Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - MMV

#1
BiTDI:ssä tulee myös mukana varusteita, jotka eivät kuulu 190 heppaiseen vakiona mm. säädettävä alusta.
#2
Meillä on ollut kaksi seiskakoppaista Golfia 1,2TSI:llä kakkosautona ja niissä ei ollut sen kummemmin öljynsyöntiongelmaa kuin muutakaan vikaa.
#3
T-Roc / Vs: Lastentauteja?
11.11.19 - klo:07:40
Lainaus käyttäjältä: Troc19 - 10.11.19 - klo:20:11
Kun 2 puhelinta asennettu autoon niin molemmat kytkeytyvät automaattisesti (yhtä aikaa) ilman mitään temppuja.

Kaksi (tai jopa useampia) puhelinprofiileja voi olla BT:n kytkettynä, mutta kun siinä sinun autossa (tai käsitykseni mukaan missään autossa) ei ole kuin yksi radioyksikkö, niin kuvaamasi tapahtumaa ei yksinkertaisesti voi syntyä, joten väitän sinun kertovan muunneltua totuutta.

Lainaus käyttäjältä: Troc19 - 10.11.19 - klo:20:11
Ja kyllä. Esim Toyota 2015 vm radio toimii puhelimeen suoraan vastatessa.

Valitettavasti silloin Toyotasi oli rikki. Ei nimittäin ole toiminut noin niissä Toyotissa, joilla minä olen ajanut. Tai sitten sinulla ei ollut autossasi ollenkaan bt:ä...
#4
Jos ette halua läträtä tuota silikonia, niin hierokaa tiivisteisiin saippuaa. Toimii yllättävän kauan (2-3kk) ja ei ole silikonin haittapuolia.
#5
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
25.03.19 - klo:07:35
FL alkaen viikko 22?
#6
Lainaus käyttäjältä: Iero - 17.03.19 - klo:22:23
On myös 1.5 ja 2.5 vaparikoneilla.

Kehityksen kärkeä... saisiko vielä esikammiodieselinä ja sivuventtiileillä?
#7
Renkaat irti, 8 jarrusatulan pulttia, yksi lukituspultti per levy, uusi levy paikalleen, jarrumännät sisään, jousilukitteet irti, vanhat palat pois ja uudet sisään, pultit kiinni. Itsellä menee kisa-autojen kanssa tuohon enintään tunti. Ammattilaiset tuhlannee aikaa pari tuntia.
#8
Arvaus: turbon paluukierto tukossa.

Vaimolla ollut 2 kpl 7-koppaisia 1.2TSI Golfia ja molemmissa on joutunut lisäämään litran 15 tkm kohdalla, jonka jälkeen ei ole tarvinnut lisäillä.
#9
Pidemmällä aikajänteellä suurempi veronosuus siirtyy toki käytettyjenkin hinnoitteluun, mutta väitän nyt ostetulla suuriverollisella otettavan turpaan aika huolella esim. vuoden päästä vaihtaessa.
#10
Eipä juuri, koska myynnissä olevat käytetyt määrittelevät hintatason. Tämäkin on vaihdettu jo kuukausi sitten toiseen (Volvo V60 T8), joten nyt ei pääse enää hintaakaan arvottamaan.
#11
Volvo / Vs: Uusi V60, 2018
18.09.18 - klo:08:01
Itse tilasin yli kuukausi sitten tällaisen ja toimitusajasta ei mitään tietoa, mutta luvattiin ensi kevääksi.

Volvo V60 T8 Inscription
- Fusion red -metalliväri
- 19" 5-multi spoke -vanteet
- Moriz-nahka blond/charcoal sportti-istuimet
- Technic-paketti (Sensus, Blis, Led High level-valot, kamera jne.)
- Puoliautomaattinen vetokoukku
- 2k keraaminen pinnoitus
#12
Ei taideta montaa Q5:sta enää myydä. Oma Q5 MY18 maksaisi nyt noin 85 800 euroa ja ennen WLTP-pohjaista verotusta noin kymppitonnin vähemmän. Mikäli niitä rukseja laittelee, niin verokertymä vain kasvaa ja jokainen lisävaruste voi nostaa WLTP:ssä Co2-päästöjä, jolloin jo korkean veron päälle tulee vielä ekstraläskiä.
#13
ESP aktivoituu hetkeksi?
#14
Arteon / Vs: Uusi Volkswagen ARTEON
29.08.18 - klo:19:05
Selasin lehden kirjastossa, en muista tai sen kummemmin lukenut juttua. Valintaperusteista ei tietoa, mutta A5 Audia ei oltu saatu testiin.
#15
Arteon / Vs: Uusi Volkswagen ARTEON
29.08.18 - klo:11:34
Arteon ylivoimainen ykkönen, Stinger kakkonen ja 4-sarjan Bemu viimeinen. Suurin miinus taisi olla isohko kulutus tuolla 280 hummaisella TSI:llä
#16
Tuo BiTDI:n DQ500 DSG on melkein pomminvarma laite, joten sen suhteen mitään ongelmaa.
#17
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
26.07.18 - klo:17:58
En tunnista noista oireista edellistä Allroadiani tai nykyistä Q5:sta ollenkaan.
#18
Minulla on kokemusta 240 TDI:stä (Passat B8) ja 190 TDI:stä Audien (B9 Allroad ja uusi Q5) keulalta. Käytännön ero on yllättävän pieni ja suurin ero on alakierrosväännössä, joka tuntui olevan aika vahvaa jo tyhjäkäyntikierroksista eteenpäin BiTDI:ssä. Kuitenkin tuo BiTDI on tehty ärsyttävän arsyttämättömäksi eli minkäänlaista voimapiikkiä tai muutakaan räjähtävää ei tapahdu. Auto vain menee kuin huomaamatta reiluihin ylinopeuksiin. Välillä tuli mieleen että autossa on joku vika, mutta nopeusmittari kertoo ihan muuta.
#19
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
01.06.18 - klo:10:29
Harmi kun tällä T-Rocilla on näin julmetun pitkä toimitusaika. Olisin jo vaimolle 1.5TSI DSG Sportin tilannut, mutta kun toimitus menee jonnekin hamaan tulevaisuuteen ja kuulemma 100% varmasti ensi vuoteen, niin olkoon. Odotellaan vaikka VIII Golfia ennemmin.
#20
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
03.02.18 - klo:09:11
No pikaisesti omat kokemukset. Edellinen auto A4 B9 Allroad 190 hp TDI ja nyt vastaavalla teksiikalla oleva uusi Q5 Ultra quattrona. Normaaliajossa noilla ei ole mitään eroa ja takaiset ruopivat ultrassakin välittömästi kun kaasua painaa. Ero tulee raskaammalla kaasujalalla ajaessa, jossa perinteisen torsenin 40:60 vetojakauma tulee esille yliohjautuvana käytöksenä (positiivisessa mielessä). Q5 käyttäytyy samoin kuin vuonna 2011 omistamani Outback eli tykkää mennä nelipyöräluistossa, mutta vähän etuvetomaisesti, mutta ei kuitenkaan aliohjautuvasti, kuten Haldex-toteutukset, joita minulla on ollut vuoden 2012 jälkeen neljä kappaletta.
#21
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
18.12.17 - klo:18:45
Minusta ramin jutut on ihan parasta antia täällä. Muistuu mieleen myös Keni1 vain Ken1 -nimimerkki, jonka jutut olivat niin ufoja ettei niitä vakavalla naamalla pystynyt lukemaan. Ramille asennettiin liian pieni peräkontti edelliseen A3:een ja Keni1:lle vaihdettiin luovutushuollossa käytetty moottori autoon. Aivan loistavaa viihdettä.
#22
Omallani alkaa myös 50 tonnia lähestyä mittariin ja täysin ongelmaton peli ollut. Nyt vaihtuu Q5:een ja toivottavasti sama linja jatkuu sen kanssa.
#23
Ei minulla ole mitään tilastoa, mutta lähipiirin empiiristä havainnointia. Mondeo n. 100tkm, Suberb n. 180 tkm, Avensis 130tkm (arvaus) jne. Ei ehkä tilastollisesti pätevää, mutta ei varmaankaan kovin kauas faktastakaan heitä.
#24
Kytkimet ovat kuluvia osia niin kuin kaikissa manuaaliaskeissa. Kaksoismassapyörät hajoaa merkistä riippumatta välillä 100-200 tkm. Saisivat luopua koko systeemistä.
#25
Taitaa Ramin auton viat olla samalla tasolla kuin edellisessäkin, jossa pyyhkimet pomppivat ja tehtaalla oli autoon asennettu liian pieni peräkontti. Ne vaimeat klonksaukset liittyvät turvajärjestelien aktivoitumiseen. Tämäkin on täysin tunnettu ja tiedetty asia, ei vika.
#26
Valojen kytkentä autossa asetukselle "late" ja toiminee paremmin.
#27
Passat B8 (14-) / Vs: Passat TSI 280
15.09.17 - klo:21:20
Minulla ei ollut tätä 280 TSI:ä, mutta 240 hummainen BiTDI + iso kasa varusteita; hankintahinta reilusti yli 60 tonnia. Vuoden ikäisenä sai vaihdossa 48 tonnia netto.
#28
Suomalaisia biisejä on käytännössä lähes mahdoton hakea, vaikka kuinka yrittää lausuntamuotoa "englannistaa".
#29
Etkös sinä rami kertonut että sinulla on ollut nelisenkymmentä VAG:ä? Kuinka tyhmä ihmisen täytyy olla jos toistuvasti, auto auton jälkeen ostaa aina tästä huolimatta VAG:n!? Vai onko tämän mahdollisesti jopa kuvitteellisen A4:n ongelmat samaa tasoa kuin edellisen A3:n eli liian pieni tavaratila (joka tietysti ei mitenkään selviä kaupanteon hetkellä) ja kitisevät pyyhkijän sulat. Lakkaisitko rami tekemästä itsestäsi pellen? Niistä nenä ja käyttäydy kuin miehet.
#30
Voin vahvistaa, että AA toimii hyvinkin luotettavasti. Auton oma navi on vähintäänkin turhake, kun ajattelee minkälaisen puhelimen saa tuolla navin aktivoimiseksi varattavalla tonnilla. Minulla Samsung S8 ja Huawei P9 -puhelimet, joissa kummassakin AA ja toimii todella hienosti. Toiki AA-yhteensopivaa softaa olisi mukava saada lisää.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy