A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Latexi

Tahtoo vaan olla ne talvirajoitukset jarruna sen seiskan käytölle. Enkä viitsi lähteä täältä jonnekin 50 kilometrin päähän ajelemaan moottoritielle ihan sen vuoksi.
Latexi

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 21.02.16 - klo:16:56
Vielä ton s-tronicin toiminnasta vakkarilla, ei voinu testata ku kieajoautossakin oli vsin limitteri... osaako vaihtaa alamäessä pienempää, jos vauhti kiihtyy yli vakkarin asetuksen, että moottorijarrutus lisääntyy? Käsin voi tietty laittaa pienempää, mutta tippuuko vakkari läpysköitä käyttämällä pois? Miten kauan pysyy manuaalilla läpysköillä vaihdon jälkeen ja voiko halutessaan jotenkin heti vaihtaa automaatille takaidin läpyskän käytön jälkeen?

Oletan, että A4:n mukautuva vakionopeussäädin toimii kuten Passatissakin. Tällöin vakionopeussäädin tarvittaessa jarruttaa autoa (sekä moottorijarrutuksella että viime kädessä jarruilla jarruttamalla). Vaihteen vaihtaminen käsin pudottaa vakionopeussäätimen pois päältä. Takaisin vakionopeuden saa RES(ume)-napilla.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 22.02.16 - klo:15:35
Oletan, että A4:n mukautuva vakionopeussäädin toimii kuten Passatissakin. Tällöin vakionopeussäädin tarvittaessa jarruttaa autoa (sekä moottorijarrutuksella että viime kädessä jarruilla jarruttamalla). Vaihteen vaihtaminen käsin pudottaa vakionopeussäätimen pois päältä. Takaisin vakionopeuden saa RES(ume)-napilla.

Ja nyt pitää korjata itseä: käsin vaihtaminen ei pudota vakionopeudensäädintä pois päältä.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 22.02.16 - klo:16:16
Ja nyt pitää korjata itseä: käsin vaihtaminen ei pudota vakionopeudensäädintä pois päältä.
Hienoa, toiminta kuulostaa loogiselta.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 21.02.16 - klo:16:56
Vielä ton s-tronicin toiminnasta vakkarilla, ei voinu testata ku kieajoautossakin oli vsin limitteri... osaako vaihtaa alamäessä pienempää, jos vauhti kiihtyy yli vakkarin asetuksen, että moottorijarrutus lisääntyy?
Mulla A4 2015 ja se ainakin jarruttaa jos vauhti lisääntyy liikaa. Niin ja tässä ihan tavallinen vakkari!
Sen huomaa kun on likainen takalasi, keskijarruvalo heijastelle siitä  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

teemur

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 22.02.16 - klo:12:20
Tahtoo vaan olla ne talvirajoitukset jarruna sen seiskan käytölle. Enkä viitsi lähteä täältä jonnekin 50 kilometrin päähän ajelemaan moottoritielle ihan sen vuoksi.

Millaisilla rengaspaineilla ajelet? Mulla oli Q5:ssä (stronic 7v) liikkeestä tullessa 2,2 talvikumeissa. Nostin 2,7 ja auto menee sen verran kevyemmin ettei enää hae kutosen ja seiskan välillä. Samoin seiska kytkeytyy aiemmin. Sinänsä mitään väliä, ei jurise kummallakaan tavalla. Ja isommalla vaihteella kuluttaa vähemmän (jos silläkään nyt on mitään merkitystä käytännössä)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

keinonen

#1506
Quattroissa taitaa olla lyhyempi toisiovälitys, auto-catalogin tietojen mukaan 4.1 km/h vähemmän vauhtia seiskalla verrattuna etuvetoon.

Flat

Soittivat autoliikkeestä että autoon tehdään laadunparannuskampanja, ja tämä ei liity vakkariin. Takaluukkuun ja sen suojaan tehdään jotain, sekä ovien ohjaimeen. Puolentoista tunnin homma kuulemma.

Mjkarhu

FLAT, jos saat selville tarkemmin mitä oikeasti tehdään, niin kerro ihmeessä. Kiinnostaa tietää mitä siellä nyt on vikana?

Onko kukaan muuten huomannut että farkun kontinsulku lukitusnäppäimestä ei toimisi aina? Itselläni sitä joutuu välillä painamaan useamman kerran, ennen kuin kontti sulkeutuu ja ovet menevät lukkoon.

optilab

Vai takaluukun hommia  :o

Ei ole mulle ainakaan vielä soiteltu tästä, mutta kaippa se koskee sitten muitakin Avanteja..? Itsellä on luukku aina napista sulkeutunut, mutta verho jää välillä ylös, jonka vuoksi pitää avata luukku ja hiukan töniä verhoa, että taas toimii.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Flat

#1510
se tai olla luukun jokin kytkin ja suojan joku pehmike pala.Ovien ohjain juttu jäi hieman epäselväksi.Olikohan vielä obd portin ohjelmisto päivitys.

Positiivistä on se että viat korjataan ja se että liikkeestä oltiin yhteydessä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: keinonen - 23.02.16 - klo:08:08
Quattroissa taitaa olla lyhyempi toisiovälitys, auto-catalogin tietojen mukaan 4.1 km/h vähemmän vauhtia seiskalla verrattuna etuvetoon.
Viitsitkö kirjoittaa noita nopeuksia esimerkiksi 100 vauhdissa.

Flat

Olihan tuo kampanja näköjään myAudi palvelussakin, Ihme että tuo ei kerro mitään mistä on kysymys.


keinonen

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 23.02.16 - klo:12:36
Viitsitkö kirjoittaa noita nopeuksia esimerkiksi 100 vauhdissa.

Nuo oli 1000rpm eroja.

optilab

Näköjään tosiaan tulee Oma Audi sivulla ilmoitus "Autoosi kohdistuu avoin laadunparannuskampanja". Eikä sitten muuta. No kai toi kasassa vielä pysyy, kun ei kukaan ole perään soitellut. Laittakoon sen sitten joskus samalla, kun vakkaria teippaavat kasaan.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: keinonen - 23.02.16 - klo:17:41
Nuo oli 1000rpm eroja.
Tuliko yksi ylimääräinen nolla? Itseäni kovasti kiinnostaisi nähdä millaisia kierroksia noissa malleissa on satasen vauhdissa.

Flat

Lainaus käyttäjältä: optilab - 23.02.16 - klo:19:11
Näköjään tosiaan tulee Oma Audi sivulla ilmoitus "Autoosi kohdistuu avoin laadunparannuskampanja". Eikä sitten muuta. No kai toi kasassa vielä pysyy, kun ei kukaan ole perään soitellut. Laittakoon sen sitten joskus samalla, kun vakkaria teippaavat kasaan.

miksiköhän eivät voisi laittaa palvelun kautta automaattisesti sähköpostia kun kamppis tulee?


keinonen

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 23.02.16 - klo:19:32
Tuliko yksi ylimääräinen nolla? Itseäni kovasti kiinnostaisi nähdä millaisia kierroksia noissa malleissa on satasen vauhdissa.

En oo varma kuinka tarkkoja tuon sivun tiedot on mutta 190hv 2.0tdi etuveto ilmoitettu siis kulkevan seiskalla 79.2 km/h kun kierrokset 1000rpm ja quattro samoilla kierroksilla 75.1 km/h. Toisiovälitys quattrossa 4.27 ja etuvedossa 4.048. Laskurilla noista arvoista saa 100 km/h etuvedon kierrokset noin 1260 ja quattrolla 1333.

teräksenharmaa

#1518
Lainaus käyttäjältä: keinonen - 23.02.16 - klo:22:00
En oo varma kuinka tarkkoja tuon sivun tiedot on mutta 190hv 2.0tdi etuveto ilmoitettu siis kulkevan seiskalla 79.2 km/h kun kierrokset 1000rpm ja quattro samoilla kierroksilla 75.1 km/h. Toisiovälitys quattrossa 4.27 ja etuvedossa 4.048. Laskurilla noista arvoista saa 100 km/h etuvedon kierrokset noin 1260 ja quattrolla 1333.

Mun moka. Ymmärsin väärin edellisen viestisi. Kiitokset vastauksesta. Varsin rauhallista tahtia diesel käy molemmilla välityksillä matka-ajossa. Onko siellä ilmoitettu bensakoneiden vastaavaa nopeutta?

teräksenharmaa

Kyselin maahantuojalta, olisiko tarjolla säätyvää alustaa koeajettavaksi. Ei ainakaan pääkaupunkiseudulta löytynyt. Sikaa säkissä tarjotaan...

Latexi

Seuraava kysymys: Pitikö siellä karttaohjelmassa olla joku aktivointi? Eilen räplätessäni sitä valikkoa tuli vastaan teksti, että tämä ohjelma ei ole vielä aktivoitu, please contact your vendor tms. Ymmärtääkseni karttaohjelmaa toimii kohtuullisesti, mutta jokin mättää. Autossa on se huokeampi GPS-ominaisuus (siis ei MMI) ja puhelimena iPhone 6. Vai olisiko autokauppiaan pitänyt tehdö joku aktivointi siihen?
Latexi

Latexi

Latexi

LEMMY

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 24.02.16 - klo:05:36
Seuraava kysymys: Pitikö siellä karttaohjelmassa olla joku aktivointi? Eilen räplätessäni sitä valikkoa tuli vastaan teksti, että tämä ohjelma ei ole vielä aktivoitu, please contact your vendor tms. Ymmärtääkseni karttaohjelmaa toimii kohtuullisesti, mutta jokin mättää. Autossa on se huokeampi GPS-ominaisuus (siis ei MMI) ja puhelimena iPhone 6. Vai olisiko autokauppiaan pitänyt tehdö joku aktivointi siihen?

Siis jos et ole ostanut navigointi dvd:tä jälkiasennuksena sun kartat toimii Apple CarPlayn kautta. Toi aktivoi sen navigointimahdollisuuden autossa audi dealerilla kun maksat sen dvd lätyn.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Flat

Siis jos on kommunikaatiopaketti , niin pitää vain ostaa dvd jotta auton oma navi saadaan käyttöön? mikähän on ko. lystin hinta?

LEMMY

Eiköhän se aktivointi ja lätty sen reilun toimintatonnin taas maksa  :D
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Mjkarhu

Jotain tonnin luokkaa sanottiin minullekin huollon tiskillä. Tarkkaa hintaa ei tiedetty, koska kenenkään homma ei näitä ole ilmeisesti myydä? Ja taitaa tulla SD kortilla sinne hansikaslokeroon, ei DVDllä (mutua).

tpu

Ihmetyttää hieman, miksi noita ei haluta myydä, kun noinkin kova kate on tuotteissa. 5 euron tuotteesta kun laskutetaan tonni, niin siinä jää katetta ihan kivasti vaikka asentajan palkan siitä vähentääkin ;)

keinonen

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 23.02.16 - klo:23:42
Mun moka. Ymmärsin väärin edellisen viestisi. Kiitokset vastauksesta. Varsin rauhallista tahtia diesel käy molemmilla välityksillä matka-ajossa. Onko siellä ilmoitettu bensakoneiden vastaavaa nopeutta?

Juu ei mitään taisin ilmaista asian aika epäselvästi. Tehokkaampien bensojen väittää vastaavan quattro dieselin välityksiä aikalailla, paitsi kutonen ja seiska ~10% lyhyemmät, eli kierrokset satasessa ~1500. 1.4 kaikki välitykset lyhyempiä ja 100km/h ~1600rpm.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 24.02.16 - klo:09:01
Jotain tonnin luokkaa sanottiin minullekin huollon tiskillä. Tarkkaa hintaa ei tiedetty, koska kenenkään homma ei näitä ole ilmeisesti myydä? Ja taitaa tulla SD kortilla sinne hansikaslokeroon, ei DVDllä (mutua).
Tiedustelin tätä paikallisella Audi liikkeellä pari päivää sitten ja SD-kortista puhuttiin. Hinta taisi olla hukassa sielläkin :). Ilmeisesti siis niissä autoissa, joissa navigointia ei ole, niin tuo aktivointiteksti tulee, kun naksauttaa sitä fyysistä nav näppäintä. Ei kai sitä navigointia siinä MMI menussa näy?

Tuolla aikaisemminkin ihmettelin, että kyseessä lienee siis varuste:
PNU MMI Navigointi -järjestelmä, 7" värinäyttö, autoveroton hinta 1860, verollinen 2245-2402â,¬
Järjestelmän kielivaihtoehtoina mm. englanti ja saksa. Ei saatavilla suomenkielisenä.

Eihän tuota kenenkään kannata ostaa, kun kommunikaatiopaketti on 1000-1072, siinä tulee muutama hyvä varuste, navigointivalmius ja sitten jälkikäteen navigaattorin aktivointi olisi tonnin...?

LEMMY

Joo ja kommunikaatiopaketissa tulee mukana sen MMI kiekon liikkuvat suunnat sivuttain. Siis back ja Plus toiminnot jos niitä on kyseisessä toiminnossa. Ilman pakettia siis tatti vaan pyörii.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy