A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: Simo - 09.06.16 - klo:09:29
Tämä "kaunis" maskisuoja on Oy Tammer-Suoja Ab:valmistama tuotenumero TS607 hinta noin 50 â,¬ tarvikeliikkeessä
Tärkeintä on, että rinkelit näkyy  ;D
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

msuomal

Nyt kuuntelin lisää tutulla musiikilla ja muutin mieltäni :D. En ole enää B&O:hon kovin tyytyväinen. 3D ääni tekee musiikista diskanttivoittoista. Bassoja on jopa hieman vaikea saada mukaan vaikka eikö järjestelmässä pitäny olla subbari? Samoin surround level tuntuu vain häiritsevän. Säädöt on selkeästi puutteelliset ja ohjekirjankin mainitsema Audiopilot puuttuu kokonaan (senhän piti olla se juttu B&O:ssa). Lopulta päädyin kääntämään basson vaakaan oikealle, trebleä kolme pykälää pois päin. Surround leveliä pari pykälää päällä ja 3D low asennossa. Järjestelmä soi liian kovaa jo puolessa välissä säätöskaalaa. Erillinen subbarin säätö ois must. Toivottavasti softa päivittyy...

msuomal

Otinkin bassoa vähän pois, nyt neljä pykälää pystystä oikealle, surround leveliä päällä vaan kaks pykälää ja nyt alkaa olla hyvä. Ihmeen hienosti toimii myös takapenkillä.

Flat

oma havainto on että vaatii sisäänajoa tuokin kymmeniä tunteja. Olen myös havainnut että 3D sound ei sovi rock painotteiseen musaan, jossa tuutataan tunteella....ja kovaa.

Sen sijaan pop ja blues....soi hienosti.

kokeileppa kaivaa jostain Draken Hold On, We’re Going Home, soi todella hienosti ja ja tässä poppi biisissä pääsee 3d hienosti esille, kappaleesta löytyy myös mukava basso. Kokeile saatat vaikka tykätä biisistäkin.

Eninemin shake that ass toimii basso testinä, niinkuin myös santanan  Maria Maria.

msuomal

Pitääpä kokeilla noita. Tänään oli testibiiseinä "Valehtelisin jos väittäisin", koska olen muodostanut aika hyvän kuvan siitä miltä mr. Hanhiniemi kuulostaa, Metallican "Nothing else matters" ja Dire Straightsin "Private Investigations". Kuuntelin tutut biisit vertailuksi Sennheiserin Momentum Wireless kuulokkeilla ja kodin hifillä, jossa on Relin subi. Sitten autoon säätämään :). Pysyn edelleen siinä mielipiteessä, että diskantit on todella hyvät autohifiksi ja järjestelmästä löytyy sekä dynamiikkaa että irtonaisuutta (jota DR:n biisi demonstroi hyvin), mutta keskialueelta ja matalalta puuttui bassoa. Ensin käänsin vähän liikaa, jolloin puuroutui, mutta kun siitä peruutti hiljalleen, niin alkoi oikea soundi löytyä. Pitää jatkaa testejä, en ole suuri kaiutinten sisäänajouskovainen, mutta en kiistä etteikö siitä voisi olla joissain tapauksissa hyötyäkin.

Flat

Tästä on ollut puhetta aikaisemminkin. Tarkoituksen olisi virittää puhelimelle latausteline, jotta lataus ja Android Auton käyttö olisi helpompaa. Tarkoitus olisi päästä eroon piuhojen kanssa pelaamisesta kokonaan. Ajattelin sijoittaa toiseen mukitelineeseen "telakan" ja vetää sinne piuhan keskikonsolin sisällä.

Ideana olisi sovittaa joku tälläinen telakka mukitelineen sisälle, siten että puhelimen kytkeminen autoon onnistuu vain laittamalla puhelin mukitelineeeseen. Telakan on tietysti oltava sellaista mallia, että mitään sovittelua ei tarvita, vaan puhelin ohjautuu automaatisesti usb liittimeen. Kun sitten puhelin taas vaihtuu niin vaihtaa vain uuden sopivan telakan tilalle.




Onko joku jo viritellyt vastaavaa tai tehnyt jonkin muun ratkaisun ?

Keskikyynärnojan alle tälläinen ei mahdu, koska korkeus tulee esteeksi, ja sinne on hieman hankala muutenkin ajaessa pujotella puhelinta.

btw, viimeisimmät Android Auton versiot ( 1.6.xxx ) ovat tuonneet selvästi vakautta ja nopeutta systeemiin. Puhelin kytkeytyy nopeasti ja kommunikaatio-ongalmat ovat käytönnössä kadonneet. Viimeisin AA painoshan tuli toissapäivänä.

msuomal

Mä tilasin tämmösen kokeeksi:

http://www.mytrendyphone.fi/shop/iphone-6-fix2car-145569p.html

Tarkoitus on aluksi laittaa se sinne kyynärnojan alle, ettei tarvitse irtopiuhan kanssa pelata. Ajattelin ettei itse puhelinta tarvitsisi nähdä ajon aikana, jolloin se menisi kivasti piiloon tuolla kyynärnojan alla, mutta sen meinaa unohtaa sinne autosta lähtiessä. Tuo telakka mukitelineessä ei ole huono idea!

Flat

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 10.06.16 - klo:09:02
Mä tilasin tämmösen kokeeksi:

http://www.mytrendyphone.fi/shop/iphone-6-fix2car-145569p.html

Tarkoitus on aluksi laittaa se sinne kyynärnojan alle, ettei tarvitse irtopiuhan kanssa pelata. Ajattelin ettei itse puhelinta tarvitsisi nähdä ajon aikana, jolloin se menisi kivasti piiloon tuolla kyynärnojan alla, mutta sen meinaa unohtaa sinne autosta lähtiessä. Tuo telakka mukitelineessä ei ole huono idea!

jep, kyynärnojan alle laitettaessa puhelin unohtuu sinne aika usein, Mukiteliseessä ehkä hieman harvemmin. Haluaisn että puhelin on jotenkin näkyvissä että näkee merkkivalon sähköposteista. Sähköposteistahan ainakaan AA ei ilmoita millään tavalla. Onko Carplay tämän suhteen fiksumpi ?

En tosin ihan  ymmärrä miten tuon virität sinen kyynärnojan alle, vaakatasoon ? Toi teline kiinni kyynärnojan alapinnalle, siten että puhelimen olessa telineessä , sen naama osoittaa maata ?

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.06.16 - klo:09:14
jep, kyynärnojan alle laitettaessa puhelin unohtuu sinne aika usein, Mukiteliseessä ehkä hieman harvemmin. Haluaisn että puhelin on jotenkin näkyvissä että näkee merkkivalon sähköposteista. Sähköposteistahan ainakaan AA ei ilmoita millään tavalla. Onko Carplay tämän suhteen fiksumpi ?
Eipä se taida olla. En ole kyllä ihan varma, täytyy selvittää. Eiköhän siltä Siriltä voi kysästä, että onko mulle uusia maileja tullu.

Lainaa
En tosin ihan  ymmärrä miten tuon virität sinen kyynärnojan alle, vaakatasoon ? Toi teline kiinni kyynärnojan alapinnalle, siten että puhelimen olessa telineessä , sen naama osoittaa maata ?
En ymmärrä itsekään vielä :). Ehkä ruuvaan/teippaan sen siihen lokeron pohjaan jotenkin, mutta vaakatasoon kuitenkin.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 10.06.16 - klo:09:20

En ymmärrä itsekään vielä :). Ehkä ruuvaan/teippaan sen siihen lokeron pohjaan jotenkin, mutta vaakatasoon kuitenkin.

Laitoin A3:n lokeroon iPhonelle telineen muistaakseni pelkästään pienillä ruuveilla siihen kumimattoon. Voi olla, että laitoin pari ruuvia menemään kotelon pohjaan asti. Laitoin se sillä tavalla, että etuosa puhelimesta on hiukan ylempänä, helpottaa puhelimen asettamista ja poistamista. Aika usein sitä ei muista ottaa mukaan lähtiessä autosta.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 10.06.16 - klo:10:52
Laitoin A3:n lokeroon iPhonelle telineen muistaakseni pelkästään pienillä ruuveilla siihen kumimattoon. Voi olla, että laitoin pari ruuvia menemään kotelon pohjaan asti. Laitoin se sillä tavalla, että etuosa puhelimesta on hiukan ylempänä, helpottaa puhelimen asettamista ja poistamista. Aika usein sitä ei muista ottaa mukaan lähtiessä autosta.
Jeps, just noin aattelin sitä alustavasti. Siinä on kyllä sekin huono puoli, että joutuu vänkkäämään sitä kyynärnojaa jatkuvasti :). Lyhyet matkat hoituu kyllä ihan sillä normaalilla BT yhteydelläkin puhelin taskussa, en mä jaksa edes alottaa säätämään mitään musaa Carplay kautta tjsp, jos ajomatka on 10 minuuttia. Ei tuo mikään optimaalinen ratkaisu ole, mutta täytyy kokeilla.

msuomal

#2111
B&O:n kanssa olen nyt päätynyt siihen, että kaikki prosessoinnit pois, trebleä vieläkin pykälä vähemmän (nyt kolme vasemmalle pystystä) ja bassoa (viisi oikealle pystystä). Hiljaa kuunnellessa tämä B&O ei pysty luomaan tasapainoista toistoa vaan diskantti korostuu ja bassoa uupuu sekä keskialueelta että matalalta. En tiedä mitä se basson säätö varsinaisesti tekee. Kun antaa volaa lisää, niin bassoakin rupeaa olemaan ihan kiitettävästi, mutta tuntuu, että se korostuu keskialueella ja matalat jää silti vaisuiksi. On se prkl, ettei subille ole omaa säätöä. Sehän löytyy ihan Audin ASS systeemistäkin ainakin siinä edellisessä A6:sessa. Silloin voisi tuota bass säätöä ottaa pari pykälää pois ja säätää subia vähän kovemmalle. Luulisin et sillä tulis aika mukavaksi.

Todella vähän löytyy netistä vielä juttua tuosta tämän auton B&O:sta ja jengin käyttämistä säädöistä.

Edit: Poistin vertauksen kuulokkeisiin, koska puhutaan niin eri asiasta, mutta se että auto on "akustisesti huono" ympäristö on minusta vain tekosyy, onhan sitä ollut aikaa tässä vuosisata kehittää siihen sopivaa äänentoistoa ja kumman huonosti nuo on kehittyny. Tässä B&O:ssa on ollut loistava idea nostaa diskantit A-pilariin jne, mutta jotenkin kuitenkin nyt jää semmonen puolittainen vaikutelma, että tämä on vain hyvä yritys eikä hyvä lopputulos.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.06.16 - klo:09:14
jep, kyynärnojan alle laitettaessa puhelin unohtuu sinne aika usein, Mukiteliseessä ehkä hieman harvemmin. Haluaisn että puhelin on jotenkin näkyvissä että näkee merkkivalon sähköposteista. Sähköposteistahan ainakaan AA ei ilmoita millään tavalla. Onko Carplay tämän suhteen fiksumpi ?

En tosin ihan  ymmärrä miten tuon virität sinen kyynärnojan alle, vaakatasoon ? Toi teline kiinni kyynärnojan alapinnalle, siten että puhelimen olessa telineessä , sen naama osoittaa maata ?
Kyllä mulle tulee molempiin näyttöihin ilmoitus sähköpostista. Miksi ette laita noita telineitä ihan normisti imukupilla tuulilasiin siihen näytön vasemmalle puolelle. Piuhan saa siististi piiloon rattin läpivientiin.

Latexi

Kyllä minäkin olen saanut ilmoituksen sähköposteista näytöilleni.
Latexi

Flat

AA antas ilmoituksia tekstareista ja whatsapp viesteistä, mutta gmail ilmoitukset puuttuu.

Imukupit on hieman samaa sarjaa keulanahkojen kanssa.😆Haluaisin pitää tuon ohjaamon "siistinä".

Maailmalla on joo B&O prosessoineista jonkin verran juttua.Pääasiassa kääntelevät 3D:t ja surroundit pois.
Oma kierputunut korva vaan jostai syystä pitää noista efekteistä, joten olen pitänyt sen päällä.

msuomal

Toi MMI Connect iPhone appsi on ihan hieno, mutta siitä puuttuu pari aika helposti toteutettavaa ja hyödyllistä ominaisuutta. Tärkeämpi olis ajopäiväkirja/logi, joka auttas monessa ihan käytännön asiassa. Sehän tietäs suoraan mistä on lähdetty, moneltako, mihin ajettu, montako km jne. Toinen on et näkee vaan et ikkunat on auki, mutta niitä ei saa suljettua appsin kautta. Yritänpä laittaa palautetta App storen kautta...

laitsu74

MMI connect appsiin toivoisi lisää toiminnallisuutta. Sisätilojen lämpötila on yksi informatiivinen tieto jota talvella kaipaa. Ajopäiväkirja olisi myös sellainen jonka dataa voisi seurailla. 

msuomal

#2117
Joo, sisä- ja ulkolämpötilat ois hyvät kans. Miten muuten seisontatuuletus (eli et kytkee vaan puhalluksen päälle, eikä ollenkaan lämmitintä) toimii? Eikös tässä pitäs olla semmonenkin? En löytäny mitään tapaa muuttaa lämmitystä tuuletukseksi appsistä. Vai onko se automaattinen sisä ja ulkolämpötilojen erojen suhteen?

Edit: Kaivoin ihan ohjekirjan esille ja automaattinenhan se on.

Flat

Pysäköittekö auton ohjekirjan oppien mukaan ?



Onko väärä tapa pysäköidä jos ei laita tuota pysäköintijarrua manuaalisesti päälle. Pysähtyessähän se menee päälle ( vihreä symboli mittaristossa) joka tapauksessa ? Tämöä vihreä symbolihan on paikallaanpitoavustin, mutta eikö se ole käytännössä sama käsijarru ? Kun auton sammuttaa niin  vapautuuko jarru jos ei ole vetänyt pysäköintijarrua manuaalisesti päälle ?

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.06.16 - klo:09:03
Pysäköittekö auton ohjekirjan oppien mukaan ?



Onko väärä tapa pysäköidä jos ei laita tuota pysäköintijarrua manuaalisesti päälle. Pysähtyessähän se menee päälle ( vihreä symboli mittaristossa) joka tapauksessa ? Tämöä vihreä symbolihan on paikallaanpitoavustin, mutta eikö se ole käytännössä sama käsijarru ? Kun auton sammuttaa niin  vapautuuko jarru jos ei ole vetänyt pysäköintijarrua manuaalisesti päälle ?

Paikallaoloavustin käyttää tavallisia jarruja ei käsijarrua. Mikäli paikallapitoavustin on käytössä ainakin minulla riittää kun sammuttaa auton menee vaihteisto P lle ja käsijarru itsenäisesti päälle

mi16

Ilmesty autoon uusi ominaisuus

msuomal

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 13.06.16 - klo:10:25
Paikallaoloavustin käyttää tavallisia jarruja ei käsijarrua. Mikäli paikallapitoavustin on käytössä ainakin minulla riittää kun sammuttaa auton menee vaihteisto P lle ja käsijarru itsenäisesti päälle
Jep, näin se toimii normaaleissa tapauksissa, mutta kun pysäköi niin, että parkkitutkat menee päälle, tippuu autohold pois päältä ja kun sammutat auton parkkitutkan huutaessa menee vaihteisto P:lle, mutta käsijarru ei menekään päälle. Minusta hieman epäloogista, voisihan se nyt mennä päälle automaattisesti huolimatta siitä onko sillä hetkellä autohold päällä vai ei.

Eilen vasta tajusin kunnolla mihin tuo paikallaoloavustin on tarkoittettu :). Se kun ei ole pelkkä mäkilähtöavustin niinku edellisessä mulla oli vaan nyt ei tartte seisoa jarrulla risteyksissä, joka nopeuttaa liikkeellelähtöä huomattavasti start-stopin ollessa käytössä. Hieman oli luotto-ongelmaa todella jyrkässä alamäessä, kun odotin valoissa, mutta näyttihän tuo siinä paikallaan kököttävän.

Flat

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 13.06.16 - klo:10:25
Paikallaoloavustin käyttää tavallisia jarruja ei käsijarrua. Mikäli paikallapitoavustin on käytössä ainakin minulla riittää kun sammuttaa auton menee vaihteisto P lle ja käsijarru itsenäisesti päälle


tarkennuksena , laitat siis käsijarrun itse (manuaalisesti päälle) ?

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.06.16 - klo:10:54
tarkennuksena , laitat siis käsijarrun itse (manuaalisesti päälle) ?

Ei käsijarruun tarvitse koskea missään tilanteessa. Auto hoitaa käsijarrun ihan itse päälle ja pois. Ainoa poikkeus on msuomal kommentoima tilanne.

Flat

Eli sulla sytyy paysäköintijarrun nappulaan se punainen valo automaattisesti ?

Mulla valo ei syty.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.06.16 - klo:13:55
Eli sulla sytyy paysäköintijarrun nappulaan se punainen valo automaattisesti ?

Mulla valo ei syty.
Se syttyy siihen automaattisesti (eli käsijarru menee päälle), jos sinulla on se autohold (paikallapitoavustin) toiminto päällä ja parkkitutka ei ole päällä (parkkitutka tiputtaa autoholdin pois päältä), kun sammutat moottorin.

tpu

Itse en ole huomannut tuossa oikein mitään logiikkaa. Sammutan yleensä aina auton niin, että painan suoraan napista sammuksiin, vaihteen ollessa vielä päällä, jolloin se menee samalla automaattisesti P-asentoon. Joskus seisontajarru menee päälle, joskus ei, mutta en ole oikein keksinyt millä perusteella menee tai on menemättä. Sitä auto-hold-ominaisuutta en ole käyttänyt koskaan, joten se ei tähän liittyne.

mi16

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 13.06.16 - klo:14:10
Se syttyy siihen automaattisesti (eli käsijarru menee päälle), jos sinulla on se autohold (paikallapitoavustin) toiminto päällä ja parkkitutka ei ole päällä (parkkitutka tiputtaa autoholdin pois päältä), kun sammutat moottorin.

Juuri näin.

Flat

ei syty valo, vaikka parkkitutkat ei ole aktivoituneena. En ole koskaan huomannut että tutkat ottaisivat autoholdin pois päältä 😮

d_view7

Tänään auto teki kohtuu jyrkässä ylämäessä aika hätäisen alle sekunnin kestävän jarrutuksen ilman syytä. Onko jollain muulla Pre Sense järjestelmä kytkeytynyt turhaan päälle?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy