TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Repe_Ruutikallo

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 01.11.12 - klo:08:33
En viitannut kenenkään erityisesti enkä ole edes katsonut kuka on mitäkin kirjoittanut. Olen viime viikkoina käynyt lukemassa Suomi24:n surullisen kuuluisaa VW-osastoa ja huomannut tämän yhteyden.

Toisin kuin suomi24:ssä, täällä on jokaisella pakollinen oma nimimerkki. Vihjailu ei siis välttämättä ole hyvä kikka. Siinä joutuu moni syytönkin helposti epäilyttävään valoon.

apo

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 01.11.12 - klo:08:33
En viitannut kenenkään erityisesti enkä ole edes katsonut kuka on mitäkin kirjoittanut. Olen viime viikkoina käynyt lukemassa Suomi24:n surullisen kuuluisaa VW-osastoa ja huomannut tämän yhteyden.
Ensin esität vahvan väitteen asiayhteydestä ja seuraavassa hetkessä korjaat, ettei kyseessä ole kukaan erityisesti? Nyt mä kaipaan rautalankaversioo ???
Hutilyöntejä tulee itse kullekin, perästä kuuluu...

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: Repe_Ruutikallo - 01.11.12 - klo:08:43
Toisin kuin suomi24:ssä, täällä on jokaisella pakollinen oma nimimerkki. Vihjailu ei siis välttämättä ole hyvä kikka. Siinä joutuu moni syytönkin helposti epäilyttävään valoon.

Minulla ei ole aikaa tai mielenkiintoa alkaa keskustelupalstoja tarkemmin seuraamaan. Mutta näiden paikkojen keskusteluista yhteyksiä on löytynyt ja varmasti löytyy vieläkin:

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3269
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/4724

Tässä eräänä päivänä katsoin Suomi24:ssä provoa, joka viittasi tänne. Linkki sinne oli ilmestynyt samaan aikaan kun viesti tänne. Ehkä ihan sattumaa. Tai sitten ei. Mutta on syytä muistaa, että tänne voi kuka tahansa rekisteröityä ja kirjoittaa mitä tahansa.


tsi1490

Lainaus käyttäjältä: apo - 01.11.12 - klo:08:59
Ensin esität vahvan väitteen asiayhteydestä ja seuraavassa hetkessä korjaat, ettei kyseessä ole kukaan erityisesti? Nyt mä kaipaan rautalankaversioo ???
Hutilyöntejä tulee itse kullekin, perästä kuuluu...

Tässä se vahva väite oli siis:

"Vinkiksi muille sanoisin, että Suomi24:n VW-provoja työkseen kirjoittava häirikkö operoi myös täällä. Tämän näkee helposti kun vertailee tänne kirjoitettuja "epäilyttäviä" tarinoita ja Suomi24:n provoja ja niiden kirjoituskellonaikoja."

Ja se syy, miksi asiasta mainitsin, oli tässä:

"Tässä eräänä päivänä katsoin Suomi24:ssä provoa, joka viittasi tänne. Linkki sinne oli ilmestynyt samaan aikaan kun viesti tänne. Ehkä ihan sattumaa. Tai sitten ei. Mutta on syytä muistaa, että tänne voi kuka tahansa rekisteröityä ja kirjoittaa mitä tahansa."

Olisiko oikea tapa jättää asia huomioimatta ja uskoa sinisilmäisesti kaikki, mitä kirjoitetaan?

apo

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 01.11.12 - klo:09:22
Tässä se vahva väite oli siis:

"Vinkiksi muille sanoisin, että Suomi24:n VW-provoja työkseen kirjoittava häirikkö operoi myös täällä. Tämän näkee helposti kun vertailee tänne kirjoitettuja "epäilyttäviä" tarinoita ja Suomi24:n provoja ja niiden kirjoituskellonaikoja."

Ja se syy, miksi asiasta mainitsin, oli tässä:

"Tässä eräänä päivänä katsoin Suomi24:ssä provoa, joka viittasi tänne. Linkki sinne oli ilmestynyt samaan aikaan kun viesti tänne. Ehkä ihan sattumaa. Tai sitten ei. Mutta on syytä muistaa, että tänne voi kuka tahansa rekisteröityä ja kirjoittaa mitä tahansa."

Olisiko oikea tapa jättää asia huomioimatta ja uskoa sinisilmäisesti kaikki, mitä kirjoitetaan?
Sen päättäköön jokainen itse, mitä uskoo. Halusin vaan lisäselvitystä, mihin kommentilla viittasit. 

toukopouko

Selvyydeksi sanottakoon että minä en ikinä ole kirjoittanut viestin viestiä suomi24 palstalla. Vähän **tuttaa moinen provoilijaksi vihjailu. Tämä -3kâ,¬ arvonalennuskokemus oli vain tapahtuma mikä sattui vastaan kun autoa olin vaihtamassa. Ei siinä sen kummempaa. Ei minulla ainakaan ole tietoa kuinka laajamittaista tälläinen TSI hylkiminen sitten on, eikä tästä mitään elämää suurempaa johtopäätöstä kannata vetää. Tuossa liikkeessä asia kuitenkin on näin, muualla voi olla kohtelu erilaista.

RoccoScientist

Kriittisyys on hyvästä aina kun lukee netistä. Ei esim. tuo kaksoisahdetun hylkiminen kuitenkaan sieltä epäuskottavimmasta päästä ole. Jos myyjä on sattunut vaikka tätä palstaa lukemaan, hän saa helpon tekosyyn tarjota vaihdokista vähemmän rahaa. Kyllä minultakin volvoliikkeessä kysyttiin onko autossani DSG (ei ole) ja sitten voivoteltiin, että niistä ei tosiaan uskalla antaa vaihdossa yhtä hyvää hyvitystä etenkään jos mekatroniikka ei ole uusittu, mutta ei tätä tietenkään kaikilta kauppiailta voi odottaa kuulevansa. Sehän on sitä ammattitaitoa tuntea kilpailevien merkkien heikkoudet ja vahvuudet ja sitähän ei tunnetusti läheskään joka myyjältä hirveästi löydy. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

pomo

Aina kannattaa koittaa keksiä syitä, miksi maksaa vähemmän. Kerran sanoivat eräässä pölhön autoliikkeessä,että voi voi kun tuossa kyljessä on naarmu. Täytyy vähentää tuosta hyvityksestä 1700 euroa. Oli siinä pieni naarmu,jonka olis saanut fiksarilla kuntoon. Ehdotin,että laitan kuntoon ja tuun sitten takas. Sekin oli huono vaihtoehto, eikä voi kuulemma luvata,että hyvitys nousis vaikka korjaan?!? Noh en tullut takas.

Mutta jos vaihdetaan asiaan, varasin tuossa muutamapäivä sitten huoltoa ja  kysyin tuosta 15d7 kampanjasta. Tsi 1.8 ja cdaa tyyppi. Alustanumerolla ei löydy avoimia? Eli onko näin, että saman ikäisissä autoissa on eri osia,joista osassa vikaa?

Kapa

LainaaSehän on sitä ammattitaitoa tuntea kilpailevien merkkien heikkoudet ja vahvuudet ja sitähän ei tunnetusti läheskään joka myyjältä hirveästi löydy.

Todelliset ammattimiehet eivät puutu tuollaisiin yksityiskohtiin, vaikka tietäisivätkin, vaan tekevät kauppaa. Myyjä, joka rupeaa mollaamaan vaihdokkia on melko pian työtön automyyjä.

rampas

Lainaus käyttäjältä: pomo - 01.11.12 - klo:20:54
Eli onko näin, että saman ikäisissä autoissa on eri osia,joista osassa vikaa?
Jep, on mahdollista. Mutta asiahan on tarvittaessa helppo tarkistaa, soita tai laita sähköposti johonkin toiseen huoltoon ja pyydä tarkistamaan rekkarillasi onko kampanjoita auki.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: pomo - 01.11.12 - klo:20:54

Eli onko näin, että saman ikäisissä autoissa on eri osia,joista osassa vikaa?
Samoja osia voi tulla useammalta alihankkijalta.Toisen kestää,toisen ei.Osa saattaa olla myös "päivitetty" jossain vaiheessa vuotta.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 01.11.12 - klo:21:41
Todelliset ammattimiehet eivät puutu tuollaisiin yksityiskohtiin, vaikka tietäisivätkin, vaan tekevät kauppaa. Myyjä, joka rupeaa mollaamaan vaihdokkia on melko pian työtön automyyjä.

Voihan se olla, että jos DSG olisi löytynyt, niin asiasta ei oltaisi ääneen sanottu, mutta eivät potentiaaliset vaihteistorempat mitään turhia yksityiskohtia minusta ole. Minullahan oli sitä paitsi "hyvä" vaihdokki, kun DSG:tä ei löytynyt. Tätäkään ei toki suoraan sanottu.

Ja pomo on toki oikeassa, että monesti on vain mielikuvituksen puutteesta kiinni, jos ei löydy jotain veruketta tarjota autosta huonosti. Sitä suuremmalla syyllä DSG:tä, jakoketjuja, öljyputkia ja ties mitä muuta voi syyttää.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

eGetin

Myyjä joka mollaa vaihdokkia on piakkoin työtön myyjä juuri sen takia ettei kukaan halua sellaisen kanssa tehdä kauppaa. Tyhmäkin älyää saavansa huonon tarjouksen jos myyjä hakee vaihdokista vain huonot puolet. Vaihtoehtoisesti jos myyjä kehuu vaihdokkia erittäin hyväksi ja halutuksi niin tarjous saattaakin näyttää asiakkaan silmässä ihan hyvältä. Tokihan huono tarjous paljastuu jos jostain muualta saa parempaa, mutta Suomessakin lienee paljon ihmisiä jotka ovat tyytyväisiä vain yhteen tarjoukseen. Ei nuo alennusprosentit suhteessa muuhun Eurooppaan voi muullakaan selittyä :D

Mikey

Onko kukaan muuten vaivautunut laskemaan, montako konerikon kokenutta autoa tässä viestiketjussa on raportoitu ?

Itse Fordiin vaihtaneena ja Ford-palstaa seuraavana huomiota on herättänyt, ettei Ford-palstalla ole minkäänlaista keskustelua mistään isommista vaivoista - olisiko VAG:n uusien teknologioiden testaamisproseduurissa jotain vialla?

Aanold

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 01.11.12 - klo:21:41
Todelliset ammattimiehet eivät puutu tuollaisiin yksityiskohtiin, vaikka tietäisivätkin, vaan tekevät kauppaa. Myyjä, joka rupeaa mollaamaan vaihdokkia on melko pian työtön automyyjä.

Kun kävin kauppaa bluegt:stä, niin eräässä firmassa kehuttiin sciroccoa erittäin hienoksi autoksi, ja toisessa valitettiin kun "ei perheet tällaista osta, ja siellä ja siellä on siihen ja siihen hintaan myynnissä samanlainen ja blablaaablaaa". Hyvityseroahan näillä ei ollut kuin 50e, mutta "mollausliikkeen" valitseminen ei ollut vaihtoehtokaan tuon jälkeen. Kaupat tehtiinkin sitten "kehuvan" kaverin putiikissa.

Jostain syystä mua ei kiinnosta kuinka paska nykyinen autoni on myydä eteenpäin, ja hyvä myyjä pitääkin sen omana tietonaan. Vai olettiko mun hyväksyvän tarjouksensa kun vihdoin ymmärrän kuinka vaikeaa on myydä autoani?

VAG!

#1155
Lainaus käyttäjältä: Mikey - 02.11.12 - klo:09:05
Itse Fordiin vaihtaneena ja Ford-palstaa seuraavana huomiota on herättänyt, ettei Ford-palstalla ole minkäänlaista keskustelua mistään isommista vaivoista - olisiko VAG:n uusien teknologioiden testaamisproseduurissa jotain vialla?

Google antoi Ford-foorumiksi Ford-Clubin keskustelupalstan. Viittaatko siihen? Jos kyllä, niin siellä näkyy keskustelun pääpaino olevan Escorteissa ja Sierroissa, joten en yhtään ihmettele, jos siellä ei pahemmin näy kommentteja uusien mallien ominaisuuksista.

Tämä Arena on kuitenkin aika poikkeuksellinen foorumi Suomessa ja ihan heti ei tule toista yhtä aktiivista foorumia mieleen, missä puhutaan pääosin uusista autoista. BMWforum on yksi, mutta siellä on paljon vähemmän porukkaa. Ja yllättäen sielläkin puhutaan uusien bemarien ongelmista.

EDIT: Ei kun olihan siellä yksi pitkä ketju uudesta Mondeosta. Satunnainen sivu sieltä:

http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?f=2&t=15329&start=475

pomo

Näyttää se taunuksessa ja muissakin merkeissä olevan vikoja,eri merkeillä vaan eri paikoissa. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että työmaan diesel taunus olisko se -09 - -10 toimi 160 tkm ja sitten meni kone. Korjaus kesti 6 vkoa.

Nykypäivän autot on varsin vikaisia, johtuu varmaan näistä kaikista avustimista ja muista sekä pienistä päästöistä.

Minä olen erittäin tyytyväinen tsi omistaja ja tunnen ainakin kolme muuta. Koneet:1.8, 2*1,4 + 2.0. Vai mitä pete?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 02.11.12 - klo:09:05
Onko kukaan muuten vaivautunut laskemaan, montako konerikon kokenutta autoa tässä viestiketjussa on raportoitu ?


Semmoinen nyrkkituntuma on ettei isoja rikkoutumisia ole paljon tapahtunut, koska useilla ketju on oireillut selkeästi etukäteen ja siihen on puututtu ajoissa. Tästä jakoketjusta voisi tietty tehdä gallupin, esim konerikko-vikavalo-parähdys/ääni-ei vikaa havaittu jaolla.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

apo

Meidänkin auton koneen vaihto ei johtunut jakopäästä, eli siinä mielessä tämä ketju on puhtaasti väärä.
Jakopäästä johtuneita totaalituhoja taitaa olla aika vähän.
Ja aika helposti tuntuu menevän koko kone vaihtoon, ainakaan pikaisen tutkimisen tuloksena tällaista konetta ei edes saa virallista reittiä pitkin kuin kokonaisena, esimerkiksi puolimoottoria (lohko ja alakerta) ei saa ollenkaan varaosaohjelman mukaan. Ja tietenkään kunnostus ei tullut kyseeseen, kun se taas olisi vaatinut koneistamoa.

Santeri

Tossa Heinäkuussa vaihdoin sähkövikaisen Octaviani -05 1.6MPI:n Passat -09 1.8Tsi jolla ajettu 140000km.
No eilen sitten yövuoron jälkeen lähdettiin työkaverin kanssa aamupalalle huoltoasemalle.
Huoltoaseman pihassa alettiin ihmettelemaan kun kone nostaa kierroksia tyhjäkäynnillä yli 2000:n.
No käytiiin syömässä ja lähdettiin takaspäin niin kaikki tuntu pelaavan OK. Ennen kuin oltiin työkaverin
pihassa niin alko kone vinkumaan ihan sikana.
No meinattiin että laturi varmaan menossa.
Lähdin kotia ajamaan (7km) niin kone alko aina vinkumaan kun kaasu ei painanut (kaikki jalankulkijat ja autoiliat kääntyivät katsomaan).
Ajoin kuitenkin kotipihaan ja unien jälkeen paikalliselle VW huollon pihaan. Ne sano heti että jakoketju venynyt ja kone alko just siinä pihassa käymään
ihmeellisesti ja moottorihäiriövalo vilkku kojetaulussa.
No kun soitto Veljekset Laakkoselle (mistä auton ostin) ne sano että jos tämä paikallinen VW huolto vois korjata sen ja he maksais sen.
No mutta paikallinen liike ei suostunut koska eivät halunneet osallistua tähän hommaan (ketju takuu remontit eivät oikein kiinnostaneet).
Auto lähti sitten hinurin kyydissä Veljekset Laakkoselle remonttiin.
Oli vakuutus täti Ifissä ihmeissään kun selitin minkä takia se piti yli 40km hinauttaa vaikka olin jo VW huollon pihassa.

Nyt sitten ootellaan maanantaita onko muuta hajonnut kuin jakoketju.
VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

tsi1490

Voikohan pelkällä ketjun venymisellä tulla noin oudot oireet??

rampas

Lainaus käyttäjältä: spusa - 03.11.12 - klo:13:42


No mutta paikallinen liike ei suostunut koska eivät halunneet osallistua tähän hommaan (ketju takuu remontit eivät oikein kiinnostaneet).
Auto lähti sitten hinurin kyydissä Veljekset Laakkoselle remonttiin.
Oli vakuutus täti Ifissä ihmeissään kun selitin minkä takia se piti yli 40km hinauttaa vaikka olin jo VW huollon pihassa.

Nyt sitten ootellaan maanantaita onko muuta hajonnut kuin jakoketju.
Jonkin verran, kun noista kuvioista tiedän, niin pakko kommentoida vähän. Ensinnäkin, valtuutettu merkkihuolto ei voi kieltäytyä tuosta hommasta, laita ehdottomasti palautetta maahantuontiin. Toinen asia, Ifin ei ole pakko korvata tuota hinausta, vakuutusehdoissa mainitaan hinaus lähimpään huoltoon. Mainitse ihmeessä tästäkin maahantuontiin...Rupeaa maahantuontiakin kiinnostamaan, koska tästähän seuraa VW-merkkisten autojen vakuutushintojen nosto, koska valtuutetut sopimuskorjaamot eivät korjaakaan autoja, vaan niitä joudutaan hinailemaan ympäri Suomea :)

Santeri

Lainaus käyttäjältä: rampas - 04.11.12 - klo:12:32
Jonkin verran, kun noista kuvioista tiedän, niin pakko kommentoida vähän. Ensinnäkin, valtuutettu merkkihuolto ei voi kieltäytyä tuosta hommasta, laita ehdottomasti palautetta maahantuontiin. Toinen asia, Ifin ei ole pakko korvata tuota hinausta, vakuutusehdoissa mainitaan hinaus lähimpään huoltoon. Mainitse ihmeessä tästäkin maahantuontiin...Rupeaa maahantuontiakin kiinnostamaan, koska tästähän seuraa VW-merkkisten autojen vakuutushintojen nosto, koska valtuutetut sopimuskorjaamot eivät korjaakaan autoja, vaan niitä joudutaan hinailemaan ympäri Suomea :)

Tuo ei ollut valtuutettu merkkihuolto. Eivätkä ne olis kerenneet ottaa autoa sisään kahteen viikkoon.
Mutta pääsyy oli että Laakkonen ei ole aikaisemmin antanut tehdän niitten takuu töitä varsinkaan näitä jakoketju hommia.
Ihmettelivät että miks nyt yks kaks saavatkin tehdä takuu jakoketju remontin.

Eipä ole ollut tuota huollosta muutakuin hyvää sanottavaa kun ex-octaviani ja vaimon Golfi siellä huollettu.
Tuntuvat tietävän hommatkin paremmin kuin Laakkonen (tuli huomattua Octavia vian metsästämisessä).
VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

rampas

OK, oletin, että puhut merkkihuollosta, kun kirjoitit VW-huolto.
Valmistajan/maahantuojan kustantamat takuukorjaukset on yleensä tehtävä merkkihuollossa, muuten eivät osallistu kustannuksiin. Ihmeelliseltä tuntuukin, että olisivat teettäneet työn jossakin muualla. Ellei sitten automyyjä ole laskenut, että kustannukset muualla tehtynä ovat hänelle halvemmat, kuin omassa korjaamossa tehtynä. Lyhytnäköistä ajattelua sekin liikkeen kannalta...

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: rampas - 04.11.12 - klo:15:41
OK, oletin, että puhut merkkihuollosta, kun kirjoitit VW-huolto.
Valmistajan/maahantuojan kustantamat takuukorjaukset on yleensä tehtävä merkkihuollossa, muuten eivät osallistu kustannuksiin. Ihmeelliseltä tuntuukin, että olisivat teettäneet työn jossakin muualla. Ellei sitten automyyjä ole laskenut, että kustannukset muualla tehtynä ovat hänelle halvemmat, kuin omassa korjaamossa tehtynä. Lyhytnäköistä ajattelua sekin liikkeen kannalta...

Kyse oli kuitenkin Laakkosesta eli firmasta, jolla on joillakin paikkakunnilla myös Skodan edustus. Eiköhän merkkihuoltokin voi halutessaan käyttää alihankkijoita, kuten monissa töissä käyttävätkin. Yhteydet maahantuojaan sitten Skodaa edustavan toimipisteen kautta.

Moni vie esim. peltikorjaukseen autonsa merkkiliikkeeseen, mutta eivät tiedä sitä, että auto lähtee hetimiten takaovesta jonnekin pärnäsen peltipajalle.. Korjattu auto palautuu merkkiliikkeeseen ja asiakasta palvellaan marmoritiskillä. Ei tarvitse kovin pitkään valvoa liikennettä jossakin isolla autokauppa-alueella, niin jo näkee hinurilla tai autojen kuljetusautolla kulkevan nipussa erilaisia peltivikaisia autoja jonnekin muualle.

Hannes

^ joo ja hyvä noin sillä on myös merkkikorjaamoja jotka tekee myös peltitöitä ja laatu noissa töissä ei välttämätä ole se paras mahdollinen, kokemusta on

kt

Lainaus käyttäjältä: rampas - 04.11.12 - klo:15:41
OK, oletin, että puhut merkkihuollosta, kun kirjoitit VW-huolto.
Valmistajan/maahantuojan kustantamat takuukorjaukset on yleensä tehtävä merkkihuollossa, muuten eivät osallistu kustannuksiin. Ihmeelliseltä tuntuukin, että olisivat teettäneet työn jossakin muualla. Ellei sitten automyyjä ole laskenut, että kustannukset muualla tehtynä ovat hänelle halvemmat, kuin omassa korjaamossa tehtynä. Lyhytnäköistä ajattelua sekin liikkeen kannalta...

Varmaan tähtäsivät Laakkosella jo seuraavaa ketjunvaihtoa. Olisivat saaneet vieritetyksi vikasyyn "ulkopuoliselle" korjaamolle. Eli ihan oikein teki korjaamo, kun ei suostunut hommaan.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

rampas

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 04.11.12 - klo:16:09
^ joo ja hyvä noin sillä on myös merkkikorjaamoja jotka tekee myös peltitöitä ja laatu noissa töissä ei välttämätä ole se paras mahdollinen, kokemusta on
jep, peltihommissa on aivan liian suurta vaihtelua laadun suhteen. Pääkaupunkiseudulla etenkin, hommia on niin paljon, että voivat valita parhaat päältä. Eli tekevät nopeita pikkuhommia, vaativia/hankalia hommia vältellään jos vain voidaan...johtaa auttamatta ammattitaidon laskuun, jos isoja töitä tehdään vain harvoin. Eihän puskurin/lokasuojan vaihtoon kaksista ammattitaitoa nykyisin vaadita.

Filixon

"Eniten suomalaiset autokauppiaat tuntuvat pelkäävän jakohihna- ja jakoketjuhuijareita."

Mistähän tuommoinen pelko mahtaa kummuta?

http://yle.fi/uutiset/autokauppiaan_huijaaminen_on_elaman_kohokohta/6367447
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Santeri

Eipä ollutkaan passatissa jakoketju mennyt vaikka niin paikallinen huolto epäili.
Oli mennyt huohotinputken joku venttiili joka nosti koneen paineita  ???
Tosta kun huolto tyyppi höpötti niin tuli heti mieleen vanha 406 pösöni ja sen huonotinputki ongelmat.

Olipa yllättäen auto hinattu Autotalo Laakkoselle vaikka piti mennä Veljekset Laakkoselle (vaikka moneen kertaan sen sanoin).
Eli meni taas vähän säätämiseksi tämäkin juttu mutta ei se mitään, kun ei tullut sitten itelle maksettavaksi.
Enkä ollut edes tiennyt että mulla ois ollut VW ajoturva mikä ois kanssa kattanut hinauksen ja sijaisauton.
Että näin tällä kertaa.
VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy