A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Jiiman

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 18.02.16 - klo:08:07
Passiivinen, taitaa olla kaikissa vagginessa. Ihan hyvä, ei tartte sellasten antureitten kaa pelleillä.

Ok hyvä kiitos! Jostain olin lukevinani, että Audi ois jossain malleissa käyttäny aktiivista.. :)

rami

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.02.16 - klo:08:12
Onko jollain ideoita millä saisi apparin häikäisysuojaläpässä olevat varoituspainatukset pois. Tuo taitaa olla jokin tarran ja painatuksen välimuoto. Hiton ruma yksityiskohta mustassa katossa. Ihan ei uskataisi liuottimella pyyhkäistä.
Epäilen että eivät lähde millään aineilla pois.
Ovat varmaan laitettu amerikkalaisia varten. Vrt. Muovipussiin voi tukehtua.

exlex

#1412
Lainaus käyttäjältä: rami - 16.02.16 - klo:15:32
Olen todella tyytyväinen kun pääsen eroon tuosta hyppivästä läpyskästä kun saan alle uuden A4. ;D ;D ;D

Kohta luvassa A4:n haukuntaa koppuraksi jne, myös tuulilasin pyyhkimet rupeaa pomppimaan. A4:sen Sedanin takakontti 480l ja A3:sen sedanin 425l, eli ero 55l. Farmarin 510l. Tästä Herra X tulee repimään pelihousut, kun ruokakassit ei mahdu takakonttiin.  ;D

Mutta oikeasti kyllähän uusi A4 on upea auto ja vahva ehdokas seuraavaksi autoksi itseläkin.

-o-

Lainaus käyttäjältä: exlex - 18.02.16 - klo:13:04
Kohta luvassa A4:n haukuntaa koppuraksi jne, myös tuulilasin pyyhkimet rupeaa pomppimaan. A4:sen Sedanin takakontti 480l ja A3:sen sedanin 425l, eli ero 55l. Farmarin 510l. Tästä Herra X tulee repimään pelihousut, kun ruokakassit ei mahdu takakonttiin.  ;D

Mutta oikeasti kyllähän uusi A4 on upea auto ja vahva ehdokas seuraavaksi autoksi itseläkin.

Tästä onkin hyvä jatkaa "sarvet päässä": Kävin eilen kääntymässä vanhemmilla näyttämässä uutta autoani ja samalla näin mutsin viikon vanhan aakolmosen ekaa kertaa. Tuntui A3 minun silmään aika mummomaiselta sisään istuessa, samoin faijan A6 pappamaiselta, mutta ai että on upea tuo uusi b9. mihin vaan kabiinissa silmät sojottaa, aina näyttää hyvältä! Muotoilu on tätä päivää. Mutsi ihmetteli kun minun autossa on paljon vahvempi uuden auton tuoksu, vaikka molemmat on valmistettu varmuudella tänä vuonna.

Auton luovutusilaisuus oli nappuloille mukavan elämyksellinen, vaikka pienemmät eivät mahtuneetkaan samaan kyytiin pois ajettaessa. Airportin myyjä S.L. kyllä hoiti kaiken viimeisen päälle. Erityisesti ilahdutti kun tankki oli valmiiksi täynnä menovettä, eikä tarvinnut ajaa heti ensimmäiselle tankkausasemalle, kuten aina aikaisemmin on tarvinnut.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.02.16 - klo:12:57
Epäilen että eivät lähde millään aineilla pois.
Ovat varmaan laitettu amerikkalaisia varten. Vrt. Muovipussiin voi tukehtua.
No kylläpä noita varoitustekstejä on muissakin maissa, myös Suomessa ja suomen kielellä. Ei amerikkalaiset ole niitä väkisin painaneet suomalaisiin ja eurooppalaisiin tuotteisiin. Esim. edellisen auton monisataa sivuisessa ohjekirjassa oli vähintään yksi varoitustekstilaatikko joka sivulla!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Simo

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 16.02.16 - klo:19:03
Kyllä mulla menee automaattisesti etututka päälle kun ajaa hiljaa kohti estettä. Speksit löytyy manuaalin sivulta 147, eli alle 10 km/h, lähestyttäessä estettä n. 95 cm etäisyydestä alkaen ja äänimerkit kun etäisyyttä n.50cm.

Juuri näin minullakin etututkat toimi eli menee automaattisesti päälle kun lähestyy estettä eikä mitään nappulaa tarvitse painaa, esimerkiksi kotiin tullessani huutaa aina sitä kiivammin mitä lähemmäs ajan katoksen seinää.
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

exlex

#1416
Lainaus käyttäjältä: \o/ - 18.02.16 - klo:15:54
Tuntui A3 minun silmään aika mummomaiselta sisään istuessa, samoin faijan A6 pappamaiselta, mutta ai että on upea tuo uusi b9. mihin vaan kabiinissa silmät sojottaa, aina näyttää hyvältä! Muotoilu on tätä päivää. Mutsi ihmetteli kun minun autossa on paljon vahvempi uuden auton tuoksu, vaikka molemmat on valmistettu varmuudella tänä vuonna.

;D

Kait se on vähän siitä kiinni että mitä autoon on valittu sisälle. Omasta mielstäni vuorostaan A3:nen on hieman nuorekkaampi, kuin uusi A4:nen. Mielestäni uusi A4:nen on nimen omaan sellainen "edustusauto", joka pyrkii miellyttämään kaikkia, kun A3:nen vetoaa nimen omaan nuorempaan nousevineen näyttöineen yms.

Oma A3:seni näyttää vähän turhankin nuorekkaalta omaan makuuni. Mustat sisäkatot 18 gun metal vanteet yms. Eli voisin ottaa jopa vähän neutraalimman näin jälkeenpäin mietittynä.  :D Vaikka jos uusi A4:nen tulee hankittua, tulee siihenkin vähintään 18-vanteet yms.

Mielestäni A6:nen on kaikkea muuta, kuin pappa ja pidän ulkopäin eniten kaikista tämän hetken audeista.  ??? Veikkaampa, että moni vanhempi ihminen pitää liian nuorekkaana.

Mutta makuasioitahan nämä ovat. Omaan silmääni lähes kaikki uudet Audit on tosi tyylikkäitä.

-o-

Lainaus käyttäjältä: exlex - 18.02.16 - klo:17:11
;D

Kait se on vähän siitä kiinni että mitä autoon on valittu sisälle. Omasta mielstäni vuorostaan A3:nen on hieman nuorekkaampi, kuin uusi A4:nen. Mielestäni uusi A4:nen on nimen omaan sellainen "edustusauto", joka pyrkii miellyttämään kaikkia, kun A3:nen vetoaa nimen omaan nuorempaan nousevineen näyttöineen yms.

Oma A3:seni näyttää vähän turhankin nuorekkaalta omaan makuuni. Mustat sisäkatot 18 gun metal vanteet yms. Eli voisin ottaa jopa vähän neutraalimman näin jälkeenpäin mietittynä.  :D Vaikka jos uusi A4:nen tulee hankittua, tulee siihenkin vähintään 18-vanteet yms.

Mielestäni A6:nen on kaikkea muuta, kuin pappa ja pidän ulkopäin eniten kaikista tämän hetken audeista.  ??? Veikkaampa, että moni vanhempi ihminen pitää liian nuorekkaana.


Ihan provona vaan höpisin ja juuri kuten kirjottelit, auton varustelu tekee yön tai päivän, kertoo omistajan preferensseistä paljon ;)

Mutsin A3:ssa silmään pisti (business) penkit ja A6:ssa muotoilun epäsymmetrinen kaarevuus mm. kojelaudassa ja edelleen etuovissa, sporttipenkit on hyvät. A4:ssä muotoilua on terävöitetty sisä- ja ulkopuolella, särmikkyyttä löytyy. Jopa A4 perus business penkit on ihan kivasti muotoiltu. Pidemmän aikaa pohdin itselleni vaihtoehtona kutosfarkkua, mutta tuo muotoilun ärsytys on sen verran pinttynyt etten yli päässyt, eikä budjetti olisi kutosessa quattroon riittänyt, hyvä näin.


exlex

Sori. Luin ehkä vähän puolihuolimattomasti. Pistetään flunssan piikkiin.  ;D

-o-

Lainaus käyttäjältä: exlex - 18.02.16 - klo:17:54
Sori. Luin ehkä vähän puolihuolimattomasti. Pistetään flunssan piikkiin.  ;D

Asia vilpitön. Itsekin olen hiukan heikossa vedossa kun muutama tunti sitten kirurgi poisti kaksi viisaudenhammasta. Yhden poistosta oli sovittu, mutta yläleuan vastakappale olisi jäänyt ylimääräiseksi, joten sain "kaksi yhden hinnalla" palvelun. Täytynee jatkaa puudutusta omilla aineilla. Saikun johdosta vois vaikka vilkaista ohjekirjaa ajan kuluksi, vaikkei sekään ihan välttämätöntä ole, kun myyjältä sain tehokkaan pikakurssin.

a4b8

Autossa tavalliset sisävalot; onkohan ko valoissa hämäräkytkin kun ei päivällä reagoi oven avaukseen vaikka ovea kuvaava valokytkin on pohjassa?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Latexi

Lainaus käyttäjältä: \o/ - 18.02.16 - klo:15:54
Erityisesti ilahdutti kun tankki oli valmiiksi täynnä menovettä, eikä tarvinnut ajaa heti ensimmäiselle tankkausasemalle, kuten aina aikaisemmin on tarvinnut.
Mullakin oli suunnilleen puoli tankkia, jota ei ole ennen ostosvaiheessa ollut. Tankkasin vasta kotopuolessa ja litroja meni 36,5.
Latexi

Flat

Vihdoin moottorinlämmittimiä bensakoneisiin tarjolla



http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/find_your_engine_heater/

No, eipä tuolla taida enään kiirettä olla, talvikin on jo loppusuoralla. Olen kyllä hyvin hämmästynyt miten nopeasti bensakone lämpenee ja puhkuu lämmintä myös sisälle ilman esilämmitystä . Lämpiämisnopeudessa on iso ero B8:siin verrattuna.

Mikäli kysytte tarjouksia asennuksesta, niin laittakaahan tiedoksi, että millä hintahaarukalla asennus hoituu .




rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 19.02.16 - klo:10:04
http://s237.photobucket.com/user/666zzzz/media/1a.jpg.html?o=0
Hieno kuva.
Mattinen ruikuttamassa marmorilla,että pojat kiusaa VAG areenalla häntä.
Siinä on Aarialakin ihmeissään. ;D ;D ;D
Todellakaan en edes käynyt koeajolla uutta A4  Audia vaan tei kaupat ilman ajokokemusta.


teräksenharmaa

Uudessa AMS:ssä on vertailu, jossa verrataan saman perusmoottorin eri versioita toisiinsa. A4 on mukana 140 ja 185 kilowatin versioilla 2.0 TFSI:stä. Tehokkaampi on myös nelivetoinen. Tehokkaamman nelivetoisen testikulutus on kokonaiset kolme desiä suurempi. Varsin mitätön ero. Paino ja neliveto selittävän tuon täysin. Mitä olen muutamia testejä ja vertailuja nähnyt, niin niiden mukaan tuo 140 kW versio ei ole erityisesti sellainen säästöpossu, mitä sopisi olettaa. Sen kulutus on monesti ihan samaa tasoa kuin "normaalien" kilpailevien tuotteiden. Suorituskyky moottorilla on luokassaan huippua. Samalla tavalla myös muiden merkkien saman perusmoottorin tehokkaampien versiodenkulutuslisä oli olematon.

Myös Ruotsin AMS vertaili viimeisimmässä numerossa eri moottoreita toisiinsa. A4:n tapauksessa 1.4 TFSI pääsi vertailussa lähemmäksi normikulutustaan kuin 140 kW 2.0 TFSI.

  • 1.4 TFSI kulutus normi/testi 5,4/7,1 l/100km
  • 2.0 TFSI Avant S-Tronic 140 kW 5,4/7,9
  • 2.0 TDI quattro 140 kW 4,5/6,5

Ainakaan kulutus ei ole syy kieltäytyä ostamassa tehokkaampaa nelivetoista 2.0 TFSI:tä. Kesällähän tulee vieläpä nelivedosta uusi versio - Quattro Ultra. Audi lupailee tuolle kolmen desin kulutussäästöä. Nykyiseen jatkuvatoimiseen Quattroon verrattuna.

Flat

Ihmeen iso kulutus tuossa testissä  , tuollaiseen lukemiin pääsin vain ensimmäisellä tankilla.  Tässä kertauksena faktaa hieman pidemmältä ajalta kuin AMS testissä 140kW koneella



Neljäs tankillinen näyttäsi menevän samaan tahtia kuin kolmaskin. Oma ajoprofiili on seka-ajoa.


Flat

Juuri äsken tipahti sähköpostiin tälläinen,eli epätietoisuus jatkuu.......

Hei xxxx

Kiitos yhteydenotostanne Audi-maahantuontiin. Pahoittelemme
vakionopeudensäätimen puuttumisesta aiheutunutta mielipahaa ja ylimääräistä
vaivaa.

Olemme suorittaneet yhdessä valmistajan kanssa vakionopeudensäätimen
jälkiasennussarjan koeasennuksen tammikuun lopulla. Asennuksen jälkeen
valmistajalle jäi vielä muutamia asioita selvitettäväksi, joten emme
valitettavasti vielä pysty kertomaan tarkempaa vakionopeudensäädinten
toimitusaikaa. Kun asennussarjojen toimitus varmistuu, toimitamme kullekin
liikkeelle yhteenvedon luovutetuista autoista asiakkaiden kontaktointia
varten.

Olemme pahoillamme tähän liittyvästä viivästyksestä ja toivomme saavamme
valmistajalta tiedon asennussarjojen toimituksesta mahdollisimman pian.

Ystävällisin terveisin,
xxxx xxxxxx
Asiakaspalvelupäällikkö
VV-Auto Group Oy, asiakaspalvelu

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.02.16 - klo:12:26
Juuri äsken tipahti sähköpostiin tälläinen,eli epätietoisuus jatkuu.......

Hei xxxx

Kiitos yhteydenotostanne Audi-maahantuontiin. Pahoittelemme
vakionopeudensäätimen puuttumisesta aiheutunutta mielipahaa ja ylimääräistä
vaivaa.

Olemme suorittaneet yhdessä valmistajan kanssa vakionopeudensäätimen
jälkiasennussarjan koeasennuksen tammikuun lopulla. Asennuksen jälkeen
valmistajalle jäi vielä muutamia asioita selvitettäväksi, joten emme
valitettavasti vielä pysty kertomaan tarkempaa vakionopeudensäädinten
toimitusaikaa. Kun asennussarjojen toimitus varmistuu, toimitamme kullekin
liikkeelle yhteenvedon luovutetuista autoista asiakkaiden kontaktointia
varten.

Olemme pahoillamme tähän liittyvästä viivästyksestä ja toivomme saavamme
valmistajalta tiedon asennussarjojen toimituksesta mahdollisimman pian.

Ystävällisin terveisin,
xxxx xxxxxx
Asiakaspalvelupäällikkö
VV-Auto Group Oy, asiakaspalvelu

Lienee kaksi kuukautta luovutuksesta hyvä kohta alkaa vaatimaan jotain hyvitystä... minusta tuon on sellainen aika minkä voi antaa aikaa hoitaa näinkin simppeli homma.

optilab

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.02.16 - klo:12:26
Juuri äsken tipahti sähköpostiin tälläinen,eli epätietoisuus jatkuu.......

Hei xxxx

Kiitos yhteydenotostanne Audi-maahantuontiin. Pahoittelemme
vakionopeudensäätimen puuttumisesta aiheutunutta mielipahaa ja ylimääräistä
vaivaa.

Olemme suorittaneet yhdessä valmistajan kanssa vakionopeudensäätimen
jälkiasennussarjan koeasennuksen tammikuun lopulla. Asennuksen jälkeen
valmistajalle jäi vielä muutamia asioita selvitettäväksi, joten emme
valitettavasti vielä pysty kertomaan tarkempaa vakionopeudensäädinten
toimitusaikaa. Kun asennussarjojen toimitus varmistuu, toimitamme kullekin
liikkeelle yhteenvedon luovutetuista autoista asiakkaiden kontaktointia
varten.

Olemme pahoillamme tähän liittyvästä viivästyksestä ja toivomme saavamme
valmistajalta tiedon asennussarjojen toimituksesta mahdollisimman pian.

Ystävällisin terveisin,
xxxx xxxxxx
Asiakaspalvelupäällikkö
VV-Auto Group Oy, asiakaspalvelu

Siis ei jumalauta! Sain sanasta sanaan täsmälleen saman vastauksen omaan reklaani. Allekirjoittajana ainoastaan eri henkilö.

Laitoin kyllä takaisin oman vastineen tuotevirheen kohtuullisen ajan korjauksesta.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.02.16 - klo:11:11
Ihmeen iso kulutus tuossa testissä  , tuollaiseen lukemiin pääsin vain ensimmäisellä tankilla.  Tässä kertauksena faktaa hieman pidemmältä ajalta kuin AMS testissä 140kW koneella

Neljäs tankillinen näyttäsi menevän samaan tahtia kuin kolmaskin. Oma ajoprofiili on seka-ajoa.
On varsin normaalia, että kulutus vaihtelee paljon sen mukaan, millaista seka-ajoa ajetaan. Saksan AMS mittasi esim. 140 kW 2.0 TFSI:lle 6,4 l/100 km taloudellisessa seka-ajossa ja 8,9 heidän mielestään tyypillisessä pendelöintiajossa. Nopeatempoisessa seka-ajossa kulutus on vielä paljon suurempaa. Suomessa talvinopeuksissa seka-ajo on usein siellä taloudellisemmassa päässä asteikkoa.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 19.02.16 - klo:13:08
Lienee kaksi kuukautta luovutuksesta hyvä kohta alkaa vaatimaan jotain hyvitystä... minusta tuon on sellainen aika minkä voi antaa aikaa hoitaa näinkin simppeli homma.

Sinun kohdallasi odotusaika on siis toistaiseksi ollut kaksi kuukautta. Mitens muilla, ilmeisesti suurinpiirtein sama aika? Kannattaisikohan teidän harkita yhteistyötä tässä asiassa? Ja jos löytyy vielä muitakin samasta virheestä kärsiviä, niin ottaa myös heidät mukaan. Kaiken kaikkiaan tämä tapaus tuntuu kyllä aika erikoiselta. Ensinnäkin, mitähän valmistusprosessissa oikein on tapahtunut, kun vakionopeudensäädin on noin vain jäänyt pois? Ja toiseksi. On kyllä aika masentavaa, että ainut mitä myyjä tässä tilanteessa tarjoaa, on pahoittelu. Teinä harkitsisin kyllä vakavasti kuluttajaviranomaiseen yhteyden ottamista.

teräksenharmaa

Onko kenelläkään mitään tuntumaa siitä, kuinka eri alustat eroavat toisistaan? Eniten kiinnostaisi säätyvällä vaimennuksella varustetut sportti- ja comfort-alustat.

Vaihtoehtoja kun on puolenkymmentä, niin kokeilematta noiden kanssa on vähän hukassa. Itse kokeilin säätymätöntä sporttialustaa, joka ei mielestäni ollut oikein mukava eikä sporttinenkaan. Epätasaisuudet se otti kyllä sivistyneesti, mutta tietty kovuus siinä kuitenkin on. Kovuuteen nähden auto kallisteli kurvaillessa turhan paljon mun makuun. Kuinka paljon enemmänhän vakioalusta mahtaa kallistella?

optilab

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 19.02.16 - klo:13:40
Sinun kohdallasi odotusaika on siis toistaiseksi ollut kaksi kuukautta. Mitens muilla, ilmeisesti suurinpiirtein sama aika? Kannattaisikohan teidän harkita yhteistyötä tässä asiassa? Ja jos löytyy vielä muitakin samasta virheestä kärsiviä, niin ottaa myös heidät mukaan. Kaiken kaikkiaan tämä tapaus tuntuu kyllä aika erikoiselta. Ensinnäkin, mitähän valmistusprosessissa oikein on tapahtunut, kun vakionopeudensäädin on noin vain jäänyt pois? Ja toiseksi. On kyllä aika masentavaa, että ainut mitä myyjä tässä tilanteessa tarjoaa, on pahoittelu. Teinä harkitsisin kyllä vakavasti kuluttajaviranomaiseen yhteyden ottamista.

Valmistus itsessään on tehty oikein. Maahantuoja tilannut alkupään autot ilman vakkaria. Ei tässä hymynaamaan oikeuttavaa arviota kyllä toiminnasta anneta. Luottaa vv melkoisesti tuotteisiinsa, kun ei kiinnostu huolehtimaan asiakkaistaan tämän paremmin.
Parempi myös olla niin, että tuo jälkiasennussarja on täysin orkkista vastaava..
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

LEMMY

#1435
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 19.02.16 - klo:13:50
Onko kenelläkään mitään tuntumaa siitä, kuinka eri alustat eroavat toisistaan? Eniten kiinnostaisi säätyvällä vaimennuksella varustetut sportti- ja comfort-alustat.

Vaihtoehtoja kun on puolenkymmentä, niin kokeilematta noiden kanssa on vähän hukassa. Itse kokeilin säätymätöntä sporttialustaa, joka ei mielestäni ollut oikein mukava eikä sporttinenkaan. Epätasaisuudet se otti kyllä sivistyneesti, mutta tietty kovuus siinä kuitenkin on. Kovuuteen nähden auto kallisteli kurvaillessa turhan paljon mun makuun. Kuinka paljon enemmänhän vakioalusta mahtaa kallistella?
Eihän noita alustoja ole kun neljä. Normaali ja sport. Ja sitten molemmista säädettävillä iskareilla olevat versiot. Jos sport on liian veltto, niin kunnon alusta ja vakaajat alle ja loppuu kallistelu.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Ktk

On siellä vielä huonontien alustakin.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: optilab - 19.02.16 - klo:13:54
Valmistus itsessään on tehty oikein. Maahantuoja tilannut alkupään autot ilman vakkaria.

Eli A4:n voi tilata ilman vakkaria? No se on kyllä yllätys. Ainakin minulle.

Ktk

Saksassa vakiona pelkkä nopeuslimiitteri, vakkari lisävaruste.

mattinen

Mein Gott! Aikamoista köyhäilyä siellä teutoonien maassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy