Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Kvee

#1
Onnea vaan hienon auton tilaamisesta, joskus pääsin tämän uuden 530d:n takatuupparina testaamaan, ja olihan se muikea ilman lastuakin. Voisin omaankin lastun laittaa, se antaisi varmaan lisää käytännön mukavuutta.
Mitä tulee tässä sinun auto topikissa käytyyn keskusteluun, niin totean vaan että karavaani kulkee ja koirat haukkuu.
#2
BMW / Vs: BMW
21.02.14 - klo:10:19
Voin toki yrittää vielä manipuloida, mutta onko se pelkkä DDC avain autuuteen, vai tarvitaanko vielä joku muu varuste, joka ei maksa omaisuuksia?
#3
BMW / Vs: BMW
19.02.14 - klo:21:42
Itse olen ollut kaverini "apuna" hänen autonvaihtopohdinnoissaan. Eilen meni tilaukseen 520 Xda farkku. Itsekin ko. versiolla pienen lenkin ajoin, ja runflat renkailla alusta oli todella pintakova. Toivotaan että tavalliset kumit sen asian korjaa...suosittelin DDC:tä, mutta ei sitä ottanut.
#4
BMW / Vs: BMW 5 -sarja
13.01.14 - klo:08:19
Kyllä tuo DDC hyvältä kuulostaa. HUD olisi myös oiva varuste numeroitten tihrustamista helpottamaan.

Itse voisin nykyisestä luopua
- sähkötakaluukusta, vaikka se erinomainen onkin
- paremmasta soittimesta, ja toki senkin ottaisin uudelleen
- lämmitettävästä ratista, halpa ja kiva
- Eberistä kaukolla, erinomainen mutta ilmankin varmaan pärjäisi

Mutta en mistään hinnasta luopuisi sähköpenkeistä ristiseläntuen säädöillä...ovat siis ihan normijakkarat. Tämä on kyllä 5-sarjan topik, mutta uskoisin että noiden varusteiden osalta autot ovat yhteneväisiä.
#5
BMW / Vs: BMW
13.01.14 - klo:08:12
Lainaus käyttäjältä: jusape - 12.01.14 - klo:21:44
Tiputin hitusen paineita tai sitten alkaa jo alkujäykkys kaikota kun tuntuu jo ihan kivalta tuo alustamukavuus. Arvelisin, että F11 normialusta on Audin A6 sportti-ja normialustan välistä. Mesen Avantgardesta ei kokemusta.

Tuo ddc pitää kyllä koittaa jossain kohtaa niin tietää seuraavassa vaihdossa ainakin. Mahtavaahan se on jos autoon saisi tarvittaessa mukavuutta ja halutessaan sporttisuutta. Muistan kun ajoin A6 C7:aa ilmajousin, niin en huomannut mitään ihmettä 500km lenkillä, mutta kun palasin omaan A6 C7:aan normijousin, niin ajattelin että hemmetti tämähän lyö läpi kaikki tien katkot sun muut. Itse asiassa kun sitä muistelee niin tämä F11 vaimentaa kyllä tärskyt paremmin kuin A6, jos vakioalustoja verrataan.

Ja toinen mahtava huomio tänään (vrt. A6) tämän auton moottori lämpenee pakkasella!

Minulla on vertailukohtana sporttialustainen A6C7 ja nyt tämä X3 - uutta 5-sarjaa en ole kuin pienen pätkän ajanut - joten ero on jo rengastuksestakin johtuen aikamoinen. Kyllä tällainen pehmeämpi mukavuuspainoitteinen kyytin itsellekin passaa. Tänä vuonna mitä todennäköisimmin - jos yhteneväinen näkemys työnantajan kanssa löytyy - kyllä siirryn firman autoon, ja sillä n. 40 Kâ,¬:lla ei sitten enää kovin paljon isoa Audia ja Bemua hankita, joten täytyy nyt tallennella muistijälkiä Premiumista.
#6
BMW / Vs: BMW
12.01.14 - klo:15:47
Lainaus käyttäjältä: jusape - 11.01.14 - klo:21:45
Meinasin siis itse ddc:tä vaan mukavuuden takia nurkka-ajossa ja huonoilla teillä. Tämä auto ei kaipaa tukevuutta isolle tielle vaan menee todella hienosti ja suoraan. Alusta on todella onnistunut ajettavuuden puolelta, mukavuutta voisi olla hitaassa ajossa ripaus enemmän minun makuun. Jokohan tässä on kohta kypsä classic- tai elegancemesen omistajaksi kun tuo mukavuus alkaa kiinnostaa. Nuo tiet on vaan niin ruvella.
Ahaa, no tuo ei ole kovin vakavaa, kun sinullakin varmaan painottuu maantieajoon.
#7
BMW / Vs: BMW
11.01.14 - klo:20:31
Lainaus käyttäjältä: jusape - 09.01.14 - klo:17:53
Ensimmäinen tonni taulussa 520d touring x-drive -14 puikoissa, rekisteröity 7.1 siis.

Vaikuttaa ihan laatutuote olevan. Parasta on hiljaisuus ja jämäkkyys sekä mainio ajettavuus.
Ja tää rattivakkari on ihan mainio kyllä, ei valittamista.

Jousitusmukavuudessa Audin normialusta voittaa. Bmw sinänsä vaimentaa montut paremmin, mutta löytää niitä enemmän! Auto lieneekin hieman matalampi kuin A6. Toki sporttisempi Bmw:n alusta on reilusti parempi mutkateillä ja sopusuhtaisemman näköinen.

Se mitä jälkiviisaana olisin ruksinut olisi ehdottomasti ddc eli säädettävä alusta, näille meidän teille. Seuraava auto on ilmajousin tai säädettävällä alustalla.
No niin, hyvä että maittaa. Tuosta säädettävästä alustasta taisin kyllä vinkata, kun varusteita pohdiskelit...omakin kaipaisi sitä, niin saisi tukevuutta isolle tielle.
#8
BMW / Vs: BMW
24.12.13 - klo:09:22
Itselle tuli X3:een nyt taas contin nastat, vaikka A6 niillä hieman silloin vaeltelikin. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Misuka olisi ollut samassa hintaluokassa (1000,-), mutta Nokialaiset sitten taas 1200,-.
#9
BMW / Vs: BMW
18.12.13 - klo:07:02
Lainaus käyttäjältä: Wattis - 18.12.13 - klo:02:18
Sallinet pienen mielipide-eron tässä asiassa. Minulla oli Audi A5 -10 ja nyt on BMW X3:n, ja tykkään 100-0 enemmän bemarin vakionopeussäätimen ohjausjärjestelmästä kuin Audin typerästä viiksestä ja nimenomaan käytettävyydellään. Muuten voidaan bemarin ja Audin paremmuuksista olla toista mieltä. Niin, ja mun uusi A5:n odottaa autoliikkeen pihassa vuodenvaihdetta... :)
Kyllähän mielipiteitä saa olla  :). Audissa oli parempi sen takia, kun ei ikinä tarvinnut katsoa sinnepäin vakkaria käytettäessä, ja onnistui vaikka hanskat kädessä. Bemua pitää jos ei nyt katsoa, mutta tunnustella, eli ei ole yhtä "automaattinen".
#10
BMW / Vs: BMW
17.12.13 - klo:21:12
Sen verran käyttäjätasolla eroa vakionopeudensäätimessä, että sen osalta Audin viiksisysteemi pesee Bemun rattinappulat kevyesti käytettävyydessä.
#11
BMW / Vs: BMW
16.12.13 - klo:21:25
Hyvin kotiutuu...ja hyvin se odotus menee, kun ei enää kuukausitolkulla ole edessä. Varmasti maittavan pelin saat!
#12
BMW / Vs: BMW X5 (F15)
11.11.13 - klo:21:58
No nyt on Pokkuksella melkoinen auto edes harkinnassa  ;). Enpä ole X5:sta edes testannut, mutta on varmasti hieno peli, vaikka ei varsinkaan uutena tule itselle vaihtoehdoksi...valitettavasti.
#13
Peeveli...1400 on kohtuuiso summa hukkaan heitettyä rahaa. Jos Skodan toimitusaika oikeasti on merkitsevästi pitempi, ehtii mielesi muuttua ennen sen luovutusta. Itse valitsisin tilanteessasi Audin. Jos taas saat ilman kuluja peruttua tilauksen, ja Skodaan yhtä hyvän vaihtotarjouksen, niin sitten miksipäs ei.
#14
Hieno auto Kollille tulossa. Olen muutaman kerran Insigniaa ihaillut, ulkonäkö on mieleeni.

Omaan historiaani kuuluu myös Opeleita, ja viimeisimmällä työsuhdeautona olleella Vectra GTS 1.8:llä tuli ajettua 2004-2007 90 tkm, ja se toimi moitteetta koko ajan. Eli aiempiin Opeleihin (Kadett E-malli -89, Vectra sport -98) verrattuna laadussa oli tapahtunut huomattavaa parantumista. Sen perustella uskoisin Insingian olevan hyvä laite. Työkaverilla on pari vuotta vanha Diesel koneinen, ja vaikka auto mielestäni hieman äänekäs moottoritienopeuksissa onkin, ei hän muuten ole vikoja raportoinut.
#15
BMW / Vs: BMW
10.10.13 - klo:08:29
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 10.10.13 - klo:02:17
Onkos muuten X3:seen odotettavista faceliftiä tai kokonaan uutta mallia tässä lähiaikoina? Täällä tuota nykyistä mallia on myyty jo vuosimallista 2011 lähtien eli minusta kuulostaa hiukan siltä, että kohta voisi olla jotain uudistusta luvassa.
Ensi vuonna pitäisi olla tulossa...ainakin http://x3.xbimmers.com/forums/forumdisplay.php?f=310 mukaan, mitä muutama kuukausi sitten aktiivisesti lueskelin. Myös yleensä ajantasalla oleva http://www.ajovalo.net/ensiesittelyt.htm sanoo samaa.
#16
Muut merkit / Vs: Saab 900i
08.10.13 - klo:20:46
Tämä ansaitsee kyllä ison peukun  ;)
#17
Lainaus käyttäjältä: jf - 08.10.13 - klo:12:19
Tilantarvehan on se suurin ongelma nykyään kun autoon aletaan tunkea noita megakokoisia turvaistuimia. Itse taas en näe noita peltilehmiä mitenkään erityisen tärkeinä. Hyviä autoja ei enää saa ainakaan oman budjetin puitteissa, kun ~satasen budjetti on mitä perheen isompaan autoon olen valmis sijoittamaan. On vain surkeita ja vähemmän huonoja. Kunhan vain perheessä keksimme sopivan kompromissin (kumpikin ajaisi mieluiten hyrbidillä arkisin, mutta vapaalla tarvitaan isoa autoa) ja dacia tuo nelaritomaatin tarjolle, niin itse olen ajatellut downgreidaavani neljäsosaan nykyisestä.  ;D
Juuri nuo istuin&kaukalo vievät tilaa, ja vaikuttavat auton valintaan. Ja kun perheessä nyt kaksi autoa, niin keväällä joutuu kaukalon lisäksi hommaamaan kaksi telakkaa sitä varten. Golf menee varmaan kaukalolla ja turvaistuimella varustettuna suht ahtaaksi, toki Bemunkaan takapenkille ei ole silloin asiaa...ehkäpä joku S-max tms . olisi passeli. Daciaan up- tai downgreidaamisen jätän sitten tuleville sukupolville!
#18
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 08.10.13 - klo:10:16
Jos auto on todellisuudessa 'työkalu' ( =ajat paljon/ pitkät työmatkat tms.) niin näin varmaan onkin, viime aikoina oman autontarve ollut vähäistä, joskus ihan huvikseen ajelemaan mennessäni pystyn edelleen nauttimaan autoni hyvistä ominaisuuksista freesisti, eli tarjolla on vieläkin reilun 3 v. ja 50 tkm. jälkeenkin jotain kiksien tyylistä.
No...minulla tulee nykyisellään n. 30 tkm/vuosi josta työajoa osa, ja luultavasti sen osuus ensi vuonna vielä hieman kasvaa. Jos ajaisi vain harvakseltaan, niin kyllä se uutuuden tunne varmaankin pidempään säilyisi.
#19
Mielenkiintoista keskustelua. Olen samaa mieltä kuin Jyri, että tärkeässä/tärkeimmässä roolissa ovat varusteet...joihin viimeisimpänä on tullut neliveto - jos sitä nyt varusteeksi luokitellaan - ja se yhdistettynä tiettyyn kokoluokka-fiiliskategoriaan aiheuttaa hinnan nousua. Siitä toki voi joskus joutua tinkimään, kun näyttää että tilantarve taas ensi keväänä lisääntyy...ja täytyy ehkä sitten joskus tosissaan miettiä kulkinetta luokasta tila-auto. Kyllähän kaksi lasta pienempäänkin autoon saa mahdutettua, mutta kun ei se tila yleensä ainakaan elämää hankaloita.

Markku J kirjoitti X5:n etenevän kuin juna...joten sen osalta se on luokkaa parempi kuin pikkuveljensä, joka moottoritienopeuksissa on huojakka.

Myös useimpien ajatukset siitä, että ei uusi tai käytettynäkään hankittu auto kovin kauaa suuria kiksejä anna, allekirjoitan. Nykyisen kohdalla sanoisin että 2-3 kk, ja sitten se on vaan auto, toki ok sellainen.
#20
Q5 8R (10-) / Vs: Audi Q5
01.10.13 - klo:07:51
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 01.10.13 - klo:07:08
Loppusuoralla pelissä mukana oli myös Honda CR-V ja VW Tiguan. Honda ja Tigu toki merkittävästi halvempina, mutta Q5 vakuutti eniten. Honda kaatui eniten, yllättäen, penkin säätövarojen loppumiseen! Todella outoa, koska isäukko on siinä 184cm nurkilla.. kokeili auto kolmeen eri otteeseen mutta ei saanut penkkiä sopimaan. Samaa ongelmaa oli myös Accordissa, jota istui nopsaan liikkeessä verrokkina. Eli ei tule varmaan jatkossakaan Honda miestä :)
Itsekin CR-Vtä harkitsin, ja penkkiongelmaan varmaan auttaa jos valitsee Elegancen, jossa sähkösäädöt. Samalla hinta tosin pompsahtaa reilusti päälle 50Tâ,¬ ja sitten ei enää olekaan eroa Q5/X3 akseliin niin paljon.
#21
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
30.09.13 - klo:07:58
Lainaus käyttäjältä: MLu___ - 29.09.13 - klo:23:10
Laatuvaikutelmaa on, mutta toisaalta A6 on sisältä jotenkin arkinen verrattuna Mersuun ja Bemariin. Sukulaisuus Skodaan ja Volkkariin näkyy.
Omasta mielestäni A6C7 oli sisältä kaikkea muuta kuin arkinen, eli kestää niiltä osin hyvin vertailun ainakin Bemuun. Mersuun en ole kovin tarkasti perehtynyt.
#22
BMW / Vs: BMW
29.09.13 - klo:21:10
Lainaus käyttäjältä: jusape - 29.09.13 - klo:14:09
Jos joku jossain liikkeessä sattuisi törmäämään esittelyautoon ddc:llä niin ilmoitelkaa. Olisi kiva verrata normaalialustaan.
Kysy liikkeestä josta auton tilasit, löytyisikö heiltä jostain suunnilta vaikka vähän käytettynäkin?
#23
BMW / Vs: BMW
27.09.13 - klo:09:21
Lainaus käyttäjältä: Vice - 27.09.13 - klo:09:03
Täällä on nyt ollut juttu DDC:stä. Linkissä vähän lisäinfoa ja kokemuksia niin omiani kuin muidenkin...

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2006&start=20

Nyt 2v / 60 000 km ajoa takana. Alustaa säädelty runsaasti, lähes päivittäin ja välillä useita kertoja päivässä.
Olen kesät ja talvet "surutta" käyttänyt (eli en ole talvella jättänyt käyttämättä). Toistaiseksi ei mitään ongelmia (koputan puuta) ja
toivottavasti ei tule jatkossakaan...
Luetun perusteella ei ihan turha varuste, toki olisi kiva päästä ero käytännössä toteamaan.
#24
BMW / Vs: BMW
27.09.13 - klo:08:21
Lainaus käyttäjältä: Wattis - 26.09.13 - klo:22:24
Täältä myös onnittelut jusapelle!

Itse tein vastaavan askelleen reilut puoli vuotta sitten ja täytyy sanoa, että bemu on hieno auto ajella. Tosin nyt olen palaamassa takaisin Audiin (A5:seen) mutta en sen takia, että bemuni olisi jotenkin huono. Syyt ovat enempi henkilökohtaisissa mieltymyksissä.
Onko sinulla minkälaisella kesärengastuksella...ja kuinka olet kokenut ajettavuusyhdistelmän moottoritie + kova tuuli? Eipä sinullakaan tuo auto kovin kauaa ehtinyt vanhentua...saitko vaihdossa hyvin?
#25
BMW / Vs: BMW
27.09.13 - klo:08:14
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 26.09.13 - klo:19:30
Kvee, oletkos laittanut kokemuksia x3:sta jonnekin tänne palstalle? Olisi mukava lueskella mitä mieltä olet autosta ja miten vertailisit sitä tuohon C7 A6:een? Itselläkin kun nuo kaksi auto ovat tällä hetkellä aika vahvoilla autonvaihtopohdiskelussa :)

Tuossa tästä BMW topikista kopioitu muutamat kommenttini. Eli yhteenvetona, niin jos olisi se DCC tai 19/20 tuumaiset kesärenkaat niin moottoritienopeuksillakin olisi huojakkuus pois tai ainakin vähäisempää!? A6C7 oli ainakin sport alustalla hyvä ajaa, vaikka nastarenkailla pientä vaeltelua olikin. Hankaluutena perhekäytössä oli taaperon turvaistuimeen laittaminen, kun se oviaukko oli aika matala...eli joutui hieman jumppaamaan. Olihan Audi sisätiloiltaan hienompi, mutta kyllä tuohon Bemun pelkistetympäänkin olen jo tottunut.

1. Noin tuhannen kilometrin jälkeen muutama käyttäjäkokemus, jos nyt joku muu kyseistä kulkinetta harkitsee.

Kaiken kaikkiaan auto on vastannut odotuksia. Ajettavuus tuulisella kelillä moottoritienopeuksissa on huojakkaampaa kuin aiemmilla, mutta se oli odotettavissa. Auto on hiljainen jota varmaankin edesauttaa rengastus (vakiot Pirelli 225/17/60). Ohjaus on hyvä, vaihteisto erinomainen ja ajoasennon saa hyväksi, kiitos penkin etureunan korkeussäädön. Ristiseläntuki on kyllä säädetty aika minimiin, että sen tarpeellisuudesta en ole vakuuttunut.

Penkit ovat hieman kapeammat kuin aiemmissa Audeissa, ja ehkä sanoisin että Audin vakiopenkit ovat mielestäni piirun itselleni sopivammat...mutta BMW:n vakiojakkaratkin ainakin sähkösäädöillä ovat kyllä hyvät. Pari pitempää settiä tuli ajettua lomareissulla ja vasta 7h (kolmella tauolla) alkoi hieman lopussa puuduttamaan. Sërvotronic ainakin itselle ehdoton varuste.

Miinukset;
- Ei digitaalista nopeusnäyttöä. Vakionopeussäätimen kun laittaa päälle, tulee mittaristoon nopeus näkyviin digitaalisesti hetkeksi aikaa, mikä hieman paikkaa tuota puutetta.
- Hi-Fi kaiutinjärjestelmä ei ole Audi sound systeemin tasoinen.

Plussat;
- hiljaisuus
- Helppo istahtaa itse ja myös laittaa lapsi turvaistuimeen
- Istutaan korkeammalla
- Ei ylimääräisiä hälyääniä, mutta talvi on siinä oikeampi mittari
- Riittävästi erilainen aiempiin verrattuna
- Laadun tuntu
- Ajettavuus (varauksin moottoritienopeuksissa)

2. Nyt lyhyehköllä (n. 3 tkm) käyttäjäkokemuksella, niin kyllä ainakin X3 maantiellä vaatii hieman kaitsentaa. Liiallista pehmeyttä häivyttämään vaihdoin tilalle 235/55 R18 Continentalit (vakiot 225/60 R17 Pirelli), ja alusta hieman napakoitui. Kyseessä ei ole alkuperäiset vanteet ja kun samalla ET-lukua pienennettiin - juuh, ulkonäkösyistä   - että renkaat tulevat hieman ulommaksi, niin >100 nopeuksissa hieman välillä joutuu korjailemaan suuntaa, varsinkin jos tiessä epätaisaisuuksia ja/tai kova tuuli. Toki se teki tuota vakioillakin. Automyyjän ja nettiselailun perusteella Bemut on tosi tarkkoja vanteille ja renkaille.

Huomenna menee nelipyöräsuuntaukseen, ja jos sekään ei auta niin täytyy ehkä alkaa metsästämään jotain alkuperäisiä käytettyjä vanteita, mutta en sitten tiedä auttaako sekään? Toisaalta tuo ominaisuus nyt ei kovin paha ole, digitaalisen nopeusnäytön puuttumisen lisäksi ainoita miinuksia muuten hyvässä kokonaisuudessa.

Ehdottomasti ajettavuudeltaan helpoin autoni moottoritiellä on ollut tuo edellinen A4B8 vuosimallia 2009, joka meni kuin itsekseen.

#26
BMW / Vs: BMW
26.09.13 - klo:18:25
No niin Jusape, sanoista tekoihin, onnea päätöksestä ja tervetuloa Bemujen pariin. Saitko minkälaisen kiesin odotusajalle?
#27
BMW / Vs: BMW
23.09.13 - klo:12:01
Kyllä itsekin laskisin nelivedolle ja takuulle (varsinkin sinun kilsoilla) aika paljon painoarvoa. Jos taas rahalle on jotain oleellisen tärkeää käyttöä, niin sitten tietysti edullisempi. Eihän tuolla nyt kovin paljon vähemmän ole ajettu kuin myymälläsi Audilla, ja epäilen että saattaisi tulla seuraava vaihto aika pian.
#28
BMW / Vs: BMW
23.09.13 - klo:10:36
Juu, tuo väliajan auto olisikin ollut seuraava kysymys. Hienohan tuo on kuin mikä...ja valkoinen se minunkin kulkineeni on.
#29
BMW / Vs: BMW
23.09.13 - klo:10:13
Lainaus käyttäjältä: jusape - 23.09.13 - klo:10:08
Eli auto alkaisi spekstaantua; noin suurpiirteittäin 520xd a F11 valkoinen, laaj. ajotietokone, sporttiratti, sumuvalot, sporttipenkit... nahkaa kyllä vielä mietin, ruskea sopisi valkoiseen kivasti. DDC jää varmaan rantaan, sillä saa jo liki webaston.

Aika basiccia siis, mutta pakko lähteä Bemarikokeiluun varovasti jos menee vaihtoon pian niin ei tipu liian korkealta...
Hyvältä vaikuttaa, tuo laajennettu ajotietokone antanee reilusti lisää maukkautta mittaristoon? Onko pitkä odotusaika?
#30
BMW / Vs: BMW
23.09.13 - klo:08:24
Lainaus käyttäjältä: jusape - 22.09.13 - klo:19:47
520da X-drive Touring F11 alkaisi olla speksattu. Ainoa taisto on budjetin rajallisuuden vuoksi metalliväri vs. DDC. Mustaa en haluaisi, vaimo ei valkoista. Minähän sen toki päätän :)

DDC olis mukavuutta arvostavalle kuten minulle aika must ja silti saisi sporttiseksikin säädettyä. Onko valkoinen jo mennyttä aikaa?
DDC. Ainakin omaan "kiikkuun" se olisi ollut pakkovaruste, 5-sarjassa ei ehkä niin tarpeellinen? Lisäksi se HUD olisi ollut mieleen, mutta kun johonkin ne rajat on vedettävä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy