VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Peeke

Lainaus käyttäjältä: Son - 17.07.16 - klo:12:00
Mitäs nyt on meneillään, kun Comfortlineen ei ole tarjolla kuin 1.0 TSI ja 1.4 TGI? Näyttävät keskittävän kaiken tarjonnan Allstariin, mutta siihenpä ei saa lisävarustepenkkejä (mikäli oikein katsoin).

Joo ei saa vaihtoehtopenkkejä ruksittua. Olisin itse halunnut sporttipenkit, mutta sitä vaihtoehtoa ei Allstarissa ollut. Ilmeisesti Allstarin penkit ovat perustaltaan Comfortlinen, mutta pehmusteiden muodolta vähän paremman tukevat.

europe

Lainaus käyttäjältä: Son - 17.07.16 - klo:12:00
Mitäs nyt on meneillään, kun Comfortlineen ei ole tarjolla kuin 1.0 TSI ja 1.4 TGI? Näyttävät keskittävän kaiken tarjonnan Allstariin, mutta siihenpä ei saa lisävarustepenkkejä (mikäli oikein katsoin).

Golf 8 esitellään tulevana syksynä...

Antti O

#2432
Mistä tuohon seiska golffiin sais kunnolliset adapterit helmoihin että sais nostettua hallitunkilla? Vähän arveluttaa tollasta kapeaa helmapeltiä nostaa vaikka miten on nostokohdat. Entisessä autossa oli kunnon kumitallat rungossa mistä oli hyvä nostaa hallitunkeilla ylös.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 24.07.16 - klo:12:47
Mistä tuohon seiska golffiin sais kunnolliset adapterit helmoihin että sais nostettua hallitunkilla? Vähän arveluttaa tollasta kapeaa helmapeltiä nostaa vaikka miten on nostokohdat. Entisessä autossa oli kunnon kumitallat rungossa mistä oli hyvä nostaa hallitunkeilla ylös.

Yksi toimiva tapa on tehdä jääkiekkoon ura helmapellin pokkausta varten ja laittaa kiekko sitten tunkin ja helman väliin. Vaatii hieman askartelua, mutta toimii
VW Passat Variant GTE

veijjo80

Onko kohtalotovereita seuraavanlaiseen ongelmaan:

Auton kun sammuttaa ajon jälkeen, moottori siis normilämpönen, niin jostain alkaa kuulumaan sellaista matalaa ujellusta joka kestää arviolta 10-15sek, välillä vähemmän. Yritin kerran kuunnella ääntä konehuoneen puolelta mutta en saanut paikallistettua mistä ääni tulisi.

Voisiko ääni kuulua esim. jäähdytysjärjestelmästä, paineentasaantuessa? Onko muita ideoita tai kohtalotovereita?

Auto siis Golf VII 1.4TSI 90kw+DSG vm.2014
VW Golf VII 1.4 TSI 90kW DSG Highline -14

Peeke

Ã,,kkiseltään tulisi mieleen turbon jälkijäähdytys, mikä onkaan viralliselta nimeltään.

Hanksi

Mulla sellainen vinkuna tai ulina on kuulunut sammutuksen jälkeen uudesta asti. En tiedä mihin liittyy, mutta eiköhän se ole ihan ominaisuus eikä vika.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

Antti O

Oletteko törmänneet bluetoothin kautta spotifyä soitellessa tälläiseen ongelmaan:

Alussa pelaa ok ja biisit näkyy navin näytöllä oikein kun vaihtaa kappaletta. Sammuttaa auton, jonka jälkeen auto uusiksi käyntiin ja kappaleen nimi jäätyy siihen mitä se oli ennen sammutusta eikä päivity enää vaikka kappaletta vaihtaa. Niin kauan track info jäässä kunnes avaa puhelimesta spotifyn. Kyseessä S7 samsung.

veijjo80

Lainaus käyttäjältä: Peeke - 01.08.16 - klo:08:35
Ã,,kkiseltään tulisi mieleen turbon jälkijäähdytys, mikä onkaan viralliselta nimeltään.

Paikallisella Laakkosella käytin muissa asioissa niin kysyin tästä ulinasta, epäilys oli että joku sähkökomponentti taikka magneettiventtiili tekis sen ulinan, on ilmeisesti normaalia eikä pitäisi rikkoa mitään.
VW Golf VII 1.4 TSI 90kW DSG Highline -14

anzz

Terve. pari viikkoa ollu golf 1.2 tsi 77kw vm1013. en tiedä onko normaalia mutta nyt osu vaan jotenki korvaan. eli kun suht matalilla kierroksilla 1-2t. lähtee kiihdyttämään esim 4 vaihteella kuuluu hetken sellasta aika diesel automaista rohinaa kunnes saa tarpeeksi kierroksia, luulen että turbosta ääni lähtee? mites teillä? auto toimii kyllä ihan normaalisti.kiitos.

tet

Lainaus käyttäjältä: veijjo80 - 03.08.16 - klo:19:06
Paikallisella Laakkosella käytin muissa asioissa niin kysyin tästä ulinasta, epäilys oli että joku sähkökomponentti taikka magneettiventtiili tekis sen ulinan, on ilmeisesti normaalia eikä pitäisi rikkoa mitään.

DSG (tuo kuivakytkinmalli) ainakin ulisee sammutuksen jälkeen hetken ja se on normaalia, öljypumppu siellä kaiketi pyörii. Sittenhän sieltä kuuluu samaan aikaan myös nuo klak-klak-klonk-klonk äänet, jotka normaaleja myöskin (ilmeisesti kytkimien liikeratojen kalibrointi).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Pupa

#2441
Varmaan jo käsitelty jossain, mutta miten Golfissa saa sen sisemmän DRL "U":n palamaan?

EDIT: Itse itselleni vastaten, ei mitenkään. Sisemmässä DRL:ssä ei ole polttimoita sisällä, vaan se on pelkkä koriste.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

veijjo80

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 27.08.16 - klo:22:46
Varmaan jo käsitelty jossain, mutta miten Golfissa saa sen sisemmän DRL "U":n palamaan?

EDIT: Itse itselleni vastaten, ei mitenkään. Sisemmässä DRL:ssä ei ole polttimoita sisällä, vaan se on pelkkä koriste.

Mun mielestä kyllä palaa, tarkistan asian kun tulee kaivettua auto liikenteeseen tallista.
VW Golf VII 1.4 TSI 90kW DSG Highline -14

Pupa

Lainaus käyttäjältä: veijjo80 - 28.08.16 - klo:15:05
Mun mielestä kyllä palaa, tarkistan asian kun tulee kaivettua auto liikenteeseen tallista.

olin myös tässä luulossa, mut nyt ku oon kiinnittäny huomiota vastaantuleviin Golfeihin, niin ainoastaan ulommat "U":t palaa :(
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

veijjo80

Oikeassa olet, ei pala sisemmät "U":t.
VW Golf VII 1.4 TSI 90kW DSG Highline -14

Herr K

Golf R taitaa tosiaan olla ainoa, jossa palaa myös ne sisemmät.

Alkuun Golf VII:hin sai myös ei-dynaamiset (eli ei kääntyvät) xenonit. Niissä ei pala kummatkaan "U":t, vaan päivävalot on perinteisillä polttimoilla
VW Passat Variant GTE

Pupa

Eli jotain positiivista sentään näissäkin malleissa  ;D Mut olishan noi nyt makee saada toimimaan ilman umpioiden vaihtoa.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Antti O

Pitäähän sen R mallin jotenkin erottua kansanmalleista..
Sitä minä en vieläkään ymmärrä miten Golfissa on hehkulampuilla etuvilkut, kuiteskin mun autossakin on muut polttimot ledejä. Näyttää jotenki vanhanaikaselta.
Mulla oli jo 2005 Bemarissakin kaikki vilkut ledeinä.

Peeke

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 29.08.16 - klo:07:50
Pitäähän sen R mallin jotenkin erottua kansanmalleista..
Sitä minä en vieläkään ymmärrä miten Golfissa on hehkulampuilla etuvilkut, kuiteskin mun autossakin on muut polttimot ledejä. Näyttää jotenki vanhanaikaselta.
Mulla oli jo 2005 Bemarissakin kaikki vilkut ledeinä.

Ihmettelin itsekin samaa, 2016 ja itselläni variantissa oli takalamputkin kaikki hehkuvia malleja. Vaihdoin deautoledin tuikut kaikkiin vaihdettavissa oleviin niin päivittyi edes 2000-luvulle. Ei toki muuta sitä että varsinkin vilkut on vanhanaikaisen näköiset nykyaikaisten mallien vieressä.

Antti O

Lainaus käyttäjältä: Peeke - 29.08.16 - klo:09:15
Ihmettelin itsekin samaa, 2016 ja itselläni variantissa oli takalamputkin kaikki hehkuvia malleja. Vaihdoin deautoledin tuikut kaikkiin vaihdettavissa oleviin niin päivittyi edes 2000-luvulle. Ei toki muuta sitä että varsinkin vilkut on vanhanaikaisen näköiset nykyaikaisten mallien vieressä.

Mitä tuumit onko nuo etuvilkkujen ledit hintansa väärti? Oliko vaikeat vaihtaa.
Ilmeisesti nämä? http://deautokey.com/product/new-brighter-amber-front-turn-signals-for-the-volkswagen-2015-mk7-golf-gti

Peeke

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 30.08.16 - klo:12:24
Mitä tuumit onko nuo etuvilkkujen ledit hintansa väärti? Oliko vaikeat vaihtaa.
Ilmeisesti nämä? http://deautokey.com/product/new-brighter-amber-front-turn-signals-for-the-volkswagen-2015-mk7-golf-gti

Kaikki lamput oli helppoja vaihtaa (takavalot, etuvilkut, takavilkut, peruutusvalo), kääntymis-/nurkkavalot oli ainoat joiden vaihtoon en lähtenyt, näytti foorumeiden mukaan turhan työläältä. Etuvilkut (sama koskee takavilkkujakin) on aikalailla samannäköiset kuin alkuperäisetkin, ainoa silminnähtävä ero on syttymis- ja sammumisnopeudessa. Taka-ajovaloissa valopinta muuttui tasaisemmaksi, ehkä aavistuksen kirkkaammaksikin.

Onko hintansa väärti, mielipideasia. Mielestäni hyvä päivitys pienellä vaivalla, suurin osa ei ymmärrä miksi korjata ehjää.

edit. on juuri noi linkkaamasi polttimot.

Pupa

Tulee kyllä pirusti hintaa, ku päivittäis kulmavalot ($104,99), sumuvalot ($144,99), etuvilkut ($49,99), kontin ($12,99) ja hansikaslokeron ($14,99) :o
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Peeke

Kyllä ne maksaa vähän turhan paljon, ja niinkuin sanoin, tuohan on täysin toimivan korjaamista.

Postikulut oli noin viiskymppiä vielä päälle, samoin jää varmasti tulliin.

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Peeke - 30.08.16 - klo:13:15
Kyllä ne maksaa vähän turhan paljon, ja niinkuin sanoin, tuohan on täysin toimivan korjaamista.

Postikulut oli noin viiskymppiä vielä päälle, samoin jää varmasti tulliin.

Juuri näin ja tommosissa summissa alkaa jo päälle lätkäistävät verotkin tuntumaan ihan eri tavalla :(
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Antti O

No mie en tarttisi kun nuo etuvilkkujen ledit. Tuntuu 50â,¬ aika kohtuuttomilta postikuluilta 2 polttimosta..
Taidan jättää vielä harkintaan.

Herr K

Hieman kulutuslukemia oman auton osalta:

Kesän aikana mittariin kertyi reilut 4900 km keskinopeudella 60 km/h sekalaisessa ajossa. Ajotietokoneen mukaan keskikulutus tuolla matkalla on ollut 5,5 l/100 km, mutta tuo näyttää mielestäni n. puoli litraa liian vähän ja toidellisuus on siis lähempänä 6 l/100 km. Ihan kohtuullinen lukema omasta mielestä, sillä kesälomareissuilla oli kuormaakin jonkin verran mukana.

Tasaisella 80 km/h nopeudella maantiellä kulutuslukemat saa aika helposti laskemaan nelosella alkaviin lukemiin (ajotietokoneen mukaan) ja motarilla sitten taas menee yli kuuden.
VW Passat Variant GTE

joksu

#2456
Mittariston välissä on tää pieni näyttö, josta näkyy mm.ajotietokone ja esim. mikä ovi auki. Mistä alkaen tässä mittaristossa on värit mukana, ainakin punainen?

Ittellä oli aikoinaan 2013/2 rekisteröity Golffi highline-varusteilla ja tässä värinä oli vain valkoinen(&musta). Joissain kuvissa kumminkin näkee, että ainakin punaista väriä näytössä on juurikin näyttämään mikä ovi on auki. Onko muitakin värejä ja missä näitä värejä käytetään? Onko esim.ACC:n näytössä?

pappa

2013/1 rekisteröidyssä Comfortlinessä kruksattava lisävaruste xenon-paketin yhteydessä tai erikseen.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

joksu

Aivan aivan eli se siis ihan normaali lisävaruste.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 01.08.16 - klo:09:45
Oletteko törmänneet bluetoothin kautta spotifyä soitellessa tälläiseen ongelmaan:

Alussa pelaa ok ja biisit näkyy navin näytöllä oikein kun vaihtaa kappaletta. Sammuttaa auton, jonka jälkeen auto uusiksi käyntiin ja kappaleen nimi jäätyy siihen mitä se oli ennen sammutusta eikä päivity enää vaikka kappaletta vaihtaa. Niin kauan track info jäässä kunnes avaa puhelimesta spotifyn. Kyseessä S7 samsung.

Tämä taitaa olla aika yleinen ongelma. Joidenkn lähteiden mukaan vika on Spotifyssä ja toisten mukaan autonvalmistajissa. Esim. Spotifyn tukifoorumilla on pitkät keskustelut aiheesta: https://community.spotify.com/t5/Android/Android-App-Transmit-Track-Info-via-Bluetooth-A2DP-AVRCP-1-3/td-p/39135/page/19
VW Passat Variant GTE

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy