Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: ScodillacOctavia - 07.09.17 - klo:13:00
Vapaalla autoedulla hankin ja täytyy sanoa, että mieluummin ajelen bensalla kuin kaasulla, koska kiihtyvyys on ihan eri luokkaa. Peräkontti jää tankkien myötä aika vaatimattomaksi. Firman järjetön päästöihin perustuva ajoneuvopolitiikka kuitenkin edellytti tätä ratkaisua...

Ok, tämä oli ainakin itselleni uutta tietoa että bensan ja kaasun välillä on käytössä selvä suorituskykyero. Onkos se sitten niin että kaasukäytöllä autosta löytyy se 110hv, mutta bensalla ehkä hieman enemmän vai mitenkä mahtaa olla..?
Octavia III RS TDI

ScodillacOctavia

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 07.09.17 - klo:13:32
Ok, tämä oli ainakin itselleni uutta tietoa että bensan ja kaasun välillä on käytössä selvä suorituskykyero. Onkos se sitten niin että kaasukäytöllä autosta löytyy se 110hv, mutta bensalla ehkä hieman enemmän vai mitenkä mahtaa olla..?

Olen käyttänyt jokusen tunnin tämän selvittämiseen googlettelemalla, mutta en millään ole kelvollisia lähteitä löytänyt. Vääntöäkin on eri tavalla, kun bensalla ajaessa renkaat saa vauhdista vinkaisemaan vahingossa silloin tällöin kiireessään, mutta kaasulla ei lähde oikein yrittämälläkään. Varmaan joku enemmän perehtynyt voi kommentoida, miten paljon tuota perus 1.4TSI:tä on downgradettu kaasua varten.

Sen nyt vielä lisään, että ei tuo g-tec kaasullakaan mikään mauto ole, että kyllä sillä ihan hyvin pärjää. Mutta jos ei polttoainekuluista tarvitse välittää, niin minun kokemukseni perusteella ihan tuntuvaakin eroa kyllä on. Pitää varmaan käydä joku päivä kellottamassa :D

Husky

Näköjään ocuun saa nyt 1.5 tsi konetta. Hinnatkin jo selvillä

Letangi

Jep ollut jo kolmisen viikkoa myynnissä. 1.5 tsi dsg tilattu 21.8  ;D ;D

Winston_D

Lainaus käyttäjältä: ScodillacOctavia - 07.09.17 - klo:14:18
Olen käyttänyt jokusen tunnin tämän selvittämiseen googlettelemalla, mutta en millään ole kelvollisia lähteitä löytänyt. Vääntöäkin on eri tavalla, kun bensalla ajaessa renkaat saa vauhdista vinkaisemaan vahingossa silloin tällöin kiireessään, mutta kaasulla ei lähde oikein yrittämälläkään. Varmaan joku enemmän perehtynyt voi kommentoida, miten paljon tuota perus 1.4TSI:tä on downgradettu kaasua varten.

Sen nyt vielä lisään, että ei tuo g-tec kaasullakaan mikään mauto ole, että kyllä sillä ihan hyvin pärjää. Mutta jos ei polttoainekuluista tarvitse välittää, niin minun kokemukseni perusteella ihan tuntuvaakin eroa kyllä on. Pitää varmaan käydä joku päivä kellottamassa :D

Oletko huomannut auton sammuilua käynnistyksen jälkeen kaasulla ajettaessa mistä kirjoittelin tuonne G-tec ketjuun.

Mandons

#1325
Täällä ilmoittautuu uuden tulevan octavian omistaja. Pitkään tuli mietittyä, että pitäisikö ostaa käytetty auto vaiko uusi, mutta lopulta ratkaisuksi tuli uusi auto. Ikävä kyllä tammikuulle saakka saa odotella tätä tulevaa autoa (1.8tsi dsg)

https://image.ibb.co/eEyMPF/4.jpg
https://image.ibb.co/bDabPF/1.jpg
https://image.ibb.co/nQLqJa/7.jpg

Ja kun kerran uusi auto piti laittaa tilaukseen niin täytyihän sitä joitakin lisävarusteita ruksia mm.
- Style varustelu
- Sport-alusta
- Alaris kevytmetallivanteet 18"
- Nahkainen sport-monitoimiohjauspyörä tiptronic -vaihteenvalitsimilla
- Dynamic-paketti
- Canton sound system
- Winter paketti
- Suksipussi
+ Kaikkea pientä muuta

Täytyy vaan toivoa, että rahoille saa vastinetta, kun nyt tuli vähän roisimmalla kädellä noita lisävarusteita valikoitua. Pitkät ovat myös toimitusajat.

Mietinnässä oli myös aiemmin uusi rs octavia, mutta jostain piti kuitenkin säästää. Ei oikein myöskään tuon rs octavian takalippa ja perä itseäni miellyttänyt. Tarkoituksena olisi ohjelmoida tämä tuleva auto jossain vaiheessa, niin sittenhän sitä ollaan jo rs octavian teholukemissa... ;)
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 08.09.17 - klo:15:57
Täällä ilmoittautuu uuden tulevan octavian omistaja. Pitkään tuli mietittyä, että pitäisikö ostaa käytetty auto vaiko uusi, mutta lopulta ratkaisuksi tuli uusi auto. Ikävä kyllä tammikuulle saakka saa odotella tätä tulevaa autoa (1.8tsi dsg)

https://image.ibb.co/eEyMPF/4.jpg
https://image.ibb.co/bDabPF/1.jpg
https://image.ibb.co/nQLqJa/7.jpg

Ja kun kerran uusi auto piti laittaa tilaukseen niin täytyihän sitä joitakin lisävarusteita ruksia mm.
- Style varustelu
- Sport-alusta
- Alaris kevytmetallivanteet 18"
- Nahkainen sport-monitoimiohjauspyörä tiptronic -vaihteenvalitsimilla
- Dynamic-paketti
- Canton sound system
- Winter paketti
- Suksipussi
+ Kaikkea pientä muuta

Täytyy vaan toivoa, että rahoille saa vastinetta, kun nyt tuli vähän roisimmalla kädellä noita lisävarusteita valikoitua. Pitkät ovat myös toimitusajat.

Mietinnässä oli myös aiemmin uusi rs octavia, mutta jostain piti kuitenkin säästää. Ei oikein myöskään tuon rs octavian takalippa ja perä itseäni miellyttänyt. Tarkoituksena olisi ohjelmoida tämä tuleva auto jossain vaiheessa, niin sittenhän sitä ollaan jo rs octavian teholukemissa... ;)
Onnea uuden Skodan hankinnasta. Värinsä puolesta ehdottomasti paras tuossa FL Octaviassa, niin ei nuo etuvalot pomppaa niin pahasti silmille. Style varustelu on hintaan nähden hyvä, RS menee mielestäni jo vähän amispoikien puolelle, mutta niitähän nuo tykkää tuunailla.
Uteliaisuuttani kyselen, että saitko hyvän vaihtotarjouksen vai ostitko suoraan, ja paljonko köyhdyit?

Mandons

Kiitos! Omasta mielestäni myös tuo rs (ei farkku malli) on hieman "amisauto", vaikka pidänki hieman tyylitellyistä autoista. Vaihdossa meni kauppakassina toiminut fiat punto vuosimallia 2005, josta hyvitystä sai peräti 2700e. Hinnaksi jäi noin 35t euroa, mikä sekin on omasta mielestäni aika paljon. Kuitenkin ihan mukavaa saada kohta "oikea" auto alle pitkästä aikaa.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Sami_84 - 17.08.17 - klo:21:22
Puskuri lähtee helposti irti, tosin FL:ssä kiinnitysruuveja riittävästi (reilu 20kpl). Puskurin irroittaminen helpottaa varmasti hommaa.

Onkohan olemassa mitään räjäytyskuvaa missä ruuvit ovat? Löysin 16kpl mutta en viittis lähtee irroittamaan ennen kuin tiedän varmasti missä kaikki ovat.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

njs

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 08.09.17 - klo:16:39
Kiitos! Omasta mielestäni myös tuo rs (ei farkku malli) on hieman "amisauto", vaikka pidänki hieman tyylitellyistä autoista. Vaihdossa meni kauppakassina toiminut fiat punto vuosimallia 2005, josta hyvitystä sai peräti 2700e. Hinnaksi jäi noin 35t euroa, mikä sekin on omasta mielestäni aika paljon.

Paljos irtosi alennusta autosta?
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Mandons

Lainaus käyttäjältä: njs - 09.09.17 - klo:12:24
Paljos irtosi alennusta autosta?

Tuon fiatin todellinen arvo on n. 500-700 euroa eli kutakuinkin 2000e tuli alennusta. En ole ennen uutta autoa ostanut liikkeestä, joten ei oikein ollut tiedossa, että paljonko tuota alennusta voi saada, mutta olen ihan tyytyväinen tuohon "alennukseen".
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 09.09.17 - klo:13:08
Tuon fiatin todellinen arvo on n. 500-700 euroa eli kutakuinkin 2000e tuli alennusta. En ole ennen uutta autoa ostanut liikkeestä, joten ei oikein ollut tiedossa, että paljonko tuota alennusta voi saada, mutta olen ihan tyytyväinen tuohon "alennukseen".

Punton arvo enemmän on eli olit myyjälle helppo asiakas 👍
https://www.nettiauto.com/fiat/punto?yfrom=2005&yto=2006&sortCol=price&ord=ASC
ID.3 Business
Golf VIII

Mandons

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 09.09.17 - klo:16:43
Punton arvo enemmän on eli olit myyjälle helppo asiakas 👍
https://www.nettiauto.com/fiat/punto?yfrom=2005&yto=2006&sortCol=price&ord=ASC

En usko, että arvo on enempää koska autossa on ohjaustehostinongelma ja tuon arvioitu korjauskustannus on n. 900 euroa + mittaristossa palaa moottorin merkkivalo ja jokin ongelma noissa lampuissaki on, kun siitäkin palaa valo mittaristossa  ;D Ei vaan raaski alkaa tuon hintaista autoa korjaamaan.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Macross

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 09.09.17 - klo:11:40
Onkohan olemassa mitään räjäytyskuvaa missä ruuvit ovat? Löysin 16kpl mutta en viittis lähtee irroittamaan ennen kuin tiedän varmasti missä kaikki ovat.

https://www.dropbox.com/sh/6mvh3pqryshv3rp/AADJKexNrbms87Xg2_3pfZaTa/Body%20Work.pdf?dl=0

Tuolta löytyy puskurin irroitus, pre facelift ocu3 manuaali tosin, mut tuski paljon on eroa ruuveissa.

ropellihattu

Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 09.09.17 - klo:11:40
Onkohan olemassa mitään räjäytyskuvaa missä ruuvit ovat? Löysin 16kpl mutta en viittis lähtee irroittamaan ennen kuin tiedän varmasti missä kaikki ovat.

Jos sulla on suunnitelmissa vain maskin kehyksen irroitus ja ACC autossasi, niin jossain ulkomaisessa foorumissa luki näin:

"Be aware if you remove the bumper with the ACC option you have to recalibrate the radar !!!!!" Tiedä sitten mikä on totuus. Tuskin siinä mitään johtoja joudu irrottamaan?

Yksi vaihtoehto on tämä pre fl ohje. Mitä väliä sillä kromisella on. Paskaksi vain ja paloina irti ja sitten iskee mustan kehyksen tilalle.

https://www.dropbox.com/s/csix1uhhbrgqhhj/Octavia%20VRS%20Black%20Pack%20Grill%20Surround1.pdf?dl=0
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

ropellihattu

Joo toi vanhan hajoittaminen on käynyt mielessä.

Pitää selvitellä tuo tutkahommeli. Hyvä että mainitsit.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

mabe

Hirvitti kalibrointi jo kun käytin paria ruuvia auki lisävaloja laittaessa. Ei tuntunut ottavan itseensä siitä vielä.

Paljoa ei tarvitse tutkan liikkua niin on kalibrointi pielessä.

NPR

Miten hyvin pre-FL:n lisävarusteet sopivat FL:ään? Keulan maski ja ritilät yms. ovat tietenkin erilaisia, mutta ovatko esim. poljinpinnat, lepuutustuki, kynnyssuojat ja takapuskurin suojat yhteensopivia mallien välillä?

Konepellin äänieristeestä on ilmeisesti tullut uusi versio FL:ää varten konepellin erilaisesta muotoilusta johtuen:

pre-FL: 5E0 863 831 Insulation Motor hood
FL: 5E0 863 831 A Insulation motor hood
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

Ritzenhoff

Nyt on maskin kehys vaihdettu mustaksi. Alkuperäinen krominen meni tuhannen pillun päreiksi. Huomatkaa myös musta skodan logo.









Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

NPR

Ensimmäistä kuvaa ei saa isommaksi, mutta hyvältä näyttää pienemmänkin kuvan perusteella 8) Kattokaiteetkin ilmeisesti mustat, mutta ikkunalistat kromiset?
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

Ritzenhoff

Ei vaan kaikki on mustaa. Myös sivuikkunoiden listat. Ne on teipattu. Iha oikeasti tuota kuvaa ei saa isommaksi vai... outoa. Itsellä ainaki toimii. Takana puskurin alla myös tuollainen kiiltomusta "diffuusori".








Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

NPR

Saihan tuon isommaksi, kun älysi painaa sitä kuvan päällä olevaa "Kuvan kokoa on muutettu. Klikkaa tästä nähdäksesi täysikokoisen kuvan.". Tuossa alemmassa kuvassa itse kuvaa klikkaamalla pääsee myös suurempaan kuvaan, mutta ylemmässä vie vain http://imgbb.com etusivulle. Siitä johtui minun sekaannus.

Mustathan nuo ikkunalistatkin näyttävät tosiaan olevan :)
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

Jani M

Tässä sattuvasti juuri uutta iPhone-julkaisutilaisuutta seuranneena päivänä puhelimeni (iPhone 7+) lakkasi kesken kaiken keskustelemasta auton järjestelmän kanssa. Viesti oli lyhyt: järjestelmä ei tue tätä sovellusta. Olen yrittänyt säätää järjestelmää, puhelinta ja vaihtaa kaapelia, toistaiseksi yhteys on jäänyt kytkemättä. ("Yhteys epäonnistunut. Tarkasta, voiko matkapuhelimesi käyttää SmartLinkia.")

Olisiko jollakulla täällä antaa tähän vaivaan ratkaisua?

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Jani M - 14.09.17 - klo:09:45
Tässä sattuvasti juuri uutta iPhone-julkaisutilaisuutta seuranneena päivänä puhelimeni (iPhone 7+) lakkasi kesken kaiken keskustelemasta auton järjestelmän kanssa. Viesti oli lyhyt: järjestelmä ei tue tätä sovellusta. Olen yrittänyt säätää järjestelmää, puhelinta ja vaihtaa kaapelia, toistaiseksi yhteys on jäänyt kytkemättä. ("Yhteys epäonnistunut. Tarkasta, voiko matkapuhelimesi käyttää SmartLinkia.")

Olisiko jollakulla täällä antaa tähän vaivaan ratkaisua?

5 minuuttia epämääräistä säätöä myöhemmin: toimii! Mitä tein? Kokeilin saanko ääntä ulos puhelimestani median kautta, siis usb:llä. Kun tämä onnistui, kokeilin SmartLinkia uudelleen. Ja avot! Beats me.

Reppureissu

Moi.

Tässä yhtenä vahvana vaihtoehtona olisi uusi octavia, mutta pari asiaa mietityttää.

Onko kellään kokemusta onko suurta rengasmelu eroa tuolla 17" ja 18" vakio rengastuksella?

Ja toisena kysymyksenä mitä käytännön eroa on noilla eri radioilla/naveilla keskenään: bolero, amundsen ja columbus. Entä saako noihin kaikkin puhelimen kiinni bt:lla, jotta voi soittaa sieltä musiikkia.

Onko arvon raadilla jotain varusteita joita ehdottomasti suosittelette, kun uutta tilaa? Tarjouksia olen kysellyt 2.0tdi 4x4 dsg stylestä.

Kiitoksia vastauksista  :)

mfroberg

Lyhyesti: KESSY

Meillä on molemmissa kulkineissa ja paluuta avaimien kaivelemiseen jne. ei kerta kaikkiaan ole.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

reverence

Lainaus käyttäjältä: Reppureissu - 14.09.17 - klo:11:42
Moi.

Tässä yhtenä vahvana vaihtoehtona olisi uusi octavia, mutta pari asiaa mietityttää.

Onko kellään kokemusta onko suurta rengasmelu eroa tuolla 17" ja 18" vakio rengastuksella?

Ja toisena kysymyksenä mitä käytännön eroa on noilla eri radioilla/naveilla keskenään: bolero, amundsen ja columbus. Entä saako noihin kaikkin puhelimen kiinni bt:lla, jotta voi soittaa sieltä musiikkia.

Onko arvon raadilla jotain varusteita joita ehdottomasti suosittelette, kun uutta tilaa? Tarjouksia olen kysellyt 2.0tdi 4x4 dsg stylestä.

Kiitoksia vastauksista  :)

-Proge-ohjaus, sporttialusta.

-Bolero ja amundsen on sama laite, jälkimmäinen navilla.

-Kaikissa, myös swingissä on BT-yhteys. Bolerosta eteenpäin löytyy myös smartlink

-rengasmelu ei tuumasta pahene, valitse rengas mieluummin huolellisesti(tehdas tosin ei anna tähän mahdollisuutta)
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

ropellihattu

Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Reppureissu

Lainaus käyttäjältä: reverence - 14.09.17 - klo:12:30
-Proge-ohjaus, sporttialusta.

-Bolero ja amundsen on sama laite, jälkimmäinen navilla.

-Kaikissa, myös swingissä on BT-yhteys. Bolerosta eteenpäin löytyy myös smartlink

-rengasmelu ei tuumasta pahene, valitse rengas mieluummin huolellisesti(tehdas tosin ei anna tähän mahdollisuutta)


Tiedustelisn miksi ehdotat sportti alustaa, minkälaisia etuja normi alustaan verrattuna, tietenkin vähän jäykempi mutta mutta?

Onko proge niinku progressiivinen?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy