Skoda octavia II tdi RS -08 outo nykiminen

Aloittaja Atuca8, 26.02.19 - klo:06:54

« edellinen - seuraava »

Atuca8

Terve. Kaipailisin vinkkejä mikä vois olla vikana ocussa. Hommahan on se alku syksystä tuli ohjelmoitua auto ja egr ja dpf otettiin pelistä pois. Viikko pari meni niin auto rupes nykimään täyskiihytyksessä 1.5- 2.5tuhannen kierroksien välillä ja sytytti härövalon joka herjaa lambdaa että sähkön signaali juuttunut laihalle. Autoon on yritetty vaikka mitä vaihtaa ja tutkiskella mutta vikaa löydy mm lamboja vaihettu kaks kertaa ja turbo käyty läpi,ilmamassat on oikein ja eikä oikeen ilmavuotojakaan löydy,ECU myös tarkistettu mutta ei vikaa siellä. Lambda arvot näyttää heittelevän tuolla 1.6-1.8 välillä eli liikaa..

mfroberg

Kai sentään aivan ensiksi otit yhteyttä kulkineen ohjelmoijaan ennen kuin sokkona rupesit vaihtamaan osia?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Atuca8

No tottakai ja ohjelmassa ei ollu mitään ja ei sekään löytäny sille syytä miksi moista tekee

a_jaba

Melkein voisi rahasta lyödä vetoa, että orkkis softa sisälle ja auto alkaa toimimaan. Ei olisi ensimmäinen kerta, että softa on viallinen tarkistuksista huolimatta..

Esim. tässä yksi tapaus http://www.vagarena.fi/index.php?topic=40769.msg651115#msg651115

Tässä pikainen referointi tapahtumista:

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 17.10.18 - klo:21:20
Stage 1 softa tammikuussa ja elokuussa egr-off kun alkoi temppuilemaan.

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 18.10.18 - klo:20:29
Softa tarkastettu eikä vika ole siinä.

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 01.11.18 - klo:15:05
Vakiosofta ajetaan tänään takaisin.

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 23.01.19 - klo:15:06
6000km takana vakiosoftalla ilman ongelmia.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

erttuli

#4
Voisin lyödä vetoa, että kyseessä on jokin pilipali-ohjelma tai homma tehty juostenkusten. Ei minkäänlaisia ongelmia ollut itsellä ohjelmoidun RS TDI kanssa aikanaan. Ohjelmoitiin DSG, Stage2, EGR ja DPF off. Tietysti se pönttö myös tyhjennettiin sisuskaluista ja EGR tulpattiin, voit kuvitella mitä tapahtuu jos polttoa ei ole käytössä, mutta pönttö paikoillaan. Uskomatonta mutta totta, jotkut tekevät DPF- OFF ilman pöntön tyhjennystä. Jos olen väärässä niin on kummallinen tämä ongelmasi. Täyttyy ohjelmoituna meinaan hiukan nopeammin kun vakiona. DPF OFF-> pönttö on pakko tyhjentää jos haluaa välttyä ongelmilta, eihän tuossa ole mitään järkeä muuten  8).

Atuca8

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 26.02.19 - klo:13:02
Melkein voisi rahasta lyödä vetoa, että orkkis softa sisälle ja auto alkaa toimimaan. Ei olisi ensimmäinen kerta, että softa on viallinen tarkistuksista huolimatta..

Esim. tässä yksi tapaus http://www.vagarena.fi/index.php?topic=40769.msg651115#msg651115

Tässä pikainen referointi tapahtumista:
[/quote
Auto on vakio tällä hetkellä ku kokeiltiinkin että mitä se tekee vakiona niin täysin samaa nykimistä mutta ohjelmoituna se oli paljon voimakkaampaa.. dpf on tyhjennetty ihan oikein ja egr tulpattu ja ohjelmoitu pois.

Atuca8

Jos on oulun alueella joku seppä joka ymmärtää vcds päälle niin vois tutkailla vähän eri arvoja mitä tuo antaa meinaan on todellakin mystinen vikaku auto käyny kolmella eri korjaamolla jo mutta eivät keksi syytä nykimiselle.

M_M

Jos sieltä on DPF suolistettu ja EGR tulpattu, niin ei kai se sillä vakio-ohjelmalla voikaan kovin hyvin toimia? Eikö nuokin pitäisi vielä palauttaa ennalleen sen softan lisäksi ja sitten alkaa tutkia mikä sitä vaivaa.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Atuca8 - 26.02.19 - klo:14:25
Auto on vakio tällä hetkellä ku kokeiltiinkin että mitä se tekee vakiona niin täysin samaa nykimistä mutta ohjelmoituna se oli paljon voimakkaampaa.. dpf on tyhjennetty ihan oikein ja egr tulpattu ja ohjelmoitu pois.

Eli ei ole vakio jos EGR on ohjelmoitu pois. Tuossa linkkaamassani tapauksessa juuri siitä EGR ohjelmoinnista ne viat alkoivat.

Toisaalta jos DPF on tyhjätty niin ei sitä enää alkuperäisellä softallakaan toimimaan saa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Atuca8

Eli kokkeilakko mitä sanoo kun ottaa egr takaisin kokonaan peliin mukaan vai?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy