Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jarmoke

#1
Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 28.07.22 - klo:17:17
On luultavammin kysytty vaan väärältä henkilöltä. Välttämättä tiskihenkilökunta ei hirveemmin oo auton konehuoneisiin kattellu.
Vai Oletatteko lääkäriin mennessä että vastaanoton kassaneiti osaa myös leikata paksusuolen tähystämällä? 🤣🤣

Terveiset sinne teidän korjaamolle....  :D
Aika paska vertaus kuitenkin, ja kuten aloittaja jo aikaisemmin kertoi niin asentajilta oli kysytty eivätkä he tienneet. Sinusta en tiedä, mutta itse en koskaan asioisi korjaamossa (vieläpä merkkikorjaamossa) jossa asentaja ei tiedä mihin huohottimen letku tulee kiinni
#2
Täytyy sanoa että rehellisyyden nimessä sanattomaksi vetää ettei (merkki)huolto osannut sanoa mikä letku on kyseessä. Ihan käsittämätöntä  ::)
#3
2012 vuoden Octaviassa sumuvalot joissa kaksi polttimoa, ja auto herjasi lopputalvesta muistaakseni "daylight" palaneita polttimoita. Irroitin lamput "luottokorttikikalla" ja silloin vasen lamppu oli tosi lujassa saada irti. Totesin polttimoiden kannan sulaneen kuten monella muullakin on käynyt ja eikun lamput paikoilleen ja ostamaan polttimot. Kun sitten irroitin lamput uudelleen, vasemmasta oli mennyt se klipsi poikki mitä painamalla lamppu irroitetaan. No, pienellä teippipatentilla laitoin paikalleen siksi aikaa että viitsin hommata uudeni. Oikea lamppu oli silloin kunnossa. Eilen sitten oli samainen klipsi katkennut oikeasta lampusta ja se roikkui johtojen varassa kun auton pysäköin.

Liekö tämä yleistä että nuo rikkoontuu, miksiköhän ne tuollain katkesivat...

No, tilasin netistä uudet Hellan valot. Ihmetyttää vain kun molemmat itsekseen katkesivat...  ::)
#4
En pystynyt auttamaan ongelman suhteen kun ei ollut hajuakaan, mutta arvostan kovasti että kävit tänne ratkaisun kertomassa kun joku seuraavan kerran vastaavaa asiaa ihmettelee.
#5
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
30.11.21 - klo:15:27
Tänään ulkona -10 astetta, auto lämmitetty webastolla. Auto käyntiin, polttomoottori käynnistyy heti. Ajan n. 20m jonka jälkeen auto sallii siirtyä sähkömoodiin. Loppumatkan pääsin sähköllä.
Nimim. kannattiko :)
#6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.11.21 - klo:18:15
Auto oli tänään huollossa. Täälläkin varmaan useampaan otteeseen kertonut miten huonosti Schuko laturi toimii ja miten huolto on asiaa vähätellyt ja selitellyt eikä ole asiaa otettu vakavasti. No, nyt oli leasingyhtiöltä lupa ostaa uusi jos laturi on viallinen, tai jos vika on autossa niin Leasingyhtiössä olivat sitä mieltä että maahantuoja vastaa. En itse hakenut autoa huollosta mutta olivat vaihtaneet takuuseen uuden laturin ja vanhaa menee takaisin valmistajalle. Aika paljon siistimmän oloinen mötikkä tuo uusi.

Hyvä näin, mutta ihmetyttää silti että miksi vasta nyt, kun ihan ensimmäisestä huollosta lähtien olen joka kerta yli kolmen vuoden ajan asiasta valittanut. Selittelyjen sarja on monenkirjava, verkossa vikaa, rasiassa vikaa, kuun asento väärä, tilapäislaturi jota ei ole tarkoitettu lataamiseen (WTF???) jne jne. Sanoipa huoltoa tilatessa asiakaspalvelija "latureissa on eroja" ja kuittasi asian sillä kun kerroin ettei laturi toiminut, mutta samaan rasiaan kytkettäessä BMW latasi täysin normaalisti.

Toivottavasti Schuko-latausongelmat on nyt historiaa :)


#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
24.11.21 - klo:11:04
Meillä 2018 vuosimallin GTE, niitä "viimeisiä" ennenkuin tuli tauko tuotannossa ja julkaistiin sitten se facelift versio. En keksi tuosta medialaitteesta mitään positiivista sanottavaa. Edeltävistä versioista minulla ei ole kokemusta.
#8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
22.11.21 - klo:13:57
Itse laitoin pari vuotta sitten seinään Webasto Pure home 11kW latauslaitteen. Omakotitalon pääsulakkeiden takia ei 22kW mallia vaan tuo pienempi. Tyytyväisiä on oltu, kiinteä latausjohto hyvä. Passatissa kun on luukku keulassa niin johto on hyvin yltänyt, joskus jos on auto missä latausluukku peräosassa niin pitänee sitten peruuttaa parkkiin.
#9
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 27.10.21 - klo:10:47
Samat virheelliset merkinnät vaivaa myös TomTomin irto navigaattoreita niin tuskin vag on hirveän suuri syyllinen näihin..

Kiitos vastauksesta, ongelma on siis yleinen. Tosin se että kuka on "syyllinen" näihin ongelmiin ei vaikuta siihen että minä reklamoin asiasta autonvalmistajan tahoa. Heidän kanssaan minulla on asiakassuhde eikä karttadataa toimittavan tahon kanssa :)

Hyvä ja aiheellinen info toki kokonaisuuden ymmärtämisen kannalta kun tuon TomTominkin mainitsit.
#10
Tämä tietöiden näkyminen suljettuina teinä, ilmeisesti ongelmaa ei ole kaikilla kun siitä ei enempää ole täällä puhetta?
Vai onko?

yllättävää jos on mutta porukat silti tyytyväisenä ajelee Navin ohjeilla :)

(Kysyn kun laitoin palautetta asiasta kja mainitsin etten ole ongelmani kanssa yksin (ainakin Mustalaa ollut samaa ongelmaa) mutta tietysti ongelma kohdistuu sitten auton järjestelmään jos ongelma ei ole kaikissa autoissa... Auto on vm 2018 ja käytössä tämän ketjun esimerkkikuvista bongaamalla Discover Media gen 2.5
#11
Hyvikseni tässä Itä-Tampere (Atala) Nokia (Taka Lauttala) akselilla yritin navikoida auton kartoilla niin eihän siitä tule hevon vi***akaan. Tai opastaahan se perille mutta esim. tuon Porintien takia ohjeet oli koko ajan päin helvettiä jos yritti sitä kautta ajaa. Tai kun ajeli tunnelin kautta kotioppäin niin sehän olisi sieltä jäähallin kautta kiertänyt luonnollisesti kun ei suoraan muka "pääse"
Teiskontie suljettu, Porintie suljettu...

Huoh. Pitkän linjan IT alan ihmisenä ei voi kuin ihmetellä miten näin luokattoman huonoa materiaalia päästetään asiakkaille.
#12
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
20.10.21 - klo:11:18
Näissä WeConnect asioissakin kannattaisi mainita auton vuosimalli, toiminnallisuuksiin kun tuli käsitääkseni faceliftin myötä muutoksia...
Jos ihan ulkomuistista revin niin tuolla esim. 2018- saakka mallilla ei tunnistautumisesta huolimatta esim. ovia saanut avattua tai lukittua, webaston käyttö ei onnistunut (eikös se faceliftissä onnistu?) jne
#13
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
19.10.21 - klo:10:27
Kannattaa katsoa varalta synkronoinnin jälkeen että sielä sovelluksessa sekä itse autossa on samat ajastetut ajat... ...Ja juuri ne ajat mitä olet tarjkoittanut sinne laittaa.
#14
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.10.21 - klo:15:16
Ei voi olla kyllä tyytyväinen tähän Passatin sähkörangeen (vm 2018, sillä "pienemmällä akulla").
Ulkolämpötila 6 astetta niin auto ilmoittaa sähkörangeksi vain 35km. No, ajomatka 21km, ajoaika 33min ja jäljellä 4km.
toki minä sen ymmärrän että pakkasilla range laskee reilusti mutta on tämä näillä kelelillä aika naurettavaa, 21km ja rangea jäljellä 4km. Pieni pätkä 70km/h ja loput alle.

Vajaa vuosi liisaria jäljellä ja kovasti tuntuu siltä että pitää kokeilla jonkin muun merkin plugaria seuraavaksi. Ei tämä tien päälle ole jättänyt kertaakaan mutta ei käytännössä yhtään asiaa ole saaneet korjattua koko aikana mitä olen liikkeessä sanonut (entinen Laakkonen/nykyinen K-caara Tampere). Kruununa WeConnectin ajastettujen lähtöjen  toimimattomuus mitä maahantuojakin "muka" selvitteli, muutama kuukausi meni ja auto välillä huollossa, ei saaneet korjattua. Korjasin sitten itse kun ei konsernilla ole ilmeisesti varaa palkata pätevää henkilöstöä.

Kyllä odotin ehdottomasti enemmän 55kâ,¬ autolta (ja erityisesti että tarvittaessa huolto toimisi ja asiat laitettaisiin kuntoon).
#15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
24.09.21 - klo:12:13
Kysyinpä sitten tuosta we-connect palvelusta kun sopimus on päättynyt (vm 2018). Sain vastauksen jonka mukaansieltä ei tule ajo- eikä akkutietoja tms...
"Haluaisimme vielä varmistaa, että Security & Service Plus sekä
Guide & Inform -palvelupakettinne ovat umpeutuneet.
Sen sijaan Security & Service Basic -sopimuksenne on edelleen
voimassa.  Ajotiedot sekä akun hallinta, kuuluvat Security &
Service Plus -palvelupaketin toimintoihin."

Aika p***aa mielestäni tuollaisessa digiajan autossa että koko järjestelmästä tulee käyttökelvoton jos et jatka maksullista palvelua. Pitäkää tunkkinne :)
#16
Lainaus käyttäjältä: tsi06 - 19.09.21 - klo:18:34
Keskikonsolissa olevia näyttöjäkin taitaa olla aika monta erillaista, mikäs niistä on se jota kannattaa metsästää? Navin haluan siihen ehdottomasti.


Oma kokemukseni tuosta Navista, en maksaisi senttiäkään. Onhan se kätevä kun se on integroituna autossa ja saa sinne mittäristoon (digi) sen navin, mutta navigaattorina ylivoimaisesti surkein mitä itse olen käyttänyt. jos saa puhelimen kautta jaettua navin keskikonsoliin niin ottaisin itse mieluummin sen kuin maksaisin pelkästä navista lisähintaa.
#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
23.09.21 - klo:10:12
Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 18.09.21 - klo:12:50
1. Kännykkäsovelluksen toiminnoista joo valtaosa on maksumuurin takana ja lämmityksen ajastus on yksi niistä. Ilmaiseksi pystyy lähinnä katselemaan seuraavan huollon ajankohtaa, paljonko akussa on virtaa ja tankissa ainetta sekä kulutustietoja. Sähköisen esilämmityksen saa ajastettua päälle autosta, valikoista eManager tms. Mulla ei ole tiedossa, että onko jossain nappi käynnistyksen pistämiseksi päälle heti, vastaavasti kuin webaston kaukosäätimestä saisi heti pöhisemään. Itse menen eManageriin ilmastoinnin nappien menu-napin kautta, kun en muista mistä se tarkemmin löytyi ;D.
EDIT: Tuo muuten hauskasti ajastuksen jälkeen seuraavalla käynnistyksellä heittää soittimen näytölle rengaspainesäätönäytön, jos ei muista ajastuksen jälkeen laittaa vielä näkymää naville (tai ehkä radiokin kävisi, en ole kokeillut). Auton seuraava käyttäjä hieman säikähti, että onko kumi puhjennut ;D


Minulla kun tilaus on loppunut en näe enään kännykkäsovelluksella enkä netistä yhtään mitään tietoja autosta. Saan vain tiedon "Tämä online palvelu on umpautunut".

Onko varma tieto siis että sieltä pitäisi esim. kulutustietoja pystyä katselemaan?
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
08.09.21 - klo:11:19
Mulla ei ole jäätnyt kertaakaan niin etteikö olisi saanut piuhaa kiinni/irti suht ok. Mää tosin laittelen jotain silikoni spraytä noihin luukkuihin ja liittimiin silloin tällöin...
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
07.09.21 - klo:12:12
Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 07.09.21 - klo:07:19
Nii jos vaa virrat päällä niin silloin kuuluukin vikavalon palaa. Hybridi oculla jos liian nopeesti vetää vaihteen päälle sen jälkeen kun painanu starttinappulaa nii herjaa vaihteisto vikaa. Käynnistäminen pitää tehdä rauhassa jarru pohjassa ja odottaa että ready valo syttyy mittaristoon ja sitten vasta saa alkaa vaihdetta vaihtamaan.
Totta, tuo joskus kestää ärsyttävänkin kauan "käynnistyä".
Tuo kuva mikä liitteenä ainakin antaisi ymmärtää tästä olevan kysymys kun tuola "sähkömittarin" vasemmassa alakulmassa lukee  "OFF" - eli auto ei ole ns. käynnistynyt vielä.
#20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.08.21 - klo:11:38
Lainaus käyttäjältä: makelja - 26.08.21 - klo:10:52
Taitaa Passova viitata kaista-avustimeen. Sehän nykii vastaan jos ei käytä vilkkua kun vaihta kaistaa.
Aaaa, ok. Minulla kun ei sellaisia hienouksia ole :)
Kiitän valistuksesta
#21
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.08.21 - klo:09:00
Lainaus käyttäjältä: Passova - 26.08.21 - klo:08:24
vilikun käyttö kaistanvaihossa auttoi asiaan
????????
Minä käytän kyllä ohittaessa vilkkua ja se on koko ohituksen päällä. Ei nyt ihan auennut tämä juttu kun minulla ainakaan vilkun käyttö ei vaikuta kaasujalan asentoon millään tavalla :)
#22
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.08.21 - klo:16:26
Lainaus käyttäjältä: concorde - 25.08.21 - klo:14:59
Joo, saattaa siis olla, mutta aiemmassa aanelkussa valikoissa oli myös assistantin herkkyyden säätö vastaavalla tavalla. Toi mun kuvatus on siis myös autosta, jossa DLA:ta ei ole, mutta onko valikoissa lisää optioita, kun DLA on?

VCDS:llä varmaan viimestään saa muutettua?

Tuollainen vastaava säätö löytyy ja minulla on valittuna "aikaisin". Olen myös siinä ymmärryksessä että tuo vaikuttaa siihen milloin auton "oikeat" ajovalot kytkeytyvät automaattisesti päälle kun alkaa hämärtää.
En valikosta ainakaan itse ole löytänyt DLA sopivaa valintaa.
Auto on liisari niin en tiedä viitsiikö alkaa itse VCDS säätelemään, sopiva laitteistokin pitäisi kyllä olla olemassa... Tietty voisi kysyä jos tulee huoltoon vielä asiaa että saisko ne sielä tuota herkemmälle...
#23
Lainaus käyttäjältä: Arde - 23.08.21 - klo:10:05
Olenko nyt ihan väärässä mutta onko missään autossa "toimivaa" navia, kuulopuheiden perusteella autojen navien käyttö/kartat tulee huomattavasti esim. puhelimien navien perässä, itselläni ei ole enkä ilmeisesti ole jäänyt mistään paitsi  ;)

En nyt tarkkaan tiedä missä kaveri ajelee mutta 320 hybrid BMW kartoista sanoo että Navi on toiminut hyvin.... (käsittääkseni sekä VW että BMW pohjautuvat HERE karttoihin...)
#24
Kyllä, Tampere-Rovaniemi-Tampere viikonloppuna ja menomatkalla totesin auton Navin täysin käyttökelvottomaksi. Onneksi oma muisti pelasi sen verran että en Navia uskonut vaan menin oman pään mukaan ja kytkin puhelimen Navin auton näytölle....
#25
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
23.08.21 - klo:09:36
Eilen Rovaniemi-Tampere, autossa aikalailla maksimikuorma kun neljä aikuista ja tavaratila kattoon asti täynnä tavaraa.
Sähkörange lähtiessä 0km, eli tyhjällä akulla lähdettiin. Reippaita ohituksia, usein GTE moodilla, nopeudet n. 10km/h yli rajoituisten. Auton ilmoittama keskikulutus 5,5l/100km.
Eniten eilen ärsytti tuon "dynamic light assistant" valosysteemin tosi, tosi myöhäinen pitkien sytytys. Keli oli sellainen että jokainen normaali ihminen olisi jo hyvän aikaa ajellut pitkillä ennenkuin tuo automatiikka osasi pitkät sytyttää.

Ja ainakin itsellä kyllä ohituksissa (GTE-moodissa), jos vetasee lutan pohjaan saa kyllä pitää ratista kiinni, aikamoista vetelyä. Ei edes näillä tehoilla enää tuo etuveto oikein toimi tuossa tilanteessa kun tiet on sen verta epätasaisia...

Loppui nyt tuo WeConnect sovelluksen käyttöoikeus. Enää ei saa sitten edes seisontalämmitystä/jäähdytystä päälle etänä, ei näe mitään kulutustietoja kuin auton näytöltä jne. Vaikka onkin tullut tuon kans mielikuva että mikään ei en'' yllätä niin tavallaan yllätys kuitenkin että kaikki ihan perustoiminnot on maksun takana...
No, en taida maksaa. Ei niinkään rahan takia vaan periaatteesta kun tuote toimii miten sattuu, asioiden korjaaminen totaalista paskaa jne. Yrittäisivät edes ihan oikeasti niin voisi jotain maksaakin...
#26
Herjaa tuosta koko Euroopan päivityksestä tosiaan tuli DiscoverCarellakin...
Pitää manuaalisesti latailla tuo Europe - Bundle 3. Sitä kun en tuolta DiscoverCaresta löytänyt (siis karttaa missä olisi pohjoismaat ja Viro, Latvia ja Liettua...
toivottavasti se sitten autossa toimii...
#27
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 02.08.21 - klo:18:32
Ei kai sinne kortille ole pakko koko euroopan karttoja tukkia?
Lataa pienemmän alueen, niin mahtuu  ::)

Esim Europe â€" Bundle 3 noin 6gb

Joskus tuolla Discover Carella kun päivitti "eri kartat" kuin mitä kortilla oli niin tuli herjaa väärästä kartasta autossa. No nyt asensin sinne sitten pienemmän kartan niin se toimi, tosin oli väärä bundle missä ei ollut Suomi mukana.... ...Kokeillaan nyt discover carella vielä tuota isoa karttaa ja jos ei onnistu niin sitten kokeillaan pienempää...
Jännä että DiscoverCarella päivityksen jälkeen joskus ohjelma lakkasi tunnistamasta korttia ja olen joutunut tekemään päivitykset käsin. Nyt päivitin kortin discoverCarella "muu kortti" osiossa, niin alkoi taas tunnistamaan VW kortiksi...
#28
kokeilinpa minäkin päivittää uutta karttaa Passat GTE 2018, Discover media MIB2.

Ei tullut autuas olo kun tuo helevatan kartta ei mahdu SD-kortille, ja käsittääkseni tuo toimii vain volokkarin omalla kortilla....

nimim. tietenkään ei ole enää vanha kartta tallessa...


#29
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
02.08.21 - klo:10:29
Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 01.08.21 - klo:11:22
Onkos muilla ollut ongelmia auton latauksen kanssa?

Käytössä siis vielä tuo mukana tullut väliaikaislaturi. Tehnyt nyt useampana iltana niin, että töpselin kun kytkee autoon, auto vilkauttaa semmosta puna-oranssia valoa ja sitten alkaa vihreä palamaan -> on lataavinaan. Laturissa valot vihreänä. Hetken päästä kun menee katsomaan on auto lopettanut latauksen ja laturin valot vilkkuvat punaisena.

Yleensä korjaantuu irroittamalla laturi seinästä ja autosta ja laittamalla takaisin. Nyt tosin eilen ei vielä kolmannellakaan kerralla ollut lähtenyt lataamaan, vaan oli about tunnin jälkeen lopettanut. Torstaina auto on menossa softapäivitykseen, niin pitää samalla mainita...

2018 vuosimallin GTE ja ongelmia laturin kanssa, nimenomaan tuon Schuko laturin. Tampereen Laakkosella/sittemmin K-Caarassa asiasta joka kerta asioidessani maininnut. Eka kerralla kuulemma mittasivat n. 100 euron edestä sitä laturia ja toimi ok. Nyt kesällä laitoin sähköpostia sinne kun neljällä latauskerralla olin saanut yhteensä 23km edestä sähköä ladattua autoon. Joka kerta paloi pari punaista valoa laturissa. Eivät ole vaivautuneet vastaamaan - ei yllätä taaskaan.

#30
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
08.07.21 - klo:02:45
Lainaus käyttäjältä: velim - 07.07.21 - klo:19:17
Joo, varaosanumero on tiedossa, on niin selvästi esillä konehuoneessa ja käytettyjä vastaavia saisi muutamalla satasella netin kautta tilattua, mutta ...

- mahtaavatko olla ehjiä, jos tilaa ulkomailta käytetyn varaosan, meneekö rahat hukkaan ???
- mahtaako kuitenkaan itse kannattaa alkaa vaihtaa, kun korkeajännitelaite ... ja lisäksi näyttää jähdytysvesi kiertävän laitteen kautta, tuo oman kuvionsa. Toki Laturi on hyvin esillä ja muutoin vaihdettavissa ...

Pitää miettiä tämä vaihtoehto ...

En tiedä mistä olet osaa katsonut mutta itse olen aika luottavaisin mielein esim. eBay tilannut osia eri laitteisiin, KUNHAN myyjällä on paljon palautteita ja positiivisia liki sata prosenttia. Kerran oli eBay ongelmia ettei tuotetta tullutkaan eikä myyjä vastannut yhteydenottoihin niin silloinkin PayPal palautti rahat kun olin sen kautta maksanut.
Esim. Tänä keväänä moottoripyörään tilannut käytettyjä osia Saksasta ja todella tyytyväinen olen ollut tuotteisiin. Mutta, aina kai siinä jonkinlainen riski on olemassa mutta sitä voi pikkuisen lieventää valitsemalla hyvän palautteen omaavan myyjän :)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy