BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Pumafi

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 17.12.13 - klo:21:12
Sen verran käyttäjätasolla eroa vakionopeudensäätimessä, että sen osalta Audin viiksisysteemi pesee Bemun rattinappulat kevyesti käytettävyydessä.

Sama toisinpäin, BMW:n vakionopeudensäätimet pesevät Audin 1900-luvulta periytyvän viiksen 100-0. Asioita mitä BMW:stä kaipaan ovat juuri vakionopeudensäädin ratissa ja parempi S/S-järjestelmä vs. Audin vastaavat.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

V-O

Kiitos hyle!

Auto on 57tkm ajettu ja täyttää maaliskuussa jo 3 vuotta, eli vanhahan tuo, mutta minulle uusi  :)

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: V-O - 18.12.13 - klo:22:39
Kyllä, laiska.

Kerkeeminen on siten ihan toinen juttu...
Sun olis pitänyt laittaa RS! ;)

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

jusape

Oli minulla muistaakseni jo 2004 Rellu Meganessa ratissa vakkarin napit, joten nyt paluu tulevaisuuteen vag-maailmasta. Tällä viikolla on Pololla maantieajoa takana 1000km vasta ja viiksi tuntus sekin toimivan.

520d on laiska, 1.2tsi Polo varmaan sen jättää ohituksessa. Mutta minä en ole ostanut enkä osta käytettyä, varsinkaan BMW-merkkistä, joten silloin on mentävä nelarikoneella ihan hintasyistä. Haetaan sitä kulkua vaikka kelkalla tai vesijetillä..

ram1

Toi vakkarin käytettävyys riippuu todella paljon myös siitä, miten pitää käsiä/kättä ratissa.Ja myös onko 3- tai 4 puolainen ratti.Vilkkuviiksivakkari on sopinut mulle parhaiten.Etenkin II- koppasen Ocun, jossa vapautus helppo.Ja olihan E87/90 bemuissa se alaviiksi, joka ei sekään paha ollut, mutta vaati ainakin multa käden irroituksen ratista.Pahinta on rattinapit oikealla puolella.Kokemukset E39 ja Civic.En pidä koskaan oikeaa kättä ratissa, joten aivan hanurista.Mutta kaikkeen oppii, ja en pidä pahana, vaikka vakkari olis missä tahansa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: GTA1 - 18.12.13 - klo:22:46
Mulla tulee M-Sport paketilla tämä 3Gt ja siinä on tämä ratti aika paljon erilainen, en kyllä ole sellaista rattia kuin kylmätyypännyt;) Käsittääkseni se on vähän paksumpi ja puolat taasen kapeammat vs perus. Mulla kanssa koeajossa vähän tökki se Bemun sport ratti(ei M-sport ratti) ja varsinkin ne puolat sivussa oli mielestäni selkeesti liian paksut tai paksunevat vs nykyisen A4 B7 Audin kolmipuolaiseen nahka sport ruoriin etten siihen heti ainakaan kotiutunut.

Itseasiassa kaikkien näkemieni kuvien perusteella M-sport ratti nykyisessa 3-sarjassa ja uudessa 4-sarjassa on ihan yhtä ohut kuin tavallinenkin sport- ratti. Siis kehänsä perusteella. Keskiö on M-sportissa erilainen ja samaten peukalokohdat, nahka on siinä myös erilainen kuin perus sport-ratissa

Edellisessä 3-sarjassa kaikki sport-ratit oli paljon paksumpikehäisempiä kuin nykyisessä 3-sarjassa. Samoin on ilmeisesti asia 5-sarjassakin.

En tiedä miksi ovat halunneet ohentaa sitä. Aluksi se tuntui hassulta ja tuntuu edelleenkin joskus. Erityisesti häiritsee joskus se kehän yläosan ohuus, toki yhtä ohut se varmaan on alhaaltakin, mutta siellä ei tuu käsiä pidettyä.

Nykään se vakkarin nappi on vasemmalla ratii nappulastossa ja mun mielestä noiden nappuloiden tuntuma on parempi kuin VI VII korimallin Golfien. Ihan näppärä, looginen ja helppo käyttää ja minusta lähtee tarvittaessa nopeasti myös pois päältä. Tosin mulle koko vakkari on täys turhake. Kymmenen kertaa maksimissaan oon käyttänyt koko vuoden aikana.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: V-O - 18.12.13 - klo:22:04
Niijoo, tänään tuli sitten moinen kulipeli pihaan  :) . Sillä mennään.

Tuo liian pieni diiseli noin isossa ja painavasa autossa on aika lailla kamalan laiska.

Penkit säätövaroineen tosi hyvät, ergonomia minulle erittäin sopiva. Ainoa kauhistus oli ratti, kauheen ohutkehäinen. Pitää saada parempi, mutta maksanee maksikoita  :( ...

Joo M-sport ratti on kallis hankkia jälkikäteen ja tuntui olevan bemarin osia myyvälle varaosamyyjälle niin ylivoimaisen vaikea tehtävä selvittää mitä siihen tarvikaan ja mikä versio ratista pitää olla kun mulla on nyt ratin lämmitys ja rattivaihdelämyskät, joten päätin antaa asian olla.

GTA1

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 19.12.13 - klo:20:16
Itseasiassa kaikkien näkemieni kuvien perusteella M-sport ratti nykyisessa 3-sarjassa ja uudessa 4-sarjassa on ihan yhtä ohut kuin tavallinenkin sport- ratti. Siis kehänsä perusteella. Keskiö on M-sportissa erilainen ja samaten peukalokohdat, nahka on siinä myös erilainen kuin perus sport-ratissa

Edellisessä 3-sarjassa kaikki sport-ratit oli paljon paksumpikehäisempiä kuin nykyisessä 3-sarjassa. Samoin on ilmeisesti asia 5-sarjassakin.

En tiedä miksi ovat halunneet ohentaa sitä. Aluksi se tuntui hassulta ja tuntuu edelleenkin joskus. Erityisesti häiritsee joskus se kehän yläosan ohuus, toki yhtä ohut se varmaan on alhaaltakin, mutta siellä ei tuu käsiä
Ok. Muistelin vaan jostain ulkomaan foorumilta lukeneeni että tämä M-sport ratti olisi jonkun mm paksumpi.saatan muistaa kyllä väärinkin? Ei olisi eka kerta ;)
Minulla tulee kanssa vaihdeläpyskät ja lämmitys rattiin ...melkoista kermape***ilyä...kö? :)
F34

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: GTA1 - 19.12.13 - klo:20:24
Ok. Muistelin vaan jostain ulkomaan foorumilta lukeneeni että tämä M-sport ratti olisi jonkun mm paksumpi.saatan muistaa kyllä väärinkin? Ei olisi eka kerta ;)
Minulla tulee kanssa vaihdeläpyskät ja lämmitys rattiin ...melkoista kermape***ilyä...kö? :)

Rattilämmitys on oiva varauste. Rattilämyskät on olleet itselleni täysin turhat, mutta kun halusin normia paremmannäköisen vaihdekepin, niin siksi hommasin sen ns. sport-automaatin, jossa tuli myös ne rattiläpyskät. Samaten siinä tuli vielä normaaliin tomaattiin verrattuna joku sport+ tila, jota en ole kyllä kertaakaan käyttänyt.

Joidenkin uskomusten ja juttujen mukaan tuo sport-automaatti on mukamas vielä nopeampi vaihtamaan kuin perus 8-vaihteinen...Toisaalta mitään faktaa sille asialle ei ole kait olemassa. Oli tai ei, kuitenkin on niin loistava loota, ettei niille rattilämisköille ole mitään järjellistä käyttöä vielä ollut. Muutaman kerran olen niitä kokeillut ja niillä leikkinyt.

Matson757

Lainaus käyttäjältä: jusape - 19.12.13 - klo:17:29
520d on laiska, 1.2tsi Polo varmaan sen jättää ohituksessa. Mutta minä en ole ostanut enkä osta käytettyä, varsinkaan BMW-merkkistä, joten silloin on mentävä nelarikoneella ihan hintasyistä. Haetaan sitä kulkua vaikka kelkalla tai vesijetillä..

Tuskin nyt ihan vakio 1.2 tsi kunnossa olevaa 520d-Bemaria jättää, Polo saattaa kevyemmän korin takia tuntua räväkämmältä mutta kyllä kellon mukaan baijerilainen lienee nopeampi. Jonkun 140hp 1.4 tsi:n kanssa 520d saattaisi olla jo aika ihmeissään...

GTA1

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 19.12.13 - klo:20:44
Rattilämmitys on oiva varauste. Rattilämyskät on olleet itselleni täysin turhat, mutta kun halusin normia paremmannäköisen vaihdekepin, niin siksi hommasin sen ns. sport-automaatin, jossa tuli myös ne rattiläpyskät. Samaten siinä tuli vielä normaaliin tomaattiin verrattuna joku sport+ tila, jota en ole kyllä kertaakaan käyttänyt.

Joidenkin uskomusten ja juttujen mukaan tuo sport-automaatti on mukamas vielä nopeampi vaihtamaan kuin perus 8-vaihteinen...Toisaalta mitään faktaa sille asialle ei ole kait olemassa. Oli tai ei, kuitenkin on niin loistava loota, ettei niille rattilämisköille ole mitään järjellistä käyttöä vielä ollut. Muutaman kerran olen niitä kokeillut ja niillä leikkinyt.

Nämä rattiläpyskät+ylimääräinen vaihto-ohjelma ja toisenlainen vaihdekeppi oli vaan sellainen varuste että itse pidin niiden poisjättämistä täysin hölmönä, koska hinta oli "vain" sen n250â,¬. Vähän niin kuin "nice to have" juurikin tuon maltillisen hinnan takia.

Tosin aika näyttää onko niillä paljoa käyttöä. Mutta jos oikeen alkaa leikittämään... :o
Tosin sitten voi tulla auton voimavarat vastaan. Että se siitä. Talvella ehkä riittää pieneen leikkimiseenkin?
F34

Passatti

Itse käytän rattiläpysköitä moottorijarrutuksessa.
Always lead, never follow

Henkku

i3 koeajossa. Aito BMW on vaikkei siltä näytä..  ;)

BMW i3 hatchback 2014 review - CarBuyer

V-O

Ai pahus kun onkin mukava ajella tuo 5-sarjalainen.

Tänään jo ennätin "isommalle" tielle ja nautiskelin tasaisesta ja hiljaisesta menosta. Alla on Michelinin nastat ja millyttävän hiljainen on ajella. Luulen että noi talvirenkaat ovat olleet autossa uudesta saakka, eli toki ovat jo kuluneet mutta olkoon...

Sporttipenkit tarjoaa loistavan ergonomian minun pehvalle. Loistavan ajoasennon löysin helpolla. Penkki aivan alhaalla ja selkänoja pystyhkössä asennossa. Ratti aivan takana ja ihan alhaalla. Leppoisaa on olo ratin takana.

Tovi menee vielä aikaa kun oppii tuolla pikkudiiselillä&automaatilla ajelemaan. Pitää koittaa joulun jälkeen kahtoa mitä varusteita tuosta oikein löytyy. Ainakin navi, etu- ja takapiipparit (mikä lie parkkitutka) ja webasto on.

Suosittelen :D

makkis

LainaaSporttipenkit tarjoaa loistavan ergonomian minun pehvalle. Loistavan ajoasennon löysin helpolla. Penkki aivan alhaalla ja selkänoja pystyhkössä asennossa. Ratti aivan takana ja ihan alhaalla. Leppoisaa on olo ratin takana.

Kappas, Makkisajoasento.

Allekirjoitan kehut myös sporttipenkeistä. Ei ole räsän penkit samaa tasoa.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: makkis - 20.12.13 - klo:21:56
Kappas, Makkisajoasento.

Allekirjoitan kehut myös sporttipenkeistä. Ei ole räsän penkit samaa tasoa.

Jeps, ihan sama asento. Penkin etureuna vielä yläasentoon niin avot. Bemuun kun joku muu hyppää ajamaan nii  eka kommentti on että ompas tyköistuva auto ja tukeva penkki.

Tiedostinkin jo tuon, että taantumusta tulee autonvaihdossa penkkiin(kin).
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

makkis

Ei sinulle tsei tsei katastroofia tule. Dimensiot on räsässä kohdallaan eli penkki menee tarpeeksi alas ja ratin säädöt riittää mainiosti siihen että sen saa ihan syliin. Tai mainiosti, itse olen 172 cm rääpäle ja mulle ne on liimiiteillä (alimmassa ja taimmassa asennossa) ja kyynärpäät jää 45 asteeseen. Etureunan säätö puuttuu mutta onneksi Ocun penkin istuinosa on riittävän pitkä, paljon pidempi kuin perusocun penkeissä.

hyle

Lainaus käyttäjältä: V-O - 20.12.13 - klo:21:48

Tänään jo ennätin "isommalle" tielle ja nautiskelin tasaisesta ja hiljaisesta menosta. Alla on Michelinin nastat ja millyttävän hiljainen on ajella. Luulen että noi talvirenkaat ovat olleet autossa uudesta saakka, eli toki ovat jo kuluneet mutta olkoon...

Sporttipenkit tarjoaa loistavan ergonomian minun pehvalle. Loistavan ajoasennon löysin helpolla. Penkki aivan alhaalla ja selkänoja pystyhkössä asennossa. Ratti aivan takana ja ihan alhaalla. Leppoisaa on olo ratin takana.

Tovi menee vielä aikaa kun oppii tuolla pikkudiiselillä&automaatilla ajelemaan. Pitää koittaa joulun jälkeen kahtoa mitä varusteita tuosta oikein löytyy. Ainakin navi, etu- ja takapiipparit (mikä lie parkkitutka) ja webasto on.

Komppaan kyllä tätä. Vaikka mulla e60 niin silti todella hyvä ajaa.
Kaupungissa (aktiiviohjaus) sekä maantiellä. Vaikka 245/40-18 hkpl 7 renkaat niin silti mukavan hiljainen :) Ei vetele ym.. Paitti että 80stä kun reilummin kiihdyttää niin valo vilkkuu ;)
Bmw 530da -08

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: V-O - 20.12.13 - klo:21:48

Hyvä jos tykkäät. Hiljaisuuden kyllä allekirjoitan, varsinkin kitkarenkailla. Ei taida Vaggineet vetää vertoja. Itselleni sattui harmiksenni vaan se vikuroiva yksilö, joka hakee jatkuvasti uria. Pyörien suuntaus on tosin tarkastamatta.

hyle

Minkä merkkiset renkaat sulla on alla?
Kun vaihtaa pyöreä olkaiseen kumiin niin vähentyy vetely.
Mulla cls veteli urissa ihan törkeesti. Vaihdoin misukat ni meni kuin kiskoilla.
Bmw 530da -08

Nipademu

Michelin XI3, eli ne uudet kitkat. Ostin, kun nimenomaan TM:ssä kehuivat suuntavakautta. Harmillista tuo vetely, muuten kun olisi niin erinomainen pirssi.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

jusape

Jaa-a. Mulle olisi tulossa 520xd:hen juuri nuo misukan kitkat 225/55/17. Vielä ehtisi tietysti muuttaa. Menisi todennäköisesti sitten contin nastaan. Onkos tuo misukan olka sitten minkämallinen? Vaikuttaako neliveto asiaan..

Kvee

Itselle tuli X3:een nyt taas contin nastat, vaikka A6 niillä hieman silloin vaeltelikin. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Misuka olisi ollut samassa hintaluokassa (1000,-), mutta Nokialaiset sitten taas 1200,-.

jusape

Minä ajattelin kitkoilla mennä taas nelikon kanssa kun Q5:ssä hyvin kokemuksin. Jos nyt vaikka nauttisi mukavasta kyydistä vaihteeksi, A6 oli älytön ulisija nastoilla.Tiedäppä sitten onko Bmw yhtään parempi sen suhteen. Contin nasta on kyllä bemarissa ymmärtääkseni erittäin hyvä myös.

chr

Minä olen tykännyt nelikon kanssa kitkoista. Minulla on X1 ja siinä alla Contin kitkat 225/50/17 -koossa. Hiljaiset ne on, sillä perusteella ne valitsin, taisi olla viime vuoden TM:n testissä hiljaisin talvirengas.

tapanixxx

Tässä lista bmw 3-sarjan alihankkijoista.

http://www.autonews.com/assets/PDF/CA9051194.PDF

jusape

Ensimmäinen tonni taulussa 520d touring x-drive -14 puikoissa, rekisteröity 7.1 siis.

Vaikuttaa ihan laatutuote olevan. Parasta on hiljaisuus ja jämäkkyys sekä mainio ajettavuus.
Ja tää rattivakkari on ihan mainio kyllä, ei valittamista.

Jousitusmukavuudessa Audin normialusta voittaa. Bmw sinänsä vaimentaa montut paremmin, mutta löytää niitä enemmän! Auto lieneekin hieman matalampi kuin A6. Toki sporttisempi Bmw:n alusta on reilusti parempi mutkateillä ja sopusuhtaisemman näköinen.

Se mitä jälkiviisaana olisin ruksinut olisi ehdottomasti ddc eli säädettävä alusta, näille meidän teille. Seuraava auto on ilmajousin tai säädettävällä alustalla.

autofanaatikko

Taas pukkaa kunnon kamppista:

BMW xDRIVE NORDIC BUSINESS

Aina nelivetoiset BMW xDrive Nordic Business -mallit ovat saapuneet. Pohjoisiin oloihin täydellisesti räätälöidyn varustelun saat suosituimpiin BMW 3-sarjan Sedan-, Touring- ja Gran Turismo -malleihin sekä BMW 5-sarjan Sedaniin ja Touringiin. Kattavaan xDrive Nordic Business -varusteluun kuuluu BMW Business -varustelun lisäksi muun muassa BMW xDrive -neliveto, 8-vaihteinen automaattivaihteisto, seisontalämmitys / tuuletus kaukokäytöllä ja lämmitettävä ohjauspyörä.

BMW 3-sarjan Sedan xDrive Nordic Business alk. 44 942,92 â,¬ tai 581 â,¬/kk.1
Asiakasetusi vähintään 7 400 â,¬.

BMW 5-sarjan Sedan xDrive Nordic Business alk. 54 999,65 â,¬ tai 706 â,¬/kk.2
Asiakasetusi vähintään 7 900 â,¬.

BMW xDrive Tour -kiertue liikkuu ympäri Suomea 7.1.â€"1.3.2014 välisenä aikana. Katso kiertueaikataulu ja kiertueautot linkin takaa ja tule paikan päälle tutustumaan BMW xDrive Nordic Business -kampanjamalleihin.

Kova on dravi päällä bemarilla ja panostus nimenomaan nelivetoon. Uusi maajohtaja (nainen) haluaakin erityisesti yhdessä valmistajan ja maahantuojan  kanssa panostaa juurikin nelivetoon ja sen myynnin kovaan nostoon. Se näyttää kyllä tehonneen. Lähes puolet kotimaassamme myydyistä uusista bemareista on  nelivetoja. BMW nelivetomallisto on todella laaja. Lähes 80:ntä nelivetoista autoa on nykymallistossa.

jusape

Jaa, siis esim. 520xd nyt alk.54.999e kun se oli syksyllä alk.51.416e. Webasto yli 3teur?

T5ID

On vähän samanlainen tilanne kuin urheiluvälinekauppiailla talvivehkeiden kanssa. Maajohtajallakin rupeaa tulemaan hiki, kun budjetissa on tietty osuus nelikkoja, mutta vähän vaikea vakuuttaa sen tarpeellisuudesta. Mutta jos hintaero on tuo äsken mainittu yli 3000 euroa, selittyy se varmaan tuolla / tuuletuksella. Se on varmasti hieno varuste. Onko Webasto saatu tekemään kylmääkin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy