A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: keinonen - 24.02.16 - klo:09:20
Juu ei mitään taisin ilmaista asian aika epäselvästi. Tehokkaampien bensojen väittää vastaavan quattro dieselin välityksiä aikalailla, paitsi kutonen ja seiska ~10% lyhyemmät, eli kierrokset satasessa ~1500. 1.4 kaikki välitykset lyhyempiä ja 100km/h ~1600rpm.
Ja itse kun pidin tuon nykyisen Ocu RS TSI:n DSG:n välityksiä melko pitkinä. Oculla satasen vauhdissa vähän reilu 1800 rpm. Nyt pari vuotta myöhemmin menee 1.4 TSI:kin jo reilusti alhaisemmilla kierroksilla. Ei tästä ole edes pitkäkään aika, kun tuollaiset välitykset bensakoneissa olivat normaaleja, kun koneessa oli sylinterejä kahdeksan tai enemmän. Voisin kuvitella, että matka-ajossa kulutuksen pitäisi kiittää moottorin matalaa kierrostaajuutta.

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 23.02.16 - klo:11:25
se tai olla luukun jokin kytkin ja suojan joku pehmike pala.Ovien ohjain juttu jäi hieman epäselväksi.Olikohan vielä obd portin ohjelmisto päivitys.

Positiivistä on se että viat korjataan ja se että liikkeestä oltiin yhteydessä.

Sain itse puhelun itsekin tästä. Kuulemma takakontin korjaus, joka tarkentuikin verhoilun puruksia ja nippusiteen lisäykseksi. Samalla korjataan lukkoa, joka voi aiheuttaa käsijarruvalon vilkkumista.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 14.02.16 - klo:23:41
Itse Safety puoli on lisenssin puolesta voimassa 10 vuotta, sisältäen datakulut. Mutta etäohjaus, mukaan lukien lämmitin, onkin voimassa 3 vuotta. Eli hinnaston hinnalla saat tarvittavan raudan autoon ja 3 vuoden lisenssin palveluun. Tämän jälkeen lisenssi tulee uusia, Audi tullee myymään vuoden ja kolmen vuoden jatkolisenssejä. Mitä ne sitten maksavat? Tätä ei tiedä kukaan! Maahantuontikin levitteleen käsiään. Mielestäni tämä on melko huonoa kaupankäyntiä, kyllähän tuosta lisenssistä tulisi kertoa avoimesti ja sanoa että emme tiedä yhtään mitä tämä tulee jatkossa maksamaan.

Kyselin tästä myös liikkeestä ja vastaus oli, että kukaan ei vielä tiedä mikä se hinta tulee olemaan. Riippuu kuulemma siitä, miten tuo datasiirron hinta kehittyy.

Tästä heti tuli itselle mieleen, että miten jos auton ajaa jonnekin Afrikkaan tms ja käyttää systeemiä siellä, niin eikös roaming-maksut voi olla aika kovat?

hq100

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 24.02.16 - klo:12:42
Sain itse puhelun itsekin tästä. Kuulemma takakontin korjaus, joka tarkentuikin verhoilun puruksia ja nippusiteen lisäykseksi. Samalla korjataan lukkoa, joka voi aiheuttaa käsijarruvalon vilkkumista.

Mikä mahtaa olla syynä tuohon korjaukseen? En tiedä liityykö mitenkään tähän, mutta omasta kuuluu jostain takakontin liepeiltä pientä natinaa / vaimeahkoja kolahduksia töyssyissä.

Toinen vielä ärsyttävämpi natina /rapina omassa autossani tulee pelkääjän puolelta, suunnilleen sivupeilin tietämiltä. Esiintyy etenkin hitaassa vauhdissa (esim. liikkeelle lähdettäessä) ja kääntyessä. Mistäköhän tuokin voisi tulla?

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: tpu - 24.02.16 - klo:14:29
Kyselin tästä myös liikkeestä ja vastaus oli, että kukaan ei vielä tiedä mikä se hinta tulee olemaan. Riippuu kuulemma siitä, miten tuo datasiirron hinta kehittyy.

Tästä heti tuli itselle mieleen, että miten jos auton ajaa jonnekin Afrikkaan tms ja käyttää systeemiä siellä, niin eikös roaming-maksut voi olla aika kovat?

Kovi moni ei toki sinne aja, mutta näinhän ne varmasti ovat. Tiedä sitten toimiiko edes siellä, vai onko teknisesti rajoitettu roumas eurooppaan? Näistä kun ei tiedä kukaan, kun eivät edes tienneet tämän olevan lisenssin takana. Keksitty jotain hienoa, mutta unohdettu täysin miten se tulisi myydä.

LainaaMikä mahtaa olla syynä tuohon korjaukseen?

Se ei selvinnyt, mutta eiköhän näistä ole tullut reklmaatioita/itse havaittu ja sen takia korjataan. Vien itse auton pajalle maanantaina, eiköhän selviä taas enemmän. Kuulemma tunnin keikka.




a4b8

Meikäläisen autossa ovipäivitys viime viikolla. Onneksi selvisi päivityksellä. Oireet: auto-holdia ei saanut päälle, mittaristossa merkkivaloja jarruille, varoituskolmioita, tekstiä: kuskin ovessa häiriö, Risteyksessä kun pysähtyi, ilmoitti että auto on käynnissä, sammuta sytytysvirta ennen kuin lähdet autosta! ja nämä kaikki eri äänisten varoitusäänien säestyksellä! Aika värikäs jouluinen tunnelma.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 23.02.16 - klo:23:42
Mun moka. Ymmärsin väärin edellisen viestisi. Kiitokset vastauksesta. Varsin rauhallista tahtia diesel käy molemmilla välityksillä matka-ajossa. Onko siellä ilmoitettu bensakoneiden vastaavaa nopeutta?

Koeajaessani tehokkaamman 2.0 TQ:n  ( se 252 hp.) ja ajaessani sataa hämmästyin suuresti - kierrokset tosiaan 'vain' n. 1500 rpm.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Latexi

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 24.02.16 - klo:16:45
Meikäläisen autossa ovipäivitys viime viikolla. Onneksi selvisi päivityksellä. Oireet: auto-holdia ei saanut päälle, mittaristossa merkkivaloja jarruille, varoituskolmioita, tekstiä: kuskin ovessa häiriö, Risteyksessä kun pysähtyi, ilmoitti että auto on käynnissä, sammuta sytytysvirta ennen kuin lähdet autosta! ja nämä kaikki eri äänisten varoitusäänien säestyksellä! Aika värikäs jouluinen tunnelma.
Mulla on aivan samat oireet. Pitäisi sammuttaa sytytysvirta yms. Lisäksi autoon noustessa alkaa niin helvetillinen pimputus ja valoshow erlilaisten viestien siivittämänä. Tämä kestää sen 5 sekunnin ajan, mitä se toimintojen tarkistus kai suullinneen kestää. Sitten alkaa se piipitys joka saakelin risteyksessä. Vikaa pitäisi hakea 7.3., jolloin ko. kauppias tulee lomaltaan ja vie tuon Audin mennessään korjaamolle, että saavat kunnolla tutustua vikoihin. Niin ja samalla voisivat vilkaista, miksi se start-stop systeemi ei toimi. Tulikohan hankittua väärä kulkine? Se entinen ei ainakaan pimputellut ja kilissyt joka paikassa, siinä myös toimi kaikki kuten pitäisi.
Latexi

Flat

miten sun start stop oireilee? Mulla sen toiminnassa ei ole oikein mitään logiikkaa. Pääasiassa ei toimi. Välillä toimii kun jalka on kevyesti jarrulla, välillä samuttaa kun jalka on pois jarrulta. Välillä sammuttaa auton kun on vielä liikkeessä ( just ennen pysähtymistä)

optilab

Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.02.16 - klo:07:22
miten sun start stop oireilee? Mulla sen toiminnassa ei ole oikein mitään logiikkaa. Pääasiassa ei toimi. Välillä toimii kun jalka on kevyesti jarrulla, välillä samuttaa kun jalka on pois jarrulta. Välillä sammuttaa auton kun on vielä liikkeessä ( just ennen pysähtymistä)

Toi on käynyt itsellekin pari kertaa ja paskathan siinä meinaa tulla housuun, kun vauhdissa katoaa ohjaustehostin. Siis juuri hiukan ennen pysähtymistä onkin sammuttanut koneen. Muuten on valoissa useimmin käynnissä, kuin stopilla, vaikka lämmöt oliskin jo nousseet.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.02.16 - klo:07:22
miten sun start stop oireilee? Mulla sen toiminnassa ei ole oikein mitään logiikkaa. Pääasiassa ei toimi. Välillä toimii kun jalka on kevyesti jarrulla, välillä samuttaa kun jalka on pois jarrulta. Välillä sammuttaa auton kun on vielä liikkeessä ( just ennen pysähtymistä)

Kokeileppa heti pysähtymisen jälkeen painaa toisen kerran jarrua reilusti, niin pitäisi sammua, mikäli kaikki muut ehdot täytyy... se ei tarkoituksella sammu kevyessä jarrutuksessa, koska auto olettaa matkan jatkuvan hetimiten.

Flat

olen kokeillut myös kovaa jarrutusta, toimii satunnaisesti.
Kun jalan nostaa jarrulta niin autonhan pitäisi käynnistyä? Tätä ei tapahdu aina vaan auto käynnistyy vasta kun painaa kaasua.

LEMMY

Auto holdi päällä se ei käynnisty kun kaasusta tietenkään, kun pitää sitä autoa paikalla. Ei tarvi mitään polkimia painaa ees ylämäessä, vaan kaasua koskiessa käynnistyy ja painalluksesta lähtee liikkeelle.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Flat

jep näin se kaiketi toimii autoholdin kanssa, mutta kun joskus on lähtenyt käyntiin kun on nostanut jalan jarrulta, vaikka AH päällä.
Jotain hämärää tuossa on.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.02.16 - klo:07:22
miten sun start stop oireilee? Mulla sen toiminnassa ei ole oikein mitään logiikkaa. Pääasiassa ei toimi. Välillä toimii kun jalka on kevyesti jarrulla, välillä samuttaa kun jalka on pois jarrulta. Välillä sammuttaa auton kun on vielä liikkeessä ( just ennen pysähtymistä)
Ei sammuta lainkaan.
Latexi

Latexi

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 25.02.16 - klo:07:51
Kokeileppa heti pysähtymisen jälkeen painaa toisen kerran jarrua reilusti, niin pitäisi sammua, mikäli kaikki muut ehdot täytyy... se ei tarkoituksella sammu kevyessä jarrutuksessa, koska auto olettaa matkan jatkuvan hetimiten.
Ei toimi, edelisessä toimi.
Latexi

Latexi

GPS on myös varsin hankala käyttää. Normaalisti olen tottunut siihen, että se nuoli osoittaa suunnan, mutta tässä tapauksessa nuoli saattaa osoittaa vähän miten sattuu, ei osoita aina sitä suuntaa, mihin pitäisi risteyksestä lähteä. Välillä nuoli saattaa osoittaa vasemmalle, vaikka ollaan menossa suoraa osuutta. En tiedä pyrkiikö se ennustamaan tulevia käännöksiä vai mikä on ohjelman juju?
Latexi

LEMMY

Niin ja saattaahan se silti käynnistyä koska haluaa vaikka olisikin juuri sammunut, jos sähköä ei ole akussa sen mielestä tarpeeksi tai planeetat ei ole kohdallaan :) Niitä muuttujia taitaa olla niin paljon autossa, että se sammuu kun itse haluaa ja käynnistyy samoin. Tässä  ss kyllä pehmeämmin toimii kun A3 mallissa. Siinä oli aina ss pois napista. Tässäkin yleensä pidän pois.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

teräksenharmaa

Itse kiinnitin huomiota Start-Stopin nopeaan toimintaan. Ainakin bensakoneen herääminen oli niin nopeaa, ettei se hidasta nopeaakaan normaalia lähtöä.

Heisenberg

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 25.02.16 - klo:08:06
Auto holdi päällä se ei käynnisty kun kaasusta tietenkään, kun pitää sitä autoa paikalla. Ei tarvi mitään polkimia painaa ees ylämäessä, vaan kaasua koskiessa käynnistyy ja painalluksesta lähtee liikkeelle.

Multitronic B8:ssa Start Stop toimii (ainakin minulla) Auto Holdin kanssa siten, että kun jarrutat ja pysähdyt - > moottori sammuu . Kun sitten nostat jalan jarrulta - > moottori käynnistyy ja auto pysyy paikallaan. Kaasun painalluksella lähdetään sitten normaalisti liikkeelle.

Tuosta jarruttamisesta olen myöskin havainnut sen, että jos kevyesti jarruttamalla pysähtyy moottori ei sammu vaan pysyy käynnissä. Sitten vähän voimakkaampi jarrun painallus sammuttaa moottorin.

Näillä nollan ympäristössä pysyvillä lämpötiloilla tuo Start Stop toimii satunnaisesti, kovemmilla pakkasilla ei koskaan. Kevät-syksy välillä kun ulkolämpötilat ovat kohonneet järjestelmä toimii aina.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Heisenberg - 25.02.16 - klo:10:04
Näillä nollan ympäristössä pysyvillä lämpötiloilla tuo Start Stop toimii satunnaisesti, kovemmilla pakkasilla ei koskaan. Kevät-syksy välillä kun ulkolämpötilat ovat kohonneet järjestelmä toimii aina.
Samaa ihmettelin kanssa, mutta kysellessäni sain vastauksen, että kovemmilla pakkasilla ei sammuta moottoria. Mikähän mahtaa olla tämän B9:n akun laita eli minkälainen amperimäärä siinä on akussa. B8:ssa oli muistaakseni 92 Ah eikä se koskaan tuntunut yhtään nikottelevan kännistyksen kanssa.
Latexi

msuomal

Nämä jutut on niitä mitä omaa autoa odottaessa ei haluaisi lukea :). Huomasin hieman erikoista start-stop käyttäytymistä koeajoautossakin, mutta ajattelin, että kaipa se itse tietää parhaiten. Ei kuitenkaan ollut yhtä johdonmukainen kuin vaikkapa Volvo V60 CC:ssä, jota myös koeajoin. Uusi autohan hankitaan osaksi siksi, että ei todellakaan halua tuhlata aikaansa korjaamolla ramppaamisessa. Tommonen outo joulukuusikäytös ei kuulosta hyvältä. Toivottavasti nämä on olleet ekojen tuotantoerien ongelmia ja tehdas on jo kerännyt opit ja tehnyt tarvittavat korjaukset. Onhan kyse kuitenkin kokonaan uudesta mallista ja jotain lastentauteja, softabugeja jne sinne aina lipsahtaa.

exlex

Itse olen oppinut näistä saksalaisista autoista, että ensimmäisen vuoden autoja pitää käyttää vähän enemmän huollossa, kuin vaikka seuraavan vuoden tuotannosta pölähtäviä. Autoista tulee kyllä huoltojen jälkeen ihan yhtä hyviä, mutta kärsivällisyyttä tarvitaan vähän enemmän.  :)

th

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 24.02.16 - klo:16:45
Meikäläisen autossa ovipäivitys viime viikolla. Onneksi selvisi päivityksellä. Oireet: auto-holdia ei saanut päälle, mittaristossa merkkivaloja jarruille, varoituskolmioita, tekstiä: kuskin ovessa häiriö, Risteyksessä kun pysähtyi, ilmoitti että auto on käynnissä, sammuta sytytysvirta ennen kuin lähdet autosta! ja nämä kaikki eri äänisten varoitusäänien säestyksellä! Aika värikäs jouluinen tunnelma.

Tänä aamuna kävi tuo sama itselle. Herjasi kuskin ovesta ja automaattikässäristä. Ongelma poistui, kun lähdin seuraavan kerran ajoon.
Tähän joku päivitys?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Latexi

Tuskin siihen mitään päivitystä on. Minulle ainakin ehdotettiin viallista sulkijan systeemiä ja lupasivat vaihtaa uuden ensi tilassa. Oireet ovat kuitenkin samanlaiset kuin tuossa esimerkisssäsi.
Latexi

a4b8

Kyllä siihen on päivitys, onneksi. Päivityksellä hävisi kaikki oireet. Oven lukon mikrokytkintä epäilivät aikoinaan, mutta kun saivat auton paikanpäälle niin päivitys korjasi ongelman, vajaan tunnin homma. Nyt on hiljaista.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Latexi

Latexi

Flat

#1557
Eikös tuo juuri kuulu siihen kampanjaan, mistä oli aikaisemmin puhetta.

Kävin tänään puunamassa auton, ja ei perhana että tuo daytona grey on hieno väri.Arvokkaan ja harmonisen sekoitus, ilman että auton muodot hukkuvat....

th

Tänä aamuna auto tervehti taas joulukuusimaisella valoshowlla piipityksen kera. Drivers door fault shift to P before leaving vehicle ja parking brake fault. Sammutti moottorin, lukitsi ovet, avasi ovet ja käynnistys rutiinit uudelleen, niin vika katosi. Hold assisti piti kytkeä päälle uudelleen.

Soittelin huoltoonkin ja olivat sitä mieltä, että sieltä on tulossa lähipäivinä varmistus vakkarin osien saapumiselle, niin kannattaa odottaa huoltoa sinne asti niin saa molemmat samalla kertaa.

Tätä se on se beta-testaajan työ.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Dis

Ovat avanneet verkkokaupan hiluille http://shop.audi.fi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy