Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Keni1

#1
Ei löytynyt sopivaa topikkia siksi uusi aihe

Kysymys kuuluu, että miten DSG 7 sarjanumeroidaan eli mistä tunnistaa aidon DSG 7 sarjanumeron, onko siinä aina 14 merkkiä numeroita tai kirjaimia sekä numeroita mutta aina 14 merkkiä vai vaihteleeko, voisiko koodi R020546 olla aito sarjanumero DSG 7 vaihteistoon. Kerron lisää aiheesta kun joku ensin vastaa kysymykseeni, vain oikeat vastaukset noteerataan, turha huutelu pois tästä, kiitos.

Esim. skriko ja teräksenharmaa ei tiedä joten heiltä en odota vastauksia...ei pitäisi olla mikään paha rasti jos oikeasti tietää asian, odotan että topikkiin tulee max 1 vastaus joka on heti oikein, saas nähdä kuin tässä käy, edellisessä topikissa ei onnistunut siksi nämä huomautukset erikseen.
#2
Voi tätä itsekehun määrää,

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_news.nsf/html/volkswagenjalleenmaailmantutkimus-jatuotekehitysykkonen?open&db=VW5.nsf

maksetaan erilaisien tutkimusten tekemisestä kuten tapaus ADAC osoitti ja sitten kehutaan kuinka hyviä ollaan, vähän sama kuin ostaisi Olympia-kultamitalin sen sijaan että oikeasti voittaisi jonkin kilpailun. Tämän foorumin kirjoitukset eivät mielestäni anna volkkarille mitään syytä ylpeillä tuotekehityksellä, onko syytä ylpeillä tutkimuksella niin ehkä ovat tutkimuksen saralla jotakin aikaan saaneet, se tieto ei ole ainakaan toistaiseksi siirtynyt kuluttajille myytäviin autoihin kuin heikentyneenä laatuna.

DSG 7 vaihteistoa saa sekä 550 Nm väännöt kestävänä, että sitten myös vain 250 Nm väännöt kestävänä. Kun sitten puhutaan vain DSG 7 vaihteistosta, niin koskaan eivät erikseen mainitse, että onko autossa se heikompi vai parempi malli saman nimisestä vaihteistosta, siinä on mielestäni kyse harhautuksesta koska kuluttajan pitää itse asia selvittää, joku on voinut kehua sitä parempaa DSG 7:aa maasta taivaiseen. Että jos täällä joku kehuu DSG 7 vaihteistoa erittäin kestäväksi niin sillä on ilmeisesti ollut se parempi versio, sama koskee moottoreita, niistä on niin monta eri variaatiota, että 2,0 litrainen ei aina ole sama kone eikä 1.8 Turbo ole aina sama kone, 1.4 litraisesta on myös lukuisia variaatioita. Eli jos nyt volkkarin meinaa ostaa niin on erittäin fiksua ottaa selvää mikä kone ja vaihteistotyyppi autossa on ennen kuin sen ostaa, kuutiot ja vaihteiston mallinimi ei yksin riitä. Kaikkia tuo ei kiinnosta, mutta jos omaksi auton ostaa ja pidempään sitä aikoo pitää niin tarkkana on syytä olla.

Samoin moottorin mallimerkintä TSI on surkuhupaisa yritys nimetä myös kaikki epäonnistuneen kaksoisahtamisen jälkeen valmistetut moottorit muka vastaaviksi ja näin todistaa ettei konsernin ole tarvinnut TSI moottoreiden kanssa suuremmista ongelmista kärsiä. Yhdellä Turbolla varustetut motit eivät ole TSI koneita vaikka lyhennettä myös niissä käytetään. Tuo on harhaanjohtavaa informaatiota vaikka toki valmistaja voi nimetä moottorinsa kuinka huvittaa. Kaksoisahdetut koneet oli täysin susia ja niissä oli isoja suunnitteluvirheitä joiden korjaaminen tuli konsernille liian kalliiksi ja tekniikasta luovuttiin.

#3
Polo GTI 2015 "facelift" tulee 1.8 TSI moottorilla josta puristetaan 141 kW. Laitetaas tähän ennen auton saapumista hieman infoa 1.8 TSI moottoreista, tyypit ja viat.

Jos moottori todetaan luotettavaksi niin meitsi kiinnostuu oikeasti. Nämä 1.8 TSI koneet lienevät niitä parhaimpia VW moottoreita, hakemalla haetaan nyt ne moottorityypit joissa on ollut vikoja, yli puoli vuotta aikaa selvittää asiaa ennen kaupantekoa, jos vielä sittenkin saa kädet täyteen romurautaa niin sitten on jo "oma" syy tai henkimaailman juttuja :)

Laitetaan nyt alkuun kuva moottorista ja jakoketjusta, se on ainakin vahvan näköinen.

#4
Hei VW - Tästäkö siis on kyse Osa 2 - Paremmin jäsennelty

Koska Osa 1 sai jonkin verran krittiikkiä jäsentelystä ja joillekkin tuotti ongelmia hahmottaa mistä on kyse ja kun kuvatekstitkin oli pitkälti eri lapussa niin tässä hieman paranneltu versio.

Tositarina siitä kuinka suuri ja mahtava VW konserni kyykkäsi. Viimeaikoina laatuongelmistaan paljon otsikkoissa paistatellut VW konserni on kärsinyt pahoista laatuongelmista ympäri planeettaa, tämä tarina kertoo kuinka VW konserni ja maahantuoja oikeasti hoitaa ne laatuongelmat lakaisemalla kaiken paskan maton alle kunnes matonalus on niin täynnä että sen on oikeasti siivottava se paska pois ettei tukehdu omaan paskaan. Nyt näyttäisi siltä ettei se enää kykyne, tie nousi pystyyn. Puheet kaikenkaikkiaan reilusti yli sadan miljardin satsauksista tuotekehitykseen kuulostavat tässä valossa täydeltä paskanjauhannalta, mistä se repii lisää ne 84 Miljardia näinä aikoina kun viime vuonna käytti jo 50 miljardia, aika usein se on julkisuuteen tullut näiden lukujen kanssa ja aina kun ongelmia tulee esille niin tuotekehitykseen satsattavista rahamääristä aletaan kova hehkuttelu, autojen laadussa nuo satsaukset ovat näkyneet aika vähän.

Jos elät luulossa lue tämä ja et luule enää! Ensin tämä tietopaketti musertaa mielen ja sitten se räjäyttää tajunnan, jos tämä vain naurattaa sinua sinulle on aivan sama mitä paskaa sinulle myydään ja millaista sontaa sinulle jauhetaan kun reklamoit siitä paskasta! Pääasiallinen tarkoitus tälle avautumiselle on se, että jatkossa maahantuoja ei pystyisi viemään jokaista asiakasta saman rumban läpi vuodesta toiseen vaikka korjaus tiedossa ja tehty jo muiden autoihin mutta että tehdas muka vielä selvittää ja että vaikka huolto osaisi ongelman korjata niin maahantuoja ei anna lupaa ja huolto ei voi tehdä asiakkaan hyväksi yhtään mitään, katselee vain anteeksipyytävästi että minkäs teet. Kyse siis siitä, että kun autoon pitäisi tehdä jokin kalliimman luokan takuukorjaus, niin ainakin VW maahantuoja tekee sen mahdollisimman hankalaksi ja suurin osa asiakkaista tyytyy ajelemaan paskalaatuisella autolla sen sijaan että taistelisi autoonsa asiallisen korjauksen.

Miksi tämä avautuminen:
No siksi, koska VW konserni kyykkäsi totaalisesti mm. 1.4 litraisen koneen kanssa eikä tiennyt kuinka sen öljynkulutuksen saisi loppumaan, tämä ei vaan ole mitenkään uskottavaa yhtiöltä jolla on niinkin pitkät perinteet ja jotenkin se kova osaaminen katosi kuin yllättäen ainakin 1.4 TSI 132 kw koneen kanssa. Niin, kehukaa taas nyt yhteen ääneen sitä volkkaria ja mä muistutan teitä hamaan tappiin asti kuinka volkkari kyykkäsi isolohkoisen 1.4 motin kanssa ja oli täysin neuvoton tuon monsterimoottorin kokonaiset kaksi aivonystyrää tarvitsevan ongelman edessä. Tästä on kyse.

Nyt aivan alkuun haluan KOROSTAA että kyse ei ole siitä onko minulle jotakin jostakin korvattu, luvattu vai ei ja tullaanko korvaamaan tms (no ehkä vähäsen ajan omaakin etua mutta haittaaks se?), kyse on enempi siitä kuinka hankalaksi maahantuoja heittäytyy kun se päättää olla korvaamatta tai tarkemmin perustella asioita tai päättää olla toimittamatta speksejä korjauksista jotka ovat käsittämättömiä moottoriin joka palkittiin useana vuotena maailman parhaaksi omassa luokassaan ja se oli aina raadin mielestä pienen kulutuksen ja pienten päästöjensä takia erittäin edistyksellinen, no jos moottori polttaa öljyä 10 litraa per 30 tkm tai enemmän niin voidaanko sanoa että moottori on kunnossa ja että se vastaa niitä speksejä joista se on palkittu, mitä? Ja parantaako asiaa yhtään se. että maailman johtava autonvalmistaja ei osaa korjata 1.4 litrasta moottoria, muka?

Haluan erityisesti KOROSTAA maahantuojan tapaa hoitaa asiaa keksimällä jos minkälaisia selityksiä, piiloutumalla aina emoyhtiön taakse joka asiassa. Jos emoyhtiö päättää että autot voi kuluttaa niin ja niin paljon öljyä niin esim. Suomen lainsäädäntökö ei voi estää tuollaisten öljysyöppöjen saastemoottorien käyttämistä Suomen maaperällä, niinkö? Aivan varmasti halutessaan voi koska autoille tehdään saastemittauksia katsastuksessa, otetaan esimerkiksi kone joka polttaa 0,33 litraa öljyä 1000 km matkalla, päästöt ylittää varmuudella ne mitä tehdas on ko. moottorille esittäny, siksi autot tulisikin määrätä jo uutena jonkinmoiseen katsatukseeen jossa tämä asia selvitettäisi heti eikä vasta 3 vuoden kuluttua kun se ensimmäinen pakollinen katsastus nykyään pitää suorittaa, näin autofirmat joutuisivat heti vastuuseen ja tekemään tarvittavat korjaukset ja laatu olisi jo uutena paljon parempaa ihan jokaisessa yksilössä. Nyt "hihnalta" tulee samoilla osilla kasattuja autoja joiden mm. öljynkulutuksessa voi olla jopa reilun litran heitto 1000 km matkalla, tuo ei mitenkään voi olla mahdollista nykytekniikalla ellei vanhoja moottoreita kierrätetä uusissakin autoissa.

Olen selvittänyt asiaa ja perehtynyt kaikkeen huolella, tämän takia en koskaan enää osta volkkaria olipa laatu jatkossa kuinka hyvää tahansa. Selvittelyjen yhteydessä selvisi kaikki oleellinen, tämä hipoo jo autokaupan maailmanennätystä mitä tulee petoksiin, täysin etukäteen suunniteltua ja harkittua epäkurantin tavaran kierrätystä maksavilla asiakkailla.

Kerron seuraavaksi tarinan oman Polo GTI TSI 1.4 DSG 7 autoni taannoisista seikkailuista, väritän tarinaa kivoin kuvin jotka eivät jätä ketään kylmäksi (kuvalinkit alla), näin siis VW hoitaa hankalat asiakkaat:

Ostin uuden Polo GTI 1.4 TSI DSG 7 autoni vuonna 2010, sain sen käyttööni helmikuussa 2011. Myöhemmin selvisi että auto oli valmistunut joulukuussa 2010 ja toimitettu heti suomeen jossa lojui n. 2 kuukautta odottamassa asiakkaalle luovutusta, mitä tuon lujumisen aikana autolle on tehty on edelleen arvoitus, omat veikkaukseni vahvistuivat kun luin toissaviikolla uutiset DSG vaihteistojen takaisinkutsusta, arvelin ja väitin jo aiemmin, että autoon oli suomessa vaihdettu käytetty moottori ja nyt näyttäisi että myös vaihteisto olisi vaihdettu tehtaan jäljiltä suomessa ennen auton luovutusta minulle. Näitä väitteitä tukee mm. se että moottorin ulkoasu jo uutena näytti siltä kuin olisi vain pesty kemikaaleilla, on niin monta uutta moottoria tullut nähtyä että ero oli huomattava, jotkin moottorin ja vaihteiston kyljissä olevat tarrat olivat pahasti kuprulla kuin voimakkaan pesun jäljiltä. Moottorin ulkopuoliset muoviosat olivat toki uusia, yksi Turbon suojapellin mutteri oli vahvasti ruostunut. Toinen DSG vedätystä tukeva tosiasia on se, että Polo GTI:tä ei saanut manuaalina vaikka itse sellaisen olisin halunnut, muuten auto oli luokkansa kiinnostavin vaihtoehto ja siksi siihen päädyin DSG:stä huolimatta.

No kun autolla oli ehditty ajaa vajaa pari kuukautta niin suureksi yllätyksekseni lävähti öljyvalo palamaan, siitä sitten lisämään lähes uuteen autoon litra öljyä. Toinen litra piti lisätä hetimiten, varmuuden vuoksi auto ensimmäiseen öljynvaihtoon reilu 5 tkm mittarissa kun liikkeellä oli juttuja että TSI koneet tukkiutuvat LL öljystä ajan kanssa että pelkkä LL huoltoväli ei olisi suositeltava vaan useammin olisi syytä öljyt vaihtaa. Huolto ja myyjä siinä selitteli öljynkulutusta sillä, että uuden auton kohdalla öljyä tosiaan voisi tuon verran kulua mutta että ajan kanssa syönti loppuisi, vuotta myöhemmin myyjä ei ollut edes kuullut asiasta (?), eikä kulutuskaan miksikään ollut muuttunut.

No siinä jatkettiin ajeluita ja toivottiin parasta, koska olin yksi ensimmäisistä ko. mallin ostajista Suomessa, ei historiatietoa vielä juurikaan ollut joten huolto ja maahantuoja pystyivät huoletta sumuttamaan selityksillään. Seuraavana keväänä oli helvetti irti kun vähän jokaisen Polo GTI söi öljyä lähes yhtä paljon kuin bensaa (karrikoiden sanottuna). VW aloitti laajaan öljynmittaus operaation jossa kaikki halukkaat saivat mittauksen, osalta mittaus jopa laskutettiin, mitään takaisinkutsua tai kyselyä ei asiasta tullut, piti itse olla aktiivinen jotta alettiin edes tutkia.

Koska omaan autooni jouduin jatkuvasti öljyä lisäämään niin toki vein auton mittaukseen, omien laskujeni mukaan öljyä kului vähintään 0,5 litraa / 1000 km, VW sai tuloksen 0,33 litraa joka jäi alle heidän toleranssien ja näin 30 tkm huoltovälin yli 10 litran öljynkulutus ei siis ollut heidän mielestään mikään vika vaan ominaisuus. Nyt kun kävin uudestaan läpi nuo laput jotka huollosta silloin sain niin havaitsin muutamat erikoiset puutteet ja jopa räikeät dokumenttien väärentämiset. Näihin pyysin VW:ltä selityksiä, eivät edes vastanneet joten pitää viedä viranomaisten tutkittavaksi. Kuvat alla.

No kesä 2012 tuli. öljykulutus oli mielestäni edelleen kohtuutonta eikä se ollut loppunut ajan kanssa, pyysin myyjää selvittämään mahdollisuutta vaihtaa autoon uusi moottori. Myyjä lupasi selvittää asiaa ja kertoi että osa autoista on täysin kunnossa, mutta että on myös näitä viallisia murheenkryynejä joksi autoani nimitti vaikka huollon mielestä autossa ei ollut mitään vikaa. Huolto oli jo aiemmin ilmoittanut että haluaa tutkia moottorin kunnolla ja että moottori pitäisi ehkä purkaa tutkimuksia varten eli jotain vakavaa vikaa epäiltiin. Moottorille suoritettiin useita mittauksia, siitä löydettiin vanhanmalliset mäntien öljyrenkaat jotka netistä löytämieni tehtaan speksien mukaan olivat vääränkokoiset sylintereihin nähden ja öljy pääsi liian helposti palotilaan ja moottori oli käytännössä öljypoltin.

Kun asiasta ei sitten myyjän taholta alkanut kuulumaan mitään niin otin itse suoraan yhteyttä maahantuojaan ja pyysin selvityksiä ja moottorinvaihtoa, minulle vastailtiin että kulutus on alle tehtaan rajojen ja näin heidän ei tarvitsisi sitä korjata. Asian käsittely siirtyi kuluttaja-asiamiehelle, kuluttaja-asiamies suositteli että maahantuoja korjaisi auton, maahantuoja oli ilmoittanut että eivät halua tehdä mitään korjauksia ja että asia olisi loppuunkäsitelty. Moottori oli selvästi viallinen ja se olisi pitänyt joko korjata tai vaihtaa uuteen.

Kun jatkoin maahantuojan pommittamista enkä antanut periksi, maahantuoja peruikin päätöksensä että eivät osallistu auton korjaamiseen ja että asia olisi loppuunkäsitelty, maahantuoja tarjoitui lunastamaan auton takaisin hintaan 22 kâ,¬ kun auton myyntiarvo oli n. 27 kâ,¬, vastaavia ei vielä ollut käytettyjen puolella saatavissa vaan auto oli mahdollista saada vain omistajalta tai tehdastilauksena joka kesti väh. 4 kuukautta ja se seikka lisäsi auton arvoa. Itse vaadin joko auton korjaamista tai koko kauppasumman palauttamista, siihen he eivät suostuneet. Ei mennyt kuin hetki ja VW Auto keksi että korjataan viallinen moottori vaihtamalla siihen yksi halpa letkupätkä huohottimeen, tämän ratkaisun keksimiseen heiltä oli mennyt toista vuotta ja apuna oli ollut koko VW konserni tehtaineen, kun pyysin speksejä siitä mihin korjaus tarkalleen ottaen perustui, ei mitään speksejä pystytty toimittamaan, joten mitään korjausta ei siis tehty näihin moottoreihin, vain pätkä letkua vaihdettiin joihinkin autoihin ja taas toivottiin että moottorit olisivat korjaantuneet. Letkunpätkä oli aivan sama kuin se alkuperäinen, myöhemmin lisäksi selvinnyt että mikään ei todellakaan korjaantunut tuon operaation ansiosta, joten koska toimitettiin muka korjaus niin olisihan se pitänyt perustua muuhunkin kuin pelkkään arvailuun tai toiveisiin siitä, että jos tämä vaikka auttaisi. Asiakkaita juoksutettiin aivan turhaan huolloissa.

Maahantuojan selitykset öljykulutukseen eivät täsmänneet mm. TM:n toimittajan kertomaan, myyjän mielestä auto oli viallinen, minun mielestäni auto oli viallinen, silti kun vein auton määräaikaishuoltoon ei sitä huohotinputkea vaihdettu koska huolto ei nähnyt sille mitään tarvetta, auton huoltohistoria oli huollon tiedossa, heillä oli myös tieto siitä että maahantuoja oli luvannut myös minun autooni sen letkunvaihdon eikä silti sitä letkua vaihtanut?

Kun nyt tuli vielä esille tuo ongelma DSG 7 vaihteiston kanssa ja että se on esiintynyt myös minun autossani, niin esitin maahantuojalle uuden vaatimuksen ja vaadin heitä maksamaan koko kauppasumman takaisin.

Maahantuojalta ei löydy mitään speksejä korjauksista, olen pyytänyt speksit siitä mihin korjaus perustuu ja miten korjauksen toimiminen on testattu muuten kuin asiakkaiden autoissa, tehdas etsi ja suunnitteli korjausta yli vuoden, silti se ei toiminut eli vaihdettiin vain letkun tilalle täysin vastaava letku, joten siltä osin asia on selvä petos.

Tätä julkaistaessa on jo melkein vuosi siitä kun ensimmäiset moottorit tähän tapaukseen liittyen on jo vaihdettu myös suomessa, eli loppujen lopuksi autot jotka ovat syöneet tolkuttomasti öljyä ovat tarvinneet uuden moottorin, tässäkin valossa VW Auton tarjoama huohotinjärjestelmän yhden letkun sisältämä korjauskampanja oli täyttä kusetusta. Olisin mieluusti kertonut siitä kuinka hienosti VW hoiti asian mutta...Satavuotiset autovalmistusperinteet omaava valmistaja oli täysin kyykyssä 1.4 litraisen moottorin öljynkulutuksen kanssa eikä millään osannut korjata yhtä saatanan moottoria vaan selitteli ja selitteli että kun on sitä ja kun on tätä.

VAG koneen öljynmittaus episodi osa 1 parempi versio 2

Koska omaan autooni jouduin jatkuvasti öljyä lisäämään niin toki vein auton mittaukseen, omien laskujeni mukaan öljyä kului vähintään 0,5 litraa / 1000 km, VW sai tuloksen 0,33 litraa joka jäi alle heidän toleranssien ja näin 30 tkm huoltovälin yli 10 litran öljynkulutus ei siis ollut heidän mielestään mikään vika vaan ominaisuus. Nyt kun kävin uudestaan läpi nuo laput jotka huollosta silloin sain niin havaitsin muutamat erikoiset puutteet ja jopa räikeät dokumenttien väärentämiset. Näihin pyysin VW:ltä selityksiä, eivät edes vastanneet. Kuvat alla.

VW siis itse suoritti mittaukset, näinpä varsinkin dokumenttien olisi syytä olla täysin kunnossa allekirjoituksia myöten, näin ei kuitenkaan ole. Huomioi erityisesti päivämäärät ja muutettu kulutuslukema toisessa työnjohtajan allekirjoittamassa huollon lapussa, itse mittaustulos on kirjoitettu toiseen 27.4.2012 tulostettuun lappuun käsin, vaikka mittaus alkoi jo 17.4.2012, mihin siis kirjattiin se alkutilanne ja miksi mittaaja ei allekirjoittanut mittausta eikä lisännyt huoltoliikkeen omia tietoja lappuun? Onpa todella virallinen mittaus suoritettu vai mitä?

Näillä dokumenteilla VW toteaa että moottori ei kuluta öljyä enempää kuin mitä tehdas sallii, huomaa kuvan 2. jälkikäteen muutettu lukema.





Moottori todettu vialliseksi myös männänrenkaiden osalta kun moottori tukittiin tarkemmin. Vanhanmalliset männänrenkaat eroaa uudenmallisista siitä, että ensimmäisissä 1.4 TSI kaksoiahdetuissa oli jo alunperin väärän kokoiset männänrenkaat, tehtaan speksit löytyvät asiasta. Tuo seikka yksistään kertoo että kyseessä on todella vanha moottori. Tuo moottori tuskin on tehtaan autooni Joulukuussa 2010 asentama, ei voi uudessa autossa olla noin vanhan näköinen moottori, kun konepellin avaa ensimmäistä kertaa ei asiaa huomaa mitenkään, muovikuoret kätkee totuuden. En olisi ikinä uskonut että tämä olisi edes mahdollista, siksi tuota ei osannut edes katsoa, auton luovutustilaisuudessa huomio kiinnittyi puuttuvaan akkuun jonka sijaintia myyjäkään ei tuolloin tiennyt, se löytyi myöhemmin varapyöräkotelosta varapyörän alta.




Myyjän kommentti viallisista moottoreista.



Maahantuojan kommentti viallisista moottoreista.



TM toimittajan kommentit viallisista moottoreista.




Kuluttaja-asiamiehen kommentti viallisista moottoreista.



DSG vaihteiston vika tutkittu huollossa.



Huohottimen korjaussarja.



Määräaikaishuollon dokumentit





Muiden kokemuksia ja eka konevaihto naurettavan kuukausien pompotuksen jälkeen, ennen koneremppaa vaihdettiin myös huohotin eli kyllä nämä tiedettiin turha maahantuojan selitellä.






Ja näitä juttuja riittää ja riittää, huomioi päivämäärät ja kuinka Andon öljynkulutuksen mittaus muka epäonnistui sen huohotinkorjauksen jälkeen, ihmeellinen sattuma ja sitten vielä seuraava siirto olikin että vaihdettiin koko moottori ilman uutta mittausta, minä kävin kysymässä omaa korjausta vasta lokakuun puolella, ja minuahan ei edes erikseen informoitu että nyt olisi letkua tarjolla tuuppa käymään piti ite hokata taas pyytää. Ja vielä se, että olisi pitänyt erikseen testata korjausta joka oli todettu että ei toimi ja joka tiedettiin testaamatta että ei varmasti toimi koska ehjän letkun vaihtaminen uuteen ei todellakaan muuta mitään sen tajuaa lapsikin, millainen pösilö pitää olla että tuon uskoi toimivan, mentiin kuin pässit laitumelle ja sokeasti luotettiin.

Kaksi kuvaa 1.4 TSI 132 kW moottorista:

Molemmat moottorit on kuvattu uudehkosta 1.4 TSI 132 kW DSG 7 voimalinjalla varustetusta autosta. Vaikka toinen moottori onkin tehdasuusi vaihtomoottori, niin juju ei ollut siinä milloin moottori on autoon laitettu vaan miltä moottori näyttää ulkoa. Tehdasuusi vaihtomoottori todella näyttää uudelta, uudessa autossa pitäisi olla juuri tuon näköinen moottori myös tehtaan jäljiltä. Kun katsoo sitä minun autossani muka tehtaan jäljiltä ollutta moottoria, niin kovin vanhalta ja pahasti hapettuneelta se näyttää ja näytti tuolta jo uudessa autossa. Olen nähnyt vastaavia ainoastaan tattarisuon autopurkaamolla ja käytettyjen moottorien myyjillä.



Yli vuoden kehittelyn tuloksena syntynyt uusi huohotinjärjestelmä joka ainakin päällisin puolin näyttää samalta kuin alkuperäinen.



Lakimiehen kootut selitykset



Plus loput dokkarit joita edustaa tässä yksi kuva:



Olette nyt lukeneet faktat, nämä lukiessa tulee huomioida että vastaava on koskenut lähes ellei jopa kaikkia ympäri planeetan jotka ostivat Polo GTI 6R 1.4 TSI + DSG7, Skoda Fabia RS vastaava voimalinja tai Seat Ibiza Cupra vastaava voimalinja.

Ja äläpä ota tätä liian tosissaan, ota vain opiksi! Tämä tarina on tosi! VW kanna vastuusi!
#5
Hei VW - Tästäkö siis on kyse?

Jos elät luulossa lue tämä ja et luule enää! Ensin tämä tietopaketti musertaa mielen ja sitten se räjäyttää tajunnan, jos tämä vain naurattaa sinua sinulle on aivan sama mitä paskaa sinulle myydään ja millaista sontaa sinulle jauhetaan kun reklamoit siitä paskasta!

Jos olet VW uskossa tämä on sinulle liian kovaa luettavaa ja reagoit heti asettumalla vastakarvaan ja rupeat puolustelemaan VW:tä päivänselvissä asioissa.

Toivonkin että jos juttua ehditään lainkaan kommentoida niin lyhesti joku napakka haista sinä vittu tai olipa uutinen tms tyyliin kahdella kolmella sanalla ei mitään jatkokertomuksia kiitos!

Lets Go!
Kun aiheeseen ja tähänkin tietopakettiin on tutustunut niin ensimmäinen reaktio on se, että kyllä se saatanan neiti jaksaa valittaa ikuisesti yhdestä saatanan autosta, mutta sitten kun tarkemmin hahmottaa kokonaisuuden niin tajuaakin että saatana sehän oikeesti tietää mistä puhuu ja kirjottaa, sillähän on saatana iha omat aivot joilla virittelee mitä monituisempia yhdistelmiä kuroo kasaan ja umpeen ja selvittää ja niin eespäin...haluan vain sanoa että jos et ymmärrä tätä avautumista niin älä huoli, et ehkä ymmärrä paljon muutakaan koska mitä ilmeisimmin olet umpisokea lammas joka antaa kaiken anteeksi.

Miksi tämä avautuminen:
No siksi, koska VW konserni kyykkäsi totaalisesti mm. 1.4 litraisen koneen kanssa eikä tiennyt kuinka sen öljynkulutuksen saisi loppumaan, tämä ei vaan ole mitenkään uskottavaa yhtiöltä jolla on niinkin pitkät perinteet ja jotenkin se kova osaaminen katosi kuin yllättäen ainakin 1.4 TSI 132 kw koneen kanssa. Niin, kehukaa taas nyt yhteen ääneen sitä volkkaria ja mä muistutan teitä hamaan tappiin asti kuinka volkkari kyykkäsi isolohkoisen 1.4 motin kanssa ja oli täysin neuvoton tuon monsterimoottorin kokonaiset kaksi aivonystyrää tarvitsevan ongelman edessä. Tästä on kyse.

Nyt aivan alkuun haluan KOROSTAA että kyse ei ole siitä onko minulle jotakin jostakin korvattu, luvattu vai ei ja tullaanko korvaamaan tms (no ehkä vähäsen ajan omaakin etua mutta haittaaks se?), kyse on enempi siitä kuinka hankalaksi maahantuoja heittäytyy kun se päättää olla korvaamatta tai tarkemmin perustella asioita tai päättää olla toimittamatta speksejä korjauksista jotka ovat käsittämättömiä moottoriin joka palkittiin useana vuotena maailman parhaaksi omassa luokassaan ja se oli aina raadin mielestä pienen kulutuksen ja pienten päästöjensä takia erittäin edistyksellinen, no jos moottori polttaa öljyä 10 litraa per 30 tkm tai enemmän niin voidaanko sanoa että moottori on kunnossa ja että se vastaa niitä speksejä joista se on palkittu, mitä? Ja parantaako asiaa yhtään se. että maailman johtava autonvalmistaja ei osaa korjata 1.4 litrasta moottoria, muka?

Haluan erityisesti KOROSTAA maahantuojan tapaa hoitaa asiaa keksimällä jos minkälaisia selityksiä, piiloutumalla aina emoyhtiön taakse joka asiassa. Jos emoyhtiö päättää että autot voi kuluttaa niin ja niin paljon öljyä niin esim. Suomen lainsäädäntökö ei voi estää tuollaisten öljysyöppöjen saastemoottorien käyttämistä Suomen maaperällä, niinkö? Aivan varmasti halutessaan voi koska autoille tehdään saastemittauksia katsastuksessa, otetaan esimerkiksi kone joka polttaa 0,33 litraa öljyä 1000 km matkalla, päästöt ylittää varmuudella ne mitä tehdas on ko. moottorille esittäny, siksi autot tulisikin määrätä jo uutena jonkinmoiseen katsatukseeen jossa tämä asia selvitettäisi heti eikä vasta 3 vuoden kuluttua kun se ensimmäinen pakollinen katsastus nykyään pitää suorittaa, näin autofirmat joutuisivat heti vastuuseen ja tekemään tarvittavat korjaukset ja laatu olisi jo uutena paljon parempaa ihan jokaisessa yksilössä. Nyt "hihnalta" tulee samoilla osilla kasattuja autoja joiden mm. öljynkulutuksessa voi olla jopa reilun litran heitto 1000 km matkalla, tuo ei mitenkään voi olla mahdollista nykytekniikalla ellei vanhoja moottoreita kierrätetä uusissakin autoissa.

VAG koneen öljynmittaus episodi osa 1

Tositarina siitä kuinka VW hoitaa hankalat tapaukset.

Olen selvittänyt asiaa ja perehtynyt kaikkeen huolella, tämän takia en koskaan enää osta volkkaria olipa laatu jatkossa kuinka hyvää tahansa. Selvittelyjen yhteydessä selvisi kaikki oleellinen, tämä hipoo jo autokaupan maailmanennätystä mitä tulee petoksiin, täysin etukäteen suunniteltua ja harkittua epäkurantin tavaran kierrätystä maksavilla asiakkailla.

Polo GTI 1.4 TSI DSG 7 historiikki jossa minun autoni tarina (ennen Storyn lukemista lue tämä viesti kokonaan ja katso myös kuvat, palaa näihin kun Story luettu):

http://www.kolumbus.fi/keni1/KokoStory.txt

Tässä ote Polo GTI 1.4 TSI DSG 7 historiikistä jonka tuossa aikani kuluksi rustasin, siitä on iloa lähinnä niille joita vastaava ongelma koskee tai jotka vastaavaa haluavat välttää jne. Mitään VW Auton mustamaalauskampanjaa ei ole tiedossa mutta näin näitä hissukseen hoidellaan ja asiakasta kustaan linssiin, tähän ei pysty kuin VW konserni, muilla ei yksinkertaisesti ole varaa tälläiseen:

<<<

Koska omaan autooni jouduin jatkuvasti öljyä lisäämään niin toki vein auton mittaukseen, omien laskujeni mukaan öljyä kului vähintään 0,5 litraa / 1000 km, VW sai tuloksen 0,33 litraa joka jäi alle heidän toleranssien ja näin 30 tkm huoltovälin yli 10 litran öljynkulutus ei siis ollut heidän mielestään mikään vika vaan ominaisuus. Nyt kun kävin uudestaan läpi nuo laput jotka huollosta silloin sain niin havaitsin muutamat erikoiset puutteet ja jopa räikeät dokumenttien väärentämiset. Näihin pyysin VW:ltä selityksiä, eivät edes vastanneet. Kuvat alla.

VW siis itse suoritti mittaukset, näinpä varsinkin dokumenttien olisi syytä olla täysin kunnossa allekirjoituksia myöten, näin ei kuitenkaan ole. Huomioi erityisesti päivämäärät ja muutettu kulutuslukema toisessa työnjohtajan allekirjoittamassa huollon lapussa, itse mittaustulos on kirjoitettu toiseen 27.4.2012 tulostettuun lappuun käsin, itse mittaus alkoi jo 17.4.2012, mihin siis kirjattiin se alkutilanne ja miksi mittaaja ei allekirjoittanut mittausta eikä lisännyt huoltoliikkeen omia tietoja lappuun? Onpa todella virallinen mittaus suoritettu vai mitä?





Moottori todettu vialliseksi myös männänrenkaiden osalta.




>>>

Muut kuvat puhuvat puolestaan, historiikistä http://www.kolumbus.fi/keni1/KokoStory.txt löytyy enempi infoa kuvien tueksi.












Muiden kokemuksia ja eka konevaihto naurettavan kuukausien pompotuksen jälkeen, ennen koneremppaa vaihdettiin myös huohotin eli kyllä nämä tiedettiin turha maahantuojan selitellä.







Ja näitä juttuja riittää ja riittää, huomioi päivämäärät ja kuinka Andon öljynkulutuksen mittaus muka epäonnistui sen huohotinkorjauksen jälkeen, ihmeellinen sattuma ja sitten vielä seuraava siirto olikin että vaihdettiin koko moottori ilman uutta mittausta, minä kävin kysymässä omaa korjausta vasta lokakuun puolella, ja minuahan ei edes erikseen informoitu että nyt olisi letkua tarjolla tuuppa käymään piti ite hokata taas pyytää. Ja vielä se, että olisi pitänyt erikseen testata korjausta joka oli todettu että ei toimi ja joka tiedettiin testaamatta että ei varmasti toimi koska ehjän letkun vaihtaminen uuteen ei todellakaan muuta mitään sen tajuaa lapsikin, millainen pösilö pitää olla että tuon uskoi toimivan, mentiin kuin lampaat laitumelle ja sokeasti luotettiin. Eniten tässä vituttaa se, että itekseen joutuu kaiken selvittämään kun muilla ei kantti riitä.

Tässä vielä vertailu kahden uuden Polo GTI mootorin välillä, arvatkaa kumpi moottori oli minun autossa ;)



Kaikki ei varmaan moottoreiden päälle ymmärrä, mutta siksihän tämä foorumi on perustettu että täällä jaetaan sitä informaatiota, Kumpaan luotat enemmän, rahojasi janoavaan autokauppiaaseen vai minuun joka pyyteettömästi autan kertomalla asioita joita et itse ymmärrä ja joissa sinua voidaan viedä kuin laskiympäriä, mietippä sitä kun on seuraavan kerran ongelmia autosi kanssa. Jos maahantuoja tarjoaa jotakin täysin omituista korjausta ja muut foorumilla varoittelee niin pyydä nähdä jotakin speksejä korjauksesta eli etukäteen infoa siitä mitä korjataan ja miten ja mihin korjaus perustuu ja miksi on tuotu markkinoille niin suuren virheen kanssa. Aivan normaalit kulumiset yms. ovat asia erikseen, huolto kyllä osaa ne, mutta jos tosiaan autossa kerrotaan olevan siihen autoon kuulumaton vika niin hälytyskellojen tulisi soida ja kovaa.

Lakimies oikoo ehkä hieman

Yhtiön lakimiehen viimeisin vastaus kuva alla, siinäkään ei päivämäärät ja asiat oikein täsmää vaikka sinnepäin ovatkin. Nimittäin lakimies korostaa useaan otteeseen 17.4.2012 päivämäärää sanalla tuolloin eli että muka heti öljynkulutuksen mittauksen suorituksen yhteydessä 17.4.2012 olisi muka tarjottu huohotinkorjausta vaikka asiasta väännettiin koko kesä ja vasta pitkällisen väännön jälkeen luvattiin huohotinkorjaus kun se valmistuu, ja vielä kun tiedossa oli jo silloin että koko operaatio oli vain silmänlumetta, sitä edelsi mm. TM toimittajan kommentti asiaan jossa mainitsi huohottimen vaikutuksen, ja huoltohan ei huohottimesta mitään vikaa tai tukkeumaa edes löytänyt. Edelleen tarkennetaan, että öljynkulutuksen mittaus alkoi 17.4.2012 ja päättyi 27.4.2012 ja tuolloin ei tarjottu muuta kuin toivoa siitä että kyllä kulutus ajan kanssa loppuu. Kyllä lakimiehen tulisi hieman tarkempi olla näissä, vielä kun dokumenteissa ja asenteessakin on myyjätahon puolelta aika paljon epäselvää niin olisin kyllä aika hiljaa ja maksaisin kiltisti asiakkaan tyytyväiseksi.



Plus loput dokkarit joita edustaa tässä yksi kuva:



Olette nyt lukeneet faktat, nämä lukiessa tulee huomioida että vastaava on koskenut lähes ellei jopa kaikkia ympäri planeetan jotka ostivat Polo GTI 6R 1.4 TSI + DSG7, Skoda Fabia RS vastaava voimalinja tai Seat Ibiza Cupra vastaava voimalinja. Netti on pullollaan matskua aiheesta, vuosituhannen kusetus on selvääkin selvempi. Jos sinulla on toimiva VAG auto, niin se on hyvä, muista että sinäkin voit joutua vastaavan kusetuksen kohteeksi jos ostat uuden VAG tuotteen, kaikille ei näin käy koska muutenhan kauppa tyssäisi kokonaan, silti epäkurantit osat kierrätetään edelleen, sen vahvistaa esim. käynnissä olevat DSG ja oktomurskeella maustettu jakohihna kampanja jatkuvista jakoketjujen katkeamisista ja rikkoutuvista Turboista puhumattakaan eikä unohdeta DSG mekatroniikkaa joka menee vaihtoon aivan turhan usein, uusissa volkswagen autoissa viimeaikoina havaittu myös jopa peltien ruostumista(?).

Ps. en ole katkera mistään sellaisesta ei todellakaan ole kyse, sain 2 vuotta ajaa muuten todella hyvällä autolla, jos se olisi ollut laadultaan sitä mitä ostin se olisi edelleen käytössäni ja se olisi mitä tod, näk. vaihtunut uuteen volkkariin.

Haluan vain että tähän maahan saadaan reilu meininki ja varsinkin volkkari vastamaan reilusti virheistään, ei sen kummempaa, jos asiakas tietää paremmin kuinka korjataan vika niin kyllä siinä on autotehtaalla ja sen tuotteita edustavalla maahantuojalla selittelemistä, minäkin vain itseoppinut mekaanikko tiesin heti kuinka olisi pitänyt korjata ilman mitään tutkimista, ei siinä montaa moottoria tartte purkaa ja kasata kun tietää miten se laitos toimii, pitäiskö vaan perkele perustaa ihan oma reilun kaupan autotehdas viroon ja alkaa kilpaileen markkinaosuuksista mitä, mähän oon fiksumpi kuin koko VW konserni ni mitä tässä muuta ku maanantaina pankkiin nostamaan hillot tehdasta varten ja aletaan tahkoo lisää hilloo mutta reiluudella pelaten, mitä?

Toistan itseäni:
VW konserni kyykkäsi totaalisesti mm. 1.4 litraisen koneen kanssa eikä tiennyt kuinka sen öljynkulutuksen saisi loppumaan, tämä ei vaan ole mitenkään uskottavaa yhtiöltä jolla on niinkin pitkät perinteet ja jotenkin se kova osaaminen katosi kuin yllättäen ainakin 1.4 TSI koneen kanssa. Kehukaa taas nyt yhteen ääneen sitä volkkaria ja mä muistutan teitä hamaan tappiin asti kuinka volkkari kyykkäsi isolohkoisen 1.4 motin kanssa ja oli täysin neuvoton tuon monsterimoottorin kokonaiset kaksi aivonystyrää tarvitsevan ongelman edessä. Tästä on kyse.

Erityisesti haluan KOROSTAA että kyse ei ole siitä onko minulle jotakin jostakin korvattu, luvattu vai ei ja tullaanko korvaamaan tms, kyse on enempi siitä kuinka hankalaksi maahantuoja heittäytyy kun se päättää olla korvaamatta tai tarkemmin perustella asioita tai päättää olla toimittamatta speksejä korjauksista jotka ovat käsittämättömiä moottoriin joka palkittiin useana vuotena maailman parhaaksi omassa luokassaan ja se oli aina raadin mielestä pienen kulutuksen ja pienten päästöjensä takia erittäin edistyksellinen, no jos moottori polttaa öljyä 10 litraa per 30 tkm tai enemmän niin voidaanko sanoa että moottori on kunnossa ja että se vastaa niitä speksejä joista se on palkittu, mitä?

Toivon, että lukijat mietitte asioita eri näkökulmista, jos asioita katsoo vain asenteella hyvä / huono on elämä varsin mustavalkoista, itse pyrin tässäkin hahmottamaan kokonaisuuksia jotta tajuan että miksi yksinkertaisten asioiden tekeminen ei muka onnistu valmistajalta jolla satavuotiset perinteet, vain tahallinen teko selittää tämän Polo GTI episodin, ei ne vahingossa huonoa laatua juuri tähän voimalinjaan laittaneet, kuten sanottu niin kierrättävät epäkuranttia osaa uusissa autoissa! Muistakaa että heillä on jokin oma laki joka mahdollistaa myös uudehkon auton korjaamisen vaikka käytetyillä osilla kunhan osat ensin kunnostettu, ehkä tässä hieman ennakoitiin ja käytetyt motit laitettiin valmiiksi uusiin autoihin koska niille uusille moottoreille oli jotain parempaa käyttöä!

Jopa uusissa Golfeissa näyttäisi jatkuvan tämä käytettyjen kierrättely, hienot kuoret kätkevät sisuksiinsa pelkkää paskaa! Toisille tosin kelpaa vähän heikompikin laatu kunhan autolla kehtaa ajella ja se toteutuu kun kuoret on tarpeeksi nätit.

Tästä voisi jatkaa vielä muutamat kipaleet mutta eiköhän asia tullut selväksi, pureskele tätä hieman ennenkuin kommentoit, minä harkitsin aika kauan tämän julkaisemista mutta päätin kuitenkin julkaista, asia on mielestäni sen arvoinen että pitää olla kaikkien tiedossa.

Ja äläpä ota tätä liian tosissaan, ota vain opiksi! Tämä tarina on tosi! VW kanna vastuusi!

Ps. vieläkö joku muistaa minä vuonna volkkari aloitti moottorien tehdaskorjaukset ja huollossa vaihdettujen osien kierrätyksen? onko uusissa autoissa vain uusia osia, takuuhuollossahan voidaan vaihtaa myös käytetty osa tilalle, mikä olisikaan iisimpää kuin vaihtaa valmiiksi käytetyn tilalle toinen käytetty, muutaman konevaihdon jälkeen loppuunajettu asiakas saa sitten ihan oikeasti uuden moottorin autoonsa jonka arvo on julkisen spekuloinnin seurauksena laskunut rajusti, kiitti vaan kovasti?

Edit. Korjattu kuvalinkit. -Jyri
#6
Kaikki joilla on tuo 1.4 TSI kone autossa voisivat vaikka julkaista tässä ketjussa moottorin numeron ja koodin sekä päivän jolloin moottori valmistettu ja päivä milloin auto otettu käyttöön ja tieto siitä millainen öljynkulutus on ja onko motissa ollut muita vikoja.

Moottorin numero ja valmistuspäivä löytyvät moottorin kyljessä olevasta tarrasta (katso kuva) http://www.vagarena.fi/index.php?action=dlattach;topic=8160.0;attach=15430;image


Syy miksi moottorin numeroita kyselen on se, että noissa 1.4 TSI moottoreissa on ihmeellisiä vikoja joita huolto ei saa millään korjattua, ihmeellistä on myös moottorien numerointi joka ei oikein täsmää valmistettujen moottorien ja myytyjen autojen määrän kanssa. Itselläni on Polo GTI, jossa moottori CAV 257404, moottorin valmistuspäivä on 24.11.2010. Tuolloin marraskuussa 2010 TSI 1.4 CAV moottoreita oli valmistettu jo toista miljoonaa joten oudon pieni on tuo minun moottorini numero. Tiedossani on aivan vastaavia joten ei koske vain minun autoani tämä.

Tiedossani on myös 1.4 TSI CAV moottori numerolla 161 111 ja se moottori on valmistettu 16.12.2007, ja näinollen 3 vuoden aikana volkswagen olisikin valmistanut vain 96293 uutta CAV moottoria, tehtaan kapasiteetti on 12 000 moottoria viikossa joka tekee 624000 moottoria vuodessa. Kyseistä moottoria on tällä hetkellä valmistettu n. 2 miljoonaa kappaletta eli puolessatoista vuodessa ovat yht'äkkiä valmistaneet huimat 1,7 miljoonaa moottoria :)

Varsinkin Polo GTI koneet kuluttavat älyttömästi öljyä ja kaikissa noissa moottoreissa näyttäisi olevan hämmästyttävän pieni moottorinumero aivan kuin moottoreita olisi kierrätetty. Elektroniikka niissä näyttäisi olevan uutta mutta itse lohko ei. Jo uutena moottorin alumiinipinnat ovat ihmeellisen hapettuneet???

1.4 TSI koneiden on kestotesteissä havaittu kuluttavan aivan normaalisti öljyä, toisessa kulutus oli 0,5 litraa 30 tkm ja toisessa 1 litra. Tuota litran kulutusta oli ihmetelty koska autossa ei oltu havaittu nestevuotoja. GTI Polon ei siis pitäisi missään olosuhteissa kuluttaa juurikaan enempää kuin 1 litra öljyä per 30 tkm jos moottori on ok. Ja nyt kulutus useissa autoissa on moninkymmenkertainen joten viallisia moottoreita on toimitettu asiakkaille.

Mitään todisteita myöskään vahvemmasta jakopäästä ei ole olemassa vaikka niitä väitetään moottoreihin vaihdetun, tod. näk. vain vaihdetaan uudet alkuperäistä vastaavat osat jos rallattaa, vain nokka-akselin säätimestä on todistettavasti olemassa parannettu malli. Jakopään pitäisi kestää vähintään 100 tkm mitä se ei kai yhdessäkään 1.4 TSI koneessa ole kestänyt. 1.4 TSI koneessa on 3-rivinen ketju, vastavaasti samanlaisen rakenteen omaava 2.0 TSI kone on varustettu 5-rivisella ketjulla, myös jotkin 1.8 TSI koneet varustettu tuolla vahvemmalla ketjulla, ainakin audeissa.

Tuulilasin 1.4 TSI kestotestit löytyy tästä:

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kestotestissa-volkswagen-golf-14-tsi

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kestotestissa-skoda-superb

Kiitos.
#7
Polo 6R/6C (09-17) / Polo GTIn toimitus
06.06.12 - klo:12:03
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 06.06.12 - klo:11:23
Ilmoitetun tuotantoviikon ja todellisen valmistusajankohdan välinen ristiriita on mielenkiintoinen kysymys.

Sen sijaan tuo logistiikkaketju Espanjan ja Suomen välillä on täysin normaalia, vai luulitko tosiaankin, että Espanjasta kulkisi jokin suora laivareitti Suomeen? Ei tasan varmasti kulje näillä lilliputtimaan myyntimäärillä.  :)

Autosi on todennäköisesti seissyt tehtaan laanilla, espanjalaisessa satamassa, Saksan Bremerhavnin satamassa, suomalaisessa satamassa, ehkä vielä SE Mäkisen varastossakin. Siinä helposti vierähtää kuukausi jos toinenkin. Autoa odottavalle asiakkaalle ei tietenkään sanota suoraan, että autosi makaa satamassa odottamassa suuren logistiikkaketjun liikahduksia.

Rahti espanjasta kestää 2 viikkoa. Maahantuoja ei vastaa kysymykseen tuosta reitistä joten jotakin ihmeellistä siinä on, kaikkeen muuhun olen saanut jonkinlaisen vastauksen. Nuo tuotantoviikot ja muun aikataulun voi käydä tarkistamasta vaikka autotallista...tiedot on päivitetty 18.2.2011 jolloin auton kävin liikkeestä hakemasta ja lisäsin kuvat.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4433.0

#8
Tilauspäivä: 19.10.2010
Tuotantoviikko:vko 4/2011
Auto liikkeessä:11.02.2011
Luovutus: 18.02.2011

Ulkoväri: Candyvalkoinen
Istuinverhoilu: Jacky-kangasverhoilu musta-punainen  

Tehdaslisävarusteet:  
Tummennetut takalasit

Paikalliset varusteet:
Lohkolämmitin sisäpistokkeella
Talvirenkaat Continental 205 / 50 kitkat ja vanteiksi Syenit 16"

Muuta:
Antennin lyhennys Mangowalk 3" Rubber Antenna Mast

Myydään: etuläpät (vitsivitsi)



Auton luovutus 18.02.2011



Antenni vaihdettu ja takalasin ultimatevw.com -tarra asennettu...eiku menoks...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy