Miksi joku vielä ostaa auton manuaalivaihteistolla

Aloittaja XUE, 01.03.16 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: rami - 21.04.16 - klo:09:03
Jos joku hankkii uuden auton manuaalina niin tulee ensimmäisenä mieleen,että tuliko köyhyys vai tyhmyys.
Noin fiksujen ajatusten esittäjä ei voi olla pelkästään häikäisevän älykäs, vaan hänen täytyy olla myös satumaisen äveriäs. Tuon luokan monilahjakkuus ja menestyjä ei takuulla joudu tyytymään mihinkään vastenmieliseen bensatuhnuun sen sijaan, että ostaisi kovalla valuutalla unelmiensa mahtimoottorisen ökyauton eli nelisylinterillä perusnakuttajalla varustetun Audi A4 Fur Hat Special Editionin! Massikeisarina hän ei takuulla edes vaivaudu laskemaan niitä naurettavan pieniä summia, mitä dieseliä tai bensa polttavien mallien käyttökulujen välillä on.

Henkiset ja älylliset lahjasi ansaitsevat vielä huomioita. Analyyttinen pohdinta ja ihailtavan loogisesti perustellut mielipiteesi eivät jätä sijaa ennakkoluuloille ja tuuliviirin tahtiin suuntaa vaihtaville mielipiteille. Ramifakta se vaan pitää ja kestää kriittisimmänkin tarkastelun. Kaiken kruunaa suomen kielen sääntöjen oivalta laajentaminen. Ensivilkaisulla heikkolahjainen lukija voi luulla, että siellä kirjoittelee juuri koulussa akkoset oppinut lapsi, jonka ainoa kosketus kirjoittamiseen on pikaviestittelu vertaistensa kanssa. Onneksi tällä palstalla riittää kykyä ymmärtää oikeinkirjoituksen säännöt uusiksi määrittelevän epäjärjestyksellä leikittelevän  postmodernin näppäimistötaiteesi nerokkuus. Tästä kaikesta syntyy se kunnioitus, jota kaikki tällä palstalla osoittavat Kroisos Ramille - aikamme monilahjakkuudelle. 

tet

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 21.04.16 - klo:12:11
Noin fiksujen ajatusten esittäjä ei voi olla pelkästään häikäisevän älykäs, vaan hänen täytyy olla myös satumaisen äveriäs.

Ã,,lkää hyvät ihmiset ruokkiko trollia. :(
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: tet - 21.04.16 - klo:12:12
Ã,,lkää hyvät ihmiset ruokkiko trollia. :(
Menee ohi aiheesta, mutta miksi tällä foorumilla ei ole mahdollisuutta laittaa haluamiaan käyttäjiä blokkilistalle... :( En siis tarkoita tet:iä.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Sokota09

#213
Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 21.04.16 - klo:12:30
Menee ohi aiheesta, mutta miksi tällä foorumilla ei ole mahdollisuutta laittaa haluamiaan käyttäjiä blokkilistalle... :( En siis tarkoita tet:iä.

Ei kai tältä palstalta voi saada sen enempää kenkääkään? Tai rangaistuksia. Trollaus viestit poistetaan nohevasti välistä, mutta siihen se jää.

Tämä ketjun aihe on muutenkin sen verran typerä, että tämän ketjun voisi laittaa lukkoon, joku voisia sanoe ettei keskustelu ole ollut kovinkaan hedelmällistä.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 21.04.16 - klo:12:39
Ei kai tältä palstalta voi saada sen enempää kenkääkään? Tai rangaistuksia. Trollaus viestit poistetaan nohevasti välistä, mutta siihen se jää.

Tässä voi olla taustalla ensinnäkin se, että koko tätä foorumia moderoi ilmeisesti yksi ainoa henkilö. Hänen mahdollisuutensa huomata erilaisia asioita on varmasti tästä syystä rajoittunut. Lisäksi voi olla niinkin, että muuan tässä(kin) ketjussa trollaava taho on tämän moderaattorin erityisessä suojeluksessa. Hän saattaa olla moderaattorin kaveri. Tämän vuoksi ko. trolli saa jatkaa toimintaansa kuten parhaaksi katsoo.

kt

Kyllähän keskivertokuski, siis mies 45 v, osaa ajaa tasaisemmin automaatilla kuin manuaalilla, jos "nykimätön" ajotyyli on keskimääräisenä tavoitteena. Tämä vaan  50-vuoden ajokokemuksella ja eri maiden kuskien ajotyylejä seuraamalla pääteltynä, ettekä sille päätelmälle mitään voi...valitettavasti..... 8)... 8)

Ja antaa ramin trollata ihan omaan tahtiinsa.... :)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 21.04.16 - klo:14:06
Tässä voi olla taustalla ensinnäkin se, että koko tätä foorumia moderoi ilmeisesti yksi ainoa henkilö. Hänen mahdollisuutensa huomata erilaisia asioita on varmasti tästä syystä rajoittunut.

Tämä varmaan on se perimmäinen syy ja tästä syystä keskustelupalstan taso ei päätä huimaa. Onko tällä keskustelupalstalla edes mitään sääntöjä? En ole vielä sellaisiin törmännyt, joten sen puolesta aika lapsenkengissä koko touhu.

-karppa-

Minulla ei ole ainakaan mitään ongelmaa hypätä manuaalista automaattiin. Ainoa mitä saattaa tapahtua on, kun vaihdan automaatista manuaaliin, niin ajatuksissani saatan startata vaihde silmässä ja jalka jarrulla (Tapahtunut kerran).

Mitä tänään katselin liikennettä, niin 150 heppainen vapari dsg:llä varustettu auto lähtee kyllä iloisesti valoista ja kaulaa tuli seuraavaan järkeään 20-30 metriä. Vaikka ihan normaalisti ajeli...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kt

Palstalla on 7. vuosi menossa, siitä onnittelut kaikille mukana oleville! Juuri ketään ei ole diskattu pelkästään erimielisten juttujen takia, joten kyllä tänne kirjaimia pisaa. Törkeilyt sitten on olleet eri asia.
Kiitokset vaan Jyrille loistavasta palstasta!
Keskustelun tasoa pääsee jokainen itse nostamaan!  :D
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Flat

juuri näin!
Jos vain kirjoiteltaisiin hyviä tapoja noudattaen ja toisia huomioiden, niin ei mitään sääntöjä tarvita....ja näinhän se täällä pääasiassa sujuu.

Ja mitä noihin ramin juttuihin tulee, eihän niissä mitään asiatonta ole  , kirjoitustyyli on hieman provokatiivonen. Turha ramia on (taas) ristiinnaulita. Itseäni ei mitenkään haittaa provokatiiviset jutut, päinvastoin.....mukavaa viihdettä.

ja mitä noihin vaihteistoihin tulee, niin kyllähän tuon uuden A4sen vaihteisto on todella hyvin toimiva ja hienostunut...on niissä kehitystä tapahtunut.


skriko

Lainaus käyttäjältä: rami - 21.04.16 - klo:09:03
Jos joku hankkii uuden auton manuaalina niin tulee ensimmäisenä mieleen,että tuliko köyhyys vai tyhmyys.

Onko Rami ihan mahdotonta ymmärtää, että joku vain yksinkertaisesta haluaa ajaa manuaalilla ja hankkii siksi sellaisen.

joukose

Minulle valinta oli yksinkertainen.
Ei DSG:tä kiitos.
Täällä maalla muutenkin tarvii seistä ruuhkissa niin harvoin ja vaihdella vaihteita että manuaalin harmittomuus seuraavalle 250 tkm ratkaisi asian.
Ja vaikka myisinkin 2-3 v ikäisenä niin aina löytyy ostajia ym. asioiden vuoksi. ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

heifetz

Lainaus käyttäjältä: kt - 21.04.16 - klo:18:56
Palstalla on 7. vuosi menossa, siitä onnittelut kaikille mukana oleville! Juuri ketään ei ole diskattu pelkästään erimielisten juttujen takia, joten kyllä tänne kirjaimia pisaa. Törkeilyt sitten on olleet eri asia.
Kiitokset vaan Jyrille loistavasta palstasta!
Keskustelun tasoa pääsee jokainen itse nostamaan!  :D

OT, mutta sen verran kommentoin ettei minustakaan nuo ramin postaukset ole lähellekään sitä tasoa että voisi alkaa bännäystä harkita. Menkääs erääseen saksalaisen munanjatkeen sivustolle niin siellä vihapuhe, uhkaukset väkivallalla ja keskustelun tukahduttaminen propagandalla on ihan arkipäivää.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

rami

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 21.04.16 - klo:12:11
Noin fiksujen ajatusten esittäjä ei voi olla pelkästään häikäisevän älykäs, vaan hänen täytyy olla myös satumaisen äveriäs. Tuon luokan monilahjakkuus ja menestyjä ei takuulla joudu tyytymään mihinkään vastenmieliseen bensatuhnuun sen sijaan, että ostaisi kovalla valuutalla unelmiensa mahtimoottorisen ökyauton eli nelisylinterillä perusnakuttajalla varustetun Audi A4 Fur Hat Special Editionin! Massikeisarina hän ei takuulla edes vaivaudu laskemaan niitä naurettavan pieniä summia, mitä dieseliä tai bensa polttavien mallien käyttökulujen välillä on.

Henkiset ja älylliset lahjasi ansaitsevat vielä huomioita. Analyyttinen pohdinta ja ihailtavan loogisesti perustellut mielipiteesi eivät jätä sijaa ennakkoluuloille ja tuuliviirin tahtiin suuntaa vaihtaville mielipiteille. Ramifakta se vaan pitää ja kestää kriittisimmänkin tarkastelun. Kaiken kruunaa suomen kielen sääntöjen oivalta laajentaminen. Ensivilkaisulla heikkolahjainen lukija voi luulla, että siellä kirjoittelee juuri koulussa akkoset oppinut lapsi, jonka ainoa kosketus kirjoittamiseen on pikaviestittelu vertaistensa kanssa. Onneksi tällä palstalla riittää kykyä ymmärtää oikeinkirjoituksen säännöt uusiksi määrittelevän epäjärjestyksellä leikittelevän  postmodernin näppäimistötaiteesi nerokkuus. Tästä kaikesta syntyy se kunnioitus, jota kaikki tällä palstalla osoittavat Kroisos Ramille - aikamme monilahjakkuudelle.
Turhaa sitä kieroilee kyllä se automaattivaihteisen auton hintakin laittaa monen rahamassin tiukemmalle.
Monissa autoissa se automaatti nostaa hintaa aika reippaasti joutuu laittamaan isommalla koneella ennen kuin saa automaatilla. ;D ;D ;D

rami

Kyllä se vaan niin on ,että automaatit todellakin tulevat ryminällä. Koko ajan rekisteröinnissä automaattien osuus lisääntyy. Saksassa myydään jo suurin osa autoista automaatteina. Amerikan mantereella on VG automaateille valtavat markkinat. VG konserni on todella satsannut paljon kyseisiin automaatteihin ja kehitystyö ja kehitys on ollut aivan erinomaista. Niin hienosti UUDEN A4 automaatti toimii. (hienosti se kyllä toimi jo A3:ssa vm 2014)
Automaatti tekee ajosta helpompaa ja nautittavampaa se on selvyys. Minä ainakin olen tympääntynyt jo vuosia sitten "keppariautoon". Viimeinen "keppari" oli 2.0 TDI Golf vm. -05.
Onhan tuossa automaatissa myös leilkkikalut mukana jos haluaa leikkiä läppävaihteet ratissa ja lisäksi keskikonsolissa  olevasta joystikistä pystyy valitsemaan manuaalikäytön. Eipä nuita viitsi käyttää kun ajaminen ilman leikkimistä on tosi helppoa.
Minulla on ollut niin paljon näitä autoja kepparilla,että voisinhan minä niitäkin kehua no kehutaan sitten hyviähän ne ovat olleet vaan silti aika työläitä ajaa jos vertaa automaattiin. Joten selvä valinta on helpon käytön vuoksi Stronic automaatti. 
Nykyiset automaatit ovat vielä energiataloudellisia mikä on myös yksi tärkeä valintani hankkia automaatti.
Mitä tulee johonkin trollaamiseen niin aika naurettavaa täällä keksitään aihe mistä aletaan lässyttään. Sitten kun on lässytetty ja kehuttu omia autoja niin loukkaannutaan jos joku sanoo oman mielipiteensä. Jopa OMAA autoaan ei saa moittia ja kertoa vikoja siitä ettei vaan kukaan loukkaannu. :'(  ;D ;D

Morpheus3

Itse en ole loukkaantunut, mutta tekstisi ovat niin vaikealukuisia, että niitä ei jaksa katsoa hetkeäkään. Kilometrin pituisessa lauseessa yksi välimerkki joka on piste, samassa lauseessa puhutaan lopulta joskus jopa monesta asiasta yms. Kiitos ja anteeksi.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 22.04.16 - klo:08:48
Itse en ole loukkaantunut, mutta tekstisi ovat niin vaikealukuisia, että niitä ei jaksa katsoa hetkeäkään. Kilometrin pituisessa lauseessa yksi välimerkki joka on piste, samassa lauseessa puhutaan lopulta joskus jopa monesta asiasta yms. Kiitos ja anteeksi.

Hyvinhän tuon luki, ilman ongelmia. Ehkä lukijassa ne erot on eikä tekstissä?

Tulevaisuus on sitä että autoa ei saa enää manuaalina, muutamilla merkeillä jo sellainen on tapahtunut joidenkin mallien kohdalla ja hyvä niin.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: joukose - 22.04.16 - klo:05:00
Minulle valinta oli yksinkertainen.
Ei DSG:tä kiitos.
Täällä maalla muutenkin tarvii seistä ruuhkissa niin harvoin ja vaihdella vaihteita että manuaalin harmittomuus seuraavalle 250 tkm ratkaisi asian.
Ja vaikka myisinkin 2-3 v ikäisenä niin aina löytyy ostajia ym. asioiden vuoksi. ;D
Itse en hirveästi stressaisi minkään laatikon kestävyydestä tuollaisessa käytössä.

Daatta

Lukiko joku Tuulilasin Octavia RS TDI 4x4 katsauksen, siinä moitittiin DSG:n toimintaa vähän joka tilanteessa. Ei ole lehteä nyt käsillä, jotta voisi referoida. Sinänsä yllättävää, että samat ongelmat/ominaisuudet vaivaavat vielä uusimmankin sukupolven laatikoita. Kaipa noiden kanssa oppii elämään, helpommalla pääsee kun valitsee manuaalin.  8)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

rami

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 22.04.16 - klo:09:21
Lukiko joku Tuulilasin Octavia RS TDI 4x4 katsauksen, siinä moitittiin DSG:n toimintaa vähän joka tilanteessa. Ei ole lehteä nyt käsillä, jotta voisi referoida. Sinänsä yllättävää, että samat ongelmat/ominaisuudet vaivaavat vielä uusimmankin sukupolven laatikoita. Kaipa noiden kanssa oppii elämään, helpommalla pääsee kun valitsee manuaalin. 
Kaiketi Audin ja muiden VG konsernin automaateissa sitten on eroja.
Vaikuttaisiko hinta myös laatuun??? ;)

Daatta

Ja joku oikeasti uskoo, etteivät DSG ja S tronic olisi samoja laatikoita? Ei se VAG:n laatikko paremmaksi muutu, vaikka siihen laitetaankin Audin rinkulat ja Premium hintalappu.  ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Flat - 21.04.16 - klo:19:26
Jos vain kirjoiteltaisiin hyviä tapoja noudattaen ja toisia huomioiden, niin ei mitään sääntöjä tarvita....ja näinhän se täällä pääasiassa sujuu.

Juuri näin! Esimerkiksi tällä tavalla:

Lainaus käyttäjältä: rami - 19.04.16 - klo:14:26
Huomaa kyllä sun kirjoituksestasi,että olet täysin pihalla tuuban jauhannassa.

Lainaus käyttäjältä: rami - 19.04.16 - klo:14:26
Vain AASI ajaa enää manuaalilla. ;D ;D ;D

Luonnollisesti "nauranaamat" perään läiskäisemällä kommentti muuttuu "hurtiksi humööriksi", josta vain joku tosikko ottaa itseensä. (Tässä tapauksessa se en kuitenkaan ollut minä, koska en aja manuaalilla  ;D ;D ;D). Ensimmäinen lainaus vaikuttaa muuten sivunmennen sanoen hieman erikoiselta. Jos on "täysin pihalla tuuban jauhannassa", niin silloinhan henkilö jauhaa jotain muuta kuin "tuubaa", eikö vain?

Lainaus käyttäjältä: Flat - 21.04.16 - klo:19:26Ja mitä noihin ramin juttuihin tulee, eihän niissä mitään asiatonta ole, kirjoitustyyli on hieman provokatiivonen. Turha ramia on (taas) ristiinnaulita. Itseäni ei mitenkään haittaa provokatiiviset jutut, päinvastoin.....mukavaa viihdettä.

Ja viihteenä niihin pitäisikin suhtautua. Makuasia sitten on, kuinka hyvää viihdettä ne edustavat. Mutta juju on siis siinä, että noiden juttujen pohjalta ei pidä lähteä yrittämään normaalia asiakeskustelua. Siitä ei tule mitään. Tilanne on vähän sama, kuin kaksi henkilöä juttelisi Helsingin tuomiokirkosta. A totetaa: "Kirkko on valkoinen", jolloin B vastaa, "ei, kyllä se on vihreä". Tämän jälkeen keskustelua ei enää kannata jatkaa. Tai jos sitä jatkaa, niin koko ajan on syytä pitää mielessä toisen keskustelijan erityiset ominaisuudet ja motiivit.

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 22.04.16 - klo:10:19
Ja joku oikeasti uskoo, etteivät DSG ja S tronic olisi samoja laatikoita? Ei se VAG:n laatikko paremmaksi muutu, vaikka siihen laitetaankin Audin rinkulat ja Premium hintalappu.  ::)

Minä ainakin uskon, että ne ovat samoja laatikoita. On vain hämmentävää lukea joidenkin käyttäjien kokemuksia tuosta oletettavasti täysin samasta vaihteistosta, kun ne ovat kovin erilaisia omiin kokemukseen verrattuna.

M_M

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 22.04.16 - klo:10:36
Minä ainakin uskon, että ne ovat samoja laatikoita. On vain hämmentävää lukea joidenkin käyttäjien kokemuksia tuosta oletettavasti täysin samasta vaihteistosta, kun ne ovat kovin erilaisia omiin kokemukseen verrattuna.

Ne ovat samoja laatikoita. Mutta, niissä on sisällä erilaisia ohjelmistoja (ja tietysti joitain fyysisiäkin eroja, kuten välityssuhteet) riippuen automerkistä, mallista, vuosimallista, moottorityypistä jne jne. Siksi eri ihmisillä on niin erilaisia kokemuksia DSG-vaihteistosta. Niiden kaikkien variaatioiden niputtaminen tuon yhden nimikkeen alle on suunnilleen yhtä perusteltua kuin kaikkien bensiinikäyttöisten moottorien niputtaminen samanlaisiksi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 22.04.16 - klo:09:21
Lukiko joku Tuulilasin Octavia RS TDI 4x4 katsauksen, siinä moitittiin DSG:n toimintaa vähän joka tilanteessa.

Luin kanssa jostain arvostelun ettei 184 TDI ja DSG pelannut oikein yhteen. Voi olla kyllä tuo samakin artikkeli.

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 22.04.16 - klo:09:21
, helpommalla pääsee kun valitsee manuaalin.  8)
Sanavalinta ei oikein toimi  ;).

Ei nyt täällä autopalstalla, mutta muuten on jäänyt kuva että monet vannoutuneet manuaali autoilijat ei ole edes ajanut automaatilla koskaan.

Hyvä esimerkki oli työkaverini, joka ei kelpuuttanut myyjän ilmaiseksi tarjoamaa Audi A4 TDI Multitronicia päivän sijaisautokäyttöön, ajoa olisi tullut luokkaa muutama kymmenkilometriä. (Vakionopeussäädin on myös iso "ei käy" samalla henkilölle).

Olen kanssa sitä mieltä ettei autoa kannata enää manuaalina ostaa, kun nykyään kulutus ja teho ei häviä automaatin kanssa, automaation suosion kasvu on vääjäämätön tosiasia ja näkyy jälleenmyyntiarvossa.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Daatta

En aja DSG:tä päivittäin koska sellaista ei taloudessa ole. Mutta kaikki Audi/VW koeajoautot ovat olleet DSG:llä, sen verran niistä on kokemuksia. Cupra oli koeajossa manuaaliversiona, sellainen tuli itsellekin tilattua.

Varmaan noita jääriäkin löytyy, itseäni en heihin vielä lue.  :P
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Pumpeli

Itsellä ollut ajokortti 25v ja ikinä en ole ajanu automaattivaihteisella autolla,joten siksi tullu aina päädyttyä manuaaliin,ennakkoluuloja ehkä tommosiin automaattisiin :)

VW:t

Saattaa johtua osittain siitä, kun jotkut ostaa alle 200hv autojakin.

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 22.04.16 - klo:10:36
Juuri näin! Esimerkiksi tällä tavalla:

Luonnollisesti "nauranaamat" perään läiskäisemällä kommentti muuttuu "hurtiksi humööriksi", josta vain joku tosikko ottaa itseensä. (Tässä tapauksessa se en kuitenkaan ollut minä, koska en aja manuaalilla  ;D ;D ;D). Ensimmäinen lainaus vaikuttaa muuten sivunmennen sanoen hieman erikoiselta. Jos on "täysin pihalla tuuban jauhannassa", niin silloinhan henkilö jauhaa jotain muuta kuin "tuubaa", eikö vain?

Ja viihteenä niihin pitäisikin suhtautua. Makuasia sitten on, kuinka hyvää viihdettä ne edustavat. Mutta juju on siis siinä, että noiden juttujen pohjalta ei pidä lähteä yrittämään normaalia asiakeskustelua. Siitä ei tule mitään. Tilanne on vähän sama, kuin kaksi henkilöä juttelisi Helsingin tuomiokirkosta. A totetaa: "Kirkko on valkoinen", jolloin B vastaa, "ei, kyllä se on vihreä". Tämän jälkeen keskustelua ei enää kannata jatkaa. Tai jos sitä jatkaa, niin koko ajan on syytä pitää mielessä toisen keskustelijan erityiset ominaisuudet ja motiivit.

Minä ainakin uskon, että ne ovat samoja laatikoita. On vain hämmentävää lukea joidenkin käyttäjien kokemuksia tuosta oletettavasti täysin samasta vaihteistosta, kun ne ovat kovin erilaisia omiin kokemukseen verrattuna.
Ã,,läpä Mattinen mene jälleen henkilökohtaiselle tasolle. Sinut saisi klimpata jäähylle. Minä en moiti koskaan ketään ensimmäisenä henkilökohtaisella tasolla vaan koirjoitan yleensä aina monikkomuodosssa.
Mene valittaan modelle niin saat jälleen rauhan sielullesi.
Kyllä sinun kirjoituksesi on niin turhanpäiväistä joopas eipäs jauhantaa ettei niissä kyllä ole mitään kerrottavaa.
;D ;D ;D

kt

^Tässä komppaan ramia ja pilkkua kun oikein viilaan, niin väärinhän tuollainenkin päättely on, kts alla:

"Ensimmäinen lainaus vaikuttaa muuten sivunmennen sanoen hieman erikoiselta. Jos on "täysin pihalla tuuban jauhannassa", niin silloinhan henkilö jauhaa jotain muuta kuin "tuubaa", eikö vain?"

Jos henkilö jauhaa jotain muuta kuin tuubaa, niin silloin virke kuuluu:

"täysin pihalla tuuban jauhannasta" eli ei osaa tehdä sitä lainkaan.

Jos sitten tarkoitus on todella sanoa, että "täysin pihalla tuuban jauhannassa", niin se pitää silloin kirjoittaa juuri noin.   :)

PS. sivumennen on oikein, ei siis sivunmennen.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

firstvw

Uusi/käytetty, diesel/bensa, farkku/sedan, iso/pieni, tehokas/lussu, 4-veto/2-veto, automaatti/manuaali ja renkaiksi vielä kitka/nasta, leveä/kapea, korkea/matala jne.. Siitä nyt jokainen valitsee oman yhdistelmänsä ja alkaa taivastelemaan miten joku voi valita toisin. Because I can

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy