Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

sparrow77

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 27.02.23 - klo:17:45
Bensoja yrittivät laittaa minut siitä maksamaan, siinä onnistumatta.

Maksoiko ylipäänsä sijaisauto jotain? Käsittääkseni takaisinkutsuhuolloista ei saisi tulla mitään ylimääräisiä kustannuksia omistajalle.

heller

Polttoaine käsittääkseni pitää maksaa itse.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Monimerkkimies

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 27.02.23 - klo:17:45
Pieniä juttuja, mutta asiakastyytyväisyyten voisi noilla vaikuttaa merkittävästi. Esim. voisivat vaikka tarjota sähköautoja sijaisautoiksi, niin ei tarvitsisi kinata tankkauksesta. Vaihtoehtoisesti... olisihan sen sijaisauton voinut lämmittää valmiiksi.

Hei for real, sähköautoja kun ei ole edes myyntiin asti, niin meinaat että sijausautoksi pitäisi niitä saada ja vain ja ainoastaan kun asiakas ei halua maksaa menovesiä. Itse sain myös
sijaisauton ja mielellään maksan bensat, koska ajoin päivällä omat pakolliset menoni autolla. Ja ihan tosissaan meinaat, että siellä ajastetaan joka asiakkaan tulo ja lämmitellään autoja valmiiksi :) Hei sulla on Seat, eikä mikään Bugatti.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Monimerkkimies - 27.02.23 - klo:19:31
Hei for real, sähköautoja kun ei ole edes myyntiin asti, niin meinaat että sijausautoksi pitäisi niitä saada ja vain ja ainoastaan kun asiakas ei halua maksaa menovesiä. Itse sain myös
sijaisauton ja mielellään maksan bensat, koska ajoin päivällä omat pakolliset menoni autolla. Ja ihan tosissaan meinaat, että siellä ajastetaan joka asiakkaan tulo ja lämmitellään autoja valmiiksi :) Hei sulla on Seat, eikä mikään Bugatti.

Ei se paljoa suunnittelua vaatisi, kun tiedetään, että asiakas on tulossa aamulla klo 7.30, että joku olisi laittanut lohkarin ajastuksella kiinni? Ja toisaalta voisi kuvitella, että esim. koeajoautoja tms. sähköisinä olisi tarjota. Uutta myyntiä kait pitäisi saada aikaiseksi kuitenkin (?).

Joo ja auto on Seat, mutta maksoi kaikkine varusteineen mulle 40 tonnia. Oli se miten halpa merkki tahansa, niin mä jouduin menemään tonne vain ja ainoastaan siksi, että VAG konsernin tuotteessa on vikaa. Ja he vieläpä pakottivat sinne Trafin uhkakirjeen saattelemana. Silloin he saavat kyllä maksaa kaikki mun kulut. Mulle maksoi jo omaa sähköä/bensaa, että ajoin sinne, eikä sitä korvaa kukaan. Siksi todellakaan mun ei kuulu maksaa bensasta mitään, varsinkaan jos ajan vaan kotiin ja takas huoltoon. En olettanutkaan, että kierrosta ympäri Suomen olisi maksettu, mutta matkat huoltoon ja takas kuuluvat VAG:lle, jos heillä on viallinen tuote.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: sparrow77 - 27.02.23 - klo:17:51
Maksoiko ylipäänsä sijaisauto jotain? Käsittääkseni takaisinkutsuhuolloista ei saisi tulla mitään ylimääräisiä kustannuksia omistajalle.

Ei maksanut, eikä maksanut bensakaan. Sitä taisi kulua muutenkin alle 30 km:n edestakaisella matkalla jotakin 2 litraa. Mutta periaatteesta pidin kiinni. Jouduin ylimääräiseen käyntiin huoltoon, koska myydyssä tuotteessa oli niin pahaa vikaa, että se on pakko korjata heti ylimääräisellä huoltokäynnillä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

[kassu]

Tuossahan muuten on se, että takuuhommat eivät saa aiheuttaa asiakkaalle mitään kuluja. Eli siis matkat ja niin edelleen ovat korvattavaa,vaikka ainakin hyvinkään johto pöyreänä vastaan inttää. Nyt kuluttajaneuvonnasta saadun vastauksen kera uutta yhteydenottoa sinne suuntaan. Auto ja automyynti jättänyt hyvän fiiliksen, huolto ja maahantuonti keskon alta aivan täyttä pa**aa..
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

Jontigga

Samaa mieltä. Tosin viimeiset kaksi huoltokäyntiä ovat olleet asiallisia ja tuntuu, että asiakaspalveluun on hieman panostettu enemmän. En tiedä oliko viime kesän reklamoinnilla vaikutusta asiaan. Sain puhelun maahantuojalta, joka pahoitteli tapahtuneita asioita.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

mickel

Täytyy antaa iso plussa myös Vaasan käyttöautolle hyvää palvelua ja aina sijaisauto bensoineen on ollut itsestäänselvä asia takuuhuollossa.

uma

Täällä tuli Leonille lopulta ovien vahaus kamppiskutsu. Sijaisautoa ei tälläkään kertaa ole tarjolla, koska ei ole K-auton maahantuoma auto.
Seat Leon FR eHybrid 2021

sparrow77

Lainaus käyttäjältä: uma - 24.03.23 - klo:16:01
Täällä tuli Leonille lopulta ovien vahaus kamppiskutsu. Sijaisautoa ei tälläkään kertaa ole tarjolla, koska ei ole K-auton maahantuoma auto.

Lähinnä tiedoksi: Mulla on myös tuontiauto, ja ainakin nyt tällä viikolla kun auto oli Lohjan Autoltalolla (eri) takaisinkutsukamppiksen vuoksi, niin sijaisauto oli aikalailla itsestäänselvyys. Puhelussa muistaakseni sanoin, että "tähän varmaan kuuluu sijaisauto?" johon kaverissa oleva asiakaspalvelija vastasi, että juu, ilman muuta. Bensat maksoin itse, mutta sekään ei kustantanut kun ehkä vitosen.

uma

 :) Tsadissa on eri säännöt kuin muualla  :'(


Lainaus käyttäjältä: sparrow77 - 24.03.23 - klo:16:10
Lähinnä tiedoksi: Mulla on myös tuontiauto, ja ainakin nyt tällä viikolla kun auto oli Lohjan Autoltalolla (eri) takaisinkutsukamppiksen vuoksi, niin sijaisauto oli aikalailla itsestäänselvyys. Puhelussa muistaakseni sanoin, että "tähän varmaan kuuluu sijaisauto?" johon kaverissa oleva asiakaspalvelija vastasi, että juu, ilman muuta. Bensat maksoin itse, mutta sekään ei kustantanut kun ehkä vitosen.
Seat Leon FR eHybrid 2021

hannupekka

Olikos se nyt niin, että huoltovälit oli 15tkm, 30tkm ja sen jälkeen 60tkm? Olin jo varailemassa mutta auto näyttikin seuraavaan 460 päivää/19tkm.
-21 Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG

miz

Lainaus käyttäjältä: hannupekka - 16.04.23 - klo:19:03
Olikos se nyt niin, että huoltovälit oli 15tkm, 30tkm ja sen jälkeen 60tkm? Olin jo varailemassa mutta auto näyttikin seuraavaan 460 päivää/19tkm.

Riippuu varmaan mallista. Itsellä on kokemuksia vain plugarista, jossa on kiinteä 15tkm/ 1 vuosi, joissain toisissa versioissa ilmeisesti longlife huollot?

hannupekka

Lainaus käyttäjältä: miz - 16.04.23 - klo:20:10
Riippuu varmaan mallista. Itsellä on kokemuksia vain plugarista, jossa on kiinteä 15tkm/ 1 vuosi, joissain toisissa versioissa ilmeisesti longlife huollot?
MHEV itsellä. Eipä tuo huollon nettivaraus ehdottanut näillä kilsoilla kun perushuoltoa ja kun muutti kilsat 60tkm niin sitten tuli öljynvaihto mukaan.
-21 Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG

mikama83

Näin reilun 2,5vuoden jälkeen huomasin uuden "ominaisuuden" äänentoistosta. Puolivahingossa painoin tuota ääniasetusta vasemmalta (toiseksi ylin siis noista neljästä) vaikka se oli jo valittuna. ,,äni muuttui heti paljon paremmaksi. Toistin seuraavan käynnistyksen jälkeen ja taas sama juttu. Eli ihan kuin systeemi jotenkin nollaisi noita asetuksia vaikka tuolla on valittuna joku. En tiedä onko taas joku bugi tämänkin takana, mutta kannattaa kokeilla  :D



Tos®

Samat palikat siellä on sisällä kuin golffissakin.
Golffissa Harman/Kardon bugi, korjaantunee vasta 1941 päivityksessä.
Golffin äänentoiston pystyy koodaamalla vaihtamaan Beats asetuksille ja päinvastoin.
Vaatii toki sen vahvistimen ja subbarin.

Joka käynnistyksessä siis pitää käydä aktivoimassa ääniasetus uudelleen.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mikama83

Tänään tuli uudet kesäkumit ja samalla nelipyöräsuuntaus. Takapää näköjään ei ole kohdallaan, mutta mitäpä sitä voi kun on jäykkä taka-akseli  ::) Varmistin että miksi tuolla lukee Leon 1M ettei vaan ole väärät ohjearvot   ;D


ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 25.05.23 - klo:20:06
Tänään tuli uudet kesäkumit ja samalla nelipyöräsuuntaus. Takapää näköjään ei ole kohdallaan, mutta mitäpä sitä voi kun on jäykkä taka-akseli  ::) Varmistin että miksi tuolla lukee Leon 1M ettei vaan ole väärät ohjearvot   ;D


Minulla oli myös nuo kulmat pielessä. Edessä aurauskulmat ja taka kallistuskulmat. En tiedä tuon taka-akselin jäykkyydestä, sillä K-auto Herttoniemessä sääti taka-akselin kallistukset ohjearvojen mukaisiksi.


Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

MikHei

Selittyyköhän taka-akselin ero sillä, että lataushybridi = erillisjousitus ja kevythybridi = jäykkä akseli??? Ihan mutuna heitän?
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 25.05.23 - klo:22:21
Selittyyköhän taka-akselin ero sillä, että lataushybridi = erillisjousitus ja kevythybridi = jäykkä akseli??? Ihan mutuna heitän?

Tuo on mahdollista, mutta käsitykseni mukaan jäykässä akselissa ei pitäisi olla kallistusta ollenkaan. Nyt kevythybriidin omistajat voisivat tarkistaa ja vahvistaa onko näissä jäykkä akseli.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Tos®

Golffissa jäykkä taka-akseli on alle 150hv versioissa, eli litraisessa MHEV:ssa se pitäisi olla myös - 1.5 taas ei ole.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mikama83

Outoa jos Golffissa ei ole jäykkää taka-akselia ja Leonissa on. Ja siis tarkoitan juuri tätä 1.5 eTsi mallia joka on myös minulla.

vekaas

eikös se mennyt jotenkin niin että VW puolella 150hv ja ylöspäin on erillisjousituksella ja seatin puolella yli 150hv autoissa olisi erillisjousitus. Joku tällänen mutu jostain carwow:n arvostelusta jäänyt mieleen.
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: vekaas - 26.05.23 - klo:11:06
eikös se mennyt jotenkin niin että VW puolella 150hv ja ylöspäin on erillisjousituksella ja seatin puolella yli 150hv autoissa olisi erillisjousitus. Joku tällänen mutu jostain carwow:n arvostelusta jäänyt mieleen.

Juu, oikein muistat. Ja sama koski Octaviaa. Ainoastaan Golf ja A3 saivat tässä kokoluokassa erillisjousituksen jo 110 kW (150hv) koneella. Jos autossa on vielä DCC, niin ainakin itsellä on vaikea sanoa, että mikä on tuon DCC:n ja mikä on erillisjousituksen tuomaa mukavuutta.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 25.05.23 - klo:20:06
Tänään tuli uudet kesäkumit ja samalla nelipyöräsuuntaus. Takapää näköjään ei ole kohdallaan, mutta mitäpä sitä voi kun on jäykkä taka-akseli  ::) Varmistin että miksi tuolla lukee Leon 1M ettei vaan ole väärät ohjearvot   ;D


Tuntuu oudolta että jäykän taka-akselin kulmat on pielessä. Onko ajettu johonkin monttuun vai onko valmistuksessa niin paljon hajontaa ettei tehtaalta tullessaan ole kulmat ohjearvojen sisällä?
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

mikama83

Ainiin pitkin tähän vastata. Tosiaan huomasin vasta myöhemmin että tuolla lukee tuo Leon 1M ja kysyin että mistä se johtuu. Seuraavana päivänä tuli vastaus että ei noi tosiaan ole nyt oikeat ohjearvot. Taka-akselin kulmat menee oikeasti ihan oikein ja ainut mitä pitää muuttaa oli joku auraus edessä mikä on nyt vähän pielessä. Tekevät ensi viikolla korjauksen ilman veloitusta.

Itsekkin vähän ihmettelin kun se huoltaja sano että varmaan taka-akseli ottanu osumaa ja mietin että ei varmasti minun ajossa ole voinu semmosta tapahtua. Renkaiksi kokeilin muuten nyt Landsail Senturu Qirin 990 renkaita. Asennettuna hinta oli 450, ja testissä näissä oli erittäin matala vierinvastus ja myös hiljaiset. Hinta noin 200, vähemmän mitä esim Michelin maksaa. Saa nähdä miten noi sitten kuluu. Koko oli siis 225/40R18.

Ilmastointihuolto oli myös samassa. 460g pitäisi olla kylmäainetta ja 415 oli talteenotettu eli vähän joutui lisäämään.

v6e

Lainaus käyttäjältä: ToAkPa - 27.05.23 - klo:09:27
Tuntuu oudolta että jäykän taka-akselin kulmat on pielessä. Onko ajettu johonkin monttuun vai onko valmistuksessa niin paljon hajontaa ettei tehtaalta tullessaan ole kulmat ohjearvojen sisällä?

On hajontaa valmistuksessa. 4v aikana kolari korjaamossa tuli uusia autoja mitattavaksi tehtaalta suoraan asiakkaan omasta tahdosta, lähes kaikissa joku pielessä.
Taka akseleissa ihan samalla tavalla, oli jäykkä tai ei.
Toi on kolari korjaamolle vittumainen jos tullu etuakseliin osumaa ja takakulmat pielessä ja autossa jäykkä akseli  ;D

Mulla oli jo alle 10k kohdalla kulmat ihan pielessä kun katottiin, ja ihan 100 varma että tehtaalta asti pielessä ne...


mikama83

Muutamat kuvat naarmuista. Ensimmäisessä kuvassa noi kaksi pitkää jälkeä tullu parkkipaikalla, mutta onneksi taitaa lähteä ihan kiillottamalla pois että edes vähän ollu tuuria. Mutta äsken tein perusteellisen pesun ja huomasin että uusien kesäkumien vaihdon yhteydessä on joka vanteeseen tullu jälkiä. Liike oli kuitenkin semmonen joka oikein mainostaa itseään rengasliikkeenä, niin tein tuosta reklamaation vaikka saisinkin sitten valittavan asiakkaan maineen siellä. Nuo alkuperäiset 18" vanteet tuskin on halvimmasta päästä  :(




Yaffa0

Joo mulle on tullut rengasliikkeistä sellainen kuva, että ei niihin pysty hyviä renkaita/vanteita enää viemään. Olisi kiva vaihdattaa renkaat liikkeessä, niin säästäisi aikaa ja vaivaa, mutta työ tehdään niin huonosti, naarmutetaan, ei kierrätetä renkaita edestä taakse, pestä ja vahata, että on pakko vaihtaa ja säilöä itse. Onneksi se on aika helppoa. Akkukäyttöisen rengaspyssyn ja ilmanpainekompuran saa onneksi kohtuulliseen hintaan nykyään. Ei jää muuta ”kulua” kuin pieni vaiva.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mikama83

Kirjoitan varulta tarkennuksena että renkaiden vaihdot kyllä teen itse mutta tässä oli kyse siitä, että noi vanteet oli jo alla mutta ostin uudet kesärenkaat jotka liikkeessä vaihdettiin noille vanteille ja siinä työssä on tullu jälkiä joka vanteeseen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy