Miksi joku vielä ostaa auton manuaalivaihteistolla

Aloittaja XUE, 01.03.16 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

Hsippe


Lalli

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 04.03.16 - klo:13:22
PSA ja VAG on vasta kaksi ties kuinka monesta autoja valmistavista konserneista, vaikka toki hinta / tilavuus onkin PSA:lla jo aika paljon parempi

No jaa en Peugetin hinnastossa huomannut 16000, paikkeilla Toledoa tilavampaa.

Automaateista puhuen onhan se kaupungissa paljon parempi. Manuaali on edukkaampi ja silläkin pärjää mutta joskus se kytkinjalka kramppailee.
Toledo 1.2 Tsi

teräksenharmaa

Yksi automaatin puolesta puhuva tekjä on se, että moottoreiden kierrokset laskevat koko ajan normiajossa. Uusi A4 on tästä hyvä esimerkki. Tuo edellyttää vaihteistolta laajempaa välitysaluetta, joka lisää vaihteiden määrää. Automaatti jaksaa vaihdella välityksiä, vaikka niitä olisi kuinka paljon. Vaikka 911 ja Corvette onkin tarjolla 7-vaihteisella manuaalilla, niin voi olla, ettei normiautoissa tulla koskaan menemään tuohon. Tuota useampivaihteisia manuaaleja on ainakin varsin hankala kuvitella.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 07.03.16 - klo:23:28
Yksi automaatin puolesta puhuva tekjä on se, että moottoreiden kierrokset laskevat koko ajan normiajossa. Uusi A4 on tästä hyvä esimerkki. Tuo edellyttää vaihteistolta laajempaa välitysaluetta, joka lisää vaihteiden määrää.

No se seuraava kysymys onkin miksi pitää olla pykälät, miksei voisi olla portaaton? Toki noissa on sitten ne omat ongelmansa luistojen, tehohäviöiden jne. kanssa. Mutta miksei tuotakin tekniikkaa voisi kehittää edelleen, noissa liene sitten teräshihnan juuri muuta keksitty ja tuostakin on jo jonkun verran aikaa ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 07.03.16 - klo:23:28
Yksi automaatin puolesta puhuva tekjä on se, että moottoreiden kierrokset laskevat koko ajan normiajossa. Uusi A4 on tästä hyvä esimerkki.

Laskevatko ne lineaarisesti auton vanhetessa ? Vai mallien välillä ?  8)

Oli miten oli niin kyllähän se uusi A4 2.0 TFSI 252 hp. matalaa kierrosta satkun nopeudessa pitää ( n.1500 rpm.) , itse en näe sitä yhteyttä automaattilaatikkoon muuta kuin välityksen suhteen, samahan olisi mahdollista manuaalillakin ja pienemmillä sisäisillä kitkoilla  ;)  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

japa

Tuo pienillä kierroksilla jurnuttaminen on minusta huono ominaisuus. Itselläni oli joskus dsg 7 vaihteinen loota. Ja kyllä kävi sääliksi konetta kun -30 pakkasellakin lähti ajamaan niin 55km/h kohalla oli jo seiska pesässä. Ei varmaan kovin terveellistä vejättää jääkylmää konetta. Toki  ja säälin ja vaihtelin vaihteita manuaallisesti kunnes kone lämpis. Toisekseen viive ja nykäys liikkeellelähdössä myös ärsytti. Nyt ajellaan manuaalilla ja tuskin olen kohtakaan vaihtamassa automaattiin.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Alhambra

Olen ajanut työni puolesta automaateilla, mutta ei ole tehnyt erityistä vaikutusta. Uudessa Alhambrassa on tästä syystä manuaalivaihteisto. Toki myönnettäköön, että DSG:n hinta (n. 3000 EUR kalliimpi) vaikutti myös valintaan. Lisäksi en usko, että vaimoni oppisi ajamaan automaatilla :D

tpu

Lainaus käyttäjältä: Alhambra - 17.04.16 - klo:13:47
Lisäksi en usko, että vaimoni oppisi ajamaan automaatilla :D

Tuohan on vähän sama asia kuin epäilisi, että henkilö joka osaa laskea kolmeen, ei välttämättä osaisi laskea kahteen.

referee

Lainaus käyttäjältä: Alhambra - 17.04.16 - klo:13:47
Olen ajanut työni puolesta automaateilla, mutta ei ole tehnyt erityistä vaikutusta. Uudessa Alhambrassa on tästä syystä manuaalivaihteisto. Toki myönnettäköön, että DSG:n hinta (n. 3000 EUR kalliimpi) vaikutti myös valintaan. Lisäksi en usko, että vaimoni oppisi ajamaan automaatilla :D
Et taida paljoakaan vaimoasi arvostaa 🤔
Automaatilla ellei opi ajamaan, kannattaa luopua autoilusta kokonaan, täytyy olla jo muillakin elämänalueilla vakavia puutteita 😳

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: referee - 17.04.16 - klo:14:28
Et taida paljoakaan vaimoasi arvostaa 🤔
Automaatilla ellei opi ajamaan, kannattaa luopua autoilusta kokonaan, täytyy olla jo muillakin elämänalueilla vakavia puutteita 😳

Tähän on pakko todeta, että meillä firmassa on yksi automaattiauto jolla useampi nainen ei suostu ajamaan, koska se on automaatti. Eivät suostu edes kokeilemaan ja on yritetty.

Eipä ole minulta pois vaikka onkin DSG:llä oleva auto. Kyllä mä silläkin ajelen.

Lainaus käyttäjältä: tpu - 17.04.16 - klo:14:17
Tuohan on vähän sama asia kuin epäilisi, että henkilö joka osaa laskea kolmeen, ei välttämättä osaisi laskea kahteen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Bonneville - 01.03.16 - klo:12:20Nykyisessä DSG, toiveena seuraavaan manuaali. Ai miksikö, uituttaa kun moottori jyrää 1200rpm taulussa, risteykseen kun hidastaa niin melko usein juuri ennen stoppia pääseekin jatkamaan eteenpäin-> laatikko arpoo, sportilla kierrokset ok, mutta sitten jää roikkumaan pitkäksi aikaa korkealle, risteyksissä 1-2 vaihde töksäyttää kun ei tiedä mitä pitäisi olla sisässä.

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 01.03.16 - klo:14:39Täytyy vielä kommentoida, että omassani ei tuollaista ole vielä koskaan esiintynyt. Oli auto sitten pysähdyksissä tai hitaasti etenemässä, aina veto on kytkeytynyt päälle siististi ja pehmeästi. Olenko vahingossa saanut toimivan askin, vai onko nyt vasta opittu tekemään kunnollisia DSG-laatikoita?

Minullekin nuo ”Hugh B:n” kuvaamat temput ovat kyllä vieraita. Omassa kärryssäni (A3) DSG7 on  ainakin toistaiseksi toiminnut mallikkaasti. Mukava sillä on ajaa, mutta mitä ilmeisimmin omissa ajoissa, jotka suurimmaksi osaksi ovat maan- ja moottoritieajoa, ei manuaalillakaan ajaminen olisi mitenkään erityisen tuskaista. Kerran oli mökkimatkalla alla A3 1.6 Tdi käsivaihteistolla, eikä matkalla Keski-Suomeen vaihdekeppiin tarvinnut kovin montaa kertaa koskea, vaikka ko. moottori ei mikään varsinainen voimanpesä olekaan.

Itselläni ei alun perin ollut tarkoitusta automaattia hankkia, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla Audimyynti melko painokkaasti tarjoaa asiakkailleen automaattia. Koeajoautot ovat aika lailla automaattipainotteisia, jolloin todennäköisesti itseni lisäksi moni muukin ”manuaalimies- ja nainen” helposti altistuu automaatin houkutuksille.

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 01.03.16 - klo:15:14DSG:llä pääsee nätisti ja joustavasti liikkeelle ja vaihdot ovat huomaamattoman siistejä.

Olen samaa mieltä. Toisaalta toisenlaisiakin näkemyksiä on esitetty. Liekö sitten niin, että DSG7 toimii eri merkeissä eri tavalla?

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 03.03.16 - klo:15:31Minä en kuitenkaan käyttänyt kirjoituksessani mitään superlatiivia enkä verrannut muihiin merkkeihin. Mursut vaan ovat näemmä luonteeltaan sellaisia eläimiä, että niiden täytyy päästä kuittailemaan.   :P

Vaikea sanoa mursuista yleensä, mutta ainakin tällä mursulla siihen on suorastaan patoamaton tarve.

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.03.16 - klo:10:00Toki ihmisten arvostukset ovat erilaisia ja manuaalin ystäville suotakoon kernaasti puolestani sen heille tuottama ilo. Se ei ole mitenkään minulta pois, joten en arvostele heidän valintaansa ja filosofiaansa.

Hyvin sanottu.

rami

Jokainen tekee itse valintansa.
UUSI A4 automaatilla,aivan loistava ajossa. Paikallaanpitoavustin on tosi hieno juttu ei tarvitse risteyksessäkään painaa jarrupoljinta odotellessa. Odottaa vaan vuoroa monot levossa ja painaa sitten kaasua kun lähdetään.
10-vuoden kuluttua nauretaan jo kepparihepoille. ;D ;D ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: rami - 17.04.16 - klo:17:00

10-vuoden kuluttua nauretaan jo kepparihepoille. ;D ;D ;D

Eli rami on sitä mieltä, että kun ajan manuaalivaihteisella autolla kymmenen vuoden päästä ( oletuksena että niitä valmistetaan ), niin kaikki nauravat minulle siksi, että ajan manuaalivaihteisella autolla.

marakeesi

Täällä ainakin toinen,joka ajaa keppivaihteisella autolla,malliaMB. En tiedä,saako E-mallin mersua enää keppivaihteisena,ainakaan hinnastossa ei enää löydy. Onneksi näitä ei tarvi yksityiskäytössä vaihdella kovin usein.

raipuli

Itse en osta automaattia kahdesta syystä. 1. Ajan pääasiassa matka-ajoa moottori- ja maantiellä, en koe automaattivaihteistolle mitään tarvetta, varsinkin kun automaattivaihteiset autot kalliimpia kuin manuaalit. 2. Automaattivaihteistossa huoltokulut ovat korkeammat kuin manuaalissa. Manuaalista vaihdatan öljyt "vapaaehtoisesti" noin 100tkm välein (eli noin 1,5vuoden välein) hinta työlle aineineen liikkuu 90-110, paikkeilla. mm. DSG:ssä huoltokulut ovat huomattavasti korkeammat (nimenomaan huoltokulut, mm DSG:n mahdollisista tähtitieteellisistä korjauskuluista en edes puhu). Jos ajaisin kaupunkipyörittelyä 20tkm vuodessa niin tilanne olisi aivan toinen...
Volvo V60 CC, D4 AWD 2020
Ex Ford Mondeo 1.6 tcdi 2015
EX Opel Astra Sport Tourer 1.7cdti man, Sport, 2011
Ex Skoda Octavia Combi 1.6tdi man Elegance 2010
Ex Skoda Octavia HB 1.9tdi man Ambiente 2007
Ex Ford Fiesta 1.4 Trend 2006

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: raipuli - 17.04.16 - klo:19:29
Itse en osta automaattia kahdesta syystä. 1. Ajan pääasiassa matka-ajoa moottori- ja maantiellä, en koe automaattivaihteistolle mitään tarvetta, varsinkin kun automaattivaihteiset autot kalliimpia kuin manuaalit. 2. Automaattivaihteistossa huoltokulut ovat korkeammat kuin manuaalissa. Manuaalista vaihdatan öljyt "vapaaehtoisesti" noin 100tkm välein (eli noin 1,5vuoden välein) hinta työlle aineineen liikkuu 90-110, paikkeilla. mm. DSG:ssä huoltokulut ovat huomattavasti korkeammat (nimenomaan huoltokulut, mm DSG:n mahdollisista tähtitieteellisistä korjauskuluista en edes puhu). Jos ajaisin kaupunkipyörittelyä 20tkm vuodessa niin tilanne olisi aivan toinen...

Tähän kiteytyy hyvin pitkälti oma ajatusmaailma. Nähnyt pari automaattilaatikon remontin loppulaskun, niin olen todennut että en uskalla käytettyä autoa ostaa missä automaattilaatikko on. Moni autonvalmistaja, kun on myynyt auton ettei laatikkoa tarvitse huoltaa ja sen jälkeen laatikkoa onkin pitänyt ruveta huoltamaan, jopa 60tkm välein. Eikä tuo huolto edes kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan, vaan on erikseen tilattavissa.

Mutta kyllä automaattilaatikoisella autolla liikkuminen on mukavampaa, kun tietää ettei remontteja tarvitse itse maksaa (Firman autot).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

arsik

Lupaan heti vaihtaa automaattiin,kun netistä loppuvat kirjoitukset niiden vioista nykivistä ominaisuuksista
hintavista remonteista ja lukuisista muista epäkohdista.
Eli valinta siirtyy minulta teille.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 08.03.16 - klo:09:11

Oli miten oli niin kyllähän se uusi A4 2.0 TFSI 252 hp. matalaa kierrosta satkun nopeudessa pitää ( n.1500 rpm.) , itse en näe sitä yhteyttä automaattilaatikkoon muuta kuin välityksen suhteen, samahan olisi mahdollista manuaalillakin ja pienemmillä sisäisillä kitkoilla  ;)  .
Yhteys matalien kierrosten ja automaatin välillä on ilmeinen. Jos halutaan pitkiä välityksiä maantienopeuksiin, niin vaihteita tarvitaan paljon, koska ykkösellä pitää pystyä ajamaan hitaasti ja perättäisten vaihteiden väliä ei saisi kasvaa liian suureksi. Kun vaihteita on paljon, niin käsin vaitaminen ei tule kyseeseen. Syy näkyy nopeasti, kun katsoo kuinka usein vaihteet vaihtuvat nykypäivän kehittyneimmissä automaateissa.

Pari päivää sitten kävin kokeilemassa uutta Mersun E-Klassea uudella nelisylinterisellä dieselmoottorilla ja uudella 9-vaihteisella automaatilla. Jos löydät jostain vähänkään vastaavan auton, jossa kierrokset pysyvät motariajossa yhtä alhaisena kuin tuossa, niin olen yllättynyt. Tuossa Mersun laatikossa pienimmän ja suurimman välityksen suhde on 9,15. Tuollaiseen ei manuaalilla enää oikein pääse.

Pitkä välitys tarkoittaa liisäntyneitä vaihtokertoja ihan mäissä, kiihdytyksissä ja sen sellaisissa. Sulavasti vaihtavalla automaatilla tuo nyt ei haittaa mitään, mutta monia kuskeja alkaa tympimään, jos sitä manuaalia pitää joka mäessä hämmennellä. Tämänkin vuoksi automaatit ovat manuaaleja luontevampia vaihteistoja matalilla kierroksilla ajamiseen.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: raipuli - 17.04.16 - klo:19:29
Itse en osta automaattia kahdesta syystä. 1. Ajan pääasiassa matka-ajoa moottori- ja maantiellä, en koe automaattivaihteistolle mitään tarvetta
Matalammat moottorin kierrokset ovat mukavuustekijä matka-ajossakin.

rami

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.04.16 - klo:17:46
Eli rami on sitä mieltä, että kun ajan manuaalivaihteisella autolla kymmenen vuoden päästä ( oletuksena että niitä valmistetaan ), niin kaikki nauravat minulle siksi, että ajan manuaalivaihteisella autolla.
Pitkälti näin......
Taatusti keskustelun luonne on täysin muuttunut mitä tulee automaattivaihteisiin autoihin.
Automaatit tekevät tuloaan niin voimakkaalla ryminällä.
Eipä monikaan enää kepparia osta kun on kerran automaatin makuun päässyt. Automaatti on taloudellinen ja mukava ajossa.
Todellakin riuhtoa sitä kepakkoa ei tulisi enää mieleenkään.
Itsellä on nyt menossa kolmas automaatti Golf,A3 ja nyt UUSI A4 ja missään niissä ei ole ollut vikoja. Se vaan huomioituna,että nämä ovat olleet kaikki uusimpia vehkeitä vm. 2010>>
Jos puhutaan jostain automaatin nykimisestä niin kyllä taatusti keppivaihteinen enemmän liikahtelee vaihtaessa jos verrataan automaattiin. Olisipa kiva verrata vaikka kaupunkiajoa jos asennettaisiin herkät anturit jotka mittaisivat auton liikkeitä vrt.Manuaali/automaatti.
Kyllähän sen huomaa kun lähdetään normaali kaasutuksella liikkeelle niin se keppari jää aina muutaman auton  mitan. En vertaa tätä mihinkään rallaamiseen. Automaatti on vain niin nopea. Nopeampi ja optimaalisempi toiminnaltaan kuin 90% autoilijoista.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 17.04.16 - klo:21:55
Pitkälti näin......
Taatusti keskustelun luonne on täysin muuttunut mitä tulee automaattivaihteisiin autoihin.
Automaatit tekevät tuloaan niin voimakkaalla ryminällä.

Tämä on tullut huomattua, kun katsellut sivusilmällä Superbia 170 heppaisena nelivetofarkkuna. Melkein kaikki on DSG:llä ja manuaalit on vähemmistönä. Harmi.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skriko

Ei ollut Scirocco 122 heppaista automaatilla. Ostin 160 heppaisen enkä olisi ikinä huolinut DSG:tä.
Ei ollut Toyota Celicaa 2004 Suomessa uutta automaatilla.
Ei ollut Opel Astra GTC 200 automaatilla.
Ei ollut Ford Fiesta ST:tä automaatilla.
Mille ne ihmiset oikein nauraa. Siksi ajan manuaalilla niin kauan kun voin, että ihmiset saavat nauraa.
Elämä on niin totista tallaamista monelle, että hienoa saada joku ihminen nauramaan pelkästään autolla ajaen.

kerkko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.04.16 - klo:23:55
Ei ollut Scirocco 122 heppaista automaatilla. Ostin 160 heppaisen enkä olisi ikinä huolinut DSG:tä.
Ei ollut Toyota Celicaa 2004 Suomessa uutta automaatilla.
Ei ollut Opel Astra GTC 200 automaatilla.
Ei ollut Ford Fiesta ST:tä automaatilla.
Mille ne ihmiset oikein nauraa. Siksi ajan manuaalilla niin kauan kun voin, että ihmiset saavat nauraa.
Elämä on niin totista tallaamista monelle, että hienoa saada joku ihminen nauramaan pelkästään autolla ajaen.

Ja sitten toisissa malleissa maahantuoja tekee valinnan kuluttajan puolesta automaatin hyväksi.

K.

rami

Lainaus käyttäjältä: kerkko - 18.04.16 - klo:06:22
Ja sitten toisissa malleissa maahantuoja tekee valinnan kuluttajan puolesta automaatin hyväksi.

K.
No sillehän ne nyt nauraa kun ei näistä mainisemistasi autoista juurikaan ole käyttöautoiksi joka oikeaa autoa tarvitsee. ;D


JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.04.16 - klo:08:44
No sillehän ne nyt nauraa kun ei näistä mainisemistasi autoista juurikaan ole käyttöautoiksi joka oikeaa autoa tarvitsee. ;D

Mikäs ihme noissa oikein vikana on? Ihan tuikitavallisia normituotantolinjalta tulleita menopelejä kaikki luetellut.

Meillä on taloudessa yksi DSG ja yksi manuaalivaihteinen. Ei pienintäkään ongelmaa siirtyä autosta toiseen. Talvella kieltämättä nautillollisempaa ajella 2.0T:llä, kytkeä espit pois ja potkaista auto luisuun kytkimellä.

DSG vaihtuu kesäkuun alussa toiseen samanlaiseen arpalaatikolla varustettuun.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

rami

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 18.04.16 - klo:09:03
Mikäs ihme noissa oikein vikana on? Ihan tuikitavallisia normituotantolinjalta tulleita menopelejä kaikki luetellut.

Meillä on taloudessa yksi DSG ja yksi manuaalivaihteinen. Ei pienintäkään ongelmaa siirtyä autosta toiseen. Talvella kieltämättä nautillollisempaa ajella 2.0T:llä, kytkeä espit pois ja potkaista auto luisuun kytkimellä.

DSG vaihtuu kesäkuun alussa toiseen samanlaiseen arpalaatikolla varustettuun.
No eihän nuissa sinänsä mitään vikaa ole mutta vähintään 95%ihmisistä ei tarvitse eikä hanki tuontyylistä ajopeliä itselleen.
Mielestäni kuuluu omaan sarjaan.

JaskaPankuttaja

Kun ajaa tasaisen satunnaisesti manuaalilla ja automaatilla niin ei osaa asiaan edes kiinnittää sen kummemmin huomiota.

Jos ajaisin voittopuolisesti vilkkaassa liikenteessä kaupunkialueella jossa ajo sisältää paljon pysähdyksiä ja ryömitystä niin sellaiseen käyttöön valitsisin auton jossa on momentinmuuntimella varustettu automaattivaihteisto.

Ja jos taas ajaisin pelkästään maantieajoa niin automaattia ei kaipaisi ollenkaan, automaatin pidemmillä välityksillä ei hintaeroa saa ajettua kiinni.

Kun ajaa siis kummallakin vaihteistotyypillä niin ei osaa kuin ihmetellä keskustelua momman kumman paremmuudesta.
Ihan sama kuin nasta- ja nastaton talvirengas.
Hyvät puolensa on molemmissa, käyttötarkoitus ja -tavat sitten kertovat kumpiko on parempi ratkaisu.

DSG-vaihteistot toimivat toimiessaan erinomaisesti, mutta en vielä omilla rahoillani ostettuun autoon sellaista ota.
Tulevaisuudessa ehkä, toistaiseksi momentinmuuntimellinen automaatti on käyttöautossani.
Todennäköisesti seuraava autoni on manuaali, jos päädyn siihen autoon joka on tällä hetkellä ykkösvaihtoehtona.

tet

Lainaus käyttäjältä: arsik - 17.04.16 - klo:20:34
Lupaan heti vaihtaa automaattiin,kun netistä loppuvat kirjoitukset niiden vioista nykivistä ominaisuuksista
hintavista remonteista ja lukuisista muista epäkohdista.
Eli valinta siirtyy minulta teille.

Tuolla perusteella autovalintasi on aika hankalaa? Mitään automerkkiä tuskin voit ostaa, kaikista löytyy vikoja kun vähän googlaa. Sigun mukaan sinulta löytyy 1.2TSI tallista, miten ihmeessä sellaisen olet ostanut kun siitä porsii jakopää satavamasti nettikirjoitusten mukaan?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

ExOctavisti

Päädyin 2014 vuonna keppivaihteiseen Ocu Combiin 1,6 tdi:llä.
Syy: 7- vaihteista kuivakytkin dsg:tä en uskaltanut omilla rahoilla ostaa (ei mitään autoetua, ei kilometrikorvauksia eikä edes verottajalta saa kilometrikorvauksia kun töihin kulkee myös julkinen..  >:( )
-2,0 tdi:n lisähinta oli silloin joku 3000, +dsg:n lisähinta jota en muista. 6-vaihteisen märkäkytkin dsg:n olisin kyllä uskaltanut ostaa jos budjetti olisi sallinut.

Momentinmuunnin automaatteja on ollut pari kappaletta aikaisemmin ja sellainen tulee toivottavasti myös seuraavaan autoon. Joku Volvo tai Bemari 8-pykäläisellä kelpaisi tai 6-7 vaihteinen märkä dsg/ planeettapyörähimmeli (Toyota/Lexus hybridi)  :D

Lisätään vielä että oma ajoprofiili on n. 90% ajosta maantiellä 80/100 rajoitusalueella.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: rami - 17.04.16 - klo:17:00
Jokainen tekee itse valintansa.
UUSI A4 automaatilla,aivan loistava ajossa. Paikallaanpitoavustin on tosi hieno juttu ei tarvitse risteyksessäkään painaa jarrupoljinta odotellessa. Odottaa vaan vuoroa monot levossa ja painaa sitten kaasua kun lähdetään.
10-vuoden kuluttua nauretaan jo kepparihepoille. ;D ;D ;D

Kehitystä että jo vuonna 2016 audissa on moinen ominaisuus  ;D
Tuo on tosiaan mukava jos valoissa pitkään joutuu odottelemaan ja nopeassa lähdössä säästää sen ajan mitä menee jalan siirrossa jarrulta kaasulle.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy