05.18 - klo:21:35
Webistä löytyy OAMKn työ DSG vaihteiston korvaaminen (manuaalivaihteistolla), riittänee vastaukseksi  :)

Vähän offtopic, mutta olipa upea oppari. Autoon vaihdettiin DSG:n tilalle manuaalivaihteisto, jonka jälkeen autoon piti jättää kiinni DSG:n ohjainyksikkö sekä vaihteenvalitsin, jotta autolla pystyi ajamaan.  ;D

Avasin siis opparin ihan siitä mielenkiinnosta, että halusin nähdä paljonko jouduttiin sähkömuutoksia tekemään tässä vaihdoksessa ja miten ne toteutettiin. Vaan eipä oltu tehty mitään.  ::)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 03.09.18 - klo:12:02
Sitä olenkin harmitellut viime vuosina. No WLTP myötä Suomessa tullaan tarjoamaan yhä enemmän manuaaleja johtuen niiden pienemmästä kulutuksesta. Lisäksi uskon, että koko EU:n alueella manuaalien myyntimäärät lähtevät nousuun, koska EU asettaa suuria paineita autotehtaille CO2-päästöjen alentamiseen.
Kumpi kuluttaa osaamattoman / asiaan vihkiytymättömän kuljettajan käsissä vähemmän, nykyaikainen automaatti vai manuaali? Lopeta tuo turha trollaamisesi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tapanixxx

Minä ostan auton manuaalivaihteistolla niin kauan kun se on mahdollista. 😀😀

tet

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 03.09.18 - klo:12:02
Sitä olenkin harmitellut viime vuosina. No WLTP myötä Suomessa tullaan tarjoamaan yhä enemmän manuaaleja johtuen niiden pienemmästä kulutuksesta. Lisäksi uskon, että koko EU:n alueella manuaalien myyntimäärät lähtevät nousuun, koska EU asettaa suuria paineita autotehtaille CO2-päästöjen alentamiseen.

Suhteessa perinteisiin polttomoottori-automaatteihin voi käydä näin, eli manuaalien prosenttiosuus nousee. Mutta kokonaismarkkinassa en jaksa uskoa kovin suuriin nousuihin, siitä pitävät huolen "uuden käyttövoiman" autot jotka ovat joko automaatteja tai vaihteettomia.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.09.18 - klo:12:22
Kumpi kuluttaa osaamattoman / asiaan vihkiytymättömän kuljettajan käsissä vähemmän, nykyaikainen automaatti vai manuaali? Lopeta tuo turha trollaamisesi.

Ei nyt kyse ollut käytännön kulutukselsta, vaan normikulutuksesta, joiden mukaan määrätään verot ja muut sanktitot. WLTP nosti automaattisen normikulutusta. Jos NEDC normin aikaan DSG kulutti saman kuin manuaali, on WLTP normin aikana DSG kulutus noin 7% korkeampi.

A) kiristää automaattien verotusta Suomessa
B) nostaa niiden CO2 rasitetta koko EU:n tasolla
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

jamo75

mistä autosta tippuu arvo 10k eur vuosi 4000eur on lähempänä totuutta.
oma edellinen autoni maksoi 46k uutena, hyvitys 5 vuoden iässä 29k ja sattumoisin oli ihan automaatti

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 03.09.18 - klo:11:19
'Pudottaa automaatin pois' on nykyään varsin harvoille automalli- / voimalinja- kombinaatioille ylipäätään mahdollista.. varsinkin jos haluaa nelivedon ja kohtuullisen vaivattomasti autoa liikuttavan moottorin. Mahdollinen pieni hintaero tai mahdollinen desin kulutusero ei ole merkityksellinen, kun auton markkinahinnasta sulaa kymppitonni / vuosi :)
Mutta noin muutoin käyttömukavuudeltaan manuaali on maantieajossa ihan yhtä hyvä kuin automaattikin.. kaupunki / ruuhka-ajossa taas ei.
Joillakin markkina-alueilla ja joillakin merkeillä manuaaleja ei saa enää lainkaan.. esim. Audi ja USA.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

vasara

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 03.09.18 - klo:16:05
mistä autosta tippuu arvo 10k eur vuosi 4000eur on lähempänä totuutta.
oma edellinen autoni maksoi 46k uutena, hyvitys 5 vuoden iässä 29k ja sattumoisin oli ihan automaatti
Ainakin Audeista. Edellisestä tipahti rapia vuosi & vajaa 10 tkm ajettuna & uudenveroisessa kunnossa (vielä tuoksuikin uudelta :) ) yli 10 tâ,¬ (neliveto manuaali).
Tilalle tuli rapia vuoden vanha 15 tkm ajettu Audi, josta oli sulanut melkein 20 tâ,¬ uuden samoilla varusteilla olevan hinnasta (neliveto stronic).
Tämä tilalle tullut listahinnaltaan yli 15 tâ,¬ kalliimpi, joka selittää vielä suuremman hinnanpudotuksen.

Jos hyvitys on ollut noin iso 46k => 29k & viisi vuotta, niin silloin homma on kauppiaan osalta kuitattu tilalle myydyn auton katteella.. autokauppias tekisi tuollaisella diilillä muuten mojovat persnetot? Tai sitten tuo vaihdokkisi oli lähes ajamaton? .. Tai sitten olet poikkeuksellisen ovela kauppamies :)

paimentolainen

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 03.09.18 - klo:16:05
mistä autosta tippuu arvo 10k eur vuosi 4000eur on lähempänä totuutta.
oma edellinen autoni maksoi 46k uutena, hyvitys 5 vuoden iässä 29k ja sattumoisin oli ihan automaatti

Vaikkapa mun volkkarista. 7 vuodessa on tullut 70000 hinta alaspäin. Arvaa paljonko hinnanpudotus oli vaikka 3 eka vuoden aikana...
VW Touareg V8 TDI
Porsche Cayenne

a4b8

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 03.09.18 - klo:16:05
mistä autosta tippuu arvo 10k eur vuosi 4000eur on lähempänä totuutta.
oma edellinen autoni maksoi 46k uutena, hyvitys 5 vuoden iässä 29k ja sattumoisin oli ihan automaatti

Aika tarkalleen noin. Itsellä Audi hieman vajaa 3 vuotta, -12 000 eur vaihdossa uuteen, eli uuden katteella ei voi kovasti kikkailla.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Polouni

Jos ajattelee pelkästään rahaa, niin turha asiasta on edes kiistellä. Automaatti on hankintahinnaltaan keskimäärin kalliimpi. Ajattelin ennen itse samalla tavalla. Ostin manuaalin hinnan takia ja osaksi kulutuksen. Nykyään käytännön kulutuksessa ei taviksella juuri eroa tai pahimmillaan manuaali vie enemmän, hinnassa toki.

Toinen asia on, että kuinka moni sijoittaa ne kk-erässä tai käteisostolla säästyvät rahansa 10 vuodeksi. Taitaa mennä johonkin muuhun. Joku varmasti toki. Automaatti voi olla pieni arjen "pelastus" sekin. 
Voi talonkin rakentaa riulla ilman vedettävää myyränpäästöpaikkaa. Varmasti säästää. Noh tämä oli tökerö esimerkki, mutta elämä on valintoja etenkin suhteessa siihen nauttiiko vähän kerrallaan vai vasta viimeisellä rastilla.  ;D
Nykyisen kohdalla ei annettu edes valita, väkisin rastittivat DSG:n.

vasara

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 03.09.18 - klo:17:57
Aika tarkalleen noin. Itsellä Audi hieman vajaa 3 vuotta, -12 000 eur vaihdossa uuteen, eli uuden katteella ei voi kovasti kikkailla.
Siiskö uutena ostettu A4?
Luulisi että tuo 3 vuotta ja vain -12000â,¬ on autoliikkeelle myymätön paikka, kun toisista liikkeistä saa vuoden vanhoja, jossa pudotus paljon suurempi?
Tottakait mitä halvemmasta autosta puhutaan => sitä pienempi euromääräinen hinnalasku / vuosi.. tuo vaan kuulostaa hinnat alkaen A4:ssakin jo pienehköltä 'arvon' happanemiselta. Luonnollisesti en lukuja epäile, ihmettelenpä vain.

a4b8

Uutena ostettu ja nyt vähän ajettu, alle 20 tkm.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Seva

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.09.18 - klo:12:22
Kumpi kuluttaa osaamattoman / asiaan vihkiytymättömän kuljettajan käsissä vähemmän, nykyaikainen automaatti vai manuaali?

En ota kantaa normikulutuksiin, mittaustapoihin tai verotukseen, mutta oman kokemukseni perusteella joudun sanomaan, että nykyaikainen automaatti kuluttaa vähemmän kuin manuaali tai korkeintaan yhtä paljon. Näin siitäkin huolimatta, että en luokittele itseäni täysin "osaamattomaksi / asiaan vihkiytymättömäksi" myöskään manuaalivaihteiston käyttäjänä. Voisin kuvitella, että kokemattoman/osaamattoman käsissä ero on automaatin hyväksi vieläkin suurempi.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Seva - 04.09.18 - klo:10:43
En ota kantaa normikulutuksiin, mittaustapoihin tai verotukseen, mutta oman kokemukseni perusteella joudun sanomaan, että nykyaikainen automaatti kuluttaa vähemmän kuin manuaali tai korkeintaan yhtä paljon.

Minä olen eri mieltä.
- Jos katsoo Spritmonitorin todellisia kulutuksia, automaatit kuluttavat enemmän kuin vastaavat manuaalit
- WLTP normikin antaa niille suuremman kulutuksen. Senhän piti olla realistinen? Jos vertaa Spritmonitorin ja WLTP-normin automaattinen ja manuaalien eroa, ovat ne hämmästyttävän samanlaiset. Eli molemmissa automaatti kuluttaa enemmän ja vielä suunnilleen yhtä paljon enemmän.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

Vertasin Skoda Octavia 1.0 TSI manuaali vs DSG





WLTPSprimonitor
manuaali5,85,95
DSG6,36,31
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 04.09.18 - klo:11:38
Vertasin Skoda Octavia 1.0 TSI manuaali vs DSG





WLTPSprimonitor
manuaali5,85,95
DSG6,36,31

Miten rajasit hakua? Poikkesiko se jotenkin tästä hausta, jolla DSG:lle tulee 6.16l/100km?

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2017&power_s=114&power_e=118&gearing=4&powerunit=2

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 04.09.18 - klo:11:19
Minä olen eri mieltä.
- Jos katsoo Spritmonitorin todellisia kulutuksia, automaatit kuluttavat enemmän kuin vastaavat manuaalit
- WLTP normikin antaa niille suuremman kulutuksen. Senhän piti olla realistinen? Jos vertaa Spritmonitorin ja WLTP-normin automaattinen ja manuaalien eroa, ovat ne hämmästyttävän samanlaiset. Eli molemmissa automaatti kuluttaa enemmän ja vielä suunnilleen yhtä paljon enemmän.
Unohdat täysin, että Eurooppalaisissa kaupungeissa ei manuaalilla aja hullukaan. Kuten ei Suomessakaan. Tästä syntyy ero, jonka unohdat täysin, ja jota Spritmonitor ei huomioi mitenkään. Automaatti ostetaan erilaiseen ajoympäristöön, kuin manuaali.

WLTP-kulutuslenkin ajosuoritus on tarkkaan säädelty, ja manuaalin sekä DSG:n välinen kulutusero on lähes olematon. Tosielämässä 7-vaihteiselle salamannopealle automaatille ei kaupunkiolosuhteissa ole ihmisen mitään mahdollisuutta pärjätä tehokkuudessa, ei kukaan sinun lisäksesi jaksa arjessa ajaa viimeistä desiä säästäen muutenkaan.

Tästä syystä olen edelleenkin sitä mieltä, että suurella massalla automaatti kuluttaa aina vähemmän kuin manuaali. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö löytyisi myös tilanne jossa manuaali vie vähemmän, ja myönnät varmaan itsekin että on myös olosuhteita joissa automaatilla on etulyöntiasema parempien välitysten vuoksi?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tet

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 04.09.18 - klo:11:19
- Jos katsoo Spritmonitorin todellisia kulutuksia, automaatit kuluttavat enemmän kuin vastaavat manuaalit

Validi pointti kyllä, mutta ihan "jumalan sanana" ei noita SpritMonitorin ja vastaavien lukuja kuitenkaan voine pitää. Ne tuskin edustavat kovin hyvin autoilijoiden keskitasoa siksi, että suurinta osaa autoilijoista tuskin kiinnostaa tuollaisiin palveluihin (tai mihinkään muuallakaan) kulutuksiaan laskeskella. Oman kokemukseni mukaan enemmistö autoilijoista ei seuraa jatkuvasti autonsa kulutusta. Noista palveluista löytyvien autojen omistajat lienevät keskimääräistä selvästi valveutuneempia seuraamaan autonsa kulutusta, ja näin ollen oletettavasti myös keskimääräistä valveutuneempia säästämään polttoainetta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)


Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 04.09.18 - klo:11:59
WLTP-kulutuslenkin ajosuoritus on tarkkaan säädelty, ja manuaalin sekä DSG:n välinen kulutusero on lähes olematon. Tosielämässä 7-vaihteiselle salamannopealle automaatille ei kaupunkiolosuhteissa ole ihmisen mitään mahdollisuutta pärjätä tehokkuudessa, ei kukaan sinun lisäksesi jaksa arjessa ajaa viimeistä desiä säästäen muutenkaan.

Ei se WLTP-ero nyt ihan olematon ole. Octavia 1.0 TSI:n kohdalla 9%.

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 04.09.18 - klo:11:59
Tämä ei tarkoita sitä, etteikö löytyisi myös tilanne jossa manuaali vie vähemmän, ja myönnät varmaan itsekin että on myös olosuhteita joissa automaatilla on etulyöntiasema parempien välitysten vuoksi?

Automaatista on hyötyä moottoritieajossa, jos sen välitykset ovat pidemmät kuin manuaalissa. Tässä 1.0 TSI Octavian, Leonin, Golfin tapauksessa ei niin ole. Manuaalin 6. vaihde on yhtä pitkä kuin DSG:n 7. vaihde. Automaatissa on vain vaihteita tiheämmin. Nykyään manuaaleissa alkaa olemaan kuusi vaihdetta ja se kuudes on riittävän pitkä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 04.09.18 - klo:12:08
https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2015&constyear_e=2019&power_s=85&power_e=85&gearing=4

Korjaa hakuasi niin, että kaikki tulevat mukaan. Siellä on 1.0 TSI:tä hieman eri teholukemilla. Samoja koneita siis, mutta eri tavoin muutettu kilowatteja hevosvoimiksi tai päinvastoin. Minulla olivat siis kaikki mukana.

Pihistelijä

Siellä oli yksi DSG, jonka tehoksi oli merkittu 86 kW. Minun haussa oli 85 kW ja niitä löytyi 14 kpl. Levitin skaalaa 84-86 kW, jolloin löytyi 15 kpl ja kulutus on tuo 6,19. Manuaaleja löytyi 36 kpl.





WLTPSpritmonitorlkm
manuaali5,85,9536 kpl
DSG6,36,1915 kpl
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

th

#864
Ymmärsinkö nyt ihan oikein, että joku valitsee nykypäivänä manuaalivaihteet sen takia, että säästää pari desiä polttoainetta satasella?

Sen ymmärrän, että manuaali otetetaan, jos mennään hinnat alkaen mallilla ja minimi budjetilla, mutta että polttoaineen kulutuksen takia...  :o Manuaalin ymmärtää esim. rata tai urheiluautossa, mutta perus autossa ei voi käsittää miksi joku luopuisi automaatin mukavuudesta.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: th - 04.09.18 - klo:12:40
Ymmärsinkö nyt ihan oikein, että joku valitsee nykypäivänä manuaalivaihteet sen takia, että säästää pari desiä polttoainetta satasella?

Sen ymmärrän, että manuaali otetetaan, jos mennään hinnat alkaen mallilla ja minimi budjetilla, mutta että polttoaineen kulutuksen takia...  :o Manuaalin ymmärtää esim. rata tai urheiluautossa, mutta perus autossa ei voi käsittää miksi joku luopuisi automaatin mukavuudesta.

Suurin syy on, etten pidä automaateista. Ajoin niillä Japanissa seitsemän vuotta ja se riitti. Hommaan manuaalin ensisijaisesti, koska sillä on mukavampi ajaa. Pidän kytkimen käytöstä ja haluan päättää joka tilanteessa millä vaihteella ajan. Tai vapaalla. On suuri nautinto ajaa manuaalilla niin monen automaattivuoden jälkeen.

Suomen verotus lisäksi on kulutuspohjainen. Pienempi kulutus, pienemmät verot. Kun automaatin veroton hintakin on selvästi suurempi, kasvaa verollinen ero suureksi. Edullisissa 20 000 â,¬ autossakin ero alkaa WLTP:n myötä olemaan reilusti yli 2000 â,¬. Minulla on parempaakin tekemistä sille summalle, varsinkaan kun en pidä automaateista.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: th - 04.09.18 - klo:12:40
Manuaalin ymmärtää esim. rata tai urheiluautossa, mutta perus autossa ei voi käsittää miksi joku luopuisi automaatin mukavuudesta.
Aina ei esim. vetomassat kohtaa ja aut.askisessa saattaa olla pienemmät kyvyt kuin käsin hämmennettävässä => pakko valita kepillinen - tai sitten on vaihdettava esim. as.vaunu pienempään ;D

Ja voihan se olla ihan vain makuasiakin, joku ei vaan tykkää siitä että joku ulkopuolinen taho mukamas aina ja joka paikassa tietäisi millä vaihteella sillä hetkellä tulisi edetä ja jäähän aut.askisella tuo vapaalla liu'uttelun mahiskin kokonaan pois 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

th

Itsellä ainoa kuviteltavissa oleva funktio peräkoukulla on ollut, että voi näyttää kuinka cuulisti se kääntyy napista esiin. Koukku tuli autoon varustepaketissa vähän kuin vahingossa. Kotimaan matkailua ei tule harrastettua ja tavaran kuljetukset on mennyt ammattilaisten toimesta. Mikäli kärryä/vaunua/venettä kiskoisin, niin uskoisin silti jonkun isomman V6 TDI-moottorin ja automaatin olevan miellyttävämpi ratkaisu. Alitehoisella automaatilla/manuaalilla en sellaista lähtisi harrastamaan.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

vasara

Lainaa
... jäähän aut.askisella tuo vapaalla liu'uttelun mahiskin kokonaan pois 8)
Kyllä nämä automaatit (laatikosta riippuen) rullailee vapaalla ihan automaagisesti.. eikä tarvitse keppiin koskea / asiaa edes ajatella.

V60

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 04.09.18 - klo:13:20
Kyllä nämä automaatit (laatikosta riippuen) rullailee vapaalla ihan automaagisesti.. eikä tarvitse keppiin koskea / asiaa edes ajatella.

Pitää vaan valita ECO- moodi
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy