Polo BlueGT

Aloittaja Peeveli, 07.03.12 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

Newman

Lainaus käyttäjältä: Rookie - 05.04.13 - klo:23:21
Pitänee joku päivä käsitellä omankin Polon tiivisteet tommosella aineella. Nitinää ja natinaa niistä kyllä lähtee.  ;D Nyt se vielä kuuluu selvästi, kun ei ole enää nastoja ropisemassa.

Muuten, ajotietokoneen näyttämä kulutus nousi jonkin verran (yllättävän paljon) renkaiden vaihdon jälkeen. Nyt vie maantienopeuksissa n. 5 litraa satkulla, kun talvirenkailla kulutusmittari esitteli 4-4.5 l/100km lukemia. Painetta laitoin huoltoaseman mittarin mukaan 2.4 baria joka kulmaan.
Jos ajelit huoltsikalle niin voisit kyllä laittaa enemmän painetta renkaisiin. Jos sinulla on alla ne leveät ja matalat vakiokesänakit, niin esmes 2.8 lienee parempi. Ohjesääntönä lämmenneisiin renkaisiin tulisi suosituksista lisätä sellaiset 0.3 baria.

Ja kyllähän renkaat vaikuttavat kulutukseen. Etenkin kun nyt tiet ovat kovin uraiset ja leveälle läskille on siten enemmän vastusta.

werty

Shelliltä saa myös dödöpurkin kaltaista ainetta tiivisteisiin, on hyvää ja ei sisällä silikonia. (En ymmärrä miksi silikooni tuotteita edes myydään)

hauki12

No niin! nyt porukalla alkaa olla kesärenkaita poloissaan alla..?
Paljos autossa on meteliä noilla 17":silla? ja mikä on vertailukohta?

Itse pähkäilen vaihtoehtojen paljoudessa : Polo gt , Golf7 tai Octavia3
Ensiviikolla auto alle tai ainakin tilaukseen...

Markku J

Ihan ensituntumien pohjalta ei Blue GT:n rengasmelu tuntunut pahalta 17" Bridgestone Potenzoilla. Sanoisin, että ei ainakaan meluisampi, kuin Audi A1, joka meillä oli myös 17" -kesärenkain. Varsin siedettävää tasoa on melu - odotin reilusti pahempaa.

Ã,,änipuolella jännää on "imusarjalla viritetty" moottoriääni, joka on kivaa murinaa / pörinää just ennen DSG:n vaihtokohtaa (3000 rpm paikkeilla).
Imusarjassa näyttää olevan tuollaiset putket, joilla ääntä on viritetty:



HoXXma

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.04.13 - klo:20:20
Ã,,änipuolella jännää on "imusarjalla viritetty" moottoriääni, joka on kivaa murinaa / pörinää just ennen DSG:n vaihtokohtaa (3000 rpm paikkeilla).
Imusarjassa näyttää olevan tuollaiset putket, joilla ääntä on viritetty:



Monessa pienessä maalaispitäjän kirkossa on vaatimattomammat urkupillit kuin Polo GT:n imusarjan "viripillit"  ;D

Kapa

Tiivisteisiin on kokeiltu kaikenlaisia dödöpurkkeja, jotka jo sisältäväs silikonia tai ei. Aina huono tulos. Välttäisin noita sprayhommia. Ainoa, mikä on pelittänyt on voidemainen silikoni, vaikkapa Michelinin putkilo. Kevyesti sipaistaan pintaan ja pehmealla kankaalla pyyhittään, niin, että lähinna kiilto jää pintaan. Ei natise, eikä jäädy pakkasella.

Rookie

#276
Lainaus käyttäjältä: Newman - 06.04.13 - klo:11:33
Jos ajelit huoltsikalle niin voisit kyllä laittaa enemmän painetta renkaisiin. Jos sinulla on alla ne leveät ja matalat vakiokesänakit, niin esmes 2.8 lienee parempi. Ohjesääntönä lämmenneisiin renkaisiin tulisi suosituksista lisätä sellaiset 0.3 baria.

Ja kyllähän renkaat vaikuttavat kulutukseen. Etenkin kun nyt tiet ovat kovin uraiset ja leveälle läskille on siten enemmän vastusta.
Jees. Vakiorenkaat on alla. Huoltsikan mittari oli sen verran kärsineen näköinen, etten sen takia uskaltanut enempää laittaa painetta. Nyt on 3 baria ja kulutuskin putosi oletetusti pari desiä. Rengaspaineilla voi tosiaan vaikuttaa kulutukseen ihan mukavasti, tietty mukavuuden kustannuksella. Nämä nykyajan renkaat pysyvät muodossaan maltillisilla ylipaineillakin, eikä epätasainen kuluminen ole bensan pihistelyä rajoittamassa. Lähinnä huolettaa raidetangonpäiden ym. osien jaksaminen, kun kivirekipaineilla paukuttelee monttuihin.

Olipas muuten mukava yllätys, kun laskin kulutuksen tankkauksen perusteella tänään. 800 km tuli mittariin lisää viikonlopun aikana ja polttoainetta GT hörppi 4.9l /100 km. Ensin jo kerkesin tuuletella laskun perusteella saatua 4.5l keskikulutusta, mutta sitten tajusin auton olevan kallellaan ja bensaa mahtuikin enemmän tankkiin. Hyvä lukema kumminkin, vaikka virhettä on varmaan tossakin hutiloinnin takia.  8)  Motarilla mentiin reipasta vauhtia, maantiellä ohituksia useampia ja muutenkin ajotapa oli kohtuullisen epätaloudellinen. Harmi vaan, että kulutusmittaria tuli sörkittyä matkalla, joten en voinut verrata sen lukemaa todelliseen kulutukseen.



EDIT: Maantieajoa oli suurin osa tällä tankillisella. Ja Markulle vielä kerran onnittelut!


Cayman

[/URL]

Uudessa 1.2Tsi koneessa samat pillit
ID.3 Business
Golf VIII

Markku J

Upeeta, ja minä kun luulin, että Blue GT:n sporttipörinä on nimenomaan siihen rakennettu äänimaailma.

bowtie81

mielenkiintoista, kuinkahan vaikea on sovittaa ketjumalliseen 1.2TSI:hin tuo pillijuttu?

Rookie

#280
Minä kuvittelin noiden urkupillien tarkoituksen olevan lähinnä virtausten tasaaminen tai muu vastaava "toiminnallinen" juttu. Kivat äänet sieltä joka tapauksessa lähtee.

EDIT:

Pilleistä tuli mieleen, että meinasin viritellä pakoputkeen jonkinlaiset koristeet, esim. tommoset:
Motonetistä en ollut löytävinäni tarpeeksi isoja.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Rookie - 12.04.13 - klo:13:33
Motonetistä en ollut löytävinäni tarpeeksi isoja.
Paljonko on "peltisen" putkenpään ulkohalkaisija? Siis alkuperäisen putken ilman mitään lisäkoristetta? Ebaystä etsimään oikean kokoinen konsernin orkkis Motonetin sijaan?
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Markku J

Kävin äsken mittaamassa. Blue GT:n pakoputkien ulkohalkaisija on 64 mm.

vorkki

Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

s-mod

LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

KES

GTi Polon pakoputkenpäät osa.no.6R0 253 825  sopivat suoraan eli ovat kuvan mukaiset.

Markku J

Testailin tänään ACT -järjestelmän toimintaa. En huomaa mitään nykäystä moodin vaihtuessa. Toimii huomaamattomasti ja menee tasanopeudella kahdeksaakymppiä kahdellakin pytyllä kulutuslukeman ollessa neljän litran tuntumissa. Tosin ei paljoa tarvi tulla lisää ajovastetta tai kaasua hipaista, kun moodi vaihtuu. Saapa nähdä, miten kestää. Sen verran tiuhaan siellä nokkien siirtäjät työskentelevät.

Mukavan terhakasti tämä kone Poloa vie. Ei tule mieleen tarve lisätehosta normiajelussa.

Japsteri

Onko tuohon gtee poloseen saatavilla marmorilta roiskeläppiä eteen (lyhyempiä) ainakin tuo sivuhelma näyttää kuvien perusteella erilaiselta kuin esim.gti:iissä, koituuko ongelmaksi?

Inehmo

Pari päivää kokemuksia DSG PoloGT:stä... todella sähäkkä peli, perstuntumalla liukkaampi kuin 160 heppanen TSI Golf. Kulutus ollut kyseisen Golffin luokkaa.
Tuo sylinterien lepuutus vaan ihmetyttää, kun ei ole toiminnassa kuin n. 60 nopeudesta alaspäin!
Aiemmin koeajamallani manuaali Pololla lepuutus toimi vielä 80-90 nopeudessakin.
Eipä tuo kyllä haittaa vaikkei niin herkkä olisikaan menemään päälle, lämpiääpähän kone talvella paremmin...

Markku J

Minä sain eilen kokeillessani lepuutuksen pysymään päällä tasaisessa 80 kmh mittarinopeudessa, mutta ei tarvi tosiaan olla kuin aavistuksenomainen nousu tai kaasun hipaisu, niin menee pois päältä. Pitää vielä ottaa lisää tuntumaa tuohon (=avopuolison työmatka-auto kun on, niin pääsen harvemmin sen rattiin). Pirteä se kylläkin on.

Roiskeläppiä kysyin taas tiistaina merkkiliikkeestä, mutta ei kuulemma ole. Saiskohan vakiomallin läpistä modattua sopivat - voi olla tekemätön paikka, kun ne ovat sellaiset muotoonvaletut ja helma on erilainen ?

Seba

Lainaus käyttäjältä: Inehmo - 18.04.13 - klo:16:51
Pari päivää kokemuksia DSG PoloGT:stä... todella sähäkkä peli, perstuntumalla liukkaampi kuin 160 heppanen TSI Golf. Kulutus ollut kyseisen Golffin luokkaa.
Tuo sylinterien lepuutus vaan ihmetyttää, kun ei ole toiminnassa kuin n. 60 nopeudesta alaspäin!
Aiemmin koeajamallani manuaali Pololla lepuutus toimi vielä 80-90 nopeudessakin.
Eipä tuo kyllä haittaa vaikkei niin herkkä olisikaan menemään päälle, lämpiääpähän kone talvella paremmin...

Mä olen myös koeajanut manuaalin ja DSG:n, ja manuaaliversio tuntui paljon herkemmin tiputtavan 2-sylinteriseksi kuin DSG. Myöskin manuaalilla näytin pääsevän selvästi pienempään kulutukseen. Onhan toi BlueGT kivan leppoisa ajaa DSG:llä, mutta omaan makuun manuaali vie selvästi voiton.

Aanold

Samoja fiiliksiä itselläkin, tuntuisi manuaali kulkevan vähemmällä mitä täällä lukee. Lepuutus tosiaan lyö melko harvoin päälle 80:n vauhdissa, tyyliin kehällä alamäkeen. :) Olen hieman testaillut, ja jos vaihtelee itse vaihteita, niin  pienemmällä vaihteellahan se sitten toimii useammin. Käytännössä siis DSG vetää kehä1:tä 7-vaihteella, mutta jos itse vaihtaa kuutoselle, niin lepuutuskin on useammin päällä.

Reilu 3k nyt mittarissa, kertaakaan en ole vielä alle viiden litran päässyt. Nyt kun kelit lämpenee, niin näyttää siltä että jonkun verran kulutus tippunut, katsotaas orkkispyörillä sitten kesällä mihin päästään.

Jos jollain vastaavia pidempiä reissuja takana, niin millaisia lukemia olette saaneet aikaiseksi?

PKS-Turku-PKS, 6,0l/100km
PKS-Jyskälä-PKS, Jämsän kautta 5,7l/100km ja motaria takaisin 6,2l/100km. Talvirajoitukset.
PKS-Porvoo-PKS useampaan otteeseen, 6-6,2l/100km.

Muuten on kyllä leppoisaa menoa, kaikkeen muuhun tyytyväinen paitsi kulutukseen (vaadin saada pienemmäksi, koska vanhassa 160hv-roccossa oltiin käytännössä samoissa:)). Täytyy hieman kokeilla eri reittejä "manuaalimoodilla" ja katsoa ajaisiko taloudellisemmin kuin DSG...

MarkkuJ oli maininnut ettei huomaa lepuutusmoodin päällemenoa, sanoisin itse että ei huomaa päällemenoa, mutta kun kytkeytyy kaikki sylinterit takaisin käyttöön niin tuntuu pieni nykähdys. Vieressä istuva ei välttämättä huomaa, joten pieni se on, mutta kun osaa odottaa sitä niin tuntee sen kyllä.

Seba

Manuaaliversiolla ajoin Vantaa - Mäntsälä - Vantaa -lenkin (Kehä 3 ja Lahden motari) 5,9l/100km ja auto sai välillä suruttakin kenkää. Kaupunkiräppäilyssä taisi kulutus huidella 6,2-6,4l/100km paikkeilla ja siinäkin oli reippaita kiihdytyksiä ja muuta "epätaloudellista ajoa".

DSG:llä ajoin Länsiväylää pitkin Porkkalaniemeen ja takaisin ja asettuikohan se reissu 6,6l/100km paikkeille. DSG:llä huomasin juuri tuon, että automaatilla kun laatikko pitää 7:aa päällä niin ei millään meinaa tippua 2 sylinterille, mutta kun manuaalimoodissa tiputtaa 6:lle niin sitten meni 2 sylinterille helpommin. Eiköhän toi DSG:kin ala pelittämään kuten pitää kun laatikko ja kuski oppivat toistensa tavoille.

vensteri1

Mulla jäi helmikuussa,kun gt dsg:n koe testasin niin muistaakseni tasan 6l kulutusmittariin!kilometrejä oli jossain 300km paikkeilla ja vähän tuli hurjasteltuakin.ja kitkat oli alla turun polosessa.siitä asti on polosta odoteltukin ja viime viikolla myyjä sano,että valmistuisi viikolla 17!!!vielä muutama viikko ja tarvi liittyy etuveto miehiin!!!:-)
5,9

s-mod

Painoa liigaa nyky pikkuvolkkariin!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

TeBsu

Markku, Adltä tai jostain vastaavasta tarvike läpät muutamalla ruuvilla kiinni...
lord of the rings

Petruzka

Blue GT:n laitettu tänään 20.4 tilaukseen manuaalivaihteisena.

Lisävarusteina:
- Blue silk metalliväri
- Xenon-paketti
- Life-paketti (0 â,¬)

Lisäksi vielä lohkolämmitin ja sisätilan pistoke 540 â,¬ asennettuna.

Autolle tuli yhteishintaa autovero mukaan lukien 24 377,32 â,¬. Hinnasta on vähennetty 900 â,¬ käteisalennus.

Blue GT:n toimitusajankohdaksi luvattiin kesäkuu.

Odotukset Blue GT:stä oli korkealla. Koeajossa auto oli vielä parempi ajaa kuin osasin edes kuvitella. Kahden sylinterin moodi oli yllättävän usein käytössä. Manuaalivaihteisto toimi todella saumattomasti ja kevyesti. Vaikea keksiä mitään negatiivista sanottavaa. Ehkä ohjaus on liian kevyt kovemmassa vauhdissa, mutta eiköhän siihen totu.
Ajossa: VW Golf Highline 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-7 vm. 2018

Aikaisempi: VW Polo Blue GT 1,4 TSI 103 kW ACT M6 vm. 2013

Markku J

Onnittelut hienon ja järkevän paketin tilauksesta. Saitko jotain "kaupanpäällisiä", kun alennusprosentti taitaa olla alle vakion (6-7%) ?

Petruzka

Kaupanpäällisiä ei tullut. Enpä hoksannut kyselläkään. 900 â,¬ käteisalennus tuli ns. automaattisesti.

Mielestäni tein hyvät kaupat, koska rahoituksen sai 2,9 % korolla. Ero on iso verrattuna pankin tarjoaman kulutusluoton 8,2 % korkoon.

Halvemman koron kampanja alkaa virallisesti maanantaina, mutta myyjä kirjasi tilaussopimukseen päiväyksen 22.4, jotta sain rahoituksen halvemmalla.
Ajossa: VW Golf Highline 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-7 vm. 2018

Aikaisempi: VW Polo Blue GT 1,4 TSI 103 kW ACT M6 vm. 2013

Markku J

OK. Edullinen rahoituskampanja saattaa syödä osan tuosta alennusvarasta. Omissa Volkkarikaupoissa (7 kpl) on alennus aina ollut 6-7,5% haarukassa. Eihän tässä isosta summasta puhuta pienen auton kohdalla, mutta minun saamissani Blue GT -tarjouksissa alennus oli 4-ovisesta DSG -mallista reilut 1400 eur.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy