A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

tpu

9 kk kohdalla alkoi minulla jo herjata, että pitäisi avaimen patteri vaihtaa.

rami

Oon ihmetellyt tuota kolinaa mikää kuuluu kuopissa tuolta auton takapäästä. Kolina välittyy runkoon keljusti. Kolinan aiheuttajakin löytyi. Tuo tunkki joka on tuolla vararenkaan vieressä muovikotelossa aiheuttaa kolinaa.
Tunkki näyttää olevan tehtaanjäljiltä kiinnitetty sellaisella onnettomalla "Marttakerholaisten" lettinauhalla jossa on muoviklipsi joka löystyy ajan mittaan ja tunkki alkaa kolista. Melkonen älyväläys. Olisiko edes kiinnityslenkki voinut olla jämerä kumilenkki?
Paksua vaahtokumia alle.

AP

Tuli luettua tämäkin topikki kokonaisuudessaan läpi. Melkoista itkuvirttä tuntuu olevan.. No, jokatapauksessa oma tilaus on sisässä, saa nähdä minkälaisen vikapesän tehtaalta toimittavat. No, takuu laskee hieman verenpainetta.

Tilauksessa seuraavaa:

A4 Avant Busines comfort line edition 2.0tdiQ ja Stronic

-Tango Red
-Kommunikaatiopaketti
-Matrix ledit
-Led sisävalopaketti
-Musta sisäkatto
-Flat bottom ratti
-Peruutuskamera (tämä lisättiin jälkikäteen ja muutti tuotantoviikon joulukuulta tammikuulle)

-B&O vielä yritetään lisätä (Edellisissäkin autoissa on ollut parhaat popit mitä saa niin alkoi pelottaa tuon poisjättö)

Mukavia olisi ollut vielä adaptiivivakkari, Sline sisäpaketti ja Keyless go mutta priorisointia oli tehtävä. Olisi se 2.0tfsi konekkin ollut kiva mutta hintalisä tolkuton..

A4 2.0TdiQ avant 2018

optilab

Lainaus käyttäjältä: AP - 23.11.17 - klo:17:22
Tuli luettua tämäkin topikki kokonaisuudessaan läpi. Melkoista itkuvirttä tuntuu olevan.. No, jokatapauksessa oma tilaus on sisässä, saa nähdä minkälaisen vikapesän tehtaalta toimittavat. No, takuu laskee hieman verenpainetta.

Tilauksessa seuraavaa:

A4 Avant Busines comfort line edition 2.0tdiQ ja Stronic

-Tango Red
-Kommunikaatiopaketti
-Matrix ledit
-Led sisävalopaketti
-Musta sisäkatto
-Flat bottom ratti
-Peruutuskamera (tämä lisättiin jälkikäteen ja muutti tuotantoviikon joulukuulta tammikuulle)

-B&O vielä yritetään lisätä (Edellisissäkin autoissa on ollut parhaat popit mitä saa niin alkoi pelottaa tuon poisjättö)

Mukavia olisi ollut vielä adaptiivivakkari, Sline sisäpaketti ja Keyless go mutta priorisointia oli tehtävä. Olisi se 2.0tfsi konekkin ollut kiva mutta hintalisä tolkuton..

Onneksi olkoon, komea paketti tulossa. Erityisesti annoskateutta antaa valitsemasi väri. Punainen varmasti sopii tähän.
Valittajathan nousevat aina esiin kovemmalla metelillä... Itselläni ei ole vastaavasta kuljettimesta mitään valittamista, kun saivat alun puuttuneen vakkarin asennettua ja tästäkin sai lahjakortin pahaa mieltä parantamaan.
Voimalinjaankin voit olla tyytyväinen, kun tässä sentään saa vielä jatkuvan nelivedon (Torsen), bensamallin Ultraquattron sijaan. Alkuun sai bensaankin, mutta nyt siihen laitetaan kaiketi kulutuksen ehdoilla tuo ekonelikko.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

AP

#3814
Lainaus käyttäjältä: optilab - 23.11.17 - klo:17:43
Onneksi olkoon, komea paketti tulossa. Erityisesti annoskateutta antaa valitsemasi väri. Punainen varmasti sopii tähän.
Valittajathan nousevat aina esiin kovemmalla metelillä... Itselläni ei ole vastaavasta kuljettimesta mitään valittamista, kun saivat alun puuttuneen vakkarin asennettua ja tästäkin sai lahjakortin pahaa mieltä parantamaan.
Voimalinjaankin voit olla tyytyväinen, kun tässä sentään saa vielä jatkuvan nelivedon (Torsen), bensamallin Ultraquattron sijaan. Alkuun sai bensaankin, mutta nyt siihen laitetaan kaiketi kulutuksen ehdoilla tuo ekonelikko.

Kiitos! Alkuun piti tulla valkoinen mustaoptiikalla, mutta valkoisia tuntuu olevan niin paljon että tiputin mustaoptiikan pois ja väriksi punaisen. Tuo Tango ei hirveän "metallinen" taida olla, hyvin lähellä peruspunaista mutta saa kelvata kun Misanoa ei saa järkevään hintaan. Tähän asti kaikki autot olleet mustia tai harmaan eri sävyjä, joten vaihtelua harmauteen. Toivottavasti tuo tulee tehtaalta Torsenilla, etteivät ole kaikessa hiljaisuudessa muuttaneet tätäkin jo Ultraksi  :)


Tämä kuva sai vakuuttumaan punaisen värin toimivuudesta B9 avanttiin:



A4 2.0TdiQ avant 2018

jlindstrom

Hieno paketti AP:lle tulossa.

Tuosta valitusvirrestä voin kommentoida, kun ajelen samalla voimalinjalla... auton suurin puute on puutteiden puute. A4 tuolla voimalinjalla ja sopivalla varustekasalla on niin tasaisen hyvä kaikessa, että se tuntuu jopa tylsältä. Auto tekee tasaisen pyytettömästi kaiken mitä siltä pyydät, tarvittaessa myös liikkuu nopeasti - mutta sekin herraskaiseen tyyliin.

Keppivaihteisto ja pumpparin tehoisku ahtimen lähtiessä mukaan olisi jopa kaivattua ja toisi autoon vähän särmää 🤪

V-O

Hieno väri on kyllä minunkin mielestä!! Valkoisia ja tummia on hiukan liikaa, joten mukava että saadaan liikenteeseen lisää näitä "urheilukartanoautoja"  ;)

Tuohon vielä tummat lasit ja vaaleaa nahkaa, nin voisin luulla omaksi  :)

Täysin epärelevantti kommentti: tässä kuvassa muuten näkee hyvin miten kattolinja painuu tosi alas auton takana. Ei saa suksiboksia asennettua sopivasti...

Ohikulkija

Mikä kummajainen tämä 120 kW 2.0 DTI DETB kone oikein on? Jos esim. hakee jotakin lisävarusteita, niin valikoista ei löydy kyseistä konetta!

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 28.11.17 - klo:10:26
Mikä kummajainen tämä 120 kW 2.0 DTI DETB kone oikein on? Jos esim. hakee jotakin lisävarusteita, niin valikoista ei löydy kyseistä konetta!

Ovat varmaan laittaneet autoon Opelin Diesel koneen..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

rami

Olisihan se Opelin diesel parempi kun ei jysäytä jäitä mottiin.
VG disut veteli jääpalikoita sisäänsä ja moottorivauriot olivat selviä juttuja.
Itsellä 1.9 TDI jymähti hiljaisessa vauhdissa kuin seinään, motti sammui kun löi jäät sisälle.
Koneeseen ei tullut vaurioita ,mutta tuskin se hyvää siitä tykkäsi.

Dis

Onko nyt niin että perus torsenia ei enää saa?

optilab

Lainaus käyttäjältä: Dis - 04.12.17 - klo:00:25
Onko nyt niin että perus torsenia ei enää saa?

Dieselin yhteyteen saa Torsenin. Bensassa QU.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

VR6

Niinhän siinä kävi että hyvin palvellut Leon ST FR 4Drive löysi uuden omistajan. Näin ollen paluu Audin rattiin tapahtui tänään, kun paikkakunnalta löytyi seuraava
Audi A4  sedan First Edition Business Sport
- 140 kw Tdi quattro
- 3/17 ja 14000km
- Tango Red

Ei mitään lisävaruste mässäilyjä mutta tärkeimmät minulle eli lämmitin, koukku, matrix ledit ja mieluisa väri  :) ja kivana lisänä kattoluukku
Bensakoneisiin oli tarkoitus siirtyä mutta tuo +10000e Audin kohdalla oli liikaa. Selvää oli myös että Torsen tekniikalla toteutettu nelikko on oltava kun Audiin päädyin.

Onhan tuo upea vehje ajaa. Autoon tutustumista ja vanne suunnittelua. Sekä pieniä muutoksia ulkonäköön, jotta autosta tulee täysin mieluinen omaan makuun  :)

batman14

Onkohan jotain uutta kampanjaa tulossa? Tuo syksyn Business S-line Comfort ei enää löydy hinnastosta www.audi.fi. Pelkkä lisävarustehinnasto ja Business normihinnasto. Milloin yleensä Land of quattro kamppikset ovat lähteneet käyntiin?

Flat

helmikuu on quattrokuu, eli varmaan tammikuussa alkaa jotain tarjouksia tippumaan......

batman14

Mitäköhän sieltä on tulossa. Oli tuo Comfort Business S-line kampanja jo aika hyvä kun siihen sisältyi webasto,vetokoukku S-line ulkopaketti yms. Muistaaksen Loq kampanjat ovat viime vuosina olleet aika hyviä, ja varsinkin kun kuulopuheiden mukaan Audin myynti sakkaa Suomessa ja maailmalla niin luulisi että ovat pakotettuja laittamaan kovia pakettitarjouksia.

a4b8

Onko näin että Audissa on neliveto, muut esim. 4-motionit on wannabe-nelivetoja? Itselle mahdollisesti tulossa 4-motion, "ilkeääkö" kutsua nelivedoksi?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 16.12.17 - klo:17:56
Mitäköhän sieltä on tulossa. Oli tuo Comfort Business S-line kampanja jo aika hyvä kun siihen sisältyi webasto,vetokoukku S-line ulkopaketti yms. Muistaaksen Loq kampanjat ovat viime vuosina olleet aika hyviä, ja varsinkin kun kuulopuheiden mukaan Audin myynti sakkaa Suomessa ja maailmalla niin luulisi että ovat pakotettuja laittamaan kovia pakettitarjouksia.
"Sakkaa Suomessa" Laatu alkaa olemaan hyvin ongelmallista. Samoin kun maahantuojan suhtautuminen jopa takuukorjauksiin.
10- tonnin halvemmalla saa samankokoisen ja takuuvarmemman kulkupelin. Tyhjää krääsää paketoidaan kamppiksiin. Olisi järkevämpää panostaa laatuun, että saataisiin auton peruspalikat kuntoon. Ohjaus, moottorit, voimansiirto jne... :-\

vasara

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 16.12.17 - klo:18:00
Onko näin että Audissa on neliveto, muut esim. 4-motionit on wannabe-nelivetoja? Itselle mahdollisesti tulossa 4-motion, "ilkeääkö" kutsua nelivedoksi?
Eikös nämä nelivedot ole nykyään aika samalla tavalla toteutettuja kaikissa.. eri nimillä vaan riippuen valmistajasta. Minusta esim haldex tyyppiset toimiikin hyvin.. sen mitä normiajelussa tarttee. Onko Audillakaan enää muuta kuin ultraa, haldexia yms.. joissain isommmissa malleissa saattaa vielä olla kruunu, joka sekään ei ole mekaaninen.
'Vanhan ajan' täysin mekaanisia nelivetoja.. onko enää yhdelläkään valmistajalla henkilöautoissa? Onkohan Subarulla manuaaliaskin kanssa vielä ns. oikea neliveto?.. jos on, niin taitaa olla viimeinen mohikaani.

Rauska

Mulla on vielä oikea neliveto ja en aivan heti vaihda ;-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

jlindstrom

Dieseleiden yhteydessä taitaa olla aina perinteinen neliveto, A4:ssa. Bensapuolella ultra valtaa tonttia.

th

Onkos tuo jossain selkeästi ilmaistu, missä mallissa ja moottorin yhteydessä tulee ultraquattro?
Normi A4:sen hinnastosta tuo ei ainakaan ilmennyt.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

optilab

Lainaus käyttäjältä: th - 18.12.17 - klo:12:14
Onkos tuo jossain selkeästi ilmaistu, missä mallissa ja moottorin yhteydessä tulee ultraquattro?
Normi A4:sen hinnastosta tuo ei ainakaan ilmennyt.

Löytyy Audin sivuilta ko. mallin esitteestä. On mainittu loppupäässä, missä eri konemallien tekniset tiedot.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

mattinen

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 16.12.17 - klo:17:56
Muistaaksen Loq kampanjat ovat viime vuosina olleet aika hyviä, ja varsinkin kun kuulopuheiden mukaan Audin myynti sakkaa Suomessa ja maailmalla niin luulisi että ovat pakotettuja laittamaan kovia pakettitarjouksia.
Kuulopuheiden osalta kannattaa aina ottaa huomioon se mahdollisuus, että ne eivät pidä paikkaansa. Autoasioissa on liikkeellä monenlaista asiantuntijaa, jotka vahvalla rinta-äänellä ilmoittavat asioiden olevan näin ja näin. Kun näiltä tietäjiltä sitten kysyy, mihin heidän näkemyksensä perustuvat, eivät he vastaa. Tai jos vastaavat, on vastaus luokkaa "minä tiedän".

Audin myynnin kehitykseen voi tutustua esimerkiksi täällä. Linkin takaa löytyy mm. seuraava toteamus: "Audi European sales have risen steadily every year from 2009 to 2016. As a result, the brand has added almost 1,5 percentage point of  market share during the period." Tämän vuoden myyntiluvut ovat tiedossa lokakuulle asti, ja nekin osoittavat nousua vuoteen 2016 verrattuna.

Edellä sanottu ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö (myös) Audeissa voisi olla laatuongelmia. Ei ole kovinkaan pitkä aika siitä, kun Tekniikan Maailma julkaisi käyttäjä/omistajakyselyyn perustuvan tutkimuksensa automerkkien vioista. Audi A4 ei tässä vertailussa pärjännyt kovinkaan hyvin, ja lehti muistaakseni ihmetteli "lukuisten pikkuvikojen määrää premium-autossa" tms. Ainakaan toistaiseksi näitä vikoja ei kuitenkaan ole ollut niin paljon, että Audin myynti ainakaan maailmalla "sakkaisi". (Ehkä joku löytää tähän vain Suomea koskevat myyntiluvut). Yksi selitys tähän voi olla sekin, että täysin vioista vapaita autoja ei kovin helposti löydy muiltakaan merkeiltä.

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 16.12.17 - klo:18:00
Onko näin että Audissa on neliveto, muut esim. 4-motionit on wannabe-nelivetoja? Itselle mahdollisesti tulossa 4-motion, "ilkeääkö" kutsua nelivedoksi?
Itse en pitäisi kovinkaan merkityksellisenä seikkana sitä, voiko 4-motionia kutsua nelivedoksi vai ei. Tärkeämpää on mielestäni se, täyttääkö auton 4-Motion -ominaisuus ne odotukset, joiden vuoksi auto on kyseisellä ominaisuudella päätetty hankkia. Ilkeääkö ominaisuutta kutsua nelivedoksi vai ei, on mielestäni jossain määrin toisarvoinen kysymys.

rami

Kyllä se Mattinen on niin, että ei tässä mitään kuulopuheita tarvita. Kokemuksesta minä kerron. Ohjausongelmat, vaihteisto-ongelmat vaihteisto "uikuttaa" megan vaihtamisen jälkeenkin.(edelleen korjaamatta).  Moottori rämisee niin pirusti kun käynnistää yli 10 asteen pakkasella. Samoin moottorin ihmeellinen "sirinä" kuuluu ajoittain melko pitkään, ihan kuin diesel.Tänään ilmeni jälleen uusi ongelma. Ajon aikana kaikissa ovissa keskuslukituksen tyyppinen "naksutus" toistui säännöllisesti. Täytyy kyllä sanoa, että täydellisen täydellinen romu ja murheengryyni koko A4 B9. Takuuta on vielä jäljellä, mutta kun ei saada takuunalaisiakaan asioita kuntoon.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.12.17 - klo:14:00
Ohjausongelmat, vaihteisto-ongelmat vaihteisto "uikuttaa" megan vaihtamisen jälkeenkin.(edelleen korjaamatta).  Moottori rämisee niin pirusti kun käynnistää yli 10 asteen pakkasella. Samoin moottorin ihmeellinen "sirinä" kuuluu ajoittain melko pitkään, ihan kuin diesel.Tänään ilmeni jälleen uusi ongelma. Ajon aikana kaikissa ovissa keskuslukituksen tyyppinen "naksutus" toistui säännöllisesti. Täytyy kyllä sanoa, että täydellisen täydellinen romu ja murheengryyni koko A4 B9. Takuuta on vielä jäljellä, mutta kun ei saada takuunalaisiakaan asioita kuntoon.
Eikö edes tuo vaihteistokaan ole vielä hajonnut, vaikka autonhan piti sirpaloitua jo ikuisuus sitten?

optilab

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.12.17 - klo:14:00
Kyllä se Mattinen on niin, että ei tässä mitään kuulopuheita tarvita. Kokemuksesta minä kerron. Ohjausongelmat, vaihteisto-ongelmat vaihteisto "uikuttaa" megan vaihtamisen jälkeenkin.(edelleen korjaamatta).  Moottori rämisee niin pirusti kun käynnistää yli 10 asteen pakkasella. Samoin moottorin ihmeellinen "sirinä" kuuluu ajoittain melko pitkään, ihan kuin diesel.Tänään ilmeni jälleen uusi ongelma. Ajon aikana kaikissa ovissa keskuslukituksen tyyppinen "naksutus" toistui säännöllisesti. Täytyy kyllä sanoa, että täydellisen täydellinen romu ja murheengryyni koko A4 B9. Takuuta on vielä jäljellä, mutta kun ei saada takuunalaisiakaan asioita kuntoon.

Jos sinulla on autossasi ongelmia, ei se varmaan vielä tarkoita, että koko tuotantolinja puskee sutta. Itselläni ei esimerkiksi ole ollut nykyisessä, saati edellisissä Audeissa mitään murheita, joten tässä on heti kahden henkilön otannalla enää puolet paskaa :)
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

mattinen

Itse en enää ramin tekstejä näe, mutta tuossa yhdessä lainauksessa nimi vilahti. Toivotan onnea kaikille, jotka viitsivät hänen kanssaan Audin laadusta keskustella.

MMV

Minusta ramin jutut on ihan parasta antia täällä. Muistuu mieleen myös Keni1 vain Ken1 -nimimerkki, jonka jutut olivat niin ufoja ettei niitä vakavalla naamalla pystynyt lukemaan. Ramille asennettiin liian pieni peräkontti edelliseen A3:een ja Keni1:lle vaihdettiin luovutushuollossa käytetty moottori autoon. Aivan loistavaa viihdettä.

rami

Lainaus käyttäjältä: MMV - 18.12.17 - klo:18:45
Minusta ramin jutut on ihan parasta antia täällä. Muistuu mieleen myös Keni1 vain Ken1 -nimimerkki, jonka jutut olivat niin ufoja ettei niitä vakavalla naamalla pystynyt lukemaan. Ramille asennettiin liian pieni peräkontti edelliseen A3:een ja Keni1:lle vaihdettiin luovutushuollossa käytetty moottori autoon. Aivan loistavaa viihdettä.

A3 Sb:ssä on sellainen takakontti kuin on. Turha sitä on kumminkaan kenenkään kehua suureksi. Täällä kun lukee näitä A3 koppuran puolustajia niin tavarakontissa on reilusti tilaa"heh". Aivan surkea boxi. Täytyy olla melkoinen puusilmä joka sitä suureksi kehuu. Kysehän on siitä voiko sitä kehua suureksi ???
Täytyy kyllä olla ihmeellinen kuolaustarve johonkin automerkkiin. Niin kuin umpirakastuneet omaan hirmumorsiameensa.
Kaksi ehdottomasti ongelmallisinta autoa ovat molemmat olleet uusina ostettuja Audeja. Volkkareiden kanssakin on pärjännyt paljon paremmin.
Voi ihan taatusti sanoa, että merkistä riippumatta autolla pääsee enemmän kuin 6000 km.
Molemmat Audit sippasivat jo 6000 km kohdalla. Toisesta ohjaus sököksi ja toisesta alkoi vaihteistosta kuulumaan ulinaa. ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy