Polo BlueGT

Aloittaja Peeveli, 07.03.12 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

HCF

Lainaus käyttäjältä: Petruzka - 20.04.13 - klo:15:05
Kaupanpäällisiä ei tullut. Enpä hoksannut kyselläkään. 900 â,¬ käteisalennus tuli ns. automaattisesti.

Mielestäni tein hyvät kaupat, koska rahoituksen sai 2,9 % korolla. Ero on iso verrattuna pankin tarjoaman kulutusluoton 8,2 % korkoon.

Mulla oli tammikuussa ostettuna 1145e alennus ja 3,5% korko. Koron puolesta teit hyvät kaupat. Talvirenkaita et ilmeisesti samaan kauppaan ottanut?

Petruzka

Talvirenkaat ei kuulunut pakettiin. Katselen itse ajan kanssa sopivat kesän aikana.
Ajossa: VW Golf Highline 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-7 vm. 2018

Aikaisempi: VW Polo Blue GT 1,4 TSI 103 kW ACT M6 vm. 2013

skriko

Aika hyvillä koroilla olette saaneet 2,9 ja 3,5. Onko noissa ollut suurempaa viimeistä erää?

Markku J

Edullisia osamaksukorkoja kyllä. Itse makselin alkavan työttömyyden nimissä pois Audin autolainaa Aktia -pankissa, jossa korko oli 1,05%. Olisko tuo ollut v 2010 otettua...
Prime -tililtäkin saa 1% koron, joten tuon maksu ei paljon lämmitä, mutta on kiva ajella velattomilla autoilla vaihteeksi.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.04.13 - klo:21:48
Edullisia osamaksukorkoja kyllä. Itse makselin alkavan työttömyyden nimissä pois Audin autolainaa Aktia -pankissa, jossa korko oli 1,05%. Olisko tuo ollut v 2010 otettua...
Prime -tililtäkin saa 1% koron, joten tuon maksu ei paljon lämmitä, mutta on kiva ajella velattomilla autoilla vaihteeksi.

Eipä kannata rahaa sitoa autoon jos saa 1,05 korolla. Eipä niin huonoa sijoitusta osaa tehdä ettei 4% saa.

Markku J

Eipä, mutta nämä ovat niin pieniä rahoja sijoitusmaailmassa. Nyt olen iloinen, kun meillä on velaton Blue GT ja karvalakkigolffi. Eikä mitään muutakaan velkaa. Työttömän hyvä lähtökohta mielestäni. Mutta jatketaan tästä vääntöä OT -ketjussa.

Petruzka

2,9 % koron rahoituksessa viimeinen erä ei ole muita suurempi. Rahoituksessa ei peritä kuukausikohtaisia käsittelymaksuja eikä perustamismaksua.

Kauppiaat yrittävät piristää automyyntiä kampanjoiden avulla. Myös Ford tarjoaa rahoitusta 2,9 % korolla.

Markku J

Kertoiko kauppias, onko tuo heidän tarjouksensa, joka vähentää katetta - vai jonkun rahoitusyhtiön suora tarjous ilman kauppiaan kompensaatiota ? Jos kauppias ei ole siinä mukana, niin voisit kyllä mainita saamasi alennuksen pienuudesta.

Petruzka

Olettaisin, että kyseessä on kauppiaan tarjouskampanja. Myyjä ei siitä tarkemmin kertonut. Itsekään en kysellyt enempää, kun yllätyin, että olin saamassa edullisemman rahoituksen kuin pankista.

Tarjouskampanja alkaa huomenna. Pitää etsiä sitten lisätietoa.

Käteisalennukseen olen tyytyväinen. En edes tajunnut huomioida sitä, kun auton ostoa ja sen kustannuksia puntaroin. Kyseessä on ensimmäinen auto, jota olen ostamassa autoliikkeestä. Ja sitä paitsi mahdollinen pari sataa suuremman lisäalennuksen vaikutus noin 24 500 â,¬ kokonaishintaan on aika merkityksetön.

Markku J

OK, noin se varmaan on, että kauppias maksaa siitä osan. Minä sain 3 tarjousta, joissa alennus oli 1400-1500 haarukassa, joten voisi siinä liki 500 euroa olla pelissä.

Seba

Lainaus käyttäjältä: Petruzka - 20.04.13 - klo:14:43
Blue GT:n laitettu tänään 20.4 tilaukseen manuaalivaihteisena.

Lisävarusteina:
- Blue silk metalliväri
- Xenon-paketti
- Life-paketti (0 â,¬)

Lisäksi vielä lohkolämmitin ja sisätilan pistoke 540 â,¬ asennettuna.

Autolle tuli yhteishintaa autovero mukaan lukien 24 377,32 â,¬. Hinnasta on vähennetty 900 â,¬ käteisalennus.

Blue GT:n toimitusajankohdaksi luvattiin kesäkuu.

Odotukset Blue GT:stä oli korkealla. Koeajossa auto oli vielä parempi ajaa kuin osasin edes kuvitella. Kahden sylinterin moodi oli yllättävän usein käytössä. Manuaalivaihteisto toimi todella saumattomasti ja kevyesti. Vaikea keksiä mitään negatiivista sanottavaa. Ehkä ohjaus on liian kevyt kovemmassa vauhdissa, mutta eiköhän siihen totu.

Mistä liikkeestä tilasit auton?

Petruzka

Pörhön Autoliike Oulussa. Kyseisessä liikkeessä on Pörhöpäivät 22-28.4, jolloin rahoitustarjous on 2,9 %.

hauki12

Lainaus käyttäjältä: Petruzka - 22.04.13 - klo:18:27
Pörhön Autoliike Oulussa. Kyseisessä liikkeessä on Pörhöpäivät 22-28.4, jolloin rahoitustarjous on 2,9 %.

Itse säästäisin n.400-500e  tuollaisella korkotarjouksella. Senkin "säästön" käyttäisin varusteisiin  ;)
Onko vastaavaa tarjousta kellään etelän vw myyjällä tarjolla?

Markku J

Kannattaa huomioida, että Pörhö antoi vastaavasti 400-500 eur vähemmän alennusta tuon rahoituspaketin kanssa.

vensteri1

Blue silk värinen gt polle bongattu tänään kemiöntiellä!olitko se sinä?
5,9

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: hauki12 - 25.04.13 - klo:16:15
Itse säästäisin n.400-500e  tuollaisella korkotarjouksella. Senkin "säästön" käyttäisin varusteisiin  ;)
Onko vastaavaa tarjousta kellään etelän vw myyjällä tarjolla?
Eiköhän Pörhö (tai joku muu pohjoisen kauppias) myy auton mielellään etelän miehelle (tai naiselle) :P

Seba

Kohta pääsen minäkin liittymään BlueGT-omistajien joukkoon. Kävin tänään Keravalta Lajusen Matilta (kiitos Markulle vinkistä) tilaamassa seuraavanlaisen auton:

- 4-ovinen
- manuaalivaihteisto
- Deep Black
- Life-paketti
- Xenon-paketti
- Comfort-paketti
- RCD-510

Sitten tinkasin vielä kauppaan mukaan GTI:n putkenpäät ja TT:n polkimet asennettuna. Toimitus viikolla 20 eli valmiista autosta tehtiin kaupat.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Seba - 26.04.13 - klo:21:53

Sitten tinkasin vielä kauppaan mukaan GTI:n putkenpäät...

Veit siis leivän myyjän perheeltä, seuraava asiakas haluaa varmaan myös ilmaisen takalasitarran jne. ns. loputon suo...

Markku J

Onnittelut, Seba. Hienoa, että "löysit" Matin kauppiaaksi. Asiallista palvelua tulet saamaan jatkossakin.

Sopiva paketti tilauksessa. Meiltä jäi puuttumaan tuo Comfortin tuoma takatutka. Mietinnässä on jälkiasenteisen laittaminen. Niissä vaan on rumat anturit...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.04.13 - klo:08:39
Mietinnässä on jälkiasenteisen laittaminen. Niissä vaan on rumat anturit...

Eikös marmorilta ostetussa orkkistutkassa ole täsmälleen samat anturit kuin tehdasasenteisessa ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Väittivät Laakkosella, että alkuperäissarjaa ei saisi koodattua autoon jälkiasenteisena. Kuulostaa kyllä oudolta, ja pitää kysyä vielä muualtakin. Tai odottaa, kunnes avopuoliso tottuu taas tutkattomaan autoon (tai kolauttaa jonnekin parkkihallissa).

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.04.13 - klo:09:14
Väittivät Laakkosella, että alkuperäissarjaa ei saisi koodattua autoon jälkiasenteisena. Kuulostaa kyllä oudolta, ja pitää kysyä vielä muualtakin. Tai odottaa, kunnes avopuoliso tottuu taas tutkattomaan autoon (tai kolauttaa jonnekin parkkihallissa).

No tuo nyt on höpöpuhetta, onhan näitä muutkin asennellut konsernituotteisiin jälkikäteen ja kaikki toimii kuten tehtaaltakin. Ocuunkin on asennettu jopa pysäköintiavustinta vaikka sitä ei ole koskaan olla tehdasvarusteena tarjolla.
Itse kyselin aikoinaan Yetiin tutkaa ja kyllä Pörhö olisi sen alkuperäisen asentanut ilman eri mukinoita, muistaakseni 600â,¬ olisi ollut tutkan hinta asennettuna.

e: 351,84â,¬ näyttäisi volkkarin sivujen mukaan olevan orkkistutkan hinta, siihen asennus päälle.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Seba

http://www.carsystems.pl/vw-polo-6r-park-pilot-rear-w-ops,id301.html

Tossa olisi ainakin valmiiksi Candy Whitena orkkissarja, eiköhän tuolta kysymällä vois saada sarjan Blue Silk -värilläkin.

Takapuskurin sisäpuolella pitäisi olla merkattuna kohdat mistä porataan 18 mm reiät antureille. Näin jollain sivulla asennusohjeet tosta sarjasta ja vaikutti helpolle asentaa.

Aanold

Eilen kruisaillessa tuli nähtyä kaksi identtistä Blue silk -GT:tä, eilistä ennen en ollutkaan yhtään tätä väriä nähnyt. Toinen Kivenlahden seutuvilla ja toinen kehä 3:lla Variston kohdalla. Eiliset ajot kehiä ja jotain pientä muuta, keskikulutus 5,1/100:lla. En ihan vielä saanut sitä alkamaan 4:lla.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 28.04.13 - klo:12:09
Eilen kruisaillessa tuli nähtyä kaksi identtistä Blue silk -GT:tä, eilistä ennen en ollutkaan yhtään tätä väriä nähnyt. Toinen Kivenlahden seutuvilla ja toinen kehä 3:lla Variston kohdalla. Eiliset ajot kehiä ja jotain pientä muuta, keskikulutus 5,1/100:lla. En ihan vielä saanut sitä alkamaan 4:lla.
Tuollahan pääsee melkein 118 kw Sciroccon kulutuksiin. Eilinen kaupunkiajelu 5,0, koskaan en ole päässyt vielä 4,9. Kaitpa pääsis jos yrittäs. Toi 5 on ihan normaalilla ajolla. Kitkat vielä alla, joten kesäkumeilla kulutus nousee taas.

Markku J

Ã,,sken tankkasin Polon ekaa kertaa. Kulutus 7,11 satasella työmatkaruuhka-ajossa. Tuntuu skrikolla kulutuslukemat olevan samassa suhteessa pieniä kuin autokauppojen alennusprosentit suuria  ;D.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.04.13 - klo:15:29
Ã,,sken tankkasin Polon ekaa kertaa. Kulutus 7,11 satasella työmatkaruuhka-ajossa. Tuntuu skrikolla kulutuslukemat olevan samassa suhteessa pieniä kuin autokauppojen alennusprosentit suuria  ;D.

Ihmettelen millä BlueGT:llä voi päästä 7,11 kulutukseen. Sciroccon suurin kulutus eka tankillinen kun olin auton ostanut 6,57. Auto ei ollut vielä oppinut tavoille. Tänä vuonna suurin kulutus 6,17.

Markku J

"Kevytkenkäisen" naiskuljettajan työmatka-ajolla Tuusula - Helsinki tuo onnistuu.

s-mod

Sciroccon kuski on kevyt kenkäinen tai autossa on vain 80 kw tehoa! Tai joku laskuoppi ei ole hallussa (ajotietokone)!

Ostetaanko auto luotolla! En´ymmärrä! Vain kaateeliset/huono itse tunto ostavat laina rahalla (varmasti on muitakin syitä).

Mielipiteitä.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

skriko

Tässä vertailuna Sciroccon ja BlueGT:n kulutus
Scirocco 5,4-6,6-8,7
BlueGT  3,9-4,6-5,8
Ero       1,5-2,0-2,9

Tuon mukaan mulla olis se pienin kulutus 3,61 ja suurin 4,58, keskikulutus 4,17. Ei muuta kun GT alle ;D
Ei vaan, ei tuo säästö ole kuin 272â,¬ vuodessa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy