A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 05.01.20 - klo:13:48
Jep, kyllä nuo Audin äänentoistojärjestelmät niin onnettomia on...

Jo ASS on Hifiä verrattuna tuohon meidän Subarun soittovehkeeseen  :)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Flat

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 05.01.20 - klo:13:48
Jep, kyllä nuo Audin äänentoistojärjestelmät niin onnettomia on...

Lienee enemmänkin kaikkien merkkien yleinen ongelma. Radion äänenlaatu tässä on parantunut selvästi. Aikaisemassa se oli tosi huono.
Välillä tosin auto ilmoittaa että radio käynnistyy , tjsp. Aikaisemmin radio kyllä meni heti käyntiin.


Lainaus käyttäjältä: Uti - 05.01.20 - klo:11:45
Tuo sisäänajo tarkoittaa paremminkin omien aivojen mukautumista kuin mekaanisten laitteiden sisäänajoa.
Uti

Ei nyt ihan , kyllä tuolla on totuusperääkin.  Jopa isot pojat ovat sitä mieltä.

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 05.01.20 - klo:13:50
Menee jo aika naurettavaks touhu... No, Liikkumisturva hoitaa!
Hoitaako liikkumisturva jos rengas puhkeaa ? Ei tullut edes mieleen....
Tosin olisi hieman nopsempaa ja mukavampaa vaihtaa tai paikata itse  rengas, kun odotella hinuria....

Muitakin huvittavia säästöjä huomattavissa. Ennen auton manuaali oli kunnon kangaskansiossa, nyt onnettomassa pahvikotelossa.
Kumimatot eivät myöskään kuulu enään hintaan. Eikä huomioliivit.

Matrixeja pääsin käyttämään eilen eka kertaa, oli positiivinen yllätys miten hyvin toimivat toimivat. Näinhän valojen pitäisi aina toimia!



Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.01.20 - klo:13:31
Nyt vasta tajusin että autossa ei ole edes tunkkia ja renkaan paikkaussarjaa vakiona. Vararenkaan puutteen jo tiesinkin, mutta luulin että paikkasarja löytyy ja tunkki. Hitto mitä säästöö....

Audin internet-sivujen mukaan renkaanpaikkaissarja on vakiovaruste. Ja outoahan olisi jättää se pois. Oletko varma että renkaanpaikkaussarja puuttuu?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Flat

Tunkkilonero oli tyhjä. Vararenkaan säilytyspaikkaankin nopsasti kurkkasin, mutta en huomannut mitään. Ok, subbarin takia sinne kurkkasin, voi olla että en huomannut jos sen siellä pitäisi olla. Ei olisi eka kerta jos silmät on puusta...

tpu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 05.01.20 - klo:21:44
Tunkkilonero oli tyhjä. Vararenkaan säilytyspaikkaankin nopsasti kurkkasin, mutta en huomannut mitään. Ok, subbarin takia sinne kurkkasin, voi olla että en huomannut jos sen siellä pitäisi olla. Ei olisi eka kerta jos silmät on puusta...
Vilkaisepa niihin sivulokeroihin jotka ovat sekä vasemmalla että oikealla. Omassani osa kamppeista oli noissa lokeroissa.

Mk233

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 05.01.20 - klo:08:47
Nopealla vilkaisulla en löytänyt sitä, että millä koneella Flat ja Mk233 auton tilasivat ja oliko quattrolla vai ilman?
35 TFSI 110kW tuli mulle, bensamoottorilla quattron hintaero on mielestäni aika huima.

Flat

Lainaus käyttäjältä: tpu - 05.01.20 - klo:23:28
Vilkaisepa niihin sivulokeroihin jotka ovat sekä vasemmalla että oikealla. Omassani osa kamppeista oli noissa lokeroissa.

Ei ollut siellä, mutta manuloista löytyi vihje. Ko tavarat sijaitsevat toisen kotelon sisällä. Vararengaskotelossahan on tuo akku ja MEHV:iin liittyvät lisäromut, ja niden päällä on sellainen muovikotelo. Kotelon irroittamalla paljaistui työkalut ja paikkausarja. Hyvin käteketty,  Audi 1- Flat 0.

RTFM. D'oh!

Mk233

Lainaus käyttäjältä: Flat - 06.01.20 - klo:10:11
Ei ollut siellä, mutta manuloista löytyi vihje. Ko tavarat sijaitsevat toisen kotelon sisällä. Vararengaskotelossahan on tuo akku ja MEHV:iin liittyvät lisäromut, ja niden päällä on sellainen muovikotelo. Kotelon irroittamalla paljaistui työkalut ja paikkausarja. Hyvin käteketty,  Audi 1- Flat 0.

RTFM. D'oh!
Oliko tunkkia?

tpu

Tunkki taitaa tulla mukana vain vararenkaan kanssa.

Flat

Ei. Tosin "rengas/pulttiavain" siellä oli, mutta mitä sillä on tarkoitus tehdä ilman tunkkia ?

Mk233

Sanottiinko sulle Flat jotain vinkkiä onlinepalvelujen ratkaisemiseksi. Mun auto höpisee jotain saksaksi kun yritin määrittää pääkäyttäjän...

tpu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 06.01.20 - klo:11:04
Ei. Tosin "rengas/pulttiavain" siellä oli, mutta mitä sillä on tarkoitus tehdä ilman tunkkia ?

Kiristää löystyneitä pultteja.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.01.20 - klo:10:23
MMI rullaa tietyissa tilanteissa ikävä. Onneksi biisien ja radiokanavien vaihto onnistuu vielä sillä äänenvoimakkuusrullalla keskikonsolissa.

Eli A4:stakin on rulla nyt poistettu. Sääli, omassa A3:ssa olen kovasti tykästynyt sen käyttöön. Mutta varmaan se lähtee kohta kolmosestakin.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 06.01.20 - klo:11:46
Sanottiinko sulle Flat jotain vinkkiä onlinepalvelujen ratkaisemiseksi. Mun auto höpisee jotain saksaksi kun yritin määrittää pääkäyttäjän...

Ei päästy edes sinne asti, autoa ei onnistuttu rekisteröimään, tjsp. Ei tullut edes PIN koodin asetuslikki postiin. Sanoivat vaan että soittele ensi viikolla ja yritetään uudestaan.
Nää Audin online systeemit ovat olleet jo useamman kuukauden ongelmissa, joten ei tuo yllättänyt. Saksan foorumilta olen lukenyt että ongelmia piisaa ja porukka aika tympääntynyt tähän, kun ratkaisua ei ole tullut kuukausiin...

Flat

Lainaus käyttäjältä: tpu - 06.01.20 - klo:14:58
Kiristää löystyneitä pultteja.

Niin joo , jos joku niitä kiristelee. Eipä ole tullut koskaan kiristeltyä muuten vaan, niin ei tullut heti mieleen,

tpu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 06.01.20 - klo:18:46
Ei päästy edes sinne asti, autoa ei onnistuttu rekisteröimään, tjsp. Ei tullut edes PIN koodin asetuslikki postiin. Sanoivat vaan että soittele ensi viikolla ja yritetään uudestaan.
Nää Audin online systeemit ovat olleet jo useamman kuukauden ongelmissa, joten ei tuo yllättänyt. Saksan foorumilta olen lukenyt että ongelmia piisaa ja porukka aika tympääntynyt tähän, kun ratkaisua ei ole tullut kuukausiin...

Itse tein tuon ekan kerran noin 4 vuotta sitten. Pääkäyttäjän tunnushan pitää luoda tuola MyAudi-palvelussa ensin ja se piti rekisteröidä jollakin muulla kuin ilmaissähköpostilla (itse käytin työpaikan postia). Eli oletko saanut tämän pääkäyttäjän tunnuksen luotua?

Tämän jälkeen vasta mennään autoon sisälle säätämään, eli lisäät sinne pääkäyttäjäksi tämän luomasi tunnuksen ja tässä vaiheessa tarvitsen avainnipusta sen raaputuspinnan alla olevan koodin.


Mk233

Täytyy kokeilla tätä. Itse yritin gmaililla. Kiitos.

Mk233

Kokeiltu, ei toimi.

Flat

Pääkäyttäjän rekisteröinti ei täälläkään mene läpi. Prkl näitä systeemeitä...

pikatsu

A4 gtron sai hinnat joulukuussa. Firman leasing politiikasta johtuen tämmöinen kiinnostaisi kun hintakin aika kohdallaan.
Suurin yllätys on, että bensatankki vain 7l! Käytännössä tarkoittaa kaasun tankausta 300-350km välein.
Tehdas webastoa ei saatavilla ja myyjäkään ei tiennyt, että voidaanko edes jälkiasenteisena asentaa.
Onko joku tähän tarkemmin tutustunut?


Arcca

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 08.01.20 - klo:13:54
A4 gtron sai hinnat joulukuussa. Firman leasing politiikasta johtuen tämmöinen kiinnostaisi kun hintakin aika kohdallaan.
Suurin yllätys on, että bensatankki vain 7l!

Oiskohan kuitenkin tuo lukema gallon:ia.
Ainakin tämä A4 gtron artikkelin mukaan on 6.6 gallonaa eli 25 litraa. Tosin tuo on edellisestä mallista:
http://cngeurope.com/power-from-gas-the-new-audi-a4-avant-g-tron/
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

pikatsu

kyllä se vain 7 litraa on. Uusien päästönormi rajoituksien takia.
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/a4/a4-avant-g-tron.html

tpu

Se oli aiemmin isompi, oisko ollut just sen about 20 litraa. Mutta nyt tosiaan on vain 7 litraa, jotta päästöt on saatu alemmas. A5 g-tronista kun kävin liikkeessä kyseleen, niin selvisi tämä.

VAGinalla

Aivan järjetöntä kehitystä tuokin, auton arkikäytön näkökulmasta. "Webasto ei lämmitä moottoria veropäästöjen takia" on samaa järjettömyyttä.

tpu

Tänään oli päivittynyt A4 faceliftin hinnastoon Comfort-edition. Hinta vajaa 200 euroa kalliimpi, mutta mukana tulee Comfort-paketti (seisontalämmitys, vetokoukku ja äänieristelasit).

Popovice

Onko tosiaan niin että tähän viimeisimpään A4 koppaan ei ole suunnitteilla plugaria missään vaiheessa? Tämä ainakin omalta osaltani torppaa melko tarkkaan kyseisen mallin seuraavan autonvaihdon yhteydessä vaikka muuten ihan kiinnostavalta peliltä vaikuttaakin :-\.

Liuhu

Hei, onko muilla ollut ongelmia lämmitettävien sivupeilien kanssa? Tänään kun täällä etelässäkin oli vähän pakkasta ollut yöllä ja auto vähän jäässä niin ei koko työmatkani aikana (n. 20min moottoriteitä) ainakaan kuljettajan puolen peili sulanut yhtään, vaikka peilinamiska oli sulatusasennossa ja ajotietokonekin näytti että kuluttaa polttoainetta. Matkustajan puolen peilistä en osaa sanoa kun oli sulana mielestäni jo lähtiessä. Onko ideoita miten lähteä asiaa tutkimaan/korjaamaan? Auto on ostettu puoli vuotta sitten niin periaatteessa menee kyllä myyjänkin piikkiin mutta jos tähän on joku quick fix tai käyttäjävika niin mielelläni kuulisin ettei tarvitse myyjän kanssa neuvottelemaan korjauskustannuksista...  :)

Mk233

Nyt saatiin onlinepalvelut pelittämään. My audi sovelluksen kautta tapahtuva tunnistautuminen täytyi ainakin mun kohdalla tehdä myyjän kautta. Sovelluksen tunnistautumiskohtaan vaihda sähköpostitunnistautuminen toiseen vaihtoehtoon (Myyjä) tai jotain vastaavaa.Itse olin samanaikaisesti puhelimessa myyjän kanssa ja hän vahvisti minut pääkäyttäjäksi.

JJKR

Lainaus käyttäjältä: Liuhu - 10.01.20 - klo:09:43
Hei, onko muilla ollut ongelmia lämmitettävien sivupeilien kanssa? Tänään kun täällä etelässäkin oli vähän pakkasta ollut yöllä ja auto vähän jäässä niin ei koko työmatkani aikana (n. 20min moottoriteitä) ainakaan kuljettajan puolen peili sulanut yhtään, vaikka peilinamiska oli sulatusasennossa ja ajotietokonekin näytti että kuluttaa polttoainetta. Matkustajan puolen peilistä en osaa sanoa kun oli sulana mielestäni jo lähtiessä. Onko ideoita miten lähteä asiaa tutkimaan/korjaamaan? Auto on ostettu puoli vuotta sitten niin periaatteessa menee kyllä myyjänkin piikkiin mutta jos tähän on joku quick fix tai käyttäjävika niin mielelläni kuulisin ettei tarvitse myyjän kanssa neuvottelemaan korjauskustannuksista...  :)

Minun autoon vaihdettiin viime kesän vuosihuollossa kuskin peililasi. Homma meni takuuseen, vaikka autolla oli tuolloin ikää 3 vuotta. Lämmitysvastus oli sanonut itsensä irti.

A4/B9 (2017) LOQ Sedan, 2.0 TDI 140kW quattro S-tronic, Ibisweiss

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: VAGinalla - 09.01.20 - klo:08:35
Aivan järjetöntä kehitystä tuokin, auton arkikäytön näkökulmasta. "Webasto ei lämmitä moottoria veropäästöjen takia" on samaa järjettömyyttä.

Tämän asian ympärillä oli jo epätietoisuutta 2016, mutta silloin saatiin tehdas eberi koodattua moottoria lämmittämään. Siinä tehdas eberin myynti loppuu kyl näillä main jos se ei enää moottoria lämmitä.

Lainaus käyttäjältä: JJKR - 10.01.20 - klo:12:27
Minun autoon vaihdettiin viime kesän vuosihuollossa kuskin peililasi. Homma meni takuuseen, vaikka autolla oli tuolloin ikää 3 vuotta. Lämmitysvastus oli sanonut itsensä irti.



Meillä myös kuskinpeilin lämmitys "epäkunnossa" Lämpenee sieltä täältä. Taitaa ollakkin ns. tyyppivika.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy