New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

automaattori

Sellaisen huhun kuulin jo ajat sitten että kovan kysynnän takia uusi DSG-tehdas on jo valmisteilla, mutta käyttöönottoon menee 2-3 vuotta. Joutuvat miettimään ja priorisoimaan tarkkaan mihin vaggineeseen halutun lootan laittavat. Takuulla käytettyjen DSG-autojen kysyntä kasvaa, vaikka täällä piruja seinille maalailtaisiinkin. Kuluttajan kannalta on käsittämätöntä ettei joka malliin saa vaihtoehtona automaattia. HALOO, nyt on vuosi 2012. Kuka teistä muistaa ajan kun puhuttiin että 2000-luvulla lennetään ilma-aluksilla eikä autoja ole enää ollenkaan. Nyt on oikeasti vuosi 2012. eikä saa kuplavolkkariin automaattilaatikkoa, hieman pistää huvittamaan ;D
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 02.01.12 - klo:14:39
Sellaisen huhun kuulin jo ajat sitten että kovan kysynnän takia uusi DSG-tehdas on jo valmisteilla, mutta käyttöönottoon menee 2-3 vuotta. Joutuvat miettimään ja priorisoimaan tarkkaan mihin vaggineeseen halutun lootan laittavat.
Täytyy sanoa, että jos tuo on todellinen syy Beetlen automaattivaihtoehtojen vähäisyyteen niin sitten vasta VAG:n politiikka asiassa ihmetyttääkin. Luulisi sentään, että emomerkki ja sen tarpeet priorisoitaisiin moisessa tapauksessa sisarmerkkien yläpuolelle.

Tuntuuhan noita lootia riittävän Sokotan ja Seatinkin tekeleisiin joten pidän varsin epätodennäköisenä, että laatikoiden huono saatavuus olisi syy niiden puuttumiseen Beetlestä. Ei sillä, että minä välttämättä tomaattia kaipaisin mutta moni muu todennäköisesti kaipaa. Ja toivottavasti myös tulevaisuudessa saa. Ettei tarvitse automaatin vuoksi ostaa tylsää Golffia :P.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 02.01.12 - klo:14:39
HALOO, nyt on vuosi 2012. Kuka teistä muistaa ajan kun puhuttiin että 2000-luvulla lennetään ilma-aluksilla eikä autoja ole enää ollenkaan. Nyt on oikeasti vuosi 2012. eikä saa kuplavolkkariin automaattilaatikkoa, hieman pistää huvittamaan ;D

Ettei nyt vaan ole jälleen kyse siitä, että suomalaisille ei vaan tarjota kaikkia vaihtoehtoja?

Millaisella voimalinjalla Beetle on Ameriikassa tarjolla?

Quality

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 02.01.12 - klo:18:10
Ettei nyt vaan ole jälleen kyse siitä, että suomalaisille ei vaan tarjota kaikkia vaihtoehtoja?

Millaisella voimalinjalla Beetle on Ameriikassa tarjolla?

Eikös tuo käy hyvästä mainostempusta: ensin saadaan porukka kuolaamaan uuden mallin perään ja pistetään siihen näytille vain pari hassua voimalinjaa. Väki ihmettelee, missäs muut, ja kuolaaminen jatkuu. Ja kuin taiottuna pimeydestä ilmaantuu uusia moottori- ja vaihteistovaihtoehtoja, ja kauppa käy ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Quality - 02.01.12 - klo:18:22
Eikös tuo käy hyvästä mainostempusta: ensin saadaan porukka kuolaamaan uuden mallin perään ja pistetään siihen näytille vain pari hassua voimalinjaa. Väki ihmettelee, missäs muut, ja kuolaaminen jatkuu. Ja kuin taiottuna pimeydestä ilmaantuu uusia moottori- ja vaihteistovaihtoehtoja, ja kauppa käy ;).

New Beetlen kohdallahan noin tehtiin eli Suomessa oli aluksi tarjolla vain 2,0 bensavapari ja 1,9 TDI. Sittemmin tuli vielä 1,8T ja aivan viimevuosina 1,6 vapari.

Muualla oli tarjolla alusta lähtien kaikeit 1,4 / 1,6 / 1,8T / 2,0 / 2,3 VR5 ja 3,2 -malleina ja tupaöljyvehkeet vielä päälle. Ei Suomessa, ehei..

Omassa New Beetlessä kyllästyin suhteelliseen lyhyisiin välityksiin ja 2,0 kone kiersi liikaa ja moottorin melu kohosi hallitsevaksi jo satasen vauhdissa. Kyselin jo tuolloin muita vaihtoehtoja, mutta Volkkari-kauppias esitti tietämätöntä muista vaihtoehdoista. Ei kuulemma ollut olemassakaan noita muita..

tn62634

Vanhan kopan avo voisi olla kiva.

hosee

Salaliittoteorioista huolimatta luulisin että todennäköisimmät syyt löytyvät sieltä rajallisen saatavuuden ja sen tosiasian että Suomi todella marginaalinen markkina-alue välillä. Ymmärtääkseni valikoimaa joudutaan rajaamaan vähän siksikin että niille tänne hinnotelluille malleille saataisiin edes sen verran volyymia että maahantuojalla olisi edes vähän neuvotteluvaraa hinnoittelun suhteen....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 02.01.12 - klo:18:58
Vanhan kopan avo voisi olla kiva.
Samasta haaveillut. Olishan se kiva ajella kesäkuumalla kukka hiuksissa Rosendahlin rantaan. ;D ;)

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: hosee - 02.01.12 - klo:20:09
Salaliittoteorioista huolimatta luulisin että todennäköisimmät syyt löytyvät sieltä rajallisen saatavuuden ja sen tosiasian että Suomi todella marginaalinen markkina-alue välillä. Ymmärtääkseni valikoimaa joudutaan rajaamaan vähän siksikin että niille tänne hinnotelluille malleille saataisiin edes sen verran volyymia että maahantuojalla olisi edes vähän neuvotteluvaraa hinnoittelun suhteen....
Mahtoiko tuo kommentti liittyä edellä olevaan keskusteluun DSG-mallien puutteesta? Jos näin on niin ihan vaan välihuomautuksena; Ei niitä ole sen kummemmin saatavana myöskään Saksassa. Ainoastaan 2-litraiseen saa ja siinä se onkin sitten vastavuoroisesti pakko kun muuta ei ole tarjolla.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 02.01.12 - klo:20:30
Mahtoiko tuo kommentti liittyä edellä olevaan keskusteluun DSG-mallien puutteesta? Jos näin on niin ihan vaan välihuomautuksena; Ei niitä ole sen kummemmin saatavana myöskään Saksassa. Ainoastaan 2-litraiseen saa ja siinä se onkin sitten vastavuoroisesti pakko kun muuta ei ole tarjolla.

OK, mallisto on siis ainakin alkuvaiheessa kapea. Jenkeissä tuskin edes myydään pikkulohkoa, joten vaihteisto ei ole ongelma.

Onhan mallistossa muitakin rajoitteita, kuten perusmallin värikartta, joka on sanalla sanoen niukka. Eiköhän se ja moni muukin optioihin liittyvä seikka tule vuosien mittaan laajentumaan.

Docw

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 02.01.12 - klo:18:10
Millaisella voimalinjalla Beetle on Ameriikassa tarjolla?

2.5 litran 5-sylinterinen antiikkimoottori joko manuaalina, tai tiptronic automaattina
ja
2.0TSI manuaalina tai 6-vaihteisella DSG automaatilla

Quality

Lainaa2.0TSI manuaalina tai 6-vaihteisella DSG automaatilla

Siinähän se tuli: Ameriikan markkinoille DSGtä kyllä riittää ::)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

jkuisma

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 02.01.12 - klo:20:30
Jos näin on niin ihan vaan välihuomautuksena; Ei niitä ole sen kummemmin saatavana myöskään Saksassa. Ainoastaan 2-litraiseen saa ja siinä se onkin sitten vastavuoroisesti pakko kun muuta ei ole tarjolla.

Jep. Ehkä vika on mun korvieni välissä mutta tämä saatavuuskuvio kuullostaa kovasti samalta kuin matkapuhelinpuolella Nokia vs. Apple lanseeraukset (ottamatta mitenkään muuten kantaa kummankaan paremmuuteen): Esitellään tänään uutuusmalli, joka Nokialta tulossa myymälöihin "Q3/2012" ja Applelta taas "vähittäismyymälöissä ensi viikolla". Kumpi saa paremmin ostajat liikkeelle?

Minua olisi niiiin kovasti poltellut 1.4TSI+DSG+Sport yhdistelmä periaatteella lumien lähdettyä ajoon. Nyt kun sitä saadaan venttailla ensi syksyyn niin silloin on jo joka kukkahattutädillä oma pikkukoneinen perusmalli ajossa ja koko auton uutuudenviehätys karissut. No tavallaanhan sitä kai yritetään "rahastaa" nämä "liipasinherkät" ostajat tarjoamalla malliston kahta ääripäätä ensiksi toimituksiin. Mutta ilolla pistän merkille, että pystyn pitämään pääni kylmänä ja omat kriteerit estää tarttumasta tarjoukseen... Nimimerkki ei enää koskaan 2-litraista kauppakassiin.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Quality - 02.01.12 - klo:21:00
Siinähän se tuli: Ameriikan markkinoille DSGtä kyllä riittää ::)
No riittäähän niitä Euroopan markkinoillekin nimenomaan tuon kyseisen moottorin yhteyteen, ihan pakkoon saakka.  ::)

Kyse on siitä, että minkään muun moottorin yhteyteen ei tomaattia saa.

Lainaus käyttäjältä: jkuisma - 02.01.12 - klo:21:00
Minua olisi niiiin kovasti poltellut 1.4TSI+DSG+Sport yhdistelmä
Tuo olisi nimenomaan se yhdistelmä jonka uskoisin monia houkuttelevan.

Quality


Ach so - tuli muistikatkos.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Docw

Mitenkähän tuo ameriikan perusmalli 2.5 V5 myisi suomessa? Tuohan olisi nostalgian kaipuuta poteville se paras moottori, meinaan taitaa olla ominaisuuksiltaan lähempänä alkuperäistä ilmajäähdytteistä bokseria kuin 1.2TSI:tä  :D

Wilburi

Nyt puhutaan kuitenkin retroautosta, joten jos pyritään valmistamaan alkuperäisen hengen mukainen auto, niin tietääkseni missään kuplassa ei ole ollut tomaattia? Tässä on varmasti sama ajatus kuin tuossa pienessä koneessa. Kunniotetaan perinteitä. Jos kuunneltaisiin pelkästään ostajien tahtoa, niin kannattaisi valmiistaa vain tehokkaampia moottoreita ja niihin laittaa optioksi tomaatti sitä haluaville...kaikki olisivat tyytyväisiä.  :)
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 02.01.12 - klo:21:12
No riittäähän niitä Euroopan markkinoillekin nimenomaan tuon kyseisen moottorin yhteyteen, ihan pakkoon saakka.  ::)

Kyse on siitä, että minkään muun moottorin yhteyteen ei tomaattia saa.
Tuo olisi nimenomaan se yhdistelmä jonka uskoisin monia houkuttelevan.

Miksi nimenomaan tuo yhdistelmä? Eikö 2.0 TSI+DSG+Sport ole houkuttelevampi? Tuohon pienempään moottoriin voisi laittaa DSG:n tomaattia haluaville?

Edit: Eiköhän tuo 1.4 TSI:kin vielä tule Suomeenkin, kun sellainen kerran Saksassakin on saatavilla?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

VW:t

Kyllä 1.4 TSI tulee valikoimiin kesän kynnyksellä, mutta ei saa vaan tilattua täksi kesäksi.

Kajde

LainaaNyt puhutaan kuitenkin retroautosta, joten jos pyritään valmistamaan alkuperäisen hengen mukainen auto, niin tietääkseni missään kuplassa ei ole ollut tomaattia?

Alkuperäisen Kuplan sai myös automaattina. Semi-Automatic (Saxomat) kolmivaihteinen oli saatavana 1500 malleissa vuonna 1968 ja seuraavana vuonna Saxomatin sai 1300:een.

Cyclic Stig

^Ã,,lkää ihmeessä ruokkiko tuota Wilburin provoilua enää enempää. Se on pilannut tätä topikkia jo ihan riittävästi.

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 02.01.12 - klo:23:42
Jos kuunneltaisiin pelkästään ostajien tahtoa, niin kannattaisi valmiistaa vain tehokkaampia moottoreita ja niihin laittaa optioksi tomaatti sitä haluaville...kaikki olisivat tyytyväisiä.  :)
Olet oksettava ja lapsellinen inttäjä.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Kajde - 03.01.12 - klo:00:23
Alkuperäisen Kuplan sai myös automaattina. Semi-Automatic (Saxomat) kolmivaihteinen oli saatavana 1500 malleissa vuonna 1968 ja seuraavana vuonna Saxomatin sai 1300:een.
Kiitos tiedosta. En olekaan koskaan törmännyt automaatilla varustettuun kuplaan. Ei niitä varmaan lukumääräisesti Suomeen tuotu kovinkaan paljon?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 03.01.12 - klo:01:21
^Ã,,lkää ihmeessä ruokkiko tuota Wilburin provoilua enää enempää. Se on pilannut tätä topikkia jo ihan riittävästi.
Olet oksettava ja lapsellinen inttäjä.
Tuo olikin aikuismainen kommentti. Onneksi sinulla riittää asiallisia kommentteja, niin me muut voimme sitten esittää näitä hieman lapsellisempia mielipiteitä.  ;D

Edit: onneksi sinä oletkin tehnyt tästä ketjusta aivan ylivertaisen.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 02.01.12 - klo:20:49
OK, mallisto on siis ainakin alkuvaiheessa kapea. Jenkeissä tuskin edes myydään pikkulohkoa, joten vaihteisto ei ole ongelma.

Onhan mallistossa muitakin rajoitteita, kuten perusmallin värikartta, joka on sanalla sanoen niukka. Eiköhän se ja moni muukin optioihin liittyvä seikka tule vuosien mittaan laajentumaan.
Uusi Beetle on sen verran hieno ja houkuttelevasti hinnoiteltu, että kestää tehtaillakin varmasti hetken ennen kuin niitä pystytään valmistamaan niin paljon kuin on kysyntää. Mutta tuo on toki totta, että uutuuden viehätys menee suhteellisen nopeasti ohi. Mielenkiintoista nähdä, miten paljon paremmin tämä uusi malli myy verrattuna edeliseen? Alkuperäistä kuplaa, kun myytiin todella paljon.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 02.01.12 - klo:14:39
Sellaisen huhun kuulin jo ajat sitten että kovan kysynnän takia uusi DSG-tehdas on jo valmisteilla, mutta käyttöönottoon menee 2-3 vuotta. Joutuvat miettimään ja priorisoimaan tarkkaan mihin vaggineeseen halutun lootan laittavat. Takuulla käytettyjen DSG-autojen kysyntä kasvaa, vaikka täällä piruja seinille maalailtaisiinkin. Kuluttajan kannalta on käsittämätöntä ettei joka malliin saa vaihtoehtona automaattia. HALOO, nyt on vuosi 2012. Kuka teistä muistaa ajan kun puhuttiin että 2000-luvulla lennetään ilma-aluksilla eikä autoja ole enää ollenkaan. Nyt on oikeasti vuosi 2012. eikä saa kuplavolkkariin automaattilaatikkoa, hieman pistää huvittamaan ;D

Juu, jo Golf VI:n kestotestin loppuraportissa alkuvuonna 2010 Tuulilasissa olivat selvitelleet autoliikkeistä hyvityshintoja/arvonalenemaa ja automyyjien mukaan jo tuolloin dsg-Golf oli kysytympi käytettynä kuin manuaali. Keravan Laakkosen mukaan uusissakin ehdottomasti kysytympi lootamalli on dsg.

Ja mitä tulee Kuplan retroiluun, niin ei siinä automaattiloota pilaa mitään, kuten ei myöskään Minissä. Päinvastoin. Joten tehdas toimittakoot kipinkapin kaikkiin versioihin saataville tomaatin kiitos.

jleinonen

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 03.01.12 - klo:00:11
Kyllä 1.4 TSI tulee valikoimiin kesän kynnyksellä, mutta ei saa vaan tilattua täksi kesäksi.

Tietääkö kukaan huhua milloin tuo tulisi hinnoitelluksi / tilattavaksi? 1.2TSI kyllä riittäisi, mutta kenenkään ei tarvi enää tuohon moottoriasiaan kommentoida mitään. Sen verran offtopiccia jauhettu tässä ketjussa. Varustetasoksi vaan pitäisi saada tuon moottorin yhteyteen Sport ja tietty se DSG.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: jleinonen - 03.01.12 - klo:21:17
Tietääkö kukaan huhua milloin tuo tulisi hinnoitelluksi / tilattavaksi? 1.2TSI kyllä riittäisi, mutta kenenkään ei tarvi enää tuohon moottoriasiaan kommentoida mitään. Sen verran offtopiccia jauhettu tässä ketjussa. Varustetasoksi vaan pitäisi saada tuon moottorin yhteyteen Sport ja tietty se DSG.

Luultavasti kauan joutuu odotaan jos Saksassa ja Jenkeissäkin DSG on vain 2.0 TSI:n Sport version yhteydessä. 1.4 kun tulee, niin on keppivaihteinen tämän päivän tietojen mukaan. Eikä kukaan varmuudella tiedä tuleeko Suomeen ainakaan vuoteen. DSG:t tuntuvat olevan nyt kiven alla.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: jleinonen - 03.01.12 - klo:21:17
Tietääkö kukaan huhua milloin tuo tulisi hinnoitelluksi / tilattavaksi?
No tuossa lainaamassasi tekstissähän se oli sanottu; Kesän kynnyksellä.

Lainaa1.2TSI kyllä riittäisi, mutta kenenkään ei tarvi enää tuohon moottoriasiaan kommentoida mitään. Sen verran offtopiccia jauhettu tässä ketjussa. Varustetasoksi vaan pitäisi saada tuon moottorin yhteyteen Sport ja tietty se DSG.
Saksassa 1,4tsi on saatavana sekä Design- että Sport varustelulla. Muttei valitettavasti DSG:llä vaan on 6-v manuaali. Jos haluaa tomaatin niin pitää ostaa 2-litrainen. Näin siis ainakin toistaiseksi kaikilla markkinoilla.

hosee

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 02.01.12 - klo:20:30
Mahtoiko tuo kommentti liittyä edellä olevaan keskusteluun DSG-mallien puutteesta? Jos näin on niin ihan vaan välihuomautuksena; Ei niitä ole sen kummemmin saatavana myöskään Saksassa. Ainoastaan 2-litraiseen saa ja siinä se onkin sitten vastavuoroisesti pakko kun muuta ei ole tarjolla.

Enemmänkin yleisesti siihen miksi mallisto ja mallivalikoima on suomessa monesti "vajaa" esim saksaan verrattuna. Valmistajan prioriteeteissa on isojen markkina-alueiden tyytyväisenä pitäminen korkeammalla prioriteetilla, joten kun saatavuudessa on rajoitteita niin ne helposti näkyvät ensimmäisenä reuna-alueilla. Esimerkiksi 1.4TSI:n puuttuminen valikoimasta tällä hetkellä voi mennä tähän kategoriaan. Avo-beetleä taas ei tänne ehkä olla hinnoiteltu koska ollaan ajateltu että avo-Golfille saadaan puhuttua parempi hinta kun voidaan ennustaa vähän isompia myyntimääriä kuin jos rajallinen avo-mallien myynti splitattaisiin kahdelle tai useammalle (avo-beetle, avo-golf, eos) mallille. Jos avo-Golf ei myy ja avo-beetleä kysellään paljon, maahantuoja varmasti kääntää kelkkansa nopeasti :D
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

VW:t

Viimevuonna kun kyselin VW:n maahantuojalta Beetlen perään, niin pitäisi olla tulossa 1,4 TSI DSG myyntiin kesällä. En kyllä kysynyt koska tilattavissa, eli taitaa tulla vasta tilattavaksi kesällä ja toimitusaika mahdollisesti jopa 5-6kk :-\
Varusteluversiot taisi olla Design ja Sport.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy