Tarina Laakkosen toiminnasta

Aloittaja skopa, 10.06.18 - klo:15:02

« edellinen - seuraava »

Iero

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 16.06.18 - klo:12:47
No en nyt tiedä, kyllä kai TSI-vehkeitä uskaltaa ostaa jo 15 vuoden kuluttua, samalla tavalla kun nykyään kai uskaltaa jo ostaa Opelinkin.
Ajelin Ooppeleilla 1985-2005 välisen ajan ja mitään sellaisia katastrofeja ei ollut kuten TSI-moottoreiden käsittämättömät hajoamiset (jakopäänketjut, öljyrenkaat), DSG-, kytkin- ja kaksoismassavauhtipyörän ongelmat joissakin muissa merkeissä.


Ooppeleissa piti huolehtia, että jakopäänhihna vaihdettiin oikea aikaisesti yhdessä vesipumpun kanssa, laturi oli hyvä vaihtaa 150 tkm välein, jarrujen huollot piti tehdä kunnolla ja silloin tällöin ryntäyttää moottoria tai ajettava sikaa (huoltomiehen ohje), jotta tyhjäkäyntimoottori puhdistui. Vaihdatin öljyt 7500 km välein, eikä moottoreissa ollut koskaan mitään ongelmia.


RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Jultsu

Kyllä kyllä, mutta jostainhan se (huono) maine on Opelille tullut, ja taitaa vielä edelleenkin sitkeästi elää joidenkin ihmisten mielessä. Samalla tavalla TSI on nyt tuhottu brändinä noiden männävuosien ongelmien vuoksi.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Iero - 17.06.18 - klo:06:06
Ajelin Ooppeleilla 1985-2005 välisen ajan ja mitään sellaisia katastrofeja ei ollut kuten TSI-moottoreiden käsittämättömät hajoamiset (jakopäänketjut, öljyrenkaat), DSG-, kytkin- ja kaksoismassavauhtipyörän ongelmat joissakin muissa merkeissä.


Ooppeleissa piti huolehtia, että jakopäänhihna vaihdettiin oikea aikaisesti yhdessä vesipumpun kanssa, laturi oli hyvä vaihtaa 150 tkm välein, jarrujen huollot piti tehdä kunnolla ja silloin tällöin ryntäyttää moottoria tai ajettava sikaa (huoltomiehen ohje), jotta tyhjäkäyntimoottori puhdistui. Vaihdatin öljyt 7500 km välein, eikä moottoreissa ollut koskaan mitään ongelmia.
Yleistäen autotekniikka -85...2005 oli simppelimpää, EGR venttiilin sai poistettua tai tukittua ja polttoaineen ruiskutus ei ollut suorasuihkulla jolloin venttiilit eivät karstoituneet. Vaimolla on Renu vm 2013, 0.9 TCe -moottorilla, ilman suorasuihkutusta jolloin ei ole kartsaongelmaa, hyvin on moottori toiminut tosin se on vasta 65 tkm ajettu.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Pxu - 17.06.18 - klo:00:07
Noh ei varmaan ole viisasta nimetä paikkoja, mutta sanotaanko, itä-Suomen läntisestä osasta löytyy kyseinen huolto. Jos joku haluaa haasteita lisää eloonsa niin voin yksityisesti antaa tarkemmatkin koordinaatit😉

Kokemuksesta kuitenkin kerron, että mikäli vaihtoehtona on huollattaa auto jollain muulla firmalla niin tuskin on ainakaan huonompi/kalliimpi.

Keskisestä Suomesta itsellä kokemuksia.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Pxu - 17.06.18 - klo:00:07
Noh ei varmaan ole viisasta nimetä paikkoja, mutta sanotaanko, itä-Suomen läntisestä osasta löytyy kyseinen huolto. Jos joku haluaa haasteita lisää eloonsa niin voin yksityisesti antaa tarkemmatkin koordinaatit😉

Kokemuksesta kuitenkin kerron, että mikäli vaihtoehtona on huollattaa auto jollain muulla firmalla niin tuskin on ainakaan huonompi/kalliimpi.
Onhan tuo vähän outoa, että 15 vuotta sitten tapahtuneen jälkeen ollaan valmiita haukkumaan koko konserni kaikkine yhtiöineen, muttei uskalleta kuitenkaan mainita toimipistettä, jossa tämä tapahtui. Tosin eiköhän sielläkin ole tässä vuosien saatossa jo koko henkilökunta vaihtunut ainakin kertaalleen.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 17.06.18 - klo:14:07
Onhan tuo vähän outoa, että 15 vuotta sitten tapahtuneen jälkeen ollaan valmiita haukkumaan koko konserni kaikkine yhtiöineen, muttei uskalleta kuitenkaan mainita toimipistettä, jossa tämä tapahtui. Tosin eiköhän sielläkin ole tässä vuosien saatossa jo koko henkilökunta vaihtunut ainakin kertaalleen.

Mikä sun motiivi on kyseenalaistaa nämä kokemukset ja mitä sinä saat lisää vaikka kertoisi tarkan liikkeen? Minua ainakin korpeaa se, että hinta on posketon valohoidosta ja samaan aikaan ei osata edes välttämättä huoltaa autoa.

Ai niin paras kokemus oli tämä, kun huollatin autoa Laakkosella. Piruuttani hyväksyin, että saa lisätä puuttuvat nesteet. Ennen huoltoa lisäsin kaikki nesteen piri pintaan ja otin vielä kuvat. Auto huoltoon. Kun noudin autoa huoltoneuvoja totesi, että kaikki kunnossa ja laitetaan laskutukseen sekä antoi avaimet. Minä totesin, että haluan katsoa mitä kaikkea tehty. Laskulla oli 2 litraa lasinpesunestettä 20â,¬. Kysyin mihin tämä lasinpesuneste oi laitettu. Huoltoneuvoja vastaa, että tuon verran on ollut vajausta. Otin puhelimen ja naytin kuvan ettei voi olla mahdollista, kun täytin ennen huoltoa. Huoltoneuvoja toteaa, että pesuri on testattu huollossa. Minä totesin, että lähdetäänpä kokeilemaan kauanko menee, että kaksi litraa testatessa kuluu. Huoltoneuvoja ei ollut oikein halukas tuohon. Totesi että vähennetään pois ja kyllä hänen pitää luottaa asentajaan. Ainoa lisätyö mikä piti tehdä eli valojen suuntaus oli jätetty tekemättä. Tuon huomasin samantien, kun tarkistin asian seinää vasten ennen, kuin lähdin. Samalla otin kuvan pissapojan säiliöstä, joka oli vajaa.

Menin takaisin huoltoneuvojan luo ja totesin, että nyt lähdet mukaan. Käytiin läpi että toisen puolen valo näyttää edelleen liian ylös. Sitten näytin että pissapojansäiliö on vajaa. Mitä huoltoneuvoja toteaa: Meillä on tapana aina veloittaa tuo pari litraa nestettä ja auto on läpäissyt katsastuksen joten valot on kunnossa. Totesi että voidaan kyllä sopia uusi aika valojen säätöön. Tuossa vaiheessa totesin, että jos minä vien teidän firmassa tonkan lasinpesunestettä olen varas. Jos taas minua laskutetaan ylimääräisestä se on vain vahinko.

Tapauksesta annoin myös palautetta enkä ole tähän päivään mennessä saanut vastausta. Miksiköhän?

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/te-autokauppias-laakkosen-tulos-rysahti-tappiolle---takuukorjaukset-rokottivat-autokauppiasta/gh7XFKgW
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.06.18 - klo:15:40
Mikä sun motiivi on kyseenalaistaa nämä kokemukset ja mitä sinä saat lisää vaikka kertoisi tarkan liikkeen? Minua ainakin korpeaa se, että hinta on posketon valohoidosta ja samaan aikaan ei osata edes välttämättä huoltaa autoa.
Mikä motiivi on haukkua kaikkia toimipisteitä huonoksi? Jos jossain perähikiän toimipisteessä on joku 15 vuotta sitten saanut omasta mielestään huonoa palvelua huollossa, niin miksi tänään pitäisi sen perusteella vältellä pääkaupunkiseudun toimipisteitä?

Mielestäni kokemuksia kannattaa jakaa, mutta kyllä tarkat tiedot niistä vaaditaan, jotta muuta osaavat välttää juuri kyseistä asiaa. Muutenhan homma menee juuri siihen, että yhden Seatissa on ollut 10 vuotta sitten vikaa, niin kannattaa vältellä kaikkia VAG-konsernin autoja. Järki käteen, vaikka yleistäminen onkin helppoa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.06.18 - klo:13:22
Keskisestä Suomesta itsellä kokemuksia.
Taitaa olla samasta J- alkuisen kaupungin toimipisteestä, kuin omat useat huonot kokemukset  :-\ .. kerralla ei saada asioita kuntoon ja saa juosta moneen kertaan, niinkuin ei olisi parempaa tekemistä. Osia jätetty irti takuukorjauksessa.. kabiiniin paneeleita naarmutettiin uuden auton takuuhuollossa ...
Onneksi on muitakin liikkeitä. Aikamoisia ihmeitä pitäisi tapahtua, että Laakkosella enää asioisin.
(näistä tapauksista ei ole 15v .. viimeisimmästä rapia vuosi.. mutta toki perähikiästä kyse, koska ei stadissa :) )

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 17.06.18 - klo:18:00
Taitaa olla samasta J- alkuisen kaupungin toimipisteestä, kuin omat useat huonot kokemukset  :-\ .. kerralla ei saada asioita kuntoon ja saa juosta moneen kertaan, niinkuin ei olisi parempaa tekemistä. Osia jätetty irti takuukorjauksessa.. kabiiniin paneeleita naarmutettiin uuden auton takuuhuollossa ...
Onneksi on muitakin liikkeitä. Aikamoisia ihmeitä pitäisi tapahtua, että Laakkosella enää asioisin.
(näistä tapauksista ei ole 15v .. viimeisimmästä rapia vuosi.. mutta toki perähikiästä kyse, koska ei stadissa :) )

Ihan pari vuoden sisään nämä minunkin tapaukset.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ile

Näin Laakkos-turistina tuli vielä mieleen, että eikös noita ole kaksi eri Laakkosta: Veljekset Laakkonen ja Autotalo Laakkonen?

Itsellä tasan kaksi kokemusta ko. firmasta kumpi nyt sitten onkaan ollut nosita. Yhden auton olen ostanut ja huollattanut Lahdessa jokunen vuosi sitten ilman isompaa draamaa ja loppuvuodesta huollatin edellisen auton Espoon Laakkosella. Jälkimmäisestä jäi vielä hyvä fiilis, kun normi-AC -tyyliin tiskillä sanoin, että ei sitten pyyhkimen sulkia, öljypurkkeja tai pissapojan täyttöjä. Vastaanottaja vaan totesi, että kun huollon hintalappu on jo aika iso valmiiksi niin eiköhän siihen nyt sentään pissapoika täytetä :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy