A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 14.03.16 - klo:09:39
Mites kassikoukut, onko ne yhtä onnettoman matalalla kuin A3:ssa?

Vastaan itse itselleni, kun tuli tänään piipahdettua Marmorilla. Kyllä, ovat lähes yhtä käyttökelvottomat kuin A3:ssakin. Enkä nyt tarkoita mitään Ramin kasseja, vaan aivan normikauppakasseja, joita on ihan turha noihin ripustella. Yllättävän raivostuttava piirre arkikäytössä ja ihmetyttää, ettei Audi osaa konttia paremmin suunnitella. Virtaviivaisia nelivetoja on muillakin, mutta silti kuljetustarpeet on paremmin toteutettu. Kuljettajan paikalla oli kyllä tasokkaan miellyttävä ja tykoistuva tunnelma - selvästi rattimiehen paikka!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Simo

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 16.03.16 - klo:18:50
Eilen tuli haettua oma A4:nen liikkeestä. Laitan muuta kommenttia myöhemmin, mutta ensimmäisenä tuli mieleen kysymys S-Tronicin toiminnasta; onko normaalia, että siinä on pieni viive liikkeelle lähdössä, ennen kuin nykäisee liikkeelle? Tai varsinkin jos esim rullaa risteykseen ja sitten painaa kaasua, niin kestää hetken ennen kuin vaihde kytkeytyy.

Kaksi edellistä Audia oli multitronic:illa (A4 b8 ja A6 C7) eli S-Tronicista ei ole mitään kokemusta.

-Antti
h
D:llä ajettaessa varsinkin liikkeelle lähdöissä viive on todella ärsyttävä joten itse ajan melkein aina S-moodilla jolloin viivettä ei juurikaan ole
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

Mjkarhu

Eilen oli muuten Teknavin Risto Virtasen testissä Audi A4 2.0Tdi q stronic. Kehui kovasti autoa ja sen uudistuksia. Stronic on uudistunut ja nyt on päästy eroon liikkeelle lähdön nykäisystä. Täytyy kyllä myöntää että itse olen tuohon jo tottunut, kun useampi auto ollu tuolla laatikolla.

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Simo - 17.03.16 - klo:11:49
h
D:llä ajettaessa varsinkin liikkeelle lähdöissä viive on todella ärsyttävä joten itse ajan melkein aina S-moodilla jolloin viivettä ei juurikaan ole

Näköjään joo S:llä ei nykäise niin paljon. Muutenkin S:llä ajo tuntuu jotenkin mukavammalta.

Tässä vähän omia mietteitä uudesta autosta (ja vertailukohtana on A6 C7, joten osin hieman epäreilua vertailua):

- Kone lämpenee todella nopeasti. Toki nyt on bensakone, mutta A6 dieselissä ei usein syttynyt yksikään ledi pitkässäkään nurkka-ajossa (edes kesällä). Ja sai jopa moottoritiellä ajella yli 10km ennen kuin lämmöt nousivat yhtään.

- Kone myös hyrähtää todella nopeasti käyntiin kun start-stop on aktivoituna. Harmi, ettei S-tronic ole suhteessa yhtä vikkelä liikkeelle lähdössä...

- S-tronicista tulikin jo mainittua aiemmin. Paljon hyvää multiin verrattuna, mutta vaatii vielä vähän totuttelemista.

- Normaali sisävalopaketti riittää minulle oikein hyvin

- Sisusta aika laadukkaan oloinen, varsinkin kuskin penkiltä katsellessa. Jonkun verran huomaa olevansa halvemmassa autossa jos A6:seen vertaa. Varsinkin takapenkki on vähän karun näköinen ilman säilytyslokeropakettia (etupenkkien takana ei ole lehtikoteloa).

- Ajettavuus on omaan makuun todella hyvä. Valitsin vakioalustan sportin sijaan ja ei kaduta yhtään. Tuntuu kuitenkin sporttisemmalta kuin mitä A6 oli.

- Niinkuin joku täällä mainitsikin, niin ovet menevät "kassakaappimaisesti" kiinni. Tekee laadukkaan tunnelman.

- Meteliä tuntuisi korvakuulolta olevan jonkun verran enemmän kuin A6:ssa. Ei kuitenkaan mitenkään häiritsevästi (tosin A6:ssa oli 50tkm ajetut nastarenkaat, ja tässä uudet, joten meteli selittynee silläkin)

- ASS oli alkuun pieni pettymys. Minulla oli ASS sekä B8 A4:ssä että tuossa A6:ssa, ja tuntuu, että kummassakin ääni oli jotenkin muhkeampi. Tosin täytyy vielä katsoa säätöjä.

- Moottorin suorituskyky ainakin itselle ihan riittävä (enkä tietysti vielä ole edes kokeillut ihan "täysillä"...).

- Iso plussa pysäköintitutkan automaattisesta päällemenosta kun lähestytään hitaasti seinää. Edellisessä piti aina erikseen nappulasta aktivoida. Lisäksi se ei piippaa edessä olevasta esteestä jos pakki on päällä, toisin kuin A6.

- Takaluukku tietysti A6:sta pienempi...

- Ihmetyttää, ettei takaluukkua saa kiinni kaukosäätimellä.

- Kone tuntuu aika hiljaiselta. Tietysti omalla tavallaan hyvä asia, mutta olisi kovissa kiihdytyksissä kiva kuulla vähän murinaakin :)

Siinäpä näitä ensipäivien mietteitä. Kokonaisuutena olen todella tyytyväinen. Auto on ainakin paljon nuorekkaampi kuin tuo edellinen diesel A6.

- Antti

a4b8

Onko joku päässyt kokemaan miten pre sense city on käytännössä ajossa toiminut?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

exlex

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 16.03.16 - klo:22:29
Vastaan itse itselleni, kun tuli tänään piipahdettua Marmorilla. Kyllä, ovat lähes yhtä käyttökelvottomat kuin A3:ssakin. Enkä nyt tarkoita mitään Ramin kasseja, vaan aivan normikauppakasseja...

Tosiaan kyseessä on ilmeisesti Sportbackin / Farkun koukut, koska Sedanissa koukut ovat aivan täydellisellä korkeudella ja muutenkin täydelliset. Käytän päivittäin.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: exlex - 17.03.16 - klo:16:50
Tosiaan kyseessä on ilmeisesti Sportbackin / Farkun koukut, koska Sedanissa koukut ovat aivan täydellisellä korkeudella ja muutenkin täydelliset. Käytän päivittäin.

Kyllä, sedaneihin en ole kurkannutkaan, kun eivät ole harkintalistalla. Ja A3:n osalta vielä täsmennyksenä, että itsellä quattro-malli, jossa tavaratilan pohja on muita ylempänä. Koukut ovat täysi vitsi. A4:ssä silmämääräisesti arvioituna vähän ylempänä, mutta silti näyttivät hyödyttömiltä. Molemmissa on vielä oudon kökkö muotoilu, mikä ei yhtään helpota toiminnallisuutta. Voi tämä narina tuntua vähän pikkumaiselle jonkun mielestä, mutta jos niitä ostoksia joka vko keräilee pitkin konttia, niin jurppii...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

optilab

Mulla ei ole mitään valittamista kontin kassikoukuista. Jokaisella kauppareissulla isken kummallekin puolelle muovikassien sangat kiinni, eikä koskaan pussit kaatuneet. En kyllä pistele muutenkaan joka kurviin kylki edellä.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

speedy76

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 17.03.16 - klo:15:17
Onko joku päässyt kokemaan miten pre sense city on käytännössä ajossa toiminut?

Eilen joku pysähty yhtäkkiä keskelle risteystä, kun oikealla odotti kolmion takana auto ja meinas tulla kiire pysähtyä (jäi helposti 20 senttiäkin väliä) mut siinä auto mun mielestä ehti varoittaa puol sekuntia ennen kuin itse aloitin täysillä jarruttamaan. Onneks oli kuiva tie.

Mjkarhu

Ihan hyvin se on itsellänikin toiminut, säädin talveksi asentoon early. Aika harvoin se on puuttunut peliin, vaikka melko tiukasi mennään aamuruuhkissa. Ne muutamat kerrat mitä on aktivoitunut, niin ihan aiheesta.

th

Jahas ja tänään lähtee sitten kolmas päivä autolla audicentterin huollossa. Saisikohan viikonlopuksi jo takaisin. Ovat sentäs antaneet pitää laina-auton, joka itseasiassa on varsin hauska peli ajella. A3 1,6tdi man quattro. Varustelu toki vuokra-autossa heikompi, kun  mitä normaalisti suomeen edes myydään. Tuo A3 tuntuu myös järkyttävän pieneltä autolta nyt kun on pykälää isommalla alkuvuoden ajellut.

Mielenkiinnolla odottelen mitä kaikkea autosta on korjattu/päivitetty.

Lainaus käyttäjältä: th - 09.03.16 - klo:20:39
Korjaukseen menee vakkarin puuttuminen, satunnaisesti herjaileva kuskinoven anturi ja tutkivat ujeltavaa ääntä joka ilmenee tasaisella ajettaessa ja äänentoiston ollessa sammutettuna.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Pekki

Saiko näistä uusista quattromalleista ESP:n kokonaan pois, vai oliko siellä vaan se Dynamic/Sport tai vastaava asetus?

Mieleen tuli uusin kaara, jossa ajeli kovastikin luistonestot "pois päältä" premier parkin radalla...

-Pekki

mi16

Lainaus käyttäjältä: Pekki - 18.03.16 - klo:10:45
Saiko näistä uusista quattromalleista ESP:n kokonaan pois, vai oliko siellä vaan se Dynamic/Sport tai vastaava asetus?

Mieleen tuli uusin kaara, jossa ajeli kovastikin luistonestot "pois päältä" premier parkin radalla...

-Pekki

Saa a4:stä pois. Kolme asentoa päällä, sport ja pois.

th

Jahas pajalle jäi viikonlopun yli, ilmeisesti ohjauksessa vielä ratkaisematon vika joka aiheuttaa ikään kuin mittariston taakaa kuuluvaa rohisevaa/hankaavaa/metallista ääntä.

Onneksi on menettelevä sijaisauto ja sentäs tutkivat vikaa perinpohjin eivätkä vain palauta valohoitoa saaneena.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Dis

Biili vihdoin alla ja tuntuma kyllä korvaa ostokrapulan.
Vertailupohjana a3 my15 jossa melkein samat hilut. B&O jää uupumaan subin erillinen ohjaus että sais joskus vähän kovemman basson. Tuntuu että tässä uudessa bassoa työnnetään enemmän ovista kuin piippuhyllyltä. Tai siltä se kuulostaa. Kovemmalla kuunneltuna koko piippuhylly alkaa rämisemään....

Liekkö korvien välissä mutta valot tuntuu paljon kirkkaammilta ja kohdennetummalta kuin a3. Kahvojen valaistus on kyllä paras idea mitä hetkeen nähnyt ettei tartte pimeässä etsiä.

Voimalinja kyllä on riittävä tuolla 185kw moottorilla ja ohituksen jälkeen pelottaa enemmän mittarin lukema kuin vauhdin tuntu ei täsmää. Ã,,änieristyslaseilta tuli odotettua ehkä hieman liikaa mutta voi hiljetä jahka nastat saa pois alta. Yllätti kun tuli kesärenkaat misukan promacy3 eikä nuo hankookit. Kävin jo kysymässä rengasliikkeistä hankookkien pelossa toisia renkaita ja vanteita niin palaute oli ettei toimivista vanteista ole ihan varmuutta kun napa ja pulttien pituus muuttunu. Väki ilmeisesti laittanu liian pitkiä pultteja joilla pääsee tekemään isompaakin remonttia.

Ajotuntuma on kyllä paljon parempi kuin osasi odottaa. Tuulisella säällä tuntuu heijaavan enemmän kuin edelliset. Valikoiden kahlaus ajonaikana tuntuu hirvittävän pelkääjänpuolella liikaa ja vähän olisi toivonut yksinkertaisempaa valikkoa että saa musan soimaan puhelimesta kun usbilla kiinni.

Ainoa mikä kismittää on tuo lisälämmittimen erillinen kapula. Eikä sitä jo olisi saatu samaan avaimen kanssa mahtumaan. Ei ole connectia niin ehkä sen talvisin kärsii taskussa.

Auto tilattu lokakuussa ilman tietoa mistään varusteista mutta taisi kaikki tarpeellinen tulla.

Bs 185kw q first edition
Comfort ja kommunikaatio paketit, lättänäratti, kassikoukut, valosarja ja progressiivinen ohjaus ja jotain pientä hilua.

Latexi

Liekkö korvien välissä mutta valot tuntuu paljon kirkkaammilta ja kohdennetummalta kuin a3.

Eikö siinäkin lie ledit? Itse otin Matrixin ledvalot ja kyllä niillä ainakin tuntuu näkevän.
Latexi

Mjkarhu

Vaimolla myös A3 -15 ja peräkkäin ajellessa kiinnitin samaan huomiota, valot vaikuttaa kirkkaammilta. Toki valon sävy on selvästi valkoisempaa, sekin hämää jonkin verran.

hq100

Nyt on sitten vakkarikin saatu autoon, hyvin toimii. Samalla saatiin korjattua takapäästä kuuluva kolina/natina, joka johtui jonkin iskarin kumin fibasta. Lisäksi pelkääjän puolen etuikkunan tienoilta saatiin häiriöäänet hävitettyä, kuulemma jotkin tuulilasin asennusta helpottavat ohjaintapit olivat jääneet väärään asentoon verhoilua vasten aiheuttaen äänet.

Nyt on on aika nautinnolista ajelua. Ainoa juttu, että olivat ratin nahkaan saaneet (vakkaria asennettaessa?) aikamoiset röpelöt aikaan molemmille puolille alaosaan sivuille.

Mjkarhu

Miten kuvailisit noita häiriöääniä? Itselläni kuuluu ajoittain pelkääjän puolelta ääniä, mutta en ole vielä paikallistanut niitä (yksin hankalaa). Ã,,äni kuulostaa siltä, kuin ovitaskussa olisi irtotavaraa.

hq100

Selkeää natinaa / rapinaa, ehkä enemmän juuri rapinaa, varsinkin liikkellelähtiessä ja pienessä vauhdissa, eniten kääntyessä. Kuulosti siltä kuljettajan paikalle, että tulisi sivupeilin tienoilta. Aika häiritsevä ääni.

Itsekin ensin tarkistin ovitaskun ja hansikalokeron, mutta ei se ehkä ihan sellainen ääni ollut joka siellä olevista tavaroista tulisi.

tpu

Miten tuo myAudi-palvelu muuten otetaan käyttöön? Eli miten oman auton saa sinne näkyviin oman käyttäjätunnuksen taakse? Ei viimeksikään Audia ostaessa myyjä maininnut tällaisesta mitään.

Latexi

Tuolta
https://itunes.apple.com/us/app/mmi-connect/id570608111?mt=8
sain ainakin jokin ohjelman kännykälle (iPhone). En sitten tiedä, voiko sillä tehdä etänä mitään, mutt ainakin sieltä näkyy tiedot autosta.
Latexi

mi16

Lainaus käyttäjältä: tpu - 21.03.16 - klo:21:58
Miten tuo myAudi-palvelu muuten otetaan käyttöön? Eli miten oman auton saa sinne näkyviin oman käyttäjätunnuksen taakse? Ei viimeksikään Audia ostaessa myyjä maininnut tällaisesta mitään.

Ensin rekisteröidyt tuonne https://my.audi.com/content/fi/myaudi/fi/home.html ja sitten syötät auton runkonumeron sinne, niin auto tulee näkyviin.

tpu

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 22.03.16 - klo:08:40
Ensin rekisteröidyt tuonne https://my.audi.com/content/fi/myaudi/fi/home.html ja sitten syötät auton runkonumeron sinne, niin auto tulee näkyviin.
Onko tämä eri palvelu kuin mikä löytyy Audin sivuilta kohdasta "Oma Audi"? Ainakin näyttää ihan erilaiselle sivustolle menevän.

tpu

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 22.03.16 - klo:08:40
Ensin rekisteröidyt tuonne https://my.audi.com/content/fi/myaudi/fi/home.html ja sitten syötät auton runkonumeron sinne, niin auto tulee näkyviin.

Olipas se helppoa. Tuohonhan voi laittaa naapurinkin auton, kun tuon runkonumeron voi lukea etuikkunasta.

msuomal

Naapurilla on Skoda ;).

Näkeehän siitä tosiaan varustetiedot, mutta connectia ei pääse ohjaamaan ilman oikeita pääkäyttäjätunnareita.

mi16

Jee nyt on vakionopeudensäädin ja lämppärin etäohjauskin toimii. Nyt voi keskittyä nauttimaan tästä upeasta autosta.

msuomal

Mitä lämppärin ohjaukselle tehtiin?

mi16

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 22.03.16 - klo:19:35
Mitä lämppärin ohjaukselle tehtiin?

Käsittääkseni kaikki bootattiin autosta ihan siis testerillä tehdastilaan ja sitten kaikki pois my.audista ja kännykästä. Sitten vaan kaikki uudestaan aktivoitiin.

Mjkarhu

Itselleni tehtiin samat toimenpiteet, tuntuu toimivan jo paremmin. Lämmitin ei kyllä lähde edelleenkään aina päälle ja warning messages ei päivity ollenkaan. Välillä ilmoittaa että ovet auki, vaikka on varmasti lukittu ja paikkatieto ei päivity aina oikein. Mutta käynnistyypä lämmitin ainakin useammin kuin ennen

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy