Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - uma

#1
Jep valolista halkeaa keskeltä takaa herkästi ja sitten vettä valoissa saman tien. Tämän suhteen päädyin tee-se-itse ratkaisuun, koska takuu loppu. Käytetty valo ovelle kuljetettuna 127e. Itse valolista on helppo irroittaa, kontin sisäpuolen suojakuori onkin sitten hankalampi tapaus laittaa paikoilleen, siinä vaikutti olevan voima avaintekijä onnistumisessa.

Itse valolista kannattaa laitta paikoilleen hyvin varovasti, se on helppo murtaa, jos vähänkin runnoo sitä paikoilleen (valon muovikotelo lohkeaa helposti keskeltä).

Ai niin, kannattaa katsoa ensin mikä valo on koodiltaan, niitä on aika erilaisia tarjolla.

Lainaus käyttäjältä: Semtec - 07.02.24 - klo:17:17Takavalolistakin on sellainen että ei kestä normaalia Suomen talvea, menee vaihtoon vähän väliä. Ennätys tällä palstalla taisi olla kolme takuuvaihtoa parin vuoden sisällä. Maksaa osineen ja töineen noin 800-1200 euroa.
#2
Olisiko suosituksia Seat huoltoliikkeestä pääkaupunkiseudulla?

Takuu meni umpeen niin ei ole enää tarvetta käyttää K-autoa.
#3
Korjaus aiempaan: diagnostiikkapaketin ajamisella parani 2 tunnin ajaksi  ;D
#4
Käytin auton huollossa. Tutka oli lakannut antamasta dataa autolle. Diagnostiikkapaketin läpiajamisella parani.

Kiitokset Tos@:lle tuosta huurtumisen jälkeisestä vinkistä!
#5
Jep, olihan siinä lasin sisäpuolella, sen kuivaamiseen hiustenkuivaaja oli aika hyvä. ELi sekin kuivattu. Lämmin ja kuiva autotalli muutamaksi päiväksi voisi ratkaista tämän probleeman, veikkaan, että joko tutkan kotelon sisällä tai jossakin kamerassa vielä kosteutta.
#6
Täällä ei putsailut auttanut.
#7
Front assist ei tykännyt ilman lämpenemisestä nopeasti.

Tuli jatkuvaksi "Front Assist käytössä rajoitetusti" -ilmoitus.

Samalla Emergency Assist, Travel Assist ja vakkari lakkasivat toimimasta.

Johan tässä menikin yli 3 kuukautta ilman herjoja. Pisin aika tähän mennessä.
#8
Jep, mulla napsu varmaan 10 kertaa, mutta aiemmista kerroista poiketen aloitti kuitenkin lataamisen siitä mihin oli jäänyt, joten lopulta tuli tuo hurjat 2.3 megaa ladattua.
#9
Ihmeiden aika ei ole ohi. 1940 tuli OTAna Leoniin :)
#10
Tuli tämmöinen huoltokutsu

Korkeajänniteakun kotelon käsittely vahalla 27.11.2023

Onko muilla kokemuksia tästä?
#11
5 päivää sitten loppui napsahtelu ja ukkelin ja maapallon häviämiset Helsinki ja Vantaa alueen ajeluilla. Ihan kummallista, kun on jo täysin tottunut, että pari kertaa napsuu, joka ajolla.

Softana 1898 ja yksityisyyasetukset "paikannus"-tilassa.
#12
Hyvä pointti. En voi olla varma kummalla se sen latasi. Kun WLANin otti pois päältä oli kuitenkin hiukan nopeampi lataus. Mutta totta puhut, en voi olla varma kummalla latasi.

Lainaus käyttäjältä: hege - 22.09.23 - klo:21:45
Mistä tiedät kummalla se oikeasti latasi? Yhtä hitaasti (mega ehkä 4 sek välein) se täällä tuli niin ajossa kuin wlanin äärellä..

PS. Itse en edes tiennyt että se eSim toimii ilman datapakettia.. ihmetys oli suuri kun lataus vain jatkui kotoa poistuttua..
#13
Kyllä päivityksen voi yrittää ladata liittämällä auton WLAN verkkoon. Itse latasin osan  eSimillä ja osan WLANilla.

Lainaus käyttäjältä: zsi - 22.09.23 - klo:15:44
Auto lataa päivitykset vain ja ainoastaan oman eSIM-korttinsa tarjoaman nettiyhteyden kautta. Nettiyhteys WLAN:in kautta (oma puhelin tai muu WiFi auton ulkopuolisen verkon kantaman sisällä) mahdollistaa Infotainmentin nettiradion käytön ja paikallisen WLAN-hotspotin pystyttämisen auton sisälle, ei muuta. Nämäkin vain siinä tapauksessa, että on Connect-tilaus voimassa. Auton oman nettiyhteyden käyttö näihin toimintoihin onnistuu, jos ostaa Cubic Telecom:in data-paketteja. Sillloin nuo toiminnot tapahtuvat auton kiinteän eSIM:in kautta, joka Suomessa käyttää Elisan verkkoa.
#14
Tänään onnistuin 5. yrittämällä OCU2 päivityksen kanssa seuraavalla tavalla: Auto oli koko prosessin ajan latausjohdossa ja akku täynnä (tällä lataustasolla nyt ei varmaankaan mitään väliä). Kun olin ladannut tiedoston, käynnistin päivityksen ja sammutin auton. Palasin noin 45 minuutin kuluttua ja käynnistin auton edelleen latausjohdossa ja tuli ilmoitus, että päivitys tehty.


Lainaus käyttäjältä: ins - 21.09.23 - klo:16:33
Varmaankin sattumaa, mutta hyvä tietää että kuitenkin teoriassa mahdollista saada onnistumaan meidänkin, joilla tätä katkeilua esiintyy :D Itse nimittäin olen koittanut useita kertoja paikallaankin ja myös wlanin kautta, ei vaan onnistu. Lähimmäs pääsin tänään kun sai ladattua 132/138 MB ja sitten katkesi  ::)
#15
Mulla 2 kertaa sama juttu ja kolmannella sitten lataus onnistui ja tuloksena tuo yo. virheilmoitus.

Lainaus käyttäjältä: Simbe - 19.09.23 - klo:16:50
Mulla aivan sama juttu, kolme kertaa jo tapahtunut.   :'(
#16
Laitoin kanssa OCU päivityksen menemään. Pieleenhän se meni :o

Se on ainakin 10. kerta auto huoltoon reilun vuoden aikana. Tämähän on jo harraste. Pitää varmaan varata jatkossa valmiiksi aika huollosta lähtiessä. ;D




#17
Samoin, tuo ilmestyi tänään. Itsellä 1898 ja boottailee, mutta ei muuta häikkää, joten ei tee mieli sotkea melkein toimivaa autoa ;D
Kertokaa jos tästä ei aiheudu haittaa ;D niin ehkä uskaltaa sitten päivittää.

Lainaus käyttäjältä: hge - 11.09.23 - klo:15:33
Itsellekin ilmestynyt Oma Seatiin. En kyllä haluisi enää asennella mitään, kun auto toiminut kuten pitää 1940-päivityksen jälkeen.  :D Voisin kysyä, jos tuon kampanjan voi poistaa omasta autosta.
#18
Itsellä oli sama tilanne, 1790 vaan päällä sitkeästi.

Auto kävi huollossa maaliskuun lopussa, kun individual wraparound led valot pimenivät vähän väliä, päivittivät samalla 1898 ohjelmistoon.

Eli minun kokemuksen mukaan ei saa millään itse päivitettyä, mutta jos on jotain softa ongelmaa niin saattaa samalla huolto päivittää.
Itselläni päivitys oli turha ja toi mukanaan buuttailut noin kerran päivässä.

Minulla 1790 toimi kokonaan ilman ongelmia, minun kokemus on, että toimiva 1790 on parempi kuin 1898, joka hyvin monilla buuttailee.



Lainaus käyttäjältä: Masatir - 01.06.23 - klo:08:55
Miten auton infotainmentin nyt saisi oikein päivittymään? Auto on Seat Leon ST PHEV. Täällä jengi jo latailee 1941 versiota ja itselläni näkyy vain 1790 eikä mitään päivitystä tarjoile tai sitten en vain osaa?


Voisiko joku laittaa jotain rautalankaohjetta miten tuo päivitys tehdään?
#19
Moi, yhteydet palasi itsekseen kun antoi auton seistä virrat pois.  ;) Katsotaan illemmalla ajelulla toimiiko tästä eteenpäin. Elämä ei ole tylsää Seatin kanssa.

Kaikki yhteydenpito autosta serveriin oli seis, ei voinut säätää yksityisasetuksia, gps seilasi noin 5 kilometriä lokaatiosta, maapallo ja ukkeli kokonaan hävyksissä.

Tein ennen auton sammuttamista tehdasasetusten palautuksen. En usko, että tällä oli vaikutusta asiaan ja en tekisi tätä uudestaan.
#20
Mun Seattiin laitettiin tänään huollossa 1898 softa. Tunnin se ehti toimia ja latasi jonkun minipäivityksenkin, mutta nyt lähti maapallo ja ukko infotainmentin yläkulmasta. Oliko tähän mitään fiksiä vai onko se taas kerran pajalle matka?
#21
 :) Tsadissa on eri säännöt kuin muualla  :'(


Lainaus käyttäjältä: sparrow77 - 24.03.23 - klo:16:10
Lähinnä tiedoksi: Mulla on myös tuontiauto, ja ainakin nyt tällä viikolla kun auto oli Lohjan Autoltalolla (eri) takaisinkutsukamppiksen vuoksi, niin sijaisauto oli aikalailla itsestäänselvyys. Puhelussa muistaakseni sanoin, että "tähän varmaan kuuluu sijaisauto?" johon kaverissa oleva asiakaspalvelija vastasi, että juu, ilman muuta. Bensat maksoin itse, mutta sekään ei kustantanut kun ehkä vitosen.
#22
Täällä tuli Leonille lopulta ovien vahaus kamppiskutsu. Sijaisautoa ei tälläkään kertaa ole tarjolla, koska ei ole K-auton maahantuoma auto.
#23
Parhaiten itselle toimii Travel Assist siten, että pitää vasemman puolan ylä- aja alapuolella vasurin sormia, se riittää useimmiten. Toinen tapa on pitää sormia ratilla ratin eri puolilla, mutta se ei ole yhtä rentoa.

Lainaus käyttäjältä: Masatir - 03.03.23 - klo:08:52
Saako jostain asetuksesta sen "ota ohjaus hallintaasi"-ilmoituksen jotenkin säädettyä vähemmän herkäksi tai kokonaan pois päältä? Tuntuu, että pitäisi olla koko ajan vähän liikuttamassa rattia. Ylipäätään tuntuu hankalalta vaikka rennosti pitää vasenta kyynärpäätä ikkunanreunaa vasten ja parilla sormella pitää ratista kiinni, kun sitten se huomauttelee tuosta ohjauksesta. Mutta miksi pitäisi antaa jotain vastetta ratille kauheasti kun suoraa/helppoa tietä painelee eteenpäin ja auto menee minne haluankin sen menevän ilman turhia liikkeitä? Sellainen ajamisen rentous kärsii, kun pitäisi sellaista miniliikettä olla tekemässä ratille vähän väliä.

Huomenna tarkoitus ajaa Saariselälle ja jo valmiiksi vähän ärsyttää jos matkalla koko ajan pitää kiinnitää huomiota siihen, että onko ratista sellainen täysi kouraote koko ajan.
#24
León / Vs: Cupra Leon e-hybrid
23.02.23 - klo:22:14
Pidän Seat Leonin DCC alustasta. Auto on tuon kanssa aivan mainio ajettava ja halutessa saa mukavuuden pois päältä. Tulee olemaan työlästä löytää parempi ajettavuus kun vaihdon aika tulee.

Lainaus käyttäjältä: Mopomies - 23.02.23 - klo:14:16
Kiitos vastaajille! Käytetyn Audin löytäminen mieluisilla varusteilla on kyllä aikamoista hakemista. Jokunen aktiivivakkarilla on löytynyt ja kyllä niissä se on ihan pysyvä ja kiinteät namiskatkin olemassa. Aika outoa, jos niiden toiminta olisi määräaikaista?

Juu, fyysiset säätimet esim. ilmastoinnille on kyllä Audissa paljon paremmat kuin pimeässä näkymättömät Cupran (ja volkkarin) vastaavat. Joku myyjä mainitsikin, että tuohon käyttöliittymään on tulossa jonkinlainen parannus ilmeisesti piakkoin - liekö sitten paluuta oikeisiin säätimiin, mene ja tiedä.

Nykyinen autoni on Focus Vignale ja se on kyllä todella hiljainen varsinkin niin maltillisella rengastuksella kuin minulla. Ja varustelu pirun hyvä. Oikeastaan tuo sähköllä ajelu olisi ainoa syy vaihtaa - ja vaihtamisen halu :D

Tuo pidempi akseliväli on kyllä hyvä juttu, myös ajo-ominaisuuksien kannalta.

Onkos tuosta DCC eli mukautuvasta alustasta millaisia kokemuksia? Mukavuuspainotteinen on oma ajatus...
#25
Mulla oli softavika. Tosin huollon mielestähän auto oli toimiva  :-[ Ajoivat kuitenkin Kessyn softan uudestaan sisään ja alkoi toimimaan.

Jos jollakin on vaihdettu rautaa Kessyn takia niin se olisi mielenkiintoista kuulla.


Lainaus käyttäjältä: Lionman - 19.02.23 - klo:22:41
Kessy. Edelleen takkuaa avauksen kanssa. Nyt -7 ja lumitöitä tehdessä kun lisääkin tuli ajattelin samalla harjata enimpiä myös autosta. Harjan saadakseni kuskin takajalkatilasta ajattelin yrittää avaamista sitkeästi. Jostain luin, että kahvaa pitäisi märillä keleillä kuivata. Nyt ei ollut märkää vaan lunta kahvan päällä ja sisällä. Ensin poistin ne ja yritin avausta. Ei toiminut. Sitten hinkkasin kahvan sisäpintaa kahdella sormella ja välillä yhdellä. Ajattelin, että jospa tuo lajinsa lämpiää. Siinä hinkatessa tuntui ikään kuin kahvassa olisi ollut likaa. Tarttuuhan sitä kädestä rasvaa ja ehkä ajaessakin kaikenlaista paskoa. No, lopulta hinkatessa avasi lukon. Sen jälkeen toimi kun useamman kerran lukitsin ja avasin kädellä. Tein saman homman apukuskin kahvaan, joka sekään ei ensiyrittämällä avannut. Sama homma, hinkatessa lopulta avautui.

Tätähän on täällä arvottu, että onko enempi kapasitiivisen (?) kahvan sisäpinnan materiaalin ongelma, vai ohjelmistovika. Tämä kokemus viittaa materiaalivikaan. Tiedä sitten, kumpiko oli apuna; lämpeneminen vai "puhdistuminen".
#26
Olisiko tähän lähdettä lisätä? Oma auto kun osuisi tuohon VIN haarukkaan. 1780 on edelleen softana.

Lainaus käyttäjältä: zsi - 10.02.23 - klo:11:34
Tuo 1899 on Leonissa tehtaan mukaan tarkoitettu mallivuoden 2021 autoille, joiden sarjanumerot ovat välillä ..MR002675-102593.
#27
Moi, et ole ainoa:

https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47613.1020

Tuon sivun loppupuolelta löytyy pari päivitystarinaa, jossa homma ei mene aivan putkeen. Muistaakseni samassa langassa on muitakin kertomuksia. Minulla vaati osan vaihdon, jota odoteltiin parisen viikkoa saapuvaksi. Toivotaan, että sun tapaus sujuu helpommin.


Lainaus käyttäjältä: Pälä93 - 16.01.23 - klo:19:51
Moi!

Oon kesästä -22 omistanu tämän auton ja oon ollu kyllä erittäin tyytyväinen. Joskus syystalven aikana huomasin kuitenkin sellaisen ”bugin”, että latauksessa auton takavalot saattavat noin 10sek ajaksi syttyä jonka jälkeen ne itsestään sammuu. No tämän asian kanssa oon pystyny elämään.

Kuitenkin nyt talven aikana oli valojutun lisäksi joskus harvoin ongelmia keylessin kanssa ja yhteensä kolme kertaa auto on latauksen jälkeen nollannut radion ja ääniasetukset ja näytöltä myös joitakin asetuksia (ei kuitenkaan kaikkia asetuksia).

Näitten vaivojen vuoksi kävin huollosta kysymässä, että onko jotakin päivitystä saatavana. Näin oli ja auto tänään päivitettiin.

Yllätys oli kiva kun lähdin huollosta ajamaan. Autossa oli hävinny kokonaan ajomoodit, navi ei toimi, vakkari ei toimi (limitteri vaan toimii) ja en voi myöskään valita emoden ja hybridin väliltä.

Ajoin takaisin huoltoon ja testerissä oli vikakoodeja liuta. Oikea päivitys pitäs olla sisässä. Ongelmat ei estä ajamista. Torstaina sain uuden huoltoajan ja josko Seatin tekninen tuki olisi siihen mennessä myös vastannut huollon yhteydenottoon.

Outoa. Onko kellään muilla ollu samantapasta päivitysvaivaa?
#28
Softavika, varoittaa turhaan oikeasta etusumarista. Siihen on valmis takuukorjaus merkkihuollossa.


Lainaus käyttäjältä: vekaas - 15.01.23 - klo:19:27
Kellää ongelmia sumarien kanssa? Kääntyessä toisinaan auto valittaa että tarkista oikea sumuvalo, mutta kun kierrän ulos katsomaan niin kaikki valot kyllä palavat.
#29
Mulla ratti vaihdettu tänä vuonna. Auttoi TA ja EA hälyihin.
Rattia odotellessa opin joltain skoda foorumilta, että ne saa pois noin päiväksi puristamalla/vetämällä rattia alapuolan molemmilta puolilta.



quote author=Hepokatti link=topic=47613.msg785372#msg785372 date=1671737520]
Taas on auto haettu huollosta ja about 2kk päästä uusi aika, kun yritetään taas tarkastaa ne takaluukun verhon kattokiinnikkeet.. sen lisäksi lähtee latausluukku vaihtoon ja rattikin lähtee vaihtoon anturi vian takia  ??? Ilmoitettiin, että kun oli aikaisemmin tullut vikavalot emergency assist ja travel assist, että olisi vikakoodi antanut ratin anturista vian, mielenkiintoista.  :D Onko kellään muulla lähtenyt vielä ratti vaihtoon?  ::)
[/quote]
#30
Leon Mk4 (20-) / Vs: Seat Connect
21.12.22 - klo:11:17
Appi temppuilee mulla samalla tavalla aina väillä, yleensä tuo temppuili loppuu tunneissa.

Kannattaa tarkistaa ettei auto ole muuttanut käyttäjän yksityisasetuksia.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy