Paljonko dieseliä palaa?

Aloittaja Quality, 21.03.11 - klo:06:44

« edellinen - seuraava »

Diesel-autoni kuluttaa polttoainetta keskimäärin /100 km

alle 5 l
82 (16%)
5-6 l
226 (44%)
6-7 l
122 (23.7%)
7-8 l
45 (8.8%)
8-9 l
24 (4.7%)
yli 9 l
15 (2.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 508

repomies

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.06.13 - klo:21:58
ABC:llä möivät jotain Smart dieseliä, mainosten mukaan vähintään samanlaista ihme-dieseliä kuin Nesteen pro ::)

Setaaniluvultaan parempaa kuin Pro-Diesel, eli olisiko lie sitten suorituskyvystä kiinnostuneelle se paras vaihtoehto? Mutta tuhkan osalta Pro-Diesel nokittaa, smartissa sitä on kymmenkertaisesti. Hiiltojäännös smartissa on 50 prosenttia isompi. Eli ituhipit ja hiukkasloukustaan huolissaan olevat päätynevät jatkossakin Nesteen pumpulle.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: repomies - 17.06.13 - klo:22:31
Setaaniluvultaan parempaa kuin Pro-Diesel, eli olisiko lie sitten suorituskyvystä kiinnostuneelle se paras vaihtoehto? Mutta tuhkan osalta Pro-Diesel nokittaa, smartissa sitä on kymmenkertaisesti. Hiiltojäännös smartissa on 50 prosenttia isompi. Eli ituhipit ja hiukkasloukustaan huolissaan olevat päätynevät jatkossakin Nesteen pumpulle.
Hiukkasloukusta huolissaan oleva kiittää informaatiosta! :)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tet

Lainaus käyttäjältä: repomies - 17.06.13 - klo:21:07
Kyllä näyttää ajotietokone puuta heinää konsistentisti passatissani. 5.2 tietokoneen mukaan, tripistä ja mittarilta katsottuna 6.6

Jos tunnet jonkun VCDS:n omistajan niin käy säädättämässä näyttö kohdalleen. Siellä on ihan prosenttiluku jota voi muuttaa, itse muutin 100% -> 108% ja nyt näyttää järkyttävän hyvin samaa kuin tankkauksista laskettu kulutus. Aika huiman iso on kyllä tuo ero, itselläni oli noin puoli litraa pielessä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vakio

Riittääkö VCDS:llä enää skaala noin isoon heittoon? Oliko 115 (15%) suurin mahdollinen korjaus ylöspäin?

Melko iso heitto oli omassakin Superbissakin. 112 piti laittaa korjaukseksi, mutta nyt näyttää oikein.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

repomies

#214
Minulla on VCDS, tavallaan. Velipojalla nyt justiinsa, mutta siis kuitenkin.

Kirosin tuota lukemaa ääneen kotona, jolloin vaimo sitten muisti että joo, enhän minä tankannutkaan täyteen kun se 90 euron limitti jonka oli erehtynyt laittamaan mittarilla, ei riittänytkään. Nollasi silti kiltisti tripin jne.

Eli se siitä mittauksesta sitten.

repomies

Juhannussimareissun menomatka taittui leppoisasti ilman enempää liikennettä cruise päällä "naftansäästövauhtia", eli 80 rajoitusalueella gps-nopeutta 81km/h ja 100 alueella samoiten 101km/h. Rauhalliseen aikaan ajellessa tuokin vauhti on monelle liikaa ja ohitellakin täytyi. Noin muuten yhden pysähdyksen taktiikalla plus liikennevalot tietysti. Ajotietokone näytti perillä täysin epärealistista lukemaa 4.1 litraa satasella. Uskokoon ken tahtoo, tehtaan ilmoittama virallinen matkakulutus on kuitenkin 5.7.

Matkamittarin heitto on kahden gps-mittauksen keskiarvon nojalla 1.5 prosenttia ja se näyttää liikaa (205/55R16 = pieni).

V

2008 2.2dsl honda crv 7.6 l/100km tavaraa täys ja suksiboksi katolla, aika paljon.

Sent from my LT26w using Tapatalk 2

VW Caddy maxi comfortline 2.0 4motion 2014

repomies

Noniin, nyt on sitten ihan itse (vaimo ei sotkenut tällä kertaa) tankattu edelliset kaksi kertaa ja gps:n kanssa kompensoitu matkamittarin virhettä, ja kulutuslukema enimmäkseen matka-ajoa sisältävällä 700 kilometrilla oli 5.3 litraa satasella tankkauksen ja kompensoidun matkan mukaan. Ottaen huomioon että ihan pelkkää matka-ajoa tuo ei ollut, vaan sisälsi pari tavallista työmatkaa + muita lyhyitä stinttejä, ja matka-ajostakin oli motaria yksi Hämeenlinna-Tampere 120km/h pikataival, niin kyllä tuohon kulutukseen täytyy olla aika tyytyväinen. Ajelin aika lailla rajoituksien mukaan, +1 km/h gps:n mukaan. Normaalit ohittelut rekoista ja muista hidastelijoista kaasupoljin pohjassa.

Eli valmistajan ilmoittama matka-ajon kulutus on 5.7 litraa satasella, toteutunut kulutus on 5.3 litraa satasella (tai vähän alle, jos ajaisi pelkkää matkaa).

Ero ei tule ajotaidosta, koska ajan cruise päällä aina kun voin. Ero tullee todennäköisesti renkaiden kehittymisestä, kai nuo Dunlopin Bluresponset on paremmat kuin ensiasennusrenkaat. Rengasmerkintä on B.

Niin se kulutusmittarivirhe.. ajotietokone väitti tälle tankkaukselle 4.5 litraa satasella. Eli 18% pitää laittaa päälle.

Foxit

#218
Nyt alkaa olemaan riittävästi testidataa 32 tkm matkalta Poloni keskikulutuksesta omalla ajoprofiilillani. Olen kirjaillut mittauksiani myös Spritmonitoriin: http://www.spritmonitor.de/en/detail/580473.html

Autoni on siis 1,2 TDI bluemotion start&stopilla ja viidellä manuaalivaihteella. Tällä hetkellä tankkauksista laskettu keskikulutus on 4,4 l/100km, mutta on taas laskemaan päin kelien lämmettyä. Spritmonitoriin olen kirjannut aika tarkkaan ajotietokoneen antamat keskinopeudet ja -kulutukset. Oikeastaan kaikki info mitä olen saanut ja katsonut oleelliseksi. Olen laskenut myös painotetun harmonisen keskiarvon tankillisten keskinopeuksista, joka on nyt 46 km/h. Kertoo siis siitä että ajo on ollut suhteellisen hidasvauhtista ja taajamapainotteista. Turun keskustassa liikennevaloja myös piisaa eikä vihreistä aalloista ole juuri tietoa. Pitää katsoa jos tässä joskus ehtisi/jaksaisi kirjailla autostani jotain juttua autotallin puolelle. Ajossani pyrin käyttämään kaikkia mahdollisia taloudellisen ajon keinoja ja hyvää ennakointia päivittäin.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

vkjoki

Tässä tiedot autojeni kulutuksista kevätkaudella eli huhti-toukokuussa 2000- ja 2010-luvuilla. Dieseleiden kulutustiedot on boldattu.

VW Polo 1.4 MPI / 63 kW: 6,6 l/100km
VW Polo 1.9 TDI 74 kW: 4,9
VW Golf V 2.0 TDI 103 kW: 5,5
Toyota Auris 2.2 D-4D 130 kW: 6,3
VW Golf V 1.4TSI A(DSG-6) 103 kW: 6,7
VW Golf VI 1.8TSI A(DSG-7) 118 kW: 6,3
Volvo S60 2.0 D3 A(Geartronic-6) 120 kW: 5,6
Ford Focus 2.0 TDCi A(Powershift-6) 120 kW: 5,4
VW Golf VII 1.4 TSI ACT A(DSG-7) 103 kW: 5,5
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

qsla

Tiguan tankkauksista laskemal 5.1l/100 km. Pelkkää työmatka ajoa maantiellä ilman liikennevaloja n 45km suuntaansa. Ajotietokone väittää long term kulutus 4.8 eli hieman pieleen.

Kaupunkiajossa kun oli työpaikkakin siellä paineli lukemat 7l tuntumassa...
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

passattdi

#221
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 15.05.13 - klo:09:27
Octavia Combi Greenline -10 sanahirmu 4.35 kolme edellistä tankkausta tankkauscomin mukaan, viimeisin kelien lämmettyä 4.17..vakiorenkaat ja tampereen seutu, ei liiemmin kaupunkipyöritystä..
Ps. tripissä tuolla tankilla jo 125km

Aika samoihin pääsee pasunalla. Kesällä joka tankillisella pääsee yli 1600km. Tankkauksen jälkeen ajotietokone on näyttänyt melkein 2000km tankillisella (tripissä tankilla 130km).
Ajotyyli renkaitakuluttava, mutta jarrut on kuin uudet. Kierrokset harvoin yli 2000. Kiihdytykset täyskaasulla 1500-2000 kierroksilla. 60:n jälkeen tasaisella nopeudella 6-vaihde. 50:n jälkeen 5-vaihde jne. SS käytössä vaikka joudun ajotyylilläni pysähtymään todella harvoin.
Skoda Kodiaq

b1mpo

#222
Nyt on keskikulutus kavunnut alle 4.1 l/100km ja 4 viimeistä tankausta alle 3.9 keskiarvolla. 1750 oon saanut parhaillaan säteeksi mutta todellisuudessa taitaa olla 1500 aika maksimi.
En jurnuta alle 1500 kierroksen. 5 silmään vasta 80 jälkeen, jolloin 1500r/min.(5-vaihteinen)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Quality

Moottorin kierrosnopeutta koskeva keskustelu siirretty uuteen aiheeseen: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16027.msg367344;topicseen#new
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Vesihiisi

Q5:ssä noin 7000 km:n ajorupeaman keskikulutus on ollut laskemaan päin, nyt ollaan lukemassa 8,0 (siis ajotietokoneen ilmoittama lukema, jota ei mitenkään ole tarkastettu). Motariajon suhteellinen osuus on hiukan pienentynyt aiemmasta, siitä johtunee alentunut luku.

ibel

Huh, täällähä mennää pienillä kulutuksilla. :D Ite tavottelen vielä tonnin maagista rajaa profiilin Passatilla..  ;D Tällä hetkellä ~2700km keskikulutus 7L/100km ajotietokoneen mukaa. Tankilliset on ollu sitä 6,8L/100km luokkaa.. Parhaimmillaa pääsin toissa päivänä työmatkalla (25km) 5,8L/100km ajotietokoneen mukaa.  :D Sillo päätin ettei Vepro enää kontin päälle tule!!
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

Jultsu

Samoja huomioita, viime vuoden lopulla kokeilin ja kulutus nousi työmatkalla 0.5 litraa tuon skuupin ansiosta. Lähti äkkiä myyntiin. Nyt olen itse sniiduillut 80 alueella työmatkani 5.2 litran kulutukseen. Maantiellä liikenteen mukana rauhallisesti pääsee alta kuuteen, talvella sitten alkaa seiskalla..
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ePa

Paras tankillinen SuperBilla on spritmonitorin mukaan tälle vuodelle 5,38 ja Möhkölle 7,59.

En ole tehnyt syvempää analyysiä noista, mutta tuntuu siltä, että parempi puolisko saa jostain syystä pienemmät kulutukset aikaiseksi.  :o

Tapola

Oma seuranta polttoaineen kulutuksesta on kestänyt nyt 25kk (14.6.2011 - 5.7.2013), kilometrejä kertynyt 62000. Keskikulutus tankkauksista (FuelLog app) koko ajalta on 5,60l satasella. Paras tankillinen 5,05 ja huonoin 6,27. Kesän ja talven (17" kitkat vs 18" kesänakit) ero on noin 0,9 litraa satasella.

Ajosta arviolta 60% työmatkaa motarilla, loput sitte maantietä 20% ja loput nurkilla pyörittelyä. Nämä noin hihasta arvioimalla. Ajotyyliä on tullut viilattua vähemmän kuluttavaksi, ennakointia ja vähemmän jarruttelua siis.

EDIT: automerkki ja malli unohtui. Kyseessä siis Ocu RS TDI 2008 pumppari, lastutettu noin puolessa välissä seurantaa. Mielestäni lastu ei vaikuttanut kulutukseen.

-T
--
VW e-Golf 2019 / Enyaq iV 60 2021

ibel

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 11.07.13 - klo:09:56
Samoja huomioita, viime vuoden lopulla kokeilin ja kulutus nousi työmatkalla 0.5 litraa tuon skuupin ansiosta. Lähti äkkiä myyntiin. Nyt olen itse sniiduillut 80 alueella työmatkani 5.2 litran kulutukseen. Maantiellä liikenteen mukana rauhallisesti pääsee alta kuuteen, talvella sitten alkaa seiskalla..
Mulla nous normi asennuksella litralla keskikulutus. Otin ne keskimmäiset kiinnikkeet pois ja laskin sitä alemmas ja sain puolisen litraa nipistettyä. Kuraantukoot takalasi, ei siitä tarviikkaa nähä läpitte.. :D
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

msvahn

Oho, tuosta kuupastako johtuu meidän variantti golffin kova kulutus? Enpä ajatellut, että se voisi vaikuttaa niin paljon. Meidän 90hp ALH tdi vie hissuttelussakin 5,2l/100km (kovassa ajossa lähes poikkeuksetta 5,7). Tyypillisesti noilla 1.9tdi:llä on päässyt nelosella alkaviin aika helposti maantieajossa jos vähän katsoo miten ajaa. Ehkä myös 235/40-17 kumit vaikuttaa, mutta saman se vei pienillä talvirenkaillakin.

Taidan silti jättää kiinni, kun auto on menossa myyntiin syksyllä ja Vepron syrjäyttää perheen kolmas Torsen.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 30.04.13 - klo:14:06
Seatti alkaa notkistuun... kesä setupit. 2 vikaa tankkia 6,44L kulutuksella... keskikulutus Sprit/Tankkauscom 6,58L 22tkm ajettu mun omistuksessa nyt. 125tkm ajettu autolla muuten.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/539157.html

Nyt näyttäis menevän vähemmän kun eri auto :D
5,3L/100km keskikulutus.

repomies

Lainaus käyttäjältä: Tapola - 11.07.13 - klo:17:44
EDIT: automerkki ja malli unohtui. Kyseessä siis Ocu RS TDI 2008 pumppari, lastutettu noin puolessa välissä seurantaa. Mielestäni lastu ei vaikuttanut kulutukseen.

Jos lastu ei vaikuta kulutukseen, niin ilmeisesti DPF pysyi ennallaan toiminnassa? Miten noin muuten, onko kaduttanut lastun laitto vai toimiiko se odotusten mukaan?

repomies

Vaihteeksi kulutushämmästelyä, valuttelin enempi vähempi rajoitusten mukaan mökille. Ensin kone lämpimäksi TRE-Hämeenlinna ja siitä sitten cruise päällä Tuulokseen. Vähän HML jälkeen nollasin ajotieturin lukemat ja Tuuloksessa killitti keskikulutuksena 4.2. Tosin ei tarvittu kuin yksi kiihdytys rampilta kohti Lahtea ja jo siinä näytöllä luki taas 4.4. Perillä Lappeenrannan liepeillä oli sitten 4.7, siinä välissä oli jonnin verran satasen tietä, yksi pit-stop ja yksi rekkajono jonka jaksoin ohittaa. Keskinopeudeksi reissulle jäi kuitenkin aika vaatimaton 83km/h, sinne se jää jos ei jatkuvasti ohittele ja aja ylinopeutta, sen verran on hitaampia osuuksia matkalla.

Kaikkiin noihin yo. lukuihin pitää lisätä 2-3 desiä koska vag-comin säädöt loppuivat +15 prosentin kohdalla. :P

Että semmoisia tasaisen matka-ajon kulutuksia lämpimällä koneella. Käytännössä pasuuna syö tankkausvälillä paaaljon enempi, koska kaupungissa tuo on DSG:n kanssa janoinen kuin hirvi, ja muutenkin ensimmäisten 15 kilometrin matkalla kylmällä koneella hörppii kyllä reippaasti.

tet

#234
No niin, tällä päivämäärällä tuli vuosi täyteen Scoutin omistajana ja on kulutuslukemien aika. Vuotta lyhyemmältä jaksolta en ole viitsinyt juurikaan asiaa seurata, koska mielestäni vuosi on lyhin mahdollinen aikajakso luotettavan keskikulutuksen laskemiseen. Tässä tapauksessa pienen ongelman tuo jälkiasennus-webasto, jonka kulutusta en pysty mitenkään luotettavasti arvioimaan. Niinpä se täytyy vain hyväksyä osaksi kulutuslukemaa.

Vuosi sitten auton ostopäivän iltana tuli tankattua ensimmäisen kerran tankki täyteen, siitä tämänpäiväiseen tankkaukseen matkaa taittui 19853 km ja polttoainetta meni 1236 litraa. Näinollen vuoden keskikulutukseksi muodostui 6,2 litraa sadalla. Mielestäni varsin kohtuullinen lukema, kun huomioidaan että valmistajan ilmoittama yhdistelmäkulutus on juuri samainen lukema 6,2 l/100km ja tähän omaan kulutukseeni tosiaan vaikuttaa vielä tuo webasto joka talvella tohotteli kohtalaisen ahkerasti.

Ajo on ollut kieltämättä maantiepainotteista (joskin epäsäännöllistä vailla vakioreittiä), joten se selittänee ilmoitettuun yhdistelmäkulutukseen pääsyn webastosta huolimatta. Maantielle ilmoitettu kulutus on 5,5 ja kyllähän tuo lämpimänä kesäkelissä 80 km/h nopeudella alle viiden litran menee. Kaupunkikulutusta (ilmoitettu 7,4) on vaikeampi arvioida, kun sitä ei pidempiä yhtämittaisia jaksoja juurikaan ole ollut. Kylmänä joku lyhyt stintti voi viedä helposti yli kympinkin. Paras tankkausvälin kulutus on ollut 5,5 (matka 958 km) ja huonoin 8,6 (matka 438 km).

Niin ja auton automaatti-ilmastointi on ollut aina päällä. Ihan aina.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Wate

#235
Miulla allekirjoituksen mukanen Passatti, ajettu nyt 138 Mm. Kulutus mitattu 22.5. lähtien spritmonitor.de:ssä ja sen mukaan keskikulutus on siitä lähtien ollut 5200 km matkalla 5.62 l/100km. Ajo on ollut ilmastointi päällä ja enimmäkseen maantieajoa.
Passat Variant -07
2.0 TDi, 103 kW, Highline

In memoriam:
Toyota Corolla -02, 1,6 Hatchback
Alfa Romeo 147 -03

Poni

Viisaammat kertokaa.

Liekö Mersun uusi A-sarjan automaatti vastaava, kuin DSG, vaiko perinteinen, mutta joka tapauksessa näyttäisi automaatin kulutus- ja päästöarvot paremmilta, kuin manuaalin.

Skodalla ei näin ole. DSG:n arvot ovat huonommat, kuin vastaavan manuaalin.

Osaako Mersu tehdä paremman automaatin, vai onko tässä joku periaatteellinen ero mittauksessa, tai tavassa ilmoittaa kyseiset arvot?

toukopouko

Pitkän ajan keskiarvo 5,8l / 100km. Ajosta motaria 60% maantie 20% kaupunki 20%. Oikein pihistelemäällä olen päässyt jopa alle 4:n keskikulutukseen 35km työmatkallani. Pirukaan ei vaan noin pihistelemällä jaksa jatkuvasti ajella. Mukavampaa se on suhailla raskaalla kaasujalalla :)

Auto siis Mazda 6 2.2 diesel, softattu 193/430.

Quality

Oli toinen eturengas päästänyt kilon verran ilmaa pihalle :o. Ihmettelin, kun kulutuslukemat alkoivat kohota, ja luulin, että kyse on tuulen suunnasta. Kumma kyllä, ajo-ominaisuudet eivät tuosta olleet moksiskaan (onkohan tietty suurpiirteisyys jokin "volvismi"?). Täytin renkaan, ja kas, kulutus alkoi jälleen asettua entisiin lukemiin. Ajotietsikka näyttää nyt 7.7, todellinen lukema lienee 7.9 tienoilla.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Quality - 15.09.13 - klo:21:55
Ihmettelin, kun kulutuslukemat alkoivat kohota, ja luulin, että kyse on tuulen suunnasta.

Sitä samaa syytä eli tuulta olisin itsekin veikannut kulutuksen nousun syyksi. Nimittäin lähes aina, kun kulutuslukemat ovat käsittämättömän korkeat tai matalat, selitys löytyy vasta- tai myötätuulesta.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy