A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Flat

Onkos muuten kukaan aktivoinnut liikennemerkkitunnistusta autoonsa jälkikäteen ?

(jotain rajoitteita listattu, että onnistuu)


https://www.k-electronic-shop.de/AUDI/AUDI-A4/AUDI-A4-8W-B9/AUDI-A4-B9-8W-Freischaltung-der-Verkehrszeichenerkennung-VZE-Tempolimitanzeige.html

ptme

Olen ohjelmoinut sillä Kufatec (tjsp) palikalla, toimii erinomaisesti,
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Flat

#4472
Tulipa tästä kuvasta mieleen , että missähän kunnossa tuo pianolakattu pinta on hetken käytön jälkeen. Ainakin itselläni on (paha)tapa laittaa tuolle tasolle esineitä aika huolettomasti.
Mukavasti näkyy kaikki naarmut tuossa pinnassa. Nyt varsinkin kun tuo MMI nappula on kadonnut ja tilalla tuo kotelo kansineen, niin tuo on kyllä niin hyvä taso laittaa vaikka avaimet /puhelin tuohon heilumaan. Pitää varmaan opetella uusille tavoille...




ilmeisesti tuohon kiiltolistapaketiin kuuluu myös ovien somisteiden ja katon keskikonsolin pianolakatut pinnat.

Tuolta "videolta" näkyy yksityiskohtia aika mukavasti
https://www.youtube.com/watch?v=qCgtraXuLAk

TLU13

#4473
En ymmärrä miksi b8 mallissa ollut avainpaikka piti poistaa. Vaikka onkin keyless go, ei avainnippua tule taskussa pidettyä kun se (nippu) on liian iso. Nyt avaimet pyörii milloin missäkin naarmuttamassa tai muuten vaan kateissa. Toinen teknisen etumatkan ihmetys on polttoainekorkki, jonka monet muut merkit ovat integroineet luukkuun jo vuosikausia sitten. Etenkin dieselmalleissa korkki on aina enemmän ja vähemmän öljyinen, eikä siihen käsiään mielellään sotkisi. Vai kuuluuko audi tankata palveluasemalla.. 8)
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.09.19 - klo:06:10
Tulipa tästä kuvasta mieleen , että missähän kunnossa tuo pianolakattu pinta on hetken käytön jälkeen. Ainakin itselläni on (paha)tapa laittaa tuolle tasolle esineitä aika huolettomasti.


No aivan karseassa kunnossahan se tulee olemaan. Pianolakattu musta pinta on kyllä yksi ihmiskunnan saatanallisimpia keksintöjä, ja monessa automerkissä ja -mallissa sen välttäminen voi olla mahdotonta. Sehän naarmuttuu jo pelkästään siitä, että sitä katsoo vähän terävämmin. Sen verran tarkka ja nipo olen itse, että oma mielenterveys ei mitenkään kestäisi pianolakattuja pintoja, varsinkaan jos ne on alueella, jossa on suuri naarmuuntumisen vaara. Ja tuo keskikonsolihan on just semmoinen. Jos ei olisi vaihtoehtoja, niin varmaan tulisi käytettyä auto hyvällä teipparilla, joka laittaisi siihen läpinäkyvän suojateipin. Tai voisihan sen teipata jollain tekstuuritepilläkin, jonka kuvio peittää naarmut ja nirhaumat hyvin. Niistä saa asiantuntevissa käsissä hämmästyttävän hienoja.

Eikä sekään paljon naurata, jos pianolakatun mustan vaihtoehdot lisävarustelistalla on jotain tunkkaisia puupaneeleja tai halvan näköinen alumiini, joka tosin sekin on parempi vaihtoehto. Saisivat tarjota edes hiilikuidun vaihtoehtona niille, jotka haluavat vähän sporttisemman sisustuksen myös muihin kuin S- ja RS-malleihin.

M_M

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 25.09.19 - klo:09:09
Etenkin dieselmalleissa korkki on aina enemmän ja vähemmän öljyinen

Miksi? Ei mulla ole korkki likaantunut sen enempää diesel-Skodassa kuin bensiini-Audissakaan.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Flat

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 25.09.19 - klo:09:47
Muuten tuon FL:n keulamaski on karseen näköinen samoin nuo metallin väriset alasoikiot. Tylsältä vaikuttaa pitäisi kai auton keulassa olla muutakin kuin pirunmoinen suuri reikä maskissa. Alasoikiosta tulee kyllä mieleen jonkin halppismallin FL. ???

Hieman samaa mieltä asiasta, vaikka soikiot onkin tulossa :).
Mutta..... Audia on haukuttu yltiökonservatiivisesta lähestymistavasta niin kauan kuin muistan ja joka Essolla on mutistu, että eivät ne siellä uskalla ikinä mitään kokeilla, samalla vanhalla muotilla vuodesta toiseen. Ja nyt sitten kun rohkeasti kokeilevat jotain, niin sama porukka toteaa, että persiilleen meni ja vanha oli parempi.

Uusi RS6 taidettiin lytätä maanrakooon myös, koska oli kuulemma liian radikaalia ja bligbliggiä. Itse sanoisin että hemmetin hieno luomus .
https://www.audi.de/content/dam/nemo/models/a6/rs-6-avant/my-2020/1920x1080-inline-media-gallery/1920x1080-default-gallery-ARS6_191002.jpg?downsize=1920px:*
https://www.audi.de/content/dam/nemo/models/a6/rs-6-avant/my-2020/1920x1080-inline-media-gallery/1920x1080-ARS6_191008.jpg?downsize=1920px:*

Lainaa
Eikä sekään paljon naurata, jos pianolakatun mustan vaihtoehdot lisävarustelistalla on jotain tunkkaisia puupaneeleja tai halvan näköinen alumiini, joka tosin sekin on parempi vaihtoehto. Saisivat tarjota edes hiilikuidun vaihtoehtona niille, jotka haluavat vähän sporttisemman sisustuksen myös muihin kuin S- ja RS-malleihin.

Listathan saa hiilikuituna halutessaan, mutta tuohon pianolakattuun pintaan ei taida olla vaihtoehtoja muuta kuin perusversio eli "mattamusta", joka ei taida sitten taas ola saatavilla S-linen kanssa

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.09.19 - klo:10:13

Uusi RS6 taidettiin lytätä maanrakooon myös, koska oli kuulemma liian radikaalia ja bligbliggiä. Itse sanoisin että hemmetin hieno luomus .

Omaan silmään uusi RS6 on todella, todella hieno poislukien peräpään alumiinilista, joka nousee omaan makuun aivan liian korkealle pakoputkenpäiden yläpuolella ja tekee autosta korkean ja SUV-maisen. Maltillisempi korotus esim. RS5:n tyyliin olisi ollut parempi. Pitäisi ehkä ottaa mustalla optiikalla tuon takia, vaikka noin muutoin se mielestäni piilottaa liikaa peräpään alaosan muotoja. Jos ottaa auton sopivalla värillä, niin sitten se musta pakettikin toki näyttää hyvältä.

Lainaa
Listathan saa hiilikuituna halutessaan, mutta tuohon pianolakattuun pintaan ei taida olla vaihtoehtoja muuta kuin perusversio eli "mattamusta", joka ei taida sitten taas ola saatavilla S-linen kanssa

Ahaa. Siis ihan perus-A4:ään saa hiilikuitulistat? No tuo on parannus. Ennenhän noita ei saanut lainkaan, ellei ottanut S/RS-mallia. Tosin tuossa on toki yksi hyvä syy tilata vaikka se uusi RS6, niin saa samalla hiilikuitua ihan minne vaan haluaa  :D

Flat

#4478
Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 25.09.19 - klo:10:59

Ahaa. Siis ihan perus-A4:ään saa hiilikuitulistat? No tuo on parannus. Ennenhän noita ei saanut lainkaan, ellei ottanut S/RS-mallia. Tosin tuossa on toki yksi hyvä syy tilata vaikka se uusi RS6, niin saa samalla hiilikuitua ihan minne vaan haluaa  :D

Juu, saa hiilikuitua ihan perus neloseen, mutta lompakko pitää olla kunnossa....siis oikeasti


Ja aikaisemmissa keskusteluissa taitaa mennä hieman sekaisin pianolakatut somistelistat ja tuon keskikonsolin pianolakatut pinnat. Ovat eri asia. Jälkimmäine tulee S-line sisäpaketin mukana ja ensimmäinen on erillinen lisävaruste.




PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.09.19 - klo:11:17
Juu, saa hiilikuitua ihan perus neloseen, mutta lompakko pitää olla kunnossa....

Kappas, asiaa! Audi on nyt selvästi tuomassa perusmallistoon sporttisempia elementtejä. Ja faceliftiinhän saa ensimmäistä kertaa etumaskin hunajakennona, mikä on aina ennen ollut pelkästään RS-mallien ominaisuus. Tuon voi kyllä nähdä niinkin, että tuo tehdään vähän RS-mallisarjan laimentamisen kustannuksella, mutta lienee halpa keino tuoda faceliftiin lisää tuoreutta ja sporttisuutta. Ennen noilla s line -paketeilla saatiin auto näyttämään enemmän S-sarjalaiselta mutta se ei enää ilmeisesti riitä.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: M_M - 25.09.19 - klo:10:10
Miksi? Ei mulla ole korkki likaantunut sen enempää diesel-Skodassa kuin bensiini-Audissakaan.  ???
Tätä itekki ihmettelen, en oo huomannu eroo bensa-autoo  ::)

välkky

Lainaus käyttäjältä: M_M - 25.09.19 - klo:10:10
Miksi? Ei mulla ole korkki likaantunut sen enempää diesel-Skodassa kuin bensiini-Audissakaan.  ???

Eipä täälläkään kummassakaan dieselissä ole korkki päälypuolelta likainen/polttoaineessa. Enemmänkin saa varoa joidenkin asemien pistooleita...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

TLU13

Lainaus käyttäjältä: välkky - 25.09.19 - klo:15:02
Eipä täälläkään kummassakaan dieselissä ole korkki päälypuolelta likainen/polttoaineessa. Enemmänkin saa varoa joidenkin asemien pistooleita...

No, ei nyt varsinaisesti öljyinen, mutta kyllä sen huomaa käsissä kun on koskenut. Diesel pistoolit toki pahempia. Korkki on silti kömpelö ja vanhanaikainen.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Arcca

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 25.09.19 - klo:09:09
En ymmärrä miksi b8 mallissa ollut avainpaikka piti poistaa. 

Hmmm, onhan siinä keskikonsolin oikeassa reunassa sellainen kapea lyhyt lokero, jonka olen ajatellut olevan mahdollisesti juuri avainta varten. Ainakin pidän siinä auton avainta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

mi16

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 25.09.19 - klo:17:11
No, ei nyt varsinaisesti öljyinen, mutta kyllä sen huomaa käsissä kun on koskenut. Diesel pistoolit toki pahempia. Korkki on silti kömpelö ja vanhanaikainen.

Olisko erillinen korkki varmemmin vesitiivis?

Flat

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 25.09.19 - klo:09:47
Muuten tuon FL:n keulamaski on karseen näköinen samoin nuo metallin väriset alasoikiot. Tylsältä vaikuttaa pitäisi kai auton keulassa olla muutakin kuin pirunmoinen suuri reikä maskissa. Alasoikiosta tulee kyllä mieleen jonkin halppismallin FL. ???

Tästä se ajatus sitten lähti....
Itse asiassa noille soikioille voisi tehdä jotain, osittainen teippaus/maalaus kiiltävän mustaksi voisi tehdä niille ihmeitä. Itse en ihan sille black optics linjallekkaan lämpene, sillä sillä siinä menee vähän koko idea hukaan, kun kaikki on mustaa. Tässä 30 sek "photoshoppauksen" tulos.

Vaikka nyt itse sanonkin tuosta voisi itse asiassa tulla ihan hieno ja uniikki.



Flat

Itse olen tuota kutsunut tuota aina katiskaverkoksi. Ja olen ihmetellyt samaa, että mikä katiskaverkossa on niin sporttista ? Tai sitten katiskat ovet ylipäätään ovat sporttisia, emmekä ole sitä aikaisemmin tiedostaneet. Juu, katiskaverkko on aika yleistä nykypirsseissä , eikä se aina kovin kaunista ole. Ei myöskään tässä tapauksessa.

Ritzenhoff

samaa mieltä noista alhaalla olevista kahdesta alumiinin värisestä soikiosta, aivan hirveän näköiset. vaikka olisivat black paketilla niin rumat päälle liimatun näköiset jotka pilaavat keulan. aika monessa uudessa audissa on nykyään tuollaiset. ei hyvä. autoja tuskin saa ilman niitä tilattua vaikka näyttää siltä että ne on kännissä kaksipuolisella teipillä isketty muoviin kiinni.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Flat

Oli tuosta pianolakatusta pinnasta puhe aikaisemmin, vaikkakin se on arka, mutta aika karu on kyllä vakio toteutuskin, nyt kun MMI nappula on pois, ja tilalla "karu monttu"









Flat

#4489
Tuossa tuoreet tyypit neloseen brittiläisittäin. Itse kiinnosti lähinnä siinä mielessä, että daytona gray + s-line autot ovat olleet harvassa näissä "testeissä". Ei tuo nyt ihan hirvee ole, itse asiassa noi kauheet soikiot eivät ihan niin hirveesti hyppää silmille, kuin jossain kuvissa. Muuten ihan perus pällistelyä & ihmettelyä kyseiseltä herralta.

https://www.youtube.com/watch?v=UcICpd1mPIs

Vai voiko tästä ilmeestä päätellä jotain ? Ã,,ijä taitaa ihmettellä sitä näyttöä ?


Ja missä MMI nappula ?


Popovice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.10.19 - klo:20:12
Tuossa tuoreet tyypit neloseen brittiläisittäin. Itse kiinnosti lähinnä siinä mielessä, että daytona gray + s-line autot ovat olleet harvassa näissä "testeissä". Ei tuo nyt ihan hirvee ole, itse asiassa noi kauheet soikiot eivät ihan niin hirveesti hyppää silmille, kuin jossain kuvissa. Muuten ihan perus pällistelyä & ihmettelyä kyseiseltä herralta.
Eihän tuo lopulta niin pahalta näytä ainakaan tuon värisenä ja voisin jopa harkita seuraavaksi pirssiksi jos olisi jotain järkevää plugari-/sähkövoimalinjaa tarjolla. On se kyllä perin outoa että Audi on niin jälkijunassa näiden modernimpien voimalinjojen kanssa kun muun muassa Skodaan on pikku hiljaa tulossa sähköä jossain muodossa lähes koko mallistoon :-[.

TLU13

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 02.10.19 - klo:15:01
On se kyllä perin outoa että Audi on niin jälkijunassa näiden modernimpien voimalinjojen kanssa kun muun muassa Skodaan on pikku hiljaa tulossa sähköä jossain muodossa lähes koko mallistoon :-[.

Se on teknistä etumatkaa
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Flat

kovasti on RS4 perusnelosen näköinen, miksi ei ole RS6:n räväkkyyttä?

https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a4/rs-4-avant.html




b1mpo

Tuleepa jotenkin etäisesti noista kuvista mieleen uusi focus.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Flat - 02.10.19 - klo:20:33
kovasti on RS4 perusnelosen näköinen, miksi ei ole RS6:n räväkkyyttä?

Koska se on pelkkä facelift, joten rahaa on annettu uudistukseen sen verran, että on saatu tehtyä aavistuksen erilainen etumaski ja vaihdettua pari tuumaa suurempi infotainment-näyttö. Pihi saksalainen ei turhaa törsäile.

Ja kun hunajakennomaskikin on valutettu karvalakkimalleihin ja OPF:llä viety loputkin pakoäänet, niin eipä tuosta pahemmin pöksyt kastu. RS6:n näkeminen sentään vähän lirautti.

Flat

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 02.10.19 - klo:21:25
Koska se on pelkkä facelift, joten rahaa on annettu uudistukseen sen verran, että on saatu tehtyä aavistuksen erilainen etumaski ja vaihdettua pari tuumaa suurempi infotainment-näyttö. Pihi saksalainen ei turhaa törsäile.

Ja kun hunajakennomaskikin on valutettu karvalakkimalleihin ja OPF:llä viety loputkin pakoäänet, niin eipä tuosta pahemmin pöksyt kastu. RS6:n näkeminen sentään vähän lirautti.

Aika marginaaliset ovat ulkoiset erot, peräpäästä nyt lähinnä tunnistaa pakoputkien ansiosta. Tosin perusnelosessakin on ne jättimäiset feikkitöttöröt, joten joku jopa satta lulla sitäkin joksikin oikeaksi menopeliksi. Onkos edes lokasuojien kaaria yhtään venytetty ulospäin, ei taida ?

Flat

Jos olisivat saman väriset ja samoilla vanteilla, niin eroa olis tosiaan vaikea huomata.









RS:ssä muuten vanhat peltien pokkaukset sivuprofiilissa ?

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Flat - 03.10.19 - klo:06:41
Aika marginaaliset ovat ulkoiset erot, peräpäästä nyt lähinnä tunnistaa pakoputkien ansiosta. Tosin perusnelosessakin on ne jättimäiset feikkitöttöröt, joten joku jopa satta lulla sitäkin joksikin oikeaksi menopeliksi. Onkos edes lokasuojien kaaria yhtään venytetty ulospäin, ei taida ?

Jep, erot pre-faceliftiin on mitättömät. Peräpäässä en huomaa äkkiä katsottuna mitään muuta eroa kuin uudet takavalot. Etupuskuria on muokattu ihan aavistuksen ja etumaskin yläosan ja konepellin etuosan väliin on leikattu tuo sportti-viiru. Ja etuvalot uusiksi. Lokareihin tai muihin pelteihin ei ole koskettu lainkaan. Selkeästi suurin muutos on täysin uusi infotainment-puoli. Harmi vaan, että kojelautaa ei raaskittu pistää uusiksi. Niin hyvä kuin tuo uusi infotainment on, pistää tuo uusi, iso näyttö silmään entistäkin pahemmin siitä kojelaudan päältä. Mutta sillä mennään, ei voi mitään.

Espoon Audi Centerissä on muuten uusi A4 s line -paketilla Daytona-harmaana, mikäli oikein muistan. Mustakin siellä on mutta ilman s linea.




Flat

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 03.10.19 - klo:07:27
Espoon Audi Centerissä on muuten uusi A4 s line -paketilla Daytona-harmaana, mikäli oikein muistan. Mustakin siellä on mutta ilman s linea.

oliko black optics  vai ilman ?

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Flat - 03.10.19 - klo:07:53
oliko black optics  vai ilman ?

Ilman, alumiinilistoilla oli hän.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy