A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

msuomal

Jup, tuo ei oo mikään pikkunen natina vaan semmonen särinä, että kuuluu vaikka B&O:ta olis käännelly huolella kaakkoon. Ei liity äänentoistoon vaan karkealla pinnalla ajoon. HKI-Lahti motarilla välillä pitkään särisee. Häviää painamalla pehmeän muovin keskeltä siitä ikkunan alta oven takaosassa. Mutta ei ton kanssa mitään paniikkia ole, eiköhän se lopulta jotenkin häviä.

th

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 01.07.16 - klo:13:14
Tuo linkattu kuva lienee navi ilman virtual cockpittia. Toivoin itsekin saavani sen, mutta ei tullut. Kukaan ei muuten osannut kertoa tuleeeko vai ei, ostin sian säkissä.

Saisitko muutaman kuvan näytille tuosta jälkiaktivoidusta navista?
Tuleeko mittaristoon yhtään mitään?
Edes nuolia osoittamaan seuraavaa käännöstä?

Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Mjkarhu

On kyllä käsittämätöntä miten myyjiltä tai maahantuonnista ei löydy tietoa varusteista, ei niitä kuitenkaan niin paljon ole valikoimassa. Ehkä niiden myynti ei ole kannattavaa, kannattaa vaan tehtaalla kehitellä ja jättää myymättä.

Mutta tässä muutama kuva minkä nappasin vknloppuna, saa vapaasti kysellä ominaisuusista.

https://www.dropbox.com/sh/w1bdjjit1t4vsku/AACW2XZ__JGgu_VFOAvsHGQCa?dl=0


jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 04.07.16 - klo:09:56
On kyllä käsittämätöntä miten myyjiltä tai maahantuonnista ei löydy tietoa varusteista, ei niitä kuitenkaan niin paljon ole valikoimassa. Ehkä niiden myynti ei ole kannattavaa, kannattaa vaan tehtaalla kehitellä ja jättää myymättä.

Mutta tässä muutama kuva minkä nappasin vknloppuna, saa vapaasti kysellä ominaisuusista.

https://www.dropbox.com/sh/w1bdjjit1t4vsku/AACW2XZ__JGgu_VFOAvsHGQCa?dl=0

Tuohan näyttää harvinaisen hyvältä jälkiaktivoiduksi, ihan kelpo navi. Jos itse olisin ollut tiukemmalla budjetilla tilaamassa, niin tuon kanssa olisi kelvannut ajella vallan mainiosti. Kyllä tuo pesee, moppaa ja linkoaa minkä tahansa irrallisen navigaattorin tai älypuhelimen softan käytettävyydeltään. Samaten tuo mittarin keskelle tehty implementaatio on ihan hieno, jopa niissä määrin että asettaa virtual cockpitin vähän turhakkeen valoon.

Oliko niin, että tuon MMI Plus mukana ruudun koko taisi kasvaa 7" -> 8.3" ja resoluutio parani jonkin verran?

Flat

#2254
eikös nykyiset puhelin navit pese auton navit mennen tullen. Mikä autonavi päivityy jatkuvasti, osaa suomea, tietää ruuhkat, tietää yritykset tai paikat. Ainakin google maps toimii niin hienosti android auton kautta että auton oma navi tuntuu turhakkeelta ja rahastukselta....

Käytettävyys hyvä mmi nappuloiden kautta ja puheella.

Mitä lisäarvoa tuo jos opasteet tulee mittaristoon keskinäytön sijaan?
Jos keskinätöllä esim spotify, niin naviopasteet tulee pop uppina näytölle...tai puheopasteina...

mattinen

Kuinkas paljon pitää laittaa rahaa tiskiin, että A4:een saa autonavin?

jlindstrom

Itse softahan puhelimissa on usein parempi, mutta iso näyttö on iso näyttö. Tässä kohdin tarkistuksen jälkeen mmi:n koko näyttäisi kasvavan 1.3" ja resoluutio paranee muutaman pykälän eli ihan jees.

Mitä nyt itse koeajoautossa käytin carplay + apple maps navigaattorina, niin toimi ihan jees kunnes tiputtiin mobiilidatassa gprs:n tasolle. Siihen "hajosi" navigaattori.. ja tämä tapahtui Espoossa muutaman kilsan säteellä Espoo Areenasta.

Mittariston keskellä olevat opasteet on ihan jees juurikin musiikkia kuunnellessa, tai jos haluaa näytön yöllä pois päältä ja lisäksi helpommin näkökentässä kuin keskinäyttö.


Lisäksi käytän puhelimessakin navia englanniksi aina, joten minulle auton navi enkulla on juuri oikein. Nyt B9:n tapauksessa tuo parempi navi ainakin ymmärtääkseni päivittää itse itsensä netin yli kun autossa on datasimmi paikoillaan.

Se tukee myös liikennetietoja. Tosin en ole varma toimiiko tuo palvelu vielä Suomessa.. oikeastaan aika lailla sama, koska omassa käytössä/reiteillä tuo ei ole ollut tarpeen.

mattinen: navipaketti paremmalla navilla on siinä 3kâ,¬ luokkaa, mutta siinä tulee paljon muutakin mukana. Jälkiaktivoinnin hinnasta en osaa sanoa.

Summa summarum: ihmisillä on erilaiset tarpeet, odotukset ja toiveet. Itse odotan kovasti tuota tehtaan isompaa navia osana uutta autoa.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 04.07.16 - klo:21:43
mattinen: navipaketti paremmalla navilla on siinä 3kâ,¬ luokkaa, mutta siinä tulee paljon muutakin mukana. Jälkiaktivoinnin hinnasta en osaa sanoa. Summa summarum: ihmisillä on erilaiset tarpeet, odotukset ja toiveet. Itse odotan kovasti tuota tehtaan isompaa navia osana uutta autoa.

No onhan sillä navilla ihan audimainen hinta ;) Mutta kuten tuossa yllä todetaan, riippuu satsauksen mielekkyys täysin kukin henkilökohtaisista tarpeista ja mieltymyksistä. Omalla kohdalla navigointi on niin satunnainen juttu, että 3 000 euron sijoituksessa ei olisi mitään mieltä. Ne muutamat kerrat vuodessa, kun olen navia tarvinnut, on puhelin (android) hoitanut homman ihan mallikkaasti. Yleensa Here, ja nyt viimeksi Tom-tom, joka oli oikein miellyttävä käyttökokemus.

Mjkarhu

#2258
Nyt kun on tullut käytettyä sekä applen viritystä, että tuota jälkiasennettua, niin kummassakin on puolensa. Puhelimelle voi puhua helpommin kohteet ja näyttää ruuhkatiedot kyllä fiksummin. Mutta on tuossa jälkiasenteissakin puolensa. En useinkaan jaksa kaivaa puhelinta taskusta ja tykkään että keskinäytössä on dynaamista. Näyttää nopeusrajoitukset ja maaston korkeudet. Jälkimmäinen muutti mielestäni vapaalle kytkentää, kun tunnistaa alamäet. Samoin tietää nyt edessä olevat risteykset, joten ainakin tuntuu että osaa paremmin pelata tuon vapaa rullaus - vaihde päällä kanssa. Käyttö ylipäätänsä helppoa, suosikit ja historia löytyy helposti ratin napeilla. Tietää tietyöt jne hyvin. Visuaalisesti näyttävämpi, se oli itselle suurin juttua.

Ja toki se mittariston näyttö on kätevä. Voi pyörittää spotifytä jne keskinäytöllä, kun mittaristossa on koko ajan tieto perille tuloajasta, seuraavasta käännöksestä ja tien nimi. Ilman kohdettakin kertoo mittaristossa aina tien nimen, ihan hauska tapa opetella vähän teiden nimiä.

Pikkujuttuja, kuka tykkää mistäkin, mutta itselle tuo sopii. Lähinnä fiilisjuttu, että on koko ajan "kartalla". Ja kyllä tuo kohteita löytää, ainakin kaikki golfkentät on löytynyt mitä on tarvinnut.

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 04.07.16 - klo:22:25
No onhan sillä navilla ihan audimainen hinta ;) Yleensa Here, ja nyt viimeksi Tom-tom, joka oli oikein miellyttävä käyttökokemus.

Niin siis tuossa 3200â,¬ paketissa tulee mukana navin lisäksi virtuaalimittaristo, audi connect ja audi connect safety & service. Erillään nuo 3 muuta lisäkilkettä tekevät 1800â,¬ laskua eli teoriassa Navin hinta on 1400â,¬ - jos muutenkin olisi nuo muut ottamassa.

- safety & servicen paras etu on tehdasasenteisen polttoainelämppärin ohjaus puhelimella
- audi connect tuo mukanaan esim nuo liikennetiedot, wlan hotspotin, google earth jne toiminnot naviin
- virtuaalimittariston halusin, koska tykkään tekniikasta ja teki mieli kokeilla moista

Eli ei se navi nyt välttämättä ole ihan niin audi-hintainen kuin ennen. B8:ssa pelkkä navi maksoi 5500â,¬ luokkaa!

TomTomia täytyy kyllä kehua. Olen käyttänyt sitä tähän saakka aina siitä asti kun sen aikoinaan iPhone 3G:hen hommasin. Kertaostolla on siitä asti neljännesvuosittain tullut uudet kartat jne... toistaiseksi paras kännykkänavi mitä olen käyttänyt. Ja iPhone 6s+ ruutukin on tähän saakka riittänyt. Mielenkiintoista sitten nähdä miten tuo mittaristo + 8.3" keskinäyttö muuttaa tottumuksia.

hyvää lisäinfoa mjkarhulta!

th

Mjkarhulle kiitos kuvista. En kyllä vielä ole täysin vakuuttunut onko tuo rahan arvoinen vai kannattaako sekin summa säästää jo seuraavaan autoon. Tarvii odotella ios10 ja katsoa mihin suuntaan tuo carplay siinä menee.

mjkarhun kannattaisi ehkä myydä nuo kuvat audille, niin osais sielläkin myyjät kertoa jotain edustamistaan tuotteista :D
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

mattinen

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 05.07.16 - klo:09:20
Niin siis tuossa 3200â,¬ paketissa tulee mukana navin lisäksi virtuaalimittaristo, audi connect ja audi connect safety & service. Erillään nuo 3 muuta lisäkilkettä tekevät 1800â,¬ laskua eli teoriassa Navin hinta on 1400â,¬ - jos muutenkin olisi nuo muut ottamassa.

Juu, ymmärsin, että navin hintaan kuuluu muutakin. Mutta koska sitä ei voi ostaa itsenäisenä tuotteena, on mainittu 1 400 â,¬ navin hintana tosiaankin vain teoreettinen. Oikea kustannus on siis tuo 3 200 â,¬, joka tietysti muuttuu sitä pienemmäksi, mitä tarpeellisimmiksi naviin kytketyt muut tuotteet kokee. Omalla kohdallani navin todelliseksi hinnaksi muodostuisi 3 200 â,¬, koska vapaassa valinnassa en virtuaalimittaristoa, audi connectia ja audi connect safety & serviciä ottaisi. Konsernituotteista Audilla taitaakin olla vahvin taipumus tehdä erilaisia "kytkyjä", jotka Audin muutenkin aika suolaisen lisävarustehinnoittelun ansiosta ovat omiaan lisäämään auton aika rutkasti.

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 05.07.16 - klo:11:54
Juu, ymmärsin, että navin hintaan kuuluu muutakin. Mutta koska sitä ei voi ostaa itsenäisenä tuotteena, on mainittu 1 400 â,¬ navin hintana tosiaankin vain teoreettinen. Oikea kustannus on siis tuo 3 200 â,¬, joka tietysti muuttuu sitä pienemmäksi, mitä tarpeellisimmiksi naviin kytketyt muut tuotteet kokee. Omalla kohdallani navin todelliseksi hinnaksi muodostuisi 3 200 â,¬, koska vapaassa valinnassa en virtuaalimittaristoa, audi connectia ja audi connect safety & serviciä ottaisi. Konsernituotteista Audilla taitaakin olla vahvin taipumus tehdä erilaisia "kytkyjä", jotka Audin muutenkin aika suolaisen lisävarustehinnoittelun ansiosta ovat omiaan lisäämään auton aika rutkasti.
Mattinen! "Audin kytkyt". Kannattaa vähän miettiä mitä kytkyjä ostaa. Mitä enmmän on yleensä kyseisessä kytkyssä ns. jokamiehen käyttötavaraa niin hinta on kohdallaan. Esimerkiksi A4 Comfortpaketti on erittäin edullinen siihen nähden mitä kytkyyn kuuluu. 

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 05.07.16 - klo:12:27
Kannattaa vähän miettiä mitä kytkyjä ostaa.

Kyllä. Aina kannattaa miettiä, mitä ostaa. Ettei tule yllätyksiä  ;)

jlindstrom

samaa mieltä, comfort-paketti on ihan kuningas.

Muuten noista kytkyistä, niin sekä tuo safety service että audi connect ovat itsessään jo taitavia kytkyjä. Kuka ei haluaisi eberille kännyohjausta? Ja connectin ominaisuuksista on paljon sellaisia, mitkä saisi olla navissa vakiona..

Mutta sehä noiden kytkyjen ajatus on, että sopivilla paketeilla saadaan hinattua keskihintaa ylös. Esim tuon navin tapauksessa moni voisi olla ottamassa safety service + connect ja jälkiaktivoida navin. Tällöin toiminnallisuus olisi aika lähellä samaa, mutta hinta ehkä tonnin halvempi.

Antion

Comfort- ja kommunikaatiopaketit tuovat noista paketeista varmasti parhaan vastineen rahoille. Itsellänikin tuo comfort on kun olisin kaiken sen mukana tulevan raksinut muutenkin mukaan. Kynnys hankkia tällainen paketti on aika alhainen, jos sisältö kiinnostaa.

Muiden pakettien osalta sitten Audin tyyliin ostat jos on käyttöä, tarkkaa euromääräistä hyötyä ei kannata laskea vaan eri ihmiset arvottaa asioita eri tavalla. Vaikka käyttäisinkin vain kerran vuodessa navia niin itse olen valmis maksamaan siitä extraa, että ei tarvitse säätää johtojen ja kosketusnäyttöjen kanssa ajaessa. Tehdasnavi on ainakin omasta mielestäni jopa yllättävän hyvä ja päivityksetkin siihen saa tosiaan datayhteyksiä pitkin.

Näkisin, että esim. navin kanssa on paketoitu VC ja safety- ja connect-kokonaisuudet siksi, että ne täydentävät vahvasti toisiaan. Sama on mm. tour-paketin ja sen vaatimusten kanssa. Ei ole oikeastaan järkeä myydä kaikkia asioita erikseen, koska moni toiminto nivoutuu tavalla tai toisella toisiinsa. Esim. ACC saa paljon tietoa navilta ja virtuaalimittaristo on suunniteltu ensisijaisesti sellaiseen käyttöön, jossa noita muitakin lisävarusteita on. Aluksi itsekin hieman noita ihmettelin, mutta kun olin ACC:n takia "pakotettu" ottamaan vaikka mitä muuta niin nyt ainakin ymmärrän paremmin miksi näin on.

Qman

Qman palaa tauon jälkeen langalle   ;D

En tiedä olenko vain pannut merkille asian nyt kuukausine ajon jälkeen vai onko vaihteistoon tullut joku outous. Nimittäin tuntuu kuin kytkin olisi ohjelmoitu niin että kierrokset on 1500. Sen alapuolella ei ole vetoa. ahtaissa paikoissa ajaessa on kuin skootterilla ajaisi (en ole ajanut mutta ääni on samanlainen) tai kuin jos manuaaliaskilla luistattaisi kytkintä tunteella.   Onkohan vaihteistoon tullut softa päivitystä?

Ovien sirinöitä kertaalleen korjattu ja taas menossa pajalle mm. tuosta syystä.

Rengaspaineista ja suuntavakaudesta mistä aiemminkin kirjoittelin, sen verran että auton kirja (ovi) kertoo kolmet paineet
1. mukavuus paineet (230 / 210) joilla auto toimitettiin. Outoa!!   Oletin niiden olevan ns. oikeat paineet.
2. normipaineet (260 / 240)
3. kovan kuorman paineet (?).

Mukavuuspaineilla ohjaus on kuten joskus kirjoitin hyvin erikoinen. Ns. normipaineilla parempi mutta auto valuu harmittavasti kallistusten mukaan ja sen lisäksi tuntuu kuin se kampeaisi ojaan. Jos ratist airrottaa niin ei montaa sekuntia mene kun toiset pyörät jo onkin reunaviivan oikealla puolella. Vähän rasittavaa ajaa kun pitää jatkuvasti pitää rattia vasemmalle. Huollon mukaan mitään vikaa ei ole ja kaikki on kunnossa. Että semmoinen tapaus  >:(
Ohjaus ei kampea jos tie on aavistuksen vasemmalle kallellaan. Pitäisiköhän kitistä huollossa vai antaa asian olla?

Jotenkin auto tuntuu laiskalta kahdella tavalla.
1. Lappu lattiassa kiihdytettäessä tehot alkaa vähetä ennen vaihtamista ja vaihdon jälkeen vetoa tuntuu olevan enemmän vaikka tehokäyrän pitäisi olla suora vaihteiden vaihtojen yli. Baijerilaisessakin veto oli vaihtoa ennen ja vaihdon jälkeen sama mikä onkin selvää kun tehokäyrä on vaakasuora jostain 2800 ylöspäin. Muistaakseni Audinkin tehokäyrä on suora mutta silti veto uupuu ennen vaihtoa. Olisko vika vai ominaisuus.
2. Tavallaan voimattomuus aina läsnä siis rauhallisessa normaaliajossakin. Kone tuntuu käyvän aina 200rpm liian pienillä kierroksilla (hitusen ylipitkät vaihtokohdat) ja sen vuoksi pedaali tuntuu toivomusläpyskältä. Ajosta tulee tukkoista ja kone ei tunnu 2L dieseliltä vaan 1.6 dieseliltä.
No Audilla on tullut opeteltuaa ajamaan rauhallisemmin, paljon rauhallisemmin. Erityisesti liikkeelle lähdöt on sen verran tervaista että on ihan turha polkea. Voima tulee kuitenkin vasta myöhemmin. Kun tämän ajotyylin pakotetun muutoksen hyväksyy niin ajo on kyllä rentoa. Halvemmalla ja pienemmällä koneella olisi kyllä saanut saman  ::)
Start-Stopilla jää viitisen metriä pakettiautoille ennen kuin auto edes nytkähtää liikkeelle vaikka seisoisi kaasuläpyskällä.

Kulutus on pienentynyt alun jostain 6.5L lähemmäs viittä litraa. Se tosin vaihtelee kymmenisen prosentia  ilman mitään järjellistä syytä (kuten nopeus, vastatuuli tms.).



Flat

#2267
Puhelintelineen rakentelu jatkuu. ( mitään imukuppeja en ikkunan halua, ja telinen tulee olla huomaamaton). Idea mukitelineeseen asennetusta latauspaikasta ei oikein toiminut.

Tälläinen on perusaihio. Alaosa S6 edge yhteensopiva.



Tämä aihio sitten kiinnitettiin keskikonsoliin penkin viereen. Kuvassa penkki taka-asennossa, eli taaempana kuin normaalisti.



Tässä sitten teline kun penkki on normaalissa asennossa.





Puhelin tulee optimaaliselle etäisyydelle kyynärnojasta, eli samalle tasolle kuin  vaihdekeppi jolloin  sen kurkottelu tarvittaessa onnistuu sokkona.  Puhelin on näppärä pudottaa telineeseen ja ottaa sieltä. 

Kuvaa puhelin telineessä en voinnut ottaa, koska sillon olisi ollut isoja ongelmia ottaa kuva tilanteesta. Puhelimen yläreuna tulee pari senttiä kenkikonsolin tasoa ylemmäs.

Vaikka tuenta tällä hetkellä on vain alhaalta puhelin pysyy siinä hyvin, tosin viritän vielä jonkinmoisen ylätuen (jokin kaarimainen rakenne ylemmäs joka sovitetaan puhelimen mittoihin) jotta puhelin saa tukea siitä kun ajataan röykkyisellä tiellä.

Aika onnistunut viritys omasta mielestä. Huomaamaton teline, joka on kuitenkin hyvin esillä ja saatavilla. Ja tarvittaessa näytönkin näkee.

Ihmettelen että autossa ei ole oikein mitään HYVÃ,,Ã,, puhelimen latauspaikkaa valmiiksi. Kyynärnojan alla oleva paikka ei ole mielestäni käytettävyydeltään paras  ja puhelin unohtuu sinne lähes aina kun se ei ole näkyvissä.

Samalla laiton S-line tagin maskiin kun sellainenkin oli tullut joskus hommattua. Ettei vaan mene vanhaksi.....


Ursus

Qman: Mulla samanlainen kampeaminen oikealle kuin sulla autona tosin uusi nelikko Passatti. Kulmat katsottu ja apua ei juurikaan tullut. Tosin takapää joku arvo oli punasella alunalkaen. En tiedä johtuuko tää renkaista jotka on Pirellit. Kävin muutamaa verrokkia ajamassa ja ei niissä tälläistä ominaisuutta ollut. Tosin toisessa oli misukat ja toisessa contit.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Qman - 06.07.16 - klo:19:42

2. Tavallaan voimattomuus aina läsnä siis rauhallisessa normaaliajossakin. Kone tuntuu käyvän aina 200rpm liian pienillä kierroksilla (hitusen ylipitkät vaihtokohdat) ja sen vuoksi pedaali tuntuu toivomusläpyskältä. Ajosta tulee tukkoista ja kone ei tunnu 2L dieseliltä vaan 1.6 dieseliltä.


Moni on tuota valitellut diiselin yhteydessä. Käytätkö normaaliajossa efficiency moodia ? Miten tilanne muiden moodien kanssa ?

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: laitsu74 - 29.06.16 - klo:14:50
Pari kertaa tullut Launch Controllia koestettua. Nostaa rundit 3000 ja sitten mennään.

Pitäisi varmaan tietää tai etsiä manuaalista, mutta miten tuo Launch Control aktivoidaan? Olisi kiva kokeilla itsekin, vaikka ihan kivastihan tuo lähtee jo Dynamic-moodilla, kun survaisee pedaalin pohjaan.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

msuomal

Olin muuten väärässä, kun kuvittelin, ettei takaluukku jaksa aueta keulan ollessa ylämäkeen avaimella vasn sitä piti auttaa kädellä. Kyse ei ollutkaan ollenkaan auton asennosta. Empiirinen tutkimukseni osoittaa, että takaluukku ei aukea avaimesta eikä kuskin ovesta, jos autoon on kytketty perävaunu (tai muu laite siihen sähkökytkentään). Silloin se aukeaa vain takaluukun napista. Tavallaan fiksua, joutuu käyttäjä olemaan siinä auton takana kattomassa, että luukku mahtuu hyvin aukeamaan. Esim niiden isompien sähköihin kytkettävien pyörätelineiden kanssa kopsahtas, jos sitä telinettä ei ole kallistettu alas.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 06.07.16 - klo:22:18
takaluukku ei aukea avaimesta eikä kuskin ovesta, jos autoon on kytketty perävaunu

Tuo on ominaisuus on ollut jo pitempää sähköluukun yhteydessä.

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 06.07.16 - klo:21:41
miten tuo Launch Control aktivoidaan?

Olikohan näin: esp sportille tai off, paikallaanpitoavustin off, vaihde S tai manuaalipuoli. Muistaakseni Startstop saa olla päällä ja drive select ei tarvitse olla dynamicilla. Sitten vasen jalka jarrulle hetkeksi, talla pohjaan ja jarru ylös. Ei ole hetkeen tullut testattua, jotain tuollaista se oli.

Taky

Loistavasti hokattu sijoituspaikka.

QI langatonlataus oli jossain vaiheessa käytössä, siis silmukka integroituna autotelineeseen.

Lainaus käyttäjältä: Flat - 06.07.16 - klo:20:13
Ihmettelen että autossa ei ole oikein mitään HYVÃ,,Ã,, puhelimen latauspaikkaa valmiiksi.

Saatikka sijoituspaikkaa ylipäätään vähänkään isommalle laitteelle/luurille.
Itsellä Samsung Galaxy Tab S2 8.0 tabi/luuri kun noita maileja joutuu nykyään käsittelemään paljon enemmän kuin puheluita.

Vaan löydäppä sille sopiva teline autoon tahi toiseen, noway, eipä olekaan helppo rasti niin, että auton toiminnallisuudet ei peity.

Rupesinkin miettimään vastaavaa sijoituspaikkaa kuin olit kehitellyt, mutta mistä S2:lle passeli latausholderi...
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mmh

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 05.07.16 - klo:09:20
Niin siis tuossa 3200â,¬ paketissa tulee mukana navin lisäksi virtuaalimittaristo, audi connect ja audi connect safety & service. Erillään nuo 3 muuta lisäkilkettä tekevät 1800â,¬ laskua eli teoriassa Navin hinta on 1400â,¬ - jos muutenkin olisi nuo muut ottamassa.

- safety & servicen paras etu on tehdasasenteisen polttoainelämppärin ohjaus puhelimella
- audi connect tuo mukanaan esim nuo liikennetiedot, wlan hotspotin, google earth jne toiminnot naviin
- virtuaalimittariston halusin, koska tykkään tekniikasta ja teki mieli kokeilla moista

Eli ei se navi nyt välttämättä ole ihan niin audi-hintainen kuin ennen. B8:ssa pelkkä navi maksoi 5500â,¬ luokkaa!

Ja iPhone 6s+ ruutukin on tähän saakka riittänyt. Mielenkiintoista sitten nähdä miten tuo mittaristo + 8.3" keskinäyttö muuttaa tottumuksia.

Tultiin hiljattain etelänaapurista pieneltä lomamatkalta, jossa navi oli ihan tarpeen eli tuli konkreettisia käyttökokemuksia. Yritin tuoda myAudista kohteita navigointiin, mutta tällä audi-kokemuksella kokemus jätti kylmäksi. Ei ihan selkein proseduuri toisesta merkistä tulleena...

Itse koen autossa olevan navigoinnin lisäarvoisena. Virtuaalimittaristoon piti/pitää kyllä hetki totutella, ettei katse ajaudu sinne MMI-näytölle wanhaan malliin ;) Plussaa on, että "Virtun" ja MMI:n näytöissä voi olla erilliset zoomaustasot, joka sinällään helpottaa esim oudon alueen hahmottamista esim kaupunkiin saavuttaessa. Toki se MMI-näyttö antaa myös apukuskille eli vänkärille infoa mestoista mutta muutoin kahden navinäytön pitäminen päällä on hieman "tÃ¥rta pÃ¥ tÃ¥rta". Molemmissa Virtun näyttömoodeissa (isot/pienet mittarit) opastenuolet tulevat hienosti esille. Ã,,äniopastuksen vaihdoin "full"-asennosta pois, kun takapenkiltä alkoi kuulua soraääniä opastuksen haittaavan popin kuuntelua  8) (Sound system jumputti välillä aika tavalla).

Tuossa Virtussa näytti olevan erilaista POI-infoa kuin MMI:ssä eli mun kokemuksilla (asetuksilla) Virtuun tuli enemmän POI:ta näkyviin kuin MMI:hin? Itseäni jäi ihmetyttämään esim sellainen ikoni, jossa kolme värikästä (sin, kelt, pun?) palloa kolmion muodossa, jotta mitähän tuo tarkoittaa...

Kotimaassa tullut kokeiltua myös hieman google-kuvakarttaa ja aika rouheasti päivittyy satelliittikuvat.

Niin ja tuli sitten koettua PreSensen toiminta jälleen ihan käytännön automaattijarrutuksena, kun viereiseltä kaistalta naapurimaan elävä kiilasi eteen ja veti liinansa kiinni, kun liikenne edellä pysähtyi. Tätähän minä en kyennyt näkemään, kun autonsa peitti näkyvyyden. Onneksi Audi oli nopeampi reagoimaan kuin kuskinsa eli reilusti jäi väliä eestiläiseen puskuriin  :o

tpu

Tuosta jälkeenpäin asennettavasta Navista vielä. Oliko niin, että pitää ostaa sekä
1) Navin aktivointin (500-600 euroa) että
2) Kartta materilaali (200-300 euroa)?

Vai tuleeko tuossa Navin aktivoinnin mukana jo karttamateriaalia tms, vai onko navi tuossa tilanteessa vielä käyttökelvoton?


th

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 07.07.16 - klo:12:48
https://shop.audi.fi/audi-varusteet/elektroniikka/navigoinnin-jalkiaktivointi-a4-navivalmiudella-8w0063192.html
https://shop.audi.fi/navigoinnin-paivitys-2016-mib-high-scale-8w0060866c.html

Eli lopulta pitää maksaa navin aktivointi + kartat + työ? Ajattelin että tuolla 592e hinnalla olisi saanut koko setin, mutta taitaa tulla vielä kunnolla lisämaksua päälle.

Katselin tuossa oma audi palvelua ja siellä oli avoimena kampanjana Gateway-päivitys 13.05.2016. Onko tietoa mitä tämä tekee?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Antion

Lainaus käyttäjältä: mmh - 07.07.16 - klo:08:40
Tuossa Virtussa näytti olevan erilaista POI-infoa kuin MMI:ssä eli mun kokemuksilla (asetuksilla) Virtuun tuli enemmän POI:ta näkyviin kuin MMI:hin? Itseäni jäi ihmetyttämään esim sellainen ikoni, jossa kolme värikästä (sin, kelt, pun?) palloa kolmion muodossa, jotta mitähän tuo tarkoittaa...

Molemmille näytöille on omat asetuksensa siitä mitkä POI:t näytetään. Kyseisestä listasta mistä valitaan mitkä POI:t näkyvät selviää myös merkkien tarkoitus.

Qman

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 06.07.16 - klo:20:21
Qman: Mulla samanlainen kampeaminen oikealle kuin sulla autona tosin uusi nelikko Passatti. Kulmat katsottu ja apua ei juurikaan tullut. Tosin takapää joku arvo oli punasella alunalkaen. En tiedä johtuuko tää renkaista jotka on Pirellit. Kävin muutamaa verrokkia ajamassa ja ei niissä tälläistä ominaisuutta ollut. Tosin toisessa oli misukat ja toisessa contit.

On kyllä pirulluinen ominaisuus tuo kampeaminen. Ei uskoisi liki 60te hintaisesta autosta mikä on tunnettu suuntavakaudesta.
Se mikä vielä tekee tuosta inhottavamman on ohjausvoimien vaihtelu tien kallistuksen, tuulen ja urien mukaan. Ohjaus siis vetelee jatkuvasti.

Ehkä tämä on niitä asioita mitä kaikki ei vaan huomaa tai ei välitä  :-\ 
MUTTA on tuo neliveto vaan uskomattoman tasapainoinen vetää lappu lattiassa kurvia.
n. 60km/h tiukkaan kurviin kierrokset 2500-3000 (diesel) ja lappu tiskiin. Kevyttä yliohjaamista ja tasaista nelipyöräluisua pienen vikinän saattelemana. Auto ei tee mitään odottamatonta. Hieno peli. En yhtään ihmettele että pikkupojat rakentelee audeista tuuningeja.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy