Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7

Eilen antoi jotain ”hydrid system failure” tms herjaa mutta se hävisi. Onko muilla näkynyt?

Tulin siis sähköllä töistä kotiin ja pysäytin postilaatikolle hetkeksi. Sammutin auton napista ja lähdin liikkeelle taas aika hätäisesti niin siinä tuli herja. Antoi ajaa katokseen normaalisti ja kun illalla kävin katsomassa uudestaan niin ei herjannut enää. Ajoin vähän lenkkiä eikä mitään herjaa tai ongelmaa.

siige

On kyl ihme homma tää sähkölämmitys...
Nyt 25km sekalaista matkaa takana, niin jatkuvasti sähkönkulutus tuossa 5kwh. Eli lämmitin ei lähde pois päältä. Oon ajanut polttiksella jäähdyttimen nesteet 90c ja ei auta. Kokoajan n.5kwh kulutus ja kun ottaa lämmityksen pois niin tippuu nollaan. Ei tääl ole edes pakkasta. Veikkaan, et toi webasto sekottaa tän auton, se meinaan pörisi 15min ennen lähtöä ja silti sähkölämppäri lähti heti päälle.

siige

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 11.03.20 - klo:08:16
Eilen antoi jotain ”hydrid system failure” tms herjaa mutta se hävisi. Onko muilla näkynyt?

Tulin siis sähköllä töistä kotiin ja pysäytin postilaatikolle hetkeksi. Sammutin auton napista ja lähdin liikkeelle taas aika hätäisesti niin siinä tuli herja. Antoi ajaa katokseen normaalisti ja kun illalla kävin katsomassa uudestaan niin ei herjannut enää. Ajoin vähän lenkkiä eikä mitään herjaa tai ongelmaa.

Mulla tekee webaston käytön jälkeen välillä samaa. Pakko viedä tää romu johki päivitykseen.

TWBE

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 11.03.20 - klo:08:16
Eilen antoi jotain ”hydrid system failure” tms herjaa mutta se hävisi. Onko muilla näkynyt?

Tulin siis sähköllä töistä kotiin ja pysäytin postilaatikolle hetkeksi. Sammutin auton napista ja lähdin liikkeelle taas aika hätäisesti niin siinä tuli herja. Antoi ajaa katokseen normaalisti ja kun illalla kävin katsomassa uudestaan niin ei herjannut enää. Ajoin vähän lenkkiä eikä mitään herjaa tai ongelmaa.

Ainakin Hybrid Lexuksessa huonossa hapessa ollut 12V normiakku aiheutti tommosen sekoilun järjestelmässä, joka lähti poijes uudella 12V akulla.

duke7

^ ja ^^
Jep pitää huollossa kysäistä tästä jos nyt ei ala useammin tuota näyttämään.
En ollut muistaakseni weballa lämmittänyt ennen tuota ajoa.

PassatGte2016

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 23.01.19 - klo:13:30
Onko jollain tietoa / kokemusta, voiko tuosta antaa apuvirtaa?
Jämerän näköinen kaapeli, mennee suoraan akulle?


Kyllä voi - eilen tuli tuo testattua hinauspalvelun laitteella (järeän luokan apuvirtalaite). Olin toissapäivänä iltavuorossa töissä ja lähdössä Pasuunalla kotiin klo 00:10, kun oltiin perjantain puolella 13. päivä (en ole taikauskoinen), niin auto ei käynnistynyt. Mittaristoon tuli vikailmoitukset 8:sta apulaitteesta mm. alhaisesta 12V:n käynnistysakun virrasta. Auton suurjänniteakusto oli ollut 8A:n latauksessa, kytkettynä 10h tavallisesta lämmityssähkötolpasta, kuten aina töissä ollessani ja ajoakusto oli siis täynnä. Tällä Ruotsista tuodulla entisellä leasingautolla on ajettu nyt 78387km ja ostin sen käytettynä viime lokakuussa - itse olen ajanut sillä tähän asti ilman mitään vikailmoituksia 7200km. Olen ajanut sillä noin 4000km pelkällä sähköllä ja on mennyt joskus yli kaksikin kuukautta ilman tarvetta tankata bensaa.

Vikailmoituksia ihmetellessä aluksi infotainment-näyttö toimi, mutta ilmeisesti viimeisiä virtoja vietiin 12V:n käynnistysakusta tai joku suojaus tuli päälle, että näyttökin pimeni. Lopussa luovutin ja päätin mennä nukkumaan. Autosta poistuessa ovetkaan eivät enää lukittuneet.

Aamulla soitin Hinauspalvelun auton paikalle, jotta auto saatiin lähimmälle valtuutetulle Volkswagen-huoltopisteelle 60km:n päähän Kauhajoelle. Hinaajan tullessa paikalle, niin kuljettaja sanoi, että laita vaihde vapaalle (N-asentoon). Virtaa oli vielä sen verran, että sain vaihteen vapaalle. Sitten kuljettaja sanoi, että onko tässä vetokoukkua, jotta saadaan vedettyä siitä vaijerilla auto hinaajan kyytiin. Minä sanoin, että on tässä sähköinen koukku piilossa takapuskurin alla. Sanoin, että ootas hetki, niin otan sen esille. Pettymys oli suuri, kun koukulle ei tullutkaan lainkaan virtaa. Menin ohjaamoon ja laitoin vaihteen takaisin P-asentoon ja kokeilin sammuttaa virrat. Sitten painoin virtanappulaa uudelleen ja mitään ei enää tapahtunut ja en saanut enää edes vaihdetta vapaalle. Kuljettaja tuumasi, että annetaan sille apuvirtaa ja toi paikalle apuvirtalaitteen ja kytki sen Pasuunan ohjekirjasta löytyneiden ohjeiden mukaisesti noihin kahteen nastaan. Vetokoukku saatiin heti esiin ja vaihde vapaalle, mutta autoa ei apuvirrallakaan saatu käyntiin. Joitain suojauksia oli varmaan vielä päällä, joten auto vedettiin hinurin kyytiin ja vietiin VW-huoltoon, jossa auto on vieläkin.

-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

TWBE

#2106
Eipä kannata vielä murehtia, jos vaikka normi akku lahonnu vaan kokonaan alta eli se takakontissa oleva 12V tavallinen autonakku.
(Akun hinta + vaihtotyö)

passo_s

Miksi GTE moodilla ajelu lataa myös akkuja?

siige

12v akun vaihto k-caaralla 450,

avtsi

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 15.03.20 - klo:16:51
Miksi GTE moodilla ajelu lataa myös akkuja?
Koska GTE moodin on tarkoitus valjastaa kaikki käytössä oleva teho käyttöön, eikä tuo onnistu sen jälkeen kun akut on tyhjät. Jostain luin, että koittaisi pitää akun noin puolillaan GTE moodissa.

Kyselin jo golffipuolella tätä, mutta täällä näyttää olevan vilkkaampaa niin kysytään täälläkin, kun taitaa aika sama logiikka olla näissä kuitenkin.

Onko normaalia, että akkujen tyhjentyessä ja moottorin käynnistyessä auto alkaa hybriditilassa lataamaan akkua? Käytännössä lataa hetken aikaa, sitten mennään taas 300m sähköllä, sitten alkaa taas lataamaan, sitten taas 300m sähköllä jne. Tämä siis kaupunkiajossa.

Olisin kuvitellut, ettei auto hybriditilassa lataa akkuja muuta kuin jarrutusenergialla? Tuossa latauksen aikana kulutusmittari pyörii kuitenkin jossain 15-20l/100km kieppeillä ja tuntuu tyhmältä, että koko ajan vaihtelee latauksen ja sähkön välillä?
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Natina

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 16.03.20 - klo:19:37
Koska GTE moodin on tarkoitus valjastaa kaikki käytössä oleva teho käyttöön, eikä tuo onnistu sen jälkeen kun akut on tyhjät.

Kyselin jo golffipuolella tätä, mutta täällä näyttää olevan vilkkaampaa niin kysytään täälläkin, kun taitaa aika sama logiikka olla näissä kuitenkin.

Onko normaalia, että akkujen tyhjentyessä ja moottorin käynnistyessä auto alkaa hybriditilassa lataamaan akkua? Käytännössä lataa hetken aikaa, sitten mennään taas 300m sähköllä, sitten alkaa taas lataamaan, sitten taas 300m sähköllä jne. Tämä siis kaupunkiajossa.

Olisin kuvitellut, ettei auto hybriditilassa lataa akkuja muuta kuin jarrutusenergialla? Tuossa latauksen aikana kulutusmittari pyörii kuitenkin jossain 15-20l/100km kieppeillä ja tuntuu tyhmältä, että koko ajan vaihtelee latauksen ja sähkön välillä?

Samaa olisin vastannut GTE-modesta.

Eikös tuo normaalia ole, että auto pyrkii pitämään akussa muutaman kilometrin verran rangea. Ei se jarruttelusta sitä tarvittavaa energiamäärää saa, ellet laskeudu Alpeilta alas (huvittais kokeilla...). Kun rangea on vähän, mutta moottori ja kabiini jo lämmin, sammuu polttis mielellään hitaasti ajettaessa ja valoissa. Vastaavasti taas käynnistää sen liikkeellelähdöissä hyvinkin herkästi, ennen kuin auto on edes omaa pituuttaan liikkunut.

Jos haluat, että polttis ei rumbaa käyntiin-sähkölle koko ajan, laita akun lataus näytöltä päälle. Tuo tosin ei ainakaan ekologisuutta lisää. Ehkä se GTE-moodikin pakottaa em syystä polttiksen käymään pidempiä jaksoja.

Tästä löytyykin ikuinen aasinsilta kysymykseen, miten paljon vaikkapa matka-ajossa ilmenevä jatkuva polttomoottorin sammuttelu (ruuhkat, alamäet...) vaikuttaa koneen kestoikään? Onhan sillä selvästi jotain vaikutusta kulutukseen kun tuo auto kulkee parhaillaan karvan päälle 5 l/100 mutta tuleeko säästö moottorin kustannuksella?
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

avtsi

Lainaus käyttäjältä: Natina - 16.03.20 - klo:19:49
Samaa olisin vastannut GTE-modesta.

Eikös tuo normaalia ole, että auto pyrkii pitämään akussa muutaman kilometrin verran rangea. Ei se jarruttelusta sitä tarvittavaa energiamäärää saa, ellet laskeudu Alpeilta alas (huvittais kokeilla...). Kun rangea on vähän, mutta moottori ja kabiini jo lämmin, sammuu polttis mielellään hitaasti ajettaessa ja valoissa. Vastaavasti taas käynnistää sen liikkeellelähdöissä hyvinkin herkästi, ennen kuin auto on edes omaa pituuttaan liikkunut.
Nojuu, omaan logiikkaan vain tuntuisi fiksummalta, että "tyhjillä" akuilla käytettäisiin pelkkää polttomoottoria, ja sitten kun on tarpeeksi kertynyt jarrutusenergiasta potkua akkuihin, niin käytettäisiin sitä.

Lainaus käyttäjältä: Natina - 16.03.20 - klo:19:49
Tästä löytyykin ikuinen aasinsilta kysymykseen, miten paljon vaikkapa matka-ajossa ilmenevä jatkuva polttomoottorin sammuttelu (ruuhkat, alamäet...) vaikuttaa koneen kestoikään? Onhan sillä selvästi jotain vaikutusta kulutukseen kun tuo auto kulkee parhaillaan karvan päälle 5 l/100 mutta tuleeko säästö moottorin kustannuksella?
Jostain luin, että GTE mallien 1.4TSI:ssä on vahvistettu/käytetty erikoispinnoitteita kovimman rasituksen alle joutuvissa kohdissa.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Antore

Tuo volkkarin GTE-mode on Audissa nimetty battery hold -modeksi. Sillä ei ole mitään tekemistä suorituskykyyn vaan se on valinta jolla halutessaan voi 'rällätä' ja säilyttää samalla akun varauksen jos vaikka haluaa jossain vaiheessa jatkaa sähköllä ajoa. Ihan samalla tavalla se auto lähtee ajotavasta riippumatta kun kaasun painaa pohjaan. Tosin varmaan GTE:ssä myös tuo tila aktivoituu kick downin yhteydesä. Mutta hybrid-moodissakin kaikki tehot on käytössä kun kaasun painaa pohjaan.

TWBE

Olikos tohon hybrid akun kapasiteettiin muuta näyttöä kuin se kilometrimäärä? Vaikka prosentit tuntus paremmalta kuin toi kilometrien arpomisautomaatti.

avtsi

Lainaus käyttäjältä: Antore - 16.03.20 - klo:21:58
Tuo volkkarin GTE-mode on Audissa nimetty battery hold -modeksi. 
Onhan tuo battery hold volkkarissakin (ainakin golfissa). Ohjaus GTE modissa muuttuu jäykemmäksi ja vaikuttaa jotenkin kaasun vastaavuuteen, mutta ei sillä tosiaan tehoa lisää saa. Pitää vaan tosiaan huolen siitä, että sähköä on saatavilla. Battery holdi ei taida lykätä lisää virtaa akkuun, vaan pitää rangen siinä missä sattuu olemaan, oli se sitten 30 tai 3km?
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

aMatsoni

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 16.03.20 - klo:19:37
Onko normaalia, että akkujen tyhjentyessä ja moottorin käynnistyessä auto alkaa hybriditilassa lataamaan akkua? Käytännössä lataa hetken aikaa, sitten mennään taas 300m sähköllä, sitten alkaa taas lataamaan, sitten taas 300m sähköllä jne. Tämä siis kaupunkiajossa.

Olisin kuvitellut, ettei auto hybriditilassa lataa akkuja muuta kuin jarrutusenergialla? Tuossa latauksen aikana kulutusmittari pyörii kuitenkin jossain 15-20l/100km kieppeillä ja tuntuu tyhmältä, että koko ajan vaihtelee latauksen ja sähkön välillä?

Olen ymmärtänyt, että auto pyrkii pitämään polttomoottoria mahdollisimman hyvällä taloudellisuusalueella. Jos kaasupolkimella annostelee vain pientä kuormaa, auto lisää kuormitusta lataamalla samalla akkua. Kaasua enemmän painamalla lataus vähenee tai loppuu moottorin kuormitustilanteen mukaan.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Antore - 16.03.20 - klo:21:58
Tuo volkkarin GTE-mode on Audissa nimetty battery hold -modeksi. Sillä ei ole mitään tekemistä suorituskykyyn vaan se on valinta jolla halutessaan voi 'rällätä' ja säilyttää samalla akun varauksen jos vaikka haluaa jossain vaiheessa jatkaa sähköllä ajoa. Ihan samalla tavalla se auto lähtee ajotavasta riippumatta kun kaasun painaa pohjaan. Tosin varmaan GTE:ssä myös tuo tila aktivoituu kick downin yhteydesä. Mutta hybrid-moodissakin kaikki tehot on käytössä kun kaasun painaa pohjaan.
Gte-mode muuttaa tosiaan ainakin kaasun toimintaa ja ihan kuin sähkömoottori auttaisi herkemmin koko ajan. Eroa on siis ennen kick downia.
Ohjausta muuttaa ja manuaalin mukaan myös jarrujen käytöstä. En tosin ole jarruissa huomannut eroa.

Natina

Lainaus käyttäjältä: aMatsoni - 17.03.20 - klo:10:25
Olen ymmärtänyt, että auto pyrkii pitämään polttomoottoria mahdollisimman hyvällä taloudellisuusalueella. Jos kaasupolkimella annostelee vain pientä kuormaa, auto lisää kuormitusta lataamalla samalla akkua. Kaasua enemmän painamalla lataus vähenee tai loppuu moottorin kuormitustilanteen mukaan.

Näin se tuntuu tosiaan toimivan. Maantieajossakin huomaa, kun moottorin kierrokset on tasaisesti esim 2000 rpm, vaikka nopeus voikin vaihdella kiihdytysten ja mäkien myötä. Sähkö auttaa siellä missä tarvii, tai vastaavasti moottori lataa akkuja, kun tehoa on käytettävissä sillä puolella.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

passo_s

Lisäisin GTE moodi lisää lapsellista moottorin ääntä kajareihin.

Natina

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 17.03.20 - klo:13:14
Lisäisin GTE moodi lisää lapsellista moottorin ääntä kajareihin.

Pakkohan se on jotenkin differentoitua massasta ja antaa kuskille kuva, että nyt on kaikki kilowatit pelissä.  :)
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Natina - 17.03.20 - klo:12:06
Näin se tuntuu tosiaan toimivan. Maantieajossakin huomaa, kun moottorin kierrokset on tasaisesti esim 2000 rpm, vaikka nopeus voikin vaihdella kiihdytysten ja mäkien myötä. Sähkö auttaa siellä missä tarvii, tai vastaavasti moottori lataa akkuja, kun tehoa on käytettävissä sillä puolella.
Moottorit vetävät ihan normaalin hammasvaihteen kautta ja kierrokset muuttuvat nopeuden kanssa käsi kädessä. Sähkö auttaa polttomoottoria sitten, kun kaasua survotaan syvälle. Muutoin polttomoottorin kannattaa antaa toimia mahdollisimman korkeilla väännöillä. Jos vaikka mäessä tulee turhan paljon kourmaa isoimmalla vaihteella mennessä, niin vaihteisto heittää pienempää vaihdetta sisään sen sijaan, että sähkömoottorilla avustettaisiin polttomoottoria.

Banned

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 17.03.20 - klo:13:14
Lisäisin GTE moodi lisää lapsellista moottorin ääntä kajareihin.
Asiaan löyhästi liittyen, kyllä kuulostaa karmealle tuo neloskoneen rallatus, jos se sattuu käyntiin lähtemään. Masentaa ajella, parempi vaan että pysyy hiljaa ;D En tiedä onko kaikki nuo pienet neloskoneet tuon kuuloisia vai totuinko vaan edellisessä liian hyvin suoran kutosen murinoihin.
Passat GTE

avtsi

Lainaus käyttäjältä: Banned - 17.03.20 - klo:15:10
Asiaan löyhästi liittyen, kyllä kuulostaa karmealle tuo neloskoneen rallatus, jos se sattuu käyntiin lähtemään. Masentaa ajella, parempi vaan että pysyy hiljaa ;D En tiedä onko kaikki nuo pienet neloskoneet tuon kuuloisia vai totuinko vaan edellisessä liian hyvin suoran kutosen murinoihin.
Ainakin volvon nelipyttyseen T2 pikkuturboon verrattuna 1.4Tsi kuulostaa ihan kohtalaiselta.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Banned - 17.03.20 - klo:15:10
Asiaan löyhästi liittyen, kyllä kuulostaa karmealle tuo neloskoneen rallatus, jos se sattuu käyntiin lähtemään. Masentaa ajella, parempi vaan että pysyy hiljaa ;D En tiedä onko kaikki nuo pienet neloskoneet tuon kuuloisia vai totuinko vaan edellisessä liian hyvin suoran kutosen murinoihin.

Meillä on duunissa Cummins QSK50 pyörittämässä generaattoria, hekilöauton suora kutonen kuulostaa aika päristimeltä siihen verrattuna..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Haappis

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 17.03.20 - klo:13:50
Moottorit vetävät ihan normaalin hammasvaihteen kautta ja kierrokset muuttuvat nopeuden kanssa käsi kädessä. Sähkö auttaa polttomoottoria sitten, kun kaasua survotaan syvälle. Muutoin polttomoottorin kannattaa antaa toimia mahdollisimman korkeilla väännöillä. Jos vaikka mäessä tulee turhan paljon kourmaa isoimmalla vaihteella mennessä, niin vaihteisto heittää pienempää vaihdetta sisään sen sijaan, että sähkömoottorilla avustettaisiin polttomoottoria.

Oma auto käyttäytyy ainakin vakkarilla ajettaessa juuri niin, että se auttaa ylämäissä sähköllä sen sijaan, että vaihtaisi vaihdetta pienemmälle. Joskus auttaa mittarin perusteella jopa reilusti. Riippunee kaiketi mäestä ja vauhdista?

Natina

Lainaus käyttäjältä: Haappis - 18.03.20 - klo:15:46
Oma auto käyttäytyy ainakin vakkarilla ajettaessa juuri niin, että se auttaa ylämäissä sähköllä sen sijaan, että vaihtaisi vaihdetta pienemmälle. Joskus auttaa mittarin perusteella jopa reilusti. Riippunee kaiketi mäestä ja vauhdista?

Aloin jo epäilemään omia havaintojani, mutta juuri tuota se tekee! En tiedä, millä voima(t) välittyy noin portaattomasti renkaisiin molemmista moottoreista, mutta niin se tuntuu tekevän.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Natina

Lainaus käyttäjältä: Banned - 17.03.20 - klo:15:10
Asiaan löyhästi liittyen, kyllä kuulostaa karmealle tuo neloskoneen rallatus, jos se sattuu käyntiin lähtemään. Masentaa ajella, parempi vaan että pysyy hiljaa ;D En tiedä onko kaikki nuo pienet neloskoneet tuon kuuloisia vai totuinko vaan edellisessä liian hyvin suoran kutosen murinoihin.

Ehkä se GTE-moden "päristin" on juuri teikäläisille tehty.   ;D

Mua polttomoottorin käynti häiritsee lähinnä vain paikallaan seistessä, jos on vaikka juuri käynnistynyt ennen kuin pitää pysähtyä valoihin, niin äly antaa kuitenkin sen käytä lämpimäksi ennen ensimmäistä sammutusta. Ja voi jestas sitä kuminauhamaisuutta, jos sähköpuoli ei jaksakaan avittaa liikkeelle! Odotan aikaa, jolloin alla on täyssähkäri.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

avtsi

Onko kellään kokemusta auton menemisestä limp-modeen ilman mitään vikavaloja tai ilmoituksia?

Eilen kun lähdin motarille kiihdyttämään ei tuntunut tapahtuvan mitään kun kaasua polki, kierrokset nousi mutta ei liikkunut juuri mihinkään. Vauhtiin päästiin sitten pikkuhiljaa ja motarilla kun testailin, niin kevytkin kaasun painaminen käytännössä vain tiputti vaihteen pienemmälle, mutta ei kiihtynyt mihinkään koska kierrokset nousivat johonkin 5000rpm eikä tästä enää halunnut kiihtyä. Vakkarilla ajaessa pienessäkin ylämäessä tipahti vaihde neloselle. GTE-modissa (tai kaasupolkimen alla olevan kytkimen pohjaan runttaamalla) sentään sai vähän kiihdytettyä tarpeen tullen, kun sähkö avusti.

Uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimi taas normaalisti, 60km/h vauhdissa mentiin jyrkempiäkin ylämäkiä kutosella ilman ongelmia ja auto kiihtyi ilman sähköäkin.

Edellisessä volkkarissa kun tämä kävi, oli ahtopaineensäädin pettämässä, mutta silloin myös syttyi EPC valo mittaristoon. Nyt ei tosiaan palanut mikään vikavalo?
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

jaripetteri

GTE:hen uutta vannetta katsomassa ja 18" kokoa. Mitäs ET:tä tohon pitäisi laittaa? Saksalaiset sivustot tarjoavat ET30:ttä mutta jotenkin suosisin ET42:sta mikä vanne mallilta myös löytyy. Sama ET kelpaisi tarvittaessa Superbinkin (-09) jos ja kun joskus tulevaisuudessa vannejumppaa harrastaa. Rengaskoko toki eri. 225/45-18" olis menossa.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

PassatGte2016

Lainaus käyttäjältä: siige - 16.03.20 - klo:18:52
12v akun vaihto k-caaralla 450,
Volkswagen AG:n alkuperäinen AGM-käynnistysakku 58Ah/340A (osanumero 000 915 105 CB) Kauhajoen Käyttöautossa 410, (akku 258,75,, työt 148,70, ja tarvikkeet 2,55,).
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy