BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

makkis

Joo, kyllä ykkönen varmaan on tuleva klassikko, aikaa siihen toki vielä menee.

Sijaisautoasia on tavallaan leasinghässäkkä, mutta käytännössä ei. Meillä firman huoltoliisariin kuuluu sijaisauto, mutta se tulee autovuokraamolta, Avikselta. Sen järjestäminen on aika monimutkaista, tunnin kestävän määräaikaishuollon ajan mieluummin käyttää vaikka 3g yhteyksillä työntekoon kahvin äärellä huollon asiakastiloissa, potkii renkaita vaihtoautohallissa tai koeajaa uusia malleja. Joskus on tarve toki liikkumiselle ja itse olen kyllä perinteisesti saanut jonkun vaihtaririvistöstä tai esittelyauton, perustuen tuttuihin autokauppiaisiin.

Penppu taas on ostettu "ei tutulta" myyjältä, tuolla käytin kerran takuuhuollossa ja sijaisauto oli päivän selvä. Sijaisautona palveli ilmeisesti ihan tuohon käyttöön tarkoitettu kulimallin 316i, kun oli kylkeen teipattu autoliikkeen nimi ja huollon sijaisauto -teksti. Voordi taas tosiaan tuli liisarisoppariin perustuen Avikselta ja sieltä valittelivat, ettei ole saman luokan autoa Kuopion toimipisteessa kuin 520da ja tarjosi tojota naurista. No, minun asenteella tuollaiseen tarjoukseen sanotaan, että laittakaa ihan mikä tahansa mutta säästäkää tojotalta. Tuli sitten Voordi. Tämä, minne nyt vien autoni ensi viikolla huoltoon, on minulle myös entuudestaan tuntematon Penppumyyjä / huolto Kuopiossa (Avain-Vaunu) ja sinne siis esitin toiveen koeajosta äksykkösellä, joka siis järjestyi laakista.

Minä uskon vakaasti, että velkapemaristikin saa tuon sijaisautokohtelun ilman vikinöitä, kyseessähän on myynnin ja jälkimarkkinoinnin tiimipelaamisesta ja pelisilmästä. Toki, pk-seudulla tilanne voi olla toinen.

Mainittakoon nyt samassa yhteydessä, että tuo moottorivaurio vikaherja hävisi aivan itsekseen, ei sitä aamulla enää ollut. Mikä lie bitti poikittain jossain, käyttäisivät ecc virheenkorjaavaa muistia autoissakin :=)

kokken


Yleensä liisarisopimuksen henkeen kuuluu, että 24/7 on toimiva auto käytössä, huolto- ja korjaamokäyntien osalta tämä siis toteutuu sijaisauton avulla.

samulis

Lainaus käyttäjältä: makkis - 10.12.09 - klo:22:32
Minä uskon vakaasti, että velkapemaristikin saa tuon sijaisautokohtelun ilman vikinöitä, kyseessähän on myynnin ja jälkimarkkinoinnin tiimipelaamisesta ja pelisilmästä. Toki, pk-seudulla tilanne voi olla toinen.

Mainittakoon nyt samassa yhteydessä, että tuo moottorivaurio vikaherja hävisi aivan itsekseen, ei sitä aamulla enää ollut. Mikä lie bitti poikittain jossain, käyttäisivät ecc virheenkorjaavaa muistia autoissakin :=)
En muista itse törmänneeni Espoon Laakkosen puheissa tuohon, mutta kävin keskusteluja myös Keravan Autosalvan kanssa ja jäin käsitykseen että ko liikkeestä ostettuun autoon tulee aina sijaisautopalvelu mukaan. Se ei vain ollut relevantti kun soppariin kuuluu muutenkin sellainen...

Mulla on tässä 28tkm aikana kaksi kertaa palanut päästöjenhallinnan vikavalo, 1. kertaa se sammui reboottiin toisella kanssa seuraavana aamuna oli poissa. Mitään herjaa se ei antanut eikä tuntunut ajossa ollenkaa... Ja vielä näyttäis huoltoon olevan 6tkm:a...

skula

Eipä kukkaset kuki Ã,,xYkkösen kanssa.. Ilmeisesti tuohon ei saa a-vakkaria. Ã,,xKolme olis sitten jo vissiin eri juttu..

Flat

Tuossa kun etsin netistä absoluuttista totuutta, löysin jälleen kerran itseni sen oikean tiedon tyyssijasta. Paikassa jossa asiat kerrotaan niin kuin ne oikeasti ovat.

http://hiki.pedia.ws/wiki/Bmw

muutenkin saitti sisältää älliistyttävän määrän piilotettua totuutta.
Katsopaaka vaikka kekkosen tietoja, moni ei tiennyt hänestä ihan kaikkea.

makkis

Noo niin, eilen käpäisin pikahuollossa. Oikein hyvää palvelua, hyvää kaakaokahvia ja toimiva wlan-verkko, jolla puolisen tuntia käytteli crm:ää oikein hyvin.

Herjaa tuli EGR-venttiililtä ja ilmamassamittarilta. Herjojen resetointi poisti huolet ja palautti tehot noin sadan kilometrin matkalle. Aamulla vielä lohkosta otettaessa kaikki oli ok mutta 14 tunnin työpäivän päätteeksi pakkaskäynnitys palautti ruuttuun Engine Fault! Reduce power tekstin.

Mitäpä näiden kanssa pelleilemään, kauppareissulle pamautin vaimon auton ilman lämmittimiä tulille (pakkasta se -19) ja sehän pelaa kuin junan vessa, toki, vaimon auto kun on, niin ainoa häiriövalo tulee vähästä polttoaineesta. 68 litraa 98:ia tankkiin ja elämä hymyilee taas. Hymyilee siksi, että en muistanutkaan, että autossa voi näillä pakkasilla heittää karvahatun pois päästä ja hanskat pois kädestä. En myöskään muistanut, että on autoja, joissa lämmitystä pitää säätää PIENEMMÃ,,LLE näillä keleillä. Oikein kun kaivoin sopukoista, niin Räsänkin ollessa perheessä tein talveksi autonvaihdon, eli otin duuniajoon vaimon auton ja vaimo ja lapsi pärjäilköön noilla kränäävillä ja jääkylmillä nykyautoilla, Räsän tapauksessa tosin surkeat ajo-ominaisuudet oli primääri syy, mutta kylmä sekin oli.

Maaliskuulle mentäneen siis vuoden 99 pensapemarilla ja väitän, että ilman huolia ja murheita. Mitä taas kerran olen oppinut, Ã,,LÃ,, KOSKAAN OSTA DIESELAUTOA!!! DIESEL ON PELSEBUUPIN KEKSINTÖ! Ihan sama, että vaimon pemarin keskikulutuslukema oli 9,9 litraa sataselle, mutta SE TOIMII, EI HAISE KISSANKUSELLE, ON LÃ,,MMIN (JOPA KUUMA) JA TANKATESSA EI HÃ,,VETÃ,,.


jkvi

LainaaMitä taas kerran olen oppinut, Ã,,LÃ,, KOSKAAN OSTA DIESELAUTOA!!! DIESEL ON PELSEBUUPIN KEKSINTÖ!
Vai pitäisikö sittenkin Makkiksen todeta, että älä koskaan osta bemaria dieselinä ?
CRDi & Collection

makkis

Voi se olla noinkin, kun jkvi kirjoittaa.

Silti luulen, että oman elämänpolkuni dieselautot on nyt koettu, merkistä riippumatta.


tn62634

Niin ei kai se moottorityypin vika ole, jos joku aloitteleva dieselmoottorien valmistaja ei saa niistä joka olosuhteessa toimivia... :P ;)

skula

Hyvin sanottu tn43543543653654..

Muistelen lämmöllä merssun kutosdieselin murinaa, ja kyllä siinäkin lämpöä piisasi  :D

Markku J

Hienosti toimii 520 dA. Kohta on 3 vuotta täynnä, eikä ainuttakaan murhetta takana. Auto ei juuri uutta häpeä, vaikka on saanut rankkoja harjakonepesuja kestää tuon liisarikauden. Hitaammin kylläkin lämpenee, kuin bensakäyttöinen Audini, mutta siihen ne ongelmat sitten loppuvatkin.

samulis

Hitaasti lämpenee joo... Alkaa v..tuttaa kohta, kun ei löydä oikeasti lämmintä asentoa... Autoa ostaessa ihmettelin webastons/etc puuttumista ja muistan elävästi yhden myyjän nauraneen, että ei tartte Bemari on lämmin auto... P..kaa... Tosin ei löytynyt kesällä oikein edes kylmääkään... No kummankaan suuntaan ei nyt oikeasti kärsiä tai pahemmin valitella tartte, joten kai sitä voi kuvailla tarkaksi tai ainakin vaihteluväliä ainakin pieneksi tms Ehkä tää on tasaisempi kuin Ocu, mutta Ocu oli jääpalikka alussa, mutta lämmettyään Ocu pystyi puhaltaa sentään oikeesti lämmintä, siis kunhan termari toimi. Vastaavasti Ocussa tuli kesällä oikeesti kylmää. Voihan olla että bemun lämpötila on oikeasti se tarkka 20-22, mut sitä hakee talvella lämmintä tunnetta ja kesällä selkeesti viilennystä, voi olla se vedon tunto tai jokin vastaava tottumiskysymys...

Taas tänään syttyi päästöjen hallintavalo aamulla, katellaan ny sammuuko jo illalla vai vasta huomenna aamulla. Tää epämääräinen häröily (3. krt) ei luo yhtään hyvää kuvaa laatumerkistä... 6tkm olis vielä matkaa huoltoon, joten ei jaksais huoltoonkaan viedä, toisaalta joulun jälkeen pitäis polkasta Lappiin...  :-\ Lisäharmia talvesta on tuonut myös pappa-korimalli, jonka takaloota näyttää jäätyvän kiinni aika herkästi ja tiivisteen reunassa oleva jää aiheuttaa ikävää meteliä. Muutenhan talvella ajaminen tällä on mukavaa ja parempaa kuin 4x4 Oculla. Kiihdytyksissä valo vilkkuu vähä enemmän, mutta sen puute teki ns "semiliukkailla" kuten esim nyt 4x4 Oculla ajamisen aika tylsäksi. Kurveissa ja nurkissa ajaminen Bemulla on ^2 luotettavampaa kuin 4x4 Oculla. Ja aina välistähän voi ottaa DTC:n isännän asentoon, joka ainakin omilla taidoilla on vielä aika riittävän/sopivan holhoava tappamatta hauskuutta...  ;D

zammy

Mikähän lienee totuus tuosta Bemarin lämpenevyydestä? Satuin juuri päivä-pari sitten lueskelemaan ultimatevw:ta ja sieltä tuli jäsen makkikselta tällaista tietoa:

"Eilen sitten kauppareissulla aloin aikan kuluksi tutkailla noita iDriven valikoita liittyen lämppäriin. Museobuimureissahan on sellainen kiekko keskellä kojelautaa, josta kierrellään suuntaan tai toiseen riippuen siitä, kuinka kuumaa kabiiniin haluaa ja ilmastointiautomatiikka pyrkii elämään tuon mukaan. No, museomalleissa mulla on tuolle kiekolle tasan kaksi asentoa, kylmimmällä kesällä ja marraskuun 1. päivästä alkaen kuumimmalla ja aina on autoissa ollut hyvä olla. Perkeleen perkele, tuolta iDrivesta tuo samainen pyörylä löytyy elektroonisena ja sehän oli neutraalissa asennossa. Väänsin kuumimmalle kuten asiaan kuuluu.

Nyt on tuo on kun sauna. Liekkä olen ikinä törmännyt noin kuumaan autoon. Piti ihan ottaa kuso merkkihuoltoon, jotta teinkö jotain inhaa (ei tosiaan, oli muuta ilmastointiin liittyvää asiaa, ihan vikaa siis...) ja ne intti sieltä, että totta helvetissä se lämpiää kas kun ne vastukset ampuu peliin vasta kun tuo asennossa "täysillä".... no, manuaali ei taas tuohon asiaan osaa sanoa tuon taivaallista.

Ai perkele. Ihme piilo-ominaisuuksia, joille olisi käyttöä. Mikäli siis olen haukkunut tuota kylmäksi, perun puheeni. Käyttäjäperäinen osaamattomuuteen perustuva väite (kuinkahan paljon näitäkin webissä liikkuu) joten korjaus perään, helevetin lämmin tuo on. Ihmettelinkin, kun AB:n naurettavassa testissä buimuri oli lämpimin, samoin kuin parin vuoden takaisessa TM:n talvitestissä eikä kukaan muu ole kylmäksi haukkunut. "

samulis

^Joo, tuota säätöä olen kironnut ja ihmetellyt. Manuaalissa ei tosiaan sanota juurikaan selvittävästi mikä se on, mutta olen jotenkin ymmärtänyt sen liittyvän "keskivartalon" haluttuun lämpötilaan, mutta suhteessa mihin... ja mikä vaikutus on sitten lämpötilan säätönamiskoilla...? Ihmettelen todellakin jos Baijerin inssit ei ole Ruotsin lapissa keksineet, että lämpövastuksia voisi käyttää muussakin kuin ihmevalikon ihme säädöllä... Kesällä ja talvella tuota ei tartte ihmetellä, mutta keväällä ja  syssyllä sai vemputtaa säätöä ees taas kylmän, neutraalin ja lämpösen väliä... Nyt ainakin on -18 asteessa on kylmä, säätö täpöillä lämpöjen puolesta, intesive puhallus ja lämpötila osoittaa 24:ää...

Markku J

Merkittävästi hitaammin Bemarin 520 d toki lämpenee, kuin parhaat bensa-autot. Mutta täysin vertailukelpoisesti VAG TDI -koneiden kanssa - tai Mersun CDI:n kanssa. Palella ei ole tarvinnut etelän keleissä, kunhan auton saa ensin lämpimäksi, mikä ei ihan pätkäajossa tokikaan tapahdu.

PTC -vastusten avulla saa lasit auki melko nopsaan, mutta kabiini ei yksin niiden voimin jaksa lämmetä riittävästi. Matka-ajossa tarkenee oikein hyvin. Bemarissa penkinlämmittimet ovat myös hyvänä apuna - ollen todella nopeat ja tehokkaat, sekä helpot käyttää (verrattuna Audin -valikko-ohjattuun, hankalaan käyttöön). Audissa en aina jaksa laittaa penkinlämmitintä päälle - Bemussa sitä tulee käytettyä, kun on niin helppo (yksi painallus / päälle ja yksi pitkä painallus / pois päältä).

Kesäkeleillä en osaa tehdä eroa Bemarin ja Audin ilmastointien välille. Molemmat toimivat mielestäni tehokkaasti. Bemussa meillä on 2 -alueinen ja Audissa "karvalakkiversio" - tosin oikein riittävä minulle, kun yksikseni ajelen 95%.

Aika väärin on verrata Bemun pienintä dieseliä bensakoneisiin lämpenemisen suhteen. 335 Ci lämpeni todella nopeasti. Passat CC TDI taas oli kokolailla 520 d:n tasoa - en osaa kumpaakaan toista paremmaksi noteerata.

samulis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.12.09 - klo:11:15
Bemarissa penkinlämmittimet ovat myös hyvänä apuna - ollen todella nopeat ja tehokkaat, sekä helpot käyttää (verrattuna Audin -valikko-ohjattuun, hankalaan käyttöön). Audissa en aina jaksa laittaa penkinlämmitintä päälle - Bemussa sitä tulee käytettyä, kun on niin helppo (yksi painallus / päälle ja yksi pitkä painallus / pois päältä).
Juu, noi on hyvät. Perse paistuu aika mehevästi ja saa näppärästi säädettyä lämmön jakoa selän ja alapään väliä... 3 asennossa ei tartte pitkää pitää jotta alkaa kuumottaa liikaa  ja sit 1 asennossa loppumatka mielyttävästi...

makkis

Kirjoituksessani oli varmaan ensimmäisten kovien pakkasten mukanaan tuomaa vitutusta.

Se, minkä verran tuohon lämpenemiseen on vaikutusta kun kone antaa tehostaan persdynolla (mulla se on tarkka :=) noin 30% reservistä EGR-venttiilivian tai ilmamassamittarivian vuoksi, vaikuttanee myös paljon. Tuo säätö, jolla vasta PTC kytkeytyy mukaan, on talvella itselläni aina täysillä, vaimolla on kyllä tapana tipauttaa se viileämmälle.

Kävin juuri tekemässä tuolla kauppareissun ja 40 km edestakainen ajo lämmitti kabiinin jo siedettäväksi, ei tosin kuumaksi ja sisään tuleva ilma ei ollut niin kuumaa, etteikö kättä olisi voinut pitää puhallusritilän edessä. Tuskin oli autossakaan lähelläkään pyydettyä 22 astetta, mutta siis siedettävää. 7 km työmatkalla tuo on kylmä kuin perkele, laitan uutta analyysia, kun auto tulee toivon mukaan kuntoon 22.12. kun on varattu huoltoaika.

Perslämmittimestä sen sijaan olen aivan samaa mieltä. Se on todella tehokas ja kolmosasennolla pers tosiaan "paistuu" nopeasti. Käytön helppous on myös hyvällä tolalla. Tuo parjattu iDriveen piilotettu säätö on muuten F10 500-sarjassa (siis uudessa) tuotu takaisin namiskuukkeliksi kojelautaan, mikä on ehdottoman hyvä asia.

Itse sanoisin kuitenkin, että -15 asteeseen tuon kanssa kaikki on lähes loistavasti lämmityksen osalta, lämpö on todella tasainen ja sitä riittää. Sama pätee talvella, mutta Samuliksen mainitsemaa "kylmän tunnetta" saa vain kääntämällä iDricesta tuon säädön "jääkylmälle" ja kllä se silloin todella kylmää puskee.

Tänään juuri vertailtiin kolleegan Accordiin, oli seissyt penpun vieressä samaiset 10 h -20 asteen pakkasessa. Hondaa piti hehkuttaa 30 sek, bemaria nolla. Honda puhalsi ensimmäisenä kaikki lasit sisäpuolelta jäähän, Penppu ei. Kalina oli Hondassa paljon järkyttävämpää ja käynti muutenkin omituisen ontuvaa, Penppu kävi aivan normaalisti päällä olevasta viasta huolimatta.

samulis

Lainaus käyttäjältä: samulis - 16.12.09 - klo:10:07
Taas tänään syttyi päästöjen hallintavalo aamulla, katellaan ny sammuuko jo illalla vai vasta huomenna aamulla. Tää epämääräinen häröily (3. krt) ei luo yhtään hyvää kuvaa laatumerkistä... 6tkm olis vielä matkaa huoltoon, joten ei jaksais huoltoonkaan viedä, toisaalta joulun jälkeen pitäis polkasta Lappiin...  :-\
No niin taas tuo valo loisti vain yhden päivän ja tänään ei ollut mitään tietoa siitä. Tälläisestä häröilystä en tykkää ollenkaan...  >:(

Lämmityksen manauksen suhteen pitää ehkä ottaa pari sanaa takaisin. Tänään oikein yritin hakea "optimi" säätöä ja edelleen pitää sanoa, ettei tuossa nyt saunoa voi, mutta kyllä voi sentään talvitakkia hieman avata. Erityisesti jalat tuntuu pysyvän kylmänä. Ongelma tuntuu olevan erityisesti puhalluksen suunta ja määrä tai oikeastaan sen puute. Yritin sillä manuaalijako säädöllä löytää hyvää vaihtoehtoa eli vähensin tuulilasin puhallusta merkittävästi ja lisäsin jalkoihin ja keskiosaan, mutta siltikään ei rööreistä tunnu tulevan mitenkään erityisen paljoa ilmaa eikä edes lämmintä ilmaa. Auto -asennossa suurin osa ilmasta menee tuulilasille ja se tohina on aikamoista. Mutta miksi autossa on automaatti-ilmastointi, jos sitä pitää säätää käsin? Erityisen paha jatkuva tohina auto-asennossa oli, kun Tomppa oli keskellä lasia ennen kuin siirsin sen vasempaan laitaan. No katsellaan miten käy lämpötilan, kun pääsee kunnon maantieajoon veneen kanssa vkl:na ja sit viikon päästä Lapin reissulla.

Antinontoxic

Itsellä ei kyllä ole ollut ongelmia kiisseli-bemarin lämpenemisen kanssa (sen vähän mitä nyt talvella ajanut) ja automaatti-ilmastointi hoitaa homman oikein toimivalla tavalla. Penkinlämmittimetkin saa kehuja.

Mutta suurena yllätyksenä MINI se vasta nopeasti lämpeneekin :) Vaikka jouduin lyömään käyntiin -15 pakkasessa ilman esilämmitystä, niin jostain reiästä se pystyi löytämään lämmintä ilmaa ja alkoi työntää sitä lähes välittömästi. Ainoastaan MINIn automaatti-ilmastointi saa sen verran rukkasia, että aika voimakkaasti tuntuu työntävän ilmaa koko ajan. Mutta toisaalta, jos laittaa manuaalilla pienemmälle, niin hetken kuluttua alkaa jo tulla vilu... eli kaippa se sitten on tilanteen tasalla. MINIn penkinlämmittimet onkin sitten mallia "perse palaa", eli takapuoli on hetken kuluttua tulessa, mutta takareidet ja alaselkä edelleen jäässä  ;D

samulis

Joo, taitaa mulla kylmyys olla kiinni vain ajoreitistä/tavasta eli tuli ajeltua vkl:na hyvät pätkät. Eka lauantaina yhteen suuntaan veneen kanssa ja sit su takaisin pöpperökelissä. Molemilla reiteillä ei ollut valittamista lämpöjen puolesta, päinvastoin 20asteen asetuksella tarkeni hienosti ja ikkunatkaan ei huurustuneet... Pöpperökelissäkin ei juuri kaduttanut, ettei ollut alla enää 4x4 Ocua vaan pystyi rennosti ajeleen kokomatkan. Liikkeelle lähdöissä suti vähä pidempään, mutta maantiellä itse vakaus. Auton perä oli komeesti muurautunut umpeen lumesta ja vain sumareiden kohdat olivat sulaneet/näkyvissä. :D
Tiistaina vielä ennen lapin reissua pitäis käydä näyttämässä sitä päästöjenhallinnan vikavaloherkkyyttä...

-V-

Lainaus käyttäjältä: samulis - 20.12.09 - klo:23:45
Auton perä oli komeesti muurautunut umpeen lumesta ja vain sumareiden kohdat olivat sulaneet/näkyvissä. :D
Näin se näyttää LED-takavalojen kanssa olevan. Niin konsernimerkeissä kuin muissakin.

samulis

Kävin tarkistamassa vikakoodit siitä päästöjenhallinnan vikavalon satunnaisesta palamisesta ja syyksi osoittautui EGR:n paineentasausventtiilli, joka vaihdettaneen sitten varsinaisen huollon yhteydessä jossain arviolta Helmikuussa ennen talvilomalle, kun 34tkm alkaa olla lähempänä.

Sen verran monimutkaiset on kuulema Bemun diagnostiikka systeemit, että eiliseksi iltapäiväksi varatun tarkastusaika venähti tämän päivän puoleenpäivään asti...  :o
No alle heittivät V50:n 1.6d:llä, josta kommentteja:
+ 1.6d riittää kuljettamaan tuota enemmän kuin pito riitti eilen ja tänään..  ::)
+ Webasto ON loistava, miten mikään automerkki voisi myydä itseään preeemiumina ilman vakiona olevaa ajastettavaa sellaista..  >:(
- Vaimon kommentti kertoo kaiken: "Eiks tää oo aika ankee?"
- No sen verran, että talviajo ominaisuudet ainakin on ihan syvältä
- Miten yksikään myyjä selviää siitä morkkiksesta, kun on myynyt autoon noin surkeet valot (halogeenit) Suomeen tulevaan autoon ???

Quality

LainaaNäin se homma menee leksus ja penppumiejillä. viatkaan ei vitura, kun palvelu pelaa.

Aika monesti olet, Makkis, tainnutkin sijaisautoa Bemulle tarvita? Nyt olisi aika pistää vähän listausta vikavaloista ynnä todellisista vioista, joita Baijerin ihmeessä on ilmennyt. On erittäin hyvä, että täällä rapotoidaan myös kilpailevien merkkien ongelmista, kun niin helposti syntyy joukkoharha VAG-vikapesistä.

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

makkis

Joo-o... no, monta ja monta, mutta jokainen tapaus pl. määräaikaishuollot, on turhia ja ärsyttäviä. Skodalla noita kertoja pl. määräaikaishuollot oli pyöreät 0.

Penpulla yksi sijaisvoordi renkaan puhkeamisen vuoksi (penpussa ei vararesngasta), yksi kulipenppu pöhisevän ilmastoinnin vuoksi (ei ole tullut kuntoon vieläkään...) ja sijaisauto X1 EGR:n/ilmamassamittarivian vuoksi, samalla tosin määräaikaishuolto, mutta vika ei tullut kuntoon.

Taitaa tuon vikavalon tapaus mennä nyt niin, että pitää itse selvittää missä vika on ja kertoa sitten huollolle mitä korjataan :=)

Quality

Kiitokset ytimekkäästä raportista Makkikselle. Jotenkin kuullostaa vaan niin tutulta nuo jutut VAG-palstalla. Etteivät sittenkin vaan olisi väärän puun kautta sukulaisia Sakut ... ;)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Ja yksilöitä kai sitten ovat, kun minulla kohta 3 -vuotias 520 dA on toiminut ilman pienintäkään moitetta (55 tkm) - ja samoin toki on mennyt Audin alkutaival ongelmitta (5 tkm).

Kohta pitää Bemu viedä toiseen huoltoon ja ekaan katsastukseen, ja sitten valmistautua luopumaan siitä uuden F10:n tullessa - toivottavasti jo maaliskuussa.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.12.09 - klo:21:51
Ja yksilöitä kai sitten ovat, kun minulla kohta 3 -vuotias 520 dA on toiminut ilman pienintäkään moitetta (55 tkm) - ja samoin toki on mennyt Audin alkutaival ongelmitta (5 tkm).

Noin vähäisillä ajomäärillä ei oikein voi ongelmia olettaakaan olevan?

Markku J

Niin, meidän ajot ovat reilu 20 tkm vuodessa tällä "ykkösautolla" ja kakkosella sitten kymppitonnin verran.

Aika monessa autossani on kuitenkin tuohon 3 vuoden taipaleeseen mahtunut jotain korjaamokäyntiä. Jos ei muuta, niin joitain hälyääniä / nitinöiden etsimisiä. Yhtenä referenssinä premiumeista Mersu 220 CDI vieraili kerran kuussa korjaamolla, vaikka sen uutena ostin.

Jacques

Minunkin kokemuksilla ne auton viat tulevat ensimmäisten vuosien aikana herkästi esille. Myöhempinä vuosina enemmänkin kulutusosia saa vaihtaa.
Eihän veli Makkiksenkaan penarilla ole ajettu hirveästi ja joulukuusi on ollut näkyvästi matkassa monta kertaa(valot vilkkuneet).

skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.12.09 - klo:21:51
Ja yksilöitä kai sitten ovat, kun minulla kohta 3 -vuotias 520 dA on toiminut ilman pienintäkään moitetta (55 tkm) - ja samoin toki on mennyt Audin alkutaival ongelmitta (5 tkm).

Kohta pitää Bemu viedä toiseen huoltoon ja ekaan katsastukseen, ja sitten valmistautua luopumaan siitä uuden F10:n tullessa - toivottavasti jo maaliskuussa.

Eikö se mennyt kuitenkin niin että Markku J:llä on vanhempaa mallia tämä penari, olen ymmärtänyt että Makkiksen uudempi reivisio on temppuilut paljon enemmän muillakin.. Penppu on yhtä heikkoa tekoa kuin mikä tahansa vagine..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy