Polo 6R tekniset ongelmat/ viat

Aloittaja Erkka, 16.01.11 - klo:18:09

« edellinen - seuraava »

0251

Kyllä ainakin minulla laskeutui, varmaankin siksi koska varret olivat ylhäällä ja virratpäällä ne palautuu lepotilaansa eli tekevät pyyhkäisyliikkeen jolloinka varret ottaa kontaktitia konepeltiin joka pamauttaa ne takaisin alaasentoon

anttipaa

Tähän on kyllä pakko lisätä että minulla ei laske pyyhkijät automaattisesti, tai sitten jumittivat jotain eilen. Ainakaan vielä 120 vauhdissa eivät liikahtaneet alas.. Sitten kun pyyhkijän viiksestä nykäisi niin palautuivat.

0251

Tuota täytyy vielä testailla. Mutta kyllä minä olen aina olettanut että huoltoasennosta sulat palautuu lepoasentoonsa heti kun virrat taas kytketään päälle. Riippumatta siitä onko sulat irti lasilta vai alhaalla.

vincent

Minulla oli sijaisautona Polo joka oli rekisteröity muistaakseni kesäkuussa 2010.
Tuossa eivät pyyhkijät palautuneet asemaansa auton käynnistyksen yhteydessä vaan vasta kun lähti liikkeelle. Olisiko mahdollista, että uudemmissa ovat tehneet tuosta vielä fiksumman, eli pyyhkijät saa palautumaan vasta viiksestä komentamalla - näin vältettäisiin tahattomat palautukset pyyhkijöiden ollessa nostettuna irti tuulilasista. ( ehkäpä tuo on jopa muutettavissa ohjelmallisesti )
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

0251

No nyt tuli Ibben pyyhkimien toiminnot testattua ekan kerran perinpohjin. Eli virtojen sammuttamisen jälkeen kun viikseä painaa alaspäin,pyyhkijät jää huoltoasentoon josta palautuu lepoasentoon vasta kun viikseä on taas nykäisty. Jos taas viikseä nostetaan ylöspäin virtojen sammuttamisen jälkeen pyyhkijät menevät edelleen huoltoasentoon,mutta tästä tilasta pyyhkijät rupeavat pyyhkimään välittömästi virtojen kytkemisen jälkeen

Marita46

Polo 6R on nyt ollut ajossa 1v 2 kk, kilometrejä n. 52 000.

Ei minkäänlaisia vikoja ilmaantunut  ;D

Apaju

Laitetaanpas tänne oman polon oireilu.

Nyt kun tiet on hieman kuivempia ja sulia, ajattelin kokeilla hieman rivakampaa kiihdytystä.....
Mutta kun kierrokset menee yli 4000 kierroksen alkaa kone rynkyttämään/pätkimään ja kojelaudassa vilkkuu katalysaattorin merkkivalo.

Täytyy yrittää huomenna saada aika korjaamolta ja käydä näyttämässä ja kiihdytellä sitä ennen rauhallisemmin.

Johan tuolla nyt melkein 40 tkm pääsi ilman isompaa... ;D
VW ID.3 Life

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 12.03.12 - klo:19:54
Laitetaanpas tänne oman polon oireilu.

Nyt kun tiet on hieman kuivempia ja sulia, ajattelin kokeilla hieman rivakampaa kiihdytystä.....
Mutta kun kierrokset menee yli 4000 kierroksen alkaa kone rynkyttämään/pätkimään ja kojelaudassa vilkkuu katalysaattorin merkkivalo.

Täytyy yrittää huomenna saada aika korjaamolta ja käydä näyttämässä ja kiihdytellä sitä ennen rauhallisemmin.

Johan tuolla nyt melkein 40 tkm pääsi ilman isompaa... ;D

Huono juttu. Tehdas ei näemmä saa ongelmia poistettua...Meinaatko laittaa auton ns. kiertoon vai pidätkö pidempään?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 12.03.12 - klo:19:54
Laitetaanpas tänne oman polon oireilu.

Nyt kun tiet on hieman kuivempia ja sulia, ajattelin kokeilla hieman rivakampaa kiihdytystä.....
Mutta kun kierrokset menee yli 4000 kierroksen alkaa kone rynkyttämään/pätkimään ja kojelaudassa vilkkuu katalysaattorin merkkivalo.

Täytyy yrittää huomenna saada aika korjaamolta ja käydä näyttämässä ja kiihdytellä sitä ennen rauhallisemmin.

Johan tuolla nyt melkein 40 tkm pääsi ilman isompaa... ;D

Liian hidasta ajoa D moodilla = kone ja putkisto menee tukkoon, anna sille läpää... ;D

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 12.03.12 - klo:20:11
Huono juttu. Tehdas ei näemmä saa ongelmia poistettua...Meinaatko laittaa auton ns. kiertoon vai pidätkö pidempään?
Kyllä tätä on tarkoitus pitää useampi vuosi, ainakin siihen asti kunnes tulee tuosta Polo WRC:stä kauppoihin kansan versio tai uudesta A3 quattro versio

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 12.03.12 - klo:20:13
Liian hidasta ajoa D moodilla = kone ja putkisto menee tukkoon, anna sille läpää... ;D

Voipi hyvinkin olla noinkin, mutta on toi rynkytys sen verran rajua että taidan kuitenkin ekana käyttää huollossa ;)
VW ID.3 Life

Peeveli

^

Miten Apaju se kattoteippaus jakselee lumitalven jäljiltä?

Apaju

Kattoteippaus on ihan ok. Kunhan kelit lämpenee niin pari kerrosta vahaa pintaan ja taas on kun uusi(melkein)
VW ID.3 Life

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: Marita46 - 22.03.11 - klo:11:50
Polo 6R on nyt ollut ajossa 1v 2 kk, kilometrejä n. 52 000.

Ei minkäänlaisia vikoja ilmaantunut  ;D

... O.o

Mä kun luulin, että meidän 1v 2kk ja 36 000 on paljon. :D
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Pupa

ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Markku J

Ã,,itini Polo oli ekassa huollossa ja siellä oli sanottu, että lyhyempiä roiskeläppiä ei ole olemassa. Tietääkö porukka, onko tämä allaoleva GTI Polon koodi sopiva myös 1.2 TSI Highlineen, 4 -ovinen vm 2010.

Huolto maksoi 250 euroa. Oli päivitetty softa vaihteistolle ja ymmärtääkseni myös moottorinohjaukselle.

Lyhyemmät eturoiskeläpät (6R0075116)
Lyhyemmät takaroiskeläpät (6R0 075 106)

Kapa

LainaaÃ,,itini Polo oli ekassa huollossa ja siellä oli sanottu, että lyhyempiä roiskeläppiä ei ole olemassa. Tietääkö porukka, onko tämä allaoleva GTI Polon koodi sopiva myös 1.2 TSI Highlineen, 4 -ovinen vm 2010.

Fabiassa ja Ibizassa onnistuu, mutta ei Polossa; merkillistä! Jos noin on, etsisin pajan, jossa näppärä asentaja lyhentää sen pitkän läpän sopivaksi. Tuskin on edes kovin kallista, sillä tuon läpän rakenne on sellainen, että pitäisi onnistua.

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 18.04.12 - klo:20:31
Ã,,itini Polo oli ekassa huollossa ja siellä oli sanottu, että lyhyempiä roiskeläppiä ei ole olemassa. Tietääkö porukka, onko tämä allaoleva GTI Polon koodi sopiva myös 1.2 TSI Highlineen, 4 -ovinen vm 2010.

Huolto maksoi 250 euroa. Oli päivitetty softa vaihteistolle ja ymmärtääkseni myös moottorinohjaukselle.

Lyhyemmät eturoiskeläpät (6R0075116)
Lyhyemmät takaroiskeläpät (6R0 075 106)

Mulla on omassa 1,2 TSI Highlinessa (tosin 2 ovisessa) alla nuo lyhyet roiskeläpät (6R0 075 116). Hyvin istuu paikalleen. Luulis takaläppienkin sopivan. Itellä vaan edessä. Tuolta löytyy kuvaakin niistä ku selaa vähä alaspäin http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5001.0
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Markku J

Kiitti kommenteista. Tuntuu siltä, että nuo GTI:n koodit sopisivat myös 1.2 TSI -koneiseen Poloon. Pitää vaatia nuo eteen. Takapää ei käsittääkseni ole ongelma maakosketusten suhteen äitini autossa.

Pupa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 18.04.12 - klo:20:31
Ã,,itini Polo oli ekassa huollossa ja siellä oli sanottu, että lyhyempiä roiskeläppiä ei ole olemassa. Tietääkö porukka, onko tämä allaoleva GTI Polon koodi sopiva myös 1.2 TSI Highlineen, 4 -ovinen vm 2010.

Huolto maksoi 250 euroa. Oli päivitetty softa vaihteistolle ja ymmärtääkseni myös moottorinohjaukselle.

Lyhyemmät eturoiskeläpät (6R0075116)
Lyhyemmät takaroiskeläpät (6R0 075 106)

Tuo 250â,¬ tais olla ilman omia öljyjä? Ei oo kyllä pahan hintanen. Itselläni piakkoin edessä, kun mittarissa lähemmäs 16tkm.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

qsla

Onkos teillä Xenon miehillä ollut mitään oireita Led-päiväajovalojen kanssa? Tuossa tuli eilen illasta kaupan pihalla vastaan valkoinen Gti ja oli kuljettajanpuolen ledeistä osa pimiänä. Rupesi jo valmiiksi nostattamaan palaa kurkkuun kun tuli tilattua juuri 1.2 tsi highline xenonpaketilla. Noh takuuseenhan nuo saa varmasti aina menemään, mietityttää vain että oliko ihan yksittäinen tapaus vai pitääkö varautua joskus "kaukana" tulevaisuudessa umpionvaihtoihin :-\
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Pupa

Lainaus käyttäjältä: qsla - 24.04.12 - klo:22:44
Onkos teillä Xenon miehillä ollut mitään oireita Led-päiväajovalojen kanssa? Tuossa tuli eilen illasta kaupan pihalla vastaan valkoinen Gti ja oli kuljettajanpuolen ledeistä osa pimiänä. Rupesi jo valmiiksi nostattamaan palaa kurkkuun kun tuli tilattua juuri 1.2 tsi highline xenonpaketilla. Noh takuuseenhan nuo saa varmasti aina menemään, mietityttää vain että oliko ihan yksittäinen tapaus vai pitääkö varautua joskus "kaukana" tulevaisuudessa umpionvaihtoihin :-\

Itselläni ollut 9kk samainen Highline 1.2 TSI Xenoneilla, eikä ainakaan omissa LED-päivävaloissa ole ollut mitään. Säännöllisesti vilkuilen niiden toimintaa edessä olevan auton takapuskurista peilaamalla :)
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Lanttu42

Onko kellään olluna sellasta lievää "nykimistä" kiihdyttäessä? Ei se tunnu vakavalta, mutta jostain syystä aloin miettimään, että olisiko se vakavaa.

Eli kyseessä ei ole sellanen tyypillinen kiihdytysnykiminen vaan oikeastaan jos rauhallisesti lähtee liikkelle, niin ihan sekunnin tai kaks tuntuu sellasta "pyristelyä".  En ole saanut sitä kertaakaan esiin suoraan lähtiessä, mutta renkaat käännettynä tuo polonen tahtoo tehdä sitä.


Siis todellakin - se on todella pientä. Mutta aivan uusi tuntuma autossa. Ei ole aikaisemmissa autoissa vastaava ollut. Ei tunnu rattiin eikä vaikuta kiihdytykseen. Tehnyt sitä kaikilla rengastuksilla tähän mennessä.
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

Punderz

Lähdin liikkeelle päivän työpaikalla seisseellä autolla, lämpötila oli jotain 3-4 astetta plussaa. Keltainen moottorin vikavalo - käsittääkseni katalysaattorin valo - alkoi vilkkua ja vilkkui noin 1-2 minuutin ajan, minkä jälkeen se sammui.

Lukaisin VAG-COM:illa vikakoodit ja alla olevat koodit sinne oli tapahtumasta tullut. Tilanne ei ole uusiutunut parissa päivässä, siis valo ei ole syttynyt eikä vikakoodit ole uusineet. Pitäisiköhän tästä olla huolissaan? Laitoin spostia Laakkoselle, katsotaan mitä sieltä tulee.



                Address 01: Engine       Labels: 03C-906-027-CAV2.clb
Control Module Part Number: 03C 906 027 AR    HW: 03C 906 027 AR
  Component and/or Version: 1.4l R4/4V TS H15 9239
           Software Coding: 00250012002400000000
            Work Shop Code: WSC 00788 648 00255
              ASAM Dataset: EV_ECM14TSI01103C906027AR 001011 (VW25)
                      VCID: 71E253C8A0B23B1
2 Faults Found:

4060 - Cylinder 3
          P0303 00 [096] - Misfire Detected
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 7182 km
                    Date: 2005.14.14
                    Time: 15:21:17

4051 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
          P0300 00 [096] - -
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 7182 km
                    Date: 2005.14.14
                    Time: 15:21:17
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

Wekotin

^Oliskohan taas VW:n perinteinen puolavika. Ainakin itsellä tuon Misfiren takia vaihdettiin kaksoisahdetussa.

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 29.04.12 - klo:23:22
^Oliskohan taas VW:n perinteinen puolavika. Ainakin itsellä tuon Misfiren takia vaihdettiin kaksoisahdetussa.
Oliko sulla myös jotain moottorin nykimisiä sun muita? Ja jäikö vikavalo palamaan tai vilkkumaan? Mullahan se sammui pian käynnistyksen jälkeen.

Laakkoselta vastattiin, että ei vielä oteta tutkimuksiin, jos valo ei syty uudestaan ja moottori käy normaalisti. Mulla kävi moottori täysin normaalisti sinäkin aikana, kun se vikavalo vilkkui.
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

teemur

Sama homma minulla 118kW 1.4TSI:ssä, samat koodit. Vikavalo vilkkui ja tyhjäkäynnillä moottori hytkyi. Loppui pienen ajon jälkeen, vika ei uusiutunut mutta yksi puola oli vaihdettu
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 30.04.12 - klo:10:08
Oliko sulla myös jotain moottorin nykimisiä sun muita? Ja jäikö vikavalo palamaan tai vilkkumaan? Mullahan se sammui pian käynnistyksen jälkeen.

Laakkoselta vastattiin, että ei vielä oteta tutkimuksiin, jos valo ei syty uudestaan ja moottori käy normaalisti. Mulla kävi moottori täysin normaalisti sinäkin aikana, kun se vikavalo vilkkui.

Se moottorin kuva vilkkui pari sekuntia yhden kerran.

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 30.04.12 - klo:10:08
Oliko sulla myös jotain moottorin nykimisiä sun muita? Ja jäikö vikavalo palamaan tai vilkkumaan? Mullahan se sammui pian käynnistyksen jälkeen.

Laakkoselta vastattiin, että ei vielä oteta tutkimuksiin, jos valo ei syty uudestaan ja moottori käy normaalisti. Mulla kävi moottori täysin normaalisti sinäkin aikana, kun se vikavalo vilkkui.

Tossa videolla näkyy miten minulla tuo vika ilmeni: VW Polo 6R GTI DSG 2010 motorfailure

Oletko kokeillut antaa koneelle "kenkää" hieman enemmän, silloin mulle toi valo rupesi herkemmin vilkkumaan.

Ja mitä Laakkoseen tulee, niin itse aikakin käytän nykyisin muita ammattataitoisia korjaamoja, jossa osataan autoja myös korjata.
Minun Poloisesta meinasivat laittaa koneen osiksi(arvioitu korjausaika viikko tai enempi), tuota vikaa korjattaessa. Ja korjaushan kesti koeajoineen varmaan luokkaa kaksi tuntia max. Vw centerissä. ;D
Ja vika oli siis ykkössylinterin puolassa.
VW ID.3 Life

Punderz

#88
Lainaus käyttäjältä: Apaju - 30.04.12 - klo:18:54
Tossa videolla näkyy miten minulla tuo vika ilmeni

Oletko kokeillut antaa koneelle "kenkää" hieman enemmän, silloin mulle toi valo rupesi herkemmin vilkkumaan.

Ja mitä Laakkoseen tulee, niin itse aikakin käytän nykyisin muita ammattataitoisia korjaamoja, jossa osataan autoja myös korjata.
Minun Poloisesta meinasivat laittaa koneen osiksi(arvioitu korjausaika viikko tai enempi), tuota vikaa korjattaessa. Ja korjaushan kesti koeajoineen varmaan luokkaa kaksi tuntia max. Vw centerissä. ;D
Ja vika oli siis ykkössylinterin puolassa.

"Voi että. Ee pee see."   ;D    Mulla ei syttynyt tuo EPC-valo.

No jos nyt totta puhutaan niin vika ilmeni siten, että nousin koko päivän paikalla seisseeseen autoon ja kyytiin tuli puolituttu työkaveri - naispuolinen vieläpä. Auton nokka osoitti hiljaisen asfalttisuoran pätkälle ja painoin kylmällä autolla lämän tiskiin suoraan parkkiruudusta. Piti vähän näyttää, ja nolostihan siinä kävi...  :-[

Eli vika aiheutui varsin poikkeuksellisessa tilanteessa. Pitäisihän auton tuo kestää, mutta ei minulla yleensä ole syytä tai edes tilaisuutta tehdä noin räväkkää liikkeellelähtöä.

Tuon jälkeenkin olen kyllä kiihdytellyt monta kertaa, mutta moottori on aina ehtinyt hieman lämmetä sitä ennen. Nyt kun sai kesärenkaat alle niin autolla ei yksinkertaisesti pysty ajamaan hiljaa...
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

dzeidzei

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 11.04.12 - klo:22:13
Kukaan käynyt vaihtamassa 1.2 TSI:n ketjua?

Hep! Määräaikaishuollossa diagnosoitiin käynnistyksen yhteydessä ylimääistä ääntä, minkä johdosta haluttiin uusi aika ketjun tutkintaan. Auton käytöksessä en tuota ennen ollut mitään ongelmia huomannut. Huollossa oli sitten vaihdettu "tehtaan ohjeistuksen mukaisesti" ketju ja kiristin. Parempi näin. Kyseinen Polo on siis 1.2 TSI vm 2010.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy