Miksi joku vielä ostaa auton manuaalivaihteistolla

Aloittaja XUE, 01.03.16 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

rami

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 24.04.16 - klo:14:29
Hyvä että tuossa on tuo sana "voi". Tällä hetkellä paremmin tuottavaan ei ole ollenkaan niin helppoa sijoittaa perusjampan mitä täällä puhutaan. 1% prosentin tosin pystyy lyömään jos tosiaan joku pankki tarjoaa 1,6% tavalliselle talletukselle, kova prosentti.

Mutta paneppas rahat johonkin "varmaan pankkiosakkeeseen" kuten Nordeaan, niin hups, on tainnut sekin tulla yli 10 prosenttia miinusta vuodessa alas. Vaikka osinkotuotto pudottaa tuon vaikka tappion miinus viiteen niin tuokin todistaa että parempi tuotto on aina riskin takana.

Inflaatiosta ei voi tänä päivänä juuri puhua.

On itselläkin sijoutuksia, ja pitääkin olla, mutta lainan ottaminen pienen koron takia "varmana tuottona kun sijoittaa itse paremmin" on aina vähän niin ja näin. Ei rahoituksen antajakaan (sentään ammattilaisia) jakaisi rahaa pienellä korolla, jos se tietäisi parempia sijoituksia.

Täysin samaa MIELTÃ,,.
Ei kukaan jaa rahaa ilmaiseksi. ;D ;D ;D
Mitä suuremmat tuoton odotukset sen varmemmin sinua vedetään retkuun jossain vaiheessa.
Jos rahanteko olisi niin helppoa,että otetaan velkaa ja sijoitetaan se johonkin ja taas saadaan voittoa. Täysin naurettavaa ajattelua. Parempi versio on velaton OMA pirssi pihalla kuin velkainen vieras kulkuneuvo.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:20:17
Jos rahanteko olisi niin helppoa,että otetaan velkaa ja sijoitetaan se johonkin ja taas saadaan voittoa.

Mutta kun se on. Valtiokin saa nykyään rahaa siitä että suostuu lainaamaan miljardeja.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

rami

Tämähän oli aika mielenkiintoinen keskustelu. Keskustelusta voi tehdä sellaisen johtopäätöksen,että aika paljon on velka-autoja ihmisillä.
Keskustelun luonne paljastaa sen sen aivan selvästi.
Itselläni kyllä tuntuisi karmealta vetää sellaiseen soppariin nimi jossa sitoutuisi ottamaan autoon 45 000 eur. velkaa,huh huh.
Silloin kannattaisi kyllä siirtyä polkupyörään. ;D ;D ;D
Kiitos mielenkiintoisesta"gallupista".

JakeS

Kaikki on suhteellista. Jos hankkii 250 000 â,¬ mersun tai vastaavan niin 45 kâ,¬ on siinä aika pieni rahamäärä rahoitettavaksi. Eikös se ole tärkeintä, että pakkoraossa auton myynti vaikkapa nettohintaan kattaa otetun rahoituksen määrän. Olen minäkin ottanut rahoitusta aikoinani vaikka mihinkä (asuntoon, mökkiin, autoon, moottoripyörään ja jopa asuntovaunuunkin). Oikeastaan ainoa mihin en suostuisi ottamaan tarvittaessa rahoitusta on arkielämän pyörittäminen ja lomamatkat.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:20:27
Tämähän oli aika mielenkiintoinen keskustelu. Keskustelusta voi tehdä sellaisen johtopäätöksen,että aika paljon on velka-autoja ihmisillä.
Keskustelun luonne paljastaa sen sen aivan selvästi.
Itselläni kyllä tuntuisi karmealta vetää sellaiseen soppariin nimi jossa sitoutuisi ottamaan autoon 45 000 eur. velkaa,huh huh.
Silloin kannattaisi kyllä siirtyä polkupyörään. ;D ;D ;D
Kiitos mielenkiintoisesta"gallupista".

Tämänkin kommentin ymmärtäisi jos kirjoittajalla olisi yli 100 000 â,¬:n auto  ;D
Mutta saahan sen A4:n stronikilla jo 40:llä, vai maksoitko siitä jopa 45?  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

rami

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 24.04.16 - klo:20:34
Kaikki on suhteellista. Jos hankkii 250 000 â,¬ mersun tai vastaavan niin 45 kâ,¬ on siinä aika pieni rahamäärä rahoitettavaksi. Eikös se ole tärkeintä, että pakkoraossa auton myynti vaikkapa nettohintaan kattaa otetun rahoituksen määrän. Olen minäkin ottanut rahoitusta aikoinani vaikka mihinkä (asuntoon, mökkiin, autoon, moottoripyörään ja jopa asuntovaunuunkin). Oikeastaan ainoa mihin en suostuisi ottamaan tarvittaessa rahoitusta on arkielämän pyörittäminen ja lomamatkat.
Niin,aika noloa auton pakkomyynti.
En viitsisi kyllä pihalle mennä kuukauteen. Monella se pakkomyyntivisio toteutuu.
Nuilla autokauppiailla todellakin on nuita rahoitusyhtiön rahoittamia autoja ja kulkupelejä myynnissä joita velanottaja ei ole pystynyt maksamaan. Varmaan rahoituksenottajalla on mennyt vituraan jossain vaiheessa.
Pikkasen vetää nuo sun jutut yli Mersujen jne... reaaliajatusmailmasta.
Minulle riittää se nelipyttyinen A4. Sen automaattivaihteisto todellakin pelaa upeasti. Pääasia,että auto on oma eikä minkään rahoitusyhtiön.
Eikö tämä asian pointti ollut nimen omaan automaattivaihteistoista. Joillakin meni herne nokkaan ja juttu pääsi luistamaan asian viereen.
Itse en ostaisi mistään hinnasta rahoitusyhtiön rahalla velka-autoa.
Kannattaa ennemmin vaikka laittaa talous siihen kuntoon,että on vara hankkia ilman velkaa auto.

rami

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 24.04.16 - klo:21:40
Tämänkin kommentin ymmärtäisi jos kirjoittajalla olisi yli 100 000 â,¬:n auto  ;D
Mutta saahan sen A4:n stronikilla jo 40:llä, vai maksoitko siitä jopa 45?  ;D
Ihan pelle kannanotto. Hieman huvittavaa kannatta todella nauraa itselle.
Kaiketi minä itse tiedän mitä olen ruksinut varusteita.
Et varmaankaaan ole koskaan ostanut edes uutta autoa. ;D ;D ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 24.04.16 - klo:20:34
Kaikki on suhteellista. Jos hankkii 250 000 â,¬ mersun tai vastaavan niin 45 kâ,¬ on siinä aika pieni rahamäärä rahoitettavaksi. Eikös se ole tärkeintä, että pakkoraossa auton myynti vaikkapa nettohintaan kattaa otetun rahoituksen määrän. Olen minäkin ottanut rahoitusta aikoinani vaikka mihinkä (asuntoon, mökkiin, autoon, moottoripyörään ja jopa asuntovaunuunkin). Oikeastaan ainoa mihin en suostuisi ottamaan tarvittaessa rahoitusta on arkielämän pyörittäminen ja lomamatkat.
Pojilla vaan rahasummat kasvaa ja sopparit lasahtelee. ;D ;D ;D

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:21:53
Ihan pelle kannanotto. Hieman huvittavaa kannatta todella nauraa itselle.
Kaiketi minä itse tiedän mitä olen ruksinut varusteita.
Et varmaankaaan ole koskaan ostanut edes uutta autoa. ;D ;D ;D

Moottoripyöriä vain uutena, pirkkamersua en edes viitsisi uutena ostaa  ;D ;D ;D ;D ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

JakeS

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:21:50
Niin,aika noloa auton pakkomyynti.
En viitsisi kyllä pihalle mennä kuukauteen. Monella se pakkomyyntivisio toteutuu.
Nuilla autokauppiailla todellakin on nuita rahoitusyhtiön rahoittamia autoja ja kulkupelejä myynnissä joita velanottaja ei ole pystynyt maksamaan. Varmaan rahoituksenottajalla on mennyt vituraan jossain vaiheessa.
Pikkasen vetää nuo sun jutut yli Mersujen jne... reaaliajatusmailmasta.
Minulle riittää se nelipyttyinen A4. Sen automaattivaihteisto todellakin pelaa upeasti. Pääasia,että auto on oma eikä minkään rahoitusyhtiön.
Eikö tämä asian pointti ollut nimen omaan automaattivaihteistoista. Joillakin meni herne nokkaan ja juttu pääsi luistamaan asian viereen.
Itse en ostaisi mistään hinnasta rahoitusyhtiön rahalla velka-autoa.
Kannattaa ennemmin vaikka laittaa talous siihen kuntoon,että on vara hankkia ilman velkaa auto.
Helppoa se on suuta louskuttaa. Aivan todellisessa elämässäkin olen nähnyt kuinka tilanteet voi tavallisen ja paksunkin lompakon omistavan ihmisen kohdalla mennä siihen pisteeseen, että on pakko myydä vaikka ei velkaakaan olisi. Siihen ei tarvita kuin avioero tai vakava sairastuminen.
Sitäpaitsi jos ajatellaan vaikka tilannetta jossa maakunnista perhe muuttaa pk-seudulle pienten lasten kanssa ja asuu täällä vuokralla/ostaa asunnon lainarahan turvin ja tarvitsee autoa niin aika harvalla pääsee käteistä kertymään siihen malliin muun elämisen ohella että voi edes vanhemman mutta kunnollisen auton hankkia ilman rahoitusta.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Maximus

On tätä juttua täällä tullut hieman uteliaisuudesta lueskeltua. Mutta enpä aio tähän mitään omaa viisastenkiveäni tyrkyttää. On niitä maailmassa paljon kummallisempiakin asioita. Tämä tulee väkisinkin mieleen, kun tässä pikkuhiljaa olen toipunut maaliskuiselta Intian kiertomatkalta. Manuaali tai automaatti. Jokaisen oma asia.  ::)

Sen nyt voin kuitenkin omalta osaltani sanoa, että ensimmäisen oman automaattivaihteisen auton ostin 1996. Tuotakin edelsi usean vuoden kärvistely. Mieli teki, mutta jostain syystä viimehetkellä aina otin "varman päälle". Nyt minulla ei ole enää mitään aikomusta palata manuaalivaihteiseen. Automaatti on minulle sopiva ratkaisu, enkä osaa siinä mitään huonoa nähdä. Jopa DSG-7 on toiminut moitteetta. Ikinä ei automaateissani ole ollut mitään vikaakaan. Siksi en nyt vakavissani harkitse manuaalia edes sen vuoksi, että se olisi kestävämpi. Tai ainakin jos vikaa ilmenee, niin onhan se varmaan halvempi korjauttaa. Mutta kuten huomaatte, minun osaltani peli on selvä eikä luultavasti muutosta tule. Ja kun täällä on autohankinnan rahoitustakin puitu, niin viimeksi olen autolainaa ottanut vuonna 1985. On siitäkin siis aikaa. Ja työsuhdeautoa minulla ei ole koskaan ollut.  :o
"Age quod agis - tee mitä teet"

Laars

Tämä ketju on kyllä loistavaa viihdettä!

rami

Lainaus käyttäjältä: Laars - 24.04.16 - klo:23:07
Tämä ketju on kyllä loistavaa viihdettä!
Olen Laars sinun kanssasi ihan samaa mieltä.
Kun lukee näitä  ja isomassisien herrojen aivoituksia tulee pakostakin mieleen Afrikantähti peli.
Jossa parhaillaan puhutaan sadoista tuhansista ja jalokivistä.
Eihän tää nyt sellaista ole kumminkaan.
Kannattaisi kumminkin pysyä reaalisummissa niin mielekkäämpää keskustelu olisi. ;D ;D ;D

skriko

Ei ole koskaan ollut vakituista työpaikkaa mistä palkka tulee kuin manulle illallinen. Aina on pakko ollut jostain itse rahat jollakin kaupalla tai sijoituksilla taikoa. Nykyäänkin fiestasta velkaa 65% auton hinnasta. Sen olen aina pitänyt pääsääntönä, että sellaista velkaa en ota koskaan, jota en pysty seuraavana arkipäivänä omilla rahoillani maksamaan pois.
Asunnot ja kesähuvila on tullut aina ostettua käteisellä, mutta autot ovat minulla olleet niin halpoja jotka rahoitukseen ovat menneet, että ne voi maksaa pois jos on tarvetta.
Automaattiin en muuten ottaisi koskaan euroakaan velkaa. Enkä sitä ostaisi muuten käteiselläkään.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:20:11
Eiköhän jokaisen elämä ja talous kumminkin riipu pitkälti omasta elämänhallinnasta.
Ei vaan siitä onko se perseessä hinkkaava (kultainen) muna pikkuruisen tiaisen vaiko lentokyvyttömän strutsin. Merkittävä ero. Koossa meinaan. Ja siten myös rahassa.

Automaagi. Mutta manuaalikin käy. Dille dong.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

kt

Jos autonvalmistajat muuttaisivat hinnoitteluaan siten, että manuaalit olisi noin 3000 euroa kalliimpia kuin automaattivaihteiset, niin varmasti moni rahamies siirtyisi takaisin manuaalivaihteisiin. Onhan se niin, että raha kannattaa aina hyvin sijoittaa.  8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

rami

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 25.04.16 - klo:01:24
Ei vaan siitä onko se perseessä hinkkaava (kultainen) muna pikkuruisen tiaisen vaiko lentokyvyttömän strutsin. Merkittävä ero. Koossa meinaan. Ja siten myös rahassa.

Automaagi. Mutta manuaalikin käy. Dille dong.
Ei vaan pitkälti johtuu omasta aktiivisuudesta. Me ihmiset olemme niin erilaisia rahankäytössä. Toinen on aina PA. Ja toisella jää jopa säästöönkin samansuuruisesta palkasta. Kyllähän rahansa saa biletettyä ihan helposti.
Ruikuttajan asemaan ei kannata jäädä ja odottelemaan päivärahoja se on ikuinen varattomuuden tie.
Kultamuna kehittyy vuosikymmenien kautta jos ihmisellä on elämänhallinta työhalut ja kyky hoitaa omia asioitaan järkevästi. Ensimmäinen ei järkevä teko on tehdä autovelkaa kymmeniä tuhansia. 0% Heh.naurettavaa höpötystä. ;)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.04.16 - klo:09:20
Ei vaan pitkälti johtuu omasta aktiivisuudesta. Me ihmiset olemme niin erilaisia rahankäytössä. Toinen on aina PA. Ja toisella jää jopa säästöönkin samansuuruisesta palkasta. Kyllähän rahansa saa biletettyä ihan helposti.
Ruikuttajan asemaan ei kannata jäädä ja odottelemaan päivärahoja se on ikuinen varattomuuden tie.
Kultamuna kehittyy vuosikymmenien kautta jos ihmisellä on elämänhallinta työhalut ja kyky hoitaa omia asioitaan järkevästi. Ensimmäinen ei järkevä teko on tehdä autovelkaa kymmeniä tuhansia. 0% Heh.naurettavaa höpötystä. ;)

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.04.16 - klo:11:32
Jos vanha koira ei opi uusia temppuja, niin se ei Rami tarkoita etteikö jotkut muut seuraa aikaansa ja osaa muuttua. Asia erikseen jotkut 80-90-luvun vekselit joissa oli 15-20% korkoja. Kun toit tuon rahamiehen elkeet netissä esille, niin ilmeisesti sinussa ei ole sijoittajan vikaa? Olet tyypillinen suomalainen duunari, joka on hukannut elämänsä ostamalla vain kaikki käteisellä, vaikka rahat olisi voinut sijoittaa paremminkin tuottavaan ja ajelisit jollain muulla, kuin uudella A4:lla. Sehän saa kaikki naapurit käteelliseksi, kun on uudempi ja hienompi auto kuin vaikka Skoda Octavia tai Seat Exeo ja vielä S-Tronic automaattilaatikolla. Kyllä muut tuulipukujampat on taputtelemassa selkään loistavasta hankinnasta ja kihisivät kateudesta  ;) ;) ;).

Oot Rami mun idoli ja tavoite mikä pitää saavuttaa. Uusi A4 audi  S-tronic:lla. Muuta mies ei tarvitsekkaan  ;).

Mulla ei muuta  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Morpheus3

Kun täällä nyt tuosta rahoittamisestakin on alettu vääntää, niin omakohtaisesti auto pitää veroteknisistä syistä saada samantien omiin nimiin. Siitä syystä autorahoitus ei käy. Mutta pankkilainakin on onneksi nykyään kohtalaisissa hinnoissa (asiaan kuin asiaan) jos sitä tarvitsen.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.04.16 - klo:17:29
DSG-lootaankin pitää öljyt vaihtaa 60tkm välein, mutta taitaa olla lisähuoltona ja erikseen ei tehdä, jos et pyydä (Korjatkoon joku, jos olen väärässä.

Korjataan. Niihin DSG-laatikoihin, joihin on tarkoitus vaihtaa öljyt, toimenpide sisältyy huolto-ohjelmaan ja tehdään erikseen pyytämättä. Kuivakytkimiseen laatikkoon ei ole tarkoitus vaihtaa öljyjä, siihen ei uskoakseni saa vaihtoa edes pyytämällä. Tai siis ei ole tuotteistettua öljynvaihtoa, kaiketi vaihdon saa tuntiveloituksella jos kovasti kinuaa. Eiköhän ne tee mitä vaan (turhiakin) huoltotöitä tuntiveloituksella jos artisti vaatii ja maksaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.04.16 - klo:09:20
Kultamuna kehittyy vuosikymmenien kautta jos ihmisellä on elämänhallinta työhalut ja kyky hoitaa omia asioitaan järkevästi. Ensimmäinen ei järkevä teko on tehdä autovelkaa kymmeniä tuhansia. 0% Heh.naurettavaa höpötystä. ;)

Ei välttämättä. On niitä joilla se kultamuna on iso ja syvällä jo syntyessään. Ne ovat niitä oikeita rikkaita, perittyä rikkautta. Me jotka joudumme kinastelemaan auton auton hankinnan rahoituksen järkevyydestä emme tiedä vauraudesta yhtään mitään. Ja veikkaan että Wahlrooskin osta rahoituksella jos korko on tarpeeksi alhainen, voi sitten vähän sijoitella niillä muilla...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 25.04.16 - klo:09:30
Mulla ei muuta  ;).
Karppa.....
Muuta mies ei tarvitsekkaan.
Kyllä voin sun kanssa panna rahamassit ja muut......
vastakkain.
Epäilen vahvasti,että ruikulit tulisi housuun.
Vai ootko ostanut niin paljon velaksi ja sijoittanut vielä enemmän rahaa,Heh hauska ajatusmailma.
Ostetaan velaksi ja laitetaan oma kymppi sijoitukseen, melko liikemies. ;D ;D ;D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.04.16 - klo:12:21
Karppa.....
Muuta mies ei tarvitsekkaan.
Kyllä voin sun kanssa panna rahamassit ja muut......
vastakkain.
Epäilen vahvasti,että ruikulit tulisi housuun.
Vai ootko ostanut niin paljon velaksi ja sijoittanut vielä enemmän rahaa,Heh hauska ajatusmailma.
Ostetaan velaksi ja laitetaan oma kymppi sijoitukseen, melko liikemies. ;D ;D ;D

Ã,,lä pidä hullua jännityksessä. Paljonko on omaisuutta tuon velattoman uuden audin A4:n lisäksi? Netissä on parhaat rahamiehet  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mattinen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 25.04.16 - klo:12:51
Ã,,lä pidä hullua jännityksessä. Paljonko on omaisuutta tuon velattoman uuden audin A4:n lisäksi? Netissä on parhaat rahamiehet  ;).

Niin. Netissä ilmoitettu omaisuus ei välttämättä ole sama kuin todellinen omaisuus.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 25.04.16 - klo:12:55
Niin. Netissä ilmoitettu omaisuus ei välttämättä ole sama kuin todellinen omaisuus.

Ã,,lä nyt Mattinen spoilaa tätä  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)


kt

Kyllä pankin omaisuustodistus skannattuna pitäisi mielestäni foorumille riittää todistuskappaleeksi. :D
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 25.04.16 - klo:12:51
Ã,,lä pidä hullua jännityksessä. Paljonko on omaisuutta tuon velattoman uuden audin A4:n lisäksi? Netissä on parhaat rahamiehet  ;).

Täällähän ne sijoittajat kehuu sijoituksiaan. Periaatteessa PA jäböjä joille on Afrikantähdessä olevat leikkirahat jääneet päälle.

Nääs minä en pelaa Afrikantähteä leikkirahoilla kuten kyseisesssä pelissä tehdään.
Suunilleen samanlaista velkavankien rehvastelua näyttää olevan pääosin.
Se kirahtaa johon kalikka kalahtaa.
On se vaan niin kiva ajella omalla velattomalla uudella pirssillä. Mausteena vielä Stronic vaihteisto.
Nuita rahoitusyhtiön velkavangeilta pois otettuja autoja todellakin on nuissa autoliikkeissä pilvin pimein.   Kyllä siinä moni velkavanki naama pitkällään katsellee kun alkaa pelimerkit loppumaan. Aika hassuja perusteluja alkaa rahoitusyhtiön velkavangiksi. "Ei ole varmaa työpaikka jne....." 
Eikö jukopliut älli sano,että jois ei ole varmaa työpaikkaa niin ei kannata velkaa lypsää vaikka saisi kuinka "edullista" velkaa.
Heh itse olet siinä edulllisessa velassa kusessa ja maksajana. Velka on aina velkaa. Harvinaisen paljon näyttää olevan "velkapeskejä".
Ei se sitten todellakaan ole tuulesta temmattu se velka-autolla ajelu.
Minulle se tilanne on täysin tuntematon.
Olen kyllä uusia autoja ostanut reippaasti yli 20kpl mutta en  todellakaan tunne velkakauppaa.
Ilmoita vaan reilusti ettei sinulla juurikaan ole tilipäivää kun tilit valuu velkojen ja korkojen maksuun. Tunnusta vaan rehellisest kyllä sen huomaa jo ärhentelystä,että velkoo on,että huimaa. ;D ;D ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 25.04.16 - klo:01:24
Ei vaan siitä onko se perseessä hinkkaava (kultainen) muna pikkuruisen tiaisen vaiko lentokyvyttömän strutsin. Merkittävä ero. Koossa meinaan. Ja siten myös rahassa.



+10

skriko

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 25.04.16 - klo:12:17
Ei välttämättä. On niitä joilla se kultamuna on iso ja syvällä jo syntyessään. Ne ovat niitä oikeita rikkaita, perittyä rikkautta. Me jotka joudumme kinastelemaan auton auton hankinnan rahoituksen järkevyydestä emme tiedä vauraudesta yhtään mitään. Ja veikkaan että Wahlrooskin osta rahoituksella jos korko on tarpeeksi alhainen, voi sitten vähän sijoitella niillä muilla...

Kyllä näin. Itse pidän varakkaana ihmisenä sellaista jonka nettovarallisuus on yli 50 miljoonaa euroa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy