Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

dwntime

Olipa kunnon selityksen makua tuosta etupään uudesta designista. Kiemurteli kun AJ sanoi valoja ristiriitaisiksi.

Sisemmissä umpioissa näyttäisi perällä olevan linssi, näkyy varsinkin tuossa suunnittelijan selvityksen aikana kun kuvaavat noita valoja vähän kauempaa. Todennäköisesti siis pitkät siellä on.

BMF

19:30 paikkeilla videossa säikähdin jo että meikäläisen tuleva pirssikö se siinä kimaltelee...  ;D

Väri on kyllä vielä harkinnassa. Voi kun jostain näkisi ihan oikeita kuvia tuosta rs combi mallista race blue, brilliant silver, steel gray tahi rallye green väreissä.

Ei tuo konfiguraattorin värimaailma ihan vastaa oikeita värejä.

Punaisena, valkoisena ja jonkin epämääräisen kuvan sinisenä olen combi räsää nyt interpentin kautta nähnyt.

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

BMF

Siinä on "karvalakkicombia" nätissä rivissä eri väreillä:

https://www.youtube.com/watch?v=manEjr7UUkw
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

mabe

Ei näyttäny pahalta tuo Raceblue. Hyvä valinta on tulossa, kun tietäis milloin saapuu..

Oliko näissä vanteen ET muuttunut vanhaan vai oliko raideleveyttä lisätty takana muuten vain?
Tekisi jotenkin mieli ostaa Hawkit superskodalta kesäksi, mutta arpominen alkoi ET muutoksissa että onko paljonkin muuttunut.

Occu14

Samat vanteet myynnissä edelleen kuin 2013-2017 Ocussa eli oletan, että vanteet pysyneet samalla et:llä ja vain taka-akselia levitetty vakauden ja ulkonäön takia.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

BMF

Onko rs-mallissa vakiona muutes tuo musta kattoverhoilu? muistelin että joskus tämä oli lisämaksusta tai jonkun varustepaketin mukana!

Ilmeisesti on kun skodan rs esittelyssä on maininta "Uudistuneen ŠKODA OCTAVIA RS:n sisustuksen väri on urheilullisen musta. " jos tuo nyt pitää sisällään myös kattoverhoilun.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Candywhite

Ainakin 2014 ja 2016 RS versioissa oli musta sisäkatto automaattisesti.

Olen aina miettinyt miksi kaikissa autoissa ei ole vakiona mustaa sisäkattoa. Nyt kun olen katsellut 2 kk Fabian vaaleaa sisäkattoa niin mietin miksi ihmeessä se on vaalea, ihan kauhea verrattuna mustaan.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

MsG

Tietääkö joku koska RS / 2.0 TDI 184hv kone lähtee tuotantoon ?

BMF

#428
Lainaus käyttäjältä: MsG - 16.02.17 - klo:14:44
Tietääkö joku koska RS / 2.0 TDI 184hv kone lähtee tuotantoon ?

Eipä ole kristallipalloa mistä näkisi. Kovasti vakuuttivat tilatessani 31.1. että 5-6kk menee. Eli olettaisin että joskus toukokuun paikkeilla voisi liukuhihna käynnistyä... Ja nyt jos tilauksen tekee niin pirssi tulee varmaan heinäkuun aikoihin. Toivottavasti edes myyjillä nyt joku haju on. Täytyy laittaa forumille tietoa mikäli ajat tarkentuu tuossa kevään aikana.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

MsG

Lainaus käyttäjältä: BMF - 16.02.17 - klo:14:59
Eipä ole kristallipalloa mistä näkisi. Kovasti vakuuttivat tilatessani 31.1. että 5-6kk menee. Eli olettaisin että joskus toukokuun paikkeilla voisi liukuhihna käynnistyä... Ja nyt jos tilauksen tekee niin pirssi tulee varmaan heinäkuun aikoihin. Toivottavasti edes myyjillä nyt joku haju on. Täytyy laittaa forumille tietoa mikäli ajat tarkentuu tuossa kevään aikana.

Mulla juurikin 10 pv tilaus tehty ja ei mitään käryä ollut myyjällä.

BMF

Lainaus käyttäjältä: MsG - 16.02.17 - klo:15:06
Mulla juurikin 10 pv tilaus tehty ja ei mitään käryä ollut myyjällä.

Ei ole myyjillä ollut pokkaa arpoa jotain valmistusaikaa. Onhan se puoli vuotta aika pitkä aika, mutta onneksi on vanha auto sen verran hyvin tähän asti palvellut että sinänsä kiire ei ole. Eikä ole talvirenkaitakaan että saa mennä kesäkeleille  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Occu14

1.5kk meni tilauksesta kun sain tietää tuotantoviikon. Mukaan mahtui ainakin 4 muutosta tilaukseen. Eiköhän samalla kaavalla tule muillekkin ilmoituksia. Sen mitä olen aiheeseen perehtynyt, ei voimalinjalla ja varusteilla ole vaikutusta toimituksiin. Tehtaalla tulee eri variaatioita korista, moottoreista ja myös väreistä liukuhihnalta peräkkäin ( jopa maalaamokin maalaa eri väreillä perättäisiä autoja )

Autokauppiaat aika harvoin ovat itse kovin aktiivisia tiedottamaan ja parasta kun kyselee aika ajoin.


Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

MsG

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 16.02.17 - klo:15:30
1.5kk meni tilauksesta kun sain tietää tuotantoviikon. Mukaan mahtui ainakin 4 muutosta tilaukseen. Eiköhän samalla kaavalla tule muillekkin ilmoituksia. Sen mitä olen aiheeseen perehtynyt, ei voimalinjalla ja varusteilla ole vaikutusta toimituksiin. Tehtaalla tulee eri variaatioita korista, moottoreista ja myös väreistä liukuhihnalta peräkkäin ( jopa maalaamokin maalaa eri väreillä perättäisiä autoja )

Autokauppiaat aika harvoin ovat itse kovin aktiivisia tiedottamaan ja parasta kun kyselee aika ajoin.

Fakta on että RS ja perus 2.0 TDI 184 tuotanto alkaa keväämmällä. Tämä tieto tuli Skodan edustajalta.

code

Viikon sisään on autoliikkeen arvio heitellyt perus 2.0 TDI 4x4 DSG osalta huhtikuun lopusta elokuun alkuun, joten parempi kun ei liikoja odota..  :) nyt eletään huhtikuun lopun tiedolla. Auto tilattu kuukausi sitten.

Ja tarkennuksena, että ovat itse olleet aktiivisia ja soitelleet tännepäin.
Skoda Octavia IV 2021

cannon

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 16.02.17 - klo:15:30
Autokauppiaat aika harvoin ovat itse kovin aktiivisia tiedottamaan ja parasta kun kyselee aika ajoin.

Autokauppiaalta tippuu tasan tarkaan hanskat siinä vaiheessa kun nimet on tilauspapereissa. Ei niillä ole mitään intressiä tiedottaa asiakasta tilauksen etenemisestä, varmat rahat on tulossa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin - harva enää tilauksen jälkeen peruuttaa kauppaa.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

tontza

Lainaus käyttäjältä: cannon - 16.02.17 - klo:20:56
Autokauppiaalta tippuu tasan tarkaan hanskat siinä vaiheessa kun nimet on tilauspapereissa. Ei niillä ole mitään intressiä tiedottaa asiakasta tilauksen etenemisestä, varmat rahat on tulossa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin - harva enää tilauksen jälkeen peruuttaa kauppaa.

Sulla on huono kauppias. Itse oon 2 autoa tilannut samalta ja pitänyt hyvin ajantasalla. Kuten varmasti suurimmalla osalla.
Octavia Combi 1,4tsi Style race blue 2017 facelift
Ex-Skoda Octavia Combi my16 1,8 tsi l&k

Occu14

Hieno homma jos useimmilla tiedotus toimii täydellisesti. Ehkä olen vaan liian hätäinen mutta ei mulle kyllä autokauppias ole ottanut yhteyttä kovinkaan kevyesti. Sinänsä sillä ei merkitystä sillä minun autokauppias on aina vastannut välittömästi sähköpostiin ja puhelimeen. Myöskin kaikki muutokset olen sähköpostilla hoitanut...itseasiassa en ole puhunut kun kerran puhelimessa ja kerran kaupassa kauppiaan kanssa nykyisen tilauksen osalta.

En allekirjoita kyllä täysin, että heti passivoituvat kun saavat kaupan. Nykyään on kaupat aika tiukassa ja varmasti ammattitaitoinen kauppias miettii tulevaisuuteenkin...niin vain minäkin 4 autoa samasta kaupasta hakenut.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Ambientti

Kyllä luulisi kauppiasta kiinnostavan tilauksen jälkeenkin. Suurimmat katteet kuitenkin ovat huolloissa ja varaosissa, ja jos jää paha maku suuhun niin helposti vie muualle huoltoon. Samoin luovutuksen jälkeen on aina kyselty miten on mennyt ja onko ollut jotain mikä askarruttaa. Ja onpa liikkeestä toiselta tahoilta soiteltukin ja kyselty miten juurikin nuo tilanteet on hoidettu, ehkäpä jotain insentiivejä luvassa myyjälle jos asiakas on ollut tyytyväinen myös tilauksen ja luovutuksen jälkeen, ainakin itse sellaiset laittaisin jos autoliikettä pyörittäisin. Toki tilauksen jälkeen jos ei ole mitään uutta informoitavaa, niin turhapa sitä on lämpimikseen soitella. Ainakin itsellä on sellainen kuva jäänyt, että kun on jotain uutta kerrottavaa niin yhteydessä on oltu ihan omatoimisesti.

tsi1490

Tsekkiforumilla kerrottiin, että 1.5-litrainen moottori tulee vasta MY19 valinnaiseksi eli 1.4-litraisella jatketaan vielä ainakin vuoden.

DeMac

Onko kokemuksia kaasuversiosta? Gasumin tarjouksen takia harkinnut 1.4 TSI G-TEC Style DSG Autom. tilaamista.

"Kiinteä hinta on aktivoitava käyttöön viimeistään kuuden (6) kuukauden kuluessa kortin hakemisesta.".

splitxyz

Olen hieman ymmälläni DSG vaihteistojen suhteen. Ymmärtääkseni Octavia RS 245 tulee uusi 7-DSG, silti tavallisessa RS mallissa on 6-DSG, mutta esimerkiksi uuteen 1.5 l TSI moottoriin tulee uusi 7-DSG esim. Golfiin. Tuleeko muihin Octavioihin kun RS 245 uusi 7-DSG? Uusi 7-DSG on myös uudessa FL Golf R:ssä sekä Audi S3:ssa. Onko 1.5 l TSI 7-DSG sama kuin tehomalleissa? Näyttää siltä että uusi FL Golf GTI saa tyytyä vanhaan 6-DSG. Myös normi Occu RS TSI 230 hv on 6-DSG  ::)
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Guido

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 17.02.17 - klo:18:45
Olen hieman ymmälläni DSG vaihteistojen suhteen. Ymmärtääkseni Octavia RS 245 tulee uusi 7-DSG, silti tavallisessa RS mallissa on 6-DSG, mutta esimerkiksi uuteen 1.5 l TSI moottoriin tulee uusi 7-DSG esim. Golfiin. Tuleeko muihin Octavioihin kun RS 245 uusi 7-DSG? Uusi 7-DSG on myös uudessa FL Golf R:ssä sekä Audi S3:ssa. Onko 1.5 l TSI 7-DSG sama kuin tehomalleissa? Näyttää siltä että uusi FL Golf GTI saa tyytyä vanhaan 6-DSG. Myös normi Occu RS TSI 230 hv on 6-DSG  ::)

Onko varmaa tietoa, että 1.5 TSI:n kanssa tulee uusi 7-DSG? Jotenkin kuvittelisin, että se on sama 7-DSG, joka on mm nykyisessä Ocu III:ssa ei-RS -malleissa ja joka ei kuulemma kestä tehomallien vääntömomenttia.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Guido - 17.02.17 - klo:21:52
Onko varmaa tietoa, että 1.5 TSI:n kanssa tulee uusi 7-DSG? Jotenkin kuvittelisin, että se on sama 7-DSG, joka on mm nykyisessä Ocu III:ssa ei-RS -malleissa ja joka ei kuulemma kestä tehomallien vääntömomenttia.

Tämän mukaan kyllä-- http://www.iltalehti.fi/autot/201702152200071482_au.shtml   

""Uusi 7-nopeuksinen DSG-vaihteisto ennättää markkinoille samaan tahtiin uuden 1,5-litraisen bensiiniturbon kanssa.

Jonkin aikaa markkinoilla on neljää erilaista DSG-vaihteistotyyppiä, mutta 7-nopeuksiset vaihteistot korvaavat vanhat 6-nopeuksiset vaihteistot sitä mukaan kuin 1,5-litrainen TSi yleistyy.
Uusi DSG-vaihteisto korvaa ajan mittaan aiemmat DSG:t.

Perinteisesti Volkswagenin DSG-vaihteiston tyyppi on määräytynyt moottorin tehojen ja väännön mukaan. Tehokkaimpiin moottoreihin tarkoitetut DSG:t ovat olleet ns. märkälevykytkimellä varustettuja. Pienten moottorien kanssa on käytetty kuivalevykytkintä.

Uusi 7-nopeuksinen DSG on märkälevykytkimellä varustettu ja sen kerrotaan kestävän myös isojen moottorien rasitukset.

Vaihteisto on myös pihi. Se säästää Volkswagenin mukaan polttoainetta 0,3 litraa sataa kilometriä kohden.

Ensimmäisen tuntuman perusteella vaihteistolla on muitakin hyviä ominaisuuksia. Vaikutti siltä, että VW:n DSG:lle aiemmin ominaista kulmikkuutta lähtökiihdytyksissä on saatu pehmennettyä. Nyt vaihteisto vaihtaa nopeasti ja nykimättä."""
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

BMF

#443
Ei Marek hirveästi ainakaan kiihdytyspuolta kehu tuossa golfin 1.5tsi koneessa. 2min kohdalla videossa tulee nihkeä kiihytys. Tosin eipä tuossa nopeudesta mainittu vaan äänistä:

https://www.youtube.com/watch?v=jckjlK0y44k&t=115s

Onkohan jossain jo suorituskykyarvot julkaistu tuolle golffin 1.5 koneelle

Tuossa sama herra ajelee vielä 1.4 beetlellä ja vertaa 1.5 koneeseen. Jotenkin tuntuu että tuossa 1.5 koneessa on vielä kuristimet päällä. Varmaan viisainta kun vuoden pari odottelee ja tuosta koneesta otetaan ne täydet väännöt ja hepat irti (jossain luki muistaakseni että tällä saa max 180hp ja 320Nm).

https://www.youtube.com/watch?v=C-iFhHanAbo


Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Guido

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 18.02.17 - klo:01:46
Tämän mukaan kyllä-- http://www.iltalehti.fi/autot/201702152200071482_au.shtml   

""Uusi 7-nopeuksinen DSG-vaihteisto ennättää markkinoille samaan tahtiin uuden 1,5-litraisen bensiiniturbon kanssa.

Kiitos, olen näköjään seurannut uutisointia huonosti. Varsin mielenkiintoista.

teräksenharmaa

Pidän varsin todennäköisenä, että tuon roskalehden toimittaja kirjoittaa omiaan. Volkkari ilmoitti EA211 Evon julkistuksen yhteydessä sen jatkona olevan pienitehoisemmassa versiossa DQ200-7F tai MQ200-6F ja tehokkaammassa DQ200-7F tai MQ250-6F.



splitxyz

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 18.02.17 - klo:13:26
Pidän varsin todennäköisenä, että tuon roskalehden toimittaja kirjoittaa omiaan. Volkkari ilmoitti EA211 Evon julkistuksen yhteydessä sen jatkona olevan pienitehoisemmassa versiossa DQ200-7F tai MQ200-6F ja tehokkaammassa DQ200-7F tai MQ250-6F.

Voi hyvin olla näin ettei tule "tavallisiin malleihin" uutta, mikä jippo että RS TSI (230 hv) eroaisi RS 245 minne tulisi 7-DSG, samaa Leon Cupra puolella, miksei sinne tullut 7-DSGtä? Ainakin Golf R:ssä ja Audi S3:ssa on uusi 7-DSG ja moottori eroaa paperilla 10 hv ja vääntöä 20 nm? Olisi mukava saada noihin tolkkua mikä kriteeri pitää täyttyä että saadaan uusi laatikko, vai voidaanko yhdistellä vanhaa ja ns uutta 310 hv moottoria ja vaihteistoja...
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

splitxyz

RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Laars


lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 18.02.17 - klo:13:35
Olisi mukava saada noihin tolkkua mikä kriteeri pitää täyttyä että saadaan uusi laatikko
Se on se vanha kunnon nokkimisjärjestys mikä on edelleen olemassa.
Ensin VW ja Audi, sitten vasta kulimerkit. Kaiken maailman Mirrorlinkkejä ja muita höpöhöpöjä kyllä annetaan kaikille mutta tärkeät
uudistukset jätetään monesti vielä vain ylimysmerkkien käyttöön. Pitäähän se hintaero jollain yrittää perustella.
Tiedän, ei ole reilua mutta koskapa elämä olisi ollutkaan kaikille reilua ja tasapuolista...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy