Audi A6 C7 kokemukset

Aloittaja nemos, 17.07.11 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

Markku J

Onnittelut, Kvee. Nyt on hieno auto alla !

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 03.01.12 - klo:21:46
Villi veikkaus. Kun sammutat auton niin paina sen jälkeen pyyhkijän viiksestä alaspäin. Katso mitä tapahtuu.

Kiitos vinkistä, täytyy koittaa. Sittenhän se toimisi kuten kuten 10v vanhassa Pösö 307:ssa mikä oli itsellä lainassa...siinä tosin ei ollut valikkoa, vaan tuo oli ainoa tapa.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.01.12 - klo:21:50
Onnittelut, Kvee. Nyt on hieno auto alla !

Juu kiitos, kyllä hieno peli on...täytyy vielä hiukan päästä sinuiksi, vaikka siirtyminen A4:stä ei nyt suuri kulttuurishokki olekaan joidenkin toiminnallisuuksien suhteen.

Quality


Onnittelut hienosta, uudesta kutosesta! Niitä katselin tänään Vantaan AC:ssä, kun olin siellä muissa asioissa käymässä. Onhan se aivan uskomattoman upea auto, jollaisella taatusti tekisin vallan mieluusti matkaa itsekin.

Sport-alusta on tosiaan kovahko, mutta itse sen olen sietänyt vallan mainiosti. Ehkä joskus, kun on ollut kyydissä vanhempaa tai naisväkeä, se on hieman nolottanut, mutta kokonaisuus on aivan selkeästi plussalla.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Quality - 03.01.12 - klo:22:00
Onnittelut hienosta, uudesta kutosesta! Niitä katselin tänään Vantaan AC:ssä, kun olin siellä muissa asioissa käymässä. Onhan se aivan uskomattoman upea auto, jollaisella taatusti tekisin vallan mieluusti matkaa itsekin.

Sport-alusta on tosiaan kovahko, mutta itse sen olen sietänyt vallan mainiosti. Ehkä joskus, kun on ollut kyydissä vanhempaa tai naisväkeä, se on hieman nolottanut, mutta kokonaisuus on aivan selkeästi plussalla.

Kiitos vaan, tuon sporttialustan kanssa joutuu sitten selittelemään kuten toisessa topiikissa rekisteröintipäivän osalta  ;). Ja ainahan voi hommata sellaisia nyrkkeily hammassuojia joita voi antaa kyydissä istuville.

MaI

 Noniin, nyt päästiin asiaan.

Auton luovutus oli eilen 3.1.2012 (ti), eli nyt alla A6 sedan 3.0 TDI Q S-tr. Varusteita mm. sporttipenkit, sporttiratti, rattivaihteet, läpilastausmahd., vetokoukku, parkkitutka, metalliväri, sisä-ulkovalopaketti + lämmittimet sun muut. Vakiovarustelistahan tuossa kutosessa onkin jo melko kattava.

Ensimmäinen 140km etäppi meni 80kmh rajoituksilla 5,3l keskikulutuksella. Ajotietokone sattaa tietysti aikaisempien keskustelujen perusteella hieman vetää kotiinpäin, mutta lukema on mielestäni ok huomioiden, että autolla oli ajettu tuossa vaiheessa 17km.

Meno on kyllä todella vakaata 17" vakiovanteilla ja uusilla Continentalin nastakumeilla. Rengasmelu on lumettomalla, jäisellä alfaltillakin hallinnassa, mutta korostuu hitaammissa nopeuksissa vielä hieman uusien nastakumien vuoksi. Asettunee muutaman sadan kilsan aikana kun nastat asettuvat. Edellisessä autossani (Passat) havaitsin Bridgestonen nappuloilla ajomelussa suuren laskun ensimmäisen tuhannen kilometrin aikana.

Ajo"melussa" on erittäin positiivista, ettei se kasva merkittävästi nopeuden lisääntyessä. Kaupunkiajossa 3.0TDI on ääniltään dieseliksi suht sivistynyt, mutta rauhallisessa ajossa entisen Passatin tasaisesti ja äänettömästi käyvä V6 bensakone veti tietysti voiton hiljaisuudellaan.

Vaihteistosta ei juurikaan ole pahaa sanottavaa. Ei ole häirinnyt vielä menoa, mikä on toimivan laitteen merkki. Rattivaihteet ovat kyllä ihan näppärät, jos nopeaan ohitukseen on tarvetta. Uskoisin noille olevan kuitenkin melko harvoin käyttöä. Vaihteet tuntuvat palautuvan automaatille lärpäkkeiden käytön jälkeen noin viidessä sekunnissa.

Ajotietokoneen valikoita ja auton konfausasetuksia vasta pinnallisesti vilkaisin. Ensimmäistä kertaa tuntuu, että manuaaliakin voisi hieman tutkailla :), vaikka valikot ovat kyllä melko loogiset. "Media"-valintaa testasin kahdella 16GB SD-kortilla mp3-musiikilla. MP3-soitto toimii hienosti, mutta kelauksille sun muille audiokontrolleille kaipaisin omaa namiskaa ruutuvalikon sijaan. Enpä tuota silti puutteeksi laskisi, kun ei noita ajossa paljon tule kelailtua. iPhone kytkeytyi ja siirsi yhteystiedot MMI:hin ilman ongelmia. Hienoa on, että MMi osaa hiljentää musiikin puhelun ajaksi, vaikka puhelu soitettaisiin suoraan luurista ilman auton HF:ää. Tuo on tosin varmasti normitoiminnallisuus muissakin malleissa jo vuosien takaa.

Nyt alkaa sitten se totuttelu. Samaan aikaan siirtymä bensa -> diesel, vapaastihengittävä -> turbo, manuaalivaihteisto -> automaattivaihteisto vaatii orientoitumista :).

Alke

Lainaus käyttäjältä: MaI - 04.01.12 - klo:11:12
Noniin, nyt päästiin asiaan.

Auton luovutus oli eilen 3.1.2012 (ti), eli nyt alla A6 sedan 3.0 TDI Q S-tr. Varusteita mm. sporttipenkit, sporttiratti, rattivaihteet, läpilastausmahd., vetokoukku, parkkitutka, metalliväri, sisä-ulkovalopaketti + lämmittimet sun muut. Vakiovarustelistahan tuossa kutosessa onkin jo melko kattava.

Onnittelut autosta, mahtavalta vaikuttavan paketin olet hommannut niin voimalinjan kuin varustuksenkin osalta!  Laitahan esittelyä tallin puolelle kuvineen, ja nautinnollisia kilometrejä uutukaisella sopivasti saapuvissa quattrokeleissä  :P ;D
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

Flat

LainaaNiitä katselin tänään Vantaan AC:ssä, kun olin siellä muissa asioissa käymässä.

kas , olitkos siellä aamulla 7:30-8:00 aikaan, punaisella audilla ?

iluvilu


Onnea vaan uusille A6:sille ja turvallisia kilometreja Kvee/MaI! Tuliko autoihin mukaan muovimatot/taakse kaukalomattoa Kvee? jäi itsellä tarkistamatta.. Palstalla ollut joissakin malleissa esillä moottorien öljynkulutus, ainakin alkutaipaleella, lienette öljytason tsekanneet lähtöviivalla. Jonkun koulukunnan mielestä pitäisi tehdä ylimääräinen öljyvaihto jossain 5000 - 10000 km välillä mahtaako olla ideaa? Kiva kuulla miten alkaa A6 maastoutua talvisiin oloihin, laittakaa raporttia jatkossa - kiitos!
Audi A6 Avant TDI 150 kW quattro S-tronic business

MaI

Lainaus käyttäjältä: iluvilu - 04.01.12 - klo:15:56
Onnea vaan uusille A6:sille ja turvallisia kilometreja Kvee/MaI! Tuliko autoihin mukaan muovimatot/taakse kaukalomattoa Kvee? jäi itsellä tarkistamatta.. Palstalla ollut joissakin malleissa esillä moottorien öljynkulutus, ainakin alkutaipaleella, lienette öljytason tsekanneet lähtöviivalla. Jonkun koulukunnan mielestä pitäisi tehdä ylimääräinen öljyvaihto jossain 5000 - 10000 km välillä mahtaako olla ideaa? Kiva kuulla miten alkaa A6 maastoutua talvisiin oloihin, laittakaa raporttia jatkossa - kiitos!

Kiitokset, Alke&Iluvilu. Itse pyysin vakiotekstiilimattojen lisäksi kumimatot mukaan pakettiin. Taitavat toiset matot samaan hintaan olla se tyypillisin kädenpuristus kaupantekovaiheessa.

Litran öljypullo iskettiin myös mukaan kommentein, että sille tulee tarvetta :). Huumorimielellä tietysti, mutta noinhan se on, että monet VAGit kuluttavat ainakin alussa hieman runsaammin öljyä. Ohjeistus oli, ettei öljyä mentäisi lisäilemään ennenkuin ajotietokone valittaa öljyn vähäisyydestä. Tämä hieman hirvittää - mikä lienee öljyvaroituksen toleranssi? Ilmoittaako laite pienestä vajeesta vai tuleeko ensimmäinen ilmoitus punaisten varoitusvalojen siivittämänä?

Edelliseen V6 bensaan teetätin ylimääräisen öljynvaihdon jo 3000km kohdalla. Alussa koneesta lähtee kuitenkin todennäköisesti melkoisesti sälää öljyn sekaan. Pari vuotta autoaan pitäville ja joillekin leasing kuskeille tuolla ei varmasti ehdi olla merkitystä, mutta pidemmällä pitoajalla vaihto voi vielä maksaa itsensä takaisin.


Ktk

Öljyä 3.0TDi tuskin juurikaan vie ja voi sitä sitten lisätä vaikka desin kerrallaan vaikkei auto sitä pyytäisi. Eikä siellä punaiset pääkallot laakista tule ruutuun.

jusape

Onnea uusille A6 omistajille täältäkin. Hienoja menopelejä!

Itse en ole isommin tuolla autolla vielä nastarenkain kurvaillut (muutenkin taitaa olla vielä alle 200km ajettu), kaupunkiajoa hieman ja tänään moottoritien pätkää yhteensä joku 10km.

Ihmettelin tänään miksi auto hieman vaeltaa kaistalla ja sitten huomasin, että siellähän on sohjoa vajaa 10cm. Eli aika huomaamattomasti kyllä meni siinä, kun tottunut Polon kanssa melkoiseen vaelteluun sohjossa keveyden ja lyhyen akselivälin/raideleveyden vuoksi. Tuon MaI:n melun kasvun suhteen samaa mieltä näillä Contin nastoilla, ei melu nouse vaikka pyyhkäisee 130km vauhtiinkin. On kyllä paras autoni tähän mennessä maantiellä ajaa muutenkin, erittäin mukava ajella.

Niin ja omassani oli kuten aina muissakin Audeissani sekä kumi- että kangasmatot. Kaukalomattoa konttiin ei ole vakiona. Kattotelinettä ei vissiin tässä ollut sitten vakiona, mutta Q5:stä jääneet Thulen telineet menivät heittämällä katolle.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.01.12 - klo:11:24
kas , olitkos siellä aamulla 7:30-8:00 aikaan, punaisella audilla ?

Olin kyllä. Missäs sinä olit?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MaI

#43
 Tulipa heti kysymys niille omistajille joilla on tehdasasenteiset vetokoukut. Onko koukussa joku manuaalinen lukitus vai mistä johtunee, ettei koukku tipahda kontin nupista vetämällä. Alussa vihreä merkkivalo alkaa vilkuttaa oletetusti punaista, mutta ajotietokoneeseen tulee vain ilmoitus "tarkasta vetokoukku", tjsp englanniksi. Kyllähän tuo vielä myymälän demossa toimi :). Manuaalista en löytänyt muuta asiaan vaikuttavaa kuin kehotuksen kytkeä käsijarru.

Flat

LainaaOlin kyllä. Missäs sinä olit?

Siinähän minä,parkkipaikalla istuin autossa valot päällä edessäsi ( latasin puhelinta)  ja liikkeessä tutkin ja istuskelin A6 avantissa. Sinä taisit hörpätä kahvit sillä välin.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: iluvilu - 04.01.12 - klo:15:56
Onnea vaan uusille A6:sille ja turvallisia kilometreja Kvee/MaI! Tuliko autoihin mukaan muovimatot/taakse kaukalomattoa Kvee? jäi itsellä tarkistamatta.. Palstalla ollut joissakin malleissa esillä moottorien öljynkulutus, ainakin alkutaipaleella, lienette öljytason tsekanneet lähtöviivalla. Jonkun koulukunnan mielestä pitäisi tehdä ylimääräinen öljyvaihto jossain 5000 - 10000 km välillä mahtaako olla ideaa? Kiva kuulla miten alkaa A6 maastoutua talvisiin oloihin, laittakaa raporttia jatkossa - kiitos!

Kiitti  :). Eli vakio kumi-/kangasmattojen lisäksi mulle tuli lisävarusteena muovinen kaukalo. Kaukalohan ei ollut edes lisävarustelistalla muistaakseni, mutta kyllä sille hinta löytyi kun sellaista silloin kaupan päälle kinusin, olikohan jotain 160â,¬? Se on ihan näppärä, mutta samalla kyllä peittää ne liukukiskot siinä pohjalla.
Öljyntasoa en ainakaan tikusta tarkistanut, ainoastaan CAR-valikosta joka näyttää täyttä. Varmaan pitää tsekata. Nyt ollut sellainen keli, ettei paljon tee mieli konepeltiä aukoa.

Tuli mieleen, että onkos se takakontin vasemmassa laidassa oleva suljettu luukku tarkoitettu ihan tavaroiden säilytykseen? Pimeässä ei oikein kunnolla nähnyt, kun sitä tutkailin. Ensiapulaukkua en myöskään löytänyt, ja automyyjä pyysi tarkistamaan takapenkin keskikyynärnojan, mutta se menee huomiseen.

Ja Mrk:n vinkki pyyhkimien huoltoasennosta toimii, eli se on todella hyvä ominaisuus. Eli virtojen katkaisun jälkeen kun painaa sadeviikseä alaspäin, niin sulat siirtyvät huoltoasentoon.

MaI:lle turvallisia kilometrejä  ;)

MaI

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 04.01.12 - klo:21:56
...Öljyntasoa en ainakaan tikusta tarkistanut, ainoastaan CAR-valikosta joka näyttää täyttä. Varmaan pitää tsekata. Nyt ollut sellainen keli, ettei paljon tee mieli konepeltiä aukoa.

Tuli mieleen, että onkos se takakontin vasemmassa laidassa oleva suljettu luukku tarkoitettu ihan tavaroiden säilytykseen? Pimeässä ei oikein kunnolla nähnyt, kun sitä tutkailin. Ensiapulaukkua en myöskään löytänyt, ja automyyjä pyysi tarkistamaan takapenkin keskikyynärnojan, mutta se menee huomiseen.

Ja Mrk:n vinkki pyyhkimien huoltoasennosta toimii, eli se on todella hyvä ominaisuus. Eli virtojen katkaisun jälkeen kun painaa sadeviikseä alaspäin, niin sulat siirtyvät huoltoasentoon.

MaI:lle turvallisia kilometrejä  ;)

Turvallista matkaa sinnekin! Öljymäärän osalta myyjä mainitsi, ettei tikkua enää edes olisi. Pyyhkimien huoltoasennosta taas, että sille olisi valikossa oma kohta, josta tuon voi kytkeä (on/off). Parempi että tutustun itsekin silti enemmän manuaaliin ennenkuin latelen enemmän totuuksia. Jää muille vähemmän korjattavaa :).

Joku pussukka näytti kyynärnojan sisällä olevan, lienee tuo etsimäsi ensiapulaukku. Kontin sivulokero lienee tarkoitettu tavaran säilytykseen, mutta ainakin itselläni peräkoukulla varustetussa yksilössä koukun vapauttimen johdot ovat kyseisessä tilassa yllättävän irrallaan. En uskaltaisi noiden piuhojen sekaan kovinkaan raskaita tavaroita sijoittaa.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: MaI - 05.01.12 - klo:10:24
Turvallista matkaa sinnekin! Öljymäärän osalta myyjä mainitsi, ettei tikkua enää edes olisi. Pyyhkimien huoltoasennosta taas, että sille olisi valikossa oma kohta, josta tuon voi kytkeä (on/off). Parempi että tutustun itsekin silti enemmän manuaaliin ennenkuin latelen enemmän totuuksia. Jää muille vähemmän korjattavaa :).

Joku pussukka näytti kyynärnojan sisällä olevan, lienee tuo etsimäsi ensiapulaukku. Kontin sivulokero lienee tarkoitettu tavaran säilytykseen, mutta ainakin itselläni peräkoukulla varustetussa yksilössä koukun vapauttimen johdot ovat kyseisessä tilassa yllättävän irrallaan. En uskaltaisi noiden piuhojen sekaan kovinkaan raskaita tavaroita sijoittaa.

Öljytikkua en tosiaan löytänyt, eikä siitä ole edes ohjekirjassa mainintaa. Valikosta löytyy kyllä pyyhkimien huoltoasento, mutta tuo kikka on huomattavasti nopeampi. Ja ensiapulaukkuhan sieltä kyynärnojan sisältä löytyi, eli nyt tietää senkin jos joskus tarvitaan. Täytyy sitä lokeroa tutkia päivänvalossa, niin näkee paremmin mitä sisältää.

Kvee

Tänään tuli sitten ajeltua maantieajoa yhteensä n. 100 km. Huomasin että auto "vaeltelee" hiukan (vertailukohtana ex A4B8 joka meni aivan suoraan). Rengaspaineita en vielä ennättänyt tarkistaa, mutta kyllä oudolta tuntuu. Vaeltelu on melko pientä, ja koitin myös CAR valikosta eri ohjauksen asetuksilla (Comfort - Auto - Dynamic), ja millään ei kokonaan poistunut, Dynamicilla meni suorimpaan.
Myyjäkin sattui sitten soittamaan sen "jälkisoiton", niin mainitsin asiasta. Eli kokeilen nyt eri rengaspaineilla, mutta luultavasti se menee ihan varmuudeksi ohjauskulmien tarkistukseen.
Voihan se olla että omassa kriittisessä pääkopassakin on vikaa  ;)

Markku J

Uudessa 3.0 TDI:ssä ei ole öljytikkua. Määrä selviää nopeasti car -valikon näytöstä. Harmittaa, kun omassa vanhemmassa 3.0 TDI:ssä on vain tikku. Se on aika hankalakäyttöinen ja mustana vaikea luettava. Mutta jospa tämä 3,0 TDI ei sitten kuluttaisi öljyä, niin ei tarvi usein tarkistaa. Nyt alussa olen hiukan neuroottinen tämän seurannan kanssa.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.01.12 - klo:19:23
Nyt alussa olen hiukan neuroottinen tämän seurannan kanssa.

Ei kannata, sitä vartenhan ne varoitusvalot on!

jusape

Kvee: en nyt ole kerryttänyt kokemuksia talvirenkailla kuin pikku pätkän maantieajoa, mutta kyllä itsekin aistin pientä vaeltelua, voi toki johtua siitä sohjosta. Meillähän on ne samat renkaat. Lohdutuksena se, että ajoin kuitenkin (laittomasti) kesärenkailla (17" Pirelli) pidemmänkin siirtymän ja niillä meni luotisuoraan. Kesäkumeilla dynamic oli jämerän tuntoinen, mutta talvikumeilla siitäkin tuli aika keppoinen tuntumaltaan.

Jeppe

Lainaus käyttäjältä: MaI - 04.01.12 - klo:11:12
Noniin, nyt päästiin asiaan.

Auton luovutus oli eilen 3.1.2012 (ti), eli nyt alla A6 sedan 3.0 TDI Q S-tr. Varusteita mm. sporttipenkit, sporttiratti, rattivaihteet, läpilastausmahd., vetokoukku, parkkitutka, metalliväri, sisä-ulkovalopaketti + lämmittimet sun muut. Vakiovarustelistahan tuossa kutosessa onkin jo melko kattava.

Onnittelut hienosta auton valinnasta. Oma kohtaista kokemusta ei uudesta kutosesta olekkaan muuten, kuin liikenteessä seurannut ja on ihan hienon oloinen auto.

Onko muuten uudessa Audissa moottorin lämpötilanmittaria? Itse havahduin aamulla töihin mennessä, että eihän Volvossa ole ko. mittaria näkyvissä. Täytyy tutkailla, että miten moottorin lämmöt saa näkyville, vai onko se punainen valo ainut joka ilmoittaa, jos lämmöt nousee. ;D

Markku J

On Audissa jäähdytysnesteen lämpömittari. Ledeillä toteutettu, karkeahko jaoltaan, mutta erittäin selkeälukuinen. Ja lisäksi on moottorin lämpötilan mukaan säätyvä kierroslukumittarin punainen alue ledeillä toteutettuna. Kylmällä koneella puna-alue alkaa aikaisemmin. Hienoa !

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 05.01.12 - klo:19:35
Kvee: en nyt ole kerryttänyt kokemuksia talvirenkailla kuin pikku pätkän maantieajoa, mutta kyllä itsekin aistin pientä vaeltelua, voi toki johtua siitä sohjosta. Meillähän on ne samat renkaat. Lohdutuksena se, että ajoin kuitenkin (laittomasti) kesärenkailla (17" Pirelli) pidemmänkin siirtymän ja niillä meni luotisuoraan. Kesäkumeilla dynamic oli jämerän tuntoinen, mutta talvikumeilla siitäkin tuli aika keppoinen tuntumaltaan.

Jep, samat on ja mulla vielä se sporttialusta, jonka pitäisi isolla tiellä vakauttaa...kait? Ensi viikolla yritän saada tarkistettua ne ohjauskulmat.

LainaaKirjoittanut: Markku J 
On Audissa jäähdytysnesteen lämpömittari. Ledeillä toteutettu, karkeahko jaoltaan, mutta erittäin selkeälukuinen. Ja lisäksi on moottorin lämpötilan mukaan säätyvä kierroslukumittarin punainen alue ledeillä toteutettuna. Kylmällä koneella puna-alue alkaa aikaisemmin. Hienoa 
Tuota en ole tiennytkään...cool  8)

MaI

#55
Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 05.01.12 - klo:19:54
Onnittelut hienosta auton valinnasta. Oma kohtaista kokemusta ei uudesta kutosesta olekkaan muuten, kuin liikenteessä seurannut ja on ihan hienon oloinen auto.

Onko muuten uudessa Audissa moottorin lämpötilanmittaria? Itse havahduin aamulla töihin mennessä, että eihän Volvossa ole ko. mittaria näkyvissä. Täytyy tutkailla, että miten moottorin lämmöt saa näkyville, vai onko se punainen valo ainut joka ilmoittaa, jos lämmöt nousee. ;D

Kiitokset, hyvät on kokemukset nyt 300km jälkeen. Ajo kyllä lähinnä kaupunkipyöristystä, ja vieläpä varovaista sellaista. Täytyy tehdä joku maantielenkki ihan sisäänajon vuoksi. En usko, että tuollainen pätkäajo talvisaikaan tekee hyvää tuoreelle moottorille.

Aikaisempaan tiedustelemaani vetokoukkukysymykseen itse vastaten - kyllä se koukku sieltä nyöristä vetämällä tipahti, mutta piti kiskaista yllättävän kovalla voimalla. Lisäksi vetimen merkkivalo muuttuu punaiseksi jo 10cm vedolla, mutta koukku tippuu vasta 20-30cm kiskaisulla. Jos vetoa ei suorita loppuun kerralla, ilmoittaa ajotietokone tuon koukkuun liittyvän virheilmoituksen (jota ei manuaalin mukaan saisi ilmestyä). Täytyy seurata onko tuo normaalitoimintaa.

Lieneekö suositeltavaa pitää autoa pitkiä aikoja virrat päällä tilassa, eli start ilman jarrupoljilta? Ajotietokone ilmoittaa "ignition on" tms. ja tuulettimet sun muut käynnistyvät. Tuota tilaa käyttivät autoliikkeissä demottaessa. 


Neppis

Lainaus käyttäjältä: MaI - 06.01.12 - klo:09:04
Aikaisempaan tiedustelemaani vetokoukkukysymykseen itse vastaten - kyllä se koukku sieltä nyöristä vetämällä tipahti, mutta piti kiskaista yllättävän kovalla voimalla. Lisäksi vetimen merkkivalo muuttuu punaiseksi jo 10cm vedolla, mutta koukku tippuu vasta 20-30cm kiskaisulla. Jos vetoa ei suorita loppuun kerralla, ilmoittaa ajotietokone tuon koukkuun liittyvän virheilmoituksen (jota ei manuaalin mukaan saisi ilmestyä). Täytyy seurata onko tuo normaalitoimintaa.

Ei nyt ihan suoraan liity tohon, mutta eikös nuo kääntyvät / irrotettavat koukut kannata pitää hyvissä rasvoissa, etteivät ala jumittamaan täällä Suomen suolakylpyteillä.

Lainaus käyttäjältä: MaI - 06.01.12 - klo:09:04
Lieneekö suositeltavaa pitää autoa pitkiä aikoja virrat päällä tilassa, eli start ilman jarrupoljilta? Ajotietokone ilmoittaa "ignition on" tms. ja tuulettimet sun muut käynnistyvät. Tuota tilaa käyttivät autoliikkeissä demottaessa. 

Mun mielestä ajotietokone räpsäisee sähköt pois päältä, kun sen mielestä ne ovat olleet "tarpeeksi kauan" päällä. Esim radio sammuu ehkä kymmenen minuutin kuuntelun jälkeen, jos kone ei ole käynnissä. Vanhemmissa, siis paljon vanhemmissa autoissa kai virran päällä pitäminen teki hallaa joilekin systysjärjestelmän sähkömekaanisille osille (puola, kärjet tjsp), mutta tuskinpa nykyautoissa kukaan virtoja viitsii niin pitkään ja usein pitää päällä, että se jotain varsinaista hallaa aiheuttaisi.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Kvee

Eilen isäukko istui pelkääjän paikalla, ja kysyi että eikö tuo Start nappula ole vähän huonossa paikassa jos pelkääjän paikalla on lapsi?

Mietin asiaa, ja onhan se. Eli päätin luottaa insinöörien viisauteen, ja painoin sitä ajon aikana. Ei tapahtunut mitään, eli joku softa siihen on väsätty  :). Selviö varmaankin, mutta pitihän se testata.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 06.01.12 - klo:10:10
Eilen isäukko istui pelkääjän paikalla, ja kysyi että eikö tuo Start nappula ole vähän huonossa paikassa jos pelkääjän paikalla on lapsi?

Mietin asiaa, ja onhan se. Eli päätin luottaa insinöörien viisauteen, ja painoin sitä ajon aikana. Ei tapahtunut mitään, eli joku softa siihen on väsätty  :). Selviö varmaankin, mutta pitihän se testata.

Enpä ole tullut edes miettineeksi tuota, mutta hyvä jos mitään ei tapahdu ajon aikan paineltaessa. Sen sijaan sähköinen käsijarrunappi on aktiivitilassa ajonkin aikana, siitä kun vetää, niin saa aikaan hätäjarrutuksen - en kyllä ole viitsinyt testata.  :)
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Neppis

Autolla on nyt ajettu 10200km ja tarkistin öljytason. Digimittarin näyttö on aika karkea, mutta mielestäni noin 25% pinta on laskenut maxista. Huoltonäyttö kertoi, että öljynvaihtoon on matkaa 19500 ja huoltoon 20000km. Vähän tuota öljyä on nyt ainakin alussa "haihtunut", mutta kai se siitä vielä tasoittuu pienemmäksi. Parannus on kuitenkin huima edellisen 2.0TFSI:n öljynkulutukseen, eikä sillä ajotietokoneen sanelema huoltovälikään ollut pisimmilläänkään kuin jotain 18000km.

Ajelin autolla puolisen tuntia ennen mittausta ja koneen lämmöt olivat jo hyvin nousseet normaaleiksi, muttei mitenkään ylikorkeiksi. Ulkolämpötila oli -1 asteen luokkaa. Kun siinä sitten istuskelin autossa, niin jäähdytyssysteemin fläkti jatkoi pyörimistään lähemmäs kymmenen minuuttia koneen sammuttamisen jälkeen. Onko tuo normaalia, vai sekoileeko tuon fläktin ohjaussysteemi jotenkin? Kesäkuumalla tuon vielä jotenkin ymmärtäisi, mutta että näillä keleillä. Jäähdytysnesteen pinta lämpimänä oli minin ja maxin puolivälissä.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy