Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 07.06.15 - klo:19:13
, mutta en näitä ongelmia kovin vähäisinä pidä yksittäisen kuluttajan kannalta, koska toisilla saattaa olla viimeiset eurot siinä autossa ja tarvitsee sitä päivittäisiin työmatkoihin?

Eli jokainen yrittää jatkossa rimpuilla siellä marmorilla kykyjensä mukaan ja kieltäytyä maksamasta tehtaalle kuuluvaa laskua?
Vähäisellä tarkoitin uhrimäärää (joitakin satoja, ehkä tuhat) ja jokainen tapaus on jossain määrin yksilö. Siksipä Kulutta-asiamies ei kovin hevillä lähden ryhmäkannetta ajamaan. (Vert. lentojen myöhästymiset, selkeä asetuksiin perustuva juttu - mutta ei).

>Eli jokainen yrittää jatkossa rimpuilla siellä marmorilla kykyjensä mukaan ja kieltäytyä maksamasta tehtaalle kuuluvaa laskua?
Näin se Suomessa menee :-( Myöskään oikeudessa ei saa puhua muista vastaavista tapauksista, vain omat suorat kokemukset saa tuoda esiin  :'(

>Kaskoon kuuluu oikeusturvavakuutus
Tällä ei pitkälle pötkitä, maksimi korvausmäärä on 8500,- Tällä ei pääse edes käräjäsaliin, koska papereita pitää pyörittää kolme kierrosta ennen ensimmäistäkään istuntoa. Sitten jos häviää, niin oikeusturvavakuutus ei kata euroakaan vastapuolen kuluista, eli kaikki omasta pussista.

Mikäli on vähänkään omaisuutta/tuloja, niin käräjille ei Suomessa kannata mennä - ellei sitten ole valmistunut maksamaan oppirahoja 20-30 000,-
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

mjy

Päivitetään vähän tilannetta.

Eli meidän 1,8 TSFI A4 vm 2011 on vienyt uudesta alkanen litran öljyä / noin 3300 km. Tilanne on nyt 75000 ajettuna se, että öljyä kuluu litra / 2500 km. Joten puolen prosentin öljyseosbensalla mennään. Eikä tämäkään kulutus vielä aiheuta Audilla minkäänlaisia toimenpiteitä.

Meidän normaalilla  25000 km öljynvaihtovälillä lisätään oljyä siten 9 litraa.

No jonkun ajan päästä tästä saa joku hyvän vaihdokin.

kt

Eihän hyvää toimivaa laitetta kannata vaihtaa. 8) Samalla kun konepletiä nostaa, tulee venyteltyä, joten siinäkin vain säästyy turhemmilta vaivannäöiltä.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

TavanTallaaja

http://www.hs.fi/autot/a1305967192979

Koskeeko tämä Audin kanssa sovittu kanne Suomea? Ovatko ne, jotka ovat joutuneet säätämään moottoria omaan laskuun aikaisemmin oikeutettuja hyvitykseen jälkikäteen?
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-tr -09

jaripetteri

Eiköhän tuo ole jenkkilässä tuo uutisen ryhmäkanne. Olikos se niin että asiasta koitettiin ryhmäkannetta nostaa suomessakin mutta ovat liian erilaisia tapauksia nämä ettei onnistunut.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

kt

Suomen laki ei tunne ryhmäkannetta. Sellaista mahdollisuutta ei ole olemassa. Edes tupakkayhtiöitä vastaan ei voitu nostaa ryhmäkannetta Suomessa, vaan tapaukset olivat yksittäishenkilöiden nostamia.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Mikey

Ei taida olla muuta ryhmäkannemahdollisuutta kuin porukalla ajaa öljyä syövät autot VAG-liikkeen kotikadulle ja pyytää lehtimiehiä paikalle  :-[.

jaripetteri

Joo se taisi itseasiassa olla joku kuluttujasuojan ryhmävalitus mikä ei onnistunut koska oli liian erilaisia tapauksia. Joko tästä tai Audiclubin ketjusta siitä muistaakseni lueskelin.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jnsFI

Moro!

Aktivoiduin tähän itsekin taas. EX-EX-B8 kuluttaa uuden omistajansa mukaan öljyä 1l/1500km. Autoa käytettiin huollossa mittauksissa noin vuosi sitten, kun söi 1l/2500km ja oli liikkeen mukaan aivan normaalia. Nyt ei kuulosta enää siltä. Mitähän tässä tekisi. EX-B8 söi öljyä 30 000 km aikana 1 litran!
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

magai

1L / 1000km on audin mukaan normaali kulutus.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: magai - 04.07.15 - klo:23:33
1L / 1000km on audin mukaan normaali kulutus.

0.5L/1000km on tuo maaginen luku...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

ierikka

Onko muut huomanneet, että jos koettaa pitää öljymäärän tikun max-määrässä, niin öljyä saa lisätä ihan älyttömästi. Mutta jos pitää öljymäärän tikun puolessa välissä. niin kulutus vähenee olemattomaksi.
Lisäksi 3bg:ssä, missä kone on pitkittäin, niin pienikin alustan kaltevuus saa tikun näyttämään ihan sekavia.
Oman ALT-koneen kulutus on luokkaa 1dl/1000km, kun pitää siinä tikun puolessa välissä suurinpiirtein.
Edellisessä öljynvaihdossa lipsahti liikaa öljyä koneeseen, ja piti joku desi imaista pois. Mutta sen verran tuli vahinkoa, että venttiilikopan tiiviste alkoi fuskaamaan. Ei kyllä mahdu tajuntaan, että mistä johtuu. Mutta heti öljynvaihdon jälkeen fuskaaminen alkoi. 

Laars

Noniin, tuli siirryttyä Skodasta Audiin ja näyttäisi siltä, että öljynkulutus on aikamoista. Hyvässä uskossa ajattelin, että 1.8 TFSI on kohtalaisen turvallinen ostos, niiden öljynkulutuksesta kun on raportoitu varsin vähän.

Näin äkkiseltään näyttää siltä, että mennään juuri maagisessa 0.5L /1tkm rajassa, eli litra menee 2tkm.
AC:lle käynti bookattu ja aloitetaan seuranta. Antoi huollon kaveri ymmärtää, että tähän koneeseen ei mitään vippaskonsteja ole, vaan suoraan siirrytään koneremppaan jos kulutus on liiallista. Samassa hengenvedossa myös maininta, että kaksi huoltoa on mennyt jonnin verran pitkäksi (1600 ja 3000km), autossa on täysi AC:n huoltohistoria kuitenkin.

Kyseessä on vm -11, A4 avant 1.8 TFSI. Onko kenellekkään tehty tähän koneeseen öljyn kulutusta korjaavia toimenpiteitä?

Rapimehlus

Mulla vei toi 2.0tfsiq 0,6l/6500km. Ei ollu paha mielestäni :)

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Laars - 21.07.15 - klo:15:03
Noniin, tuli siirryttyä Skodasta Audiin ja näyttäisi siltä, että öljynkulutus on aikamoista. Hyvässä uskossa ajattelin, että 1.8 TFSI on kohtalaisen turvallinen ostos, niiden öljynkulutuksesta kun on raportoitu varsin vähän.

Näin äkkiseltään näyttää siltä, että mennään juuri maagisessa 0.5L /1tkm rajassa, eli litra menee 2tkm.
AC:lle käynti bookattu ja aloitetaan seuranta. Antoi huollon kaveri ymmärtää, että tähän koneeseen ei mitään vippaskonsteja ole, vaan suoraan siirrytään koneremppaan jos kulutus on liiallista. Samassa hengenvedossa myös maininta, että kaksi huoltoa on mennyt jonnin verran pitkäksi (1600 ja 3000km), autossa on täysi AC:n huoltohistoria kuitenkin.

Kyseessä on vm -11, A4 avant 1.8 TFSI. Onko kenellekkään tehty tähän koneeseen öljyn kulutusta korjaavia toimenpiteitä?

Missä kuplassa olet asunut kun et ole lukenut/kuullut että 1,8 vie öljyä?  :o Eikä turkulaisen audikuskin tempauskaan kantanut korviisi?  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Laars

No kaikkihan nämä kuluttaa öljyä, mutta se on eri asia paljonko. Turkulainen tapaus on kyllä tiedossa ja foorumeja koluttu läpi kyllästymiseen saakka. Ylivoimaisesti suurin osa liiallisesta öljyn kulutuksesta osuu tuohon kaksi litraiseen ja 1.8 tapauksia on paljon vähemmän, siitä kertoo jo sekin, että audilla ei tosiaan ole mitään muuta korjausyritystä tähän kuin koneremppa.

Tätä ennen oli erittäinkin vikaherkäksi nähty 1.4 tsi kaksoisahdettu alla, joka vei pikkasen alle litran 15tkm ja sitä ennen 1.6 tdi joka ei kuluttanut yhtään. Ei siis ole mitenkään uusi asia tämä minulle  ;)

Tästä koko ketjusta taisi yksi kokemus löytyä ja se oli koneen vaihto. Siksi tässä kyselin onko muita hiukan ehkä lievempiä kokemuksia.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Laars - 23.07.15 - klo:17:53
No kaikkihan nämä kuluttaa öljyä, mutta se on eri asia paljonko. Turkulainen tapaus on kyllä tiedossa ja foorumeja koluttu läpi kyllästymiseen saakka. Ylivoimaisesti suurin osa liiallisesta öljyn kulutuksesta osuu tuohon kaksi litraiseen ja 1.8 tapauksia on paljon vähemmän, siitä kertoo jo sekin, että audilla ei tosiaan ole mitään muuta korjausyritystä tähän kuin koneremppa.

Tätä ennen oli erittäinkin vikaherkäksi nähty 1.4 tsi kaksoisahdettu alla, joka vei pikkasen alle litran 15tkm ja sitä ennen 1.6 tdi joka ei kuluttanut yhtään. Ei siis ole mitenkään uusi asia tämä minulle  ;)

Sittenhän se ei ole tietämättömyyttä vaan jtn aivan muuta  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Laars

Eikös tässä Turkulaisen tapauksessa ollut kyseessä 2.0 TFSI ?

tet

Lainaus käyttäjältä: Laars - 23.07.15 - klo:18:07
Eikös tässä Turkulaisen tapauksessa ollut kyseessä 2.0 TFSI ?

2.0 ja 1.8 ovat samoja koneita, EA888. Tosin en ole varma onko Audilla tuossa 1.8-litraisessa valvelift (AVS) vai ei, 2-litraisessa käsittääkseni on. Muilla konsernimerkeillä noita ei ole, joten niissä ero koneiden välillä on kai vain iskun pituudessa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Laars

Mitäköhän lie taikatemppuja olivat siellä huollossa tehneet, softan päivittäneet?
Nyt olisi tonni ajettu mittauksen aloituksesta ja yhden palkin on öljymittari tippunut.

Sanoivat, että kestää noin vartin kun täyttävät öljyn ja aloittavat mittauksen tai jos tehdään jotain toimenpiteitä niin saattaa mennä kolme varttia. Puolisen tuntia siinä kesti ja eivät kommentoineet, että autolle olisi tehty mitään eikä kuitissakaan mitään lukenut. Öljyn kulutus kyllä tosin näyttää laskeneen dramaattisesti.

Tuppee

Eli olenko käsittänyt oikein että nämä facelifti mallit eli -12 eteenpäin ovat jo huomattavasti turvallisempia vaihtoehtoja?
Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.

ile

Lainaus käyttäjältä: Tuppee - 16.08.15 - klo:00:27
Eli olenko käsittänyt oikein että nämä facelifti mallit eli -12 eteenpäin ovat jo huomattavasti turvallisempia vaihtoehtoja?

Ei taida tässäkään ketjussa olla yhtään tapausta FL-B8:n (tai diesel-B8:n) öljynkulutuksesta. Sen verran kauan tuotakin faceliftiä on saanut, joten aivan varmasti "mutterin" ohessa tästä olisi jo kirjoiteltu moneen kertaan (alle parissa vuodessa taisin alkaa logitella tänne öljynkulutusta).

Täysin mutuna kehtaisin heittää, että kaikista epidemian moottoreista yli 80% on 2008-2012 pitkittäiskoneellisia 2.0TFSI:a.

Wekotin

Nyt olisi huippuyksilö myynnissä, turkulaismiehen öljysyöppö Audi ja vain 25ke pyytävät.  ;D

http://www.nettiauto.com/audi/a5/7400329

Ritzenhoff

Jos tuo on se öljysyöppö auto niin eikös tuossa pitäisi asia olla kerrottu lisätiedoissa. Ei tuollaista saa/voi eteenpäin autoliike myydä...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 16.08.15 - klo:15:07
Jos tuo on se öljysyöppö auto niin eikös tuossa pitäisi asia olla kerrottu lisätiedoissa. Ei tuollaista saa/voi eteenpäin autoliike myydä...

Kyllä se on sama kärry. Ehkä rempattu. Mitään asiasta tosin mainita.

Laars

Ei helvattu, ihan pokkana vaan myyntiin ilman sen kummempia mainintoja! Toivottavasti on teippien jäljet putsattu kunnolla ;D  Tuostahan saisi hyvää jutuntynkää keltaiseen lehdistöön ;)

ile

Ei VV-Auto vaan voi munata toista kertaa, joten pakosti ovat rempanneet ja ottaneet vielä tehtaalta 70% sponsorointipäätöksen ;)

Muuten voisi kuvitella, että olisivat työntäneet A5:n kiertoon johonkin pienempään häkkikauppaan.

Jaqne

Oma kävi viime viikolla huollossa ja aloitettiin öljynkulutusmittaus. Huollossa tehtiin huohotin muutos,  öljynerotin vaihdettiin ja moottorinohjaus päivitettiin. Ennen huoltoa kulutus oli 1l/2600km. Huollon kaveri sanoi että jos öljynkulutus jatkuu niin sitten tarkastellaan homma uudelleen ja tehdään suurempi remontti. Sanoi muuten myös että virheettömällä huoltokirjalla ja rullatuilla kilometreillä 84000km ei tarvitse olla huolissaan kustannuksista.

Laars

Noniin, nuolaisin ennenkuin tipahti. Tonnin jälkeen ölyjmittari nimittäin suorastaan syöksyi nollaan. Loppulos tänään 0,92 l /1tkm.
En ole täysin varma miten tuohon lukemaan päästiin sillä yksi palkki oli öljyä pihaan ajaessa ja mittarissa seurannan aloituksen jälkeen 1500km.

No, männät ja kiertokanget vaihtoon.

Laars

Ja jatkoa. Täytyy sanoa, että todella moitteetonta palvelua Audi Centeriltä.
Ei mitään jupinaa, katsoi huoltohistorian ja totesi, että korvaavat kaiken.

Autolla ajettu 120tkm ja 2011vm.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy