A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

tpu

Lainaus käyttäjältä: provare - 29.10.16 - klo:22:50
Mitä tarkoittaa rekisteröintitodistuksessa rivillä D.2 Tyyppi:B8? Oliko myös muilla A4 B9-n tyyppi B8?

Minulla on myös.

rami

Aika hyvin on potkutellut tuo uusi A 4 B9.  Kyseessä perusauto Comfortpaketilla. Keväästä ajossa n.8500km. mittarissa.
Ainoat häiriöt: Kahdesti on ulkolämpömittari sekoillut ja näyttänyt kymmeniä asteita vikaa.Radion äänenvoimakkuus elää omaa eloaan ja Volume vaihtelee itsestään. Ei kovin paha. :)
Pitää kohta viedä extra ölynvaihtoon.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: rami - 31.10.16 - klo:09:06
Aika hyvin on potkutellut tuo uusi A 4 B9.  Kyseessä perusauto Comfortpaketilla. Keväästä ajossa n.8500km. mittarissa.
Ainoat häiriöt: Kahdesti on ulkolämpömittari sekoillut ja näyttänyt kymmeniä asteita vikaa.Radion äänenvoimakkuus elää omaa eloaan ja Volume vaihtelee itsestään. Ei kovin paha. :)
Pitää kohta viedä extra ölynvaihtoon.

V*tuttaishan tuo uudessa autossa  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

rami

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 31.10.16 - klo:10:38
V*tuttaishan tuo uudessa autossa  ;D
No mua ei V*tuttaishan kun tiedän kuinka romuja kaikki uudet autot ovat. ;D

Mjkarhu

OBD11 tuli postissa ja sain Android luurinkin lainaan. Ensimmäiseksi kävin hieman säätämässä näytönohjainta, eli nyt jälkiasennettu navi pyörii nätisti FIS:ssä. Perus karttanäkymä, navigointi sekä kartan säädöt. Tämä olisi saanut olla vakiona (itsellä ei siis VC:tä).

Seuraavaksi aktivoin line assistantin. Toimii nätisti, löytää hyvin kaistamerkinnät ja salli auton ajaa itsekseen reilu 10sec. Tämän jälkeen käskee tarttumaan rattiin. Myös kaukovaloassistentti tuli aktivoitua.

Koska kaikki tämä vaikuttaa takuuseen, niin virallisesti yritin itse vain korjata auton sähkövikoja, en puukottaa koodia  :)

jpvain

Uuden auton hankinta alkaa olemaan edessä, farmaria olen tällä hetkellä vailla ja olen katsellut vaihtoautoja melko paljon. Uusi A4 avant kiinnostaa todella paljon 2.0 TDI Quattrona, mutta olen miettinyt vaihtoautoja selatessani sitä, että tahtoisin nuo säätyvät niskatuet uuteen autooni. Vaihdolla on sen verran kiire, etten uutta varmaankaan tilaa, niin ajattelin onkohan mahdollista vaihtaa nuo "perinteiset" niskatuet säädettäviin malleihin? Tämä säätymättömyys on ollut nykyisessä A4:sessani suurin vika, sillä oma pääni ei tuonne tukeen mitenkään mukavasti taivu.

Lisäksi tiedustelisin, onko joku jälkiasentanut parempia musiikkivehkeitä B9:iin vielä? Ja ovatko Matrix led-valot hankinnan arvoiset, näyttää olevan myynnissä olevissa joko First edition-malleja tai Land of Quattro-malleja.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

mi16

 >:(
Lainaus käyttäjältä: jpvain - 01.11.16 - klo:15:06
Uuden auton hankinta alkaa olemaan edessä, farmaria olen tällä hetkellä vailla ja olen katsellut vaihtoautoja melko paljon. Uusi A4 avant kiinnostaa todella paljon 2.0 TDI Quattrona, mutta olen miettinyt vaihtoautoja selatessani sitä, että tahtoisin nuo säätyvät niskatuet uuteen autooni. Vaihdolla on sen verran kiire, etten uutta varmaankaan tilaa, niin ajattelin onkohan mahdollista vaihtaa nuo "perinteiset" niskatuet säädettäviin malleihin? Tämä säätymättömyys on ollut nykyisessä A4:sessani suurin vika, sillä oma pääni ei tuonne tukeen mitenkään mukavasti taivu.

Lisäksi tiedustelisin, onko joku jälkiasentanut parempia musiikkivehkeitä B9:iin vielä? Ja ovatko Matrix led-valot hankinnan arvoiset, näyttää olevan myynnissä olevissa joko First edition-malleja tai Land of Quattro-malleja.

Matrix valot on mielestäni hintansa arvoiset. On ilo ajella kun ei tarvii vahtia valoja. Valaistus kohtaamisissa on kiva kun valaisee toisen ohi, eikä tule sellaista pimeyttä kuin normi valoilla lyhyille vaihtaessa.

Latexi

Kyllä ne matrixit ovat ihan kehujensa arvoisiet. Tuossa edellä juuri kerrottiin niitä syitä.
Latexi

Rauska

Plussaa Matrixeille täältäkin
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

roadrunner

No niin ensimmäinen aamu kun oli lunta (nimeksi)  auton päällä liekö siitä ottanut nokkiinsa kun alkoi työmatkalla polttamaan keltaista moottorin merkkivaloa mittaritaulussa.

Mites se AD-Bluen loppuminen ilmoittaa itsestään, ajettu hiukan yli 12 000km? Tuleeko jokin selkokielinen viesti eli tuo ei liity siihen?

No pitänee mennä paikalliseen audihuoltoon luetuttaan virheet pihalle  :(
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

msuomal

Lainaus käyttäjältä: roadrunner - 02.11.16 - klo:08:44
No niin ensimmäinen aamu kun oli lunta (nimeksi)  auton päällä liekö siitä ottanut nokkiinsa kun alkoi työmatkalla polttamaan keltaista moottorin merkkivaloa mittaritaulussa.

Mites se AD-Bluen loppuminen ilmoittaa itsestään, ajettu hiukan yli 12 000km? Tuleeko jokin selkokielinen viesti eli tuo ei liity siihen?

No pitänee mennä paikalliseen audihuoltoon luetuttaan virheet pihalle  :(
Vuoden talviauto :). Ad-blue kertoo itsestään selkeästi, kun muistaakseni ajomatkaa on alle 2500km jäljellä. Rupeaa huomauttamaan joka käynnistynsen yhteydessä.

th

Lainaus käyttäjältä: roadrunner - 02.11.16 - klo:08:44
Mites se AD-Bluen loppuminen ilmoittaa itsestään, ajettu hiukan yli 12 000km? Tuleeko jokin selkokielinen viesti eli tuo ei liity siihen?

Veikkaisin että 13-15tkm välillä rupeaa huutelemaan aina käynnistyksen yhteydessä ja kilsat alkaa laskeen 2500km lukemasta 100km portaissa kohti nollaa. Itse kävin huolenpitosopparista täytättään audi centterissä. Eivät siis velottaneet mitään, kun meni sopparista, mutta kuitissa taisi olla ~60e täytön hinta ja pesivät samalla myös auton. En tiedä mitä maksaa täyttö muita kanavia tai itse täyttäen, luultavasti halvempaa.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

optilab

Itsellä pian 14tkm mittarissa, eikä vielä huutele adbluen täyttöä. Hain silti Motonetista 10L kannun ainetta hintaan 16,90â,¬, vaikka mullakin huoltosoppari olisi löytynyt. Skotti mikä skotti  ::)
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

msuomal

Eilen tuiskussa päästelin HKL-JKL välin ja jossain kohti matkaa auto huomatti, että: "Audi pre-sense: currently restricted. Sensor view restricted due to surroundings. See owner's manual." Tiellä jotain harmaata suolakökköä lensi ja auton keulakin oli aivan karsean näköinen kotipihassa. Tuulilasia pesin kyllä ahkerasti, mutta varoitus ei enää ilmestyttyään hävinnyt. En nyt kaivanut sitä manuaalia vielä esille, mutta liittyykö tuohon järjestelmään jotain muitakin antureita, kun se kamera tuulilasissa? Se ei näyttänyt parkissa mitenkään likaiselta.

Latexi

Puskurien liepeillä on jonkinlaiset tunnistimet. Ne jotka varoittavat pysäköidessä edessä ja takana. Se tuulilasin jötikkä ei niihin pysäköinteihin juuri ota osaa.
Latexi

Hanksi

Riippuu varmaan varusteistakin, mutta uskoisin ainakin ACC:n tutkaa hyödynnettävän.

Tuolta pääsee hämmästelemään erilaisten varusteiden toimivuutta:

http://www.audi-technology-portal.de/en/electrics-electronics/safety-systems/audi-pre-sense_en
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

jlindstrom

Adbluen tilanteen pystyy, varusteista riippuen, tarkistamaan sillä mobiilisovelluksella. Itsellä meni juuri 10tkm poikki ja vielä se näyttää että yli 5000km adblueta. Varmaan ajosta kiinni.

Viime viikolla kävin myös ac:lla koodauttamassa webaston lämmittämään myös moottoria. Vielä en ole kunnolla ehtinyt vaikutuksia testata, mutta huomenna sen näkee kun töihin meno edessä ja yöksi luvassa 10 astetta pakkasta..

Yllä oleviin varustekeskusteluihin, 100% suositus matrix ledeille. Toimivat todella hienosti.

Säädettävät niskatuet vähän siinä ja tässä. Itse olen sen verran pitkä, että nuo jäävät turhan alas ja siten hyödyt jäävät ulosmittaamatta. En näe mitään syytä miksi noita ei voisi myöhemmin asentaa.. kaikki niihin liittyvä mekaniikka on itse niskatuessa, mikä on irroitettava. Tuskin ovat tehneet penkkirungon kiinnityksiin mitään muutoksia, eli ebaysta vaan etsimään uusia niskatukia.

Ã,,änentoistosta B&O on hyvä, erityisesti käytettäessä ulkoista dac:a. Ongelma tuossa on, että menetetään samalla kaikki ohjauslogiikka auton järjestelmien osalta... carplay/android auto, normi usb-media jne mikään ei toimi. Jos taas käytät wlan/bt niin toisto menee langattomasti ja dac ohitetaan. Tuohon pitää vielä koittaa keksiä joku ratkaisu.. Audin oma dac on selkeästi kökkö verratuna esim Oppo ha-2:seen.

-o-

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 01.11.16 - klo:15:06
Uuden auton hankinta alkaa olemaan edessä, farmaria olen tällä hetkellä vailla ja olen katsellut vaihtoautoja melko paljon. Uusi A4 avant kiinnostaa todella paljon 2.0 TDI Quattrona, mutta olen miettinyt vaihtoautoja selatessani sitä, että tahtoisin nuo säätyvät niskatuet uuteen autooni. Vaihdolla on sen verran kiire, etten uutta varmaankaan tilaa, niin ajattelin onkohan mahdollista vaihtaa nuo "perinteiset" niskatuet säädettäviin malleihin? Tämä säätymättömyys on ollut nykyisessä A4:sessani suurin vika, sillä oma pääni ei tuonne tukeen mitenkään mukavasti taivu.

Täällä 2.0 TDi Q avant sporttiin (kuli?) kääntyi juuri mittariin 10tkm. Omiin tarpeisiin erinomainen auto, likimain ainoita ekstroja säädettävät pääntuet. Näiden puute vaivasi minuakin aiemmin omistamissani autoissa, ja toisen auton (volkkari) kokemusten perusteella itselle must varuste toiminnallisesta syystä, ajoasento nyt erinomainen, kuin hanska käteen (olen 175cm pätkä). Tulihan vihdoinkin quattrokelit tännekin  ;D

mmh

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 01.11.16 - klo:19:36
>:(
Matrix valot on mielestäni hintansa arvoiset. On ilo ajella kun ei tarvii vahtia valoja. Valaistus kohtaamisissa on kiva kun valaisee toisen ohi, eikä tule sellaista pimeyttä kuin normi valoilla lyhyille vaihtaessa.

+1

Kieltämättä kiva kun loppuu se viiksen vetely. Toimineet moitteetta ja kiva katsoa kuin lamellit ehkäisevät vastaantulevan tai edessä olevan auton häikäisyn ja tarjoavat enemmän valoa muualle. Jopa vaimokin intoutui kehumaan valoja ja niiden toteutusta. ::)

a4b8

Onneksi tuli ruksittua, tuntuu että on paras lisävaruste, ojavalot, moottoritievalot ja tuo "pitkillä" kaiken aikaa ja feidaa hienosti kun tullaan katuvalo-osuudelle. TM:kin kehui huippuälykkäiksi. Nyt Audi kärähti uudelleen päästöhuijauksesta, nyt kytkettynä ratin asentoon! Ei koske A4:ää.

Varmaankin on normaalia kun s-tronic pitää pientä vihellystä, ujellusta kun automaatti vaihtelee vaihdetta?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

onkos kellään trippi ja pitkän ajan kulutusmittari resetoituneet itsekseen?

Ovatkohan viime huollossa päivitelleet jotain, kun noita vikoja ei aikaisemmin ollut.

rami

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.11.16 - klo:19:01
onkos kellään trippi ja pitkän ajan kulutusmittari resetoituneet itsekseen?

Ovatkohan viime huollossa päivitelleet jotain, kun noita vikoja ei aikaisemmin ollut.


Eikö sen pitäisikin määrätyn kilsamäärän mukaan nollautua itsestään.

Mjkarhu

Ei ainakaan edellisessä nollaantunut (A5). Mutta nykyisessä on nollaantunut useamman kerran. Ainakin jos virrat on pidempään päällä, ilman että auto käynnissä, on itselläni nollannut muistin.

Rauska

Eipä ole nollaantunut. Eikä pitäisikään mielestäni  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

provare

Reilu viikko sitten myös tällä trippi ja kulutushistoria alkoivat nollasta ilman selvää syytä. Toki, olin ennen sitä aamupäivällä kokeillut Ctek laturia. Sen ei pitäisi vaikuttaa eikä akku ole ollut irti.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.11.16 - klo:19:01
onkos kellään trippi ja pitkän ajan kulutusmittari resetoituneet itsekseen?

Ovatkohan viime huollossa päivitelleet jotain, kun noita vikoja ei aikaisemmin ollut.
Mulla nollailee ja on tehny sitä satunnaisesti jo pitkään. Huollon mukaan softapäivitys tähän, käynnistysnapin ongelmiin jne. on Audilta tulossa.

Flat

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 07.11.16 - klo:23:13
Huollon mukaan softapäivitys tähän, käynnistysnapin ongelmiin jne. on Audilta tulossa.

Jep, sama virsi joka ongelmaan...hidasta vaan tuppaa olemaan koodin vääntö audilla.
Olisi se hienoa että voisi itse tarkistaa päivitykset vaikka puhelimen välityksellä tehtaan kekuskompuutterista.....ehkä joku päivä sitten.

rami

Moro!
A4 9B Onko muut huomannut tuollaista pientä lyhyttä vingahtavaa ääntä ajossa?
Tuo ääni on havaittavissa parhaiten kun ajelee hiljalleen taajamassa. Ã,,äni on tuollainen pari kolme sekuntia kestävä urahdus/vingahdus. Ihan kuin joku pumppu inahtaisi hetkeksi käyntiin. Kuuluu niin suorassa ajossa kuin taajama pyörityksessäkin. Silloin tällöin tuo ääntelee. On kuulunut uudesta asti. Kiinnostaa vaan mikä piru siellä ääntelee. ;D

a4b8

Lainaus käyttäjältä: rami - 08.11.16 - klo:19:18
Moro!
A4 9B Onko muut huomannut tuollaista pientä lyhyttä vingahtavaa ääntä ajossa?
Tuo ääni on havaittavissa parhaiten kun ajelee hiljalleen taajamassa. Ã,,äni on tuollainen pari kolme sekuntia kestävä urahdus/vingahdus. Ihan kuin joku pumppu inahtaisi hetkeksi käyntiin. Kuuluu niin suorassa ajossa kuin taajama pyörityksessäkin. Silloin tällöin tuo ääntelee. On kuulunut uudesta asti. Kiinnostaa vaan mikä piru siellä ääntelee. ;D

Olisikohan sama ääni kuin tuossa edellä yritin kysellä? Mielestäni kuuluu kun vaihde vaihtuu ylös- tai alaspäin. Onkohan se "normaali" ääni, osaako joku sanoa?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

msuomal

Mä vähän yritin aamulla kuunnella tommosta ääntä, mutta en kuule vaihteen vaihdon yhteydessä mitään. Mulla on diesel koneella S-Tronic, jos ääni vaihtamiseen liittyy, niin peittyisikö neloskoneen rallatukseen...?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy