Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - wille84

#1
Minkähän värisestä portterista lie kyse? Moottorin malli edes vois olla hyvä mainita. Pakokaasun paine tunnistimen itse vaihtaisin jos sellainen on.
#2
Kannattaa lukea vikakoodit jollain oikealla tuotteella.. Niminerkillä tarvikelukijan lämmitettävän tuulilasin vikakoodin kanssa aikaansa aikaansa hukannut (ja tässä tapauksessa ko ajoneuvoon ei edes saanut lämmitettävää lasia ja ongelma oli että moottori ei käynnistynyt :)
#3
"!Tutki ennen vaihtoa tai lisäystä ettei nestettä ole valunut letkusta koneen taakse tai menny öljyn sekaan. Pumpun tiivisteet ei ole vahvoja tässä mallissa."

Pumpun tiivisteissä ei ole vikaa, akselia pitkin se vesipumppu vuotaa. Näissä vain korostuu kun pumpulle ei ole vaihtoväliä eikä sitä jakopään remontissa vaihdeta.
#4
Mikä on vikakoodin numero? Tuo solenoidi viittais ABS purkkiiin.
#5
"Kampanja tuli tosiaan näkyviin auton tietoihin jo tuossa vaiheessa etukäteen, vaikka kampanjan toteuttaminen alkoi huomattavasti myöhemmin jonkun saksalaisviranomaisen annettua ensin hyväksyntänsä."

Kyllä, kampanja tuli ensin näkyviin mutta vaati viranomais hyväksynnän ennenkin sitä autoon sai laittaa.

"Jokaisessa työmääräyksessä vwcenterissä lukee: Käytrttyjä osia ei palauteta asiakkaalle."

"Kyllä ne vaihdetut osat pitää saara nähtäväksi."

Etenkin takuun alaisia osia ei voi antaa asiakkaalle, kun ne pitää olla tehtaalle/ maahantuontiin lähettettävissä. Sitä miksi niitä ei saa nähdä en tiedä, monissakin tapauksissa taas saa.

"aikaisemmin tehdyistä huolto-ja korjaustöistä ei kuulema voi antaa uudelle omistajalle mitään tietoja, koska tietosuojalaki kuulema estää sen. Volkkari itse kyllä näkee, mitä autolle on tehty. Tuntuu hieman nurinkuriselta. Kysyin ostettaessa mm. onko autoa kolaroitu, johon sain vain suullisen vastauksen, ettei ole."

Tämä on tehtaan ohjeistus/ laki tietoja ei saa luovuttaa kolmannelle osapuolelle. Suullisessti juurikin näin asian voi ilmoittaa.
#6
Akun vieressä konehuoneessa jälkiasennus kellon rele yleensä. Yleensä puhallin myös toimii kun kellolla laittaa lämmittimen päälle.

Auton oma puhaltimen rele vaihdekepin alla sulake rasian alla /takana.
#7
Luulis että on johdot poikki pyöränkotelosta.
#8
Etkan mukaan samoja osia AXD, AXE, BNZ, BPC on lohko, kampura, männät ja kiertokanget.

Kansi AXD AXE on 070103267X ja BNZ BPC 070103267AX liekö sama?

Nokka-akseli on eri (toisessa hiukkassuodatin) AXD AXE 070109101P ja BNZ BPC 070109101Q.

Ps. moottori koodi on stanssattu lohkon kansitasoon laturin viereen.

#9
Faultia pukatessa pitäis kyllä auton mennä renkaanvaihtotilaan ja kompuran ei pitäis käydä? Vikakoodeista on kuitenkin syytä aloittaa.
#10
Yleensä kun tuolla ilmajousituksella ajelee kassit tyhjänä niin ei se sillä ainakaan parane (iskarit makaa pohjassa ehjät pussit kärsii yli paineesta) etupäässä ainakin tapaa ottaa rattaat kiinni kaariin kääntyessä..

C7 näytti vaihtuneen takapussin varaosanumero, näytti parannetulta versiolta uusi.
Vanha numero 4g0616001k Vas. ja 4g0616k Oik. Uutta ei muista.

Toki tää sama vika valo syttyy jos on venttiilipöytä jäässä tai jumissa, kompura rikki tms.
#11
Passat 3C (05–10) / Vs: Hiukkassuodatin
21.02.17 - klo:20:52
Letkut eri paksuiset ei aivan helpolla saa ristiin. Johto vikoja on ollut anturin läheisyydessä.
#12
Aivan huomaamatta pelaa jos on kunnossa. Öljyt ja suodatin vaihtoon, vikakoodien luku ja pumppu jos tarvetta on tai ongelma jatkuu.
#13
Tuleeko mittaristoon ovi auki valo?
#14
Lainaus käyttäjältä: Arska 68 - 31.01.17 - klo:22:05
No niin nyt on imusarja vaihdettu ja oli oikeasti vaihdon tarpeesta. Aivan naurettavasti tehty koko himmeli - makkaratikun varsi on lykätty muoviin tehtyihin reikiin ja laitettu imuaukkojen kohdalle läpät. Kaikki reiät oli ihan reilusti väljät juuri niin kuin yhdessä youtube videossa, josa esitellään kahta vastaavalla tavalla väljää imusarjaa. Sen verran kova "viima" noiden läppien kohdalla käy kun turbo ahtaa ilmaa, että taatusti pientä värinää ilmenee ja syö muovin väljäksi.

Parempi kuitenkin näin, mitä bemarin ratkaisussa kun läpät on venttiilin välissä/ männän päällä.
#15
Jos ja kun moottori käy / vedot on tallessa kun nokan asento tunnistimen johto on irti niin ei kai siinä jää vaihtoehdoksi kun hammasrattaan asento, nokan anturi ja sen johdot.
#16
Kuskin penkin alle piuhat ja boxi, virrat akusta.
#17
Onko se hammasratas nyt tällä videolla näkyvässä asennossa siellä?

https://www.youtube.com/watch?v=1hX-UMCGlII
#18
Ajonesto?

Address 25: Immobilizer        Labels: 3C0-959-433-25.clb
   Part No SW: 3C0 959 433 AR    HW: 3C0 959 433 AR
   Component:    IMMO         043 0383 
   Revision: 00043000    Serial number: VWZCZ000000000
   Shop #: WSC 131071 1023 2097151
   VCID: 7AFB1463352A82CEDA7-802F

   Subsystem 1 - Part No: 3C0 905 861 H
   Component:    ELV          028 0380
   3C0905861H     ELV          028 0380   

1 Fault Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 8
                    Reset counter: 32
                    Mileage: 205144 km
                    Time Indication: 0
#19
Jos sitä öljyä kuluu paljon kannattaa vain viedä se auto marmorille öljyn kulutus mittaukseen.

Flektien pyöriminen johtuu yleensä hiukkassuodattimen kesken jääneestä poltosta. Jos tämä toistuu liian usein sinne kojelautaan syttyy häiriövalo.

Kannattaa kokeilla putsata se öljykorkin seutu, yleensä siitä on vain öljyä lisätessä kaadettu ohi ja sen vuoksi moottori on päältä öljyssä.

Ja tuohon kulutus mittariin ei kannata uskoa liiaksi, tankkaa täyteen ja laske todellinen kulutus.
#20
Voitko vähän tarkentaa? onko kyse takaluukun johdoista, vai mitä siellä on rikki?
#21
Loistava tapahtuma kannattaa ehdottomasti osallistua jos mahdollisuus on.
#22
Yleensä lähellä weban sulake rasiaa, toki jälkiasennus lämmittimen asentaja on voinut laittaa sen lähes minne vain.

Pari vaihtoehtoa mitä sattui löytymään

"Ite ainakin poikkaisin tuulettimen päävirtapiuhan suoraa sulakerasiasta heti sulakkeen jälkeen.
Ja tarkoitushan onkin että se liitetään juurikin tähän päävirtajohtoon mikä lähtee sulakkeelta.
Silloin pyörimisnopeuden saa säädettyä suoraan tuulettimen nupista."


"Itse kytkin sen vaihtoreleellä puhaltimen etuvastukselle menevään 1 nop johtoon, eli webastoa käyttäessä puhaltaa aina ykkösellä, sama mikä nopeus on jäänyt säätimessä päälle..
ei turhaa pura akkua, jos huono muisti :)
Toki ajaessa saa isommalle nopeudelle vaikka webasto päällä."

"Ainaskin eberin mallikohtaisessa asennusohjeessa (passat) nuo sulakkeet ja rele asennetaan akkukaukaloon moottorin ohjausboksin viereen."


#23
Hanskalokeron airbag off kytkimestä aloittaisin.
#24
Webaston rele joka ohjaa puhallinta rikki tai johdot hapettuneet/ sulaneet. On vaihtokärkirele kun virtaa ei lämmittimeltä tule ohjaa puhallinta auton omalla virralla ja kun lämmitin on päällä virta tulee lämmittimen kautta.
#25
Joku vesikiertoventtiili tai putken lutistuminen vois hyvin olla syyllinen, neste vaikuttaisi kiertävän muualla moottorissa normaalisti. Toki lämpömittarilla siitä saa paremman kuvan kun putkien lämpöjä mittailee eri paikoista.

Lähinnä kansi vikaa ajattelin, voisi tehdä ilmalukkoa sisäkennolle.

Runkonumerolla pääsee etkaa kaivamaan onko kennossa jotain eroa.
#26
Onko letkut samanlämpöiset kun niitä kokeilee?

Tuleeko paisariin normaalia suurempi paine käydessä, tai ilmakuplia jos korkki auki käyttää autoa?

Onko ylävesiletku saman lämpöinen kannen ja syylärin päästä? 
#27
Kennosta meni normaalisti vesi läpi?
#28
Viime vuosina laatikon ohjelmistoa on kehitetty paljon (vanhemmat ohjelmat tuntuvat luistattavan kytkimiä huomattavasti enemmän), jos sitä ei ole viimeaikoina päivitetty ehkä siitä kannattaisi aloittaa.
#29
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.12.16 - klo:23:16
Onko tästä oman käden tietoa vai heitit lonkalta? Ei kai tän ikäisten ohjainlaitteissa ole minkään valtakunnan suojauksia tai koodauksia, edes runkonumeroa. Ainoa koodaus mikä pitää tehdä on todennäköisesti moottorityypin kertominen ohjainlaitteelle jotta se osaa laskea pyörimisnopeuden oikein. Pystyy tekemään VCDS:llä kuka tahansa.

No luulis marmorilla onnistuvan jos VCDS onnistuu. Siihen en ota kantaa mitä tietoja sille purkille tarvii kertoa koodissa!!
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy